20 Eylül 2015 Pazar

Evsiz bir prenses gibi..

2 aydır Maya kendi kendine giyinmek istiyor ve günlük kıyafetlerini de kendi seçiyor. Aman yanlış anlamayın bu bir başarı öyküsü değil; çünkü 2 yaşındaki sevgili kızım inanılmaz rüküş, renk ve kombin uyumundan bi'haber ve sanırım sanatçı babasına çektiği için oldukça aternatif bir zevke sahip. Onu anlamaya çalışmaktan vaz geçtim ve olduğu gibi kabullendim (akıl sağlığımı korumanın tek yolu buydu inanınız).

Kendim çok süslü ve hatta hiç kokoş değilimdir. Günlük koşturmada itiraf edeyim pantolon ya da jean'den çok elbiseler ve etekler giyerim ama altına da spor pabucumu çeker hop hop keyf ederim. Takıda da altından nefret eder, doğal ve göze batmayan sade malzemeleri tercih ederim. Saçlarıma düğünlerde bile fön çektirdiğim görülmemiştir, doğal dalgasını verir yıkar yıkar çıkarım. Makyaj benim için eyeliner ve hafif tonda ruj demektir, henüz hayatımda fondoten ya da BB krem kullanmadım. Kırışıklığım çok yok, olanı da ağız kenarında gülme izi diyor ve hiç takmıyorum. Ve fakat; kızım bana çekmemiş, bu kesin.

Pembe giydirmediğimi biliyorsunuz. Yine de dolabında anane ve babannesinden hediye gelen ve ayıp olmasın diye ara sıra giydirip kendilerine gösterdiğim birkaç pembe kıyafeti var ama şimdilik kendisinin de pembeye pek düşkünlüğü yok. Fakat rengarenk olmak, dönünce açılan etek giymek, aynada kendini süzmek ve benim takı kutumdan boynuna koluna takılar takmak çocuğun içinden geliyor yahu, şu yandaki fotoğraftaki haline, sol elindeki yüzüklere, sağ bileğinden dirseğine kaymış bileziklere ve tüm vücudun duruşuna bakın yahu, nedir bu?! Engellemiyorum tabii ki içinden gelen bu pakizeliği. Ama arkasına geçip kıs kıs da gülüyorum, ne yalan söyleyeyim.

Bu fotoğrafları da sizle beraber gülmek için çektim. Yüzünü sakladım siber alemde madara olmasın, internet asla unutmadığı için, ilerde keşfedilip zorbalığa maruz kalmasın aman! İşte evimizin "homeless princess"i (evsiz prenses'i) huzurlarınızda :)


Bunun bir dönem olduğunu biliyorum. Aslında genellikle 3 yaş civarı başlıyor ve ilkokula dek sürüyor, Maya'nın içten gelen kokoşluğu 1,5 yaş civarında biraz erken başladı ve "sarı eteğimi giyceeem" ya da "puanlı elbiseeem nerdeee" diye celallenmelerinin bizi güldürdüğünü fark edince iyice alevlendi. Bazen o kadar korkunç giyiniyor ve o şekilde sokağa çıkıyor ki, park ve bahçelerde pusu kurmuş acemi anne avlamayı bekleyen Türk teyzeleri görse çıldırırlar. Bence hiç sorun değil. Şansımı deniyorum, "kızım bak bu elbise güneşli havada giyilir, bugün yağmur yağıyor, üşümemek için pantolon giymelisin" diyorum.

Ya da "sarı eteği pijamaların gibi sadece evde giyiyorsun, dışarda giymiyorsun" diyorum. Bazen kabul ediyor, bazen de ısrar ediyor. Ben de fazla ısrar ettirmeden, inatlaşmasına olanak vermeden "peki bugün bu eteğini giymeyi çok istiyorsun sanırım" diyip bu şekillerde çıkmasına izin veriyorum. Doğrusu kimsenin dikkatini çekmiyor kokoşluğu ama çekse de sorun değil bence. Hayatta kafaya takılacak ve üzerinde inat edilecek daha önemli ebeveynlik durumları olsa gerek :) Çocuğumun zevksizliğinden ben niye utanayım ayrıca, benim üstüm başım gayet normal, demek ki olay bende değil.. E o zaman bana ne ayol, çocuk bir şekilde kendini ifade etme ihtiyacı içindeyse, bırakıyorum böyle evsiz prensesler gibi salınsın.

