8 Nisan 2015 Çarşamba

En iyi ilk bisiklet

Yaşasın bahar geldi! Bahar ne demek, bisiklete kavuşmak demek! Çiçeklerin arasında, doğada, mis gibi hafif serin havada herşeyi unutmak ve sadece pedal basmak demek! Geçen yaz bisikletimizin arkasına römork şeklinde takılan Croozer ile Maya'yı bisikletle tanıştırmıştık, şurada yazmıştım, inanılmaz güzel bir icat ve bisikletsever anne babalara çok tavsiye ederim. Ne yazık ki kış boyu ben kullanamadım Croozer'ı. Kışın da kullanan çok anne baba var burada, hatta bisikletten söküp, önüne üçüncü tekeri takıp bebek arabası gibi de kullanılıyor ama Maya çok çabuk hasta olduğu için bu kış soğuklarda cesaret edemedim ben. Şimdi baharın ilk kuş cıvıltılarıyla Croozer'ı bodrumdan çıkardık taktık bisikletimize. Bastık pedallara..

Ama bu sene benim asıl sevdam Maya'ya ilk bisikletini almak, şu yandakine bayıldım bayıldım bayıldım! 2 yaş ilk bisiklet için erken demeyin çünkü 1 yaştan itibaren kullanabileceğiniz şu en üstteki sevimli ötesi model (Pukylino) bile var piyasada (geç kaldık geeeç, kızım koş, tut, yakala). Ama cidden ben çok şirin buluyorum bu "yürüme bisikletleri"ni, pedalsız, çocuk ayaklarıyla bir o yana bir bu yana kayarak gidiyor. Daha pedala basmadan dengede durmayı öğreniyor.

Bu en alttaki model ise yine Laufrad (yürüme bisikleti) ama bu sefer iki tekerlekli (burada 3 tekerlekli bisiklet nedense kullanılmıyor, sanırım dengeyi öğrenemedikleri için aslında bisiklet kullanma yaşını geciktiriyor diyorlar, onun yerine yine totodan kaymalı, ittire ittire gitmeli bobby car türü araba-bisikletleri ya da en üstteki dört tekerlekli bisikleti öneriyorlar, fiyat aralığı 25-35 Euro oluyor). Bu alttaki bisikletler ise genellikle 2-3 yaş arası çocuklara (boyu 85cm'den uzun olanlara) öneriliyor ve selenin boyu çocuğun boyuna göre uzatılabiliyor. İster yine Puky LR M marka (alttaki) daha hafif ve kullanışlı olanından, ister şu benim bayıldığım üstteki gibi çevreci tahta ve tasarım harikası olanlardan alın, fiyatlar çok oynasa da (Puky'ler 50-90 Euro arası, tahtalar 150 Euro'ya dek yükselebiliyor), işlev aynı. Amaç eğlenceli şekilde pedal basmadan dengeyi öğrenmek.

2-5 yaş arası bir yerlerde, çocuğun yeteneğine ve ailenin cesaretine bağlı olarak, iki tekerlekli, yerden ama bildiğiniz pedallı bisiklete geçiyor buradaki çocuklar (kask takma şartıyla tabii). Bizim çocukluğumuzdaki gibi arkada iki denge tekeri olan bisiklet kullanan çocuk HİÇ görmedim, zaten laufrad ile dengeyi öğrendiler mi, bir tek geriye pedal çevirmek kalıyor ki bilirsiniz, hız yapmak da bisiklet sürmenin en eğlenceli yanıdır. 6 yaşında ilkokula başlayan bir çocuk iki tekerlekli bisikletiyle ya da kaykay veya scooter'ıyla okul yolunu öğrendiği ilk haftadan sonra KENDİSİ, TEK BAŞINA, yanında bir yetişkin olmaksızın okuluna gidip geliyor! Dur bakalım bizim %50 Alman bebesi (ya da daha doğrusu onun tavuk annesi olarak ben) nasıl başaracak tüm bu bireyselleşme ödevlerini... Babylaufrad ile başlayalım bakalım ;)

GÜNCELLEME: Bu yazıyı yazdıktan sonra sevgili komşum bana oğlunun 4 tekerli pukylino'sunu ve 2 tekerli Puky LR M'ini verdi, 4 tekerli Maya'ya hem küçük hem sıkıcı geldi ama 2 tekerliye bayıldı. Tahta olanlara da baktım, sanki orta bölüm yüksek ve rahatsız gibi. Hal böyle olunca, ilk bisiklet seçimimiz Puky LR M Laufrad (yürüme bisikleti) oldu ve iki haftadır hem evde hem bahçede bıcır bıcır kullanıyor bizim mini hanım. Çok çok çok tavsiye ederim. Bir büyük model olan LR 1 L ise, 3+ yaştan itibaren kullanılıyor, daha büyük kardeşlere duyurulur ;)

