12 Haziran 2015 Cuma

Anne'nin yalnız tatile çıkma hakkı var mı?

Ahahahahah sabahtan beri bir gülüyorum bir gülüyorum. Aklıma geldikçe koyuyorum kahkahayı gidiyor. Tek başıma tuvalette aklıma geliyor gülüyorum, trende geliyor o delici bakışlara aldırış etmeden gülüyorum, mutfakta tam turp doğrayacağım, ay bi gülme geliyor. Ahahahaha ay gülmekten yazamıyorum görüyorsunuz.

İlahi adam. Dün gece, kızı uyutabilmem tam 1,5 saat sürdü. 5 kitap okunmuş, 30dk aralıksız susmazcasına şarkı söylenmiş (ki 3 saniyede bir "değiştir" komutu alınmış değiştirilmiş, Türkçe, Almanca, İngilizce ve Fransızca ne kadar şarkı varsa nizama gelmiş gitmiş), bir ara yiteğğğr diye bağrınmış, bi ara göbekte bebek hoplatılmış kahkaha atılmış derkeeeen, saat 22.45 sularında, saç baş dağılmış, kan ter içinde kalınmış, tek göz sinirden seğirir halde salona geri dönülmüşkeeeen, Beyaz Atlı Prens'in o güzel köfte dudaklarından şu şahane cümle döküldü: "hayatım, bu sıra sen çok yıprandın, sana bi otel baksak bu haftasonu, tek başına?"

O andan beri gülüyorum yahu, gözlerimden yaşlar geliyor gülmekten, bak şu an bile vallahi klavye yaş doldu da yazamaz hale geldim, ay ilahi adam yahu. Tek başıma tatilmiş! Otelmiş ayol, Avusturya Alplerinde hem de! Alacakmışım arabayı, gidecekmişim 2 saat uzağa. Onlar baba kız kalacaklarmış haftasonu. Bak bak bak.

Yaw geçen hafta ben 39.9'C ateşle yatarken sen bu kızı alıp 3 saatliğine nehir kenaĞrına gittin de, dönüşte sinirden tek gözün seğirir halde gelmedin mi? "Sen tek başına her gün tüm gün nasıl başarıyorsun bu işi?" diye sormadın mı bana? Ben desem bunu "aha annelik hormonları nasıl da selektif hafıza yapıyor hahaha" der gülmez misin?

Bir Fatma Girik kadar olamasam da, ben de "Türk tipi anayım, ana!" Gidemem öyle Alplere dağ tepelerinde Heidi'cilik oynamaya, Ludwig no 2 misali turkuaz göllerde kuğular eşliğinde çimmeye falan.. Gidersem bu postta gördüğünüz fotoğrafların gerçek olacağını düşünürüm (ki en üstteki tren tamamen bizim evden bir görüntüdür, utanmaz arlanmaz ana-baba olarak bunu da yaptık yevrumuza evet). Bak daha doğum günüm şerefine aldığın dağdan atlayıp parasailing yapma aktivitesini dahi yapamadım (şaka yapmıyorum, böyle bir hediye verdi bana sevgilim, üstelik tek başıma tandem bi eğitmen adamla atlayacakmışım, ikimiz atlasak bari romantik diyeceğim, nedir bu bilemediğim gibi, durduk yere dağ tepesinden de hiç atlayasım olmadığını itiraf edeyim!) Ay sonra da bana "kocanın dedikodusunu yapıyosun, iyi ki Türkçe bilmiyo adam diyosunuz!

Bu Alman anaları gidiyor valla tek başına tatile, pek de bronz ve mutlu dönüyorlar. Pek yakından dostum gitti, bir de macera yaşamış (ayol evli kadının ne macerası olacak, işte İtalyan aşçı buna özel bi kadeh margarita mı neyin göndermiş, bu da adam bana yanık havasına girmiş garibim, bişey de diyemedik, en azından fantazi yapmış kendi içinde, bizde o da yok). Lakin bunlar çocuksuz ve de kocasız tatil yapabiliyor ve de vicdan azabı yaşamadan Pazar gecesi yuvalarına dönüyorlar. Böyle de bir ırk bu Aryan ırkı.

