10 Ocak 2015 Cumartesi

Bebek ayak tırnak batması ve tırnak düşmesi

Birkaç ay önce ayakkabı alırken bahsetmiştim, bu sorunu yaşayan varsa ne yaptınız diye de sormuştum ama cevap alamamıştım; Maya'nın ayak baş parmaklarından birinin tırnağı ile doğduğu günden beri aramız bozuk. Tırnak öne doğru uzayacağını öğrenemedi bir türlü, vallahi bak dipten kesmiyorum, yuvarlak değil düz kesiyorum, kucuk ayakkabi giydirmiyorum, aynen dendiği gibi özen gösteriyorum (öpüyorum bile) ama tırnak illa ki uca yaklaşırken yaklaşırken, ha düzeldi galiba derken hop yana meylediyor ve ya kırılıyor kendi kopuyor ya da yürürken, tepinip dururken, çorap ya da ayakkabı giyerken ters dönüveriyor (ayy evet, yavrum da bir şey demiyor ama acıyordur acımaz mı?!) Ne yaptıysam yine de kar etmedi.. Hele bu son bir haftadır, tırnak ta en baştan içe doğru kırıldı ve kopmak üzere! Ay benim de içim fena oluyor ve o kadar korkunç gözüküyor ki, buraya foto eklesem mi eklemesem mi diye çok düşündüm. Midenizi bulandırdıysam da özür dilerim ama belki bu derdi yaşayan ve çözümünü bilen vardır..

Türkiye'deyken annemin cildiye uzmanı ve ortopedist iki arkadaşına danıştım, ikisi de bu yaşta bu tırnak sorununun olabileceğini, tırnağı düz kesmenin ve küçük ayakkabı giydirmemenin önemini belirtmek dışında pek bir şey söylemediler. E onlara da dikkat ediyorum ama değişen bir şey olmadığı gibi, fotoda da görülen tırnğın üst tarafında kalınlaşma mı kırılma mı tam anlayamadığım (ayakları çok kıymetlidir öptürmek dışında pek dokundurtmaz, ondan anlayamadım) tuhaf bir şey de belirdi.. Yürümede koşmada falan sorun yok, acısa bile belli etmiyor ya da. Ne yapmalı bilmem, çevremde pek çocukla büyümediğim için bu ciddi bir sorun mudur yoksa çok mu olur onu da bilemedim, sorayım dedim. Babasında da bir kaç sene önce tırnak batması olmuş ve iltihaplanmaya kadar gittiği için tırnağı çekilerek (ayyyy evet ya feciiii) tedavi edilebilmişti, ona varmasın aman..

Var mı bir fikri, önerisi olan?

EKLEME: Bu sabah tırnağın düşmekte olduğunu fark edip panikledim ve doktoru aradım. Bazı ateşli hastalıklardan sonra çok sık yaşanabilen bir durummuş tırnak düşmesi (hatta doktor el ve ayaktaki tüm tırnaklar bile düşebilir dedi aklım çıktı). Kılcal damarların tırnağı yeterince besleyememesi ile tırnak ölüyor ve vücut kırılma ya da düşürme yöntemiyle tırnaktan kurtuluyor, yerine birkaç ay içinde yeni tırnak çıkıyormuş. Bölgede enfeksiyon yoksa bant ya da çorap ile parmağın yaralanmasını önlemek, temiz tutmak ve beklemek tek çözümmüş. AYH bu da geldi başımıza diyorum, çok fena oluyorum baktıkça! Zavallı miniğim...... İnşallah yeni tırnak düz ve sağlıklı çıkar, batma ve kırılma sorunu olmaz ve bu dert tekrarlanmaz (amin amin).

30 yorum:

  1. korkmayın benim kız kardeşim doğduğunda da AYNEN bu şekildeydi ayak tırnakları . ve büyüdükçe geçti . Sanırım bazı bebeklerde olabilen bir durum. hatta biz anneme kızmıştık bak hamileyken bırakmadın sigarayı ondan oldu diye ama onunla da alakası yokmuş. büyüdükçe sizin kızınızın ayakları da benim zilloş kardeşiminkiler gibi çok güzel olacak emin olun . geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok teşekkür ederim moral verdiniz, sağolun var olun!

