1 Eylül 2015 Salı

Yarım günde tuvalet eğitimi (valla da billa da)

Bugün 1 Eylül, resmi olarak yaz mevsimi sona erdi, sonbahara girdik. Bloglardan okuduğum kadarıyla Türkiye'de park ve bahçelerde çocuk yetiştirme konusundaki engin bilgileriyle başımıza musallat olan Türk teyzelerini 3 aydır bir "totolara özgürlük" hırsı sarmış vaziyette. Maya'nın sadece yarım gün süren tuvalet eğitimi sonrasında, ununu elemiş, eleğini asmış bahtiyaaaar bir anne olarak; açıyorum bloglarınızı önüme, çekirdeğimi çitleyerek, kıs kıs gülerek okuyorum maceralarınızı, hiç alınmaca gücenmece yok!

Vallahi bizim eğitim sadece yarım gün sürdü ve gerisinde bir ömürlük izler bırakarak (umuyorum sadece koltukların ve benim psikolojimin üzerinde) sona erdi. Nasıl mı becerdim.. Buyrun şöyle:

Hiç unutmam, evvel zaman içinde, kalbur saman içinde, sıcacık bir Temmuz günüydü. Bana soldan soldan bir aydınlanma geldi (sonradan anlayacaktım ki, bu sadece yorgunluktan şekerimin düşmüş olmasıyla ilişkili bir baş dönmesi, göz çınlamasıymış). O an fark ettiğimi düşündüğüm şey şuydu: 2 yaşından önce ASLA tuvalet eğitimi vermeyi düşünmediğim (nedenlerini burada yazmıştım) bizim cimcime Maya, 1,5 yaşından beri yani son birkaç aydır BANA tuvalet eğitimi veriyordu. Nasıl yani?!

Şöyle ki, el kadar bebe hepimizi malum parmağında oynatıyor, en büyük zevki: "sen şimdi şunu yap, sen şimdi bunu yap, baba gitsin o koltuğa otursun, hayır o kalksın git sen otur, hayır hepiniz kalkın teddy oturacak ve teddy acilen ama çok acilen olmayan saçına şu benim kafamdaki tokayı takacak, nasıl olacak demiyorum, takacaaaak, taktıracaksıııın". Bildiğiniz 2 yaş ev halleri, uzatmayayım. Bu ev halinde konular son aylarda haftadır toto - kaka - çiş - tuvalet - bez - el yıkama - krem - sifon çerçevesinde dönüyor, sabah kalkıyoruz teddy bezleniyor, akşam yatıyoruz teddy'nin poposuna krem sürülüyor. Daha beteri kim tuvalete gitse Maya peşinde, olayı naklen izlemek istiyor, hayır dendiğinde 2 yaş krizlerine giriyor, tüm prosedürü öğrenmiş: "şimdi sifonu çek, şimdi git elini yıka, hayır o havluya değil bu havluya sileceksin" diye direktif veriyor. Baktım bu iş fena halde gündemimizde, yer gök kaka muhabbeti, duymamazlığa gelerek yırtamıyorum. O noktayı geçmişiz, işte yandaki fotoda görüyorsunuz; çıkmış kurulmuş tahtına, geri dönüş yok...

Ananem bana tuvalet eğitimini 1 yaşımda vermiş, ben her gün aynı saatte yapar, 1 yaşımda bıcır bıcır konuşur derdimi ihtiyacımı anlatırmışım (süper olan ben değil tabii ki benden önce 4 totoyu nizama sokmuş bulunan ananem). Lakin Maya saatle işleyen bir çocuk değil, kafasına ne zaman eserse hatta bazen gece uyurken bile.. Ve fakat, son zamanlarda bezine doldurduktan sonra "değiştiiiiiiiiiiiir" komutuyla "lolalet"e koşturuyor. Bir de dikkatimi çeken, bez değişirken mütiş iğreniyor, bacaklarını resmen kafasının üstüne kadar kaldırıyor ki aman bulaşmasın. Hiç öyle beh, ıyy demedik, nerden çıktı şimdi bu iğrenmeler?! Psikoloğuz ya, kakayla dostane ilişkiler kuruyoruz (o dostane ilişkilerin de fazlası zarar, dengeyi tutturmaya çalışırken tırlatıyoruz, ne ince işler bunlar). O nedenle baktım iş ciddiye biniyor, çocuk bi iğrenme ve korku geliştirmeden, şu hassas zamanı geçirmeden bu elzem işe bir el atayım dedim.


