15 Aralık 2014 Pazartesi

Bakıcı mı, kreş mi?

1 aydır işe geri döndüm dostlar, tam oturmadan yazmak istemedim. İlk aşamada Ocak ayı sonuna dek Maya'yı babannesine bırakarak haftada 1 gün 2 saatlik terapi grubumu yöneteceğim, 1,5 saat de yol, 3,5 saat ayrıyız. Maya ayrılığa bu şekilde iyi tepki vermeye devam ederse, ben de dozu yavaş yavaş arttıracağım. Fakat sadece 2 saat grup terapisi yaptığım halde, grubun hazırlanması ve raporlamaya da kafadan bir 3-4 saat gidiyor yani toplamda 6-7 saatlik bir iş yüküm oluyor. Maya uyurken yapılmayacak iş değil ama Maya uyumazken o kadar aktif ki (1.5 yaş çocuğuna oyun ve aktivite uydurma, zamanı verimli doldurma konusunda yazdım burada) o uyurken sadece sessizliği dinlemek, tavana bakmak, yaseminli yeşil çay içmek falan gibi aktiviteler varken elim rapora gitmiyor. Elf kayınvalideme zaten hiç girmeyeyim, kendisi güzellik bakımları, sosyal aktiviteleri arasında Maya'ya çarşamba sabahları 8 ila 11 arası dışında kat-i surette zaman ayıramıyordu (başına bir de iş günüm eklendi), ben hala çarşambaları spora koşmak istiyorum, spor yoksa deliririm gibime geliyor. E geceler ve haftasonu da Beyaz Atlı Prens aşk bekler, o beklemese ben ondan beklerim, rapor aklıma gelmez. Eeee, hani rapor? Dağa kaçtı, dağ ne oldu? Yandı bitti kül oldu.

Şimdi benim teyzeciğimin bir lafı vardır; en kötü kreş, en iyi bebek bakıcısından iyidir diye. Ben buna inanıyorum çünkü tek bir kişiye yüklenen sorumluluk, insan hatasına çok açık oluyor. Bir de bunun kötü niyeti var, çocuk istismarı var, Allah korusun yani ama var da var.. İnsan korkuyor. Özellikle benimki gibi operalara layık sesiyle ağladı mı susmak bilmediği zaman sabrımı zorlayan, dışımdan renk vermeden içimden saydırdığım bir alem çocuk olunca, insan "kan bağı olmasa bu çocuk bakanın elinde kalır vallahi" diye de ekstra korkuyor. O nedenle 1.5 senedir bakıcıya sıcak bakmıyordum. Tabii ki kreşlerin de rezillikte diz boyunu aşmış olanları çıkıyor maalesef ama yine de kreşte en azından daha fazla çocuk, daha fazla çalışan ve dolayısıyla daha işlevsel bir kontrol /denetleme mekanizması var. Ya da öyle olduğuna inanıyoruz, umud ediyoruz. Hem de sosyo-psikolojik açıdan gelişimlerinin daha hızlı ilerleyeceği bilinen bir gerçek. Ama yine de Maya'yı kreşe yollayamıyorum çünkü hem haftanın 1-2 günü çocuk kabul eden kreş yok (en az 3 tam gün şartı var çoğunun), hem de işin maddi tarafı bizi gerçekten zorlayacak. Bu nedenle, Maya'ya babannesi, o uygun olmadığında da bakıcı baksın şimdilik dedik.

Son bir iki haftadır öğrenmeye çalıştığım bu bakıcı konusu. İncik cincik araştırdım, soruşturdum, iç güdülerimi dinledim veeeee.. Dakika bir gol bir, şu an bir bebek bakıcımız var! Tam bir acemi anne modeli olarak, ilk gördüğüm bakıcıya bayılmış, amanın bu nasıl da güzel bir şeymiş diyerek kızı "bağlamış" bulunuyorum. Kız tabii ki mükemmel değil, hatta büyük ihtimalle iyi bile değil ama ben mutluyum, Maya mutlu, daha ne!?

Bakıcımız 20 yaşında, Avustralya'lı, 5 çocuklu bir ailenin ikinci çocuğu, konservatuarda bale öğrencisi. Bildiğiniz internetten buldum (yuh). Referansları var ama bakmadım (yuh iki) çünkü referans en kolay uydurulabilen şey, bir arkadaşı ayarlarsın x kişisi gibi konuşuverir telefonda, seni över de över. Önemli olan benim gözlemim, Maya'nın kızla ilişkisi.. İnsan anlıyor zaten, yumuşak biri mi, eğlenceli mi, oyun yaratabiliyor mu, kriz anında kontrolü nasıl sağlıyor. Bir de elzem sorular var; kaç yaşındaki çocuklara bakmış, deneyimi nasıl, ilkyardım bilgisi var mı, ne kadar esnek, ne kadar kuralcı falan.. Ama özette: gözlem, gözlem, gözlem. Hani diyeceksiniz, sen ordayken başka, sen yokken başka davranmaz mı, tabii ama yine de ufak tefek hareketlerde bile kişilik özelliklerini insan açık ediyor. Bir de psikoloji eğitimi ve terapi tecrübem var tabii, bazı mimik ve hareketlerden anlıyorum ben niyetleri artık (insan sarrafı değilim ama bazı nöropsikolojik tepkiler aynı oluyor her insanda).

