22 Ocak 2015 Perşembe

19 ay emzirmek ve memeden kesmek

Viyuuuuv! Bitti! Şükürler olsun, artık Maya emmiyor! Daha önce memeden kesememek üzerine yazmıştım burada, biliyorsunuz benim Maya'yı sütten kesme hikayem biraz uzun ve zorlu oldu. Tam 19 ay emzirdim kızımı! İlk aylar "acaba 6 ay emzirebilecek miyim?" derken, son aylar "acaba kesebilecek miyim?" endişeleriyle geçti ama bitti! Finito! Basta! Oh be :) Şükürler olsun!

Meme verebilmek kadar memeden kesmek de bir mücadeleymiş. Ne yalan söyleyeyim 6 ay severek, sonraki 6 ay bu kadar uzun verebildiğim için şükrederek ama 1 yaşından sonra artık utanarak, sıkılarak, endişelenerek emzirdim ben. Nedenlerini yazmıştım demin bahsettiğim yazıda, tekrar etmeyeceğim. Bu yazı bir "başarı hikayesi" yazısı benim için. Tam 9 ay karnımda taşıdım, 19 ay emzirdim; ayol resmen 2013 ve 2014'te emdi, artık yeter, 2015'te memelerimin tapusu benimdir! O artık kocaman, bağımsız, özgür bir küçük kız, bırakalım memesiz hayatın tadını çıkarsın.

Attachment Parenting (bağlanma odaklı ebeveynlik) denen naneye olan inancım başıma türlü renklerde çoraplar örüyor ama hala ve inatla %500 bir enerjiyle, Pollyanna saftirikliği ve elimden gelenin en iyisi olma azmiyle bu yaklaşımı sürdürüyorum biliyorsunuz. HATA! Bırak sal biraz di mi.. YOK. Bir de vallahi tamamen tembellikten ve ilk aylardaki gürül gürül ağlamasını başka türlü dindiremediğimden, sonra da yumul yumul sokulmasına ve nefesine bayıldığımdan, yatar pozisyonda emzirerek, memede uyutma yanlışını yaptım ki ASLA önermem, ben ettim siz etmeyin aman diyeyim. O nedenle böyle 19 aylara kaldık, daha hanıma kalsak 635 aylara da kalırdık valla..

Uzun lafın kısası; nasıl başardım: adım adım. İlk adımda sadece uyku öncesi ve uyku sırasında emmesine (memede uyumasına ve bebekler nasıl uyurlarsa uyandıklarında tekrar uykuya dalabilmek için aynı şartları aradıkları için yine uyandığı anda meme emmesine) izin verdim ama gün içi emzirmeyi tamamen kestim. İkinci adımda uyku öncesi yine emzirdim ama tam böyle sarhoş haldeyken "şimdi uyku zamanı" dedim, alnına bir öpücük kondurup memeyi yavaşça ağzından çektim, elini tuttum, ilk başlarda uyandı, ağladı falan derken geceleri bu şekilde uyuyabilmeyi 16. ayda, gündüzleri ise 18. ayda başardı. Başardı derken tabii memeyi çekmemle oyunlar şarkılar sohbetler sonunda uyuması 1 saat alıyor hala ama ben seviyorum o 1 saati.. Bunu başarınca, aynen demin dediğim nedenle, daha az uyanmaya ve meme istemeden kendi uyuyabilmeye de başladı (bazen yanına çağırıyor, elimi tutuyor, yanağımı okşuyor, boynuma sarılıyor sonra - yeterince anne kokusu alınca sanırım - kıçını devirip uyuyor). Mucize! Yine de her uyanıp beni istediğinde yanına gittim ve ağzını şaplatarak ya da "boobieeeee!" diyerek istediğinde hep meme verdim (18 ayın sonuna dek).

