27 Mart 2015 Cuma

Gündüz annesi (Tagesmutter)

Dün Maya'yı 3 yaşında yazdıracağımız yuvaya bakmaya gittik. Neden böyle acele ediyoruz, daha 1,5 yıl var derseniz; yaşadığımız şehirde ne yazık ki anaokullarına böyle erkenden başvurmanız ve sizin çocuğunuzun yaş ve cinsiyetine eş değer bir boşluk açılana dek sıranızı beklemeniz gerekiyor, ki bu da bazen gerçekten uzun ve meşakatli bir süreç olabiliyor çünkü anaokulları yaş ve cinsiyeti dengede tutmak adına bazen "bu dönem sadece 2 adet 36-42 ay arası, erkek çocuk alıyoruz" diyebiliyorlar. Böyle acaip bir sistem var "eşitlik"in hokunu çıkarmak adına. Bu anaokulu çok tatlı, bayıldım. Evimizin sadece iki ev yan tarafında, kocaman bir bahçesi, yüzme havuzu ve bebek saunası var (!!! evet varmış öyle bişey, bu küçük hanım ve beylerin totoları yumuşacık kalsın diye miymiş bilemedim ama). İnşallah olur ama sahibi de dedi, bu piyangonun bize çıkması çok zor çünkü yaşadığımız bölgede çocuk çok fazla.. Dua ettik inşallah bu olur diye ve diğer anaokullarından da randevu istedik tabii. Daha 1,5 senemiz var, sıkıldıkça hobi olarak çevredeki kreşleri tek tek geziyoruz.

Maya'yı anaokulundan önce kreşe vermeyi düşünmüyorum (nedenlerini şu yazıda çok iyi özetlemiş xlarge aile okuyun ve 3 yaş altı kreşten korkun). Ve ben yarı zamanlı çalışırken o da 3 yaşına dek evde benimle olsun, haftada 2-3 gün de oyun grubuna ve ben işe gidince babannesine gitsin diyorum. Ve fakat Maya'ya yetememeye başladık biz ailecek. Sadece onun gelişen bilişsel ve fiziksel yeteneklerine göre aktivite yaratmak ve maymun iştahına uygun olarak dakika başı değiştirmekten değil, aynı zamanda aşırı sosyal bir çocuk olduğu için ona uygun yaşta çocuklar (ve bana uygun kafada anneler) bulmakta da zorlanıyorum. Özellikle öğre uykusunu da es geçtiği günlerde akşama dek benim aşırı oynanmış beden ve ruhum iflas edecek hale geliyor. Babanne desen zaten haftada 1, taş çatlasa 2 sabah 9-11.30 arası bakabiliyor, e kadının da bir hayatı, kendi özel sosyal programları var, ona güvenerek çocuk yapmadık sonuçta. Bakıcı desen ciddi sıkıntı, ya 5 gün full time adam gibi biri oluyor (ve de benim maaşımın iki katı maaş istiyor) ya da 20 yaşında dil öğrenen ya da okuldan sonra (saati 10 euroya) gelebilen kızlar. Arada onları da çağırıp kocayla başbaşa night-out falan yapıyoruz ama devamlı bırakabileceğim biri yok. Açıkcası tek kişinin bakmasına güvenemiyorum da, yazmıştım nedenlerini burada. Dolayısıyla bakıcı işi yaş iş, saatlik bakıcı abla dışında düzenli bir bakıcı edinmem şu an hem maddi hem manevi açıdan imkansız. Tam zamanlı çalışsam maddi açıdan rahatlarım, en şükela kreşe gider üstüne de bir bakıcı çeker tabii Maya ama o zaman da ben mutlu olamam çünkü onun büyümesini bizzat görmek benim için şu an tam zamanlı kariyerden daha önemli.

İşte bu durumda, 3 yaşında anaokuluna başlayana dek önümde iki seçenek var. İlki şu anda da oyun grubuna gittiğimiz bir yer var, bunlar sadece 4 çocuk alıyorlar, tam Maya'nın yaşından 36 aylığa dek ve 4 çocuk 1 öğretmen. Neredeyse özel bakım gibi, bu içime siniyor aslında ama taaaa şehrin öbür ucunda, 3 saat kreş için 1 saat de yolda geçecek, hiç pratik değil. Hem de kuşluk diye bir porsiyon meyve dışında yemek vermiyorlar, bizim tüy siklet gündüz tek öğün brunch'çı biliyorsunuz..

