29 Haziran 2015 Pazartesi

7 Doktorlu Hürmüz'ün son absürd macerası

Vallahi bile bile yapmıyorum dostlar! Ama gün geçmiyor ki "absürd haller" konu başlığı altına yeni bir macera eklemeyeyim.. 7 kocalı Hürmüz'ü bilir misiniz, ha işte onun bir versiyonu bizim evde vuku buldu, hipokondriyak mıyız neyiz bilemedim, bizim kızın resmen 3 hatta artık gitmediğimiz Ağlayan Çocuk Merkezi'ndeki o ulvi Dr. Nazi'yi de sayarsak (niye sayıyoruz ben de bilemedim ama gerek 7/24 ağlamalı günlerden, gerekse macera dolu emekleme kampı ile hatıralarımızdan asla silinmediği için onun o özel yeri kalbimizde hep kalacak tabii) 4 adet doktoru oldu (daha annemlere kalsa bir de Türk doktor edinmemiz şart aslında ama hiç girmeyin ona). Allah'a şükürler olsun ki sağlıklı bir evladımız var ama buna rağmen 4 doktor neyin nesi derseniz, hakikaten Manyak Mıyız Neyiz Yahu?!

Maya'nın ilk doktoru son derece bilgili, sakin, hoş bir adamken, aynı zamanda da zamanı sıfır bir adam olduğu için ve bu durum bana, 1000 sorulu acemi anne'ye hiç mi hiç yaramadığı için, uzuuuun aramalar ve 1 seneye yaklaşan bekleme listesine girme mücadelesinden sonra (burada yazdıydım uzatmayayım), hayallerimizdeki doktora kavuştuk biliyorsunuz. Maya doktorunu çok seviyor (kontrolden sonra verdiği ayıcık şekerlerin etkisi mi dediniz? duyamadım?) ve de gerisin geri zamansız ve amansız doktor numero 1'e dönmeye hiç mi hiç niyetim yok. O defteri kapadım. Kapadım da anacım, defter kendi kendine geri açıldı yahu!

Maya'ya burada rutin yapılmayan ama bol bol ve maceralı maceralı seyahatler eden bir aile olarak bizim ekstradan yaptırdığımız Hepatit A aşısının 2. ve son dozu'nu yaptırma zamanı gelince, ben aklımsıra bir kurnazlık içine girip "doktorunu seven çocuğa hiiiiç boşuna travma yaşatmayayım, şu acılı aşı macerasını zaten sevmediği ve ağladığı 1 numaralı doktora yaptırayım, heheheyt nasıl da cinim ama" diye düşünüp aldım randevumu gittim eski doktora. Lakin eski doktor biraz da eski kafalı bir doktor, ve ben aslında bu doktoru bu kafa yapısından da bıraktıydım (kahrolsun anne beyni, unutmuşum bu detayı). Yahu sevgili doktor, yap aşını çık kardeşim! Olmaaaaz! Çocuğu soyduk, orasına burasına bakıyoruz, gelmişken kilosuna boyuna bakıyoruz, o da nesi, öbür doktorun tartısından 400gr eksik çıkarak 2 yaşında sadece 10kg'lık bir tüy siklete sahip oluşum üzerine (sevgili Türk anaları, bana uygun bi uçurum bulun atlıycam) doktor bana yine "çok zayıf bu" diyor, haydi buyrun kulaç kulaç endişeler denizi (buyrun geçen seferki muhabbet). Sanki ben özellikle yedirmiyorum yahu, n'aapim, yemiyor uleyn! Kazı besler gibi elini kolunu tutup zorla mı besleyeyim, yevru "Üstün Aryan Irkı"na çekmemiş işte, narin bir kelebek (bak bak baaak, olumlu düşünceye geeeel).

Tam hah bitti şimdi yapacak aşıyı çıkacak derkeeen, kolları çok ince, bacaktan yapayım dedi ve birden durdu. Kal geldi ayol doktora. Bıraktı iğneyi geçti çocuğun sırtına bakıyor, hop yatırdı apış arasına bakıyor. N'ooluyor yahu!?