Bu dönemler de geçecek (Allahım yoksa pembe tütü mü geliyor sırada!? - Dehşet çığlığı -)

25 yorum:

  1. Bu sıralar Koton Kids reklamı var yeni yayınlanmaya başlayan. Bu ince zevki anlatıyor o da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deme ya, kotonun elbiselerini çok severdim yani kendim için çocuk bölümünü hiç bilmiyorum nasıldır :)

      Sil
  2. Bugün elma toplama festivaline gittik bütün çocuklar o kadar renkli ve cıvıl cıvıl ki, rengarenk uyumsuz, etekler altında çizmeler pantalonlar, yağmurluk üstü şallar hepsi maya gibi giyinmişti ve ben çok seviyorum bu tarzı. Bakmaya doyamadım kendileri gibi rengarenk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ondan zaten burda hiç sorun değil yan gözle bile bakan olmuyor ama Türkiye'de düşünsene, tüm çocuklar üniforma gibi renk uyumlu aman bana ne derler, anası paçavra gibi giydirmiş :))))

      Sil
  3. :))ne guselll rengarek,kendi kisiligini yansıtıyor.etrafında çok görurse istemesi anormal olmaz tabi ama tütü ya bu tütü...offf hep tukurdugumuzu yalatmaz bu cocuklar bize dimi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha tütü giyen çocuk hiç görmedi, görse naapar hiç bilemiyorum :))) İnşallah görmez ya korktum şimdi..

      Sil
  4. Ahaha : )) Fotoğraflara koptum :D Bu kokoş olma sevdası ilkokul çağında geçse ne yazar.. ergenlik beginner seviyesinde kat be kat fazlasıyla geri gelecek. Bence Maya'nın eneme-yanılma yöntemiyle iyi kombinler yapmayı öğrendiği o hayırlı günleri kısmetse inşallah şükür ki göreceksiniz.

    Bizimki de son günlerde benim çizmelerimin içine girip dansediyor. Hayır evde çizmelerle erotik dans filan yaptığım da yok.
    Noluyo ben de anlamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha o görüntü geldi gözüme.. Ben de annemin topukluları giyerdim ama 5 falan vardım yaaa hey allahım yeni nesil..

      Sil
  5. oğlan anası olmama rağmen aynı sıkıntıları ben de yaşıyorum şu aralar. bi yerde okumuştum; "giyinmesi gereken zamanda ondan önce davranıp 2 uygun kıyafet bulun ve "bu mu, bu mu?" diye sorun, çoğunlukla çocuklar 2. seçecektir"
    diyor. yabana atılır bir yazar değildi lakin bizde tutmadı, boş gözlerle "beni salak mı sandın" der gibi baktı, gitti kendi istediğini çekiştirdi.. ama Alman tarafına gelirse belki sizde tutar, bi dene :)
    kokoş-rüküş olsun problem değil de yaz sıcağında yün hırkalar, kış soğuğunda askılılar istiyorlar o çıldırtıyor adamı..
    son olarak kız çocuklarını özellikle bu konuda rahat bırakmak gerektiğini düşünüyorum, şimdi olmazsa ilerde içinden çıkacak o rüküş :) ben de kılık kıyafet ve makyaj konularında "salaş" olmama rağmen küçüklüğümde nasıl heves ederdim takılara filan.. sal gitsin napıcan :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Alman taraf" açıklaması da yapayım sanki saflık gibi algılanmasın, çok kitabi insanlar ya belki standartlara uyar demek istedim ;)

      Sil
    2. O iki seçenek sunma taktiğini ben çok uyguluyorum, aynen dediğin gibi Alman tarafına denk gelince süper de, kıyafet konusunda Türk tarafı ağır basıyor, ay nerde nesi var hepsini de biliyor, bazen çok berbat bir seçenekse yıkandı ıslak kuruyunca giyersin diyorum anca o zaman ikna oluyor :)))) Ay bu da çocuğu aldatma oluyor ama napacaksın buz gibi havada askılı elbise yani, yoksa saldım gitti valla en az 3 bilezik 2 kolye ile dolaşıyoruz sokaklarda :))) Bir de bunun anne ben seçtim bunu giy dönemi var biliyor musun ayyy, o kadar da yüz vermem heralde..
      Almantarafına güldüm yaw, ben severim böyle çoklu kültür çatışmalarını ironik biçimde sunmyı :)) takılma hiç.

