2 Ekim 2015 Cuma

Nasılsın? diye sorarsan..

Nasılım biliyor musun, aynen şöyleyim:

Bir deniz düşün; masmavi, engin, hafif dalgalı. Üzerinde bir kayık düşün; fıkır fıkır oynuyor dalgalarla. Kayıkta değilim, denizin engin maviliğindeyim ve kayığa binmek için çırpınıyorum. Kayıkta bir çocuk var. Güneş gözümü aldığı için tam emin değilim ama iri yarı, güçlü kuvvetli, ara sıra kahkahaları kulağıma doluyor. Ve o çocuk beni o kayığa bindirmemek için uğraşıyor. Sırf domuzluğuna uğraşıyor. Sırf benim çırpınmamı izlemeyi eğlenceli bulduğu için uğraşıyor. Ellerimle kayığın köşelerine tutunacak bir yerine sarılmaya çalışıyorum, o geliyor çizmeli ayaklarıyla tutunan ellerimi tekmeliyor, üzerime tükürüyor, başımı devamlı suya ittiriyor. Ben çırpındıkça o beni denize geri ittiriyor. Ve ben devamlı kayığa çıkmaya çalışıyorum, herşeyi deniyorum, çırpınıyorum engin mavilikte, can havliyle tutunmaya çalışıyorum. O başımı suya itiyor. Suya batıp çıktıkça kahkahaları çınlıyor kulaklarımda. Zorba bir çocuk, kurbanıyla hayati derecede ciddi bir oyun oynuyor. Ve ben kurbanlığıma değil, eğer o kayığa çıkamazsam olacaklara endişeleniyorum. Başında şapkası yok, güneş geçecek diyorum.. Ya benimle uğraşmak yerine denize atlamaya kalkarsa diyorum.. Ya bir köpekbalığı tekneye musallat olur, kolunu bacağını koparıverirse diyorum.. Çırpınmayı bırakıp engin maviliğe gömülürsem, o çocuğun masmavi denizin ortasında yapayalnız kalması, oyunsuz, eğlencesiz kalması olasılığına korkuyorum. İhtiyacım olanın tekneden biraz uzaklaşıp, çocuğun benimle oynama zevkini engellemek ve bu kısırdöngüyü kırmak olduğunu biliyorum ama bir türlü tekneden uzaklaşamıyorum! Nefes alamazken, ciğerlerim yavaş yavaş tuzlu suyla dolarken, kollarım ve bacaklarım artık mücadele etmekten yorgun düşerken, "neden?" diyorum.. "Neden benimle bu kadar uğraşıyorsun, neden beni tekneye almıyorsun? Neden?". Ve o zorba çocuk kahkahaları arasında cevap veriyor "çünkü debelenmezsen beni eğlendiremezsin ki.."

Mücadeleyi bırakıp o masmavi sularda, yavaş yavaş dibe çökmek. Dibe uzanmak, denizin örtüsünü üstüme çekmek ve hiç olmadığı kadar dingin, huzur dolu bir uyku uyumak..

Ya da tekneden uzaklaşmak biraz. Çocuğa ne olursa olsun demek ve tekneye çıkmaya çalışmak yerine kendimi karaya atmaya çalışmak..

O teknedeki o zorba çocuğa duyulan hastalıklı sevgi, onu hayatımı verecek derecede mutlu etme isteği, bunun ona da eninde sonunda zarar vereceğini gözardı edecek kadar yorulmak, tükenmek ve sadece o tekneye çıkabilirsem onu kurtarabileceğime dair bir körlük..

Ve hızla ciğerlerime dolan tuzlu su.

Saat daha gecenin 04'ü ve ben işte tam olarak böyle hissediyorum.

102 yorum:

  1. Yapmayın. Allahın imtihanındasınız, çocuğun eğlencesinde değil. Kuran okumak kalbi ferahlatır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allahın imtihanı olduğunu ben de biliyorum ve daha zor durumdaki annelerin varlığını da biliyorum, fakat inanın bunları düşünüp şükredecek kıvamdan biraz daha dibe battım bu sıra, evet Kuran'ı ya da başka dini felsefi kitapları okumak insanı bir nebze rahatlatır fakat dua ile depresyon tedavisi olduğunu sanmıyorum..

