22 Mayıs 2015 Cuma

2 yaş "Annelik Krizi"

Şu ünlü "korkunç 2" (terrible two) tabii ki hepimizi vurdu, kasırdı kavurdu, burada bahsetmiştim. Bebetodaşlarım birer birer hunileri taktılar, ben de "ayol benim çocuğum zaten doğduğundan beri 2 yaş krizinde, ben idmanlıyım, bana komayooor" diye diye onlara kıs kıs gülmeye devam ettim. Kızlarla aramızda bir kırmızı telefon hattı var, "alow, kriz masası buyruun?" hattı. Kimin evladı kendini yerlere atıp tepinirse, kimin kuzusu coşarsa, hemen birbirimize şikayet edip rahatlıyoruz. Bir nevi sosyal destek hattı, "ver veriştir, sözlerinle yerden yere çali utandır çocuğu da rahatla" hattı. Pek tavsiye ederim. Lakin şu an sabahın 04.57'si ve bu saatte kimseyi arayamam (eminim aslında herkes uyanık ya da tek göz kapalı uyumakta ama yine de adab-ı muaşere kanunlarına aykırı bu saatte telefon etmek, sabahın köründe dert yanmak..) E size çemkireyim ben de, olmaz mı!?

Şimdi bizim zilli hakkında çok olumsuz şeyler yazmıyorum, genel anlamda tecavüzcüme aşık olmuş bir haldeyim (bkz. Stockholm Sendromu). Ama bu demek değil ki herşey süt liman gidiyor. Evet kıs kıs güldüğüm doğru ama aslında gülerim ağlanacak halime kısmı daha doğru. Pollyanna'ya bağladım olumsuzu görme, olumluya odaklan diye diye (facebooktaki gruba ne oldu ayol, bkz. Türk gibi hevesle başladığım işler dizisi..)

Bu sıra hasta yine. Klasik yemez, uyumaz, huysuzdur üçlüsü. Emzirmeyi bıraktığımın ertesi günü tüm gece kesintisiz uyumaya başlamıştı ya, o da hikaye oldu. 15dk'da bir uyanıp "mamaaaağ" diye yanına çağırdığı için, çareyi onun odasındaki ikiliden tekliye indirdiğim kanepenin köşesine kıvrılmakta buldum.

Yine böyle ağzımdan yastığa suların aktığı, o uykunun en tatlı noktasında gece terörleri vuku buldu hanımın. Bu seferkinin konusunu uyku semesi tam yakalayamadım ama sabahın 4 ila 4.57'si arasında, içinde "kalem, dondurma, kirpik ve kaydırak" kelimelerinin geçtiği ve "sarıl, sarıl, SARIL; SARIIIIIIL" ile biten anlamsız bir terör saatinden sonra, tüm tüylerim diken diken ve uykudan eser kalmamış halde güne başladım. Günlerim artık sabah koca bir kahve, öğlen diet cola eşliğinde geçebiliyor (ben ki 2 yudum kahve içeyim 2 gün uyuyamazdım, peh!)

Yaw yeter uleyn, ben de insanım. Evladım rüya bu rüya, nerden bulayım ben sabahın 4'ünde dondurma sana!? Hem de kütür kütür öksürüyorsun gece boyu! Ayrıca kalem ne ya, kaydıraktan kalemle mi kayıyorsun rüyalarında, kirpik ne ya sonra, kirpik ne?!

Dün yine böyle normal bi günde 10 sefer kriz yaşıyoruz; önce kucak istedi (annemle babama sevgilerimi yolluyorum) hemen aldım aman ağlamaya fırsat vermiyorum susturamadığım için (bıd bıd konuşmayın işte bundan ağlıyor zaten ben de biliyorum heralde ama sinirlerim kaldırmıyor valla artık), tabii 5dk sonra yeni bir kriz konusu buldu ağlayacak: neden kucaktaymış, neden yere indirilmemiş (hemen indirdim) ve ayağının yere değmesiyle yine kucaaaak. Tabii ki ağlamaya sebep arıyor.. Neden? Nedensiz ayol, böle olluyoğ bunnaaa. Karşıma bu fotolar çıktı bak hepsi böyle bunların bu yaşlarda (annenin yüzüüüü :D klasik!). 1 sene artık böyleler, sonra nizama giriyorlar. Nedenlerini yazmıştım daha önce, neden aramayın artık.

Bak mesela anasıyla White House'da fotoğraf çekimine giden 2 yaşındaki Claudia bile başkan maşkan dememiş, atmış kendini yere, tepiniyor (Obama'nın yüzündeki çaresizlik ile eşinin yüzündeki "biz görük bunları çoook" ifadeleri harika bu arada). Ama tükendim ayol, daha sabah saat 5.30, bu gün nasıl geçecek?! Bir şekilde geçecek elbette, yemin ederim kutumdaki kıllar ağardı son 3 aydır, yarattığı atom bombasının neden olduğu terörü gördükten sonra saçları birkaç günde bembeyaz olan Werner Heisenberg (sallama bilgi di mi bu da..) gibiyim valla.