İkinci seçenek de Tagesmutter yani "gündüz annesi". Burada bazı kadınlar (genellikle yaşlı tonton tipli teyzeler ya da çocuk gelişimi okumuş evden çalışan genç kadınlar ya da kendi çocuğu olan, evde onu büyütürken araya 2-3 çocuk daha sıkıştıran bildiğin uzman anneler) bu "gündüz annesi" denen mesleği icra ediyorlar. Bunlarla sen istediğin saat ve güne anlaşıyorsun, genellikle 7-10 euro arası saati ama bakıcıdan avantajı (ya da tek bakıcı ve birçok çocuk bir arada derseniz dez avantaj, bakış açısına göre, bence avantaj) tek çocuk olmuyor, hem sosyal bir ortam hem de yine özel bakım sayılır. Avantajı tabii ki eve çok yakın bir Tagesmutter bulursan yaşadın, biraz araştırdım birkaç tane kadın var aslında. Hatta birini dün parkta gizli gizli gözetledim, kendi çocuğuyla diğerlerini ayırmıyor gibi geldi uzaktan (yaşları 2-3 arası değişen 3 çocuk da ayrım gözetmeksizin 2 metrelik kaydırağın tepesinden sarkıyordu, ehüyyy).

Siz olsanız ne yapardınız? Ne yapsam? Evimin kadını çocuklarımın anası mı olsam, mesleğini yapan, ev dışında da üreten, aynı zamanda da çocuğuna yarı zamanlı bakmaya devam eden kadın mı olsam?

45 yorum:

  1. Son karar senin ama madem ki fikrimizi soruyorsun, bana belli bir yaştan sonra yarı zamanlı annelik daha mantıklı görünüyor şu an (başa gelince ne olur bilemem ama :D ) hem yavrunun en güzel gelişim aşamalarına tamammen uzak kalmamak hem de üretip kendi hayatını da yaşamanın mutluluğuna varabilmek için.. Ben daha doğmadan nasıl bırakırım diye düşünmeye başladım ama elbet gün gelecek ayrılacağız :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Şu an yaptığım da bu ama geri kalan yarı zamanda ne yapmalı onu düşünüyorum ben de kara kara.. Ne kadar kaldı doğuma? :)

      Sil
  2. Uff sorma tam zamanlı kreşler bakıcılar vs hepsi burda da çok pahalı. Doğrusu çocukların büyümesini kaçırmak da istemiyorum ama tek başına annelik zor. Anane dede hala teyze olan ailelerde bu nispeten daha kolay olmalı çocuk hem onlarla etkileşiyor hem de anne nefes alıyor. Gündüz anneliği fikri benim aklıma yattı. Başka çocuklar da olacağı için tek bir bakıcının gelip bakmasına göre daha eğlenceli olur gibime geliyor çocuk için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma ya bir de Avrupa'da kadın hakları, çalışma hakları iyi sanıyoruz... Sence tages 4lü kreşten iyi mi dersin Gece, sen deniyor ve seviyorsun kreşi biliyorum da, bu yeme(me) işi toto temizleme işi falan var bizde daha :(

      Sil
    2. Bence şimdi tages daha iyi olabilir. Zaten çok sayıda çocuk olunca hepsiyle etkileşmiyor bir süre, 3-4 çocuk yeter. E kreşte de öğretmenler birebir fazla ilgilenmiyor ki ancak düşünce vs diğer zamanlar çocuk kendi kendine takılıyor

      Sil
    3. Ya sorma, burda kreşlerde 25 çocuk oluyor grupta ve buna 2 öretmen diyorlar ama çoğu kreşte öğretmen ya hasta ya izinli, kalıyor 1 öğretmen.. Şu oyun grubunun özel kreşi yakınımda olsa ve de yemek verseler düşünmeyeceğim ama.. Şu tagesmutter ile bi görüşmeli evet..

