20 Ocak 2015 Salı

Vitamin gerekli mi, zararlı mı?

Hamileliğim süresince, doktorum önermediği ve hatta karşı olduğu için folik asit dışında hiç bir vitamin kullanmadım. Doğumda ya da doğum sonrası dönemde ve emzirirken, sadece hastanede kızıma verilen K vitamini ve ilk 2 sene kullanması gereken D vitamini dışında, ne bana ne de kızıma her hangi bir vitamin ya da besin desteği de verilmedi. Kızıma ilk 6 ay sadece anne sütü, sonrasında ise bildiğiniz gibi anne sütüne ilaveten çeşitli sebze ve meyveler, balık, et, tahıl ve baklagil içeren katı gıdaları verdim. İnek sütü, ek gıda ya da formül mama asla almadı.

Türkiye'ye her gidişimde, başta her ikisi de doktor olan anne babam ve bebeği olan ya da yıllar önce çocuk büyütmüş herkes buna hem şaşırdı hem de kızım da ben de normal (Türk bebeleriyle karşılaştırılınca zayıf) kiloda olduğumuz için, beni alttan alta, bazen de açıkça suçladı. Özellikle oyun gruplarına gitmeye başlamamızla birlikte Maya'nın çok sık hastalanmaya başlaması da bunun üzerine tuz biber oldu ve dört bir yandan "bu çocuğun bağışıklık sistemini güçlendirecek bir şey vermek lazım, multivitamin vermek lazım, kansız bu ondan yemiyor, demir neden verilmiyor" gibi "uzman" görüşlerine maruz kaldım. Oysa hem doğum sonrası bakım ebemiz, hem sosyal güvenlik kurumunun eve gönderdiği gelişimi denetleyen hemşire, hem de iki ayrı çocuk doktorumuz vitamine ve gıda desteklerine "kesinlikle hayır" derken..

Son Türkiye ziyaretinde Maya'nın 2 aydır geçip geçip geri gelen öksürüğü nüksedince ve yine ateşli bir gribal enfeksiyon geçirince, annemle babam hemen panikleyerek doktor arkadaşlarını bize çağırdılar ve aslında kadıncağızın bana "çok da gerekli değil aslında" demesine rağmen, ben duymuyormuşum gibi içerde fısır fısır konuşup hemen bir öksürük şurubu, bir balgam söktürücü, bir de çinko ile C vitamini ile üstüne ek multivitamin ve imün sistem güçlendirici yazdırıp, karda çamurda koşa koşa çıkıp eczaneden temin ettiler. Doktor kısmısına "vay aman ilaçsız kaldım" demeyin, "dünyanın sonu geldi, paniiiik" olarak anlıyorlar. Şurupları bir iki gün verdim, yok ettim. Multivitamini ve immün güçlendiriciyi hiç almadım bile. Grip sırasında kendim de kullandığım ve faydasını gördüğüm C vitaminli çinkoyu da bir hafta kullandım. Ta ki düne kadar..

Dün bu diyarların ünlü ve de insan akınına uğrayan eczanesine yolum düşmüştü. Eczacı baya efsane bir kadın. Tüm müşterilerinin ve ailelerinin son 50 senelik hastalık cetvellerini, neli pastil sevdiklerini, köpeklerinin adını bile bilen, "nabza göre şerbet" düsturunu benimsemiş bir kadın. Bir de üzerine diplomalı çocuk beslenme uzmanıymış kendisi. Baktım pek müşteri yok, kadına "kızım 1,5 yaşında ve çok sık hastalanıyor, multivitamin ya da benzeri bir şey arıyorum" diyiverdim (beynim nasıl yıkanmış görüyorsunuz 1 haftalık tatilde).

Kadın bana cevap vermek yerine üçlü parendeli tekme atacak sandım valla.. "Neeee? Yanlış duymuş olmalıyım!" diye girdi söze ve bana 1,5 yaşındaki çocuğa vitamin veya immün sistem güçlendirici vermenin cinayetten farksız olduğunu, bu yaştaki çocukların yılda 12-15 kez (ayda en az 1 kez) hasta olmalarının normal olduğunu, bu yaşta olmazsa anaokulunda ya da ilkokulda aynı şeyleri yaşayacağımızı, vitaminlerin ve immün sistem güçlendiricilerin yarardan çok zararı olduğunu (organlarda ağır metaller gibi birikip çeşitli hastalıklara yol açtığını) uzun uzun (tam 1 saat) anlattı. Aksanımdan Amerikalı olduğumu da anladığı için (!) "sizin ülkenizde vitamin ve booster'lar şeker gibi kullanılıyor, o nedenle yetişkinlik dönemi kanserleri, kronik organ hastalıkları ve de obezite bu kadar yaygın" dedi ve elinde iki üç bilimsel dergi bile salladı burnuma doğru. Korktum.