19. ayda (bu ay) beni bi "2015 geldi hala emziriyorum ayol" telaşı aldı ve "bu iş artık bitecek!" dedim. Dedim ama yine aynı bağlanma odaklı ebeveynlik ve baby-led weaning (bebeğin rehberliğinde memeden kesme) ile kafayı bozmuş haldeyim tabii. O sıra sevgili Ç'nin de çok desteği oldu, "hadi 2015'e sütsüz ve hatta tek bardak şarapla sarhoş giriyoruz" gazıyla daldık işe ikimiz. Ama bağlanma odaklıyız ya, aman ha çocuk cold turkey olmasın, çocuğa travma yaşatmayayım, aman yavaş olsun, aman o istesin kesmeyi, aman cart aman curt derken.. Bir gece aşırı gezmişiz ayıptır söylemesi, saat olmuş 10.30. Bizim kız normalde 9.30'dan önce yatmaz ama o bile "artık yatalım yaaa" modunda. O gece dedim "aha fırsat bu fırsat!" tüm yatak rutinimizi aynen uyguladım ama memeyi vermedim. Ağız şaplattı, booooobiiiieeee dedi, iki işaret parmağını kendi hayali memelerinin üstüne dürterek "anlasana kadın!" dedi ama ben ona inatla "artık uyku zamanı" dedim, e yavrum da şaşırdı ama annesine güvendi "heralde emdim de hatırlayamıyorum, e hadi öle olsun anne" dedi ve kıçını devirdi uyudu! UYUDU! MEMESİZ! Amanın! Ben bi sevin, bi çıldır, bi kocaya sarılmalar, bi salonda tepinmeler.. Ne çekmişim beh.. Ertesi gece aynen geç saate kadar gezdik ve aynen uyudu, ertesi gece gezmedik ama aynen uyudu falan derken aaa gece rutinimizden meme kalkıvermiş..! Gündüz aynı devam ediyor bu arada, hiç kasmıyorum. Aslında korkuyorum da; ya gündüz uykusunu kesiverirse, "meme yoksa uyuyamıyorum, meme yok ben de uyumuyorum o zaman" diyiverirse? Dedi de netekim, demez mi!? Bazen 15dk uyuyup uyandı, bazen hiç uyumadı. Günlerce cehennem hayatı yaşadık beraberce çünkü öğle uykusu sadece onu değil, o 1 saatlik arada blog yazmak, kitap okumak, koltuğa oturup tavana bakmak beni de dinlendiriyormuş da bilmiyormuşum. Sabah 7'den gece 9.30'a kesintisiz full time HD kalitesinde annelik yapmak inanılmaz zor dostlar! Asabiyet yapıyor bünyede. Hem bebekte hem annede yani..

Lakin ona da alıştım. Zaten annelik bebeğin değişimlerine alışmaktan ibaret.. Tam düzen oturtuyorum, hop değiştiriyor diye boşuna demiyor uzman anneler (uzman anne ne beh, yok öyle bişi!). Gündüzleri çok zor oldu memeden kesmek çünkü o kadar yorgun oluyorum ki gün ortası bir soluk alabilmek için değil meme vermeye, ruhumu satmaya hazır haldeyim. Ama yavaş yavaş uyumasa da dev yatakta 1 saat durarak, ben de yanında bazen gözlerimizi dinlendirerek (ben yani, onunkiler fırıldak) bazen boş bulunup uyuyor, bazen de oynuyor, muhabbet sohbet şarkı falan söylüyor kendi kendine. Bazen de ağlıyor tabii, gün boyu mızırdanıyor yorgunluktan. N'apim bilemiyorum başka.. Elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum.. Düstur bu artık.

Böyleyken böyle. Tam bu iş tamamdır, memeden kestim Maya kızımı! diyecekkeeeeeeeen, aklıma "ayyy ya hasta olursa" geldi, gelmez olaydı, çağır negatifi işte. Maya hasta. Hoop bizim meme yine dışarda. 2015'e de bu şekilde girdik (Ç. başardı bu arada, onunla onun kadar sevindim, gurur duydum, onun başarısı pozitif motivasyon oldu bana!). Hastalık boyunca yine yemedi, uyuyamadı, ağzında aftlar çıktı, kıyamadım verdim memeyi. Pişman da değilim.. Sadece süreç 10 gün uzamış oldu. Hastalık bitince yine önce gece, ardından gündüz (ikinciye olunca hatırladı sanırım, fazla perişan da olmadık ikimiz de) ve sonunda 2 haftadır mutlu son. Maya artık emmiyor.

