18 Haziran 2015 Perşembe

Fıldır dırdır hafta

Fark ettiniz mi, ben geçen hafta depresyondaydım. Etmediniz tabii, nerden edeceksiniz, sosyal medyada olmayınca? Instagramımı kapattım arkadaşlar, zamansızlık falan değil direkt anlamsızlıktan. Güzel insanlarız ama ben de dahil paylaştığımız fotoğraflar hep aynı yahu; çiçek, bebek, kedi, yemek ve bunların türevleri. Hayat bu mu bize, öyleyse bir durup düşünmenin zamanı gelmedi mi sizce? Ben yokum bundan sonra instagramda, çok sıkıldım 1 ayda (şiirsel mi konuşuyorum?!)

Haber sayfaları, facebook ve bloglar tek sanal gezintilerim, onlar da 1,5 saati bulmuyor günde, 2 yaşında ve hala sıfır ekran ömrüyle büyüyen bir çocukla mümkün değil daha fazlası. Çikolata gibi zaten, ne kadar az kullanırsanız, o kadar az özlüyorsunuz. Bu durumda tüm haftayı fıldır fıldır gezmekle ve dırdırdır konuşmakla geçirdim. Bir takım kararlar aldım, verdim, yeni planlar projeler başladı, haydi hayırlısı.

Ama bu arada, tam da son yazımın üzerine Beyaz Atlı Prens öyle bir bomba patlattı kiiiii! Sevgili eşim tek başına bir proje yapmak istiyormuş ve bu proje 1 hafta evden uzakta kalmakmış. Kendisi tüm planları yapmış, bir akşam işten geldi ve dedi ki: "Sevgili eşim, ben Kuzey Kore'ye gidiyorum".

!!!

Demek ki adamın beni tek başıma tatile yollama çabalarının altında bu plan yatarmış, vay hin vay. İşin kötüsü öyle bir noktadan vurdu ki, gitme desem tipik "evli çiftin hatun kişisi gıcıklığı" sayılacak, git desem, ya adam Kuzey Kore'ye gidiyor! Deli midir nedir?! Neymiş challenge (kendi kendine meydan okuma) ihtiyacı içindeymiş, e buyur bebek bak!? Kuzey Kore diktatörlük, insanlar açlıktan, ambargodan perişan, insan hakkı yok, sansür çok. Hayır ille challenge ille diktatörlük diyorsan, gel seni Türkiye'ye götüreyim dedim, yok merak ediyormuş. Nasıl İran'a gittiysek, Hindistan'ı Afrika'yı sırt çantasıyla geçtiysek, şimdi de Kuzey Kore'ye gitmeyi istiyormuş. Kişisel gelişimi için, yaşam serüveni için önemliymiş (asıl derdi bence facebook'a foto yüklemek, sorana "ha evet ben de Kuzey Kore'ye gittim vauwww" demek, elalem parasıyla malıyla hava atar, bizimkisi seyahatiyle). Adam adam, evli çoluklu çocuklu adamsın desem klasik kaçacak, aslında herhangi bir bahaneyle gitme desem klasik evli kadın dırdırı gibi olacak, bana ters. Git desem acaba geri dönebilecek mi emin değilim.. Ayh. Koca haftayı bu tartışmalarla kapadık ve biliyorum ki gidecek sonunda çünkü ikimiz de aklına koyduğunu yapan burnunun dikine giden tipleriz. Evliliğimiz de sınırlar, kurallar ile bezeli değil. Offf. Kendim ettim kendim buldum. Herkesin kocası gibi beni anamın evine yollayıp kendi de neden salondaki koltukta soğan sarımsak yiyip osurup geğiren bi kocam yok?! Ay Allah korusun. Bak yine dedim. İşte biz buyuz yaaa. Modern evlilik. Bi yandan da heyecanlanıyorum aslında hakikaten güzel bir challenge, çocuk olmasa ya da bırakabilecek psikoloji içinde olsam ben de gidebilirdim ama yok yok gitmezdim ben, diktatörlüğü onaylamak, suça dahil olmak bence (eşim gelince Mülteci Kampı'na yüklü bir para yardımı yapıp kirli vicdanını temizleyeceğine inanıyor).

Dolayısıyla, bir önceki postumda sorduğum soruya atfen, cevap: Annenin değil ama babanın tek başına seyahat etme hakkı var arkadaşlar. Evet. Yoksa erkekler kendilerini kısıtlanmış, bağlanmış, özgürlükleri ellerinden alınmış, domestik kuzu edilmiş falan hissediyorlar. Evlilikten ve çocuktan önce kaplandılar ya ;) Napcaz, salalım gitsinler bari.. Döner inşallah geri.