Biz yapamıyoruz tabii. Yoksa bizi nçık nçık nçık'larlar, başkaları yapmazsa biz kendimizi nçık'larız. Alışmamış dötte don durmuyor işte.. O nedenle gülüyorum, gülüyorum, gülüyorum.. Belki haftasonu kimsenin ateşi çıkmaz, kimse yatak döşek yatmaz ise, kader ağlarını örmez, bahtıma sıradan uyuşuk bir haftasonu düşüverir ise, 2-3 saatçik evde koltuğuma uzanır 2 haftadır 35 sayfasını okuyabildiğim kitabımı okuma şansı falan edinebilirim, daha fazla bir hayat lüksü düşünemiyorum bile.....

30 yorum:

  1. daha fazlası da anca rahatça bir lavaboya girme, 20 dakika kadar uzun(!) bir duş alma, çocuk uyuduktan sonra erkenden(!) uyuma olabilir herhalde :(
    ya da koca kişisi çocuk avuturken mutfakta rahat rahat (!) yemek hazırlama, uyuduktan sonra sessizlikte ütü yaparken dinlenme (!) filan mı ki?
    ay benim kocam o kelimeleri yanyana getirip bir cümle bile kurmaz ki. aklına eve ondan sonra gitmemi bile getirmez, kalp krizi geçirir korkudan :)
    seninki komik de olsa en azından düşünmüş, kıymeti bil :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) aslında blöf mü yapıyordu ki, bi evet diyiverseydim acaba nereye kadar götürecektik bu karşılıklı blöfleri merak da etmiyor değilim

      Sil
  2. Zıt dıt bıtz tatilden bildiriyorum, iki çocuklu tatilde altıma işeyecek kadar gelmiş çişimi o andan ancak üç saat sonra yapabildim desem durumum anlaşılır sanırım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu odul kategorileri oluyorya hah işte orda bir de annelrin çis tutma ve uykusuzluk konusundaki basarisina ait bir odul kategorisi olmali bence :) iyi tatiller

      Sil
    2. Hani hamilelikte bazı kadınlar hep uyur, tüm kadınlar sık sık tuvalete gider ya.. Doğumdan sonrakilere sayılıyor onlar heralde :D

      Sil
  3. 3 haftalık hastalıktan sonra ev çöp eve dönüşmeye ramak kalmışken bir şey farkettim. Çocuktan sonra kendime vakit ayırma anlayışım çocuğu babayla parka yollayıp şööylee rahat rahat temizlik yapabilmeye evrilmiş ama o an o kadar yoğundum ki oturup kendime acımaya vaktim olmadı. Ama bir kez arabayla değişik bir yoldan giderken akıl hastanesinin önünden geçtik eşime beni bu hafta sonu buraya bıraksana dedim o güldü geçti ama ben ciddiydim o an orası bana o kadar huzurlu bir yer gibi göründü ki :s not: yalnız teklif müthişmiş hayali bile rahatlatır insanı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sorma, ben de "yağlama temizlik" yapıyorum 2 haftadır yani sadece banyo mutfak temizliyorum ve yere de elektrikli süpürge. Dün abartmıyorum çapı 10cm bir örümcekle gözgöze geldik, yarın bizde de tam gün temizlik günü (yaşasın pazar böh)

      Sil
  4. hahaaa güzel yazıydı valla okurken tebessüm etmemek elde değil ;) lafa gelince sen biraz dinlen kafa dağıt denirde sonrası icraete gelince nedense yapılamaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bebik napıyo bebik? ;) 13 günlük oldu di mi maşallah!