"Ya ben de öyle düşünüyorum ama işte yemiyor da zayıf da sık hasta oluyor da, yetersiz besleniyorsa eğer hık mık" dedimse de, "bu yaşta çocuk yemez zaten, normal, yediği üç şey ona yeter, gelişim dönemi bu" dedi ve akabinde de "hadi kardeşim başka kapıyaaaa sakın bir daha elinle çocuğunu zehirleyeyim demeee" diye diye iteledi beni kapıdan dışarı. Cahil cühela hissettim valla, o derece utandım.

Türkiye'de ve evet Amerika'da çok yaygın kullanılan vitamin ve immune booster'ların Almanya'da kesinlikle kullanılmaması bana da tuhaf bir çelişki olarak geliyor ama ne bileyim, burda araştırma ve bilime ayrılan bütçe o kadar yüksek ve bilim insanlarının ticari kurumlardan bağımsızlığı o kadar geçerli ve koruma altında ki, sanki burdaki anlayış daha samimi ve doğru gibi geliyor bana. Hele de işi ilaç satmak olan bir eczacı bile cahil cühela bir anaya "aman vereyim gitsin" demeyip 1 saat dil dökebiliyorsa.. Vardır bir iş diye düşünüyorum.

Siz yine de şunu ve şunu ve şunu ve şunu ve şunu ve şunu ve şunu ve şunu ve de şunu okuyun derim.

62 yorum:

  1. Valla tam da şu sıralar aynı dertten mustaribim. Geçenlerde kızım hastalandı yanıyo çocuk alev ateş ve başka hiç bir şey yok. Doktorumuza gittik hemen kan ve idrar testi istedi kanı güç bela verdik de çiş olayı hala beklemede çünkü bu bebeler büyüdükce idrar örneğinin alındığı o torbaya çiş miş yapmıyolar.11 aylık bebem tam 1 buçuk saat sıktı kendini ve yapmadı.peki dr ne yaptı 'hımm kanda çok hafif viral enfeksiyon var çişini vermedi ama biz bi antibiyotiğe başlayalım.buna bi de multivitamin yazalım.hadi bi de çinko yazalım saçı başı güçlensin.bir iki de ateş düşürücü şurup dönüşümlü verilecek.bi de ateş düşürücü fitil. bla bla bla' biz önden eve peşten eşim eczaneden ilaçları aldı geldi. Amanın bir poşet ilaç sanki bizim evde 11 aylık bir bebe değilde 90 yaşında bir nine var.ilaçların yanında hani o ananelerimizin kulladığı üzerinde günlerin yazılı olduğu küççük bölmeli ilaç kutuları varya bi o eksik yani.Bana kalsa hiçbirini vermezdim yavruma fakat annem eşim ankarada yaşayan hemşire teyzem sülalecek 'o ilaçlar verilecek.o vitaminler kullanılacak.senin kızın zaten zayıf yemiyo bişe' dediler (emrettiler).ama benim akıllı bebem şurupların vitaminlerin hiçbirini içmedi.ateş üç gün sonra düştü peşinden döküntü oluştu meğerse altıncı hastalık olmuş yavrum.
    günümüzde zaten her yiyecekte tonlarca kimyasal var bi de vitamin di oydu buydu yedirmek hoş gelmiyor bana.
    ayrıca bıktım valla ay bu yemiyomuculardan.zayıf kız buculardan,ay sen hazır mı alıyon yiyeceklerini evde kendin yapsanacılardan sanki pazardakileri onlar yetiştiryorlar :) herkes kendi işine baksa ne güzel olcak aslında ya .
    buarada yeri gelmişken sorayım sana ben hipp'in büskivileri meyveleri vs. kullanıyorum organik diye ama geçenlerde bi tanıdık almanya da hipp toplatılıyormuş dedi.doğruluk varmı söylediklerinde sen bi ara hipp kullanıyodun diye hatırlıyorum sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun. "Bi antibiyotik başlayalım, bakalım"cı doktorlardan nefret ediyorum..!
      Ben hiç bisküvi vermedim ve 12. ayda kavanoz mamayı bıraktım direkt biz ne yersek o da kendi kendine istediği kadar yemeye başladı Tuba ama korkma Hipp burda en ünlü marka, eğer öyle bir şey olsa valla tüm basın yıkılır duymamamız mümkün değil. Yalnız bazı Hipp'lerin içinde şeker ve tuz olabiliyor, dikkatli kullanmak lazım.

      Sil
    2. Buskiviyi daha yeni vermeye basladim sut alerjisi gecince arabada durmuyor oto koltugunda ancak bu biskuviler onu sakinlestiriyor.kavonoz mamalarini cok kullandim ama cunku kayisi ve erik haric tum meyveler alerji yapiyodu derin e ve icinde sut proteini olmayan bir hipp var.gerci artik kasik kabul etmedigi icin bir tek buskivi kaldi elimde :) valla yaki da aşçılık okullarına falan gidicem parmak yiyecek tarif defterimizi genişletmek için.bizde de durum tam tersi biz derin nin yediklerinden yiyoruz.aslinda iyi de oldu firinda citir baliklar çitir sebzeler patates kizartmasi yerine firin patates.ben ispansk yemezdim mesela derin sayesinde firin ispanak falan yemeye basladim :) bayaada yiyoruz yani iyi oldu.hipp konusunda sagol organik tek secenegim cunku :)

      Sil
    3. Tuba oto koltuğunu anakucağından öne bakan 1 numara bebek koltuğuna değiştirdin mi? Maya'da bu yeni koltuğa geçince huysuzluk bitmişti.
      Ah ne güzel işte sağlıklı besleniyorsunuz ailecek :D Sizinkinin bir türevi biz de dışarda yerken hep "şunu istiyor canım ama bunu Maya da yer, şunu alayım bari" yapıyoruz valla.. Of.