Çok cahilim ama. Dedim ya ben kendi çocuğumdan önce çocuk kakası hiç görmedim dostlar, kıvamı rengi kokusu nasıldır bilmem, bilmek de istemem ne yalan söyleyeyim (çocuğunun kakasından sağlık durumunu, günlük falını, geleceğini gören analar alınmasın ama işiniz mi yok bacım?!). Lakin bir de kabızlık sorunuyla mücadele halimiz var 5 aydır süregelen ve son 3 aydır ve en az gelecek 2 ay boyunca ilaç kullanarak durumu bir nebze sabitlediğimiz.. Bir de Maya'nın yaşı gereği pek "hayırlı" bir evlada dönüşmüş olması nedeniyle, ona birşeyler yaptırma konusunda ciddi sıkıntı çektiğim bir dönemdeyim. Bunu falan da düşünerek bu tuvalet eğitimi işine yanaşmıyordum (korkuyorum uleyn, başka açıklaması yok işte, resmen korkuyorum bu işi becerememekten, (kakayı) elime yüzüme bulaştırmaktan, çocuğu ya da büyük ihtimal kendimi travma etmekten).

Korkunun ecele faydası yok düsturuyla atıldım bu işe sevgili dostlar. Kitaplar "sakın haaa" dese de, bu işe Temmuz başındaki Türkiye seyahatimizde start vermeyi uygun gördüm, çünkü tek başıma değil 6 başımıza bir bebeyle ve onun totosuyla heralde mücadele edebiliriz diye düşündüm. Türkiye'de zaten devamlı benden bir "alışveriş komutu" almak üzere hazırolda bekleyen bir anane var sağolsun. Kendisi heyecana kapılıp tek totoya 3 farklı lazımlık ve tuvalet adaptörü almış. Bu sektör çok gelişmiş, müziklisi var, kapaklısı var, içinden canavar çıkanı var (yok o yok, dinliyo musunuz diye merak ettim, fazla uzadı konu malum). Ben de çeşit çeşit donlar aldım, işte bir örneği yanda (sağdaki 2 yaş bebesine uygun 92 beden don, soldaki benim victoria's secret donum, şaşı bak şaşır, nasıl iştir bu?!), ayrıca tanesi 49 euroya su içip çiş eden bebekler var kız ve de erkek (pipili ayol resmen) onlara da gözüm kaydı ama 35 boy küçüğünü 6 euroya bulunca gönlüm (daha ziyade mantığım) bu ufak bebekten yana oy kullandı. Bir kaç tane de kitap aldım ki bunlardan biri eşimin adaşı bir çocuğun tuvalet maceraları olunca, ben de onu babanın küçüklüğü diye anlatınca, ev bir şenlikli bir şenlikli oldu ki sormayın gitsin.


Velhasıl bu kadar hazırlığa Türkiye'de tık olmadı - hatta donu bile indirme fırsatı olmadı - çünkü seyahatte bu iş hakikaten olmuyormuş, çocuğun gündeminde lazımlığa oturmaktan öte, bahçede kedi kovalamak, çiçek sulamak, deniz keyfi falan gibi dikkat dağıtıcı işler oluyormuş. Tatil onun da hakkı yahu, kıyamadım..

Olsun. Dönünce baktım hava sıcak gidiyor, hem de okumuşum hatta hatim etmişim "3 günde tuvalet eğitimi" kitabını, iyice gaza gelmişim. Bir de Fisher Price marka şu yandaki havalı tuvaleti almış salonun ortasına (yeri ora mı olmalıydı tam da emin olamadan) germişim. Üstüne gitmiş 15 sayfalık rengarenk çıkartmalar, yıldızlar, yapıştırmalar almışım. Bitmemiş, bir de kendim bilgileneyim diye masaüstüme bir video kaydederken, Maya'nın ilgisini çekmiş, 5-6 posta "bidaha bidaha" diye diye üstüste nefes dahi almadan izlemiş. Haydi dedim galiba başlıyoruz!

Eğitimimiz tam 1 gün bile değil, yarım gün sürdü ve ikimiz de tarumar olduğumuz için - büyük ihtimalle sonsuza dek - rafa kaldırıldı.. Şöyle ki; hayatımın hatasını yaparak, ben işteyken Maya'ya bakan babanneye "tuvaleti hediye getirmiş" gibi yaptırıp, heyecanla Maya'ya kendim önceden gizlice bağladığım paketleri açtırıp, "hadi siz oynayın ben gelince de Rebecca'nın önerdiği gibi totoyu açar, denemeye başlarız" demiş bulundum. Tuvalet Maya'nın ilgisini baya bir çekince, babannesi totosunu açıp oturtayım demiş ve o noktada iş kopmuş. Maya nedense 1 yaşından beri babanne ve dedesine bezini değiştirtmiyor; bazen işten geldiğimde çocuğu beline kadar kaka, paçasına kadar çiş içinde buluyorum (o istemeyince zorla hiç bir şey yapmama taraftarı bizim babanne). E böyle "özelimi bi anam görsün"cü çocuk uluorta donunu çıkarttırır mı, tabii ki babanne dona asılmış bizimki asılmış derken, bizimki bu durumu direkt eve gelen tuvaletin yarattığı bir hoşnutsuzluk olarak algılayııııııp.. Üf evet. Başlamadan patladı yani benim plan.

