24 Ocak 2015 Cumartesi

İçelim güzelleşelim derken..

Elalem emzirmeyi bitirince hüzün yaşıyormuş, ne hüznü be, zil takıp oynuyorsunuz 19 ay emzirdikten sonra (çok şükür tabii yine de hem emzirmeye, hem bitirmeye). Emzirmeyi bitirmenin şeferine her kaldırılan kadehe selam çakarken, alkolik olma yolunda hızla ilerliyorum. 10 gün zor sabrettim; ne olur ne olmaz, hatun vaz geçer "yok ben sevmedim bu işi, geri dönelim biz memelere" der diye korkumdan kafeindir, alkoldür, süt kesen besindir ne olur ne olmaz, bir 10 gün uzak durdum. Ama baktım herkes hayatından memnun, sal be Öğrenen Anne!

İlk kadehimi benimle bir olup emzirmeyi kesme maratonuna çıkan, benden önce ipi göğüsleyerek bana pozitif motivasyon ve destek veren Ç. için kaldırıyorum! Eğer zorlanıyorsanız, siz de Ç. gibi bir memeden kesme ekip arkadaşı edinin, sosyal destek ve sizi gerçekten anlayan birinin varlığı çok önemli. 2,5 yıl sonra ilk defa tepeleme dolu şampanya kadehimi / lerimi ve şaftı kaymış, şaşı bak şaşır gözlerimi sağlığına ve afiyetine kaldırıyorum!

Hızımı alamıyor, ertesi gece bizim kızlarla çocuksuz ve kocasız bir cennet akşamında buluşuyor, en son kızlar gecesinde, Kasım'da şeferlerine kaldıramadığım kadehimi, aralarına en son katılan montofon özgür anne olarak kaldırıyorum. Gecenin teması tam benlik: Rengarenk kokteyller, üzerinde şemsiyecikler, kadehte çiçekler (Gecenin sorusu: yenir mi bu?). Bu yaşımda bir de emzirmeyi bitirme partisi diyince barmenin özel olarak hazırlayıp verdiği pembe HUGO ile tanıştım, kendisine çarpıldım, siyah mürver ağacı meyvesi (Elderberry (ing) / Holunder (alm)) nin çiçeği ile taze nane ve şampanya karışımı, şiddetle tavsiye ederim! Kıkırdayarak, kimseyi hatta dünyayı boşvererek, benden aylar önce idmana başlamış olan kızların önderliğinde taksiye tıkılıyor eve postalanıyorum. Foto dahi çekememişiz.

En son ama en bomba ise, geçen gece. Kızı babanneye kakışlıyor, aşkımla doğum gününü kutlamak üzere koşar adım evden kaçıyoruz. Mojito ben seni yirim, hem de en süt kesen nanelisinden peşpeşe 3 tane! Süt keser ama beni kesmeeeez, üstüne 2 tane de Cin Tonik. Adaaaam, başımı döndürüyorsun!

Yetti. Arttı bile. Hevesimi aldım, barsaklardan ve baş ağrısından pek çektim, kendime geleyim diye yine tam 2,5 sene sonra içtiğim ilk kahvenin 36 saat süren baykuş etkisini de üstüne yiyince tam akıllandım. Artık dozunda, ayarında, vakur ve seviyeli bir birliktelik yaşamak istiyorum alkÖl ile.

Velhasıl; yaşasın emzirmeyi bitirmek ve bir takım HUGO'lar ;)

30 yorum:

  1. :)) hakkatten vur deyip öldürmüşsğn, olsun be sefan olsun ben de alkolsüz biraya vurdum kendimi bu günlerde hihihi

    YanıtlaSil
  2. Afiyet olsun, arada lazım böyle ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada olmuyor bu sıra her gün :D

      Sil
  3. Congrats Cerencim, afiyet bal şeker olsun da bir sonraki yazıda alkolü kese-meme gibi bi başlık görmeyelim burda? Amman dikkat:) Öperim hatta öpüjemmm arkadaşım:)

    YanıtlaSil
  4. Ohh yarasın, son yudumuna kadar hakettin, damla bırakma kadehlerde. Ben de 30 Aralık 2014'den beri ayığım :)) Benim minnoşu o gün öğrenmiştim, şimdi 5 aylik oldu neredeyse :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anlamadım, 30 aralık daha 1 ay önce yahu, kafam karıştı, 4 aylık hamileyken mi öğrendin hamile olduğunu? yoksa 2013'mü olacak o, heralde öyle :D neyse hayırlı olsun, sağlıkla!