"Tüylenme var" dedi, belli hastalıkların, özellikle bir çeşit (ama hangi çeşit söylemiyor tabii) bağırsak hastalıklarının belirleyicisi olabilirmiş bu tüylenme. Ama neyse ki sırtta apış arasında yokmuş, bir tek (ne ilginçmiş) üst bacağın ön tarafının dış kısmında yaklaşık 5cm2'lik alanda 2mm boyunda açık renkli tüylenme varmış. Hmmmm. Genetik olabilirmiş. Takip edecekmişiz. Artarsa hemen doktoru bilgilendirecekmişiz. Aşıyı yaptı, giydirdim, eyvallahı çaktık, çıktık.

Çıktık da gel şimdi rahat kal. Aklıma binbir türlü düşünce, gözümün önüne goril yavrusu şeklinde bir Maya falan geliyor. Endişeler denizinde boğuluyorum. Prof.Dr. Google'a danışmamak için kendimi zor tutuyorum, zira Prof.Dr. Google bana beyin tümöründen frengiye çeşit çeşit opsiyonlar sunacak, beni daha da delirtecek eminim. Yaw hangi akla hizmet ben bu doktora geldim yine yaw. Kendim ettim kendim buldum.

Ya sizin çocuklarda da var mı bacılar böyle 2mm'lik tüylenmeler? Bu çocuk esmer değil, beyaz tenli, saçı açık kumral, gözü ela bir çocuk aslında gerçekten biraz tüylü sanırım ama ne kadarı normal ne kadarı anormal ben daha önce hiç bebek görmediğim için bilemiyorum. Sapık gibi oyun parkında bebelerin bacaklarına kollarına bakıp duruyorum. Burdaki Alman bebeleri cillop gibi tüysüz, içime bi kurt düştü ayol. Beyaz Atlı Prens beni tiii'ye alıp "hayatım rahatsız oluyorsan yapalım bir brazilian sugaring hahaha" diyorsa da, iş aşının yara bandını çekmeye gelince tiril tiril titriyor. Türk anaları, yazın bakiim, nedir bu kıl tüy işi? Korkayım mı şimdi ben? Hazırolda bekliyorum, yardım edin!

Hayır diğer doktora sorayım diyorum da, artık kontroller yılda bir, doktora Allah korusun ama hastalık halinde gideceğiz, e o zamanda çocuğun derdini bırak tüyünü sor olmayacak tabii. N'apiim şimdi ben bilemedim. Te Allaaaam yahu. Çocuğu eski doktora götürüp yeni travma yaşatmamak derken, kendim travma yaşadım resmen. Hey kafana kıl tüy yumağı düşsün, bol tüylü kedilerin altında kal be eski doktor!

19 yorum:

  1. e arin'in bıyıkları var..normal geliyodu bana ama bilemedim şimdi?!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak bisürü yorum gelmiş, palalar oyun grubu kurabiliriz :D

      Sil
  2. Ben senin yapamadığın google'ı yaptım. Türk kaynaklarda hiç farklı bir meseleye bağlamamakla beraber, 'yapısal' olduğu yazıyor. Hormon bozukluğu varsa koltukaltı ve dudak üstünde olur diyor. Bacaktaki tüylenme için yapı diyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım benim, böyle arkadaşlar lazım işte, ben bakamadığımda benim yerime prof.dr.google'a bakan :D doktor da bana pubik bölgelerde (koltuk altı, apış arası) tüylenme olursa bu belirli hastalıklara işaret olabilir demişti zaten, o bölgeler cillop gibi çok şükür (kızın da özeli kalmadı ayy)

      Sil
  3. Tabi senin soruna cevap olmadı bu farkındayım. Yine de içimdeki güçlü analık hissi, mühim bir mesele olmadığını söylüyor. Ben de çok doktor abartılarına maruz kaldım belki ondan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yirim o içindeki güçlü analık hissini bu arada :D