Normalde çıplakken çok mutlu olan çocuk, kesinlikle bezi çıkarttırmadı, tuvalete oturmayı reddetti. Eskeza bez değiştirirken çıplak saldığımda "bezi taaaaak bezi taaaaaak" diye diye sinir krizleri geçirdi hatta sonra bildiğiniz gibi bir de hasta olup, çiş örneği için yapışkanlı sonda takan doktordan da öyle bir korktu ki, sırf çiş örneği vermemek için gece boyunca ve sabah uyandıktan sonra da 4 saat inat edip toplamda tam 14 saat çişini tutmaya başladı (bir önceki postta yazmıştım, baya dertliyim bu konuda hala). Kaka işine hiç girmiyorum o zaten 5 aydır inatla tutulmaktan kronik kabızlık derdi çekiyoruz, her sabah itinayla ilaçlıyoruz evladımızı, biliyorsunuz..

Kısacası "tuvalet eğitimi deneme 1" tam anlamıyla patladı. İşin tuhafı bezi olduğunda ve komşunun oğlu bize geldiğinde sırf hava basma fırsatı çıktığı için koştur koştur gidip, lazımlığına oturup, bezine şarıl şarıl işedi yani zilli aslında herşeyi biliyor ve fiziksel anlamda hazır. Ama psikolojik anlamda anladığım kadarıyla henüz o noktaya gelememişiz (o da, ben de). Bu nedenle ilk denemedeki sonuç: "tuvalet eğitimi canavarı: 1, maya: 0"

Tam bu noktada hem o hasta da olduğu için, hem de ben düşük yaptığım için (vallahi ne haftaydı, şimdi size yazarken fark ediyorum herşey hakikaten üstüme üstüme gelmiş, ben de altında kalmışım resmen) eğitimi kestim ve tuvaleti de sinirle bodruma attım. Bir süre gözgöze gelmek istemiyorum bu konuyla.. Üstelik durumumu paylaştığım tüm arkadaşlarım beni kınadılar yahu!! Meğerse Almanlar 3 yaşından önce bezi çıkarmaya çalışan anneye PSİKOPAT gözüyle bakıyorlarmış!! Hakikaten, şimdi tanıdık tanımadık tüm bebelere alıcı gözle bakıyorum da, totolar çok özgür burada. Bir de üzerine 3 yaştan önce tuvalet eğitimine kesinlikle HAYIR! diyen bir doktor amcanın yazısını okudum ve dehşete kapıldım (buraya tıklayınız). Özetle diyor ki bu uzman, "nice nice çocuklar geldi geçti elimden. 3 yaş altında tuvalet eğitimi verilmeyen çocuklarda kronik kabızlık, çiş tutma, buna bağlı idrar yolları enfeksiyonları ve psikolojik sorunlar, eğitim verilen ya da verilmeye çalışılan çocuklardakine oranla çok ciddi derecede az görülür (bu sorunlarla başvuran hastalarının TAMAMI 3 yaş altı tuvalet eğitimi verilen çocuklarmış!!!). Çocukların biyolojik yapıları da, bilişsel yapıları da 3 yaş altında tuvalet eğitimine hazır değildir, tüm yaşamları boyunca yaşayacakları idrar yolu sistemi odaklı bir çok sorunun nedeni bu eğitimdir" diyor ve daha da bir sürü korkutucu şey söylüyor (daha da korkmak için lütfen okuyun linkteki yazıyı). Bak şimdi Maya'nın çiş ve kaka tutması da bu tuvalet denemesinden sonra, üstüne hastalık sonda vs binince celallendi, haklı galiba adam yahu.. Bez sektörünün adamı da değil, normal bağımsız kendi halinde bir çocuk üroloğu bu. Yahu Almanlar da bu derece karşıyken, tüm bu insanların bi bildikleri var galiba.. (Hahayt, bu sene bu işten yırttık sanırım ;) çaldığım minareye kılıf da bulmuş gibiyim şu an).

Şu resimdeki garibana baktıkça vallahi içimden gelmiyor 3 yaştan önce tuvalet eğitimi vermek. Hem çevremde bezsiz çocuk hiç yok, hem bu doktorun yazısı, hem de Maya'nın zaten şu an hassas olan durumu nedeniyle; teyzem "Eylül sonu Türkiye'ye geldiğinizde biz ailecek bu konuyu çözeriz" diye bana umut verse de, sanırım ben bu işi ebediyete dek (ya da en azından 3 yaşına dek; ki o da ebediyet gibi gözüküyor bu noktadan) çözemeyeceğim be dostlar.. Vallahi bu bezi bu totodan çıkartmak, bir uzay mekiğini yörüngeden çıkartmak kadar ince iş gibi gözüküyor buradan, yani yazdıklarınızdan, yani yaşadıklarınızdan.. Korkuyorum yahu! Gözümün önünde ilkokula giderken bezlenen ve arkadaşları tarafından dalga geçildiği için sosyopat bir seri katile dönen bir yetişkin (ve altında yetişkin bezi) geliyor şu satırları yazarken. (Hemen de vazgeçtim bir balık burcu annesi olarak, fark ettiniz di mi?!) Kendime ve bu yaz bu işi çözememiş bulunan, toplum içine nasıl çıkacağını, park ve bahçelerde bekleyen uzman görüşlü teyzelere ne cevap vereceğini bilemeyen "yüzkarası" tüm annelere; benim moralimi her yerde ve her koşulda yükselten bir Pink Martini şarkısı olan "hang on little tomatoe" şarkısını armağan ediyor ve "Allahıma şükür park ve bahçelerdeki teyzelerin sosyal baskısına maruz kalmaktansa, 3 yaşından önce bezi çıkarana psikopat gözüyle bakılan bir toplumda yaşıyorum" diye diye halime şükrediyorum.

