28 Temmuz 2015 Salı

Çocukla beraber yemek yapmak

Avrupa'da da yaşasam, sporuma beslenmeme aşırı dikkat ederek kendim ince kalmayı da başarsam, kendi kendime "yine de Türk anasıyım işte" dediğim konuların başında "yedirme" mevzuu geliyor. Daha önce bizim evin tüy siklet koparmada altın madalya şampiyonunun yememe maceralarını burada ve burada anlatmıştım ve sonra yemeyen çocuğu yedirme çalışmalarımdan nasıl pes ettiğimi ve taktik değiştirip kendisini diğer çocuklarla başbaşa bırakma ve aradan çekilme deneyimimi de burada anlatmıştım. Bunun üzerine zaten ek gıdaya geçtiğinden beri döke saça kendi kendine yeme çalışmaları yapan çocuğum, 1,5 yaşından beri gayet medeni bir şekilde yemeğini çatal bıçakla kendisi yiyor, suyunu bardağından içiyor ve buna rağmen sadece gıdım minnak miktarlarda yediği için kalın kafalı anasına bir türlü yaranamıyordu. E daha ne olsun, pes demezler mi, derler!

Bu durumumu fark ettiğim o noktadan sonra bana bir aydınlanma geldi ve "bırak Allasen yaaaa" dedim. O da ne! "Yemezse yemesin tekniği" meğerse ne şahane bir teknikmiş a dostlar! Gözünüzü seveyim miktara takılmayın, sağlıklı hiç bir çocuk kendini aç bırakmıyor, kendine yeten miktarı kendi biliyor. Az yiyorsa demek ki az yemeye ihtiyacı var, bazı çocuklar yapı itibariyle tüy siklet oluyor, ne yaparsanız yapın yemiyor işte. Önemli olan gerçekten de sizin neyi ne zaman yiyeceğine karar vermenizmiş, çocuğun kendi kendini beslemesiymiş sadece, yediği miktar ise tamamen kendi kontrolünde, kendi seçimi olmalıymış. Vallahi doğruymuş!

Okuduğum blogların birinde iki çocuklu bir anne "ilk çocuğumda aynen doktorların tavsiye ettiği gibi tatsız tuzsuz sağlıklı püreler sundum, son derece iştahsız, yemek seçen bir çocuğum oldu; ikinci çocuğumda ise 6 ay anne sütünden sonra koydum katı gıdayı önüne dişlesin, biz ne yediysek aynısını verdim eline tatsın, döksün saçsın, isterse bir öğünü sadece ekmek dişleyerek geçirsin, hiç umursamadım ve sonuç son derece iştahlı, hiç yemek seçmeyen bir çocuk oldu" demiş, olayı ne güzel özetlemiş işte! Aman boğazına kaçmasın püre yapayım, aman sağlıklı olsun kereviz köklü balık çorbası içireyim derken çocukların içindeki doğal iştahı kaçırıyoruz yahu! Doğru.


Son 6 aydır beraber yemekler, sağlıklı atıştırmalıklar, kurabiyeler falan yapıyoruz; bazısını yiyor, bazısının hiç tadına bile bakmak istemiyor. Hiç sorun etmiyorum. Önemli olan beraber mutfağa girmemiz, beraber çalışmamız, beraber yaratmamız. Sonuç ürün yenmiş, yenmemiş..


Yaptıklarımızın bir kısmını alta, yapmaya çalışıp çuvalladığımız için orjinalinden aldığım fotoğrafları da üste koydum.


Bunlar bizim en çok sevdiklerimiz; fesleğenli pestolu ya da türlü türlü soslarla hazırlanmış makarna, krem peynirli sebze parçalı kahvaltılık ekmekler, rengarenk meyve salataları, çeşit çeşit malzemeli pizzalar ve yulaf ezmeli, içine kuru üzüm, toz fındık, hindistancevizi, çeşitli meyveler koyup, Agav ya da elma şurubuyla katılaştıracağınız kurabiyeler (en üstte) gibi bu yaş grubu çocukların kendi elleriyle hazırlayabilecekleri yemekler ve sonunda yemeseler bile sizinle beraber zaman geçirip birşeyler ürettikleri bu aktivitelere bayılıyorlar. Şiddetle tavsiye olunur!

