2 Eylül 2015 Çarşamba

Şimdi okullu olduuuk :)

Altı üstü kreşe başladı ama evde doçentlik pozisyonu kazanmış gibi geriliyor! Bir süredir o da ben de hazırdık, Gece'nin de sık sık dediği gibi, çocuk hazır olunca her adım ne kolay atılıyor. Gerçekten de 2 yaş üstü çocukların gerek sosyalleşme istekleri, gerek anneden uzak bağımsız bir birey olduklarını kanıtlama istekleri, gerekse "azgınlıkları" nedeniyle annenin artık tükenme noktasına gelmiş olması (en başta da bu zaten) minikleri "okullu olma"ya hazır hale getiriyor. Öncesi gerçekten erkendi, anne kuzusuydu, kucaklaşma sarılma ihtiyacı maksimum düzeydeydi. Ama şimdi kendi yaşıtlarını arıyor, annenin dışında var olmaya çalışıyor, kendi kendini "challenge" etmeye, hayatına yeni basamaklar katmaya uğraşıyor. E, ben de bittim tükendim hakikaten. O nedenle tam zamanı.

Kreşe alışma süreci herkes için farklı. Her annenin güvenli alanları var ya, yani mesela birimiz "ohooo uyku işi çok kolay koyarsın öpersin pışpışlarsın uyur ne olacak" diyor, onun çocuğu horul horul uyuyor; bir diğeri için uyku "eğitim" olarak verilmesi gereken hayatın anneler için özel hazırladığı bir çile, onunki baykuş. Ben klinik psikoloji uzmanlığından önce 2 sene de gelişim psikolojisi uzmanlığı yapmış ve bir anaokulunda genel müdür olarak çalışmış olduğum için, 3 yaş üstü çocuklardan korkmuyorum mesela. Henüz bir senesi daha var anaokuluna ama kreşe başlaması da benim için güvenli konulardan biri, yüzdüğüm denizi az buçuk tanıyorum, rüzgarı nerden eser, dalga suratıma nerden çarpar biliyorum en azından..

Kreş seçiminde çok ince eleyip sık dokuyan blogger'lar var, haklılar da çünkü Türkiye'de ne yazık ki kreşler standart değil. Bazı kreşler resmen ilkokul düzeyinde eğitim verir ve özel üniversiteden fazla ücret alırken, bazıları "kreşimizde tv var ve çocuklarımız Peppa Pig'i hem de ingilizce izliyor" diye ağlanacak hallerine övünüyor. Benim için kreş seçimi çok zor olmadı çünkü buradaki kreşler üç aşağı beş yukarı aynı standartta. Açıkcası üzerinde durduğum iki konu vardı; ilki eve yakın olsun, ikincisi de yüzölçüm başına az çocuk ama çok bakıcı olsun. Şansımıza ilk baktığımız kreş bu iki seçeneği de sağladı ve Maya sevinçle ellerini çırpıp koşturup durunca, hemen orda o an karar verip kayıt ettirdik. Eminim daha güzelleri de vardır ama olduğu haliyle bu kreş benim için yeterli. Zaten 1 sene gidecek, 3 yaşından itibaren burada çocuklar anaokuluna yazılıyor ve anaokulları da gerek eğitim, gerek sosyalleşme süreci, gerek eğlence bazında çok seçenekli, çeşit çeşit, rengarenk. O zaman daha ince elerim belki, bilmiyorum.