Not. Sakın ha 3 yaştan önce tuvalet eğitimi verene bıdı bıdı ettiğimi çıkarmayın bu yazıdan. Herkesin doğrusu da anneliği de farklıdır, tek doğru yoktur. Bir gün bu doktor çıkar sakın ha der, yarın başka doktor çıkar mutlaka yapın der. O nedenle, bezli bezsiz tüm totolara mutlu günler diliyor, sevgiyle kucaklıyorum.

41 yorum:

  1. Pek bi maceralı olmuş, aslında anneler olarak epey korkuyoruz ya bu süreçten, ben de korkmustum tabi ama çocuğun hazır olduğu zamanı bekleyince korkulacak birsey hiç yokmus aslında. Hep bu korkular zamanından önce çocuğu zorlama hallerinden ileri geliyor. O isteyince hazır olunca tık diye çözÜlecek bu iş anneye de yeni duruma alışmak kalacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında sadece çocuk değil Gece, hatta çocuktan çok annenin hazır olması lazım, biz anneler zaten herşeye çocuktan sonra hazır olabiliyoruz :) Doğru zaman diye de buna deniyor aslında, çocuğu gözlemek ve her işi rahat rahat, oluruna bırakarak yapmak lazım.. Ben de bundan sonra oluruna bırakma halindeyim, aldım dersimi :)

      Sil
  2. merhaba, ben aşırı tembel bir anne olduğumdan, hiç eğitim olayına girmedim. 2,5 yaşında evin küçük tuvaletini, ona uygun düzenledim. (sizdeki lazımlık, renkli sabun, havlular, ellerini yıkaması için tabure, bir de küçük kütüphane; bol da tuvalet kitabı:) o daracık yerde bayaa vakit geçirdik. yaklaşık, 3 yaşına 3 ay kala bezini çıkardı ve kendi yapmaya başladı. hiç kaçırma da yaşamadık. kendi kendime yapıcam zamanı olduğundan herhalde, çişini yapıyor, tuvalete döküyor, siliniyor, ellerini yıkıyor. kötü tarafı olur da müdahale edersem kıyamet kopuyor. bir tek kaka temizlemeye izin var:) hijyen açısından bazen müdahil olmak istiyorum bi yandan da kendi işini gören çocuk süpper:) Maya'ya sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok harika bir fikir bu! Hem de kendi gibi küçük alan olduğu için hoşuna gitmiştir, iyi ki yazmışsınız teşekkür ederim :)
      Kendi kendime yapıcam zamanı gerçekten tuvalet eğitimi için de ideal, Maya henüz o noktada değil, "Anne sen yap" noktasında :D Ama beni de herşeyi nasıl yapacağım konusunda eğitiyor.. Bu sanırım bir önceki basamak değil mi, sizde de böyle mi oldu?

      Sil
  3. Ben de o cicili bicili tuvalet aparatlarından aldım bir heves yaz başında 1-2 kez denedim ama Arya kullandıktan sonra oyuncak gibi oynamak isteyince (kapanıp çanta olarak taşınan bir model) temizle, yıka pakla, kullan, tekrar sterilize et döngüsüne katlanamadığım için 2 gün sonra komple yok ettim. Sonra da kendi kendime çocuk daha adını yeni öğrendi, çişini de tuvalete yapmayıversin canım diyerek eğitimden vazgeçtim gitti :) 3 yaş daha makul bir yaş bence de hem daha rahat iletişim kurulabilir hem de çocuğun kendi kendini kontrol etmesi daha kolay olur. Bizim kızlar yaşıt olduğuna göre sanırım hep beraber seneye yaza deneriz bir daha :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allahım ne modeller var yahu, çanta olan, uzay mekiği olan :D Bi "tuvalet olan" olmadı ama bizimkilere! hahaha aynen ya, yaşasın 3 yaş bence de.. Valla ben varım beraber denemeye, hatta en güzeli olur, birbirimize destek oluruz, tuvaletler arası sanal ağ kurarız falan :D