Onunla da kendimle de gurur duyuyorum, başardık ve 19 ayın sonunda bu hak edilmiş bir başarı oldu valla (dalga geçmeyiniz lütfen, montofonluktan emekli olacaktım biraz daha sürseydi!). Ve kızım artık büyüdü; emmeden de hayatını devam ettirebiliyor, kırmızı kurdeleli kocaman aferin ve MAŞALLAH Maya'ya! İnşallah bu düzen bozulmaz ve bir daha memeye dönmeden böyle gider artık. Hastalık sırasında neler yapabilirim, hasta çocuğu (emzik hiç almadı bundan sonra da vermem tabii) emzirmeden rahatlatabilecek önerileriniz varsa lütfen yazın, bu konuda hala biraz güvensizim.

Darısı tüm emzirmeyi bitirmek isteyen bebetodaşların başına olsun!

Bu dönemde bana çok iyi gelen okuma önerileri: ne kadar süre emzirmeliyim için buraya ve neden memede uyutmamalıyım için buraya, uzun süre emzirdikten sonra kesememenin acısı için buraya, ayrıca çocuğunuzu mümkün olduğunca nazik bir şekilde memeden kesebilmek için buraya ya da buraya ve de buraya ve de buraya tıklayınız.

45 yorum:

  1. Gözün aydınnnn hafi bakalım hersey gönlünüzce olsun. Şimdi galiba gündüz uykusu bitti gibi görünüyor ama daha erken. Biraz da gündüz uykusuna geri döndürmek için uğraşmanı tavsiye ederim. Muhtelemen dönecektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok valla ister uyusun ister uyumasin 1 saat yatakta, ben de yaninda gozlerimi dinlendiriyorum en azindan yoksa o gun yigilir kalirim :)

      Sil
  2. Sizin adınıza çok sevindim. KOCAMAN KOCAMAN TEBRİKLER gönderiyorum. Biz oğlumla emzirme serüveninin henüz 2. ayındayız. önümüzde çoookk uzun bir süreç var ama olsun. Biz şimdilik halimizden gayet memnunuz :) Rabbim hepimize bebeklerimizle sağlıklı huzurlu ve mutlu bir ömür geçirmeyi nasip etsin inşallah...

    YanıtlaSil
  3. Maşallah Maya'ya ve sizede tebrikler..

    YanıtlaSil
  4. Kocaman bir masallah hem bukadar sure emzirebilmene hem de bitirebilmene tebriikleer :D

    YanıtlaSil
  5. Aferin Maya'yaaa ! Oleeyyyy :)
    Tebrik ederim seni de Ceren süper bir iş başarmışsın. Ben Ege'ye kolay uyuyabilmesi için uyku arkadaşı edindirdim. Hem de 2 tane. Hani biri olmasa diğeriyle idare ediyor. Emzik hariç bunu tavsiye edebilirim. Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Ben tek başına uyumayı öğrenmesi taraftarıyım Pelin, benim vardı uyku arkadaşım, bırakabilmem çok zor oldu, hala da salonumuzun baş köşesinde durur (Maya'nın erişemeyeceği yükseklikte hatta hahahaha)

      Sil
  6. Canım benim çok çok çok sevindim, Mayacık da kocaman bir aferini haketmiş, tebrikler ikinize de:)

    YanıtlaSil
  7. Oooo tebrikler:)) ohooo o "uzman anne" ler emzirmeyi kestiğinde böyle mutlu olduğunu görseler vayy halinee:)acımasız kadın tüüüü sanaa insafsız emzir işte ne var okula başlayana kadar emzirrr:))) Gündüz uykusu bukadar cabuk mu bıtıyorr ayyy ben nasıl dınlenıcem??bnde kısmetse yazın bıraktırmayı ıstıyorum 17-18ay yeterli anacım em em nere kadar..