      Sil
    2. Uykusuzluğun etkileri heralde bunlar, 2013 olacaktı. Daha 4 hafta 5 günlüktü. Bu arada memeyi bırakınca Maya'nın gece uykusu nasıl oldu?

      Sil
    3. memede uyutmamaya başladığımın 3. günü daha az uyanmaya, uyanınca da kendi başına uyuyabilmeye başladı. yazmıştım ya, bir ara bu uyanma ve meme isteme sıklığı 20dk'da bire düşmüştü ve ben delirmek üzereydim. işin sırrı kesinlikle memede uyutmamak aman derim aman aman aman

      Sil
    4. Uyku konusunda hamileğimden beri çok okudum, kitaplar bloglar vs., memede uyutmamak gerektiğini biliyorum ama uygulayamadım. Oğlum Aren memede ya da Aspiratörün önünde kolda sallanarak uyuyor. Gece boyunca en uzun 90 dakika uyuyor, tekrar uykuya damlası bazen bir saati buluyor. Böyle işte, ama onun memede uyumasına bayılıyorum, uyuduğu süre boyunca kollarımda tutuyorum gündüzleri çünkü yatırınca uyanıyor genelde. Yanlış yapıyorum ve çok yorgunum ama içim rahat ve Aren de çok huzurlu ve mutlu bir bebek. Neyse, kusura bakma, çok uzun oldu ve bu yazının konusuyla hiç ilgili değil. Sevgilerimle :)

      Sil
    5. aynen ben de uygulayamadım :) anlıyorum seni ama biraz büyüsün, sana tavsiyem memede uyutma, meme ver yine ama biraz sarhoş gibi olunca hemen yatağına koy, o şekilde alıştır ben ettim sen etme, ilerde 90dk benim gibi 15d'ya düşünce sürününce pişman olma yani :D sevgiler

      Sil
    6. Bir yaşını geçsin, dediğini deneyeceğim, emzirme sonrası masal anlatırım kitap okurum diye düşünüyorum. Başarılı olursam da bloğuna yorum yazarak haber veririm. Ayrıca bu güzel blog için teşekkürler, benim için çok faydalı, öğretici ve keyifli oldu - oluyor seni okumak. Umarım devam edersin de minnoşları hep beraber büyütürüz.

      Sil
    7. Bir yaşını geçsin, dediğini deneyeceğim, emzirme sonrası masal anlatırım kitap okurum diye düşünüyorum. Başarılı olursam da bloğuna yorum yazarak haber veririm. Ayrıca bu güzel blog için teşekkürler, benim için çok faydalı, öğretici ve keyifli oldu - oluyor seni okumak. Umarım devam edersin de minnoşları hep beraber büyütürüz.

      Sil
    8. Yazmazsam çıldırırım ;) Umarım evet!

      Sil
  5. Ağzımın suları aktı ama ayyy:) iyi yapmışsın afiyet olsun..bende kutlama yapıcam kesin ne içicem onları bile düşündüm:p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. darısı başına! 1. rose şarap 2. mojito 3. long island tea şeklindeydi listem, seninki nasıl? :D

      Sil
    2. 1.rose şarap:)))kesinlikle offf.. 2.malt bira 3.şeftalili bellini ardarda içersem mide fesadı geçiririm herhalde:))

      Sil
    3. şeftalili bellini mi ooo, onu da denemeliyim.. bu haftasonu beni kliniğe yatırıyorlar detox için hahahahaha