      Sil
  4. Cerencim, konuyla alakasız ama bugün bizimkinin kkk aşısi var. Yaptırmak istemiyorum, yaptırmamaya da korkuyorum. Bütün yaz aşılar ve yan etkilerini okudum. Aşı yaptırmayan annelerlenkonuştum. Nasılmda kararlı ve eminler. Ben yapamıyorum. Aslında şimdiye kadar ki tum aşıları yapıldı, ama niyeyes3 bu kızamık kızamıkcık kabakulak üçlüsü gozümde çok büyüdü. Karar veremiyorum. Bu da normal yani kendime seçtiğim ad bile confused mom ama galiba tıpış tıpıs yaptıracağım. Bugün 3'te. Yıllar sonra bile yan etkileri gözükebilirmiş. Üfff ve üffff. Annem diyor ki biz hiç bunları düsünmezdik, kosa koşa özel doktora gidip aşılarınızı yaptırır, doktor ne dese icirir yediriridik. Keşke ben de düsunmeden durabilsem bazen. Sen aşıların yaptırılması gerektigini düsünuyordun sanırim. Hıç tereddütün olmadı mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ben aşı konusunda çok hassasım, ben önerilen ve yıllardır yapılan aşıların hepsini yaptırıyorum ve işin doğrusu aşı yaptırmayan annelere de "bizimkileri riske atıyorsunuz" diye sert çıkanlardanım çünkü sırf bu kızamık vs aşırını yaptırmadılar diye Berlin'de kızamık hortladı geçen sene ve ölen çocuklar oldu.. Sen bilirsin yine de ama ben aşıya evet diyenlerdenim. Hiç tereddütüm olmadı.
      Ama bak mesela grip aşısına karşıyım çünkü doktorlar da karşı burda.. Onu belirteyim. Ama sağlık sisteminin tüm gerekli aşılarını yaptırıyorum.

      Sil
    2. Bu arada yorum 2 kez gelmiş, sildim sonuncusunu ok?

      Sil
    3. Farketttim, ben de silmeye çalıstım ama becerememiştim.
      Peki aşı takvimi nasıl orada. Yani burada ayni anda kkk 3lü aşı, su çiçeği ve zatürre yapacaklarmış. Bugun saglık ocağina gidip haftaya erteledim, sabah 2 kere hapsırmıştı. Onu bahane ettim :))
      En azindan ayri zamanlarda yaplım dedim, yok boyle daha iyi diyorlar. Uani 5 hastalığin nirden mikrpbu aynı anda, tamam uzman değilim bu konunun aama mantıgım almıyor. Benim de bütün aşılarım tam ama eskiden boyle değilmiş ki, ayri ayrı zamanlarsa olmuşum. Almanya'yı cok merak ediyorum. , orada da boyle aynı anda mı vurruyorlar bazi aşıları?

      Sil
    4. hemen aldım bakıyorum karnesine. şöyle: 2 aylıkken tetanoz, difteri, boğmaca, çocuk felci, influenza tip b, hepatit b, pnömokok nin 1/4 dozu (bunlar 4., 5. ve 12. aylarda 3 defa daha tekrarlanıyor ve bitiriliyor). yine 2 aylıkken zorunlu olmadığı halde biz türkiyeye gidip geldiğimiz ve çok yaygın olduğu için rota virüs ilk doz (ikinci doz 4 aylıkken ve bitiyor).
      kızamık kızamıkçık ve kabakulak ile varizella aşısı 1 yaşında ve 1,5 yaşında iki doz yapılıyor ve bitiriliyor. 1 yaşında biz afrikaya falan seyahat ettiğimiz için yine zorunlu olmayan meningokoksit menenjit aşısını yaptırdık. yine türkiyede yaygın olup burda zorunlu olmayan hepatit a aşısını da ilk doz 1,5 ikinci doz 2 yaşında yaptırıp bitirdik. 5 yaşına dek başka aşı yok ama 5, 10 ve 18 yaşta tetanoz difteri boğmaca tekrarlanıyor. Çocuk felci ve hepatit B, C tipi menenjit, su çiçeği, kızamık kızamıkçık kabakulak yine 10 civarı tekrarlanıyor. ayrıca 12-17 yaş arası kız çocukları için HPV aşısı da (şimdi erkek çocuklar için de benzer birşey çıkmış sanırım) yapılıyor.
      18 üstündeki aşılar da şöyle; her 10 senede bir tetanoz difteri, çocuklarla çalışanlar için boğmaca ve suçiçeği markerlarına bakılarak gerekiyorsa tekrarlanıyor. 60 yaş üstü için yılda 1 defa grip aşısı öneriliyor (çocuklara yapılmıyor) ve yine Pnömokok da bu yaşa öneriliyor.
      Burda yapılmayan aşılar da var, mesela tüberküloz zatürre falan görülmediği için yapılmıyor, annemler baya rahatsız olmuşlardı bu durumdan.. Evet bak mesela 2 aylıkken 10 tane karışık aşı yemiş :D Onları bir arada yapıyorlar genellikle..
      Umarım bilgi verebilmişimdir.. Sevgiler

