3 Aralık 2014 Çarşamba

İkinci çocuğa hazırım!

Hahahaha! Nasıl da dikkatinizi çektim bak! Kendimi birbirinden uykulu gözlerle beni dinleyen ergenlerle dolu bir sınıfa kuru kuru Akkoyunlularla Karakoyunluların bir türlü alıp veremedikleri koyun savaşlarını anlatırken birden "sonra koyunları maviye boyamış ve bu saçma savaşı durdurmuşlar" diyerek çocukları rüya aleminden şıp diye uyandıran bir radikal lise tarih öğretmeni gibi hissettim şimdi. Lakin evet, başlığı doğru okudunuz: ikinci çocuğa hazırım.

Maya'yı büyütürken onun üzerine atmaya çalıştığım "zor bebek" yaftasını bir kenara bırakalım, ben asıl kendi acemiliğimden zorlanıyorum, biliyorsunuz. Bu nedenle bana şakayla karışık "ee hadi ikinci ne zaman?" diyenlere oldukça sert çıkışlarda bulunduğumu, işi "aman Allah korusun"a kadar vardırdığımı da anlatmıştım. Tabii bunun da altında korku yatıyor, iki çocuk bana çok zor geliyor. Birbirinden sevimli iki çocuğu pırt pırt arka arkaya doğuran arkadaşlarıma da "helal olsun size!" diyorum bu vesileyle ;) Sözüm sizlere değil, ben (biz) kendime güvenemiyorum(uz). Zaten kadın doğumcular da iki hamilelik arasında en az 18 ay olmalı diyorlar. Allah herkese istediği ve hazır olduğu zaman çocuk sahibi olmayı nasib etsin.. Yani kısaca bu konudaki fikrim değişmedi.

Lakin fiziksel olarak bedenim benimle aynı fikirde değil artık, geçen hafta bir sabah o tanıdık krampların sevgi dolu öpücükleriyle uyandırılınca, son seferden 27 ay sonra, doğumdan da 18 ay sonra, artık ben bu illetten tamamen kurtulduğuma inanmaya başlamış ve kendi kendime "bak ateş de bastı şimdi, kesin ben menopoza girdim artık" diye düşüne-yazarken, kaderin naniği ile regl oldum. Evet, süt veren annelerde bu derece gecikebiliyor menstruasyon, normal bir durum. Tabii menstruasyon başlamadı diye "süt koruması"na güvenip de hamile kalanlar olduğunu hemen belirteyim, aman diyeyim yani..

Velhasıl, bu menstruasyon benim başımın derdi. Sevemedim kendisini. Ben biraz erken oldum, 11,5 yaşındaydım. Malum artık yeni nesil çabuk olgunlaşıyor, yediğimiz içtiğimiz besin değil kimyasal, izlediğimiz medya beynimizi yıkıyor ve çocukların olgunlaşmaya meyli artık bizim dönemden bile daha erken.. Benim annem doktor olduğu için 10 yaştan itibaren bana menstruasyonun ne olduğunu, ne yapılması gerektiğini yaşıma uygun ve çeşitli örneklerle anlatmış, hem beni hazırlamış hem de korkulacak, utanılacak birşey değil, sevinilecek birşey imajı vermişti. Abartıp çocuklarına "regl partisi" veren ebeveynler de var biliyorsunuz ama benimki annem ve babamla "genç kız olma yemeği" (bizim ailede yemek yemenin sosyal ve psikolojik anlamından bahsetmiştim, al bi kanıt daha!) ile sınırlı kaldı neyse ki. Babam da annem gibi doktor olduğu için ilerleyen yıllarda aklıma takılanları ikisine de sordum, onlar da ellerinden geldiğince yaşıma uygun şekilde bilgilendirdiler, içimi rahatlattılar sağolsunlar. Bunun utanılacak, saklanacak, korkulacak birşey olmadığı fikrini vermeleri bile yeterli onlara süper aile demem için. Benim de bir kızım var, zamanı gelince (yeni ergenlere bakınca, 10 yaşı beklemesem iyi olacak sanırım) ben de ona aynı şekilde bilgi ve sevgi vermeyi umuyorum, ondan yazıyorum bu yazıyı da. Hani kızlarımız iyi ki varlar, sağlıkla büyüsünler..