Ha bir de, tabii ki en önemlisi çocuğa kendimiz örnek olmak. Ben de eşim de tencere yemeği pek sevmiyoruz, "pişirmek"ten ziyade "hazırlamak" yani böyle sanatsal pizzalar, salatalar, dengeli ve göze hitab eden yemekler yapmaktan ve yemekten hoşlanıyoruz. Fakat diğer anne bloglarına bakıyorum da, insanlar gayet normal, sıradan yemekleri "ay bugün bunu yaptım" diye nasıl satıyorlar, inanamıyorum. Dengeli ve süslü olsun diyerek "hazırladıklarımızı" yemekten saymayıp "ben yemek pişiremiyorum" derken, aslında normal bir blogger annenin mutfağından daha sağlıklı beslendiğimizi fark ettim, şaşırdım. Bol sebze, bol salata, tahıllı ekmek ve un, az hayvansal bol bitkisel protein, tohumlar, baharatlar, yemiş ve meyve.. Bizim evde sadece zeytinyağ ve kahvaltıda eşim için tereyağ olur, şekeri 3 yılda bir yenileriz, salatayı "zaruretten" değil severek yeriz.. Ne bileyim, bunu özel de hissedip tarif marif vermeye de kalkmayız. O nedenle tuhaf geliyor bana bloggerların son derece sıradan "bugün ne pişirdim" yazıları. Hep bildiğimiz yemekler; madem sosyal medyada paylaşıyorsunuz, azıcık yaratıcılık, minnacık farklılık bu kadar zor mu bayanlar yahu?!

Son olarak; yukarıda Maya'nın en sevdiği yiyecek; normalde 3 Euro olduğu halde, köşesi yendiğinde cezası 10 Euro olan bu yandaki park yeri biletleri.. Ben ettim siz etmeyin ;)

47 yorum:

  1. bildiğin kuru fasülye pilav yapmış yahu kadın...paşamın prensesimin öğle yemeği diye fotoğrafını koyan delilerin olduğu grupları bir bir sildim oh beee. bak şimdi kahvaltıda senin taktiği uygulamaya başlıcam hep diyorum ama bir türlü yapamıyorum illa ki yesin istiyorum. bir de bitkisel proteini hangi şekillerde tüketiyor maya bir tiyo alalım belki değişik bir tarifle dero ya kaktırırım. mesela mercimek çorbası sevmiyor barbunya yiyiyor sadece

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. paşa ve prenses olayı zaten beni bitiriyor :D
      bitkisel protein ne :P şaka yapıyorum, özden benim tüysiklet aşırı yemek seçiyor, üstelik sevdiği yemeği bile 2 yemek kaşığından fazla yemiyor, sen bana hiiiç danışma. Ama bi huyu var, bildiğin fasülyegilleri ben haşlıyıp önüne koyuyorum ve kendi kabuğunu açıp içindeki taneyi bulup ağzına atmayı çok seviyor (oyun gibi) valla başka da bitkisel protein sanırım yemiyor, yaşasın fasülyeler :P ha bir de leblebi seviyorsa verebilirsin tuzsuz olanından, hatta ben evde yaptım nohuttan (köy leblebisi deniyormuş) çok şahane oldu..
      maya sulu yemek HİÇ yemiyor biliyor musun :( hoş biz de yapmıyoruz, öğrenilmiş çaresizlik oldu hepimizde, çok sağlıksız tabii onun için de tam 7 aydır kabız ve ilaç kullanıyor.. Yemek benim çuvalladığım 1 numaralı konu ve nasıl çözeceğimi hiç bilmiyorum :(((
      İşin tuhafı Maya galiba çevresine de böyle bir etki veriyor çünkü benim aşırı güzel ve sağlıklı yemekler yapan annem bile Maya'ya hiç yemek pişirmiyor, hep elle yenecek katı şeyler veriyoruz çocuğa yazık, ne pilavı bilir, ne dediğim gibi tencere yemeğini :(((( ay çok fena oldum şimdi ağlıycam.