      Sil
    4. Cerencim, tagesmutter araştır elbet ama bunun yanında özel yuvalara da bakmanı tavsiye ederim.
      Mesela Deniz'in gittiğinin birkaç tane daha şubesi var Münih'te, hem dediğim gibi sana uyacaksa bizimki gibi öğleden sonra kısa süre verebilme imkanin da oluyor, en fazla 8-10 çocukluk gruplar ve grup başına 2 hatta 3 abla.
      Yemek dahil ve elbette bez değiştirme sorun bile diil..
      Tekrardan kolay gelsin:)
      Ceylan

      Sil
    5. Ceylancım bana emailden ulaşabilir misin, ben seninkini kaybetmişim sanırım, bir iki sorum olacak sana bu konuda

      Sil
    6. Mail attım bile sana..

      Sil
  3. o kadar zor ki. çok iki yüzlü bir sistemin içinde kısır döngüdeyiz. hem kadınlar çalışsın diyoruz hem de bunun için hiç bir alt yapı hazırlamıyoruz. ben esnek çalışıyorum, akademisyenim. annane sağolsun bizimle yaşamaya razı oldu. aksi takdirde ben de bakıcıya güvenmiyorum. bu kadar küçük yaşta kreşe de içim el vermiyor. zaten bulunduğumuz şehirde böyle 3 yaş altı için bir kreş de yok. dolayısıyla ya hiç çocuk yapmayackmışız ya da annane ve babanne OK veriyorsa yapacakmışız. bunu acı bir şekilde idrak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akademi zaten bu nedenle harika, ben de İstanbul'da üniv.de çalışırken hem de akşamları terapistlik yaparken valla sabah işte dinleniyorum diyordum :D Ama tabii onda da akademik üretimin getirdiği sosyal ve bilişsel baskılar var, o ayrı.. Ananeyle yaşamak zor ama ya, nasıl gidiyor, rahat olabiliyor musunuz eşinle? İki numero için zaten anane babane değil valla tüm cihanın ok'ini almak gerekiyor benim anladığım kadarıyla :D

      Sil
    2. aslında alıştık yazdan beri aralıklarla birlikteyiz. evde yabancı bir kadın olmasından daha iyidir. sonuçta anne... tabii "normal" bir aile miyiz, anneme haksızlık mı oluyor diye de düşünüyorum. ama o hep halinden memnun olduğunu söylüyor. biz de mecburen bu düzene alıştık ve hatta çook seviyoruz :)) çünkü bebek rahat, anne rahat, baba zaten rahat :), anane de rahat olduğunu söylüyor daha ne olsun :)

      Sil
  4. Yarı zamanlı iş daha mantıklı ki oranın sistemi buna elveriyor hem çalışıp hemde çocuğunla doyasıya vakit geçirebiliyorsun.Ben geçen hafta bir niyetlendim 1,5-3yaş arası iyi olduğu söylenen birkaç kreşe baktım ve pekte hoşlanmadım açıkcası zaten fiyatıda maaşıma denk neredeyse ne mantığı var ki ozaman..bakıcı işine ise asla güvenmiyorum parklarda falan çok görüyorum çocuklara davranışlarınıda ııhhh bide avukat bir arkadaşımın baktığı bir kaç davayı duyduktan sonra ASLA (15yaşındaki oğlanın 4yaşındaki erkek bebeğe yaptıklarımı dersin,bakıcının eve sevgilisini getirmesimi dersin offffff:( ) insanlara bu kadar guvensiz olmayın demeyin bana daha bu sabah bakıcı başka bir kadınla laflarken çocuk parkın dışına koştu otobüs çarpıyordu az kalsın.valla içim şişti yani:( 0-3 yaş çok önemli bir donem,çocuğun huyları,karakterı gelişiyor..ıstedıgınız tarzda yetıstırmeyı ancak sız yapabılıyorsunuz aaa illakı calışmak zorundaysanızda bakıcının tarzına mecbur durumda kalıyorsunuz.. Ben anaokuluna kadar bekleyip arada evden çalışıcam yani napim bu devirde kimselere güven yok:( anane,teyze yakınlarda olsa keşke..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet ya endişenin sonu yok :( Ne yazık ki bir gün gelecek kanatlarımızın altından çıkarmamız gerekecek, daha küçük diyoruz ama benim 85 yaşındaki ananem de 60 yaşındaki evladını çocuk görür, gece eve sağ salim döndü mü diye endişe ederdi.. İlla ki çalışmak zorunda değilim ama psikolojik olarak ihtiyaç duyuyorum bir de korkuyorum 3 sene ara verince bir daha dönememekten, ne yazık ki işverenler başka türlü düşünüyor bu konularda çünkü.. Biz yine şanslıyız evden çalışma yarı zamanlı çalışma lüks resmen..