Velhasıl, 11,5 yaşımda hazırlıklı ve bilgiliydim ama yine de ilk menstruasyonda ağladım. İnsan "o la la genç kız oldum" diye düşünmüyor, korkuyor ne de olsa.. O kasıklardan yayılan, insanın içini delen sinsi ağrılar, değişen ruh hali, vücutta değişiklikler, ergenlik insanın kendi bedeni üzerindeki kontrolünü kaybettiği bir dönem, korkutucu olması normal aslında. Bu korkuyu bazen sinirle, bazen içe kapanarak, bazen de vücudumun sınırlarını öğrenmek için sonuna dek zorlamalıyım (içip içip sızmalıyım, flörtgen olmalıyım, biraz büyüyünce extrem sporlar, tehlikeli davranışlar içine girmeliyim, hiçbirşey yapamazsam okuldaki başarılı imajımı asi gençlikle yerlebir etmeliyim) diye düşünerek dışa vuruyor ergenler, normal.. Velhasıl, 16 yaşıma kadar sevgilim olmadı - bizim dönemimizde normaldi ayol, şimdi 11 yaşında 3 güne 5 sevgili sığdıranlar var, korkutucu.. Sonra doktorlarla çevrili hayatıma bir de tıpta okuyan ilk sevgili eklendi ve cingöz recai bana "bu ağrılardan kurtulmanın tek yolu düzenli cinsel ilişki" dedi, bak bak bak. Yevvvrum yemezler, beni annem eğitti bu konularda heralde. Velhasıl düzenli cinsel ilişkiyle de alakası yokmuş hakikaten. Sonra uzunca bir süre bu ağrılar "doğurunca geçer" masalına inandım. Velhasıl bu sabah bu teoriyi de yerle bir etmiş bulunuyorum. Artık kısmetse bu ağrılardan menopozda kurtulmak tek yaşam tutamacım.. Maksat menopoza olumlu bakalım, düşündükçe ateş basmasın :)

Velhasıl, diyeceğim şudur ki; kız çocuklarımızı zamanında ve yaşlarına göre bilgilendirelim. Yalanlarla şehir efsaneleriyle konuyu geçiştirmeyelim. Bedenlerinden utanmasınlar, korkmasınlar ve en önemlisi de anne babalarına merak ettiklerini, endişelerini anlatabilsinler. Yani bende işe yaradı da, ondan diyorum..

32 yorum:

  1. ben de doğumdan 14 ay sonra regl oldum. ama 4 aydır o kadar düzensiz ki.. oğlum 2 gün çok emse reglim 1 hafta gecikiyor :)
    14 ay boyunca kaç defa gebelik testi yaptım bir bilsen :) oldum, rahatladım valla. lakin ben de menepoz dönemime özlem duymaktayım :)
    ayşe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün bedenimizi kontrol altında tutuyor bu bücürükler yahu! :)

      Sil
  2. ahahah deli ya güldürdün beni sabah sabah :) Ay ben hemen 3. ayda zort diye olmuştum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Valla 27 aydan sonra sanki ilk kez olmuşum gibi bir de şaşırdım!

      Sil
  3. Ooooo! Çok sevindim yav. Sabah sabah güldürdün!

    Mensle başım çok dertte. Çok. Ama bloga yazamıcam.

    YanıtlaSil
  4. Ama bak ya bak şimdi tam da kafanda bu düşünceler geçerken bedenin sana sinyal vermesinin bir anlamı olmalı :)) şaka bir yana gözün aydın belki sonrakiler ağrısız olur diye düşünüyorum zira 7/24 fiziksel egzersiz yapıyoruz onun yanında hiç kalabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ters (ve normal yolla, annemi de kutluyorum bu vesileyle) doğmuş bir insan evladı olarak herşeyim ters Gece :D

      Sil
  5. Nefret eden bir ben değilmişim demek ki.
    18 ay ne güzelmiş ya, ben 4. ayda hemen olmaya başladım; ııyyyykkk!
    Şu anda da geciktim, yoksa ikinci mi geliyor diye kafayı yemek üzereyim.