      Sil
    2. rahatlatır mı bilmem ama yalnız değilsiniz😢😢😢ağlaya ağlaya kafamı dağıtmak için hergün plduğu gibi yine sayfanıza bakıyorum ki saat gece yarısı 3.16 bu demektir ki kızım milyonuncu kez emmeye uyandı.gündüz hiiiiç uyumadı.bi ara hem o hem ben ağladım.tabi ben bir de bu olayı annemlerde yaşasım.ailenin yakın olması bu durumlarda daha kriz sebebi😞ve ben ğzüntümden uyuyamıyorum.o yazdığınız seveplerden ötürü,sırf mutlu kendine güvenen bi çocuk olsun diye herkesin tepkisini çekip ücretsiz izin hakkımı sonuna kadar kullanıyorum.ama sonuç:çalışan arkadaşlarımın çocukları mutlu,huzurlu,uykusu yemesi içnesi düzenli.mira ise serseri mayın.artık insanların bakmasından bile hoşlanmayıp eteğime yapışan,parkta o kadar uykusu olmasına rağmen kendisini 3saat 48kez kaydoraktan kaydırtan sonra tam akşam saati aç karnına arabada sızan sonra sürekli uyanan 20aylık biriyle sürekli savaş halindeyim😢😢😢😢😢😢ve artık kendimi tutamadan sürekli ağlar oldum😞hiç iyi hissetmiyorum.umarım geçici süreç diye diye 20ay oldu.meme bağımlısı,yanımızda yatan artık bugün yanındna kaçmak isteyip ama o anda suçluluk duyan ve ne kadar güçlüklerle uğraşan insanları düşününce utanç duyan sırf bu düşüncelerimden dolayı allah beni cezalandırı mı diyip içimi kemiren hastalıklı bi hal aldım...hayır olsun.geçsin gitsin.bu sonbaharla sanki o da mümkün değil ama iyi düşünelim iyi olsun.geçiş sürecidir .verdiklerimizin meyvsei için zaman vardır diyelim....aevgiler.iyi haberlerinizi bekliyoruz.siz -en azından benim umudumsunuz-siz çocuk psikolojisini çok iyi biliyorsunuz.bunu sağlığınız için niye uygulamayasınız ki!hem bize de eehber olmuş olursunuz🙏20aylık bile olmamış bebek nasıl 14saat uyumadan enerjisi bitmez😕😕😕

      Sil
    3. Emine gerçekten annelik zor, özellikle de mükemmel olmaya çalıştıkça daha da zor.. Kolaylıklar dilerim, sabır dilerim, huzur dilerim..

      Sil
  2. Baba nerde? Neden çocuğun tüm yükü ve sorumluluğu sizde? Neden elini taşın altına koyup size biraz nefes aldırmıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da elinden geleni yapıyor.. Çocuk onun kucağına dahi gitmek istemiyor bu sıra, ittirildikçe o ne yapsın..

      Sil
  3. Şu an 10 aylık ikizleri olan arkadaşım şimdiye kadar tek başına kız arkadaşlarıyla ve sadece eşiyle beraber Amerika, Bodrum, İzmir, İtalya seyahatine çıktı. Sizin de eşiniz gibi kafa dinleme vaktiniz gelmiş. Bulunduğunuz ortamdan uzaklaşın ne olur, çocuk sizin de olsa çocuk sonuçta büyüyünce belki kuru bir teşekkür eder, değmez bu kadar eziyet çekmenize. Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an değil Esra, çok kritik bir psikolojide şu an. Eğer bırakıp gidersem hem o yeni bir travma yaşar hem de benim döneceğim yer yine aynı hatta daha beter bir cehennem, 2 gün dinlensem ne olur..