27 yorum:

  1. hehehh :)) ben az önce yazdım yazımda işte bu dünyada erkek olmak mı varmış accep diye :) sonra sevdiğim bloglardan okumaya geçtim kendimi 12 den vurdum. ben de istiyom yhaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne istiyosun Kuzey Kore'ye giden koca mı :D Dur okuyayım hemen!

      Sil
    2. Hayır , tek başıma proje yapmak istiyorum :))) benimki bana yetiyor da artıyor :)))

      Sil
  2. E canım kimbilir kaç erkek iş seyahati bahanesiyle kaçıp gidiyor seninki en azından açık açık söylemiş. Benim koca gitme talebinde bulunmadı hiç ama bazen ben ona diyorum bari ikimiz gidemiyoruz sen git bana anlatırsın diye :)(

    YanıtlaSil
  3. Ben onaylamıyorum gitmesin hele de çocuğun tüm yükü ananın üzerindeyken gitmesin neyseki buna ben müdahil olmadan çocukcağızım müdahale ediyor 1 hafta gitse Aren'deki değişimi 3 ayda zor toplarız biz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E babanın etkisi var çocukta ki görmediğinde farklılaşıyor ;) Bu ne güzel şey aslında..

      Sil
  4. ya şu kuzey koreyi ben de çok merak ediyorum..iran'ı da çok merak ediyorum (yazıda okuyunca tekrar fark ettim) ama benim kocca mümkün diil buralara gitmez..e ben de unumu elemiş eleğimi asmışım başımda kocca eteğimde sıpa, çelınç beni bozar dostum!
    bu arada bizde de aynı tartışmalar var bi iki haftadır..kocca der ben çıkmıyorum bi yere ben derim ben de çıkmıyorum, öyle gıcık gıcık konuşuyoruz birbirimize..sanırım erkekler durum değişikliklerini çook ama çok zor tolere edebiliyorlar ya da direkt edemiyorlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında İran çocukla çok kolay gidilebilecek bir ülke, eskisi gibi değil daha rahatlar artık :)
      Biz bu gece date-night yapıyoruz oleeeey 2 aydır gece çıkmadık beraber, herkes kendi arkadaşlarıyla takılıyor ama çocuğu bırakıp da birlikte çıkamıyoruz :( Bu soruna bir çözüm bulmak şart yoksa insan gerçekten özlemden belki de birbirine takıyor.
      Durum değişikliklerine hazır olmak lazım, sanırım biz kadınlar aynı anda 3-5 işi kolayca yapabildiğimiz için dediğin gibi daha kolay tolere ediyoruz.

      Sil
  5. yerim onun çelınçını otursun çocuna baksın bnane:) bnmki bni tatile gonderme derdınde bn gelemiyorum barı sız gıdın gezın oğlum eğlensın sıkılmasın dıyor.suan evde bi köpüş var sahıbı tatilde,deneme yapıyoruz bizde ama adamcagız bu sbh isyan ettı:)gidip otelde kalcam bn bu evde uyuyamıyıcammı hiç diye..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaha öp o adamı ve hemen biletini al.
      köpüş isyan ettirdi mi hay allah, senin proje askıya alındı desene!

      Sil
    2. İsyan ettiren oğlan:))) çığlık çığlığa gülüyor hayvancağıza acaip mutlu oldu,elleriyle besliyor fln.gidicem ztn oğlanla uygun bi yer bulayım,oğlumun babası die demiom iyi adamdır:) buarada bizim geçen 5.yıldönümümüzdü oğlanı uyutup annemlere bırakalım dışarı çıkarız dedik.nolduuu 9da uyuyan çıcuk 11e kdr uyumadı canımıza okudu:(bırakılacagınımı anladıki sinir oldum yahu bir başbaşa gece cıkamadık daha

      Sil
    3. :))) Parmağında oynatıyor desene! Hiç aldırmayın çıkın valla, ilk seferden sonra ne kadar normal ve ihtiyacınız olan bir durum olduğunu anlayıp daha "profesyonel çıkışlar" yapıyorsunuz hahahaha

      Sil
  6. Merhaba Ceren.
    kocaların koca koca dertleri oluyor işte.
    Gitsin bakalım. Muhtemelen sizi çok özlemiş olarak geri dönecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aldı biletini dün :) Bi heyecan bi heyecan, dur bakalım inşallah sağ salim tek parça halinde geri döner...

