17 Nisan 2015 Cuma

O minik kulakları deldirmeyin gözünüzü seveyim!

Bugün oyun grubunda çok korkunç bir deneyim yaşadık, sizlerle paylaşmak istedim. Maya'dan 2-3 ay büyük Hintli bir kız çocuğu var grupta, çok hareketli tabii yaşı gereği. Kızın kulakları delik, bilirsiniz Hintliler süslüdür, kulaklarında top altın küpeler var, sallantılı falan değil, minicik toplar. İç mekandayız, yerler yumuşak, heryerde yumuşak ve tahtadan toplar, kaydıraklar falan var. Bu minik de zıplıyor hopluyor kahkahalar atıyor, birden çocuk çığlık çığlığa ağlamaya başlayınca bir baktık öyle düşme falan değil, elindeki topun delikli kısmına kulağı takılmış, saçı falan da yok, sadece kulağındaki o top deliğe girmiş ve çocuk çekiverince o kahrolası küpe o minicik kulağın deliğini yırtmış. Ay içim gitti, yavrum nasıl titreye titreye ağladı, kulak kan içinde, biz hepimiz perişan. Oyun grubundaki abla ile ben ilkyardım bildiğimizden hemen koştuk ama yapacak birşey yok, hemen sardık temiz gazlı bezle ve en yakın hastaneye götürdük. Diktiler o minicik kulağı. Tamam izi kalmayacak ama.. Değer mi o süse bu acı..

Kız çocuklarınızın kulaklarını lütfen ergenliğe dek deldirmeyin. Süs değil eziyet bu.

10 yorum:

  1. kulağı küpeli kız çocuğu çok itici bir görüntü zaten ıyykkk zavallı çocuk

    YanıtlaSil
  2. Ahh yavrum. Yazık günah ya. Çok üzüldüm Ceren.kimbilir canı ne kadar çok yanmıştır.

    YanıtlaSil
  3. Yavrum benim :( Daha dün konuştuk eşimle. Bebek onlar daha yahu özgürlüklerini kısıtlamak bu resmen :(

    YanıtlaSil
  4. ah yavrumm çok üzüldüm yaa , ben de deldirmedim kızımın kulaklarını, ileride küpe takmak istiyorsa zaten seve seve deldirir kendisi veya deldirmez kendisi bilir...

    YanıtlaSil
  5. Cocuklarin adina kararlar vere vere,onlara buyuyunce yapmak isteyecekleri ya da ismeyecekleri hicbir şey birakmiyorlar.nefret ediyorum cocuklarini oyuncak bebek gibi gorenlerden.

    YanıtlaSil
  6. Ay benim de top kupenin arkasi kulagimda yasam bulmustu.
    Bir gun ellerken o sislige fark etmistim.

    YanıtlaSil
  7. Bebeklerin kulaklarını deldirmek aşırı gereksiz geliyor bana, ayrıca 2 yaşından küçük kız bebeklere etek, abiye elbise falan giydirenleri de anlayamıyorum, çocuğun çocukluğunu elinden alıp onu kadınlaştırmanın bir seviyesi gibi geliyor bana. Ha çocuğum olsa erkek fatma olarak mı büyütürdüm, hayır tabii ki ama küpesiz\eteksiz\elbisesiz\tütüsüz de kız çocuğu olunur yahu :D

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar! Oyun grubunda yasanan tecrube cok feci olmus, icim parcalandi kulagi yirtilan bebek icin. Ben de benim Maya'nin kulaklarini anlayacak yasa gelip de kendi isteyene dek deldirmeyi dusunmuyorum, ileride kendi karar versin en guzeli (artik burnunu mu deldirir kulagini mi, dudagini mi bilmem). Bebeklerin guvenligi icin de bu kadar kucuk yaslarda delinmemesi daha iyi tabi ki. Ancak Hindistan'da uzun sure seyahat edip bu kulturu yerinde ve lokal insanlar arasinda tanidigim icin yazidaki bir noktaya gonderme yapmak istedim sadece. Bebek ve cocuklarin kulaklarini deldirmek Hindistan'in cesitli bolgelerinde gunumuzde de uygulanan bir Hindu gelenegi, yani dini gelenek. Dolayisiyla suslu olduklari icin degil dini geleneklere bagliliklarini gostermek icin yapiyor bunu cogu Hintli ebeveyn. Bebek dogdugunda ya da bir yasina gelmeden de yaptiran var ama 3 ya da 5 yaslarinda (hatta daha sonralari da) olabiliyormus okudugum kadariyla (Wikipedia - Karnavedha), en azindan biraz daha buyumesini bekleseymis iyiymis yani sizin oyun grubundaki anne baba :) Dedigim gibi ben de karsiyim kucuk yasta kulak deldirmeye normalde ama is Hintlilere gelince elestirmiyorum cunku bunun sadece sus degil cok koklu bir dini gelenek oldugunu biliyorum onlarda.

    Sevgiler, Maya'cikla baharin keyfini cikarin! (Berlin'e yaz bile geldi de :)

    Şilan

    YanıtlaSil
  9. Size kesinlikle katılıyorum. Din, kültür farketmez; hem çocuğa sanki bir yetişkinmiş gibi davranıyorlar hem de bu tarz kazalarla çocuğun başına zarar gelmesine neden oluyorlar. Yazık, ne denebilir ki başka.

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!