      Sil
    5. Offf, sizinki daha fenaymış, teşekkürler ayrıntılı cevabın için:)) bugün Aren ögle uykusunda oturup 1 yaş yazılarını okudum. Oyunlar, kitaplar, sarkılar, uyku, yemek vs. Küçuk coçugu olan arkadaslarım var ama kafalar farklı ya da seninki 12 aylıkken ne oynardınız falan diye sorulmuyor. Halbuki burada ne guzel, ara ve oku :)

      Sil
    6. :( Evet nedense Türkiye'de bilim adamı yetiştiriyoruz ama ne kadar başarılı olduğumuz halimizden belli.. Oyun çocuğunu oyundan al, eğitime koy..

      Sil
  5. valla ben de bu sürece hiç hazırlıklı değilim. etrafımdaki insanlara bilmiş bilmiş (ne deneyimim varsa bu konuda) klozet adaptörü alın, lazımlık çok sağlıksız,pis vs. derdim. kendim aldım bebeyi otutturamadım adaptöre. bi de lazımlık aldım ama aynen bodrumu boyladı poşetinden çıkmadan.
    bu 3 yaş olayına çok seviniyorum, içimi rahatlatıyor :) ben de seneye bırakıcam valla, Ceren öyle dedi :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annelik bu işte, neyi bilmiş bilmiş söylersen sana yalatıyor. Ben de çocuğu ilk günden kendi odasında yatağında bırakıp kapıyı çekip çıkacaktım hahahaha 1 sene sürdü bu işi becerebilmem, hala da kapıyı çekemiyorum, yanında uyuyana dek beklemem icab ediyor :P Valla bak Nur demiş klüp kuralım hep birlikte 3 yaşında başlayalım ne dersiniz :D Kendime destekçi arıyorum ben de bencilce...

      Sil
  6. Çok eğlenceli bir yazı sonuna kadar okudum valla :)
    Bazı yerlerinde yoklama çekmişsin ya :D
    Ama şu tuvaletle ilgili kitaplar çok işe yarayıcı duruyor. Ben de ediniyim muhakkak teşekkürler paylaşım için.
    Hiç acele etme hiç de kafana takma büyütmede çocuklarda bazı dönemler var olgunlaşma, hazırbulunuşluk, gelişme gibi bunların hepsi bir arada olmadan olmuyor bu işler. Benim oğlan 29 aylık hiç oralı değiliz bi kaç ufak denemeden sonra bıraktım. Bende o doktoru dinleyip 3 yaşı bekleyeceğim sanırım yok yok oğlumun hazır oluşunu bekleyeceğim. Sağlıklı olsun da bunlar ince ayrıntılar.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehehhe dinliyor musunuz bakıyorum, çok uzatıyorum ya, kısa kısa yazamıyorum, çok isterdim böyle az ve öz yazabilmeyi..
      Ah kulübümüze seni de ekliyorum o zaman baksana yorumlara 4 kişi olduk bile oleeey. Bence de çok haklısın, sevgiler!

      Sil
  7. şimdi bizde bezleri baba alıyor ve yüzlerce küsür lira para verdikçe ne zaman bırakacak diye soruyor :) ben de rahat insan olarak altına zıçan yetişkin mi var yea bırakır diyorum :) arin ise bıraksak 7/24 bokuyla yaşar, rahatsızlık sıfır! :)
    geçen bi niyetlendik lazımlıklara falan baktık..şarkı söyleyen lazımlık ve kakalara bye bye yapan kitabı görünce kaçarak uzaklaştık! yahu kakanın anası bile vardı kitapta! içli de bi kitap, yavru kakalar anasına falan kavuşuyo! yok anacım ben hassas insanım içlenirim gelemem böyle şeylere..artık ne ara yaparız tuvalet eğitimi bilmem.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaw bez o kadar pahalı mı Türkiye'de?!? Yani Maya günde 6-7 bez değiştiriyor, ayda sanırım maksimum TL hesabı edersem 120TL eder. Orda nasıl çok merak ettim (Pampers bu arada Prima yani türkiyedeki)
      Ay şarkı söyleyen lazımlık olayı çok ürkütücü ben olsam kesin korkardım.. Seviyor ama bazı çocuklar. O kitap evet biraz enteresan :D Ama çocukların temel korkularından biri vücutlarından bir parçanın kopması ve kaybolması olduğu için sanırım bu hikaye endişelerini azaltıyor. Mesela Maya'nın bir ördeği var banyoda, her gece ördek yatağa gelsin benimle uyusun diye tutturur, ben de bi boy küçüğünü aldım her gece bak ördeğin yavrusu üzülür, senin gibi o da annesi yanında olsun ister falan diye acıklı bi hikaye anlatıyorum. Tamam diyor kalsın rdek yavrusuyla.. Hehehehe Bu arada neden ördeği vermiyorum ben de bilmiyorum, inat oldu galiba yahu, şimdi fark ettim davranışımdaki anlamsızlığı da.. Uyku arkadaşı kullanmadık ya bu yaştan sonra da niye kullansın mantığı galiba.. Dur bi irdeleyeyim saçma geldi şu an.

