9 Ocak 2015 Cuma

İyi noeller ve mutlu yıllar!

24 Aralık hıristiyan alemi için çok özel bir gece olan Noel'di. Bizde adet, noel geceleri eşimin annesine gideriz ve orada noel şarkıları söyler, hediyelerimizi açar, sonra yemek yer, sohbet eder ve evimize döneriz. Son iki senedir ufak bir de misafirle birlikte.. Tabii ki o hayatımıza gireli beri, böyle özel günlerde tüm dikkat ve ilgi onun üzerinde oluyor ve keyfine diyecek olmuyor. Baş köşede otursun, hediyelerin arasında koştursun, yakalanıp yakalanıp öpülsün, gıdıklansın, sevilsin, tüm aileyle birlikte sofrada istediğini yesin / yemesin, gece de geç saat yatağa gitsin. Bir bebek / çocuk / hatta belki de yetişkin daha ne ister ki? :)

Bu sene de geçen senelerde olduğu gibi hediye işi abartılmıştı ve yine canlı çam ağacı süslenmişti - ki bu ikisi beni yıllardır çok geriyor ve de bizim kültürümüzdeki kurban bayramı görüntüleriyle aynı fizyopsikolojik tepkileri veriyorum ama yine de değişen birşey olmuyor. En azından birkaç senedir olduğu gibi, bu sene de yine benim sosyal hassasiyetim ve çevre takıntım nedeniyle, şehrin mülteci kampına kıyafet ve oyuncak yardımı yaptık ve kesilen çam yerine iki fide diktik. Hatta bu sene minicik bir çam fidemiz var evde, tohumdan yetiştiriyoruz, çok heyecan verici!

Noel gecesi bu şekilde geçti, gündüzü eşimin babasına (anne babası ayrı eşimin) gidip aynı ritüelleri tekrarladık, ertesi gün son bir defa daha annesine gidip yine özel bir gün olan 3. noel gününü de kutlayııııp, ilk defa düşen pıtır pıtır karlı bir sabaha uyanıp, ver elini Türkiye!

Aradaki bir kaç gün İstanbul'da arkadaşlarla kucaklaşıp, boğazda sahlep ve Nardis'te caza hasret gidermeyi umarken, dakika bir gol bir Maya 40 derece ateşle hasta ve tabii tatil de hikaye oldu. Bir de üstüne berbat bir kar (gri ve yapışkan, sulusepken denen türde karı sevmiyorum) eşliğinde deniz otobüsü seferleri iptal ola ola zorluklarla Bursa'ya geçtik ve yeni yıla anane ve dedeyle girdik.

Bir de orada ağaçlar süslenmiş, hediye yağmurları, kucaklaşmalar, bir Afrika kasabasını doyuracak ebatlarda yemeler içmeler. Anane ile dede ne özenmiş ne özenmiş.. Maya mutluluktan delirdi tabii. Bu sefer ben de kendimi tutmaya söz vermiştim, ne yaparsa yapsınlar nasılsa 1 hafta kalıp döneceğiz diye. Maya bu sayede bol bol (ve hatta sadece!) çikolata yedi, devamlı kucakta hatta sırtta taşındı, bizde haftanın sadece 2 günü 5'er dk olan bilgisayar ve tv kullanımını neredeyse günün 5 saati şeklinde yaşadı (bunlar bilgisayar ve cep olmadan nasıl büyütmüşler beni ki?!). Ben de hastaydım zaten (Maya gribi bana satmadan iyileşemedi sağolsun), battaniyeyi burnuma kadar çekip, kafamı kitaba gömüp, resmen üç maymunu oynadım. Evet yaptım, hiç benden beklemezsiniz di mi? Çenemi bile tuttum valla, görmezden geldim çoğu şeyi. Doğrusu artık hangi birine karışayım bilemedim, benim çocuk yetiştirme tarzımla aileminki o kadar ters ve beni o kadar umursamıyorlar ki. Cümlelerim bir kulaktan girip diğer kulaktan aynen dışarııı.. Bu durumda da en iyisi tatilin süresini kısa tutmak ve bu kısa sürede her şeyi serbest kılmak. Kısa sürede bozulanı kısa sürede telafi etmek mümkün diye düşünüp, ben de kendi keyfime baktım valla. Umuyorum her iki taraf da bu işin cılkının çıktığının bilincinde bir şekilde durumlarından tatmin olmuşlardır zira her Türkiye dönüşü ben Maya'yı normale döndürene dek ciddi sinir krizleri geçiriyoruz.