Bakıcımız saatine 10 euro alıyor, 5 Euro da yol parası. Haftada 1 gün 2 saat gelse (25 Euro), o bile yeter bana. Ben iç odada oturup raporumu yazarım, hazırlığımı yaparım, onlar oynar dedim. İlk seans güzel gitti. Maya yorgun değildi, neşeliydi, ikisi birbirini sevdiler. Kız yumuşak, sakin, aslında çok girişken ve hareketli bir insan değil ama ben de ön büro hostesi aramıyorum sonuçta. Baktım sakin sakin oynadılar 2 saat. Maya giderken kıza sarıldı, öptü, taaa merdiven sonuna kadar el salladı falan. Üstelik malum bizim kız pek yemez içmez'gillerden, buna rağmen tüm yemeğini yedi ve bir de muz götürdü üstüne (yuh). E daha ne olsun, biraz daha anlatsam benden iyi anne olmuş diyeceksiniz ;)

Şimdi önümüzdeki adım kızla Maya'yı tek başına bırakmak. İşte bu biraz düşündürüyor beni.. Ya ağlarsa, ya kız kendini kaybederse ve iki sarsıverirse, bu yaşta dili de yok anlatamaz.. Evde video kayıt sistemi olması bir çözüm tabii ama her odaya mı kurayım, o da biraz paranoyaklık. Bir de video olunca insan ilişkileri ister istemez yapaylaşıyor, videoya süper bakıcıyı oynayacağım derken çocuğu gözden kaçırma da var.. İşte bu paranoyamı da çözebilirsem sanırım bakıcı işi tamamdır.

İlgilenenler için, iyi bakıcı nasıl seçilir konusunda şurada ve şurada iki güzel yazı okudum, tavsiye ederim.

15 yorum:

  1. Hadi hayirlisi.
    Benim bildigim cocukalrin tum nazi, bagirtisi, yemeye direnmeleri annelerine. O nedenle icin rahat olsun. Sen icerdeyken anlastilarsa, hep boyle olcaktir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama 5-10dk'da bir kontrole geldi :D O dediğin kesin zaten, benimle yalnızken Kaya, başkasıylayken Maya.

      Sil
    2. İlahi bu yorumuna ne güldüm :))

      Sil
  2. Merhaba Ceren,

    insanin yavrusunu baskalarina emanet edebilmesi büyük bir adim... haklisin!

    "Tagesmutter" alternatifini düsündün mü? Kreş ile özel bakici arasi birsey.

    Allah cocuklarimizi daim merhametli insanlarla karsilastirsin...


    Tülay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet düşündüm ve araştırdım da ama bizim eve çok yakın istiyorum yoksa manasız olacak, o da şu an uygun olmadı.. Ama iyi bir alternatif.

      Sil
  3. Gerçekten zor bakıcı..inşallah iyidir.bnmkinin geçirdiği öfke nöbetleri bnde bile sinir krizi yaratıyorsa yok bakıcı ne yapar allah bilir.Buarada fikrini almak istiyorum genelde çok uysal,insanlarla arası iyi ve sosyal,hayvanlarada severek yaklaşıyor fakat istediği yapılmadığı zaman çığlık atıyor kendini yere atıp bağırıyo minyatür diktatör.2-5dk arası sürüyor.normal cnm çocuk bu mu yoksa bi danışman bulun mu dersin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni iyi anlıyorum, aynısından bi tane de bende var :D 2 aş civarı iyice celallenecekler... Bilmiyorum valla n'apıcaz.