Kreşimiz evimize bisikletle 10dk uzaklıkta, üç katlı, geniş bahçeli bir binada. 0-3 yaş arası çocuklara hizmet veriyor ve her grupta 8-9 çocuk olmak üzere toplam 4 grup ve 30 öğrencisi var. Her 4 çocuğa 1 öğretmen ve grup başına bir temizlik ve bakım yardımcısı düşüyor. Maya'nın grubunda 8 çocuk, 2 öğretmen ve 1 yardımcı var. Almanya'da anaokulu öncesindeki kreş sistemi çocukları yaşa, cinsiyete ya da kişisel özelliklere göre ayırmıyor. Bu durum 3 yaşında gideceği anaokulunda değişecek, orada çocuklar arasında en fazla 6 ay olması ve kız erkek eşitliği sağlanması gerekiyor; o nedenle mesela "36-40 ay arası 1 adet kız çocuk alınacaktır" gibi ilanlar veriliyor. Siz online sistemde 7-8 anaokulu seçip başvuruyorsunuz, onlar kriterlerine uyan çocuklar arasından seçim yapıyor, mesela anaokuluna yakın ikamet gibi kriterleri de var. Karışık işler yani. Ama kreş rahat.. Şansımıza Maya'nın grubundaki tüm çocuklar 20-34 ay arası şu an ve hani hasretle beklediğim "sonunda birsürü kız arkadaşı olacak kreşte" vardı ya, totomla güldüm ama 8 kişilik gruptaki iki kızdan biri bizim Maya, diğeri de İran'lı "Permin". Benim aksime Maya durumu hiç tuhaf bulmadı ve hemen Finn ve yarı İrlandalı Colin ile kaynaştı. Permin'e de nedense hiç yüz vermedi. Sanırım Maya dünya üzerindeki tüm ufak çocukların erkek olduğunu sanıyor :P

Kreşte bizim Türk kreşlerine ters olarak, eğitim verilmiyor. Hatta Maya etrafa hava atmak için renkleri saymaya, "bak 3 elma var orda" falan demeye başlayınca öğretmenlerinden biri "aaaa yaşından çok önce öğretmişsiniz, lütfen anaokulundan önce öğretmeyin, sonra eğitimden sıkılır, öğrenmek istemez" diye beni uyardı - ki aynı görüşte olduğum için ve öğretmediğim halde sağdan soldan duyduklarıyla kendi öğrendiği halde utandım.. Maya ne yazık ki bu tip konularda "hava atma" huyu geliştirdi, sanırım büyük çocuklara özeniyor..

Eğitim verilmiyor da ne yapılıyor derseniz; anne babaların iş saatlerine bağlı olarak, sabah 7.30'dan 8.30'a dek çocuklar toplanmış oluyor. Maya'yı ben 08.15'te getiriyorum. 9'a dek hepsi halıda oturup hoşgeldin, günaydın vs şarkıları söylüyorlar. Sonra 9-9.30 arası hepsinin yuvarlak masaya oturup, elele tutuşup afiyet olsun şarkısı söyledikten sonra kendi kendine çatal bıçakla yedikleri kahvaltı var (dün mesela üstüne otlu krem peynir sürülmüş tam tahıllı ekmek dilimleri, bugün sütlü ve meyveli musli vardı) sonra hep birlikte masadan kalkıldı ve tuvalete gidip dişler fırçalandı (yine kendileri fırçaladılar) oyun başlıyor ama öğretmenler yönetmiyor oyunu. Mesela Maya boyama yapmak istedi, ona kalemler ve kağıt verdiler, bir başkası legolarla oynadı, bir diğeri doktorculuk setini indirdi, iki oğlan boğuştu koşturdu. Öğretmenler hiç karışmıyor, bir defa bile "hayır", "düşeceksin dur" falan duymadım. Ortamda zaten tehlikeli alanlar yok, istedikleri gibi tırmanıyor, salak saçma coşuyorlar. Bir ara öğretmenler parmak boyası, simler, kuş tüyleri falan getirdi masaya koydu, ilgilenen çocuklarla parmak ve sünger baskısı yaptılar. Sabah aktiviteleri genellikle 5 duyuya yönelik ya da bedensel aktiviteler oluyormuş, mesela el işleri ya da leğenlere su, toprak, yaprak falan koyup çıplak ayak içine giriyorlarmış ya da yakındaki bir ormana, parka falan gidiyorlarmış, ya da aşağıya bahçeye ya da bodrumdaki kapalı spor salonuna iniyorlarmış. 11.30'a dek bu şekilde geçiyor sonra öğle yemeği geliyor, 12'de de uyuyan çocuklar için uyku saati. Uyumayanlarla sessiz aktivite (kitap okuma, boyama vs yine) saati. Ben Maya'yı 13.00'de alıyorum ama akşam programına devam eden çocuklar için yine benzer bedensel ya da bilişsel aktiviteler, serbest oyun falan var. Bazı çocuklar 19.00'a dek kalıyor kreşte (yazık di mi yaa, bence de..)