      Sil
    3. bizimki bunu giye çook erken başladı. işyerine giderken çiçekli böcekli tatil elbisesini giymedim diye dolabın önünde yatıp ağladığı çok oluyor.
      babaya kuma olduğu için, onun giymek istediği kıyafetleri hayır o benim diye elinden alır. sabahları işe hep geç kalıyoruz valla :)
      senin kızın erkek versiyonu da "örümcek adam"lı kıyafetler.. hiç izlemediği o karakterin olduğu bir takımı var ve her yere onunla gidicek. "bunda böcük vaa mı?" diye soruyor giydirirken..
      bizim zamanımızda olsa annem "terlik geliyo terlik" derdi :P

      Sil
    4. Ay inanmıyorum, bizim ailede de çok denir :)) Hiç gelmez o terlşk ama lafı hep döner ortada hahahaha

      Sil
  6. bence her cocuk bu donemden gectigi icin kimse farketmiyor bu sevimli rukuslugu :) bizim yavruda 19 aylik, simdilik "cat socks" "birdie tshirt" seviyesinde ama biliyorum siddetlenecek artacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlar çok şirin yaaa, bizim de tavşanlı çoraplar vardı küçüldü de kurtulduk :)))

      Sil
  7. Benimkinde de bir ayakkabi sevdasi.ne zaman disari ciksak secer giyecegi ayakkabiyi,bazen esofman altina boncuklu moncuklu ayakkabilar:) bilezikleri taktirir aynsnin karsisina gecer şingırdatir.çarşida ayakkabi magzalarini gecirtmez illa her birine girip alamasa da dokunur sever cikariz :) ama tatli oluyolar boyle rukus halleriyle ve evet burda bakiyolar baya "nasil giydirmis i cocugu oyle" dercesine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak ben o konuyu çok güzel yönetiyorum, Mayanın kışlık 1 yazlık ve aynı zamanda yuvaya giderken giydiği 1, yağmurluk bot 1 toplam 3 ayakkabısı var :))) Botu yüksek diye pek sevmiyor, yazlık ayakkabıyı da artık. kreşte bırakıyorum, geriye çoktan seçmeli 1 adet ayakkabı kalıyor :)))))

      Sil
  8. Benim de aklıma koton kids reklamı geldi yazıyı okuyunca :D Bayılıyorum küçük çocukların rüküşlüğüne, benim hayatımda o dönem ilkokula denk geldi çünkü, bebeklik fotolarımda hep bir modelmişçesine şıkmışım :D Neyse ki insan hep çocukken olduğu kadar umursamaz ve yaratıcı olmuyor, en fazla siyah ruj sürebiliyorsun :) Bakalım Maya'nın tarzı nasıl değişimlerden geçecek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babannesiyle ananesi süslüdür, onlara çekti galiba.. Ben de dona sütyene meraklıyımdır, onlara daha sıragelmedi hehehe

      Sil
  9. Koptum :)))) Bizim kız da olmayan saçlarına toka takmak istiyor sürekli :) saçlar erkek çocuğu gibi olduğundan toka durmuyor, saç bandı takıyorum hevesi geçsin diye, o da bir süre sonra sıkılıp bandı çıkarıyor yine toka istiyor :( giysi konusunaysa hiç girmeyeyim :)) Arya'yla Maya büyüyünce de kokoş olurlar mı acaba merak ettim şimdi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maya'nın saçları şu an itibarıyle benden uzun! Dün gittimkısacık kestirdim,Maya şok oldu görünce ama gelip gidip saçımla oynuyor, beğendi sanırım.. Toka mevzuu çok ince, bizimki de taktırmamak için her numarayı deniyor, bir de zamanında acemilikten kahkülünü azıcık kesmiştim, o nedenle saçı önden hafif kısa, aynen metalciler gibi devamlı önünde, sağa solla sallıyıp duruyor şampuan reklamlarındaki gibi!

      Sil
    2. ahahahaha :)) sana kolay gelsin :) Maya'nın şimdiden kendi has bir tarzı var yani :)

      Sil
  10. Ben çocuğum dostum,bu benim taaarziiiimmmm diyor koton kids reklami:) Ela 15 aylık, taktiği her saç bandından, giydiği her giysiden sonra ya aynaya ya babasına koşuyor çünkü biz ay elaaaa cok tatli olmuşsun demeye o da duymaya alıştı. Şimdilik kıyafet seçemiyor ama yakindir:) Yalnız feci şekilde atte (ayakkabi) takıntısı var. Gördüğü her insanın önce atte lerini gösteriyorsun ne alalım deyince atte diyor , mağazalarda hemen bir cift alıp kucakliyor ve bırakmıyor. Bakalım ne olacak bu işin sonu:) İyi bayramlar bu arada,öperim iki güzel bayani da:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternetten izledim hepiniz söyleyince :) Çok güzelmiş hakikaten, sanki Maya geçmiş karşıma şarkı söylemiş gibi oldum!
      Elayı yerim, ne zamandır yazmıyorsun, yaz da görelim güzel kızının son hallerini :) Bakarsın büyüyünce o 200-300 ayakkabısı olan, ayakkabılarına ayrı oda açan hatunlardan olur :))))

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!