18 Aralık 2014 Perşembe

Haram lokma

Bugün çok tuhaf birşey oldu.. Sevdiğim bir arkadaşımla bir iki eksiği gidermek için beraberce alışveriş merkezine gitmiştik. Mağaza içinde herşey olan, bir de açık pastanesi olan bir mağaza. Çocuklar tutturunca, self servis fırından birer ufak poğaça aldık verdik ellerine. Poğaçalar kağıt paketle geliyor, çıkışta kasada ödeniyor. 35 cent (yaklaşık 1 TL) fiyatları. Tabii ki biz kasaya gidene kadar, zaten iki lokma olan ufacık poğaçaları yediler bizimkiler. Bunun üzerine arkadaşım poğaçanın poşetini buruşturdu, çöpe atıverdi. Bana da göz kırpıp "amaaan bir sürü alışveriş yaptık, bu da onların hediyesi oluversin" dedi. O öyle yapınca ben de birşey diyemedim, kıza bilmiş bilmiş zıt çıkmak istemedim ama hiç yaptığım şey değil de değil. İçime oturdu. Resmen haram yedirdim ya kızıma, aklıma takıldı, başka şey düşünemiyorum.. Trene giderken artık dayanamadım, "aaaa ben bir de havuz ayakkabısı bakacaktım" diyip koşa koşa geri döndüm, geri girdim mağazaya, bir poğaça daha aldım ve çıkışta "bizim kız iki poğaçanın birini yedi" diyip iki poğaça parası verdim. Rahatladım, oh be!

Allah bana da çocuğuma da haram lokma yedirtmesin. Çok rahatsız olurum ben böyle şeylerden. Küçük şey ne olacak diyeceksiniz, gün içinde zaten kat kat kazıklanıyorum, genel olarak ederinin çok üstünde fiyatlar ödediğimiz tüketim malzemeleri oluyor, hakkımız sadece maddi olarak değil manevi olarak da çokça yeniyor, ona say diyeceksiniz ama yok.. Ben yapamıyorum. İçime oturuyor haram. Ailemden de böyle gördüm, kızıma da böyle öğretirim.

İşin dinle alakası yok. Eşim hıristiyan ama o da bu konuda titiz. Geçen gün mesela çocuk bahçesinden beni aradı "Maya'nın hani kumda kaybolan tırmığı vardı ya, ne renkti o?" diye.. Kumda başıboş ve kimseye ait olmayan bir kırmızı tırmık bulmuşlar da, Maya'nınki olabilir miymiş.. "Yok Maya'nınki kavuniçiydi" dedim "tamam" dedi kapattı. Tabii ki tırmığı alıp da gelmemişler. Şimdi haram-helal mevzuuna takılmayan biri belki "nasılsa bizimki kayboldu, bunu alıverelim yerine" der. Ama ben rahatsız olurum. Eşim de bilir.. Karma'ya inanıyoruz bir de, bu tırmığı alsak, kendimizden daha fazlasını hem de sevdiğimiz birşeyi yitireceğimizi biliyoruz.

Ne bileyim, küçük de olsa sana ait olmayan birşeyi parasını ya da manevi karşılığını vermeden almak, çalmaktır. Üstelik bir mağazadan çalınan poğaça, belki de orada çalışan garibanın cebinden çıkacak. Onun hakkı alınacak. Yok. Yapamam. Yaptırmam da. Kızım da bu küçük yaşında öğrendi, almaz, "hayır, senin değil, bırak" diyorum, bırakıyor. Israr huyu yok henüz ama olmaması için yumuşak davranıyorum. "Ver anneye" diyorum ama elinden zorla almıyorum, onun kendi arzusuyla vermesini bekliyor, verdiğinde onu kucaklıyor, öpüyor, seviyorum. Oyun sırasında bakıyorum, o da oyuncakları diğer çocuklara kendisi veriyor, almak için tutturmuyor ve kendi elinden alınınca huzursuzluk yapmıyor. Bence "vermek", "almak"dan daha çok mutlu ediyor insanı, kızım da bunu böyle öğrensin, eli açık olsun istiyorum. Eli açık olana Allah da daha fazlasını verir derler. Umarım böyle olur..

35 yorum:

  1. Çok önemli bir şey yapmışssın keşke ona da bunu söyleyseydin tatlılıkla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne bileyim, hakikaten nedense aklıma gelmedi sanki benim yaptığım utanılacak bişeymiş gibi hissettim nedense...