Makul isteklerim var. Mesela gece elimi kolumu tutsun, isterse sık sık uyandırıp yanına istesin falan da, ben sırtüstü yatarken komple üstüme çıkıp boylu boyunca üstümde yüzükoyun yatmasın gibi. Ya da uyanınca kendine "uyuuuu uyuuuu" diye bağırmak ve bu nedenle adım adım uyanıp sinirlenmek yerine, sadece gözünü kapayıp susmayı akıl edebilsin gibi. Ya da Sherlock Holmes mini dizideki o adam beni balkondan bohçamla kaçırıversin gibi (o ne ayol, hatlar karıştı.. ama o Benedict Cumbetbatch denen adama da hafiften aşık oldum ben kocam duymasın o nasıl güzel gözlerdir be adam!)

Öyle böyle götürüyoruz işte bu annelik mevzuunu. Neredeyse 2 sene olacak ayol, bu gecenin 4'ünde yavrusuna şefkatle koşan, koşarken ayak serçe parmağını masanın köşesine çarpan, acıyı fark bile etmeyen kişi ben miyim diye bazen düşünüyor ve şaşırıyorum. Daha yolun çok başındayım biliyorum ama şu saatte kafamda huni salonda tek başıma otururken, kuşlar muşlar cikcikliyorken, yorgun, bitkin ama yine de mutluyum be çok şükür... Bu işler pek zormuş ama yine de güzelmiş hakikaten... (Sen onu bunu geç de hacı, bu Benedict nasıl bir adam yahu, oyş.)

48 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. :D sorma bu sıra devamlı boyama çizme karalama halindeyiz, kalem yetiştiremiyorum eve

      Sil
  2. Benedict ahh Benedict!
    Bunlar olurken baba kişisi yapıyor ben onu merak ettim esas :)

    YanıtlaSil
  3. Iste en sevdigim tarz Ogrenen Anne yazisi. Bu geyik yazilarin hastasiyim. Son kisimda aglamam geldi desem ? Valla duygulandim cunku o sirret bebemin hircin isyanlari karsisinda ben de aynen senin gibi acimi, acligimi, yorgunlugumu muthis bir askla degistiriyor, bikmadan ona kosuyorum. Bu ne sevgi be! Bu arada ben The Walking Dead'den bi Daryl alirim bi dal : )

    YanıtlaSil
  4. ay allahım aynı ben valla saç tellerim dik dik evde 9 yasındaki de ayrı sendromda 2 yasındaki ayrı sendromda.allah yardımcımız olsun ne diyelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyy 9 yaşında geçsin böyle baklava börek olsun noolur :(

      Sil
  5. "Tecavuzcume aşik oldum" hahahaha süper uymuş duruma.bi de bu terrible twos 2 değil 18 ay civari başliyomuş dimi? Gerçi ben de alışığım yavrucuğumun doğduğu günden beri ağlamasina (özellikle benimle birlikte iken) ama bunun 2 yaş krizini merak etmiyor değilim.yani düşünüyorum da ne kadar daha fazla aglayabilir,sinirlarini ne kadar zorlayabilir.bi de sunu merak ediyorum zaten bi ağlamaya başladiğinda on saat suruyo bu sureyi ne kadar uzatabilir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında biraz fArklı oluyor, ufakken ağladığında neden ağladığını bilmiyorsun. Yok acaba karnı mı ağrıyor dişi mi acıyor vs bir stres oluyor ama iki yaş sendromundaki daha farklı. Ne istediğini söylüyor hadi onu yapıyorsun hop başka bişey yada tersi. Onu da yapıyorsun başka bişey olmayacak mazeretler. Ağlamaya değmez bile ama kendini mahfediyor çocuk. Bu sefer de nedensiz bu kadar ağlıyor diye üzülüyorsun. İki durumun anne psikolojisindeki etkileri çok farklı bu yüzden :)

      Sil
    2. Tam da böyleyiz son 2-3 aydır :( ne yapsam olmuyor :(

      Sil
    3. Tuba valla neler gördüm neler, her sefer bunun daha üst sınırı yok diyorum ama var oluyor :( Sabahtan beri o kadar kötü durumdayım ki, demin yatakta artık o ağladı ben ağladım, ne yaparsan yap ağlıyor çünkü. Benim bir de annemle babam doktor olduğu için sağlık paranoyalarım var, durup durup "popo" ya da "burun" falan dedikçe ille böyle korkunç hastalıklara yoruyorum, sabahtan beri kendimi nelere ikna ettim bilemezsin, perişan haldeyim..
      Gece haklısın, neye ağladığını söylüyor ama hiçbiri mantıklı değil, demin yatakta sarıl diyor ağlıyor sarılıyorum, ittiriyor yine ağlıyor, iki dakika sonra cinnet geçirirken birden duruyor kahkahayla gülüyor, ya delireceğim, gülmenin daha orta yerinde yeniden çığlığı basıyor, sanki aklını yitirdi çocuk ya....
      Nur Allah sabır versin :(

      Sil
    4. :((( :(((( dicek bisey bulamiyooorummm.