      Sil
    2. kocaman oldu bile appplası :))

      Sil
  5. Gidemezsin,gidemeyizzzz hiçbirimiz.bize en iyi dinlenme cocuk uyudugunda ya da baba ile disari ciktiginda olur. Bu gibi durumlarda da (ben oyleyim) biraz fazla yalniz kalsak ozlemeye baslariz,oylede bi deli halimiz var yani.yalniz basina tatil de neymis peh :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay o kadar nadir oluyor ki o anlar bu sıra, heyecandan elim ayağıma karışıyor ne yapacağımı bilemeden sayılı zaman geçip gidiyor :P

      Sil
  6. Wuu huuu:)o yorgunluk ve stresle bnada çatmasın hatunu bi göndereyım desarj olup gelsin demiş adamcagız.. instada bir aile var, turkler,muğlada yasıyorlar,anne gecenlerde ıkı cocugunu eşine bırakıp 1ay asya tAtılıne gıttı.sızde gıdın ayol nolcek cocugu bırakınca alışıyollağ dedı:) bnm kocam açıkça soyluyor bn bakamam ki ztn geçte geliyorum ama sen al oğlanı gidin bi ay tatile.çocuklada cok dınlendırıcı olur ya..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında olabilir, nereye gittiğine bağlı.. Mesela babysitter olan biryer olsa fena mı olur? :)

      Sil
  7. Koptum ahaha : )) Görseller ayrı şahaneymiş.

    Ya dedikodu konusu mühim. Ben hayatı dedikodusuz kuru kuru yaşayamam yahu. Espirilerle kurgulanmış, hafif abartı sanatına başvurulmuş ve ulu orta herkesle paylaşılmış "eş" dedikodusu her dilde iyidir bence : )))

    Bu arada ciddiyetli yorum yapıcak olursam..
    Şu tatil işine evet deseydin, bir şekilde baba-kız hallederlerdi durumu bence. Çok zorlanma kısımları olurdu, belki çok çok sakar-komik-hatalı deneyimler de yaşanırdı ama sonunda toparlanırdı. Bazen ben de ileriye gidip, evdeki iki şahsı (baba ve oğul) daha uzun başbaşa bırakayım diye düşünüyorum ama konsantre olamıyorum. Özlüyorum.. onlarsız tadı olmuyor diyorum.
    Ama bir önceki yazında yaptığın şey beni acaip mutlu etti. Kendine zaman çalmışsın ve ne güzel yapmışsın. Ben o kadar zirve olmadım son aylarda.. Ama bir kez küçücük oğluma resmen bağırdığımı bilirim. Ve o da bunu oyun sanıp kahkahalarla güldüğünde, yaşadığım korkunç vicdan azabını ve onu öpücüklere boğduğumu, kendimden nefret ettiğimi o sinir krizi yüzünden..

    Bunu yaşamayan anne yok kesinlikle. Ama önemli olan bunu normalleştirmemek zaten. Onun çizgi dışı bir tepki olduğunu farkedip, düzeltmek. Ki senin gibi bir klinik psikoloğa bunları yazarken, bilgilendirmek değil de onayını almak için yazdığımı da söyliyim. Yoksa senin gibi şahane bir "kendi özeleştirisini acımasızca yapan anne" daha görmedim. Heralde mesleki bonus olsa gerek :)

    Senle öğrendiğim çoook şey var
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaw benim takıldığım, eşimi annesi 5 yaşındayken "ben markete gidiyorum" diye ananesine bırakıp 1 hafta Davos'ta kayak yapmış, eşim hala terkedildim psikolojisiyle nefret ve korkuyla anar o günleri, şimdi gelmiş bana ne diyor aaaaa. Lahana turşusu ve perhiz!
      :D Kendime "çuvaldız" batırma konusunda iyiyim di mi ama!
      Ya geçen aklıma geldi şimdi biz bu çocuklara bir küçük serçe parmak bile vurmayız mazallah kendimizi hiç affetmeyiz yapamayız yani ama düşünsene, biz büyürken ben örtmenden falan dayak yedim ve de sanırım herhangi bi yetişkinden dayak yemeyen de yoktur aramızda.. Ondan mı böle olduk biz aceba? Pasif agresif toplum..?
      Ben bu akşam bira bahçesine içmeye kaçıyorum baba kız onlar naaparlarsa yapsınlar umrumda diil diye :D Dur bakayım kaç dakika sürecek özlemem (genelde 2-3 saat idare ediyorum hahahaha)

      Sil
    2. Ceren karşı apartmandaki kadın küçük oğluna ve ondan biraz büyük kızına çok bağırıyor. Birkaç kez tokat da gördüm terasta oynarlarken. Kadın, bir gün yolda beni durdurup oğlunun yanında Doğu'ya "ne uslu çocuk.. bizimki hiç öyle değil, çok çektiriyo" dedi. İçim eziliyo bu durumlara. Kaldıramıyorum resmen o davranışları ben çocuklara karşı..