İnanılmaz olan, bu boş vermişlik sayesinde 1,5 senedir İLK defa bir TAM gün SADECE koltukta yatma ve kitap okuma şansım oldu. Meyvem bile ayağıma geldi, canım annem babam! Ne muhteşem bir gündü o ya! Taaaa ki annemin videoya çektiği Maya'yı bana izletmeye kalkmasına kadar edebimi koruyabildim (ya bana ne, zaten 7/24 gördüğüm ve videonun oynatıldığı anda da dibimde olan çocuk?! şaka gibi!)

Yine de bu sefer iki şey öğrendim; 1. Yanınızda bir anne, bakıcı falan varken hiiiiiiiiiiiiiç yoruldum falan demeye hakkınız yok bayanlar, tek bir kişi bile hayatınızı nasıl ferahlatabiliyor ben gördüm bu sefer 2. Valla ben kendime helal olsun diyorum çünkü çocukla tek başıma ve hatta kucağımdayken yemek yapıyor, temizlik yapıyor, çocuğa HİÇ teknolojik alet vermeden tamamen manuel oyunlarla 12 saat aktivite sunabiliyor, akşama kocaya ilgi gösterebiliyor, sosyal ve kariyer hayatımı bi şekilde düzende tutabiliyorum ya, ben süper anneymişim de haberim yokmuş. Bizimkiler iki kişi, evde çocuk konusunda da deneyimli temizlikçi teyzemizin ve Maya'nın delirdiği kedileri "Bahtiyar"ın yardımıyla ve hatta tv bilgisayar telefon ve bilimum teknolojik aletin hipnotizma gücüyle bile 2 günde pert olunca anladım ve tüm bunlardan yoksun bir gariban anne olarak kendimi beğeniverdim ya, kusura bakmayın.

Velhasıl bu sefer çok ayarında geçti (demek ki işin sırrı çocuğu anana babana bırakıp evden kaçmakmış arkadaşım! şaka şaka) ama tam ayarında dönmeyi de bildik yoksa yeme bozukluğu, tutturma ve ısrarla ağlama, devamlı kucak isteme, küçücük ekrana 5 saat bakmaktan göz ve akıl bozukluğu sıraya girmiş beklemekteydi. Bu önümüzdeki 1-2 hafta Maya'yı kampa alıp normale döndürmeye çalışmakla geçecek ama Bursa'da annem babam sağolsun öyle bir enerji depoladım ki, kendisine nanik çekerek bağırıyorum: HAZIRIM BEBEEEK!

Biraz geç oldu ama 2015 hepimiz için güzelliklerle gelsin, mutluluk, sağlık ve huzurumuz katlanarak artsın inşallah! Herkese iyi yıllar dilerim!

20 yorum:

  1. Mutlu ve enerji dolu yıllar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enerji dolu ama bol uykulu ve dinlenmeli de :D Kaos içinde bir düzen arıyorum anlayacağın..

      Sil
  2. Kendini beğenmekte sonuna kadar haklısın ceren..bizde senin anneliğini beğeniyor ve takdir ediyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine de alçakgönüllülüğü çizdirmek istemem tabii Serpil :)

      Sil
  3. Ne keyifli bir yazıydı en iyisini yapmışsın. Çok iyi bir annesin gerçekten. Ben de tek başıma ve hamileyken bütün bunları yapabildiğimi gördükçe öyle şaştım ki heman gibi gölgelerin gücü adına diye bağırasım geliyor. Hamilelik gücümü farkettirdi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla seninki zaten duble süper, günde bir kaç defa aklıma geliyorsun bu sıra :) Her sefer hadi kolay gelsin diyorum :)

      Sil
  4. Ben ikinizi de bloğunu takip eden biri olarak, saygıyla eğiliyorum önünüzde. Özellikle Ceren'in aktifliği, Gece'nin hamaratlığı karşısında hayretler içerisinde kalıyorum. Bu bitmeyen enerjinize hayranım. Umarım büyüyünce sizin gibi olurum . Bu arada 36 yaşımdayım :) Sanırım ikinizden de büyük ama daha yeni anneyim, benimki 4 ayı yeni bitirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oy maşallah, gülerek büyütün inşallah!