17 yorum:

  1. Selam Cerencim,
    Hah işte bizde senin gibi düşünüp, artık bahar da geliyor, yaşı da tamamdır diyip doğumgününde (2 oldu kereta), ocakta aldık ilk bisikletini, en ufak boy iki teker sari Puky..
    Birde onun yanında bir senedir arada bindiği ama son zamanlarda daha çok sevdiği Bobby car i da var..
    Ikisi arasinda benim fark ettiğim en önemli fark, puky ile kendini daha çok guvende hissetmedigi ve tercihen bobbycar a binmesi.. Ama mesela 33 aylık kız yeğenim puky'si ile vızır vızır gezmekte.
    Dicem o ki ben iki tekerli puky ve benzerleri için 2,5 yaşın daha uygun, o vakte kadar da bobbycar yada 4 teker puky lerin daha rahat olduğunu düşünüyorum.. Tabi her bebeğin akrobatik, esneklik, denge ve de bisiklet sürmedeki kabiliyetlerini ayrica incelemek lazım.. :)
    Ceylan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim kırmızı arabayı da fotoda görmüş sevmişti di mi :D Çok dikkatli! Valla benim referans çevrem sırf oğlan çocukları olduğu için, onlar da haldır huldur bindikleri için zamanı geldi diye düşünmüştüm, öteyandan totodan ittirmeli bobby ve 4 tekerlilerden çok sıkıldı, onları sandalye olarak kullanıyor :P Olmadı bi arkadaştan ödünç alıp deneyeyim önce, severse alayım.. Zamanından önce alınan şeyler de tepki geliştirip "yarının çöpü" oluyor çünkü.. Haklısın.

      Sil
  2. Selam Ceren,
    Uzun zamandir sesim solugum cikmiyordu, ama takipteydim ;)
    Bana sorarsan, cocugun ilgi-alakasina bagli bir durum bu sordugun. Örnegin: Ela'ya boby-car dogumunda hediye gelmisti. Kresinde de mevcut ama inan baskasi ittirmedigi sürece, bineyimde hareket edeyim gibi bir derdi hic olmadi. Acaba dedim laufrad'i mi ister? Kresindeki cocuklardan gördügüm kadariyla, iki yas civari severek kullaniyorlardi, ben de Puky'nin iki tekerli kücük boyunu aldim, onu da pek sevmedi sanirsam. Bir yakinimiz da tahta olan modelini getirdi, o biraz daha büyük, ama onu da seveceginden süpheliyim. Bizimki kumda otursun, oynasin, puzzle yapsin, onlari daha cok seviyor sanirim.
    Cocugun ilgisi kismini gecip "fakt" a gelirsek: Pukynin dört tekerli olaninin (arkadastan ödünc denemistik) tekerleri plastik, sisme degil, ittirmesi cok güc. Bi de boy olarak Ela'ya kücük geliyor. (Ela:89 cm)
    Puky'nin iki tekerli olani yine kücük gelmeye basladi. 2+ kullanacaksa, Maya da 75 cm falan degilse, bu modeli de önermem.
    3 tekerli olup, arkadan anne, babanin ittigi modelleri pek tembel buluyorum.
    Geriye bir tek ya puky'nin büyük modelleri yada ahsap olanlar kaliyor ki, kesinlikle önce denesin derim :)
    Sevgiler
    Senem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A meraba Senem :) İyi olmana sevindim. Evet ben de fark ettim, Maya'ya küçük geliyor dediğin gibi.. 3 tekerleklileri ben de sevmiyorum yazıda dediğim nedenle, sen de aynısını demişsin zaten. Komşunun oğlunda var, heralde birkaç gün ödünç alacağım deneyeceğim :) Sevgiler sana ve Ela'ya!

      Sil
  3. Ne erkenii ben şimdiden düşünüyorum:) de keşke ordan alsaymışım 25-50€aradı fiyatlardaydı baktıklarım,burdaysa 300tlden başlıyor..zaten çok secenekte yok pedalsızlarda.Haftasonu götürüp deniyicez bakalım severmi bilmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyuz oluyorum zaten Türkiye'de bu tip şeyler çok astronomik fiyatlı.. Burda her çocuğun olduğu için çok ucuz hakikaten. Taşıyabilsem belki alır bitane Türkiyeye getiririm... Ya da bu işin ticaretine başlarmışım hahahaha