      Sil
  4. Dila da iki yasindan itibaren sirtinda ozellikle boyundan asagi bir tuylenme basladi hala da var ki normalde pek esmer degil maya gibi acij kumral biliyorsun fakat ben hic kafama takmadim cunku yegenlerimde de olmustu sonradan geciyor bi gecis donemi herhalde. Bu arada sizin drunkine benzer tavri gecen gun erenin dr u da yapti. Bir kac kizariklik vardi sirtinda e turkiye sicagindan gelmisiz normal kadin bunlari inceleyip durdu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa çok ilginç, bak diğer deneyimli anneler de hep aynı şeyi demişler, gerçekten dönemsel galiba, belki bu dönemde bazı hormonal farklılıklar oluyor olabilir, değil mi? Hani erkek çocuklarda bazı testesteron dönemleri oluyor, birden haydut kesiliyorlar sonra 3-5 ay sonra kuzu oluyorlar, onun gibi belki, kızlar da pala dönemi oluyor hahahah

      Sil
    2. Ay bu arada geçen sene biz dönerken lufthansa'nın "sevimli" hosteslerinden biri mayanın 3 tane sivrisinek ısırığını görüp "kızamık buuuu" diye dellenmişti de neyse ki başka hostes kendi çocuk sahibi olduğu için susturmuştu kadını.. Komik bu insanlar valla.

      Sil
  5. Aaaa hiç duymadiydim boyle bir şeyi.sen demiyormuydun "Maya %95 ben"diye.eee sen tuylu degilsin belki ama turk kadinlari azcik tuylu oluyor ya,bizim ırka çekmiş Maya kiz.aysakin google beye sorim deme aynen gelir karşina binbirturlu hastalik. Derin'in kirki çiktigi gun bir esimin bir arkadasina oturmaya gittiydik.adamin karisi çocuk doktoru.tabii ben hemen atladim ,sorularimi sıkıştırıyorum sohbet aralarina.kadina dedim ki "bizim kizin gazini cikarmak icin sirtina hafifce vurdugumuzda bacaklarindan biri atiyor" (hani dize bir seyle vurdugunda bacak tepki verir ya iste onun gibi). Kadin direk "baska zamanlarda da ayni sey oluyorsa nobet geciriyor olabilir" demesinmi.ne nobeti noluyor derken epilepsi nobeti olabilecegini soyledi.aman allahim yikildim agliyorum,bilmiyordum bebeklerde cocuklarda epilepsi olabilecegini ya da epilepsinin binbir cesidi oldugunu.eve geldik hemmen google beye sordum karsima neler cikti neler agliyorum zirliyorum yasadigimiz yer kucuk bir sehir hemen cocuk norologu nerden bulcami dusunuyorum (e bide lohusayim bu dusuncelerle depresyonun dibine vurdum).yatmadan once basucumuza kamera yerlestiriyorum cunku uykuda atak gecirme cok sık oluyomus.surekli bebegi takipteyim bir yandan da dr arastiriyorum.şansimiza yaşadigimiz şehrin devlet hastanesine Hacettepe universitesinden cook tatli bor cocuk norologu gelmis zorunlu goreve.neyse gittik kadina dedigi tek sey "internetten hastalik arastirmayin lutfen.cocukta hic bir sey yok iki yasindan sonra devam ederse eeg cekeriz" bu kadar.daha da o gunden sonra google beyden hastalik arastirmadim.zaten doktorun da dedigi gibi 6. Ayindan sonra gecti o kol bacak atmalar.refleksti.ama tabii senin icine o kurt dustu bi kere.bence orda baska bir dr ye danisabiliyorsan danis.ya da annenlere anlat durumu onlar burda dr arkadaslarina danissinlar iciin rahat eder en azindan.ben de kizim uyansin bakim bakalim tuy kil durumlarina merak ettim valla.sıkma canini.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç duyulmamış konuları sizin için derliyorum :) Hamilelikte göz migrenini de sırf bu nedenle geçirmiştim hatta, şimdi aklıma geldi bak...
      Bu arada çok güldüm, sohbet arasına soruları sıkıştırıyorum demişsin ya, belki özellikle yapmış olabilir mi, doktorlar pek sevmez de sosyal ortamda hastalık konuşmayı :D Ama onunki de tam olmuş, yeni anneye yapılacak iş değil tabii ki.. Diz atmasından epilepsi mi olurmuş yahu (hoş olabiliyor, gz dalması bile epilepsi göstergesi olabiliyormuş).

