15 Temmuz 2015 Çarşamba

Annem, kaynanam ve kızımla "tatil"

Ebeveynliğimizin 2. senesini geride bıraktığımız şu günlerde saman altından su yürütmeyi de yavaş yavaş öğrenir hale geliyoruz. Misal "çocuğu bir aile büyüğüne kakışlayıp kafanı dinlemek" konusunda gemi azıya almış vaziyetteyiz. Almanya'dayken babanne ve dedeye bırakıp, eller havaya, gece çıkmalar, Türkiye'deyken anane ve dedeye bırakıp arkadaşlarla buluşmalar derkeeeen, günün birinde koca bir yaz tatilinde çocuğu aile büyüklerine kargolayıp "hiç bitmeyecekmiş gibi bir yaz" geçirmek amacıyla, ilk denememizi gerçekleştirmeye karar verdik. Verdik de ne oldu, evdeki hesap çarşıya uydu mu, HAYIR.

Bu yazı 2 büyükanne ve 2 büyükbabanın beraberce 1 adet torunla nasıl başa çıkamadıklarının hikayesidir. Neden böyle oldu peki?! Çünkü "Türk büyükannesi VS. Alman büyükannesi" neymiş, öğrendik.

Türk büyükannesi ve dedesi ne kadar "olayın tam merkezinde, içinin de içinde" ise, Alman büyükannesi ve dedesi o kadar "dış kapının dış mandalı" halindeydi. Ben zaten daha bavulu hazırlarken Beyaz Atlı Prens'e "bak senin annen benim annem özledi ayıp olmasın şimdi almayayım kucağıma der, benimki de aklını üstün hizmet, aşırı misafirperverlikle bozar, bu kız yine bizim başımıza kalır" dediydim. İşte ne oldu, aynen! Kayınvalidemle pederim Maya'yı toplam 3 defa falan kucaklamışlardır, onun dışında kendileri bizzat benim hayallerim olan deniz kumsal kitap okuma üçgeninde muhteşem bir tatil geçirip "oh la la burası cennet, bu falezlere kurulan güzel ev, bu turkuaz deniz, bu kirazlar.." falan diye diye döndüler memleketlerine.. "Maya nerde?" desek "Maya kim?" diyecekler..

Ama vallahi annemle babama da bir altın madalya, bir takdirname, bir maşallah falan takmak istiyorum, o nasıl bir misafirperverlikti yahu, kendilerini aşmışlar bizimkiler. Özellikle de yemek konusunda. Vallahi tatil öncesi bikini rejimindeydim 48.5kg gitmiştim, fıstık gibi pozlar verecektim sizlere ama annem sabah ayrı akşam ayrı ziyafet çekti (öğlen yemedik artık), evdeysek Halil İbrahim sofrası, dışarda köy kahvaltıları, limanda balıklar. 49.6kg döndüm (hayatımda ilk defa bir deniz tatilinden kilo alarak dönüyorum). O karikatürdeki gibi "nası yedik ama!". Bir de Ramazan ayı yahu, utanmaz arlanmazlar...! Babam hepimizin yerine oruçluydu yazık, cennetlik adam, kayınlara biraları almış asker gibi dizmiş buzdolabına. Önüne geçip bir de "ay baba kusura bakma, sana da ayıp oluyor ama" diye diye yedik yani pes. Son gün bir de mangal yaktırdık adamcağıza, balkonda denize karşı efil efil. Orucun son saatlerinde köfteleri yelpazelettik (ama kimseninki de babamın mangal köftesi gibi olmuyor). Cehennemde aynen o köfteler gibi yanacağız diyeceğim ama yanan da sadece sap gibi ben olacağım, eşim ve ailesi protestan hıristiyan, malum cehenneme inanmıyorlar.

Yani anlayacağınız, bizimkiler tipik Türk "yemeyelim yedirelim, eylenmeyelim eyleyelim" mantığındalar, misafirperverlik alanında saçlarını süpürge etmekten perişan oldular. Ötekiler de tam Alman, "yiyelim, eylenelim" mantığındalar (ay aynen sado-mazoşist bir ilişki aslında, alan memnun veren memnun, ben ortada tek başıma hassasiyet yapıyorum sanki manyak mıyım neyim). Zaten erkekler doğaları gereği gayet rahat tipler; eşim babam, kayınpederim "doğal mutlu". Annemle kaynanam birbirlerine karşı kibarlıktan kırılıyorlar. Maya şımarıklıktan coşmuş. Ben de kitap okudum vallahi yahu, sevgilimle ikidebir de kendimize zaman ayırabildik ayol. Yani düşününce, bundan iyisi can sağlığı.. Deniz de muhteşemdi ya, günde 2 defa girdim, kulaç kulaç kucaklaştım (bak bi ona doyamadım..)

Aslında dinlendik de diyebilirim bu cümbüşte, en azından uyuduk bol bol. Hatta dediğim gibi bizim Almanlar pek memnun kaldılar, eşim "ya bu aileyle tatil olayı aslında güzel bişeymiş, kışın hepberaber Seyşeller'e mi gitsek" dedi yahu! İşin garibi fena da fikir değil sanki.. Ay neyse, özetle, annem, kaynanam ve kızımla tatil tahminimden çok daha güzel ve rahat geçti itiraf edeyim. Ben kendim kasılmışım aslında herkes "yazlık yer" mantığında rahattı (ve evet sevgili J. kayınvalidemi ailecek çırılçıplak gördük, evde, plajda, yanlışlıkla tuvalette falan, ne ararsan var.. İçine doğmuş! (ya da Almanların çıplaklık konusundaki rahatlığı diyeyim..) ne diyeyim..)

