20 Temmuz 2015 Pazartesi

Çocuktan sonra evlilikte değişen şeyler

Ya aslında bu konuda hem de ciddi ciddi yazmıştım (hatırlamak için buraya tık tık) ama bu yazmakla bitecek bir konu değil, pek tabii ekşın dolu evlilik ve ebeveynlik hayatımızda olmuyor ki bir saniye yepyeni bir anektod yaşanmasın, "e ben bunu yazmaz mıyım?!" hissiyle dolup taşılmasın.. Bekar insan "evlilikten önce seks yapılır mı" derken, biz asıl evlilikten sonra seks yapılır mı?; inançlı insan "ölümden sonra hayat var mı?"yı ararken, yine biz aslında çocuktan sonra hayat var mı? gibi sorunsallarla boğuşuyoruz.. Öyle değil mi sevgili bebetodaşlarım? Şu hayatımızın geldiği noktaya bakın bi Alla'şkına..

Dün eşimin liseden çok yakın bi arkadaşı, onun burda adet ve moda olduğu üzre evliliksiz yaşam arkadaşı ve dedikodulara göre sürpriz yumurtadan çıkmış bulunan 2,5 yaşındaki kızları ile biz Mr., Ms. & Miss Kod Adı Ekşın, şehrimizin güzide bir Bira Bahçe'sinde buluşup 4 saat kadar birbirimize "çocuktan sonra nasıl da eğleniyoruz, nasıl da mükemmeliz" diye aşık attık. Onlar yediler mi bilmiyorum ama ben yemedim, iki Uzak Doğu'ya gittiniz (birinde bebek 2 aylıkmış) kolunuzla ve görmek istemediğim bir tarafınızda renkli dövmeler var diye cool çift, havalı ebeveyn olmuyorsunuz işte, yemezler. O satır aralarını okudum ben yevruuum, diyordu ki "senede 1 kez tatile çıkabilmek için ikimiz de eşek gibi çalışıyoruz, çocuğumuzu günde 2 saat bile göremediğimiz için al işte şurda oynamak yerine kucağımıza yapışıyor, cok cok parmak emiyor, evde taze yemek ne gezer anca bira bahçesinde yemekten o renkli dövmelerin üstüne döt-göbek bağladık, bira bahçesi dediysem o da anca ayda yılda bir, böyle kendimiz gibi çocuklu biriyle gidersek, onda da 8'de evdeyiz, çocuğun uyku saati geliyor, mızmızlanıyor, nasıl başa çıkılır bilemiyoruz". Okudum ben bunları sizin o alelacele topuz yapılmış saçınızda, tek göze çekilmiş diğerine unutulmuş rimelinizde, şortunuzun altındaki delikte, eşinizle aranızdaki "canım? canın çıksın!" muhabbetinde..

Hayır, sakın yanlış anlamayın. Eleştirmek, aşağılamak değil. Hepimiz arada ipin ucunu kaçırıyoruz tabii ki arasıra ben de topuzlu, altı delinmiş üstelik ikisi farklı renklerde çoraplı, canım diyene son noktasına dek doldurulmuş kirli bebek beziyle saldıracak halde olabiliyorum. Yorgunluk, tek başınalık, ikide bir hastalık, tükenmişlik... Çocuğu olan, bakıcısı, anaokulu olmayan, ya da olup da bin farklı işe yetişmeye çalışan herkes bilir, yaşar bunu. Normal. Eleştirmiyorum. Ama bazısı bunu "hayat felsefesi" yapıyor yahu, devamlı olumsuz, devamlı yakınma, devamlı "vah bana vahlar bana" halleri. Daha beteri, bazısı dıştan mükemmel içten perişan, bir mükemmel annelik hırsı, bir anlamsız telaş, özentili haller. Yahu bırak, saçını topuz yap, makyajın olmayıversin ama enerjin olsun, neşen olsun, umudun olsun! Çamurda oynayan şu çocuklarla bana bak, ayağımızda donumuz yok, hatta ben virüs kapmışım cor cor ishalim, o gün yeni yıla giriyoruz ve yemeği bırak bisküvi bile bulamamışız kahveye banacak hatta ilerleyen saatlerde patatesin kabuğunu cips yapıp (içine ne olduğunu bugün bile bilmiyorum) önümüze yılbaşı yemeği diye atacaklar ama suratlardaki mutluluğa bak, Malawi'li çocuklar bunlar.

Kendinle, durumunla azcık dalga geçmeyi bileceksin dostum. Yoksa bu hayat valla geçmez, haberlere baksana dünyada çok moktan işler dönüyor, kafayı takarsan bittin.