      Sil
    2. bu ara deren de aynı yaz dan mı huyu mu değişti bilmem çorba pilav makarna severdi yemez oldu sebzelerden seçse de yediği birkaç çeşit vardı onu da bıraktı anlamadım . et bizim tek kurtarıcımız. ama çocul yemeyince sende ne yerse onu vermeye programlanıyorsun hiç üzülme bense de aynı inan. bir çok çeşidi görüyorum mesela pelin in blog da aman diyorum hiç denemiyim ben yerim en nihayetinde. insanda yapma şevki de gidiyor. bende etle nohut haşlıyordum bayılıyordu ara verdim bak yapayım yine. eliyle tık tık yiyiyor fasülyeyi yemek olarak denedin mi. nohut da bir kez arkadaşım vermişti ev yapımı bayılmıştı bak onu da yapalım iyi oldu. kabızlık hala deren de de bi geliyor bi gidiyor. maya biraz daha az yiyiyor sanırım ya ondan sürekli oldu onda. yavrum hiç kıyamıyorum ikisine de... acıyo diyor yaparken :(

      Sil
    3. :( ay sorma, çığlık çığlığa :( ben oturup ağlamak istiyorum onun yerine.. şu kabızlıktan bir kurtulabilsek.... inanıyorum bambaşka, melek falan gibi bir çocuk olacak :(

      Sil
  2. Ben de bu kafayla eline vererek başladım ek gıdaya ama baktım yemiyorsa tam önünden kaldırmadan elimle ağzına götürüyorum. Tabi ki anında kilit! Dün kafamda bitirdim ama bu konuyu, artık hiç zorlamıycam ben de, kendi seçimi. Bir de maşallah yahu, şu hallerinize nasıl nasıl özeniyorum imreniyorum. İçim coşup şelale olup akıyor biz de bir gün böyle yapar mıyız diye düşününce. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yaparsınız :) Ama aman benim yaptığımı yapmayın, ben bu yemek konusuna çok taktım ve sonuç çok fiyasko oldu, şimdi olsa hiç umursamam ah aaaaah. Çevrenin de çok baskısı oluyor tabi, onu nasıl çözeceğiz hiç bilmiyorum..

      Sil
  3. Tencere yemekleri acaip işime geliyor benim. Hem ekonomik, hem doyurucu hem de kısmen sağlıklı. Senin o blogger bence benim gibi mutfakta acemi, o yüzden bi kuru fasulye bile ona çok özel bi gıda geliyor. Ben öyleyim çünkü : )) Halbuki hastası olduğum tek menüm şudur: Salata.

    Fakat evde bir tek ben yiyebiliyorum, diğerleri sevmiyor. Tencere yemekleri bu yüzden kolay. Mesela bugün bol sarımsak, bol domatesli kabak. Herrkes afiyetle yer, biter gider işte : ))

    I hate mutfakta bişi hazırlamak
    I love sebze suları, karpuz-peynir, badem-ceviz, forever salata. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay mailime yeni baktım ben

      Sil
    2. Yedirebiliyorsan en güzeli ve de sağlıklısı tabii de, senin salata gibi ben de evliliğim süresince ilk sene yaptığım biber dolmaları, patlıcan külbastılar hele hele zeytinyağlılar ki bayılırım vs hiçbiri benim dışımda yenmediği için vazgeçtim, Maya da böyle bir "alman sofrası kültürü"ne doğmuş oldu zavallı, ama bak şunu da düşünüyorum, Alman sofrası diyip aşağılıyoruz ama adamlar bizden daha sağlıklı, dmeek ki var bir hikmeti :P

      Sil
    3. hadi ya o yemekler sevilmedi ha? demek ki alışılan damak tadı diye bişey var ya! benim kolayıma geliyor böylesi çünkü doğu eline alıp yiyerek doyurmuyor karnını. kolaycılık var. heralde benden öğrendi : ))
      tencereye atıyorum biraz bulgur, biraz mercimek, soğan, sarımsak, kıyma, mevsimine göre sebze, fındık ya da zeytin yağı.. veriyorum ocağa- piştikten sonra ver gitsin bebenin önüne.
      ama çok bayıldım , maya kendi yiyorr.
      bizim evde hepimiz tembel :D

      almanları bilmem ama türk yetişkinler hep sağlıksız.
      herkes bi yerinden hasta.