      Sil
    2. İşte bunlar hep yetiştirilme hallerimiz Ceren. Sen muhtemelen utanılacak bir şey gibi hissettirmedin onu utandırmak istemedin aslında; öyle büyüdük ya biz aman kimseyi utandırmayalım aman kimseyi üzmeyelim kımrayalım ama bak kendimize utanılacak şeyler diyelim vb vb vb. Benim de çok aşmaya çalıştığım bir konudur

      Sil
    3. Ay evet müzelik olacağız bu kafayla :)

      Sil
  2. ' zengin ve lüks içinde yaşayan adam arabasıdan inip evine yöneldiğinde çelimsiz küçük bir kız çocuğu görür. sonra ilgilenmeden evine gider. akşam sofraya oturduğunda aklına gene o küçük kız takılıverir. sonra içinden allah a : allahım böyle bir şeyin olmasına nasıl müsaade ediyorsun ?neden o küçük kıza yardım için bir şeyler yapmıyorsun?sonra ruhunun derinliklerinden bir cevap gelir; - YAPTIM.SENİ YARATTIM ! '
    BU DÜNYADAKİ HİÇ BİR ŞEY SEBEPSİZ NEDENSİZ DEĞİLDİR.HER AN İMTİHAN EDİLİYORUZ SİZ DE BU SINAVI VERMİŞSİNİZ. NE MUTLU SİZE YÜREĞİNİZE..

    YanıtlaSil
  3. Ufff! "biri, arkadaş olarak kalabilir mi?" diye düşündüm ilk önce. Güvenimi kaybederim ben tek bu hareketle bile!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Öyle biri" yazmıştım, silmişim.

      Sil
    2. Ay çok seviyorum ama ben bu arkadaşımı :) Bir kusurdan insan sevdiğini bırakmasın yahu..

      Sil
  4. öyle çok dindar biri değilim. ama kul hakkına inanırım. her gece allahım sen bana da çocuklarıma da haram yedirme, bilmeden yediysem affet derim.
    bence o arkadaşınızla görüşmeyin. hem nasıl güvenebilirsiniz ki bir daha? kaç gündür fellik fellik aradığınız tokayı onun almadığını ne bileceksiniz? kimbilir aldığı ev hediyesine karşılık götürüvermiştir usulca. çok rahatsız oldum. hırsızlığın büyüğü küçüğü yoktur. bugün poğaça çalan eline fırsat geçtiğinde para da çalabilir. bu fıtrat meselesidir. ha bu arada fıtrat lafını dilimize pelesenk eden malum kişi de birgün hırsızlıktan yargılanacaktır.
    imza: çok kızdım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay yok canım o kadar da değil.. :)

      Sil
  5. Ay bu tarz şeyleri ben de acaip takarım kafaya, genelde bana fazla para üstü verilir, bir defasında hatta verdiğimden daha çogunu para üstü diye vermişler, sonradan farkedip gidip iade etmiştim. Eşim de ben de fazla gidene acımayız ama o fazla başkasına aitse işte o zaman kurtlanırız resmen.

    YanıtlaSil
  6. Ben olsam bende senin gibi davranirdim benden fazla fazla gitsin ama ben almayyim mumkunse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen.. Bazen böyle gidenlerde de bir hayır oluyor zaten.

      Sil
  7. geçen kızıma alışveriş yaptık kasada ödeme yaparken birini geçmemişler incelemeden geldik pek bakmam ben fiş fatura. neyse büyük geldi ertesi gün götürdüm değişime o zaman orataya çıktı geçmemiş kasadan. neyse ben tekrar parasını ödemek için gittim bir kısmını hediye çeki kullanarak ödedim onları falza geçmişler bu sefer bana çok cüzzi bi miktar söylediler onu ödedim. ama kasada sotun çıktı ve fatura kesemedi kasiyer. başkasını çağırdı işlemi yeniden yaptılar.bu arada boyner burası. meğer kasiyer çekleri yanlış geçmiş kendi cebinden ödemek zorunda kalacakmış. 2 kez dönmüş olduk kapıdan kızıma bilmeden de olsa haram mal giydirmemiş oldum. o kıyafetin büyük gelmesi tesadüf mü şimdi yoksa nee :)) ama daha dikkatli olmak gerek . güzel bir yazı valla teşekkürler ceren . farkındalığı artırıyor.özden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay amma karışık hiçbişey anlamadım ama son cümle özetlemiş :D Hayırlı olsun güzel günlerde giysin

      Sil
  8. bu arada yanlış anlaşılabilir hediye çekinin kaç tl olduğunu da mı bilmiyordun diye düşünülebilinir. uzatmiyim diye yazmadım ama içimi gıcıkladı. aslında bir gün önce hediye çeki kullanmıştık değişim olunca faturadada çok şey var o çeklerden düşüldü vs de ne biçim sistemleri varsa karman çorman elime bi kağıt verdiler kasada göster diye.. kader ağlarını ördü ama en sonunda ohh bee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha ay yine anlamadım iyi mi! :D