      Sil
  7. Yine denk düştü hayatımız :) bizim evin erkeği de şu an Ege sahillerinde tatilde, ben de bebekle evdeyim, Istanbul'dayim yani. Ama bizimki sizden biraz farklı, bizde gitmesi için onu ikna eden benim. Ay biraz ayrı kalalım, kafamızı dinleyelim, birbirimizi özleyelim di mi ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Süpersin. Bazı insanlar güvenemiyor eşlerine ama bu güvensizliğin de altında çok farklı sebepler olduğu için, bence insan biraz özgür bırakmalı ve bırakılmalı diyorum. Ama sen de revanşını al aman yani, ben şimdi bakıyorum valla yakın bir haftasonu kaçamağı :P

      Sil
    2. Güven meselesi saçma aslında yapıcak olan tatildede yapar akşam evine gelmeden öncede..takıntılı olmamak lazım.siz ıyısını yapıyorsunuz bence

      Sil
  8. Çıkarken vatandaşlık belgesini filan da bana bıraksın, biraz medeniyet göreyim. Benim de seyahat anlayışım o, Avrupa varken Kuzey Kore filan cık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avrupa'da yaşayınca sıkılıyorsun bu nizamdan tekdüzelikten :) İnsanoğlu hep başka türlüsünü istiyor :)

      Sil
  9. Hmmmm
    "döner gelirse senindir, ben pide söyledim."
    kehkehkeh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oruç başa mı vurdu :D ama yazarken aynısı olmasa da bir benzerini düşünmedim desem yalan olur..

      Sil
  10. niye böyle bu erkek milleti yahu? bak demekki sana tatile git derken alttan alta neler düşünüyormuş :P
    hiç kusura bakmasın bana böyle bir taleple gelirse çok pis arıza çıkarırım ben. güven meselesi filan da değil. bu bencilliğe tahammül edemiyorum ben..
    ama şöyle de bir şey var Ceren, döndüğünde pamuk gibi olacak o vicdan azabıyla 40 gün 40 gece istediğin her şeyi yapacak emin ol :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu zaten sinir olduğum şu, sözümona hinlik yapıyor ben de anlamazlığa geliyorum ya! Öğrenmiş bu tekniği biryerden, birine birşey yaptırmak istediğinde önce oltaya küçük bir yem takıyorsun onu mutlu ediyorsun sonra senin istediğin şeyi o sanki kendi fikriymiş gibi sana öneriyor. Ha ben de yiyorum, yahu onca senenin psikoloji eğitimi boşuna sanki!
      Dönerse valla 40 gün az bile :D

      Sil
    2. ama sana bir hafta sonunu uygun görmüştü kendisi kaç günlük tatili kaptı :))
      eşim arada bir akşam bir arkadaşıyla çıkar. o da en geç 11 e kadar filan. ama eve bir gelişi olur ki sorma :) kapıyı açar açmaz "ya kusura bakma bilmem kime bilmem ne oldu geç kaldım sen de çocukla bir başına kaldın vs." duyan da evdeyken çocuğa hep o bakıyor sanır :) ama o çıkış sonrası 2 gün her şeyi yapar :)
      bizimkinin de en büyük sorunu pazar günü uykusu. adamı 11 de kahvaltıya kaldırıyoruz bi tatil günüm var diyor ağzımı açmıyorum ama çileden çıkıyorum. ulen ben kaç senelerdir 7/24 tam bi uyku uyumamışım bu neyin kafası?
      erkeklik ayrı bi kafa ya :)

      Sil
  11. Wohooooo
    Ceren neler olmuş bööle:) Sizin evden macera eksik olmuyor ki iyidir bence iyi:) Aman gidiversin vallahi (hatta belki gitti bile) madem ki biz macera sever gezginci tipleriz diyerek seviştiniz evlendiniz ne var yani uzaya da gidilir gelinir tek başına icabında! Senin annelik hallerinden dolayı daha belki uzuuun yıllar bu tip bir seyahate yalnız ya da eşli çıkamayacak olman sana dair bir konu, ikinizi de durdurmamalı. Evet can sıkıcı yanları var ama yine de kabul edilemez bir yanı da yok gibi geldi bana.

    Çelıncınız bol olsun:))))
    Öperimmm.
    Ç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Sorma..
      Biraz düşününce ben de amaaan gitsin yazık kıvamına geldim zaten :D

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!