      Sil
  5. ceren bu yazı benim planlarımı etkiledi. 24 36 ay arası haftada 30 saat kreşe verecektim dero yu. zati yan çizmeye yer arıyodum vazgeçtim işte al :) 30 aya kadar bari anane babanne idare edicem. son 6 ay duruma göre bakıcaz artık. bi kıyak yaparlarsa 36 yı deviririz. sana gelince 4 kişilik oyun grubu umarım olur şöt şansı belki devreye girer ha ne dersin. bence elindeki çalışmama yada yarı zamanlı çalışma imkanlarını değerlendir maya bi daha küçülmeyecek ben ne kadar pişmanın 13 - 17 ay arası bakıcıya verdiğime biliyorsun ki yarım gün çalışıyorum 12 00- 18 00 arası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen yaz çizmeye niyetlen ben sana kreşin zararları hakkında bin tane yazı göndereyim Özden'cim :) 30 ay ne oluyordu, işte al bendensin, 2,5 yaş di mi.. Gelecek kış başı gibi.. Tam da kreşlerin hastalık dönemi :P

      Sil
    2. lütfen kreşin zararlarıyla ilgili tüm yazıları bana gönder erkek tarafını ikna etmek için gerekebilir.

      Sil
    3. lütfen kreşin zararlarıyla ilgili tüm yazıları bana gönder erkek tarafını ikna etmek için gerekebilir.

      Sil
  6. Off neden yorumum 3 kez silindi ya :( Bence biz çalışalım yoksa etrafa zararlıyız :P Ben de part time çalışıyorum. Ve bebito da, ben de, baba da daha mutlu. Fakat fulltime a geçmem şart ekonomik nedenlerden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) neler yapıyorsun çalışamayınca bakiim? Üretemedim bugün ahhh :) Valla kimse kızmasın ama çalıştığım günler ben daha dinlenmiş, pozitif, rahat oluyorum çocuğumla. Çalışan anne olmak zor belki bilemem ama beynen daha rahat ve kolay valla sırf evde çocukla olmaktansa.. Denge önemli tabii.

      Sil
  7. Offf! Yarama parmak bastın :( Eylül 'de işe başlamam gerekiyor ama Arya'yı kreşe vermek istemiyorum :( 27 aylık olacak ama benim için hâlâ çooook küçük :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) 35inde de küçük olacak kiiii..

      Sil
  8. Daha bir iki aylıkken baklamaycak duruma geldiğimde eşim bakıcı tutalım demişti. Evde ben de olacaktım ama kabul etmedim. Annem sağolsun tabi. Elimde değil güvenemiyorum. Geçen eşim ofisde ki erkeklerle çocuk bakmak roket bilimi değil yea muhabbeti yapıp, benim için de çöpçülük olsa bile çalışmaya koşa koşa gider demiş. O kadar da değil yahu deyip gözlerimi belerttim. Off nasıl sinir oldum. Hem çalışıp hem de evde olup kızıma bakma hayalleri kuruyorum ama hayal işte..

    Gündüz annesindense kreşe verirdim herhalde. Hele kaydırağın tepesinde salındıklarını yazdıktan sonra sen emin misin?

    Aa bak gel Türkiye'ye anneannemin çocuk bakası gelmiş. Alt komşu rica etmiş. Çocukla ev de yakalamaca falan oynuyorlar. Kaç yaşında kadın hey Allahım :)

    Ne zamandır bir şey sormak istiyorum. D vitaminini Maya bir senemi kullandı yoksa hala kullanıyor musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burda çocuklar böyle BT :) Hepsi kaydırağın tepesinden salınıyor bi benimki düşüyor çünkü benim içim cız ediyor, edince başıma geliyor ;)
      D vitamini burada yaşamın ilk 2 kışı boyunca veriliyor, daha kış bitmedi :D Nisan sonu gibi bırakacağım..