Ben 15 gün boyunca "alışma programı"na katılıyorum, bu hafta Maya öğle yemeğinden sonra, uyku saati öncesi eve dönüyor, o saate dek beraberiz. Haftaya ben 5dk'dan başlayıp her gün 5'er dk uzatarak "tuvalete gidiyor" olacağım. Sonraki hafta ise yine uzayan aralıklarla tuvalet yerine "işe gidiyor" olacağım. Tabii ki ben olduğum sürece Maya mutlu ama bana evde de çok yapışık bir çocuk olduğu için eminim ayrılık anksiyetesi yaşayacak. Ben pek korkmuyorum çünkü bu sağlıklı, normal bir süreç ve eminim yavaş yavaş üstesinden gelecek. Gelemezse de zorlamayı düşünmüyorum, bu sene olmazsa seneye yeniden deneriz. Şimdilik en iyi senaryoya odaklanalım ve Maya umarım kreşine çabucak alışır ve tek başına kalmayı sever diyelim.. Kreşe alışma sorunlarında anne babanın sakin ve kontrollü kalması, çocuğu konuşarak ve anlatarak rahatlatması, okulun kadrosundan mutlaka yardım alması ve çocuğun kreşe gitmesinin bizim işe gitmemiz gibi olmadığını, sonuçta zevkli, oyunlu bir ortamda olacağını unutmamasını öneririm. Er geç alışacak..

Benim için olumlu noktalar şunlar: Öğretmenler sakin, telaşsız, çocukların her birine özel ama genel anlamda "yavaş ebeveynlik" yanlısı. Eğitim öğretim yerine oyun ve neşeli zaman geçirme öncelikli bir anlayış hakim. Çocuk istemediği hiç bir şeye zorlanmıyor; kurallar çocuğun istemesine bağlı olarak esnetilebiliyor, hiç bir şey "olmak zorunda" değil, hiç bir davranışta "-meli -malı" ekleri yok. "Kurallar" yerine "genel biçim" var, çocuğun topluluğa uyması, grup psikolojisine girmesi anlamına geliyor. Bu güzel.

Gruptaki çocukların hiç biri, çoğunluk erkek çocuk olmasına rağmen gürültücü ve şiddet eğilimli değil. Hepsi sessiz sakin, güler yüzlü, birbirine sarılan uyumlu çocuklar. Bir artı da hepsi gürbüz! Nasıl iştahlılar ve nasıl yiyorlar anlatamam, Maya ve ben gözlerimiz faltaşı açık izledik. Öğretmeni "Maya hep çok mu az yer böyle?" diyince biraz üzüldüm ama dur bakalım, gün ola kervan döne..

Pencere ve kapıların devamlı açık olması (hava burada 15 derece şu an) biraz beni düşündürdü, Maya'yı da bolca hapşırtıp ikinci günden hasta etti. Böylece evet bir yeni rekora da imza atmış olduk sanırım. Kreşe başlayan çocuklar ilk sene çok hastalanıyor derler de okulun 2. gününde dakika bir gol bir.. Haydi bakalım.. Pencere olayını soruşturucam ama sanırım Almanların "temiz hava" alışkanlıkları ve "Kötü hava yoktur, kötü kıyafet vardır" laflarına uygun davranmak ve sıkı giydirmek en iyisi. Hoş çocukların hepsi kısa kolluydu bugün, bir Maya uzun kolluydu ama neyse..