      Sil
    2. :))) ben de anlamadım zaten ondan anlatamıyorum :) dersin ki 5 lira alacağın var git harca. 3 barkotlu 2 tane kağıt falan noluyo yaaa 3 kuruş paraya. sistem of down

      Sil
  9. Haram olan sey ac cocuklar usuyen cocuklar varken diger cocuklarin cesit cesit giysi ve gida israfi yapmasi. Bence o ufak pogaca meselesini abartmissiniz. Arkadasiniza katiliyorum aslinda. Ama ben de cocuk sahibi oldugumdan beri hassaslastim. Korkuyorum gorunmez adaletten galiba. Annelik kalkanlari.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bence büyüğü küçüğü olmuyor haramın Dukuju, dikkat etmek lazım :)

      Sil
  10. Dini inanıştan çok ahlak anlayışı ile alakalı bir durum.. Ben en baştan yooookkk şekerim karma is a bitch derdim herhal:) Yapılabilecek en iyi şey hak yememeye çalışmak ve çocuklarımızada öğretmek.Doğaya ve topluma saygılı bebeler temennisiylee..

    YanıtlaSil
  11. Ben de dayanamaz verirdim.
    Benim babam otobüs şöförüydü, o dönemde parayı onlar toplardı. Herkes bedava binerken ben de bir şey diyemez çok rahatsız olurdum; sonra başka şöföre denk gelince kutuya daha fazla para atardım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yaşta karmayı eşitlemeyi bulmuşsun Nesrin! :)

      Sil
  12. Bende aynısını yapardım,hak hukuk konusunda bu kadar hassas olunca ,yapilan haksızlıklara katlanamiosun Ceren ,tek kotu yönü bu ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYNEN! Bak işte, o noktada haklısın, ben cengaver gibi atıyorum kendimi öne öyle bir haksızlık yaşandığında. Sessiz kalamıyorum. Benim kafada olan toplumlarda iyi de.. Neyse konuşmıyım daha...

      Sil
  13. çok tatlısınız :) bu tip mevzular genellikle sadece din ile çözülemiyor. İnsan fıtratı büyük rol oynuyor. dinin bazısına hiç etkisi olmadığını acı şekilde tecrübe ediyoruz...

    YanıtlaSil
  14. Ceren bu arada Mayanın öksürüğü nasıl oldu,bizim kuzu bazen tam bitti derken uyandığında yeniden oksuruyor ,geniz akıntısı var sanırım hala ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen hafta doktora gittik, aslında bence gereksizdi ama noel dönemi burda heryer kapalı ya, öncesinde bir soralım istedi eşim. Doktor dedi ki; mevsim nedeniyle şu an bu şehirde hasta olmayan çocuk bulamazsınız..
      Valla herşeyi denedim kara turp bile buldum aldım yaptım. Sanırım bu öksürük inatçı, 2 aydır öksürüyor benim çevremdeki çocuklar :( Öksüre öksüre temizleyeceklermiş ciğerleri, öyle dedi doktor.. Bekliyoruz valla. Arada geçiyor, sonra hop geri geliyor..

      Sil
  15. Karmaya bu kadar kafayı takarsak bunun da karmanın bir sonucu olduğunu düşünebiliriz :) yani sen bir yerde fazla vermişsin ve arkadaşın senin bu durumunun eşitlenmesine vesile olmuş olabilir :P

    azı çoğu bir değil aslında. bir poğaçayla kutu kutu paraları nasıl eşit tutabiliriz ki? en fazla ordaki çalışan bi poğaça parasından olur. diğer yanda fakirin, yetimin, hepimizin hakkı var. yine de burdan başlıyor... herkes kendinin olmayandan "gücünün yettiği kadar" alıyor ve bozuluyor dengeler..
    ben de çok dikkat ederim. çalıştığım kuruma masraf bildirirken özellikle çok sıkıntı çekiyorum. taksiye fiş yazdırıyoruz geçenlerde. 9 tl tuttu şoför 10 tl yazdım dedi. güya bana iyilik yapıyor. çemkirmeye başladım hemen. makbuzlarda sıkıntı olur da 10 kuruş girerse cebime hemen bi dilenciye filan veriyorum içim rahat olmuyor..
    herkes süpürse kapısının önünü dünya belki tertemiz olmaz ama daha temiz olur değil mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahaha ters mantık :D iyiymiş. aman benden fazla çıksın ona takılmıyorum ama tersi rahatsız ediyor..
      azı çoğuyla şöyle bir; kimse kutu kutu parayla başlamıyor, böyle böyle kendine aman bu seferden birşey olmaz derken bakıyorsun devleti soymaktasın ;)
      aynen katılıyorum sana süpürme konusunda :D sevgiler

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!