      Sil
    2. Az önce 598tl ye gördüm bir sitede..evet maalesef öyle.avmde binen bir çocuk görmüştüm etraftan dalga gecenler vardı pedalsız diye,çoğu kişi nolduğunu bilmiyor."lofrat ne ki" dedi satan eleman:). kum havuzu ve kinetik kum arayışındayım bir yandan,teras gözüme çok boş göründü:))))

      Sil
    3. neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee?
      neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee? 59.8'den virgülü mü çıkarmışlar ya? allahsızlar! el kadar pisiklete verilir mi o para, verme sakın.
      amanın çocuumla dalga geçmesinler, zaten alamancı diye baştan kaybetti, klasik türkiyeye yazın tatile geliyor onda da enteresan enteresan zımbırtılarla gelmeyeyim bari :D
      kum havuzu ve kinetik kumun fiyatını vermiyim ben burda, moral bozmasın :P acaba senle bu işe mi girişsek Giz cim? ithalan ihracat, a.ş. açalım köşeyi görelim bence..

      Sil
  4. Merhaba, blogunuzu bugun ılk kez gordum ve takıbe basladım .Bende beklerım bir erkek evlatlı anne olarak paylaşacağımız şeyler var belliki,sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızım var benim :) Bisikleti okuyunca erkek sandınız sanırım otomatik olarak, halbuki kızlar da erkekler kadar iyi bisiklet sürer ;) Aman bu tip erkek evlat kız evlat ayrımı yapmayalım, hiç hoş şeyler değil bunlar, her iki evladın da yeri bir..

      Sil
  5. İki yıl önce yerlestigimiz yurt dışında Pedalı bisikletler dolanan o minikleri görünce çok sasirmistim. Pek garip gelmisti bana sonra denge olayını falan kavrayıp heveslendim bizim kıza da alalıM diye... 2 yaşında bisiklet yerine scooter aldık (Micro 3 tekerli) bizimki hemen kaynasti. bir kaç ay sonra 3 é girecek ve şimdi hızına yetişmek mümkün olmuyor diye bir de bana aldik😉. Acayip kardayım ;) tavsiye ederim. Fekat içimdeki hatunun bisiklet hevesini sustiramadim... Garip bir fikirle çıktım yola. Yandan tekerleklere destekli bisiklet alıp, hem destekleri hem pedallarla çıkaralım, bizimki dengeyi kurunca pedallari takariz masraf olmaz dedim.Haa haa gülerim halime... oluyormuş ağır oluyormuş öyle. .. Bir de Laufrad aldık mi ustune. Ettim sana 2 bisiklet. Tabi bizimki pedalliyi sevdi. Laufrad hiç el dokunulmadan bekliyor aylardır. .. Uzun uzun yazasim varmış. .. Muhabbet güzel , takiliverdim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa benim scooterim var kiii çok seviyorum hem de ama hiç aklıma gelmemişti Maya'nın kullanabileceği, yok bence kullanamaz ya, nasıl tek ayakla itmeyi beceremez bence daha :) Ama iyi fikir, dursun köşemde, teşekkürler!

      Sil
    2. Yok yok korkmayın yapıyorlar. Biz iki yaşında aldık. Bisiklet ten daha kolay alıştı. Ama ozellikle micro mini scooter tavsiyemdir. Denge sorunu falan yok. ;)

      Sil
  6. ceren deren e 3 tekerlekli pedalsız bisiklet aldım tavsiyene uydum inş. biner vee 4 5 yaş arası dengeyi öğrenir 9 yaşta hala 2 tekere binemeyen çocuklardan olmasın istiyorum...

    YanıtlaSil
  7. ayyy çok güldüm yaaa 3 değil 2 tekerlek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım ben seni :D Güle güle kullansın, ben de iki tekerlekliyi aldım şu an salonun baş köşesinde duruyor, hanım 2 hafta bindi sıkıldı çünkü hava berbat dışarda binemiyor evde de sıkılıyor, bu ne böyle sıkıcı bir oyuncak dedi sanırım :) Yaz gelsiiiiin.

      Sil
  8. Merhaba,

    Bizim kızımız 3,5 yaşında ve ahşap denge bisikleti kullanıyor. Kısa zamanda ilerlemeyi ve iki tekerlek üzerinde durmayı öğrendi. Ahşap denge bisikleti hem çevreci, hem hafif hem de kolay kullanılıyor. Tavsiye ederim.

    Bu ürün Türkiye'de üretiliyor. Fiyatı uygun, iki model var, plastik tekerlekli olan 180 TL, tamamen ahşap olan 240 TL. (TayTay ismiyle arama yapabilirsiniz.
    www.tahtabisiklet.org)

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!