      Sil
    4. kesinlikle.. hem de nasıl güzel olmuştu ellerime sağlık vallahi tencere tencere kerevizler, dolmalar, imam beğendiler hatta tepsi kebapları, mercimekli köfteler hepsini bir başıma yedim :D sonra da bir daha yapmadım, niye yapıyım, insanda motivasyon bırakmıyorlar babalı kızlı :P

      Sil
    5. adsız, geçen sene tam bu zamanlar aynı şeyleri konuşuyorduk burda. 10 aylıktı hiç bişey yemiyordu. sonra carlos gonzales in çocuğum yemek yemiyor unu okudum çok etkisi oldu saçmalıyormuşum. tam da senin durumundaymışım. şimdi obez bebekler çok mu zeki olacak sizinki geri mi kalacak. asla... süt olması çok güzel. mesela şimdi 23 aylık dün sadece antep fıstığı yedi akşama kadar. akşam da kıymalı pideyi bulunca götürdü. dişine göre bişey olmazsa yine yemezdi memeyle geçiştirirdi. takılmamayı öğrenmek en zoru ama yapmalı. carlos un söylediği en çarpıcı şey tek güven duyduğu bağlandığı o varlık birden yemek saatinde ona dünyayı dar eden bir kabusa dönüşüyor ve bebek buna anlam veremiyor. güveni sarsılıyor dünyası başına yıkılıyor çünkü tek varlığı sizsiniz. lütfen ağlatmayın ısrar etmeyin

      Sil
  4. Ustume alinsam mi bilemedim :) ben de normal yemeklerini koyanlardanim cunku bir insanlara bugun ne pisirsem ilhami olur belki diyorum cunku ben zorlaniyorum hergun ne yapacagimi bulmakta iki bazen benim icin de ozel oluyor. Dolma mesela ilk defa yaptim acemisine benden bilgi olsun dedim ki usenen cok varmi gordum :) ben vera ile yemek konusunda cok rahat oldum hep. Uyku konusunda olamadigim rahatlik yemekte oldu. Bazen sirf ekmek gibi sacma sapan karbonhidratlarla geciriyor gununu. Bu yaz cogu gunu ya karpuz ya yogurtla gecirdi. Sallamiyorum cok ama iste tun kafaya takma kontrjani uykuya gidiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yooooooook asla :) Valla sen değilsin ama çok fazla insan çok basit ve hiç kendinden bir yenilik katmadan bilindik yemeği "şahane buluş, hamaratlık" diye kakışlıyo, onu anlayamıyorum işte..
      Ekmek güzeldir ya, bembeyaz değil ama sağlıklı ekmekler çok önemli :) Bu konuda şanslıyız biz çok çeşitli ekmekler var ve illa ki birini seviyor çocuklar (benimki IHLE'nin içinde envaiçeşit kerne ve bikaç sebze olan bir fitness ekmeği var ya ona taktı, hakikaten güzel tavsiye ederim)
      Karpuz peynir rejimi hahahaha

      Sil
  5. Merhaba, ben de yemeye takintiliyim. Bebegim cok istahsiz... salacam ne isterse yesin deyip ama ciddi anlamda hic bir sey yemiyor. Bende de bi dusunce var bu gunler cok degerli yeterince beslemezsem, organlari saglikli gelisemeyecek, yeterli protein almazsa zekasi gelisemeyecek falan diye zorla yedirmeye calisiyorum hergun aglatiyorum. Vallahi kilosu milosu umrumda degil ama eksik birakiyorum dusuncesi beynimi kemiriyor. Gunde 1 kere icine yumurta kattigim corbasini bitirtmeye calisiyorum, baska bir sey vermiyorum zaten ve her deneme oncesi strese giriyorum, etrafima bagiriyorum teror estiriyorum. Her seferinde de bebegimi aglatiyorum... 11 aylik emiyor ne kadar sut cikarsa iste oyle iyi sutum de yok. Keske bir arastirma yayinlansa yemesiyle yememesinin bilimsel olarak zekaya hic bir katkisinin olmadigi uzerine. Bebegimle tek sikintili konumuz yemek :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bebeğinizdaha çok küçük çünkü 1 yaşına dek hele hiç düşünmeyin, çocukların ilk 2 sene "deneysel" takıldıkları beslenme amaçlı yemedikleri, anne sütü ya da formül gıda aldıkları sürece sorun olmadığı her doktor tarafından söyleniyor, hiç takılmayın. Benim yaptığım hatayı yapmayın yani. Ben 1 yaşına kadar herşeyi yedirdim ve yedi de ama ne zaman ben hmm bu çocuk zayıf yahu demeye başladım, ne zaman aslında ihtiyacı olmadığı halde dürtmeye başladım (çocuklar gerçekten farklı kimi aşırı yiyor kimi hakikaten 2 lokma yiyip gün boyu zıplıyor, demek ki herkesin ihtiyacı farklı)
      Bir de sütüm yok falan diye düşünmeyin, 11 aylık memeler artık profesyonel, ne kadar süt ihtiyacı varsa o kadar veriyor, yeter ki siz stres yapmayın. Düzenli emen her çocuk yeterli sütü alır.