      Benim var dayak anılarım çocukluğumda. Hiç bağdaştırmadım bugünkü anneliğimle bu konuyu. Aslında bir düşünsem belki de bir şeylerin ucunu birbirine bağlarım. Yani dayak yemiş bir çocuk olarak, bu meseleyi hiç takmadığımı sanıyorum ama belki de derinlerde anneliğimi şekillendiren bir etkisi olmuştur.

      İçmeye başlamışsındır sanırım. Biz de burda balkonda başladık. Kıbrıs'tan Tuborg tadında bir şerefe sana o halde.

      Sil
    3. Derinlere gömülür bu konular zaten..
      Dün parkta tam da bunu sana yazmamın ertesinde Maya ilk tokatını yedi! Benden değil tabii ki ama kendi yaşlarında bir çocuktan. Irkçılık yapmak istemiyorum ama Türk çocuğundan. Çocuk belli ki sorunlu çocuk, sorunlu aile daha doğrusu. 2,5 yaşında çocuk nerden bilecek yoksa tokat atmayı, Maya kaydırağa tırmanıyor ama daha küçük olduğu için arası geniş boşluklu basamaklara sıkıca yapışıyor eliyle ayaklarıyla zaman alıyor tabii. Bu çocuk zaten geldiğinden beri böyle bi itiş kakış haldeydi Maya'yı itti önce, bizimki şaşaladı durdu, durunca şaaak bi tokat! Benim iş şiddete girdiği anda ya da gidişatı hissettiğimde müdahale eden bir anneliğim var biliyorsun, yoksa oyuncak itişmesi falan karışmam ama çok sinirlendim. Anasına "nasıl bir çocuk yetiştiriyorsunuz, bu ne biçim davranış" dedim, kadın hemen "ay işte bu çocuk çok berbat da çok yaramaz hiç akıllı değil, çok yoruyo beni lanet olsun" bi başladı.. Ay ben onun adına utandım yazık ya, düşünsene evde devamlı aşağılanıyorsun tabii ki parkta da sen kendinden küçüğü aşağılayacaksın döveceksin, ne gördüysen o. Kadın çocuğu kolundan hışımla çekti, ben daha dur demeden bi tokat attı, sonra da zorla Maya'dan özür diletti ve cici yaptırdı. Sinirlerim bozuldu, o ciciyi öyle zorla yaptı ki eminim biz yanlarında olmasak ilk fırsatta daha şiddetli hıncını alacaktı Maya'dan. Benimki de görsen dudaklar büzülmüş ama gururlu büyük havalarında nasıl kasıyor kendini ağlamamak için, yavrum ağla istersen bak işte şimdi ağla, bunun için ağla falan dedim ama tuttu kendini, ben de biraz öptüm okşadım zaten o çocuğun davranışından çok benim verdiğim tepkiye bakıyor, ben sinirlenmeden olaya müdahale edip sonra onu sevip okşayınca unuttu hemen. Büyütmemek de lazım bu tip şeyleri, çocuk sonuçta. Ama uyuz da oldum yani, annesinin dövmesine de daha çok uyuz oldum tabii ama bir noktadan sonra bu tip çocuklar kısır döngüye giriyor sanırım :( Sen bile bi tane tokat aşketmek istiyorsun kendi çocuğunun canını yakan çocuğa üfff. Tabii kendimizi tutmak ve sakin kalabilmek işte asıl annelik bu..
      Ay nası içiyorum sorma hahahah alkolik olacağım sanırım arayı kapatayım derken. Bira da göbek yapıyo ama ben de sana bir Augustiner kaldırıyorum ;)