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim. Başka bir postun altında da bu muhabbeti (D vitamini) yapmıştık ama bir türlü hatırlayamadım. O yüzden bir daha sordum. :)

      Sil
  9. Merhaba Ceren,
    Ayni ülke ve şehirde yaşadığımız için yazının birçok bölümü evet doğru, çok haklı diyerek onaylayip okudum ve ben de iki satır yazmak istedim. Yuva olayina gelince şahsi tecrübem şöyle..
    Ben de burda senin tabirinle elf benzeri bur kayinvalide ile yaşadığımdan yalnızım ve 2 dakika bile oğlumu emanet edeceğim kimse yok, bu nedenle 18 aylık civarında doktorumuza da danisip oğlumu yuvaya verdim.
    Yuvamiz özel bir yuva ve oğlum sadece öğleden sonra 14-17 arasi gidiyor.
    İlk aylardan itibaren çok sosyal bir bebek olduğundan doktor yuvaya gitmesinde hiçbir sakınca görmedi, ayrica benim 17 ay emekleyen tosun oğlum 2 haftada yürümeye baslayip, kendinden beklediğimden çok erken 2 dilde çok güzel konuşmaya bile başladi..
    Grubundaki 4-5 arkadaşı ve 2 ablasi ile çok iyi vakit geçirip ne ilk gün ne şimdi bir gün bile ağlamadı.
    Sözün özü, ben günde sadece 3 saat yaşıtları ile ve uygun bir yuvada oynamasinin gelişimini hizlandirdigini tespit edip, hiçbir olumsuz etki hissetmedim. Şimdilik faydalı olabilmisimdir umarım yuva tecrübelerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimsin seeeen :D Aynı ülke aynı şehir ve Türk. İsimsiz kahraman gibi.
      Ama şanslıymışsınız, 3-4 çocuk 2 abla, ne güzel. Biliyorsun anaokuluna geçişte 25 çocuğa 1 öğretmen olacak :( Tagesmutter'a karşı mısın, ve de neden? Çalışıyor musun, ve de nasıl 2-5 arası evde olabiliyorsun, ne güzel ya..

      Sil
  10. Kusura bakma Ceren yorumumun altina adımı yazmayı unutmuşum, ben Ceylan daha önce de yazismistik seninle :)
    Evet şu anda çalışmıyorum. Yalniz olduğum, 3 saat için çalışma durumum olmadığı, en başından beri oğluma ilk 3 yıl kendim daha yoğun bakmak istediğim ve tam gün yuvaya kesinlikle vermek istemediğim için böyle karar verdim.
    Yalnız şunu da söyleyeyim, o 3 saat içinde günlük ve hayata dair kosturmalardan evde vakit gecirmeye inan cok ender fırsat buluyorum..
    Tagesmutter arastirmadim, etrafimda da gönderen bir arkadaşım olmadığı için bilemiyorum ama sanirim yuvaya bir alternatif olabilir.
    Anaokulu araştırma soruşturma işleri bizde de tam gaz başladı, seneye ocakta gidecek umarım, en aklimiza yatanı bulup bizi alması için umut edicez artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence çok doğru bir karar vermişsin Ceylan çünkü henüz tam gün için bilişsel ve duygusal anlamda hazır değiller, bu nedenle zaten 3 yaşta başlar anaokulları. Öncesinde süt kuzusu bunlar :)
      Yine yazışalım, niye koptuk? ;)

      Sil
    2. Yazisalim tabi, kopmayalım, hatta havalar güzelleşiyor buluşup tanıştıralim kuzuları, ne dersin :)

      Sil
  11. Çalışmayınca ne mi yapıyorum:) Evde tüm gün çocuk hoplatmış zıplatmış, yemek, bulaşık,yedir,içir,giydir hitap bitap durumda oluyorum.Üstüne koca gelir ayy bugün iş çok yoğundu, sakın benden birşey beklemeyin bugün derse, sonuç bir sonraki gün ana başlıkta 'koca katili oldu' şekline hergün daha yaklaşma durumundansa evet çalışmak güzel.Sıcak kahve falan içiyorum ofiste daha ne olsun :-) Fakat tabi çevreden şöyle tepkiler geliyor. Aldığın 3 kuruş maaş, değer mi oğluna bu kötülüğü yaptığına!! Otur evde hazır da evdesin yap bir tane daha zzzzzzzzz gerisini dinleyemiyorum :)) Ayrıca sürekli sanki annenin kazandığı çocuğun bakımını karşılamalı diye düşünülüyor. Benim de eşim yabancı uyruklu çok düşünceli falan ama yine de biz kadınları anlamaya, yaşadıklarımızı birebir hissetmelerine yetmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinleme hiç, hani homer simpson'lu bir ufak anime vardı, arkada Marge bıdıbıdı konuşuyor, Homer'in beyninin içi bomboş, bi maymun var, zil çalıp duruyor :D O hesap, boşver çevreyi.. Akıl sağlığını korumanın tek yolu o maymun!