Bir diğer sıkıntılı nokta saat 12'de gidilen öğle uykusu. Maya 2'den önce uyumuyor malum. Ya o grup psikolojisine uyacak ve herkese özenip şu yanda bir örneğini gördüğünüz sevimli kutu yer yataklarında (harika buluş değil mi, bunları sahne gibi biryerin altından çekip çıkarıyorlar, uyku saati geçince geri itiyorlar - umarım içinde çocuk kalmadan hehehe - hem yer tasarrufu hem de şirinlik abidesi) tam 12'de uyuyacak ve 13'de uyandığında ben gelip alacağım ve tüm öğle sonrası beraberce coşacağız. Ya da uyumayan çocuk olup bir saat kadar öğretmeniyle özel takılacak ve ben 13'de alıp eve götürüp uyutacağım. Bakalım nasıl olacak, ben de merak içinde bekliyorum.. Tabii ki hepsinden önce kreşte arkadaşları ve öğretmenleriyle tek başına kalmaya alışması gerekiyor ve bunun için de daha en az 2-3 hafta var gibi önümüzde..

Kısacası, umuyorum ki uzuuun bir yolun ilk adımını attık, umarım gerisi de başarı ve mutluluk dolu gelir. Kim bilir belki o da annesi ve babası gibi tam hayal ettiği, istediği mesleği zevkle yapıyor olur? İnşallah! Haydi bakalım minik akademik, yolun açık, başarılarla ve mutluluklarla dolu olsun. Mezuniyetlerini, sevdiğin mesleğe atıldığını görmek de anne babana nasib olsun ;)

Dipnot. Fotoları kendi sitelerinden aldım, fark ettiyseniz hiç çocuk yok çünkü burada çocukların fotoğrafını çekmek özel hayata müdahale olduğu için yasak. Ben de "ay çocukları kadraja almadan çekicem" desem de izin vermediler, çekemedim. Web sayfalarına da iki tane foto koymuşlar, yatakların fotosunu özel internetten aramam gerekti. Bizde olsa çarşaf çarşaf foto basarlar "buyumuz da var, şuyumuz da var" diye di mi? Enteresan memleket.

44 yorum:

  1. Ohh ne güzel hayırlı uğurlu olsun . Başarılı mutlu sağlıklı eğitimleri olsun inşallah .
    Maşallah okul da bir şahaneymiş hani ben burdan bayıldım . Ağzım açık okudum valla . :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Ayşe, valla başkasına bakmadan buna direkt kayıt ettirdim ama benim de çok hoşuma gitti doğrusu. Umarım zevkle gider gelir :)

      Sil
  2. Hayırlı olsun, okul hayatina ilk adım😊 sana cekerse doktora vs daha cok yolu var 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay valla 5 yaşımda bir girdim sisteme, hala öğrenciyim yahu. Bebek pusette bile derse girdim valla.. Bana çeksin mi çekmesin mi bilemedim şimdi :P

      Sil
  3. hadi hayırlı olsun, sonuna kadar başarılı bir eğitim hayatınız olur unarım..
    onlar bizim her şeyiz ya gözümüzden sakınıyoruz.. bizim gibi severler mi, ilgiyle bakarlar mı, sabrederler mi, canını yakarlar, üzerler mi ayy o kadar çok düşünüyor ki insan :(
    bazen kreşe bırakırken ya da akşam alırken bi mahzunluk görüyorum yüzünde ve içim burkuluyor ama güvenli bir yer olduktan sonra bu onlar için en iyisi..
    (bodrumda kıyıya vuran o uyur gibi yere yatmış çocuk cesedine sabahtan beri bakmaktan alt üst oldum, evet :( biz fellik fellik kreş arayıp en ufak şeylere burun kıvırırken yanıbaşımızda anneler ölümlerden kaçırdıkları çocukları kaptırıyorlar azraile..)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben şimdi kreşteyim ya tam zamanlı, hiç merak etme o mahzunluk o ağlamalar anne baba gidince hakikaten şak diye kesiliyor, bunlar numaracı vallahi. Direkt oyuna oturuyorlar hiç ana baba sayıklayan yok :D
      O haber hepimizi mahvetti.. Heryerde her an çocuklar ölüyor ama bu kıyımıza çarpınca yüzümüze tokat gibi çarptı.. Çok haklısın, bunu hiç unutmamak lazım..