      Sil
    4. Yok ya henuz degistirmedim arastirmalardayimmarkalari.bizim arabali seyahatlerimiz tam bir isgence umarim yeni koltugumuzda duzelir.yarim saatlik yol bile iki saat suruyor dur kalklarla malum o koltukta oturulacak baska alternatif ancak dur hava al bidaha otur.bikeresinde aglamadan gittiydik de valla arabadan inince soyle bi basaaaardiik diye bagirasim geldiydi en son dogumhaneden ciktigimda yasadiydim bu hissi o derece yani :D evet biz oyle yemesine icmesine fazla dikkat eden tipler degildik esimle ikimizde cok yogun calisiyorduk.hayatimda hamilelik haric ilk defa saglikli besleniyorum ve evet cok guzel.yasasin bebiklerimizle gelen saglik yasasin babyledweaning :)))

      Sil
    5. Buarada robot olmadigimi kanitlayana kadar akla karayi sectim develere hendek atlattim :)))))

      Sil
    6. 14 aylıkken değiştirdim ve hayatım değişti resmen..
      Robot kanıtlama zımbırtısına ben de uyuzum hatta bende olduğundan bile haberim yoktu, dur bakayım bir nasıl iptal ediliyor..

      Sil
    7. Baktım ama bulamadım, bilen varsa nasıl yapılacağını yapayım..

      Sil
    8. Kaldirmana gerek yok valla baya eglendim ben robot degiliiim insanim innnsaaann bayaaa guldum.oto koltugu olayini hizlandiriyorum hemennn.sagol

      Sil
  2. Bizim doktorlarda her şeye dayarlar vitamini ama hamileliğim boyunca d vitamini almadım. Kırk gün sonra gidilen kontrole gitmedim. Bir senedir ölüyorum, aşırı halsizim mızmızlanmalarıma! yine ayağımın üstüne basamayarak yığılıp kalmaya başlayınca D vitamini seviyemin aşırı düşük olduğunu ''Şimdiye kadar bu kadar düşük görmedim diyen'' kırklı yaşlardaki doktorumuzdan öğrendik. on gün arayla üç iğne yedim. Hala seviyenin altında olunca bir iğne daha yemek zorundayım. Zorundayım dediğime bakmayın. Onbes gün sonra bir doz daha iğne olayım nolur diyecek kadar arı yapıyor vücutta. Velhasıl bizim doktorlar da kaçınmayacakları şeyden kaçınıyorlar galiba. Ya da bana böylesi denk geldi. :)

    Bir de Türkiye'de dört aylıkken başlanılan demir var. Herhangi bir test yapılmadan zaten eksik çıkıyor diyerek veriyor doktorlar. Biz doktor kontrolünde yedinci ayda test yaptırdık. Herhangi bir eksiklik çıkmadı. Kullanmıyoruz. Naçizane aklınızda böyle bir seçeneğin varlığı da bulunsun diye yazdım. (Tabi size değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun :( D vitamini ÇOK ÇOK önemli, aman onu almamazlık etmeyelim çünkü özellikle güneş de almayan ortamlarda ya da kapalı giysilerle yaşıyorsak dışardan da almamıza imkan yok ve vücudun çok ihtiyacı olduğu temel vitamin bu D.. Bebeklere burda 2 sene veriliyor.
      Demir Türkiye'de neden veriliyor biliyor musun, emzirme fazla yaygın değil, olsa bile ek besini dayıyor doktorlar, o da çocukta aşırı demir eksikliği yapıyor. Sadece anne sütü alan çocuğa demir gerekli değil. Bir de en önemlisi çay içme alışkanlığı, biliyorsunuz çay demirin bir numaralı düşmanı, hem anne hem bebek çay içince.... Kesinlikle test yapılmalı, demirin gereksiz kullanımı çok zararlı.

      Sil
  3. Biz de fazla ilaç kullanmıyoruz birkaç kere ateş düşürücü aldı sadece. Bir de demir ilacı verdim test yapıldı değerleri düşük çıktı. Sonra 1 yaşında tekrar test yapıldı değerleri duzelmis d vit.i de demiri de bıraktık. Daha da ne vitamiiin ne bişey. İnşallah muhtaç olmayız. Dinimiz amin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Olmaz inşallah, sen dikkatli bir annesin zaten.