      Sil
  6. Iste en sevdigim tarz Ogrenen Anne yazisi. Bu geyik yazilarin hastasiyim. Son kisimda aglamam geldi desem ? Valla duygulandim cunku o sirret bebemin hircin isyanlari karsisinda ben de aynen senin gibi acimi, acligimi, yorgunlugumu muthis bir askla degistiriyor, bikmadan ona kosuyorum. Bu ne sevgi be! Bu arada ben The Walking Dead'den bi Daryl alirim bi dal : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu ne sevgi beeeğ, bu ne ızdıraaap :P

      Sil
  7. Bayıldım yazına çok güzel olmuş :D

    YanıtlaSil
  8. Bu da gelir bu da geçer ağlamaaa şarkısını hep beraber söylüyoruz o zaman :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mendil sallayarak halay da çekelim hazır kalkmışken bence :)

      Sil
  9. 2-3 ay önce bizim eve de düştü bu 2 yaş sendromu bombası. Delirmek üzereyim çocuğu birilerine verip kaçmak istiyorum çoğu zaman :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anaokulu paklar bunları nokta :D

      Sil
    2. Evet sanırım öyle. Zaten ben bugün iş sözleşmesi imzaladim. Ağustos sonu işbaşı yapıyorum yani Arya'ya kreş yolu göründü. Sevinsem mi üzülsem mi bilemiyorum. Karışık hisler içindeyim :(

      Sil
    3. Arya o zamana hazır olacak bence, Maya da :) Hayırlısı olsun, bence ikimiz için de (hatta dördümüz için de) iyi olacak!

      Sil
  10. bizde de başladı bu terrible durumu. asabi her koşulda mutsuz biri var evde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bastı bacak totodan çatlak ergen bunlar.

      Sil
  11. Allah kolaylık versin. Bu 2 yaş sendromu bazen beni silip süpürüyor valla tüm enerjim tükeniyor :(( Allah yardımcımız olsun sendromlu günler son bulsun inşallah :))

    YanıtlaSil
  12. Allah kolaylık versin. Ben bazen görmezden geliyorum artık "peki biraz ağla rahatla benim diğer odada işim var" diyorum çıkıyorum sonra bir sessizlik bir bakıyorum arkamdan gelip önüme geçip yavaşça dizlerinin üstüne çöküp "Aaa düştüm , öp beni, kucakla beni". Ama ciddi krize girdiyse elim ayağıma dolaşıyor mesela makas, bıçak gibi birşey istiyor ve vermiyorum haliyle hönküre hönküre ağlıyor bir süre sonra sakinleşir gibi olduysa sırf ağlamaya devam edebilmek için öyle kuvvetli saçını çekiyor ki benim bu hareketi bir başkasına yapabilmen için o kişiden ölesiye nefret ediyor olmam ve bana ciddi işkence etmesi ve benim ondan intikam almamın farz olduğu bir durum olması gerekir. Bunu kendine yapınca ben de kendimi tutamayıp ağlıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben bebekliğinden beri bırakamıyorum ağlasın diye çünkü sadece 15dk falan değil saatlerce susmadan ağlama potansiyeli var ve 15dk'dan sonrası benim için "kendimi öldürme kıvamı" oluyor :(
      Valla ben de ağlıyorum hatta bu sıra biraz fazla ağlıyorum :( Şu anda da ağlıyorum mesela çünkü o da iç odada babasıyla ve mama mama diye haykırıyor ama hakikaten artık gücüm kuvvetim kalmadı bütün gün ağladı ve artık saat neredeyse 23 oldu ve bittim ben artık..... :(

      Sil
  13. Ben 2.5 yasinda krese karar verdim Cerencim.Biraz soayal bir oetam daha iyi gelecektir diye dysunuyorum.Bakici teyzeyi istemiyor, isten gelubce ben, sen eve git diyor kadina ;)bu atarli saziyeler hep ugrastircak bizi korkarim , lohusa dep. Yasarlar simdi ilerde ;) zor bebek zor cocyk, ve hic kolaylasmiyir sanirim , cok guzel moral verdim dimi, banada bufun boktan bir gun yasatti da 2 yas veledi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dogal Anne ,

      Sil
    2. Evet aynen.. Artık şu an (saat 22.26 şu an) çığlıklarına daha fazla dayanamadığım için kreşe hatta hapishaneye bile evet der hale geldim, tebrikler bana da ona da.