      Sil
  4. Ceren, kreşi tam güne çıkar ve hakkaten biraz sal gitsinci anne ol. aynı sıkıntıları emin ol hep çekiyoruz ama kreş işi büyük ölçüde çözüyor. bizimki başlayalı 2,5 ay oldu ve kreşe bağlı sıkıntılarımız, akşamki ağlama krizlerimiz de bitti. arada oluyor tabi bir şeyler olmuyor değil ama KULAĞINI TIKAYACAKSIN!
    çocuğuna, kocaya, eş-dosta, konu-komşuya-özellikle MÜKEMMEL (!) annelere, bilmiş bilmiş kitaplara-makalelere-internete..
    yoksa tatlım çıkamazsın işin içinden. bu psikolog da olsa bir insanın tek başına taşıyacağı yük değil..
    bir süre gerekiyorsa tv-tablat kullan. kreş konusunda kararlı ol. bir süre şeker çikolata daya. alışacaksınız ikinizde birbirinize ama önce senin düzelmen lazım :( depresyondaki bir anneden daha iyidir ihmalkar bir anne.. bu kısır bir döngü ve senin içindeki sıkıntı da onu daha da azdırıyor..
    her şeyin düzelmesini umut ediyorum, kolay gelsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım çıkaramam, yarım günde bile yeterince zorlanıyor. Çocuğumu tanıyorum, tüm gün kreşe gitmeye hazır değil henüz. Zaten benim sorunum kreşe gitmesi gitmemesi değil, ben bırakıp çıkıyorum 3 saat sonra alıyorum, çok umursamıyorum içerde ne olduğunu. Benim sorunum biraz farklı, öfke nöbetleri bile değil, onu bile tolere edebiliyorum. Fakat Maya artık 20 saat çiş tutmaya başladı ve günün çok büyük bir kısmı aşırı sıkıştığı için mızırtılı ağlama ve kucak isteme ile geçiyor, benim sıkıntım onun sıkıntısını çözememek.

      Sil
  5. Cok uzuldum, hepimiz zaman zaman boyle hissediyoruz inan. Hele ki ikizleri Maya ile hemen hemen ayni yasta olan bir arkadaşım var, dunyaya kusmustu ve o da careyi bir sure once tam gun krese baslatmakta buldu. Cok mukemmel anne olmaya cabaladin sanirim hep, ki basardin da, ama senden bu kadar goturuyorsa olma. Normal anne ol biraz, esine kayinvalidene hepsine söyle bakin ben kotuyum diye, ben dayanamayinca oyle yapıyorum. Aileni Türkiye'den cagirmak senin icin normal sartlarda bir secenek olmaz biliyorum ama hic olmadi cagir ve biraz at kendini disari. Ne olur huyu mu bozlur, sen iyi olunca yeniden duzelir. Bir araya ihtiyaciniz var belli ki. Hatta hepsini virbiriyle birakip tatile falan gidebilsen ne guzel olur, bu da senin challengein olsun olmaz mi? Cok yoruldun, cok cabaladin. Zor cocukla basetmek insani her gun biraz daha tüketiyor, ben senden 1.5 yil gerideyim ona ragmen psikolojim bozuk. Ve A. ya katılıyorum, okuma biseyler bosver anne nasil olurmus, psikolojiymis, bildiklerini de at kafandan bir sure. Allah icine ferahlik versin insallah, sana ne iyi gelecekse aklina onu getirsin karsina cikarsin. Sen en doğal, en icten, en cabalayan annesin. Seni seviyorum ve sariliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim için erken tam gün Zeynep..
      Ailemle aramız pek iyi değil, geldiklerinde ben daha fazla stres yaşıyorum.
      Kayınvalidemi ise hiç sorma, geçen akşam sadece 2 saat bırakmak istedim, eşim hastaydı, ben de tükenmiştim fakat müsait değilmiş, 1-2 gün önceden söylemezsem pek bırakamıyorum öyle.. Sonuçta ona dayanarak yapmadık çocuğu o nedenle kızmıyorum da tabii ama başka bir sosyal mekanizma bulmam lazım..
      Haklısın biraz aslında okumasam özellikle teknollojiden uzak dursam sanırım iyi gelecek..