      Sil
  4. Cerencim bizde 6. Ayında ve 15. Ayında hemogram baktirdik kan değerleri gayet iyi olunca hic kullanmadik. Ben de gereksiz ilaç kullanımına karşıyım kızım hic antibiyotik kullanmadı.İmmun sistemi içinde doğal şeyler kullanıyorum ben mesela kuru uzum.Antioksidan özelliği olduğu için hücreleri yeniliyor.Eğer yedirebilirsen immun sistemini güçlendiren en kuvvetli besin avakado.Ben yediremiyorum tadını sevmedi sipam ;) aslında mucverinin yada cacigin içine biraz biraz rendelenebilir.Bir yaşına kadar yedirmistim muzla pekmezle karıştırıp tatlandiriyordum simdi yutmuyor cin gibi valla ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avokado icin bir tarif verebilirim, belki sevebilir bunu. bizim oglumuz bayiliyor :)

      1 olgun avokado
      1 muz
      1 portakalin suyu
      1 kasik bal (arzuya göre)
      --> hepsi blenderden gecirilip,afiyetle yenilecek :)

      ben ilk avokadomu bu tarifle yiyip begenmistim.

      Tülay

      Sil
    2. ben de avokadoyu oğlum yoğurdu çok sevdiği için yoğurdun içine ezip yediriyorum. hem besin değeri yükseliyor hem de süper faydalı.

      Sil
    3. Aman aman pekmez demeyin bana, sakın pekmezi ısıtmıyoruz di mi doğal anne? Çok kanserojen bir şey bu ısıtılmış pekmez.. Üzüme evet, kurusuna yaşına ;) Avokadoyu ben de çok severim ama Maya ağzına sürmez, zaten öyle püredir, birbiri içine geçirilmiştir falan aynen hiç şansım yok. Tülay'ın tarifi çok güzel gözüküyor, ben kendim deneyeceğim valla :D

      Sil
    4. Aaa çok sevindim avokadonun böyle bir etkisi olmasına çünkü ege çok sever avokadoyu sade ya da karışık. Bazen kefirle karıştırıp veriyorum ben, ceren bi de onu dene istersen ;)

      Sil
    5. Olabilir valla deneyeyim bir

      Sil
  5. bizim neredeyse 20 aylık olan tıfıl -şeytan kulağına tonlarca kurşun- hiç ateşlenmedi. 45 günlükken sünnet olmuştu da bi o sefer ağrı kesici fitil vermiştik. normalde yarım vermemiz gerekirken doktorun yanlış yönlendirmesiyle tam verdik. 2 gün de çay kaşığı antibiyoktik.. o bile içimden çıkmaz.. onun dışında birkaç kez grip oldu, burun tamamen tkandı. deniz suyu sıktık başka da hiiç ilaç kullanmadım çok şükür.
    aslında biraz kırgınlığı filan olsa da çok önemsemiyorum. kimyasalın her türlüsüne karşıyım. yuttuğumuz ilaçtan evde kullanılan çamaşır sularına kadar.
    bazı anneler opsesif bir şekilde temizliğe düşüyor bebek olunca. güya bebeğin sağlığı için kilo kilo deterjanlar kullanılıyor ama neymiş bebeğe kimyasal vermiyormuş..
    ilacı çok çok gerekli olmadıkça kullanmamak lazım ama evde de kullanılmasın kimyasallar.. yumuşatıcıların mesela deterjan kalıntısı bıraktığı için yumuşaklık hissi verdiğini duymuş muydunuz?
    ben evimde her türlü temizleyiciyi attım. FROSCH marka ürünler kullanıyorum. yumuşatıcı ve parlatıcı yerine de sirke..
    yani sadece ilaç kullanmakla olmuyor, evde de köklü bir "temizlik" yapmak lazım..
    (ayşe)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maşallah!
      Ya bu temizlik konusunda ben de yazacaktım, unutmuşum. Bir yazı okudum, ellerin yıkanma sıklığı ile hastalık arasındaki ilişki pozitifmiş!!! Yani ne kadar sık el yıkanıyorsa o kadar sık hasta olunuyor. Çok şaşırdım çünkü aman eller temiz olsun'culardanım (devamlı değil ama yemeklerden önce, tuvaletten sonra yani muhakkak). O yazıyı okudum okuyalı bakıyorum dikkat ediyorum, çevremde ne kadar el yıkamayan tanıdık varsa maşallah sağlıkları bomba gibi, ne kadar titiz arkadaş varsa hepsinin başına gelmedik kalmıyor yahu... Doğru sanki.. Köklü temizlikten yırttın Ayşe :D

      Sil
    2. Aslına bakarsan bu daha zahmetli :) sirkeli su yaptım mesela onunla toz alıyorum. malum ufaklıklar yalıyabiliyor her yeri :P sıvı sabunu kesinlikle kullanmıyorum. belki duymuşsunuzdur anne karnındaki ceninin kordonunda sıvı deterjanın içinde bulunan bir maddeye rastlanmış!! doğal sabun alıp rendeliyorum, sıcak suda bekletip sıvı sabun yapıyorum filan..
      sanki daha zor bu durum çünkü cif'ler filan döker dökmez kiri söküp atıyor artık içinde ne varsa.. benim doğal ürünlerim biraz yoruyor :)
      herşeyin üstüne tuz biber olsun, zaten boşluktan da canım sıkılıyor (!) diyorsanız: http://www.zehirsizev.com/

      Sil
    3. :))) son cümleye koptum

      Sil
  6. bu arada bu tarz konulara değindiğin için çok teşekkürler. kendi kendime "bak orda da böyleymiş" "demekki doğru yapıyormuşum" diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Amerika'da değil ama, onlar bizden beter bu ilaç ve vitamin konusunda...