      Sil
  4. Sizi çoktur okuyorum ama ilk kez yorum yazıyor olabilirim:) Öncelikle geçtiğimiz haftalarda yaşadığınız sıkıntılardan ötürü bir geçmiş olsun demek isterim.

    Okul konusunda da hayırlı uğurlu olsun, Maya'cık da okuluna bir an önce alışsın inşallah. Bazen çocuklar bu konuda şaşırtıcı olabiliyorlar, değişikliklere kolayca adapte oluyorlar. Anne olayı ne kadar basite indirgeyip dramatize etmezse çocuk da daha kolay alışıyor kanımca. Bizde "okul" yerine "oyun evi" ne gitme durumu vardı geçen sene (3 yaş ), okul lafı geçince huzursuz oluyordu, biz de basit bir kelime oyunuyla aşmıştık bunu, hoş yalan da demiyorduk bütün gün oyun oynuyorlardı :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sessizce :)
      Ne güzel bir çözüm bulmuşsunuz, iyi ki de yazmışsınız, hepimize örnek olsun :)

      Sil
  5. ay hayırlı olsun, girdiler bakalım o çarka..

    arin de bu sabah itibariyle sabah 07:45 - öğlen 13:00 kreş düzenine başladı..ben de meraktayım ne olacak diye....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin "alıştırma süreci" nasıl? Aslında hiç kimse böyle 2-3 hafta gitmiyor çocuğuyla kreşe galiba yahu, senelik izin kreşe alıştırmada geçecek resmen! Benim patron bile hık mık dedi Alman olmasına ve sisteme alışmasına rağmen...

      Sil
    2. zaten her gün iki saat oyun grubuna gidiyordu..aşina yani kreşine..tatil dönüşü evde umulmadık bazı işler yüzünden (10 gün elektriksiz kalan buzdolabı gibi) bir gün full kalmıştı, sorun olmamıştı..şimdi sabahları ben bırakıyorum, ilk gün mızırdandı, ikinci gün en sevdiği öğretmeni karşıladı beni sallamadı bile! üçüncü gün yani bugün teknik bir aksaklıktan dolayı babannesi bıraktı, iyiymiş :)
      valla şekerim ben cennet vatan türkiyede özel sektörde çalışan maaşlı bir elemanım, patrona gidip bebemi kreşe alıştırcam işe geç gelcem falan desem nolurdu bilemedim şimdi :)

      Sil
    3. Yok ben de anaokulunda müdürlük yaparken alıştırma süreci falan yoktu da :) Yıl 2005, belki dedim değişmiştir sistem.. Direkt çocuk gelirdi, annesine ilk günden byebye denir o gün çocukla çok ilgilenilir alıştırılırdı valla 3-4 günden fazla da sürmezdi. Sürdüğünde de ben müdahale ederdim olaya, annesiyle biraz konuşurdum, genellikle çocuktan çok annenin ayrılma anksiyetesi olurdu zaten, çocuk da onu anlar mızırdanırdı. O da bitince alışırlardı ama burda 2-3 hafta anne de kreşe gidiyor, anaokuluna geçince yine alıştırma süreci var kreşe giden çocuğa bile 1-2 gün annesi eşlik ediyor. Ondan sordum, bana da çok acaip geliyor da :D