      Sil
    2. Yasinin dolmasina da 1 ay kaldi her sabah stresle kalkiyorum, mutsuz uyaniyorum. Tesekkur ederim yine de biraz rahatladim

      Sil
    3. Eğer günde bir kere veya iki günde bir kere kaka yapıyorsa doyuyor demektir dert etmeyin, sütünüz yetiyor ki aramıyor. Ve sütünüzde ona haricen veremeyeceğiniz kadar çok vitamin ve mineral var hepsini alıyor merak etmeyin

      Sil
    4. Sevgili adsız, size yazık yapmayın hiç üzülmeyin. Bakın Maya'nın çocuk doktorunun bir lafı vardır: "sağlıklı hiç bir çocuk kendini aç bırakıp hasta etmez" diye ve ben 2 senelik anne olarak çok katılıyorum, ben ne zaman kendim stres yapıp tıksam çocuk daha beter inatlaştı, ne zaman ki kendine bıraktım, çok ama çok az yiyor hani türk teyzeleri görse beni vallahi yılın en kötü annesi ilan ederler o kadar az yiyor ama sağlık ve büyüme açısından hiç yavaşlama yok inanın. Ben demek ki kendim streslendiğimle kalıyormuşum, siz de rahat olun.. Kolay gelsin.
      Gece çok haklı bu arada, emziren anne hele hiç korkmasın, sadece D vitamini yok anne sütünde, onun dışında her ihtiyacı tam karşılanıyor ve yaşına ihtiyacına göre anne sütü değişiyor biliyorsunuz..

      Sil
    5. GeCe ve Ogrenen Anne tesekkur ederim! Meyve hic yemiyor ve vitamin meselesi icimi sikan seylerden biriydi, bilmiyordum D haric butun vitaminleri alabildigini. Bugun 4 kasik corba icti sadece zorlamadim. Sizin yazdiginiz gibi zorlamamak uzerine okuyunca kendi haline birakiyorum, sonra gunde 5 kase corba-yemek yiyip uzerine 4 biberon sut icenleri duyunca tekrar kalp atislarim degisiyor besinsiz birakiyorum diye. Yazdiklarinizi hatirlamaya calisacagim, tesekkurler :(

      Sil
    6. 11 yaşındaki bebek 5 kase yemek yiyemez, atıyor onlar, hiç dinlemeyin :) 4 biberon süt içen çocuğa ben acıyorum, inek sütüyse tüm sistemini mahvediyor yazık, anne sütüyse de 4 biberon süt ne demek neredeyse 1,5 kilo süt, o kadar yemeğin üstüne mümkün değil.
      Bakın şöyle içinizi rahatlatayım. Diyelim 10 kilo bir çocuk 2 tane çilek yedi. Siz 50 kiloysanız, bu sizin için 10 çilek eder. Yani size az görünen aslında onun için normal bir öğün. Ben hep böyle düşünüp kendimi rahatlatıyordum, çünkü siz stres yaptıkça dikkat ettikçe işi inada bindiriyorlar ve yemek zamanı stresli geçiyor. 11 aylık çocuğun önüne koyun sebzeyi meyveyi hatta sulu yemeği oynasın, istemezse yemesin, isterse tadına baksın. Bebeklerin ağız tadı çok farklı olabiliyor ve bir şeyi 10 defa denedikten sonra 11.de sevebiliyorlar, misal komşuda ikram edilen ve sizin "yemez onu" dediklerinizi birden hapır hupur yiyorlar, tecrübeyle sabit :)