Bak şimdi, evlilik çocuktan sonra değişir mi diyorduk. Ya değişmez mi, hayat değişiyor günden güne. Ama aynı kalan değerler olmalı, saygı, heyecan, aşk, samimiyet, yalan söylememek, saman altından su yürütmeye çalışmamak. Yıllar yıllar önce sen bu adamda ne sevdiysen, onu sevmeye devam etmek, değiştirmeye çalışmadan kabul etmek. Bunları sağlayınca valla tavşanlar gibi seviyor seviliyorsunuz. Geçen yıllar, hayatın yükü, çocuk falan hiç bir şeyi değiştirmiyor.

Bizde çocuktan sonra değişen bir kaç şey oldu ama bak:

1. Çocuktan önce eşimin yumurtasını şahane rafadan yapabiliyordum, tam böyle beyazı pişmiş sarısı akışkan. Çocuktan sonra mümkünatı yok beceremiyorum, ya katı oluyor taş gibi adam kafama fırlatsa kafam çatlar, ya beyazı da sarısı da cıvık cıvık ivvvrenç. Yok tutturamıyorum, bu yeteneğim çocuktan sonra yok oldu.
2. Erkek kişisi klozet kapağını kapar oldu! Yılların ilişkisinde başaramadığımı 1,5 yaşındaki kızım 1 seferde halletti, meğerse babanın bardağını alıp klozete sokup çıkarıp "suuuu, iç iç" demek ve dudaklara doğru götürüvermek yeterliymiş. Koca kadınım, bu benim hiç aklıma gelmemişti bak.
3. Çocuktan önce cilveleşmek şartlı koşullu bir eylemken (yahu çarşafları daha o gece değiştirdim diye, ay bu gece yorgunum yarına kalsın diye, yüzüme krem sürdüm biraz emsin diye sevişmeyen çiftler biliyorum ben), çocuktan sonra tek bir şart oluyor: çocuk uyudu mu, zaman mekan hiiiç fark etmez, direkt fırlaaaa.

Valla başka da bişey değişmedi sanırım ;) Sizde?

16 yorum:

  1. Değişti. Onun uyuduğu saatlerde ben ayakta, onun ayakta olduğu saatlerde ben uyumaya. Çok sinirimi bozuyor bu durum. Biraz kastırdım ben, daha geç yatayım da beraber takılalım diye. Ama yazık be bana da. Uykusuz kalıyorum sonra, canım çıkıyor. Erken yatması ve erken yatması lazım ama bunu kendisinin istemesi lazım. Ben önermem bunu. O da beni özlüyor, o da birlikte yatağa girme ve uyanma ritüellerimizi sayıklıyor ama sabah oğlanın yatağından yükselen marşına ben koşuyorum. O güzellik uykusunda, hiçbir şey duymadan uykuya devam ediyor.

    Bunun dışında aşksal, flörtsel şeyler değişmedi. Daha bile kalitesi arttı hatta. Ama ben kendimi yalnız hissediyorum bu ama bu uyku konusunda, orası kesin.

    Sizin o dövmeli çift gibi tiplerle tanışıyorum bazen. Ne diyim, her şeyi tamı tamına başarmak zor iş. Bunu kabullenip, sükunetle davransak hafifleriz sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla biz 11.30'da yataktayız (Maya bu sıra 10'da uyuyor), sabah da ailecek 7'de uyanıyoruz :D Yani 1,5 saatimiz var ikimizin başbaşa :P Bir de kızı kakışlayıp gece çıktığımızda ya da pazar kahvaltısına babanneye bırakıp keyf yaptığımızda tabii, onlar lüks..