      Sil
  6. Aklıma gelmişti maya başlamıştır diye daha önce demiştin hani çok güzel bir okul hayırlı uğurlu olsun. Şimdi almanca konusunda atak yapar herhalde. Bu günlerde bizim kızın okuluna da yeni ufaklıklar geliyor ve her sabah ağlıyorlar, ben de dilanın ilk zamanlarını hatırlıyorum ondan çok benim için zordu galiba. Şimdi koşa koşa gidiyor diğer miniklere de ablalık yapıyormuş bugün öğretmeni söyledi onların ağzını burnunu siliyormuş falan :)) umarım maya çok çok eğlenir sen de biraz rahatlayacaksın inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Almancası ile İngilizcesi anlamada aynı, konuşmada ingilizce biraz önde gidiyor. Türkçe ise içgüvensinden hallice ama tek tük çat pat anane dede gelince falan ivme kazanıyor :D Ay umarım dediklerin olur, ben de bir sürü hayal kurdum ama alıştıktan sonra vallahi 1 hafta ne iş ne okul ne almanca kursu direkt koltuğa uzanacağım ve tüm sabah yatacağım başka hiç bir hayalim yok.. Ah inşallah gelir o günler :P

      Sil
  7. hayırlı olsun bakalım ayrılık süresini de atlatırsa tamamdır bu iş 2,5 yasında Ela bende kara kara dusunuyorum ne zaman başlatsam diye ;) zor işlerrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Sana bağlı aslında, o hazır bilişsel ve fiziksel olarak ama anneler ayrılamıyor bazen :D Blogcu anneye yazmışsın 3. falan diye, ben de "ooo" dedim bu arada bilesin :D

      Sil
  8. Hayırlı olsun canım. Bizimki de başlayacak ama kurban bayramı dolayısıyla tatil olunca uzadı. Ben de tükendim. Bir de şu sıralar hasta kuzucuğum huysuzluğu daha da arttı. Bakalım kreşe başlayınca sık hastalanmaz inşallah!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay size de geçmiş olsun, Maya da içerde ateşler içinde uyuyor şu an :/ Dakika bir gol bir..

      Sil
  9. Ohh maşallah içim açıldı ne güzel okulmuş o öyle tam bizlik. Sana da Maya'ya da hayırlı olsun, ayrıca kuzucuğa da geçmiş olsun. Azroş da artık parkta sosyalleşmeye başladı çok hoşuma gidiyor. Bir bakıyorum çocuğun biriyle el ele merdiven çıkıyor başka bir zaman kızın biriyle 40 yıllık dost gibi sıkı sıkı birbirlerine sarılıyorlar. Buralarda da böyle yerler olsa ikimize de çok iyi gelirdi. Bir tek şu açık kapı-pencere beni de rahatsız etti cereyanda kalır sabiler :) bir de bizim kız çok terliyor uyanınca üstünü değiştirdiler mi başka bir şey istemem. Türk annesi Semanur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizlik di mi Semanur :D Valla beni yollasalar giderim şu yaşımda.
      Ter bezi var mı Azroşun hahahaha kızma kızma tamam..

      Sil
    2. Yok ayol niye kızayım ama cevap veriyorum; evet var :D hem de benim bebekliğimden kalma kenarı iğne oyalı :) Genel olarak rahat anneyim ama aşırı terliyor bizim minik tişörtlerinde kuru yer kalmıyor üstünde kuruyunca da ciğerlerini üşütüyor günlerce serumlar, antibiyotikler. Böylesi daha kolay. Amaaann bu da benim kusurum olsun ;)

      Sil
    3. Oooo iğne oyalıysa tamam :D
      Acaba eviniz mi çok sıcak? Bizimki 21 dereceye fiks, rahat oluyor (hoş benim için ideal derece 23 ama :P uyduk buraya yoksa gittiğimiz heryerde donuyorum, en iyisi standarda gireyim dedim)

      Sil
    4. kıştan bahsediyorum biz girdik de :P yaz sıcaklarında normal tabii ben de 4 kez duş alsam yine terliyorum bak..