    YanıtlaSil
  8. Canım Ceren,
    Hep diyorum bu konudaki en şaşalı günlerim en kara cahil günlerimdi diye. "Bebek doğar ve meme emer" diye bilmenin ötesinde konuyu araştırmadığım için cok güzel başladı emzirme serüvenim. Bol süt, çok güzel kavrayan ve iştahla emen bir bebek...Ne zaman ki; bol su iç, aman da şöyle yap daha çok sütün olsun bebek daha çok kilo alsın dendi işin sihri kaçtı!!! Neyse ki o günleri de aştık ve ben de sanırım hayatım boyu gururla ifade edeceğim gibi 18 ay boyunca emzirebildim kızımı. Sona doğru yaklaşırken kızımı üzmeden hırpalamadan nasıl bıraktırabilirimin telaşını yaşadım; ne mutlu ki sen yoldaşlık ettin bana. Yavaş yavaş bırakma kararı vermemde çok etkili oldun bir kere. İçime en çok sinecek şekil de buydu zaten. Bebekli serüvende hep olduğu gibi bir ileri iki geri gittik ve tatlı sona bağladık:) Yavrular mutlu biz mutlu ve sarhoş:)
    Bundan sonra bol uykulu günler bizi beklesin anacığımmm.
    Öpücüklerimle.
    Ç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya zaten burda hiç bir şey okumadan öğrenmeden doğuran bir arkadaşım var, oğlu 5 aylık ve maşallah hayatımda gördüğüm en kolay hamilelik, doğum ve bebek oldu.. Cahillik belki de en iyisi ama tabii bir ebe falan gelip bakıyor burda, yanlış yaptığında hemen uyarılıyorsun, doğrusu gösteriliyor.. Keşke Türkiyede olsa bu. Onun yerine hep "öğreten teyzeler" bizde onlar da hep zaten yanlış ve abartılı...
      Ay evet ya sen de iyi ki varsın Ç! Öpüyorum çok!

      Sil
    2. sevgili ç çok güzel dile getirmişsin. benim hep söylediğim bir şeydi ama senin kadar iyi ifade edememişim bugüne kadar. dopumdan önce emzirme eğitimi verdi sağlık ocağında hemşire. doğar doğmaz mememe koydular emdi hemen. ilk gece sütüm geldi kızımda emebildi. ilk ay dr a gittik 630 g almış aferin dedi gönderdi dr. ama sonra o ablalar teyzeler 4-5 ayımı zehir etti. yok az kilo alıyomuş yok yetmiyomuş süt yok mama takviyesi yapsam ölmezmişim. hoş zaten 30 günlük bebeyle ev taşıdığım için 3-4 gün süt olmadı mecbur verdim bir süre. sonra araştırdım ki ne kadar çok mama o kadar az anne sütü. bıraktık mamayı. eşimin de çok katkısı oldu bu konuda hakkını yemeyeyim.neyse aynen dediğin gibi o günleri ve hatta ek gıda yemiyorlu günleri de atlattık ve 17. ayda süt miktarı az da olsa hala emiyor petitom. bir de adam gibi bir bakıcılı yada kreşli ve mutlu günleri görsek. sevgiler ve tebrikler sizede...

      Sil
    3. Aslında hemen her konuda en ince detayına kadar araştırma öğrenme taraftarıyım, öyle yapmadan rahat da edemem. Konu ister doğum olsun, ister bebek beslenmesi ister de seyahat:) Ama işte emzirme işi benim için bir istisna oldu; belki de istediğim gibi doğurabildiğim ve her şey yolunda gittiği içindir bu düşüncem. Aksi olsaydı emzirmeyi de çok daha iyi araştırmış olmayı dileyebilirdim (doğru emzirme pozisyonu, doğru anlayış vs anlamında) Bu kadar uzatmamın sebebi şudur ki; en iyisi bilip öğrenmektir a dostlar. Bırakınız bir konuda da cehaletimi kutlayayım, siz beni örnek almayınız:)
      Robot olmadığını sanan Ç.