      Sil
    7. Sevgili adsiz,tabiki de gelisimle beslenme arasinda sıkı bir iliski var bu yuzden ki nekadar yedigi degil ne yedigi onemli.ve inatlasmak cozum degil aksine daha beter sonuclar doguruyor.hem anne sutu aliyormus bu harika.benim kizimda bir yasina dek yogun sut alerjisi ve coklu gida alerjisi vardi.verebildigim yiyecekler cok sinirliydi.buna ragmen gelisimi gayet normal.aksini dusunulemez bile yoksa sizin dediginiz o bes kase corba yiyen muhterem cocugun zeka kupu yemeyeninde afedersiniz gerizekali olmasi gerekir.cocuklar ne kadar yiyeceklerini bilir bunu ogrendim ben.mesela kizima bakiyorum normakde iki lokmayla doya cocuk hasta olcagi zaman hapur hupur yiyor artik ogrendim bakiyorum iki gune hasta oluyor :) yani demem o ki siz teklif edin saglikli yiyecegi zamanini yine siz belirleyin birakin ne kadar yiyecegine o karar versin.
      Karni doysun diye bir yasindaki cocuga cips verenleri biliyorum ben eee karni cips yiyerek doysa ne olur daha beter.uc bes saat ac kalsin daha iyi bence

      Sil
    8. Aaaa Tuba, ben bitek Maya öyle sanıyordum, o da hasta olmadan 2 gün önce aşırı yiyor hatta millet sevinir çocuğumun iştahı açıldı diye, ben "eyvah hastalanacak" diyorum.. Aaa çok ilginç!

      Sil
    9. Evet aynen ben de cok yedigi zaman korkuyorum hasta olcak diye.ya iste muhtesem bir duzen var iste.ben hastaliktan once cok yemeyi hastaliktaki istahsizliga enerji kaybina hazirlik olarak dusunuyorum.

      Sil
    10. adsız, geçen sene tam bu zamanlar aynı şeyleri konuşuyorduk burda. 10 aylıktı hiç bişey yemiyordu. sonra carlos gonzales in çocuğum yemek yemiyor unu okudum çok etkisi oldu saçmalıyormuşum. tam da senin durumundaymışım. şimdi obez bebekler çok mu zeki olacak sizinki geri mi kalacak. asla... süt olması çok güzel. mesela şimdi 23 aylık dün sadece antep fıstığı yedi akşama kadar. akşam da kıymalı pideyi bulunca götürdü. dişine göre bişey olmazsa yine yemezdi memeyle geçiştirirdi. takılmamayı öğrenmek en zoru ama yapmalı. carlos un söylediği en çarpıcı şey tek güven duyduğu bağlandığı o varlık birden yemek saatinde ona dünyayı dar eden bir kabusa dönüşüyor ve bebek buna anlam veremiyor. güveni sarsılıyor dünyası başına yıkılıyor çünkü tek varlığı sizsiniz. lütfen ağlatmayın ısrar etmeyin

      Sil
  6. :)) salataya bayılırımm.mayanın yapısı narin bazı çocuklar böyle.ben tuz hiç kullanmam,yemektede sadece zeytinyag kullandıgım için bizim yediklerimizi oğlana rahatlıkla yedırıyorum.sadece ona özelde bişiler yapıyorum tabi.öle ıspanak yatagıbda ruyeşmli tavuk bilmemne yapmadıgım için:) oğlan yıyor valla.bazen yıyo bazen az yıyo ama her oğunde beraber masada karsılıklı yıyoruz.gerçekten çocuklarda bır saglık problemı yoksa bize az gbı gelen öğün onlara yeterli geliyor.raadım ben valla bu konuda ilk başlarken bi zorlamıştım milletin gazıyla tabi,baktım ki kendimi yıpratıyorum çocuk dahada iştahsız oluyor,akışına bıraktım.iyikide öyle yapmışım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi yaaa bence de, narin narenciye.
      Ben de çok az tuzlu yapıyorum hep, hepimiz yiyoruz ama ilk başta sıfır tuz koyuyordum tabii hiçbirini yemiyordu iştahsız çocuk. şimdiki aklım olsa ben bu tuz işine çok takılmam biliyor musun, bence biraz tuz iyidir. tuz vermiyorlar sonra ellerine krakeri bebe bisküvisini dayıyorlar, onlarda daha beter tuz var yahu.. Ay toplum eğitimciliğine başladım susayım.
      Senin oğlan da kendi yiyor ama en önemlisi bence bu ;)