      Sil
    3. Yalnız değilsin. Üzülme geçecek hepsi. Ben kendimi böyle avutuyorum en azından :(

      Sil
  14. Exorcism mi yaptirsaniz acaba? :) Bence seninle cok fazla zaman gecirdigi icin boyle davraniyor. Ise basladigimdan beri kizimla iliskim daha saglikli bir hal aldi. Ben daha fazla toleransasli o da daha uyumlu olmaya basladi. Sen daha iyi bilirsin ama araya biraz ozlem girse iyi olur kanaatimce.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylülde kreşe başlıyor o zamana dek dişlerimi sıkıyorum valla :)

      Sil
  15. Malesef 4 yaşını doldurmasına birkaç ay kala, hala tüyleri diken diken eden ciyaklamalar, gözyaşları ve kendini yere atmalar ara sıra oluyor. Bu kez 'Neden?' diye sorabiliyorsun, sakinleşince cevabı 'Bilmiyorum' oluyor... Ya da bizim oğlan biraz geç gelişiyor :)) Hakkatten olabilir mi acaba? Bu çocuk 2 yaşındayken melekti sanki... Neyse o gece uyanmaları yakında geçer umarım.

    Biz de Sherlock'un ailecek hastasıyız bu arada :) Tam aşk değil, eve alayım şu köşede otursun, mırıl mırıl bana konuşsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vermemmm benim Şerlokum o :D
      Gerisine yorum yapacak gücü bulamadım, kusura bakma :D Direkt algıda seçicilik yapıyor ve son cümlenin dışındakileri görmezden geliyorum...

      Sil
  16. Nasıl oldunuz analı kızlı? Bazı günler üst üste kötü geçince fena oluyor be Ceren. Biz de Nisan sonu şehirdışı gezintisi yapalım demiştik ki akıllara zarardı. Sevdiceğim bu yaz için yapılan tüm planları iptal etmeyi bile önerdi...Ama yarım yamalak da olsa konuşan bu bıdıklar iyi hallerinde de çok tatlılar beee. Ben şu an işte kızını özleyen anne modundayım sanırım:)
    Geçecek geçecek geçecek diyor ikinizi de öpüyorumm.
    Ç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ç'cim ben de dün gece 23 sularında seni andım, kulakların çınladı mı? Maya "aww memeleeer, artık emmesem de bi sarılayım öpeyim" kıvamındaydı da :D
      Yok tatilden kaçmayın bence iyi olacak, hem dur daha yaza zaman var (burası hala 11 derece, bahar bile diyemiyorum içinde bulunduğum hale, o nedenle yaz bana uzak upuzaaaaaak bir gelecek gibi görünüyor şu an).
      İyi hal indirimi olmasa zaten halimiz harap :P

      Sil
    2. Ceren valla emme eylemi bitti ama memeyle ilişki hala tam gaz devam. Azıcık gerdanı açık görsün hooop el kayıyo içeri ve gözler parlayarak memeeee deyişi var ki!!! Geçen eli bir yere hafiften sıkıştı bizimki japon animeler gibi ağlıyor; sıkışan parmağı memeye yapıştırdım ve sustu!! on dk falan kaldırmadı parmağı...Güliiiim mi ağliyim miiii:PP Bunlar da bizden "memeli anılar" olarak tarihe geçsin:))))

      Sil
    3. Gül gül :D Ben çok gülüyorum. Bu sıra kendi bebeğiyle oynarken birden "wau wau" diyip (ağlama sesi) bebeği hemen kendi olmayan memesine götürüyor, bir şefkat bir anaçlık hahahahaha alem bunlar yaaa

      Sil
  17. Bu "terrible two" sanırım aileleri ergenlik dönemine hazırlıyor, ne diyeyim allah kolaylık versin, ama yazı çok geyik olmuş, bir sürü ağlayan çocuk fotosundan sonra benedict :D

    YanıtlaSil
  18. benedict için kapışcez hepimiz sanırım:)) bizdede başladı iki yaş krizi bide şuan acaip bir öksürük ve burun akıntısı var,gerçi ateş iştahsızlık fln yok sanırım alerjik polen kaynıo etraf..huysuzlukta tavan yaptı.koca denilen kişide işten yorgunum zati deyip kendini çekiyor bir köşeye offffffff.danışanın olcam az kaldı:p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama dizi nasıl kötü, nasıl kötü, resmen adamı izliyorum sırf... :D
      Ya geçmiş olsun, polen alerjisi çok berbat :/

      Sil
  19. Hi hi yaşlanıyoruz di mi hemşire :)

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!