      Sil
  2. Selam canim oncelikle hic korkma acimiyor hatta hic acimadigina eminim neden dersen benim ayak tirnagim da bir kere boyle oldu ve ben farketmedim bile. Nedenini tam bilemiyorum (mutlaka d vit veya baska bir vit ile alakali ama ayakkabidan degil sanirim) bir sure sonra ustteki kabuk kalktiginda tamamen kaldirip kesebilirsin, altta daha ince ama yepisyeni piril piril bir tirnak oluyor. Kaldirirken keserken falan hic acimiyor korkma. Bir de gecenlerde tirnaklara bakarak vucuttaki hastaliklari, eksiklikleri anlama gibi bir yaziya denk gelmistim her bir tirnak probleminde nete agirlik vermek gerektigi yaziyordu bulup yeniden okumam lazim. Bir de sen dvitamini kullaniyorsun degilmi burda 4 yasina kadar verin diyorlar belki dozajini arttirmalisin cunku ozellikle tr deki drumuz d vit yetiyor mu yetmiyot mu diye anlamak icin el ayak tirnaklarini kontrol ederdi, yetiyorsa puruzsuz ve canli olurmus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gece'cim çok teşekkürler, o kitabı bana da önerir misin ya da yazabilir misin öğrendiklerini bir boş zamanında bloğa? (boş zaman derken kendim güldüm ya kusura bakma).
      Çok haklısın sanırım çünkü D vit düzenli kullanıyorum ve Türkiye'ye giderken unutmuştum bu iş de orda başladı. Düz mantık kurarsak..
      Tırnak yarıya kadar kalktı, huylu hanım üzerine bant da yapıştırtmıyor bazen çorapları da atıp çıplak ayak dolanmaya çalışıyor, dün sonunda kanattı tırnağı ve ben delirdim korkudan. Bu tırnak konusunda ben çok hassasım, içim ürperiyor çok fena. Zorla bant yapıştırıcam ama nasıl yapıştırıcam bilemiyorum. Bugün beceremezsem yarın direkt doktora gidicem valla bir bant yapıştırmaya of...

      Sil
    2. Kalkan yeri kesebilirsin kitap değildi ya bir yazıydı du bakayım

      Sil
    3. http://www.haberinbizden.com/m/?id=49167

      Sil
    4. Vit ve demir eksikliği gibi birseylere yormus bu yazıda

      Sil
    5. Hemen okuyorum, çok teşekkürler! Ay kanadı da ellemeyeyim dedim, üzerine antiseptik fısfısladım ve valla cazgır bağırsa da bandı yapıştırdım, şimdi "kaldır kaldır" diyip duruyor "hiiiiç kaldır yok" diyorum, arada unutuyor hiçbirşey yokmuş gibi yürüyor demek ki olabiliyormuş :D ama görsen tam amatör işi oldu bant, utanmasam gideceğim doktora yarın, orda hemşirelerden yardım isteyeceğim bant yapıştırma konusunda ama Maya doktorun kapısından girerken yaygarayı basıyor valla korkuyorum. Ay doktor anne babanın yeteneksiz çocuğuyum resmen, elim ayağım birbirine giriyor!
      Bu arada sana bahsettiğim hamile arkadaşımla kahvaltı yaptık bugün, onun dönmeyen bebek de dönmemiş ve aynen sezeryan, en güzeli oh missss, 19'una vermişler günü :) Kızcağızın eli yüzü burnu bile şişmişti inanamadım, hadi az kaldı dayanın! Çok güzel geçsin son haftalarınız!

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun. Bizim ailemizde de batık tırnak genetik. Büyüdükçe epeyce düzeliyor. Sadece uzadıkça yanlardan batma yapabiliyor. Biraz sabır edeceksiniz maalesef. Ama bebeklerin acı eşiği çok yüksek, yani çok üzülmeyin. Tabi ne desek boş, anne yureği sızlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bir de benim tırnak kırılmasına fobim var üstüne... Ondan çok benim canım yanıyor galiba...

      Sil
  4. Bn ilk defa gordum gecmış olsun..bn devıt vermeyı kestım yasına gelınce fazlasınında daha zararlı olduğunu okumuştum surekli dısarı çıkartıyorum ama yeterlimiki acaba bilemedım,dr sorayım bi.Orda dr.lar 4yasına kdr mı verıyorlar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim doktor iki kış geçirsin D vitamini ile dedi çünkü malum Avrupa'da güneş görmek Türkiye'de demokrasi bulmak gibi (ay yerim politikliğimi)
      Günde 10dk bir tek bacağın diz altında kalan kısmı açık olacak şekilde güneşte kalmak ihtiyacımız olan D vitaminini almamızı sağlıyormuş ama tabii kahrolsun kış ;)

      Sil
    2. Biz yaz kış farketmez veriyoruz hala üç yaşında olacak yakında 4 e kadar vericez bakalım

      Sil
    3. Evropada günlük güneşlik günler bulmak ihtimal dahilinde ama.....hade neyse:) bnde dr sorayım bakim bi test fln lazımmı acep merak ettim. Gece'de baya vermiş çünkü..

      Sil
    4. evet gece'ninkine ben de şaşırdım...