      Sil
  7. Almanyanın bilim konusundaki hassasiyetine ben de güveniyorum en azından kendi alanım için biliyorum fiziğe çok yatırım yaptıklarını. Ben de tr de çok hastalandığında epey ünlü ve paralı bir dr a görürmüştüm bir kere ve o da vermedi. Bil bakalım uzmanlığını nerde yapmış ;) burda ve slovakyada da hiç vermiyorlar dila da hiç almadı ne balık yağı ne vitamin. Tr deki hastalıklarında verilen şurupları da kendi içmiyordu zaten bu zamana kadar sıfır ilaçla geldik diyebiliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A evet balıkyağını unutmuşum, o da türkiyede çok kullanılıyor di mi.. Burda da verilmiyor tabii. Ama yetişkinler arasında moda bu omega 3 kaynağı balık yağı hatta krill yağı diye bişey çıktı sanırım deniz böceklerinden, en makbulüymüş falan diye.. Ayh. Ben de hem kullanmıyorum hem de takipteyim haaa, nedense..
      Maşallah bu arada.

      Sil
  8. Arene vitamin hiç vermedim demir eksiklği tam sınırda 1-2 kullandım şimdi kullanmıyorum da sık hasta olmuyor ama yapısı diye düşünüyorum ve bana da çok ama çok saçma geliyor Ben hamileyken kullandım faydasını gördüm ama kullanılmaması bence dert değil. D vitamini bile vermiyorum çocuğa tek verdiğim şey balık yağı balık areni kusturyor ve verdiğimin içinde D vitamin de var. Hasta oldğuunda da ilaç vermemeye çok mu çok özen gösteriyorum zira akılcı ilaç kullanmaktan yanayım çok ciddi değilse vermem; öksürük şurubunu nasıl verdin cerencim ya bildiğin bir başka intihar aracı aslında neyseki uzun sürmemiş neyseki o diyardardasın bazen gerçekten şükür sebebi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüten ayyy sorma, 2 gün o da sırf annemle babamın aşırı ısrarıyla verdim. Çocuk daçok boğulurcasına öksürüyor ve morarıyordu ama biraz azalır azalmaz hemen bıraktım.. Öksürük şurubu değil de bronş açıcı, ventolin miydi, öyleydi sanırım.

      Sil
    2. Ventolinin surubu değil de burundan ufleneni biz de kullanırız o çerez be bir şey olmaz :)

      Sil
    3. Burundan nasıl üflüyordun yahu, benimki burnuna değil yanaştırmak gözle baktırmıyor resmen :P

      Sil
  9. Ben de vermiyorum ve mümkün olduğunca kaçırıyorum doktordan. Çok şükür hastalanmadık bu ana kadar; ama bir de bizim besin alerjilerimiz var, bir de üstüne ilaçları düşünemiyorum bile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet ben kendim de kaçıyorum kızımı da kaçırıyorum bu radikal doktorlardan. Bi tane doktor var tam kafama göre, tamamen doğal falan ama adamın bekleme listesindeyiz 10 aydır ve hala dolu!!!!
      Besin alerjisi hakkında Bursa'daysanız size bir doktor önerebilirim.

      Sil
  10. Benim dr.da ilaca karşı olduğu için folikasit dışında bir şey vermedi.Oğlumada ferrum ve devit vermişti dr sadece deviti kullandım o da kısa bir süre.Aslında aşı bile yaptırmayı istemiyorduk eşimde karşı fakat ülkedeki durum belli etraf suriyeli kaynıyor ve çok defa salgına sebep oldular.Çevre ve aile baskısı çok fena zayıf çocukta benimde vitamin ver,balık yağı ver diyeee diyee başımı yediler,gerçi ben hiç vermedim.İlaç kullanımı maalesef bizim ülkemizde çoooook fazla.torba torba ilaçlar her evde,başınmı ağrıyor iç şunu bana iyi geliyor,yok burnu aktı çocuğa hava ver,iki öksürdü şurup ver...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten ilaç torbalarla gelir di mi hahaha evet ya... Bir de yenidoğan çok hapşırır, nefes yollarını temizlemek için "aaa üşüttünüz çocuğu işte!"ciler var bak :D

      Sil
  11. Şuan haberlerde gördüm.8aylık hamile bayan vefat etmiş:(Gripmiş 20gundur dr ilaç kullanma doğal yolla atlat demiş...İlacı kullansan ayrııı kullanmasan ayrıı işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 20 gün grip mi olur, başka birşeydir o Allah rahmet eylesin.. Ah bu haberler..