      Sil
  12. Ayrıca şunu söylemek istiyorum. Doğumdan sonra evde sürekli çocuğun bakımı ile kendimi fazlaca strese sokmuştum. Artık cidden çekilmez bir varlık olmaya yakındım. Bizde de aynı durum ailem uzak, eş tarafı yurtdışında kimseye bırakamıyordum vs. Ben de bebitoyu taktım ben nereye o oraya, Ayy buraya çocukla girilmez vs dinlemedik heryere gittik girdik.Şimdi çalışmaya başladım. Bebeğimin bile düzeni oldu. Gece hiç kalkmıyor artık. Belki de ben de onu strese sokuyordum. Ona karşı şimdi çok daha sabırlıyım. Evet özlüyorum onu ama işte bakıcıyı arayıp kaç kez kaka yaptı yedi yemedi sormuyorum. Gün sonunda paylaşıyoruz bunları ve zaten bebeğim öyle mutlu görünüyor ki sanıyorum kötü bir durum olsa huysuzluğu ile belli eder.Açıkçası rahatladım mı denir yoksa saldım mı bilmiyorum. Ama şimdilik herkesin keyfi yerinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çocuğu hayatın tam içine katmak lazım yoksa sen hayatın dışında buluveriyorsun kendini.. Çok iyi yapmışsın :) Ayrıca o bakıcıdan memnunsan hiiiiç düşünme, öp başına koy, büyük şans ;)

      Sil
  13. Ayy ben teyze olarak bile endise ve korku icindeyim bakicilara karsi.
    Bence half-time mother ol :) varsa boyle bir terim.
    Bizim kiz da artik cok yorucu olmaya basladi. Buzdolabinin kapagini acip, icinde oturuyormus. Kapaktaki kolu kaldirdilar, hala aciyor.
    Maymun gibi zaten, her yere zipliyor.
    18 aylik ve kres dusunuyorlar.
    Icim sizliyor ama ne yapabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten öyleyim de geri kalan halftime'da ne yapacağım onu düşünüyorum :) Ahahaha buzdolabı zaten bir uzay gemisi bizde artık...
      Sen bak yarı zamanlı :D Mis gibi teyze işte ana yarısı!

      Sil
    2. Telefonda terapi yap ya da simdiki gibi devam et.

      Sil
  14. Imkanim olsa ilk uc yil mutlaka kendim bakardim cocuguma.ama heyhat hayat planladigin gibi olmuyor.cook uzunca bir sure bebegimiz olmadi ustelik gorunurde hic bir sorun yokken.ara vermeye karar verdik cunku ben ruhen cok yorulmustum.evlendigimizden beri iyi bir birikim yapmistik ev almaya karar verdik uc yil kadar da kredi odeyecektik sonra yine refaha kavusup bebek calismalarina devam edip olursa da isten ayrilip bebeme kendim bakacaktim.fekat onca borcun altina girdigimiz ustune guzel evimize biran once tasinalim diyip yorgunluktan ölup bittigimiz ayrica da korundugumuz o ay hamile oldugumu ogrendik.evet cook mutluydum ama bebegime tam zamanli annelik yapmam imkansizdi.bakici ya da kres ikisine de cok karsiydim (birini secmem gerekse jres mantikli geliyordu) o sirada yine yine annecim imdadima yetisti ve suan ben haftada uc gun calisiyorum annem de o uc gun bizde kaliyor.ise saat 10 gibi gidip ogle vakti tekrar evde oluyorum.ve en son aksam 6 gibi eve geliyorum.yani diger calisan annelere gore kosullarim daha iyi.ama yinede vicdanimin sesini kesemiyorum.bence sen tam zamanli annelige devam et.sunun surasinda ne kaldi ki Maya nin 3 yasina.zaten cok sosyalsiniz ana kiz.biyandanda yanlis anlamadiysam 3saatlik gidilen yuvalar varmis orda is saatlerinle uyuyorsa deneyebilirsin.su tontis teyzelerde kulaga hos gelmiyor degil gerci.sen en dogru karari verirsin bence.sevgiler
    Buarada kresle ilgili yazilari okuyunca annemin ayaklarini ellerini heruerini opesim geldi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Sen de benim kadar kararsız kalmışsın Tuba. Teşekkürler fikirler için...