      Sil
    5. Tam sıcaklık veremem ama çok sıcak değil zaten merkezi sistem biz ayarlamıyoruz , kışın bir badi bir tişört, yazında badisiz efil efil elbise, uyurken üstünü örtmek imkansız ama ona rağmen özellikle uykudan kalkınca tişört, yastık, çarşaf sırılsıklam. Ben de abartıyor olabilirim çünkü ben ağustos sıcağında bile nerdeyse hiç terlemem :)

      Sil
    6. Ay ben de! Amma çok ortak noktamız var..
      Bizim kız da sıcağa hiç gelemiyor babasına çekmiş, yaz kış aynen üstünü örttürmüyor, kalın giydirip yatırıyorum kışın, bu kış bi yorgan denemesi yapıcam ama bir kitapta gördüm böyle uyku tulumu gibi ama çocuğa giydirilen tipte değil, onlara bakıcam bu sene..

      Sil
    7. :)) aynen 2 senedir uyku tulumu kullandık biz de ama bu sene rahat hareket edemeyince sinirlenip uyanıp terör estiriyordu ben de senin gibi kalın giydirip yatırdım bu yıl yorganı var kuzinlerinin kreş döneminden kalan bakalım :)

      Sil
    8. Çok dönmese sorun değil ama döndükçe suşi gibi oluyor ya da altında toplanıyor acaba birtek ben mi sinir oluyorum bu duruma, kendi olmaz mı bilmiyorum ama çekip atıyorum ben ondan önce :P Büyük yorgan alıp kenarlardan yatağın altına mı soksam acaba?

      Sil
    9. :D suşi benzetmene bayıldım. Yine ve yine aynı durumları yaşıyoruz. Çok dönmekten 5-10dk anca duruyor üstünde ama bizim kız suşi olmaya fırsat vermeden üzerinde tiril tiril örtü bile olsa farketip kıyameti koparıyor. Yorgan fikri iyiymiş. Benim kardeşime de o tarz bir yöntem bulmuşlardı, inşallah Maya'da da işe yarar.

      Sil
  10. Hayırlı olsun Ceren. İnşallah alışma süreci kolay geçer ve eğitim hayatına tam gaz başarı ile devam eder. Tabi kast ettiğim notlardaki başarı değil. Severek yapılan her işin sonucu başarıdır bana göre.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Hayırlı olsun, her şey çok güzel görünüyor. Kızım Elif 14,5 aylık başladı kreşe, yaklaşık 2 ay oldu gidiyor. Sevmediğim yönleri daha az diyebilirim, Elifi mutlu gözlemliyorum. Sanırım odak noktası da bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk mutluysa zaten anlıyor insan işe yaradığını, küçük detaylara takılmamak lazım gerçekten de.. Anne gibi olması beklenemez sonuçta :)

      Sil
  12. Ohh ohh hayırlı ossun.Belki çocuklardan görür iştahıda açılır bellimi olur.ayrılık sorunuda yaşarsa ki dediğin gbi geçiçi olur umarım.Ayrıca bayıldım kreşe ve sistemine.Burda maalesef o şekil yer zor oyun gruplarında bile hep o gunun oyunu konusu ne ise çocuklar onunla ilgilenmeli.Yabancı dil,drama,yüzme,binicilik,resim ıvır zıvır muhakkak biri var.sanki okula başlıyor gibi.Bırakın oyun oynasınlar çocuklar desen evebeynlerın istekleri hep ingilizce ve eğitim üzerine oldugu için onlarda mecbur.sistem değil önce annelerin istekleri değişmeli sanırım.Bnde oyun grubuna yazdırmak istiyorum yapışak sakızımı uygun biyer bulursam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umudum o yönde, çok sevindim hepsi tombul tombul çocuklar hahahaha
      Ay o tip "faliyet ve aktivite" arası koşturan çocuklara çok acıyorum ben, halbuki çocuklar gerçekten yavaş ve sakin yaşamı istiyorlar, kreşten gelince pestili çıkmış oluyor yoksa :( Ağır işçi gibi..
      Bu arada yapışık ikizler yaşa özgü galiba, bu sıra bizim kızların oğlanlar da maya da aynı durumda :) Geçecek inşallaaaaaaaah

      Sil
  13. Hayırlı olsun. Size de iyi gelecek bu dönem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle umuyorum :) teşekkürler!