      Sil
  12. Şuan afedersiniz ama acaip morlim bozuldu. Dotktoru 1 yaşını dolduran bebeğime vitamini yazdı bi güzel ve biz de içiriyoruz. Yani ben bu bilgiyi bir blogdan mı öğrenicem anlamadım ? Haybeye mi yani çocuk büyütme olayımız? Bir de aşıya gitmeden evvel popoya ateşi çıkmasın diye fitil koy demişti ama ben yapmamıştım. Ateşi de çıkmamıştı bu arada.

    Ya ben napıcam şimdi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ateş olmadan fitil konur mu nasıl bir doktor bu!!!! Bence sen onu değiştir Dukuju..

      Sil
    2. Değiştirsem ne olacak ki? Genel doktorların mantığı aynı. Ben bu vitamin konusunda çok karıştım. Aslında bir çok konuda karıştım.Elimdeki imkanlar bu kadar ve bu imkanların her gün bir falsosunu öğreniyorum. Doktorların zihniyeti, bebeğime yedirdiğim gıdalar filan her şey çakma. Gerçekten şuan korku içindeyim. Tavuk eti yediremiyorum, hepsi ilaçlı. Sebzeleri şüpheyle veriyorum, hepsi kimyasal, Balık ise Kuzey Kıbrıs gibi bir yerde yapılmıyor- yani ada ülkesi. Çiftlik balıkları var anca. Kırmızı et artık nasıldır hiç bilemiyorum, vermek zorundayım veriyorum. E bir de bu vitamin olayını öğrendim. Ya yazık bu bebelere ya. Napıcam bakalım.. Bu arada sağol sayende farkındalık yaşıyorum. Sinirimden atlamışım bu detayı.

      Sil
    3. Yumurta ve süt olayın hiç girmiyim. Rastgele büyütüyoruz bebeleri. Organik alışverişler yapacak durumum yok. Ne güzel değil mi, bebek bezleri çıkınca bebek bakmak da ne var ki diyen teyzeleri hatırladım şu an.

      Sil
    4. Dur ya sakin ol :( Yerel koylu pazarigibi seyler varsa, onlardan sebze meyve alabilirsin bence. Ben cok organige takilmiyorum cunku dedigim gibi hersey bozuldu hangi birini kontol edeceksin ama mesela soya, misir ve tavuk artik cok ayyuka cikti tabii, onlara dikkat etmek lazim. Ben ozel deterjan falan da kullanmiyorum, ne bileyim ya, bana biraz para tuzagi gibi geliyor. Bu tip seylere cok dikkat et sonra cocugu tv'nin karsisinda 2 saat tut, ordan aldigi radyasyon degil pamuk seker sanki.. Aman fazla daralmamak lazim, stres de en buyuk sorun ya...

      Sil
  13. Ingiltere'de D vitamini anne hamilelik suresinde almissa bebege verilmiyor. Ki ben hamileligimin ilk yedi ayini Norvec'te gecirdigim icin D vitamini almama gibi bir sansim yoktu, keza hamile degilkende uc yil duzenli almistim orada. O yuzden kizim D vitamini almadi, almiyor (11 aylik) Birkac kez sordugum doktoru da gerek yok dedi. Multivitaminin adini dahi andirmiyorlar, bende immune sisteminin hastaliklarla guclendigine inanan biriyim, vitaminlerle degil.
    Yeme icme konusunda biz alti aydan sonra (ilk alti ay sadece anne sutu) baby-led weaning e basladik. NE kadar isterse o kadar kendisi yiyiyor. Arada Tueklugum tutup acaba az mi yiyiyor diye icimden gecirsem de Ingiliz esim yeterince yedigi konusunda ic sesimi duyar gibi durtuyor beni :) biz ne yersek onu yiyiyor, kavanoz mamasi hic tatmadi, sadece arada dislerini kasimayi sevdigi icin organic rice cake veriyorum atistirmalik. Biskuvilerinide yulaf, kurumus meyveler vs. ile kendim yapiyorum.
    Hasta olmamalari mumkun degil, su an hala krese gitmedigi icin biraz daha korunuyor ama biliyorum ki basladigi an her ay olacak grip/nezle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa hakkaten bak bizim yaptığımıza da babyled weaning mi deniyormuş, weaning sütten kesme değil mi ya? Kavram kargaşası yaşadım şimdi..

      Sil
    2. baby-led weaning bebegin kendi kendini beslemesi diye gecen bir akim :) ingiltere'de de son yillarda snladigim kadariyla populerlesmeye baslamis. Cocugu kesinlikle kasikla beslemek, agzina yemek vermek yok, onune koyup istedigini kendi secmesi ve yemesi uzerine kurulu. Birde pure yok, altinci aydan itibaren finger food olarak basliyor. tabi ilk aylar buharda pisirip yumusatiliyor, bebek cigneme ve yyutmayi gelistirdikce daha sert sebze/meyve ve etlere geciliyor falan

      Sil
    3. E tamam ben iste :D Bu konuda yazmistim daha once, katiliyorum bu yaklasima..