      Sil
    4. :) bilinçli cahalet çok yaşa diyelim o zaman...

      Sil
    5. cAhal ! anne özden :()

      Sil
  9. tebrik ederim darısı başıma... benim süt eskisi gibi değil zaten damla damla geliyor. emzik olarak emiyor benimki galiba. işe başladuktan sonra çok azaldı süt miktarı ama memede uyuyor malesef. gündüz uykusuna ana kucağında sallanarak geçiyordu bakıcıyla. bakıcı kaçtı bu arada ben de 15 gün tatildeyim. dero ananede şımarmakta. tatil dönüşü bizi kocaman bi belirsizlik bekliyor. yani şu anda gece uyanıyor ve kendi mi uyuyor maya ?? kaç kez uyanıyor peki?? uykusuzluk vurdu artık başıma...özden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oy kuzuuu :) Çok kolay gelsin, önce sen karar ver ne zaman rahat keseceksen, sen ne zaman hazırsan o zaman başla, bebekler bizden daha kolay adapte oluyor. Özden bana özelden (adım ve gmail) mail atsana sana bu uyku konusunu uzun yazayım, uykusuzluk berbat.

      Sil
  10. ceren@gmail.com mu demek istedin ablamadım biraz sorunluyum galiba :))) artık anonim girmiyim dedim robot musun ajan mı falan eziyet gibi :) özden ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi de 2 kez girmiş telefondan çalışıyorum hep malesef bu kadar oluyor.

      Sil
    2. yok ogrenenanne ve gmail evet :) spam gelmesin diye yazamıyorum uzun uzun

      Sil
    3. iyiki anlamamışım yani direk hedef gösterecekmişim yoksa seni :) bu şekilde spamlara açık olabileceğini bilmiyordum. hoş baya baya şey bilmiyorum biraz mesai harcamam gerekiyor sanırım artık.hala blog yazmaya başlayamadım tembellikten.

      Sil
    4. valla bana da biri söyledi adres yazma sayfada diye ama ne kadar gerçek ne kadar şehir efsanesi valla bilmiyorum.. güvenli taraftan gidiyorum ben yine de. bekliyoruz :)

      Sil
  11. tebrikler......
    valla çok sevindim, umutlandım.. bizim sıpa da 20 ayını dolduracak artık ben de bıraktıracağım. aslında bu hafta plan yapmıştım, cumartesi bıraktırıyordum ama cuma gecesi havale geçirdik ve ertesi gün bir daha.. (evet, bloguna da yeni yazmıştım doğdu doğalı hiç ateşlenmedi bla bla.. şom ağızlıyım, al sana işte ateş!)
    velhasıl yoğun bir hastane maratonu geçirdik ve bu iş şimdilik kaldı. çünkü miniğim çok hasta ve yemek yemiyor, sadece emiyor.. bir de bunu eklemeyelim üstüne diye 15 gün erteledik..
    ama senin adına çok sevindim. peki konuştun mu nasıl dinliyor? ben vermesem kendi gelir zorla açar :) sarı sabır taşı sürülüyormuş o mantıklı gelmişti aloeveradan yapılıyormuş. ama doktorumuz önermedi. konuşun diyor :)
    bir de asıl merak ettiğim yemesinde değişiklik var mı??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok geçmiş olsun, bence de doğru yapmışsınız, yazık bir de memeden olmasın çocuk..
      konuştum evet bir iki kez de sordu boobies? diye, dedim bak sen artık büyüdün artık içmiyorsun o nedenle onlar da artık süt yapmıyorlar diye, cevaben ayısını getirdi göğsüme hani o küçük ya hahahaha
      aloeveranın çocuklar için zararlı olduğunu okumuştum bence de gerek yok yavaş yavaş adım adım ama kararlı olmak lazım.
      yemesinde hiçbir değişiklik yok :) aynı ama bir sonraki yazıda yazdım bak artık ben hiç takılmıyorum, bünye demek ki :)