      Sil
  6. Oh mis fakat birden bire büyüyecek haberin olsun ;) Özlersin arada emzirmeyi gör bak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. görüciiiyz şimdilik keyfini sürüyorum ama bugün öğlen acaip komik birşey olsu. maya ile yanyana yattık yine dev yatakta, bizimki uyumamakta inat ediyor ben de gözlerimi dinlendiriyorum :P bir ara bi baktım bizimki iki teddy'yi almış yastığa yatırmış göbeklerini severek pışş pışş pışş diyor gözümü açtığımı görünce ağzını şaplatıp booobiieee dedi ve teddy'nin birini kaldırıp mememe dayadı! koptum tüten yaaaa yok artık daha neler hahahahaha hatun biliyor kendi memesiz uyuyor ama teddy yine de küçük hala onun süt emmesi lazım tabii :D yani özlersem teddy var diyeyim sana :P

      Sil
  7. Hehe bloğunuzu nasıl keşfettim hatırlamıyorum, blogcuanne ya da günün çorbası'nda yorum yapmıştınız sanırım. Neyse iyi ki de keşfetmişim, çok eğlenceli yazıyorsunuz. Ben maalesef sütten çok erken kesildim yorgunluk, stres, Amerika'dan Türkiye'ye taşınma falan hepsi etkiledi sanırım. Ama o kadar üzülmeme rağmen özgürce içebildiğim o ilk birayı hiç unutmayacağım :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D bira kolay burda, alkolsüz biralar neredeyse aynı lezzet ama ben de valla o ilk şarap yudumunu hiç unutamam, nasıl böyle susuz kalmışsın da kana kana su içmişsin gibiydi di mi :D

      Sil
    2. Offf hem de nasıl! Çocuktan sonra içebildiğim ilk gece eşimle kendimizi bir Irish Pub'a atmış, bardaki hemen hemen tüm biraları denemiştik ( karı koca biracı olduğumuz doğrudur:D) Bugüne kadar içtiğim hiç bir biradan o günkü kadar keyif almamışımdır :) Bu arada alkolsüz bira yorumuna da sonuna kadar katılıyorum! Amerika'da hamileyken içtiğim alkolsüz biraların tadını Türkiye'de alkollülerde bile bulamıyorum :))

      Sil
  8. Oh afiyet olsun :) Almanya'ya gittiğimde bir anda içki kültürüm ikiye katlanmıştı, akrabanın ''bak seviyorum demiştin ya'' diye votka shot vermesi olsun (boğazınızdan ateş kaysa nasıl olacağını merak ediyorsanız deneyin), her yemek davetinden sonra schnapps denen zıkkımı dayamaları olsun, yıllanmış rock barlarda radler içmeler olsun, ne zaman bira içsem aklıma Almanya geliyor yahu, çok zor olmalı böyle bir ülkede 19 ay içkisiz kalmak :D Bu arada fotodaki sizseniz içinizin güzelliği dışınıza yansımış,çok sevimlisiniz ve 34 demezdim tanışsak, 25 falan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 19 ay değil 29 ay nikki :D hamileliği de say. yani 34 değil 36 artık hahahaha teşekkürler, iltifatı aldım hemen cebime attım bak, sevgiler..

      Sil
  9. Cheers:)
    Öperimmm.
    Ç.

    YanıtlaSil
  10. ceren kendimi çok kötü hissetttim yaa emzirme boyunca hiç mi alkol almadın ven biradan sarhoş oldum bir iki kez kahve çay desen içiyorum süt kesen şeyler ne bilmiyorum da???? nane dışında. hala da ölesine emiyo işte emzik gibi. yalnız o kadar içkiye 2 3 gün kendine gelemez insan nasıl baktın maya ya ertesi günlerde... hadi gözün aydın deliksiz uykulu geceler. özden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok hiç almadım, bir tek elaleme ayıp olmasın diye noelde ve yılbaşı gecesi 1 yudum şampanya ama çay kahve de hiç içmedim, bazı doktorlar 1 bardaktan bişey olmaz diyorlar ama ne bileyim ben yapamadım, bu konuda biraz geri kafalıyım sanırım :)
      ay ertesi günü hiç sorma..

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!