      Sil
  14. Mayacık heyecanlanmakta haklı, ilk defa sürekli olarak yaşıtlarıyla kaynaşacağı bir ortama girecek :) Umarım çok zorlanmadan bu süreci atlatırsınız ki okuduklarımdan anladığım kadarıyla Maya sosyal ve kendine güveni yerinde bir çocuk, diğer çocuklar kadar gürbüz değilse de ne olmuş yani o çocuklar da biraz ufak tefek insan görsün :D Bu arada kreşte sadece iki kız olmasına çok güldüm, nasıl bir şanstır sizinki, Endüstri Meslek Lisesi gibi kreş :D

    Bu uzuuuuuuuuuuuuuuuuun eğitim yolunda Maya'ya başarılar, umarım en büyük travması ilkokulda öğretmenine anne demesi filan olur, bullying'i sözlükten öğrenir. Kocaman sarılıyorum ikinize de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ya da İTÜnün bazı bölümleri gibi :D Kızıma nasıl baktılar oğlanlar bi görsen, elbisesine saçına falan dokundular gelip gelip çok komikti :D
      Çok teşekkürler, amin!

      Sil
  15. Hayırlı olsun umarım Maya çok güzel anılar biriktirir mutlulukla devam eder. Benim oğlumda sabah 8.15 - 8.30 'dan 18.20 'ye kadar duruyor. Başlarda çok üzülüyordum çünkü süre uzun olunca alışması zaman aldı bazen severek bazen ağlayarak gitti. Çok şükür şimdilerde genel olarak mutlu gidiyoruz o mutlu gidince ben ondanda mutlu oluyorum :))
    Bu arada kreşe bayıldım. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Selincim inşallah, 3 yaşla 2 yaş baya fark ediyor ama.. 3 yaşta uzun durabilir ama 3 yaş altında tüm gün gerçekten zorlanıyorlar benim mesleki gözlemim..

      Sil
  16. Ay yine duygulandim..Maya büyüdü ve okullu mu oldu.. ay hadi artık gelsin tikinmalar, anneden rahatca ayri kalmalar, kiz arkadaşlar, cosmalar kudurmalar.
    Gerci o alisicak da sen onsuz evde olmaya hemen alisir mısın bilemedim Ceren. :)
    Krese hasta oldum. Cok sahane.
    Geçmiş olsun yavruya bu arada.
    Ter bezine saygimiz sonsuz. Sempatimiz büyük. Parkin en salash, hippi imajli, abidik annesi olsam da benden daha cok ter, cereyan ve marketlerdeki klimaya takik bir yetiskin gormedim. Valla terden bebeyi korumak, popoyu denizden sonra kuru tutmak, klima ufurugunden kaçmak gun icinde en mühim vazifemdir. Gerisi detay : )))

    Valla ne takintim varsa annemden yatay geçiş.

    Maya'nin kreş maceralarını hevesle bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay alışırım alışırım 4 gözle bekliyorum :D
      Bu hafta anca 2 gün gidebildi, diğerleri hastalıkla yoklamada eksiyi çekti :P Dur bakalım haftaya ne yapıcaz, bugün sordu kreşini ve öğretmenini adıyla, çok sevindim yahu (ayrılık anksiyetesinin antitezi anne ben :P)

      Sil
  17. Kreş cidden çok düzenli ve güzel görünüyor :) Maya bir kez alıştı mı zaman nasıl geçiyor anlamayacaksın, Arya başlayalı 1 ay oldu bile :) bu arada geçmiş olsun.

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!