      Sil
    2. Aradan girdim ama, bildigim yerden sorunca dayanamaďim:) calışkan öğrenci psikoljisi:) Prima Premium care kullanıyoruz. Bir pakette 40 tane vr 30 yl aldik en son. Aren'in de 6-7dir. Bu hesapla 150tl gibi oluyor aylık. Tabi ilk başlarda 1-2saatte bir degistirirken daha fazlaydı. Islak mendiliyle ( o da uni baby yenidogan) falan 200 250oluyordur herhalde. Az da degil o kadar, özellikle popo için :))
      Yine bize neyse de ikizi üçüzü olanlara çok fena bir gider, allah kolaylık versin.

      Sil
    3. Islak mendil hiç kullanmadım, pamukla ve suyla sildim hep, hiç pişik olmadı bu yaşına dek, öneririm yeni annelere :)

      Sil
    4. Senin yaptıgın en iyisi, ama bu unibaby de sadece pamuk ve su. Ayrıca hayvan deneyleri de yapmıyor :)

      Sil
    5. Haha cok guldum cevabina :) okurken ben de dusundum acaba neden vermiyor, heralde banyodaki bir urun yataga girsin istemiyor hijyen acisindan, ben ne pislik bi insanim falan diye dusunurken baktim sende bir aydinlanma :) yine cok guzel bir yazi, sevgilerr

      Sil
    6. Hiç alakası yok, ben de pek o kadar titiz değilim, tuvaletin içine düşmedikçe :) Sanırım benimki uyku arkadaşsız uyusun bu yaşa dek uyudu bundan sonra da gerek yok diye düşünmek.. Tuttursa da vermiyorum çünkü azıcık ağlarsa çok güzel uyuyor hahahaha Hain anne!

      Sil
  8. :))doğumdan itibaren tuvalet iletişimine gecebilenlere sasıyorum ben.oğlum "hassas bebek" ti ve gaz,ağlama,kucak,ağlama ve ağlamalar arasında bunla nasıl uğraşılırdıki.Erken eğitim verenler dıkkat et gece bez baglıyor gece egıtımınıde 3ten sonraya atıyor ve bu bna sacma geliyor.. Turkiyede acayip bir toplum baskısı var bu konuda,aşağılamalara kadar gıden.çocuğun zekasıyla tuvalet egıtımını karsılastıranlarda 10anneden 7 sidir emın ol.Okudukça yazıları heleki gelen yorumları şaşırıyorum.Cok saldırgan anneler var bu bez ve blw konusunda işi hakaret boyutuna tasıyorlar.Bana bi denk gelse yapcagımı bılıyorum:))cevaplarımı hazırladım hehehe.. ice şuan kakadan rahatsız anne baaakk aaa diyor bezını gosterıp ve hoop yere bayılır gıbı uzanıp bekliyor cok komık bı hali var.ama daha iletişiyoruz biz özellikle ben hazır degılım valla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O son fotodaki gariban onlardan biri işte yaaa, beline yazık ya oturtmuş çocuğu resmen, ne analar var :D
      Ya bizim milletçe aklımız totomuzda ya, ondandır. Komik olan, mesela 4-5 yaşında genelde çocuklar artık bezi atmış oluyor bir şekilde, bak bakalım hangisi 1 yaşında atmış hangisi 3 yaşında atmış, bulabilecek misin ama işte bazı insanlar dediğin gibi tuhaf alanlarda hırs sahibi oluyor.
      Aynen Maya da o aşamada, bence en sağlıklısı bu şekilde adım adım kendileri fark etsinler. Biz de onların önderliğinde, ne bir adım ileride ne bir adım geride :)

      Sil
  9. Maceralı tuvalet eğitimlerii :)
    Eğlenerek okudum valla :D
    Şaka maka derken hep bir elden hallettik bu tuvalet eğitimini ya :) Çişi söyleyen tuvalete koşan çocuğun hali de bir başka güzel hani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok bizimki beklemede kaldı :D Ay bütünlemeye kaldı gibi oldu bu da..