      Sil
    2. Çok teşekkürler Allah korusun bebişleirimizi, hepimizin çocuğunu. Çok kötüydü Allah korusun öldü gitti dedim :(
      bizim oğlanla öyle adım adım mümkün değil ya. ben tek seferde yapmalıyım. peki sütün hala var mı? ilaç kullanmak gerekiyormuş. ben akşama kadar emzirmesem sancı oluyor.
      Sarmak da gerekebiliyormuş. Dikkat et kendine de

      Sil
    3. Artık neredeyse 3 hafta oldu, üstüne de regl oldum biliyorsun regl olunca azalıyor zaten iyice kurudu sanırım ilk başta şişlik ve ağrı oldu birkaç gün ama ciddileşmeden geçti neyse ki :)

      Sil
  12. bir de bazı garip bayanlar var (bir bayanın da bunu yapması çok ilginçtir ya) 2 yaştan önce memeden kesenlere,
    2 yaşına kadar emzirmediği için çocuğun hakkına girdiğini, günah işlediğini, keyfi için bebeği sefil ettiğini söylüyorlar. ağızlarından çıkmasa gözleriyle, bükük dudaklarıyla dile getiriyorlar..
    bu çok bilen annelere söyleyecek 2 çift lafım var. 1-Sizden nefret ediyorum. 2-Türünüzün tez zamanda tükenmesini istiyorum.
    Küllü zararsınız valla!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç alakası yok ya sana da günah değil mi, hangi çağda yaşıyoruz? Bu insanlar ne dediklerini bilmiyorlar sırf konuşmuş olmak için konuşuyorlar. Sen eğer emzirirken zorlanıyorsan, artık vücudun da fiziksel anlamda zorlanıyorsa tabii ki kesmenin zamanı gelmiştir. doktorlar burada 1 yaştan sonra sütten kesilmeli artık yetersizdir, sadece psikolojik ihtiyaç oluyor ve o da bağımlılık oluyor diyorlar ve ben de katılıyorum, insan içinde hissediyor nasıl emzirmek içgüdüyse anne için kesmenin zamanı da içgüdü, bangır bangır bağırıyor vücudun sana yeter artık kes diye, göz ardı etmemek lazım.

      Sil
  13. Ben emzirme konusunda tek takıldığım yemek olayı. ben çalışıyorum. akşama kadar sorun yok ama resmen geleceğim saati bekliyor aç duruyor, yapışıyor memeye. yemesi çok kötü. aslında 12 kg. kilosu çok iyi ama bakıcı biraz makarna dayıyor çocuğa.
    çok korkuyorum ya çok inat bi bebek nasıl başa çıkabilirim bilmiyorum. zaten şu hastalıkla mahvolduk...
    ne yapsak boş galiba. su akar yolunu bulur değil mi? çok takılmamak lazım açlıktan ölecek değiller ya.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hasta olmadıkları sürece kendilerini aç bırakmıyorlar gerçekten ;) iyileşsin önce, düzene girer merak etme