    İkinci çocuğa aradabir hazır hissediyorum ama emin ol o acemilik geçmeyecek.
    Her çocuk farklı oluyor; ve ilkinde hiç karşılaşmadığın şeylerle karşılaşıp yeniden acemi oluyorsun . Yani 2, 3 çocuklular öyle diyor, ben onların yalancısıyım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaaaaaaaaa eeeeeee? ikinci mi geliyor????

      Sil
  6. Merhaba Ogrenen Anne, benim de bir kizim var ve ikinci bir cocuk yapmayi düsünmüyorum. Birinci cocugumla bile kapasitemin sinirlarina yaklastim. Ikinci bir cocuga hayatimizda yer acamayacagim. Amma velakin tek cocuk olarak büyümüs 3 arkadasa sahibim. Ücününde aileleriyle iliskileri oldukca zayif ve hatta biraz da sorunlu. Ikisi bunu tek cocuk olmalarina bagliyor! Digeriyle bu konuyu hic konusmadim. Tabi bu ikinci cocugu yapmak icin bir sebep degil ama kizimin yillar icinde benden uzaklasmasi fikri de beni cok korkuttu. Böyle bir egilim var mi gercekten? Hem tek cocuk oldugunuz icin, hem de cocuk psikolojisini bildiginiz icin soruyorum.

    Selamlar

    Esma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esma' ya bende katilabilirmiyim :)

      bir kac zamandir ayni konu hakkinda bende ricada bulunmak istiyordum... Ikinci cocuga karar veremeyip, ama yasimdan dolayi bir an önce karar vermesi gereken biri olarak: mutlu tek cocuk yetistirmenin püf noktalarini bizimle paylasirmisin? Özünde 'yalniz olma duygusu' illa olacakmidir?

      Insallah cocuklarimiza yeri ve zamani geldiginde daha özel konulari anlatirken de dogru kelimeleri bulabiliriz...

      Bu arada: böyle günlerde neredeyse komalik olan, ama Maranki 'tedavisi' ile agrilarindan kurtulani biliyorum...

      Selamlar


      T.

      Sil
    2. Tamamdır :) Sizi mi kıracağım, yazarım ilk fırsatta. Ama özetle, ben de eşim de annelerimizin tek çocuğuyuz (eşimin babasından kendinden tam 20 ve 22 yaş (!!!) büyük iki ablası var ama o sayılmaz bence) ve ikimiz de gayet mutlu, sosyal, bağımsız insanlarız. Ben tek çocuk olduğum için ASLA yalnız ya da mutsuz hissetmedim ve açıkcası kızım da tek olursa ne olur diye hiç korkum yok, aksine acaba kardeşi olursa yazık ezilir mi, imkanlardan eşit şekilde faydalanabilir mi, devamlı kavga gürültü mü olur falan diye endişelerim var :D Tamam yazıcam yakında!

      Sil
  7. Siz bayağı erken olmuşsunuz, ''zamane çocuğu'' ben 13 yaşımda regl olmuştum :D Türk toplumunda hala reglin utanılacak bir şey olduğu iması var ve bu ne kadar çabuk kaldırılırsa o kadar iyi, o Amerikan reklamındaki anne gibi regl partisi düzenlemekten sözetmiyorum da, belki kızlarınızı başlarına gelecekler konusunda bilgilendirirseniz, bunun sağlıklı olduğuna inandırırsanız (gerçekten sağlıklı çünkü,hepimizin bildiği gibi) ve regl olduklarında tokat atmazsanız, daha iyi olabilir. Benim ergenliğe yeni girdiğim zamanlarda annemin bir arkadaşı ilk reglini olan kızına tokat attığını söylemişti de, annem öyle bir şey yapmadı tabii ki.