      Sil
    2. Sıkıldigini sanmiyorum zira cesareti o verdi bana :) erken dogmasina ragmen gurbuz bir bebe olan ve kuvoze girmeyen bebegimi incelemeye koyulduydu o da :) Derin'in şu cılız halini görse naptin sen bu cocuga der bile yani :) yoksa bilirim sosyal ortamlarda meslegi ile ilgili soru sorulmasimdan hoslanmazlar insanlar.ama ben de ortmenim yahu azcik bilirim sıkmadan nasi sorulur o sorular hehe :) zaten kendisi gudulendigini hazirbulunyslugunun tam olduginu kapidan girer girmez gosterdiydi bana :)

      Sil
  6. Arya'nin doğduğundan beri sırtında, kollarında ve bacaklarinda bolca tüy var. Kollarındakiler zamanla döküldü. Koltuk altı, dudak üstü ve apış arasında hiç yok yani hormon bozukluğu vs yok. Bu tüyleri doktora sordum 2 yaş kontrolünde, "Hepsi dökülür, bir sorun yok." dedi. Ama tüylenme doğuştan değil de sonradan olduysa takip etmek de fayda vardır sanırım. Ama nete bakıp durduk yere aşırı evham yapmamak en iyisi bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de, ama bakmıyor muyuz hemen bakıyoruz :D

      Sil
  7. Biz beyaz türklerden olduğumuz için hiç başımıza gelmedi ;)) ama ciddi bir şeye benzemiyor yine de bir doktora(!) göstermeniz iyi olabilir. Başka sürüm bir doktor da olabilir:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok aman başka sürüm doktor uzak dursun, 1 doktor 1 fikir, 100 doktor 100 fikir, bazı durumlarda cahillik mutluluk oluyor :)

      Sil
  8. bi 20 gün önce gecenin bir yarısı ateş yüzünden acile gittik özel bir hastaneye.. eserikli çocuk havale geçirir diye korkuyoruz. bi doktor hanım geldi "ayyyy olamaz hayır tüh vah.. bırakın ateşi bu çocuğun taşikardisi var hemen kalp ekosu çektirin. çabuk gidin bir üniv. hastanesine".. ateş diyoruz "size taşikardi diyorum çabuk gidin" diyor. soluğu gazi üniv. acilinde aldık, bize resmen güldüler.. çocuğu çok korkutmuşlar zaten ateş taşikardi yapar, ekoya filan da gerek yok dediler..
    bize o yaşattığı korkunun hesabını mı sorsam, gece vakti beziyle koşuşturduğumuz bebeğin ateşini bile ölçmeden 2 saat sefil ettiklerinin mi bilemedim.. kadını arayıp durumu anlattım "ya öyle mi" dedi kapattı..
    kendi doktorunuzu aramakta fayda var bence.. google insanı kanser eder zaten hiiiiç bakma derim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay hakikaten yaaa, ateşli çocuğun asıl nabzı düşükse heyecanlanmak lazım, ay eklediğim karikatürlerdeki doktorlar gibiymiş o doktor, dün mü mezun olmuş yahu! Bunlar nasıl uzmanlık alıyor?!

      Sil
  9. Merhaba. ben de sizi uzun zamandir takip edenlerdenim. Bu uygulamayla tum sessizlerin sessizligini bozuyorsunuz teker teker:)) kizimla benden selamlar:)
    Selda

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!