      Sil
  2. http://ilan.elookat.com/ilan-TOPTAN-DUBLOR-YUMURTA-EGG-TIMER-YUMURTA-ZAMANLAYICI-uasuAAN-3825022.htm. ceren ben yumurta pişirme klavuzu kullanıyorum hergün aynı kıvamda yumurta için ideal . 5 yıl önce falan almıştım hemide alman malı. yukarda resmi var.
    bence herkes kendi gerçekliğini kabul etmeli 1.5 yıldır saçım toplu duruyordu tepede. 20 dakkada yaparım çünkü en az ...hatta ilk yıl lens yerine gözlükle dolaştım göbeğimde kocamandı cinsel hayata hiiiiççç girmiyorum ama bu gerçeklikleri dibine kadar yaşadım hiç de gocunmadım evde hapis hayatı yaşadım 1 yıl . ama geçti işte kızım bana güç verdi. hiç aklıma gelmedi tüh eski hayatıma tam gaz devam etmeliyim. 3 aylıkken vietnam a 8 aylıkken kore ye 10 aylıkken zirve tırmanışı yapayım ağrı ya demedim. 10 yıldır bekliyordum ben bu kızı. ohh doğurdum ama yıkılmadım ayaktayım demedim. tam tersi düştüm ama kalkacak gücüm varsa hiç dert değil dedim.
    en çok değişen şey bizde ne oldu biliyomusun.
    eve daha bağlı bi hayat gelişti. ben haftada 2 3 kez evde yemek yapardım bu hergüne çıktı. spora gidemez oldum. salon koltuklarını unuttum tv izlemek bir hayal eşim her hafta pazara gitmek zorunda kaldı oh olsun hep ben yapıyorsum o işi. arkadaşlar çoğunlukla çocukları ananae babanneye bırakarak çıkıyorlar biz bunu 2 yılda sadece 3 kez yaptığımız için artık bize haber bile vermiyolar bizde 3 ümüz takılıyoruz napalım biz gibi takılan aileler bulmaya çalışıyoruz artık. memeler hala kiralık :) hımm daha yazmadığım kaldı mı mutlaka çok var ama huzurluyuz mutluyuz hiç kimse şikayet etmiyor bu da gerçekliğimizi kabul ettiğimiz için belki. çocukluyum ama bağladım göğsüme dünyayı gezdim yada eski hayatıma devam ettim herşeyi yaptım gibi bir hırsım yok bu hırsı da asla anlamış değilim. ben o şekilde bi hayatı zaten yaşayamam çocuğumu minimum sürede bensiz bırakmak bana ihtiyacı olan her an yanında olabilmek yeme içme uyku düzenini korumak benim için kızıma karşı bir sorumluluk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli olan zaten aynen dediğin gibi koşullarıyla mutlu olabilmek :) Ne güzel.

      Sil
  3. Neyyyy çarşaflar değiştiyse daha iyi:)) bizde bu konuda değişen şey saatler oldu,insan istediği zmn istediği yerde sevişemiyor,çocuk uyusunda yakalanmayalım diye bekliyor..heee bide bn bu konuda böyle rahat olunca "aaaa ayıp" oluyor.sanki çocuk gökten zembille indi.bu arada resme çok güldüm ya gönderceğim bi iki kişi var(happy bırthdayli olan) hoşlanmadığım değilen şeylerde var hem onda hem kendimde ama bu konuda çalışmalarımda var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şşşşt ayıp nçık nçık nçık, aile bloğu burası!
      Farkındalık değişimin ilk adımı ;) kolay gelsin

      Sil
  4. Bebe 7 aylık, siftah yok daha öyle diyim. Ya uyanırsa öyle büyük bir korku ki içimde, konsantre olamıyorum, uyanır da ağlarsa emmek isterse diye korkumdan. Çünkü sonrasında duş almadan kucağıma almak ya da emzirmek istemiyorum. Ne zaman uyanacağı da belli olmuyor. Durum bu cinsel konuda.
    Henüz kuaföre güzellik salonuna gidemedim, bu durum cinsel ve günlük mutluluk katsayımı çok etkiliyor. Mis gibi olmak istiyorum olamıyorum, bazen kokuyorum banyo yapamıyorum (gece uyuyunca yine ya uyanırsa korkusu, gündüz annem gelirse hemen yapıyorum) Annemle eşime bir yarım gün bakın ben de gezeyim bir güzelleşeyim kendime geleyim dedim ok deseler de icraat yok henüz. Çocuktan sonra evlilikte değişen şeyler demişsiniz ama aslında hayatta değişen şeyler bence. Kişinin hayatı nasıl değişiyorsa cinsellik de bir parçası öyle değişiyor. Günde 2 banyo yapan kadının kokan kadına dönüşümü benimki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Adsız, icraat yoksa sen onları zorla. Bazı insanlar çocuk bakımını direkt anneye bırakıyor, özellikle bebek küçük diye düşünüyorlar ama artık 7 aylık bebek babası ve ananesiyle durabilir, hele biberon kullanıyorsa daha rahat (benimki hiç kullanmadı ama ona rağmen 2 saatte bir emdiği için emzirip emzirip kaçtım). Bebekten biraz uzaklaşmak inan ki sana da bebeğe de iyi gelecek, bakımını yap, ya da sadece git bir parka otur 2 sayfa kitap oku, valla çok farkını göreceksin. Sen ne kadar dinlenmiş, enerji toplamış hissedersen inan bebeğe de o kadar farklı davranıyorsun, kendimden biliyorum.
      Hiç kokan kadına dönüşme, uyanırsa ağlarsa ne olur? Bebek bu, uyana uyuya, ağlaya ağlaya büyüyor. Bak benimki ilk 7 ay neredeyse uyanık olduğu her an ağladı (abartmıyorum) ama işte büyüdü, şimdi ağlayan çocuk görünce "niye ağlıyo?" diye soruyor :D Kerata sanki sen hiç ağlamadın da.. Bebek de olsa ayrıca onun da aslında kendi kendine zaman geçirmeye de ihtiyacı var, devamlı gözler üstünde olmadan. Beşiğinin kenarları yüksekse, bırak 3-5dk kendini oyalasın, isterse ağlasın valla bişey olmaz, sonra yavaş yavaş dakikaları yükseltirsin. Bir de ben çok yapıyordum ve çok faydasını gördüm, uyanınca hemen yanına koşma, bırak 3-5dk kendi kendine takılsın, yavaş yavaş kendi uyanırsa daha sakin oluyor çocuklar.. Kolay gelsin ve merak etme en zor kısmı atlattın, gerisi hep daha kolay olacak ;)