      Sil
  4. Bi program izlemiştim geçen yaz.iki tane beyin bilimci konuktu.adamlardan biri bebeklerin zekasina hayran.aynen şöyle diyordu " bebekler o kadar zeki ki kime yaklaşip kime yaklaşmamalari gerektiğini çok iyi bilirler.mesela bi şirket düşününün.bi pzisyona eleman alinacak ve iki aday arasinda kalmişlar.bu iki kişinin ortasina bi bebek koyun iddia ediyorum gidip en zeki ve uyumlu olana yaklaşacaktir." Ayni hoca bir de şunlari söyledi " kiz bebekler acayip varliklar.bir kiz bir de erkek bebek alin ve anneleriyle aralarina aşilamayacak cam bir engel koyun.erkek uğraşir tirmanmaya çalişir.ama kiz bebek baştan anlar engeli aşamayacağini ve hiç uğraşmaz direk ağlar bu engeli önümden kaldirin diye" . Maya zaten hislerini ilk buluşmada ortaya koymuş :)bol şans

    YanıtlaSil
  5. Avrupanın çoğu yazdığın gibi düşünüyor; en kötü okul en iyi bakıcı muhabetti; hiç katılmıyorum hoş ben çok şanslıyım bu konuda orası ayrı ama ben okula vemreyi hiç düşünmezdim küçücükken; okulun kötüsüyle bakıcının kötü eş değer ki okullarda da neler neler oluyor elbette Avrupa'da daha farklı olabilir kontrol ve sistem açısından. Bence çok çok iyi etmişsin hoş biraz gençmiş ama :) olsun. Hayırlı olsun; Kayınvaldeciğinde ne burnundan kıl aldırmaz ayol hıhh :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay aksi gibi kızım da aynen kayınvalidem :D Çocukluk fotolarını gördüm bu hafta, şok içindeyim.

      Sil
  6. Ceren yine de şanslısın, bu zamana kadar erteyelebildin işe dönmeyi. Ben 4 aylıktan beri çalışıyorum ama galiba duygusuzum. Anneanne babaanne dönüşümlü geliyor, valla çok da merak etmiyorum napıyorlar diye. Besin alerjilerimiz var acaba çocuğa bir şey yedirdiler mi, şoka girerse naparlar diye kafayı yiyorum sadece. Normalde desteklediğim kreş fikri de sırf o yüzden çok ürkütücü geliyor bana..

    Bir de şöyle bir gerçek var. Çocuklar sinirlenince biz bile kendimizi tutamıyorsak başkaları napsın. Genelde başkaları daha sabırlı oluyor hatta; mecbur oldukları için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya Nesrin, kan bağı başka şey, tabii ki güveirsin, ne duygusuzluğu :) Keyfini çıkart valla. Hahahah bu arada hakkaten belki bize de para verseler biz de daha süper anne olurduk :P

      Sil
  7. yaa ceren tam da benim peti yle ayrılık anksiyetesi ağlama zırlama döneminde bakıcı yazın geldi. bi önceki yazıda uzun uzun anlatmıştın neler yaşadığımızı. aslında şunları duymak istiyordum senden. tramva yaratmaz ilerde hayatını etkileyecek bi sorun da yaratmaz sana olan güvenini etkilemez vs vs vs :))) haber ver demişsin . çok hızlı oldu haber veriyorum.... kız cuma ve pazartesi korkunç bi şekilde ağladı salıdan beri ise hüzünlü hüzünlü şaşkın şaşkın bakıp bana el sallıyor arabanın arkasından. bi çocuk bu kadar kolay alışabilir mi??? o kadar mı kararlı katı davrandım ondan mı????? kendimi ve bi yerlerimi yıtttım annem bana mısın demedi. boşa ağlamiyim zaten bu kadın beni sevmiyor memeyi de alıp gidiyor mu dedi. yoksaaaa tam da yukarda bahsettiğin gibi bu bakıcı kadın kızıma ters davranıp ağlattı kızımla inatlaştı kızımın bağırmaları ona mı işaretti. kafayı yemek üzereyim. beni bu kadınla bırakma çığlıkları olabilir mi bunlar. kamera bişey de yok evde salak kafama yanayım. senin yorumun benim için önemli.

    maya ya ve sana gelince :) güya senin bloğun ha bire dert yanan ben. çok güzel bi adım olmuş işe dönmenle ilgili... hayırlı uğurlu olsun. umarım senin kafan arkada kalmaz maya da ablasıyla hep güler mutlu olur... bu arada meme memememe mi yine.gece uyuyor mu kestin mi memeden. bayadır merak ediyorum uyku meme konusunu naptınız. benimki tüm gece emmeye devam bel omurilik c şeklinde kalacak benim bu gidişle.
    sevgiler özden ve peti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özdeeeeeeen yahu sana ne yapsa yaranamamış Peti, işte çocuk alışıyor yahu ağlamayı kesmiş el sallıyor daha ne yapsın?!? :D Yahu heralde sen gidiyorsun diye zil çalıp oynayacak değil, onu da yaparsa zaten sen bu sefer de beni bakıcıdan daha az seviyor diyeceksin bak :D Yok yahu işte kararlı davranışının ödülünü almaya başlamışsın çok sevindim.
      Meme konusunu yakında ele alıcam ;) Çok gizemli oldu ama biraz bekle bakalım, iki cümleyle yazmak istemedim. Çok sevgiler!

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!