      Sil
  6. Offf Ceren saçmalama. Kaç gündür ameliyatlar, hastaneler, yolculuklar yazamıyorum yorum ama içime işledi rüyalarıma giriyorsun. Yanında olsam sana gerekirse tokat atar, biraz sarsar kendine gel derdim (sürekli dualarımdasın o ayrı) . Artık öğrenen anne olmaktan vazgeç. Öğrenme bişeyler, okuma. Çok zor bir çocuk annesisin sen de zor anne, zor kadın ol. Bir kapıyı çarpıp çık. Ne bok yerseniz yiyin de. Yüreğini ferahlatıcak şeyler yap. Yaradan'a sığın. Bütün herşeyi bile bile kendi omzuna yükleme. Lütfen biraz bencil ol. İnan şu an yaptığından daha zararlı değil. Biraz çemberin dışına çık. Yaz yaz ne desem de rahatlatsam diyorum ama tıkanıyorum. Yanlış birşeyler söyleyerek seni incitmek istemiyorum. Sen benim dostumsun. Her zaman yorum, mail vs. atamasam da gün içinde hep aklımdasın. Semanur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi de canım benim burada bir sürü kişi bir sürü şey yazmış (aslında aynı kapıya çıkıyoruz) ama sen hiçbirine inanmıyorsun daha doğrusu kendine inanmıyorsun. Aklımda 50 tane senaryo acaba ondan mı şundan mı diye? Boş beleş akıl vermek de istemiyorum ki. Sana dediklerimi ben uygulayınca rahatlıyorum günde yarım saat bile uzaklaşsam herşeyden çok iyi geliyor hafiflemiş olarak geri dönüyorum yanlarına . Sana da iyi gelir zannediyorum ama sen çook başka yerlere gitmişsin. Bak hepimiz elimizi uzatıyoruz sana. Çık şu boğazına kadar battığın bataklıktan. Çiş tutma olayı psikolojik sanırsam ama pat diye çözüleceğini düşünüp daha da yıpratma kendini olayları yavaş yavaş kaplumbağa adımlarıyla çöz. Biz burada kendimizi paralasak boş sen kendin adım atmazsan nasıl olacak ki?!

      Sil
  7. Bir çocuk tam olarak böyle mi hissettiriyor 😦 ben onu ne umutlarla büyütmeyi heves ederken... lütfen başka bir sıkıntınız olduğunu bebeğin bunlarla bir alakasinin olmadığını anlatın çünkü ilk blogunuzu bulduğum da kendime rehber olarak sizi secmistim böyle yapan anne adayları var etrafınızda. . Geçmiş olsun sağlıklı mutlu huzurlu günler dilerim. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sıra okumayın siz beni..

      Sil
    2. Hülya pardon, aslında demek istediğim, her çocuk farklı, bana gerçekten çok zoru denk geldi ama bunların hakikaten pamuk gibi olanları da var. Umarım size öylesi denk gelir..

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. Ben de dün çıldırdımdı ama geçti bugün.
      Nasılsın diye bloguna geldim. Cevaplarını okudum yorumlara.

      Bir çok şeyi yaptın, pırt diye doğurdun kızı, herkes sezaryen yaptırırken. Bunu da yaparsın. Biliyorum. O da bir anda çözülecek.

      Sadece rahat ol.

      Sil
    2. Anam doğurmak en kolayıymış :D

      Sil
  9. ceren valla yanına gelip ben sarsacagım seni dağılmayı bırak tüm görevlerinden istifa et ve kendini toparla korkutuyorsun beni. Sen mutsuzken aileni mutlu edemezsin önce kendini düşünmeyi dene artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kulaklarımda çığlıklar yankılanırken, 20 saattir çiş yapmadan nasıl durur diye kafayı patlatmak üzereyken nasıl kendime odaklanayım Gülşah? Mümkün mü sence?

      Sil
  10. ceren herşeyi çözmen gerektiğini düşünme. bu zorunluluğa sokma kendini. çözemeyebilirsin ve senin çocuğununda başka başka seni yoran sorunları olabilir. tüm bunlar normal. lütfen kendine gel.