      Sil
  14. :) Bende kendi deneyimlerimi yazmak istedim.. Vitamin yerine her zaman meyve püreleri tercih ettim.. Ateşlendiği zaman son noktaya kadar dr antibiyotik verdiyse eger kullanmıyorum. Fakat iki gün ateşini düşüremezsem antibiyotiğe başlıyorum çünkü Vücudu Ateşle yeterince savaşmış oluyor ve olayı sıcak Yada soğuk havale olayına kadar götürmemek adına hafif dozajda antibiyotik veriyorum.. Oğlum şuan dolu dolu 7 yaşında ve bu yaşına kadar asla Öksürük ilacı vermedim öksürüğü dut pekmezi harika kesiyor ve balgamı dışkıyla attırtıyor,üzüm değil dut pekmezi. Sabahları aç karnına ve akşamda yatmadan evvel verilen bir tatlı kaşığı dut pekmezi öksürüğü kesmede faydalı,doğal olduğu için zararsız,aynı zamanda kan Yapıcı özelliği var ve Öksürük şurupları gibi hızlandırıp çocuğu perişan etmiyor. Çocuğun immün sistemini kuvvetlendiren tek şey ise tamamen doğal olan çörekotu yağı,bağışıklıkları maaaaaaşallah mükemmele yakın bir seviyede kuvvetlenip kolay kolay hasta olmuyorlar.. Ben kış aylarında özellikle sabah ve akşam bir tatlı kaşığı içiriyorum. Bunu 2 yıldır keşfettim ve yüzbinlerde kere Şükürler olsunki Öksürük,ateş,istifra,grip gibi bir sorun yaşamadık. (TÜ tü maşallah..zira diğer sorunlar varken bide bu hastalıklarla uğraşmak istemem) son olarakta balık yemeyen çocuklar için özellikle yağı bol olan somon Balığı gibi balıklardan üretilmiş ve katkı maddemiz Güvenilir firmaların balık yağlarının çocuklara içirilmesi taraftarıyım. Çörek otu yağından dolayı kullanmıyorum fakat 2 Yaşından itibaren oğlumda devamlı kullandım.kış aylarında ve mideyi rahatsız etmemesi için akşam uykusuna yakın bir saatte her akşam bir tatlı kaşığı. Faydası var mı derseniz,ben ve benim gibi anneler çoğu zamanımızı rehabilitasyonda geçirdiğimizden,algı,zeka vb sorunları olan çocuklardaki düzenli kullanımda kendimde kullanan bir anne olarak birebir şahidimki zeka ve algıdaki Artış farkedilir düzeyde oldu...BUnlara Örnekler vererek sayfanızı hepten işgal etmek istemem daha fazla.... Deneyimlediğim şeyleripaylaşmak istedim. Sağlıcakla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çörekotunun ve yağının zararlarını okudum geçenlerde biryerlerde, dur bulabilirsem ekleyeceğim.. Bu arada 2 günden sonra antibiyotiği veriyorum demişsiniz ya, aman gözlerim açıldı, kan bakılıyor mu, viral mi bakteriyel mi anlaşılması için kan testi yapılması lazım herhangi bir antibiyotik kullanılmadan önce. Yoksa her iki günü aşan ateşte antibiyotik çok çok çok zararlı, aman diyelim.. Yanlış anlaşılma olmasın.
      Sayfa işgali olur mu rica ederim, yorumlar ve yorumcular olmasa insan kendi yazar kendi okur.. teşekkürler.

      Sil
    2. http://www.coreklen.com/2008/01/corek-otu-zararlari-uyarilar.html

      Sil
  15. Sevgili öğrenen anne,yine ben. :) cevabınıza istinaden yazmak istedim.. Çörek otu ile ilgili şunu belirtmek isterim,Ölümden başka her derde şifa olduğu peygamber efendimizin hadislerindede geçmektedir. Bunun yanı sıra 2 yıldır kullanıyorum ve hiç bir hastalıktan dolayı ( özel Rahatsızlığı hariç) hiçbir şikayetten dolayı ateş,grip,Öksürük,nezle,kış hastalıkları vs çocuğumu iki yıldır doktora götürmedim. Fakat çörek otu yağının katkısız ve gercekten Güvenilir olan tamamen doğalını kullanıyorum. Fikrinize ve düşüncelerinize saygı duyuyorum,yazılarınızı zevkle okuyorum,cevabımı lütfen sizinle zıtlaşma mahiyetinde anlamayın. Antibiyotiği dr tetkik yaparak veriyor ben hemen kullanmaya başlamıyordum. Orda benim anlatım hatam olmuş,2 yıldır zaten antibiyotiklik bir durum olmadı çok şükür. Ben biraz Otacı anneyim.. Şifanın Doğada olduğuna inanıyorum ki haplarında çoğunun içinde bu Yeryüzüne yayılmış bitkilerden var zaten.. . Mutlaka kullanın tabiki demiyorum,herkesin fikri farklıdır. Ben bunu bizzat kullanıyor olduğumuz için memnuniyetimi ifade ettim.. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoook asla oyle dusunmem zaten burasi ozgur bir ortam herkes fikrini belirmeli :) Ben sadece sunu soylemek isterim, bir maddeyi muhtesem ilan edip insanlari ona cekmenin yanlis oldugunu dusunuyorum cunku bu tip maddelerin yukarda da linkini verdigim gibi yan etkileri olabiliyor ve bunlari yazmadan sadece ovmek insan sagligini tehlikeye atar. Sizde ise yaramasina sevindim, saglikli gunler dilerim :)