      Sil
    2. Ah evet coook ince isler bunlar sana bol sans diliyorum.umarim verdigin karar Maya icin en iyisi olur.insallah gozunun arkada kalnayacagi bir secenekte karar verirsin.cidden cok zor...

      Sil
  15. Sevgili Ceren, benim görüşüm gündüz annesinden yana.
    Bu orta yol denebilecek bir seçim. Hem Maya hem de senin için en doğru kararı verecek kişi tabi ki sensin. Ben işbaşı yaptığımda oğlum 26 aylık olacak. Şahsen kreş düşünüyordum ama link verdiğin yazıyı okuyunca vaz geçtim. Keşke şu gündüz annesinden burada da olsa.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine de bakıcıdan kreş iyidir diyor gibiyim ama benim de kafam karıştı :) Kolay gelsin valla hepimize..

      Sil
  16. Biz U. ile kimsiz, kimsesiz geldiğimizde daha 1.5 yaşındaydı U. Annemiz Ç'nin henüz dil kursu, iş gibi sıkıntıları/güzellikleri olmadığından bu küçük yaşta kreş neymiş, bakıcı neymiş diyerek bi süre dertsiz tasasız gezinip ayak uydurmaya çalıştık yeni memlekete. Yaş 3'e yaklaşınca "evimizin yakınlarındaki" o masal misali Kindergartenlar'a gittik biz artık büyüdük diye... Sonrasında evimizin uzaklarındakiler de dahil 28 mektup yazdık Google Translate ile... O yüzden Maya şimdi başlasa da başlamasa da Kindergarten'a başvuruyu hemen yapmalı.
    Esas konu Tagesmütter için şöyle bir gözlemim oldu. Hindistan'dan gelen bir arkadaşın oğlu N. (benim hesaplarıma göre 2-2.5 yaşlarındaydı geldiğinde) neredeyse gelir gelmez başladı bir gündüz annesine. Orada kim bilir ne problemleri oldu, nasıl çözdü nasıl atlattı o problemleri... Yufka yürekli Türk anne-babalara iki sezon ağıtlı dizi çıkar, ama aynı sorunları biz de Kindergarten'a başladığımızda yaşadık. Kaçış yok yani o "ilk ayrılış"lardan. Hatta ben kaç kere yoldan dönüp geri alacak oldum U.'yu, ağlamanın yanında bi de konuşuyorsa "gitme" diye... Küçük yaşta çocuk kendini dil ile ifade etmenin farkında değil, ama büyüdükçe konuşma ihtiyacı ortaya çıkacak ve eğer evde Almanca öğrenme imkanı yok ise 3 yaşına geldiğinde kendi sosyal çevresinde "konuşma ihtiyacını" bastırmak zorunda kalacak. N. gündüz annesinde Almanca diye bir dil dünyasında yaşadığını anlamış Kindergarten'a daha kolay alışmış ve hatta arkadaş bulmuştu. Biz gerçekten çok zorlandık.
    Bu Evet ve Hayır senaryolarını ben böyle gözlemledim. Kesinlikle ve kesinlikle tavsiye ederim gündüz annesini, özellikle de annenin iş/okul stresi yokken. Ola ki çok sorunlu ve uzun bir alışma süreci olursa zaman kaygısı olmadan destek olabilirsiniz. Bildiğim kadarıyla Türkiye'deki bakıcılık gibi denetimsiz bir yapı da değil bu gündüz anneciliği; kıstaslarını bilmiyorum ama TV'de denk gelmiştim bir şekilde denetimleri oluyor bildiğim kadarıyla.
    Pekiii; Tagesmutter çocuğuma kendi çocuğu gibi bakar mı yoksa ayrımcılık yapar mı?... Belki yapsa iyi olur; çocuk Alman disiplininden bir nebze olsun kaçamak fırsatı bulur :)
    Saygılar,
    Murat

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaah Murat bey, bir baba cevap vermiş, yorum yazmış, çok heyecanlandım ve sevindim :) Teşekkür ederim uzun uzun yazmışsınız deneyiminizi, çok faydalandım. Hepimiz aynı yollardan geçiyoruz, bazen iki taş farklı, manzara farklı ama yol aynı..

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!