      Sil
  10. Bize daha bu islere cok zaman olsa da, evet cok masrafli bu isler. Yahu ben bir de manyak gibi cis kokusu alinca hemen degistiriyorum, gunde 10-15 arasina karsilik geliyor, esim bugun ne cabum bitti dedi garibim ahahahaha.
    Ben hazir olma konusuna cok katiliyorum ama, battaniyede salliyorduk bir gunde bitti, ayakta salliyorduk o da bir gunde bitti, simdi memede uyumasina takmamaya basladim. Bir gun bitecek kizima guveniyorum. Bir de alakasiz ama odayi ayirma en gec ne zaman olmali, ben cok alistim yahu, gece uyanip cisli totosunu falan kokluyorum :D
    Maya nin klozetteki fotografina bayildim! ♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla sen ve çocuk ne zaman hazırsanız o zaman olmalı bence.. Biz 7 ay beraber uyuduk, sonra yatakları ayırdık beşiğin tek tarafını çıkarıp yatağıma çekmiştim sonra odayı ayırdık.. Çok zor olmadı bu şekilde ama ta ilk günden yatağında odasında uyutan anneler de var. Herkes kendini nasıl rahat hissediyorsa bence :)

      Sil
  11. kesinlikle haklısınız:) bir sonraki basamak, kendi kendimd yapcam olacak ve bu çok kısa bir sürede oluyor:) okul hayatı için de tebrik ederiz, çok mutlu, istediği herşeyi yapabileceği bir eğitim hayatı olur umarım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oleeey :D Çok teşekkürler, umarım!

      Sil
  12. Ceren verdiğin linkteki makaleyi okudum ve oğluma üç yaşından önce tuvalet eğitimi vermemeye karar verdim. Hem benim psikolojim de anca hazır olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi ben de aynen. Makale resmen "aman tanrııım" dedirtti bana, adam çat çat konuşmuş, korktum yahu..

      Sil
  13. Ceren'cim demesi kolay ama cidden takma kafana. Onlar hazir olunca birakacaklar zaten. Krete yemeklerden sonra Vera'yinoturtmaya basladilar. Ama baska bir sey yok hic ve ben hakikaten ona birakacagim ne zaman isterse cikarsin. Maya da basladi krese onlar da seni yonlendirecek arkadaslarindan gorecek falan hic korkma.
    Cisini tutunca beraber gitseniz tuvalete bak anne yapiyos diye gostersen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim kreşte de şansıma totolar çok özgür, çocuk kendi gidip oturmadıkça oturtmuyorlar :) 3 yaşına 1 ay kala 2 çocuk da dahil hepsi bezli :P
      Tuvaletini evde bizim tuvalete aldım (salonda hakikaten anlamsızdı yani) şimdi benimle geldiği zaman oturup "çişşş şırrr bittiii" falan yapıyor oyun ama :D

      Sil
  14. annelerin en çok korktuğu şey sanırım bu iş. bende kara kara düşünürken temmuz 1 deren 22 aylık oldu tatile girdim veee o gün evde daha adam akıllı kilot bile yokken başladım. wc ye pek oturmak istemiyordu lazımlık almıştım kıyafetle oturtuyordum son 2 aydır. artık dedim bez gitti sen kilotlu kız oldun anne baba da kilot giyiyor baakk.18. aydan beri kakasını söylüyordu zaten ama yapmaya yanaşmıyordu. ee zaten sürekli wc ye birlikte giriyoduk. okullar açılınca ben tek başıma ilgilenemeyeceğim için ve bu önerilmediğinden bu iş seneye kalacağından korktuğumdan ve 1 sene daha kimyasal bezle kalmasın diyerek 22 ay erkende olsa başladım. çişi 3 4 günde öğrendi. akıyor diye korkup ağladı sonra bişeeee omasss diye teselli etti kendini. sık sık kabızlık çektiğinden kakayı tutamama kaçırma gibi bi durum olmadı bizde. bazen çok yumuşak kıvamlı olduğunda kaçırdığı da oldu. gece 1 ay bez bağladım. şimdi gece bezini de çıkardık. sabah kalkıp bakk anne hiç altıma çişimi yapmadım diyor. hiç korktuğum gibi olmadı. ilk hafta zordu kabul. böyle devam etseydi yılabilirdim. ama uzamadı şükür ki. hala daha bazen nasıl bitti gitti şaşıyorum . sanki birden büyüdü bak bezi bile bıraktım diye üzülüyorum manyak mıyım neyim.
    yani maya da hazır olunca hiç zorlanmadan öğrenecek vee gözünde büyütüğüne üzüleceksin bence. kaka çiş tutma olayının da geçtiğini okumayı sabırsızlıkla bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrikler Deren'e ve sana :) Büyüyorlar evet ama ne güzel büyüyorlar, ben doğrusu küçük bebeğe tercih ederim bu yaşlarını ;)
      Ne yazık ki hala tutuyor hatta dün 18 saat tuttu :/ Ama çığlık çığlığa ağlamıyor artık yaparken, bu da bir gelişme..

      Sil
  15. yorumlar 3 kez geliyor çözemedim bu sorunu kusura bakma sen silersen daha sağlıklı ben silince yazar tarafından silindi diyor ya hiç hoş olmuyor sanki yazıp yazıp vazgeçmiş gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorun değil, sildim ben. Birkaç kişide daha oluyor ben de silerken acaba yanlış anlarlar mı falan diye düşünüyorum :P

      Sil
  16. okuyana kadar yarım gün geçti :)

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!