      Sil
    2. Aynen hazır seylerde hatta ekmeklerde tuz seker yok gbi davranıyorlar.tuz konusunda takıntım yok ama esım cok tuzlu yıyor:(onune gecmeye calusıyorum ama yok adam sevıo işte.. Oğlan kebap bile yıyo bnm:)))adama urfa acılı acısız fark etmıo.bide kahvaltı yapsa yok yemıo işte gercı su sıcaklarda bn bile sadece soguk meyve yıyebılıyorum:(. Bn ilk evlendıgımde annemın bna verdıgı tarıf; "kerevızı patatesı soganı kup kes,lımon sık şeker istersen koy bnce koyma,sen bilirsin" bunları küçük not kagıtlarına yazmış:))))) acaıp bi kadın ya anlatma kıtlığı var.ama yakarak bazen cok bazen az cozdum zamanla napim kabızlıktan ıyıdır

      Sil
    3. hahaha çok tatlı, anneler böyle işte :)

      Sil
  7. İkinci bebede doğrudan bizim yemeklere başlayanlardan biri de benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte budur yaaa :) Doğalı bence, sen ayrı ye bebek ayrı yesin tabii ki çocuk bi noktadan sonra reddediyor.. Di mi?

      Sil
  8. Derin 10 aylik oldugunda yaptigim hicbirseyi yememeye basladi oyle boyle degil hicbisey yemiyordu.bir gun canima tak etti o siralalarda da "o tabak bitecek mi' adli kitabi okuyorum.o gun dolaptaki uc cesit sebzeyi kitapta anlatildigi gibi dilimledim cok hafif tuz birazcik baharatla pusirdim ve koydum onune.ya yiyecekti ya da ben baska careler arayacaktim.once elledi ezdi bakti bakti ve bingo yemeye basladi.hem seviniyorum hem de odum kopuyo fazla isirirsa ne olacak ya bogazina takilirsa..ama o her bebekte var olan yeti ile agzina aldigi lokmalari once damagi ile ezdi ve sonra yuttu :) o an onu izlemek gercekten harikaydi (hala her ogunde yemesini seyretmeye doyamiyorum).o gunden beri corbaci teyzelere, pekmezci ablalara,pureci arkadaslarima aldirmiyorum (hehe bazen icimdeki turk anasi hortluyor da hatun beni bi silkeleyip kendime getiriyor sagolsun :D ) o gunden sonra bizim evde yeni bir mutfak kulturu olustu yillardir ispanak yemeyen ben suanda firinda citir idpanak hastasiyim,nohut desen agzima surmem dun bi tarif buldum nohut mucver enfess.tarif konusunda yurtdisi blw bloglari cok ise yariyor tabi bazen de kendim icat ediyorum.evet genelde kuru besleniyor ve cogunlukla kabiz ama napayim onun midesi onun karari.zamanla yedigi miktara da takilmamayi ogrendim ne kadar yedigi degil ne yedigi onemli artik benim icin.mesela avokado yexise o gun sadece neden olmasin mucizevi besinler arasinda.nadir zamanlarda istahli oluyor yaptigimiz her seyi yiyor (ah analik o gunlerde degmeyin keyfime :D)
    Az da yese gurur duyuyorum kizimla,bir mucadeleye girdi anasiyla ve kazandi,zafer onun ;) kirlensin her yer temizlenir,az yesin ama yuzundeki o hakli gurur hep olsun yahu.
    Duygusala bagladim bak simdi gidip yavrumu opmem lazim.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynısı işte, bizimki de yaklaşık 9 aylıkken püreyi reddedip katıları tercih etmeye, 1 yaşından sonra da başkası tarafından yedirilmeye HAYIR'ı bastığı için, benimki de zorunlu BLW oldu ama büyük bir zevk onun çatalla yemeğini yakalayıp ağzına götürme başarısını, ilk defa bıçak kullandığındaki yüz ifadesini, yemekten sonra peçetesine ağzını silip kalkmasını falan izlemek :) Kirlenmesi dökmesi vs bence de hiç sorun değil, zaten bakıyorum 1,5 yaşından beri kirletmiyor da artık.. Biraz da çeşiti arttırabilse ve özellikle kabıza karşı sulu lifli gıdaları yiyebilse ben de rahatlayacağım ama buna da şükür..