      Sil
  5. Oh ne güzel tatil yapmışsın işte! Boşver keyfine bak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle oldu, bir de hastalık olmasaydı.. Hala sürünüyorum ya bu ne gripmiş böyle 8 gün oldu hala burnum açılmadı ve boğazım normale dönmedi.. Neyse ki annemlerleyken oldu diyorum valla (hoş ben de anneme sattım gariban biz gidince cortlamış)

      Sil
  6. Bazen anne baba gibisi yok gerçekten.Amannn şımartsınlar napim ben onu düzene sokarım diyorum yatıp dinleniyorum bir güzel.Zaten korkularından benden azcık cazgırımda:)annem tv izlemez sorun yokta eşimin ailesi tv hiç kapatmaz,çocuğa bal,mantar,beyaz ekmek,bisküvi,cips herseyı vermeye kalkıyor.armutun dokundugunu bıle bıle ustelık zar zor kacırıyorum valla çocuğu:))) Buarada tek başına bunca şeyın ustesınden gelebıldıgın için alkışlıyorum senı,yalnız loğusalık gecıren ve tek basına resmen(bnmkı çocukla tam bırgun henuz gecıremezmıs buyumesı lazımmış) cocuk buyuten bırı olarak anlıyorum senı.. Tekrardan gecmıs olsunn

    YanıtlaSil
  7. Ceren super olmuş tatil biz de kayinvalideler için ayni çözüm yolunu düşündük az olsun oz olsun boylece ,bende akil sağlığı Yerinde bir şekilde donebileyim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de ailesine çaktırmadan memleketine tatile giden var :D Ay ben öyle yapmam tabii ki asla, yazık ya özlüyorlar. Dozu tutturabilsek karşılıklı, tadından yenmiyor.

      Sil
  8. çok hoş bir yazı vallahi...tüm anne babalar aynı mı nedir? bizim bakıcı 6 saat çocuk bakıyo 1.5 saati uyuyor zaten ona rağmen eminim ki sürekli tv. 24. ayda kreş fikrine doğru gidiyorum galiba. ama itiraf edeyim bende baby tv kilplerini ve duck tv yi kısa süreli olmak şartıyla izletiyorum tabi duck tv de sürekli ben konuşuyorum. ama ceren kendinle gurur duymakta haklısın sen özverili ve şila modeli bi annesin. anne baba olunca düzen kaçınca en güzeli kısa sürelisi ben de bunu tespit ettim geçen anane sendromundan sonra.kendi başının çaresine vakmak zorunda olmak evet zor ama daha düzenli ve daha yaratıcı oluyor ilişki fgüçleniyor vb vb vb çok uzattım beee
    özden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya benim eşim de 2 yaşta kesinlikle kreşe başlatma taraftarı ama ben hala kararsızım, çok erken gibi geliyor bana. Şimdi de "ama diğer çocuklarla bir arada olmaya ihtiyacı var" kozunu kullanmaya başladı.. Aslında o kadar pahalı olmasa, (2 yarım gün mesela 250 euro, gün ve saat arttıkça bu oran ters işliyor tabii, mesela full time 8-3 arası 5 gün giderse 350-400 arası oluyor) ben de düşünmüyor değilim ama burada kreşler de bir alem, çok acaip şeyler duyuyorum, aslında bu konuda da yazayım ben bir, iyi hatırlattın bak.
      Uzatmaları severim ;)

      Sil
  9. içimden geçeni sorarsan bana da çoook erken 2 yaş.4 de kadar kalsa keşke oyun gruplarıyla idare edebilsek keşke keşke......ben mecburiyetten göndericem tabi...günde 6 saat kalacak kreşte. 1000 tl civarı burada bize yakın iyi referanslar duyduğum bi yer. bakıcıya da aynı parayı veriyorum ama evde temizlik ütü yemek de yapıyor. yani hepsi bana kalacak benim işime gelmiyo aslında ama petit için hangisi daha iyi işte ona karar vermem lasım. eşim randevu almış daha 16 aylık kız cık cık cık... gidip görcekmişim. bu ne hevestir anlamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babalar bizden hevesli, yanlış mı anlasak yahu, ben de anlayamadım nedenini.. Zaten toplamda hafta içi 2 saat ve haftasonu görüyorlar, o bile ağır mı geliyor nedir, bence de cık cık cık :D ama kreşin avantajları da çok..

      Sil
  10. Ne güzel bir kız Maya, annesine çekmiş :D Bu arada yılbaşında ben de Bursa'daydım,benim anne tarafım Bursalı,kan çekiyor herhalde :D

    Beraber geçireceğiniz nice mutlu senelere,2015 hepimiz için çok güzel bir yıl olur umarım...benim için olacağı meçhul,ilk senenin ilk döneminde 3 dersten kaldım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, sana da mutlu yıllar Nikki. Umarım ikinci dönemin daha başarılı geçer..

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!