      Sil
  14. merhaba.ben de kizimi adim adim sutten kesmek istiyorum. gunduz uyku disinda emmiyor. benimde kaderim sizin gibi yatarak ve emerwk uyuyor.inanilmaz zor. sormak istedigm gece emzirip sarhos haldeyken memeyi cektikten sonra 1 saat oyunlar sarkilar oynuyoruz demissiniz. peki tekrar uykusu acilmiyor mu merak ettim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok aman yanlış anlaşılmasın, ilk basamakta tamamen memede uyuyorken, sarhoş olduğu anda "iyi geceler bebeğim" diyip çoook yavaşça memenin yanına parmağımı koyup onun aslında ağzından kayması şeklinde çektim. Buna tepki vermediği anda ikinci adıma geçtim yani sarhoşa hafif bağlarken aynı şekilde çektim, gittikçe zamanı uzattım yani. Dolayısıyla artık üçüncü adıma geçtiğimizde neredeyse uyanıktı, sadece iyi geceler şarkısını söylediğim sürede emiyordu ve şarkı bittiğinde evet artık uyku zamanı diyor memeyi yine tatlılıkla çekiyor ve sonra yatakta yatış pozisyonunda şarkı, göbek ve saç okşama, masal ile bazen evet 1 saate kadar uzuyor ama kendi kendine dalıyordu (oturmasına ayağa kalkmasına izin vermedim çünkü bunlar uyku açıyor, ama sertçe değil, yine yastığına pıt pıt vurup bak eğer yatarsan şarkıya / masala devam edeceğim diyip bazen de kendim sakin ve tatlılıkla 2-3 defa geri yatırdım, 2-3 gün sonra öğrendi artık yatalım diyorum yatıyor, bazen başını kaldırıp deniyor, kalkmıyoruz yatıyoruz diyorum yatıyor, çocukların içinde anneyi mutlu etme isteği var ya, sen sert olmadıkça inatlaşmıyorlar). İlk zamanlar ağlayabilir, hiç endişelenme, normal. Sadece yanında yat / otur ve sakince konuş, anlat ona neden meme vermediğini (valla anlıyorlar) ve 2 hafta süre tanı. 2 hafta bittiğinde hala haykırıyorsa saat boyu, o zaman başka bir yöntem denemek lazım der burdaki pedagoglar. Dördüncü adımda artık memeyi azıcık emip, biraz şarkı türküden sonra kendi sorunsuz uyuduğu anda, hiç meme vermeden uyutmaya başlıyorsun ve bir de bakmışsın kesivermişsin :) Acele etmemek önemli, tüm bu süreçler en az 2-3 ayı alıyor benim gözlemlediğim ama birden kesmek yönteminden daha insancıl ve az travmatik bence..Kolay gelsin!

      Sil
  15. biz de emzirmeyi bıraktık bu cumartesi :) ay çok mutluyum
    konuşmak hiç bir işe yaramadı ben de sarı sabır taşıyla bıraktırdım. çok kolay atlattık. halen gece uykularımız problem ama buna da şükür :)
    beni de gaza getirdin öğrenen anne teşekkürler :)))

    YanıtlaSil
  16. 19.ayımızda bizde mücadele vererek sonlandırdık emzirme dönemimizi ama bizim inatçı keçi zorladı biraz :) velhasıl analık mücadeleci zor ama tadından yenmeyen meslek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook tebrikler :) Nasıl kutladınız peki? ;)

      Sil
  17. Merhabalar benim.oglumda 19 aylik ve bende o dayanilmaz mis nefes kokusunu icime ceke ceke koynumda uyuttum su an hala yanimda yatiyor ve uyandiginda direk meme istiyor vermezsem oturup agliyor gunduzleri kesmeye calisiyorum fakat 2 yas sendromu ile de cok sinirli oldu bu surekli meme isteme modu da beni benden aldi artik tuketti ne yapabilirim yardimci olabilirseniz coooook mutluuu olucamm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E kesin :D Çok net oldu ama madem sizi zorluyor artık, yaşı da uygun, yavaş yavaş kesin derim. Ben 19 aylıkken kestim ve yaşam kalitem çok değişti ;) Büyük avantajınız var, uyandıktan sonra meme istemesi aslında uykuya gderken istemesinden daha kolay, uyandıktan sonra nasılsa yorgun değil, daha kolay oyalanır, biraz su, biraz oyun derken unutur. Uyku ncesini bıraktırmak biraz daha zor oluyor çünkü uyku saatleri uzuyor, çocuk iyice yorgun düşüyor vs. onu yukarıda anlattığım şekilde panik olmadan yavaş yavaş :) Ben birden kesmelere karşıyım..

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!