Yine de evim evim güzel evim, bulutlu hafif yağmurlu güzel Münih'im.. Tekrar hoşbulduk.

21 yorum:

  1. Hosgeldiniz..nekadar guzel yahu ben ramazan diye ve haricimdeki herkes oruclu diye kimseye kakisliyamiyorum sipayi.ustelik hanim gunduz uykularinda beni de yaninda istiyor.zaten aylardir miniminnacik bos vakitlerimde sinav calismaktan kitap okuyamiyordum simdi bir de gunduz uykusu adeti edindim 32 yasimda ilk kez :) j'nin yorumunu ilk okudugumda kendikendime baya gulmustum,simdi evde disarda heryerde ciplak kaynana modeli daha da guldurdu beni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay Almanlar çok rahat, demin göle yüzmeye gittik Maya ile, bir tek ben memeleri fora etmemişim, utandım kızı da çıplak saldım artık ayıp olmasın çıplaklara diye. İnsan giyinikken utanıyor yahu, ne acaip..

      Sil
  2. Ben iyi geçeceğini tahmin etmiştim içime doğdu çok sevindim adınıza. Çocuklar kalabalıkta mutlu oluyor ve biraz o baksın biraz bu derken zaman daha kolay geçiyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke tatilde zaman geçmese ama :)

      Sil
  3. Ohhh ne guzel olmus daha cok cikin boyle tatillere siz.. anane&dedeye cocuk kakislamak konusunda uzmanlastim ben artik:))esim birakamiyor cocugu o baska tabi:( wuuu kaynanaya bak sen hehe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İş güç sorumluluklar olmasa beni kim tutar hayat boyu tatil yaparım ama işte şartlar.. Türkiye ne güzel, yaz gelince evde bile olsan tatil gibi, buralar serin olunca insan yazın geldiğini bile anlayamıyor

      Sil
  4. Hoşgeldiniz, ay koptum okurken ama güzel tatil olmuş kaynana soyunmayaydi iyiymiş ya neyse. Allah aşkına söyle annenle dudaklarınızi oynatmadan kadın yine soyunuyoooor dediniz mi mırıl mırıl:) bu arada maya tıpkı sen,maşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahaha dudak oynatmadan mırıldanmak çok iyi, evet ya, hepimiz yapıyoruz di mi :D

      Sil
  5. Okurken bile eğlendim ya maşallahh enerjinize hayranım :) Hoşgeldiniz bakalım . İnsanın evi gibisi yok :)) Mutlu bayramlar demeye geldim :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dur daha yahu bayram başlamadı :D Sana her gün bayram mı demek istedin yoksa, o zaman doğru yaaa haklısın :D İyi bayramlar! Hoşbulduk!

      Sil
    2. Hahhahaha enerjine hayranım diye boşa demiyorum :)) Yok ya öyle demek istemedim ama Bana da her gün bayram :D

      Sil
  6. Kayınvalide kısmına çok güldüm :)) Üçünüzün bir arada olduğu fotoğrafa da bayıldım süpersiniz, neşeniz daim olsun. Bizde bayramda kalabalık olarak tatile çıkacağız bakalım çocukla nasıl geçecek. Antalya'ya yolunuz düşerse mutlaka beklerim. Sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Amin! Umarım çok güzel geçer sizin de tatiliniz!

      Sil
  7. Kayınvalide tam Alman ama belli:) babanız daha dinç görünüyor ama kayın pederle de benziyor mu ne? Biz kakışlama işini ancak memlekete gidince yapıyoruz. Yakın olsa sürekli kakışlayacağım. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dedeler benziyor değil mi? Ak saçlı dedeler :) Benim annemle babam onlardan 3'er yaş küçükler, benimkiler 65, onlar 68 yaşındalar (evet kayınvalidem 68 yaşında)............. evet :D

      Sil
  8. Ben de ramazanda bira içtim ve oruç filan tutmadım, beraber yanacağız :D Yazıdan aklımda kalanlar kayınvalidenizin Meryl Streep'i andırması, Maya'nın gülüşü (maşallah) , Almanlardaki göz kanatan çıplaklık sevdası ve aile saadeti oldu :3 Allah gülen yüzünüzü hiç soldurmasın, hepinizin.

    YanıtlaSil
  9. Ailen çok tatlı. Hepiniz yanyana çok güzelsiniz ve ayrı ayrı da tabi. Ama Maya'nın babaannesinin ne kadar taş olduğunu söylemeden geçemedim. Acaba kullandığı vitaminler neler bak merak ettim. Kesin faydalı yağlar, kalsiyum, magnezyum, probiyotik desteği filan da.. sanki taş gibi olma desteği de almış, onu merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yaw tamamen doğal, estetik yok ama bir avuç vitamin mineral yutuyor. Bir de homeopati uzmanı. Suyu bile homeopatik yani.. Ama genetik de be Dukuju, annesi de 94 yaşında vefat etti ve bizim 70'likler kadar bile yaşlı durmuyordu.. Vichy krem kullanıyorlar yalnız onu biliyorum ve son 2 senedir ben de kullanıyorum hhahahaha

      Sil
  10. O son resme bayıldımmm. o nasıl bir mutluluktur -maşşallah maşşallah- poz ver desen durduramazsın çocuğu :)
    hepiniz, özellikle de Maya hep gülün inşallah :)

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!