      Sil
  16. bu yaklaşımları okuyunca kızım için çok endişeleniyorum resmen dr eliyle zehirlendik biz multivitaminler demir damlaları.. kendimi suçluyorum yeteri kadar araştırmadığım için. yok efendim dünya sağlık örgütü 18 yaşa kadar vitamin desteği öneriyomuş. kanser örgütüde multivitamine hayır diyor nabeerrrr. alla şükür ki antibiyotik almadık hiç. gebelikte sadece folik asit demir emzirmenin ilk 10 ayında multivitamin ve demir kullandım. doğumdan sonra ilk 3 gün antibiyotik aldım bu konu orada nasıl onu da merak ettim şimdi.maya bizimkilere göre çok doğal büyüdü maşallah... özden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman o dünya sağlık örgütü yere batsın zaten, 2 sene de emzirme öneriyo onlar :D hepsi erkek ve yaşlı doktor bunların bence!
      neden 3 gün antibiyorik aldın???? aa yok öyle bişey burda, çok merak ettim nedenini?

      Sil
  17. yaaa çok garip herhalde çok dikişim oldu normal doğum yaptım (burada kendisi yırtılmadan epizyo kesisini atıyorlar yaa cart diye dero da 3600 biraz zor doğdu).olası bir enfeksiyonu önlemek amaçlı galiba. emzirmeye başlıyosun neden diye düşündüm fakat dr um çok çok güvenilir bir prof yaşlı da değil haaaa fazla sorgulamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burda kendin yırtılıyorsun anacığım çatır çutur :D ama sonunda öyle antibiyotik alanı hiç duymadım valla ben duymadığım için yok desem yanlış olur tabii ama şaşırdım yani.. geçmiş olsun neyse fazla düşünme bence geçmiş bitmiş ama bundan sonrakileri sorgulamak lazım ben çok nefret ediyorum bu antibiyotikten, benim anne babam da doktor ben çocukken çok kullandırıldım tabii hepsi de "gerekli"ydi :P

      Sil
  18. benim de içtiğim antibiyotikleri ucuca eklesem fizan a yol olur. bağışıklığım hastalıklara karşı değil ilaçlara karşı benim hahahh. kızım turp gibi olsun da artık daha ne isterim. türk dr ları dünyada ayrı bir ekol ;) söz meclisten dışarı:D

    YanıtlaSil
  19. Öğrenen Anne

    Bu yazı benim hayatımda çok şey değiştirdi.
    Hemen vitamini kestim (1 yaş üstündeki bebeme)
    D vitamini aldım.

    Doktoruna da haber verdim ama o standartlara uygun davrandığını açıklamaya çalıştı vitamin yazarak. Oğlum her şeyi yiyor içiyor, güzel meyveler sebzeler- hala vitamini savunuyor.

    Ancak De-Vit aldım, acaba var mıdır bu D vitaminlerinin 1 yaş üstü için bilhassa alınması gereken bir türü..
    Heralde az vericem ama değil mi? 1 damla filan..
    Hayır doktor ya da eczacı bilmiyor da :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dukuju çok sevindim, bence doğrusunu yapmışsın, sağlıklı günler! 1 yaş için nasıl verileceği içindeki prospektüste yazar, olmadı başka eczacıya sorabilirsin. Burada çocuklara özel D vitamini yazıyor doktorlar, o nedenle ne desem yanlış olur, vitaminde dozaj gerçekten çok önemli, dikkat etmek lazım..

      Sil
  20. Merhaba Ceren,

    Maya'nin öksürüğü ne durumda?
    Ben ogluma burada bahsedilen aromali suyu yapip verdim ve faydasini gördüm. Balikli su... akvaryum... baliklar kaçmasın... diye eglenerek 0.5 litrelik şişelerden içiyor:
    http://www.devletsah.com/zencefil-zerdecal-kuru/

    Tülay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Tülay, 3-4 ay sürdü o öksürük sonra nerden geldiyse oraya gitti kayboldu ama tabii hastalandıkça geri geliyor, tarif çok doğal ve güzel görünüyor deneyeceğim teşekkürler!

      Sil
  21. Sevgili Ogrenen Anne,
    Pekmezin kanserojen etkisi, kaynatilmaktan ziyade icine kivamlastirma amacli atilan beyaz toprak. Topragin icindeki asbestten oturu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo süpersin, teşekkürler bilgi için, bu bahsettiğin asbest zaten ısınınca kanserojen olan bir madde, geniş açıklaması iyi oldu :)

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!