      Sil
    2. Bu arada hangi siteleri beğenerek kullanıyorsun?

      Sil
    3. Little grazers harika bence bazen ordan baktiklarimi aynen yapiyorum bazen de uyarlama yapiyorum.
      My lovely little lunch box da cok iyi
      Kidfoodideas
      Kidsfooduniverse
      Blw mama uk
      Ve gurme bebek'e bazen cok guzel parmak yiyecek tarifleri geliyor. Derin de bakiyorum protein agirlikli besleniyor cig sebze yemeyi pismisine tercih ediyor.yogurt yemiyor dondurup veriyorum oyle yiyor.
      Buarada ben de senin ev yapimi leblebi tarifini merak ediyorum.

      Sil
    4. supersin :)
      leblebi çok kolay bak: 1 gece önceden nohutu haşla, yemeğini yapacakmışsın gibi ya da konserve kullanıyorsan konserve de olur, sonra hafif zeytin yağı ile, kekik, hafif tuz, paprika toz biber karıştır leblebileri şöyle bir, sonra 50 derece fırında hafif hafif pişir, ben 30dk pişirdim yetti, ama kıvamı ara sıra kontrol etmen gerekiyor ilk seferde ki çok katır kutur olmasın :) afiyet olsun.

      Sil
    5. Cok sagol..hemen denicem

      Sil
  9. Aslinda bu yedi yemedi olayi anne sutuyle alakali biraz da. Anne sutu alabilse hic sallamayacaktim belki ama almadigi icin extra üzerine gittim. Anne sutu donemini artik gecti, (En azindan bana gore. Yedi yasina kadar emsin diyenler dovmesin sonra)
    Ve acikcasi artik yemedigi icin uzulme donemimi astimgitti. İstiyorsa yiyor istemiyorsa peki deyip geciyorum. Ki artik inatlasmak ya da zorlamak gibi bir lüksüm de yok. Hayir dedi mi, eteklerini kafasiyla beraber sağa sola savurup iiihh dedi mi gecmis olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay sapık onlar bence :P Bence doğru yol budur.

      Sil
  10. Ben nohutu direkt haslanmis tuzlanmis haliyle zannetmistim. Cocukluktan kalma :-)
    Ama tarif cok hos duruyor bende yapacagim. Caktirmadan tarif verdin. Yazi gir de millet parma k besin gorsun :-D

    YanıtlaSil
  11. Yazını direkt Güray'a gönderdim çünkü o bu konuda tam bir türk kanı taşıyor benim ise listemde en en en en son sırada bile dğeildir; yerse yer yemezse yemez sağlıklıysa salla. Güray'da bana sen yedirmediğin ilgilenmediğin önemsemediğin için yemiyor diyor. Ben bir çocuğun aç ise bunu bileceğine ve kesinlikle kendine yeter miktarda yiyeceğine inanıyorum önüne sağlıklı seçenekleri koyuyorsan ve ondan 1 dilim 1 kaşık yiyorsa tamamdır. Hep derim Aren başkasının çocuğu olsaydı annesi ona iştahsız derdi ve muhtemelen sinir krizleri geçirirdi ben Arene slim fit çocuk ve az ve öz besleniyor demeyi yeğliyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz yıllardır hiç mi üzüm üzüme baka baka kararmadınız, benim Alman koca bile resmen Türk gibi çatal ucunda köfteyle geziyordu bi dönem hahahaha Napıyoruz biz ya dedik neyse kısa sürede silkelenip kendimize geldik, şimdi aynen ben de senin gibiyim. Zarif ayol benim kızım :D

      Sil
  12. Bu yazı bir sürü güzel hatırayı aklıma getirdi, ben küçükken annemle az yemek yapmadık :3 Hatta annem oyuna çevirirdi, beraber tv'de yemek programı sunan ustalar olurduk, ben püf noktaları verirdim :D O zaman daha Pinterest olmadığı için en fazla ıslak kek filan yapardık tabii...

    YanıtlaSil
  13. 2. resimde mayanin elbisesi hm mi? :) kızımda da var :)
    Sema

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeet :) Bayılıyorum ben ona dot dot elbise diyoruz severek giyiyor :)

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!