    Bir de, gözünüz korkmuş bayağı ergenlerden, bu ''asi ergen'' ayarı tamamen aileyle alakalı, çocuğunuz büyüdü diye gözünüzü üzerinizden kaçırmazsanız ergeninizin yaptığı en asi şey konserlere gitmek ve en iyi arkadaşının kuzeniyle (yazar burada kendi en iyi arkadaşına selam çakıyor) çıkmak olur, tecrübeyle sabittir. Kendi tecrübemle değil tabii, 16-17 yaşlar arasında ben sapıttım azıcık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tokat mı??? Hiç duymamıştım çok üzüldüm bu adetin varlığına :(

      Sil
    2. bence de çok saçma ve varlığına anlam veremediğim bir adet.. beni halam tokatlamıştı ve böyle bir şey olduğunu bildiğim halde şaşkınlıktan yaşlar süzülmüştü gözümden .. :( şimdi şayet bir kızım olursa ( ki doktorumuz böyle olacağını söyledi :) ) asla böyle saçma bir şeyin yapılmasına izin vermem.

      Sil
    3. Hayırlı olsun Vildan, kız çocuk muhteşem bir şey :D

      Sil
    4. çok teşekkür ederim :)) inşallah güzel ve sağlıklı bir şekilde yaşayabilirim onunla her şeyi :)

      Sil
  8. Ay Ceren çok şanslısın, benim doğumdan sonra 40 gün bitti, bir ay sonra sanki hiçbişey olmamış gibi tüm regl düzenim nerde kalmıştık nidalarıyla ve muhteşem sancı ve baş ağrılarıyla geri döndü. Yani hamilelik haricinde aynı düzenim devam etti, ediyor.

    O ikinci çocuk zırvaları yüzünden çevremde kim varsa kalbini kırıyorum, siz mi doğuracaksınız, gece siz mi bakacaksınız, kolay mı gibi daha bir ton lafı, bu sabah adliyede kalemdeki bir kadına saydım durdum. Bir de hırsımı alamayıp kendi kendime de bi yarım saat konuşuyorum. Hayır yani olmayan dünya kadar insan var, ilk çocuğunu doğuran kadına karşı ağız birliği edenler yağmur duasına çıkar gibi toplaşıp çocuğu olmayanlar için dua etse, yeminle herkes evlat sahibi olur, nedir bu ısrar kardeşim, Allah korusun cidden ya, öperim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay insan sinirleniyor ama ne zaman evlilik, ne zaman çocuk, ne zaman ikindi.. SANA NEEE dimi ama, benim özelime kafayı takacağına sen kendi hayatını yaşasana teyzecim, ben sana ee ne zaman tahtalıköy diyor muyum!?

      Sil
    2. son cümlene çok güldüm öğrenen anne teşekkür etmeden geçemeyeceğim :))) bu teyzeler çok alem ya :))

      Sil
  9. Ahahaha Ceren yüreğim agzima geldi ;) Ya o kadar ironik ki ,3 yili sakin sure her regl oldugumda agladim yinemi gol değil diye,şimdiyse günüm geçse deli gibi korkuyorum.Biliyorsun ben ismiyle tezat doğal yollardan anne olamadim.Buna rağmen siki siki korunuyoruz ki ya tutarsa diye çünkü tanimlanmis bir sorunumuz yok.Ayni damdan dustuklerim anlar beni ,benim minnos gibi Maya gibi hakikaten zor cocuklarin anneleri ,ayni şeyleri sil bastan yasamaya korkarlar,halihazirda hala surunuyorken ;).veee çok sanslisin ben hemen regl olmuştum ama tek farkla artik karin agrisi yerini bas agrisina birakti ,böylesi daha çekilebilir sanki.ayy ilahi Ceren sabah sabah iyi uyandirdi yazinin basligi beni ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Allah herkese istediği zaman, istediği sayıda çocuk versin valla, insan biliyor neyi başarıp neyi başaramayacağını. O kolik günlerini düşününce benim hala kalbim 140 atıyor valla.. Ayyy. Eşim diyor ki hatırlıyor musun Maya kolda saatlerce şu masanın etrafında yürürdük, şimdi kendi koşuyor masa etrafında tazmanya canavarı gibi :D