      Sil
  5. :) Geçmiş olsun,aynı sorunu oğlumda yaşadık.. Hatta zaman zaman kenar kısımları minik minik iltihaplandı bile.. Ben derinden bile kestim belki düzgün Tırnak gelir diye.. Ne yaptıysa o parmağı düzeltemedim uğraşmayıda bıraktım,unuttum hatta.. Birgün baktığımda tırnağının normale dönmüş olduğunu gördüm..Büyüdükçe düzeliyor,yani ilacınız zamanda gizli sanırım sizinde.. ( resimden hiç midem bulanmadı,ayrıca belirtmek istedim :) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim yorumunuz ve umut verdiğiniz için :)

      Sil
  6. Ben de belirtmeliyim ki ben o tombik ayağı yerim :) inşallah en kisa zamanda düzelir.

    YanıtlaSil
  7. bizim oğlanın tırnağı da resimdeki gibi. çok cılız zor kesiliyor ama hiç kanayıp düştüğü filan olmadı. yalnız o tırnak pütür pütür. bizim doktor da devite devam ettiriyor. normalde hep yaşında kesiyorlar. çok dikkat edin düzenli verin, çok önemli filan dedi. prof teyzemiz bi bildiği vardır dedik biz de :)
    yaz gelince akdenize inin, kumlara cıbıldak cıbıldak bassın o ayaklar, hemen iyileşir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz zaten hangi derde deva değil ki.. Ah çok özledim sıcağı kumu denizi...

      Sil
  8. Cerencim Cok geçmiş olsun fotoyu koca kişisine sordum,iki yolu varmış biri nesterle tırnağa yol aciliyormus ya da tırnak cekiliyormus,.ama bu iki yöntemden küçük çocuklarda uygulanmiyormus kısaca enfeksiyon yoksa çok durtmesin ,kendi haline bıraksın çocuğun keyfi yerindeyse dedi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4. doktor da aynı şeyi söylediyse tamamdır :) Sağol D.A!

      Sil
  9. Canım çok geçmiş olsun yorumların hepsini okuyamadım ama doğdu doğalı Aren'in böyle doktor bize kesmeyin banyodan sonra koparın demişti bizde öyle yaptık faydası oldu mu olmadı :) Çocuğun tırnak hep fotodaki gibi şimdi şimdi biraz düzeliyor bence fazla kapalı tutmamak ve nadir kesmek en iyisi acıdığını sanmam yoksa yaygarayı koparırlardı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi yarıya kadar düştü Tüten, peki uzayınca takılıp kopmuyor mu? Onu nasıl hallediyorsun? Ay yalnız olmadığımı duymak nasıl iyi geldi bilemezsin.. Çok teşekkürler!

      Sil
  10. Merhaba, benim kızım da 2 yasında onunda doğduğu zamandan bu yana ayak baş parmağının tıırnağında sorun vardı. Geçer önemli bişeye benzemiyor diyerek bugüne kadar geldim. Dün farkettim ki tırnak dibinden ayrılmış düşecek gibi. İnanılmaz korktum. İnternet'te biraz araştırırken yazınızı gördüm işte bu dedim. Aynı sorunlar, aynı tırnak. 2 sene olmuş, şimdi durum ne merak ettim ? Cevabınızı 4 gözle bekliyorum. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, endise etmeyin dusse aslinda daha rahat ve temiz duz cikabilir. bazen atesli bir. hastalik sonrasinda oluyormus. fakat sizinki uzun zamandir yasanan bir durum demissiniz, cocuk doktorunuz birsey dedi mi? bir de ayak sagligi uzmanlari var, onlara danisilabilir.. kizimin tirnaklari su an duzgun cikiyor ama bu yazidan sonra o tirnak dusmustu evet.. bakamamistim bir sure, icim kalkmisti ama o hic acidigini belli eden bir hareket yapmadi :) yani endise etmeyin, belki alttan saglikli tirnak gelecektir..

      Sil
    2. ah cok tesekkür ederim cevabınız için :) ayak tırnagımızın biri yarısı kalktı bir yere takılmasın diye kesebildiğim kadar kestim. dermatoloğa gittik atesli hastalıktan olabilir dedi. biz de 1 ay kadar önce ateşli el ayak hastalıgı gecirdik. simdi el tırnaklarında da oldu. Umarım bi an önce geçer.

      Sil
  11. Bizde de uzun süredir iki ayak başparmağı böyle. Kat kat gibi. Önce mantar mı acaba demiştim. Bikez bizimki de düştü alttan temiz çıkar dedim yine aynı uzadı yanlar batıcak gibi hatta kesmeye korkuyorum. 20 aylığız kilo alımı da az doktora götürmeyi düşünüyodum ben de. Bir araştırayım dedim görsellerde görünce aynı bizim durum dedim ben de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bir doktora götürmekte fayda var bazı vitamin eksikliklerinde de tırnak sorunları görülebiliyor.

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!