      Sil
    4. cereeen son yazdığının çocuğun şiddet görmesiyle öğrenmesi durumu kesinlikle yok biliyor musun?
      yani tabi bu da bir ihtimal ve olası bir ihtimaldir belki ama tam olarak doğru değil..
      ben taekwondo ya gitmiştim üniv.deyken ve orda içimdeki şiddet isteğini farketmiştim :) ordan sonra sinirlendiğimde filan dişlerimi sıkarak kendimi tutuyordum artık farkında olarak. şimdi oğluma bakıyorum en ufak bir şiddet kırıntısı görmemişken yumruk-ısırma-hırpalama-kafa atma gibi eylemlere girişti. hem de daha yürüyemiyorken istediği olmadığında dişlerini sıkarak kafa atıyordu..
      insanın doğasında var bence bazı şeyler. bizimkine de anasından geçmiş olabilir :P

      Sil
    5. tabii ki öyle, ifade edemediğini fiziksel şekilde ifade etmeye çalışıyor hepimiz gibi. öğrene öğrene.. ama şiddet döngüsü ile kastettiğim şu, bir çocuk şiddeti evde görürse, kendine uygulanırsa, bu %100 o çocuğun da şiddet uygulayacağı anlamına geliyor, hayatında pozitif bir kırılma (bir yetişkinin olumlu etkisi) olmazsa, araştırmalar böyle gösteriyor. ama şiddet görmediğin halde şiddet uygulamak, dediğin gibi, kalıtımla çok alakalı tabii.
      kafa atma vs çok takılma, maya da sinirlendikçe kendi saçını çekiyordu bir ara, dönemsel sanırım, bıraktı bi süre sonra. tepki verme hiç, yapma dedikçe dikkatini çekmek için yapar, hiç oralı olmadım ben, bıraktı :P

      Sil
    6. anacım oralı olmayacak gibi değil ki. elmacık kemiğim 1 hafta mosmor gezdim. eşime komşular ne yaptın sen diye sormuş :)) dudağımı defalarca patlattı. öyle bildiğin gibi bir çocuk değil vurduğu yeri mahvediyor tepki vermek de "ay çok acıdı çok üzüldüm" deyince bırakıp "annemm" diye sarılıyor. sarılmanın bitiminde bir kafa daha..
      bizimki onu sevmenin bir parçası sanıyor sanırım. hani poposuna vura vura sever ya bazı büyükler, onun gibi :)

      Sil
    7. Ay çok geçmiş olsun, kötüymüş o kadarını tahmin etmemiştim, çocuğu değiştiremiyorsan kendi reflekslerin üzerinde çalış derim :D Benim annelik felsefem bu malum..

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. Eveeeeeeet :D N'ooldu ama gittik mi, hayıııır.

      Sil
  9. ay ben gelirim yarım saatliğine bakmaya :))
    böyle elf kayınvalide falan toplaşsak? bir gece kafa dinlesen?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarım saatliğine hahahahahaha Alemsin alem :D Geleceksen tüm haftasonu gel, bak sofa sana hazır salonda geçen seneden beri biliyosun!

      Sil
  10. Bak fırsatı kaçırmışsın hemen alternatifni söyleyecektin; ben Alperlere gitmek istemiyorum sen kızı al tüm gn dışarıda ol pazar akşamı da uyutmak yedirmmek içirmek alt değiştirmek hepsi senden adeta ben evde yokmuşum gibi diyecektin ;) Türk kanın tutmuş senin o an

    YanıtlaSil
  11. Süpeeeerr bir yazı olmuş valla. Okurken ben de çok kahkaha attım. Ahh o Alman anaları ne rahatlar öyle. Bizim DNA mıza aykırı bunlar. Bırak çocuğu adama çık tatile. Bak şimdi yazaken hiç de fena gelmedi kulağıma:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kulağa çok harika geliyor ama uygulamada türk anaları olarak duvara tosladığımız alanlardan biri :D

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!