      Sil
  5. Bu zorluklar cocuktan onceki yasam tarzinla cok alakali.hergun 1 saat ayna karsisinda makyaj seanslarin varsa tabikide cocuktan sonra bu bir hayal olur ( kimileri de devam ettiriyor helal olsun diyoru).ben makyaj vs. sevmem zaten kirkta bi kere,sorun yok yani.ev isleri keza yine oyle pratiksen cok ince eleyip sık dokumuyorsan o da sorun olmuyor,hatta bebe az buyuyunce birlikte bulasik mk. bosaltma, camasirlari makinaya atma,dalgalar yaparak yatak toplama gayet eglenceli olabiliyor.ince mevzulara gelince valla evde kesfedilmedik kose kalmamisti neyseki bir yas civarinda odalarimizi ayirdik da bebetoyla biz de eski usturuplu duzenimize geri donduk :))yok carsaf yeni degisti, ay ben burda rahat edemem,cocuk uyanirsalar olursa olmaz tabi o isler.sana katiliyorum uyansin birazcik dursun o yatakta kendini oyalamayi ogrensin bunlar kolay is degil tabi bi bebek icin ogrenene kadar az biraz aglicak baska ifade sekilleri yok gariplerimin napsinlar.gezme tozma bebeyle de oluyor gayet de guzel oluyor hem onun hem esinle rahat edebilecegin yerler olduktan sonra mis yani.tabii sıkıntılı donemler olmuyor degil ben biara esime kafayi fena rakmistim mesela adam gag dese gug dese suc ama gecici(ymis) ogrendim kolaymi ailede yeni bir kisi var ve tum sorumluluk siz de.pekala sipsak yapilms bir topuz ustune rahat bir seyle dudaga da hafif bi ruj ile mukemmel gorunebilir kadinlar.galiba isin ozu detaya takilmamak.ay bi de su uyku mevzularini tekrar duzene oturtabilseydik iyiydi valla :) klozet olayi da agulama babildama gibi evrensel tum brbekler icin anladim bunu eli yetistimi her bebek o suya bi kez bardak salliyor valla :)
    Bak yine drama hocamin kulaklarini cinlaticiim her kosulda insan istedimi mutlu olcak seyler bulur ya da tam tersi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak ne hatırlattın bana, bizim kız beni rujsuz kolyesiz sokağa çıkarmaz oldu son zamanlarda :D İlla kapıdan çıkarken bir bakıyor tepeden tırnağa, unuttuysam "ağııııız ağıııız kırmızıııı" diye bağırıyor hahahahah Anasına çekmemiş kokoş. Yoksa ben efil efil elbise, bir topuz tamam :D Yaz günü yahu...

      Sil
  6. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve takipteyim bana da uğrarsanız sevinirim sevgiler :)
    http://modadusleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  7. şuan dağınıklık paçamdan akıyor abi ! saçlarım ise hep topuz :)) yüzüme bazen sametin pişik kremini sürüyorum :)) günlerdir bloğa dokunamıyorum , diş seanslarına gidemiyorum ama napıym artık kendimi şöyle telkinliyorum BU BİR SÜREÇ , ŞUAN İŞLER BU ŞEKİLDE YÜRÜYOR , EVET YORULUYORUM FALAN FİŞMAN AMA GEÇECEK .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle geçecek, sabır, sabır..

      Sil
  8. tuvalete bile kaçak gidiyoruz işe gittim sanıp tuvaletin banyonun kapısında ağlıyor ,yaklaşık 20 dk banyoda kalan ben çocuktan sonra en seri şekilde saçımı yıkadııma şükredip çıkıyorum ayna karşısından yarım saat geçirirken 10 dk hazırlanabiliyorum şipşak yemek yapan hamarat bir kadın olarak buldum kendimi :D diğer konuya gelince çocuk uyusun yeterrrr mekan farketmez :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay yazık kuzuya yaaa (sana daha çok yazık ama!)
      Ama bak hepimizde hiç ummadığımız olumlu gelişmeler de olmuş :)

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!