      Sil
  10. bu yazıyı okuyunca birden beni o günlere götürdün, ve o günleri ikinci defa yaşama fikri şu cümleyi aklımdan geçirmeme sebep oldu: "allah tüm hamilelere, doğurmak üzere olanlara, lohusalara ve annelere sabır ve kolaylık versin..."
    çoook zor çoook ben her ay regl ağrısına razıyım, lütfen :))

    YanıtlaSil
  11. Gözlerim ayrıldı başlığı görünce :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, ivit öyle oldum ama ağzım güler vaziyette değildi. Daha çok şöyleydi:
      O
      O
      O

      Sil
  12. Bugün hamileyken gittiğim bir hobi kursundan bayanlarla buluştum.Şimdiiii biri 37 yaşında şuan 5aylık bebeği var ve 13-9yaşlarında ikide çocuğu.Başka bir bayan 35 yaşında 7yaşında bir kuzı ve 6aylık bebeği var.Bi başkasıda 2şer yaş arayla 3çocuğu var geri kalanlar menopozlu:):))))) hepside zor olduğunu söylüyor içimi kararttılar hep beraber bugün ayol.İkiyi eşim "çok gerekli" gördüğü için istiyor bnde kardeşimi çok sevdiğim ve çocuğumda böyle bir şey yaşasın diye ama ikimizde iceoğlandan sonra korkuyoruz.. Buarada bnde 4.ay bitince adet gördüm ilki çok ağrılıydı sonra hiç olmadığı kdr normale döndü:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Önce sen emin ol Giz, başka kimseyi (eşini bile) dinleme, çünkü o çocuğu (DA) anne büyütecek yine.. Burda kadınlar 30'dan önce neredeyse hiç doğurmuyor, genelde hep 35-40 yaş ilk çocuk ve hemen arkasından ikinci :) Yaş engel değil artık, tıp çok ilerledi.. Enerji önemli ama, sevgiler

      Sil
  13. ayy gece gece ne kıskandım ne kıskamdım seni anlatamam ....benim doğumdan sonra 40 gün kanamam oldu 45. gün regl. ne olduğunu anlamadım dr u aradım 5 gündür kesilmişti şimdi ne oluyor diye. adam da sakin bir ses tonuyla adet görüyorsunuz dedi. donakaldım telefonda en az bi 5 ay beklemiyordum kendilerini. neyse sonra 15 günde bir teşrif ettiler kendileri 3 kez. ölüyorum kan kaybından derken ayda bir e düştü. neyseki o gün bu gündür öyle. ama şimdi kıskanma sırası sende cicim doğumdan sonra bende ağrı falan kalmadı püüüfff uçtu gitti. öncesi ikişer üçer ağrı kesiciyle betim benzim atardı. şimdi hahahhh ne ağrı ne sızı anlamadan olup bitiyor sinirli olduğumdan anlıyorum olacağını o başka. şaka bi yanada çok ilginç yaa çoğunda ağrılar bitiyor doğumla.inatçıymış seninki biraz ;)

    YanıtlaSil
  14. ayy gece gece ne kıskandım ne kıskamdım seni anlatamam ....benim doğumdan sonra 40 gün kanamam oldu 45. gün regl. ne olduğunu anlamadım dr u aradım 5 gündür kesilmişti şimdi ne oluyor diye. adam da sakin bir ses tonuyla adet görüyorsunuz dedi. donakaldım telefonda en az bi 5 ay beklemiyordum kendilerini. neyse sonra 15 günde bir teşrif ettiler kendileri 3 kez. ölüyorum kan kaybından derken ayda bir e düştü. neyseki o gün bu gündür öyle. ama şimdi kıskanma sırası sende cicim doğumdan sonra bende ağrı falan kalmadı püüüfff uçtu gitti. öncesi ikişer üçer ağrı kesiciyle betim benzim atardı. şimdi hahahhh ne ağrı ne sızı anlamadan olup bitiyor sinirli olduğumdan anlıyorum olacağını o başka. şaka bi yanada çok ilginç yaa çoğunda ağrılar bitiyor doğumla.inatçıymış seninki biraz ;)

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!