    YanıtlaSil
  11. Yorumlarda verilen tavsiyelerden çoğuna katılıyordum özellikle sizin kendinize zaman ayırmanız gerektiğiyle ilgili olanlara ama verdiğiniz cevaplarla anladım ki siz şimdi gitseniz, uzaklaşsanız bile neye yarar aklınız mayadayken?! Bir çiş evde bunca kaosa yol açarmıymış hiç? Açıyormuş valla... İlk hedefimiz çiş! Şu çiş sorunu çözülsün eminim mayanın hırçınlığı da durulacak, sizde çok rahatlayacaksınız ama sorun şu ki nasıl çözülecek bu çiş mevzusu... Hiçbir fikrim ve bilgim yok keşke yardımcı olabilsem bu konuda umarım en kısa zamanda bu sorunu halledebilirsiniz. Yanınızdayız takipteyiz umarım gelecek yazılar sizin de bizim de yuzunuzu guldurur cinsten olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim gerçekten ben de şaşkınım..

      Sil
  12. sevgili ceren, seni uzun zamandan beri okumama ragmen ilk kez bugun yorum yapma geregi duydum.

    Ben 33 yasinda pariste yasayan evinde isinde mutlu 3 dilli cocuk yetistirmeye calisan, cocukla azcik (!) kafayi yemis bir anneydim. Donem donem cocukla endiselerim iyice artiyordu ama sonra bi sekilde toparlayip hallediyordum. Iki ay once ardarda yasanan bir takim olaylar endiselerime zirve yaptirdi. Gozum hicbirsey gormez oldu ve sonunda terapiye basladim. Kizim anne anne diye aglayan, eger benim yerime babasi tasiyorsa dunyanin sonu gelmiscesine kendini yirta yirta aglayan bir cocuk(tu). simdi sabah kalkinca babasini cagriyor, ben disari cikarken anne ise gdiyo, kosuya gidiyor diyor vs. Hala cok yoran asiri agladigi zamanlari var ama bir yol katettigimizi goruyorum. Doktorun tavsiyesi kendi irademle, once 2 yasina gelmis minik danami sutten kestim. hala bazen sabahlari meme diye agliyor ama bu ikimizin iyiligi icin. (benim de hala icimde bir yer uzgun bu nedenle aslinda). Sonra her sabah kosu yapmaya basladim. Doktorumla beraber mindfullness based congitive therapy'e basladim. Her gun 40 dakika mindfull meditation yapiyorum. Aklima ne zaman kotu bir fikir gelse, otomatik tepki vermektense kendi kendime once bir bekle, gozlemle ne hissediyorsun, ne dusunuyorsun ve vucunda nasil bir sensation'a sebep aliyor ona bakiyorsun. Kolay degil, gerceten endise nobeti yasayan benim gibi biri icin kolay degil ama ogreniyorsun. Doktorum ilac da almami tavsiye etti ama ben ilacsiz ustesinden gelmeye calisiyorum. Kizim artik her ogun organk dengeli beslenmiyor, bazi aksamlar patates kizartmasina abaniyor, artik bugun ne montessori aktivitesi yaptirsam diye yirtinmiyorum ama bir baktim elinde bir pelus oyuncak yarim saat tekbasina onla oyalanabiliyor vs. Yani hakikaten bir de koy kicina rahvan gitsin teknigi deniyince bir sekilde su yolunu buluyor. Bir de letting go ile ilgili bir analoji yazayim: hindistanda maymunlari yakalamak icin hindistan cevizlerinin ortasini oyup icine bir muz koyarlarmis. Maymun elini o delikten sokup muzu alip gitmeye calisinca muz delikten gecmediginden maymun orda saatlerce debelirmis, muzu da alayim da gideyim diye. Boylelikle, hintliler ekstra bir caba sarfetmeden maymunlari yakaliyorlarmis. Halbuki baktiginda maymunun ozgurlugune kavusmasinin tek yolu muzu orda birakip donup arkasini gitmek....

    umarim en kisa zamanda sagligina kavusursun..bol sans

    PS: bir de omega 3 + magnesium B6 kürü yapabilirsin, ruh haliyle ilgili problemlerde faydasinin goruldugu soyleniyor. Ben yeni basladim, o yuzden tam olarak ne kadar etkili bilemiyorum.

    sevgiler

    Orkide

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Orkide..

      Sil
    2. Pardon yarım gitti yorumum, teşekkürler özelini anlattığın için ve yol gösterdiğin için. Ben kendim de CBT terapistiyim ve çok doğru bir yolda olduğunu söylemek istedim sadece.. Kolay gelsin (hepimize)

      Sil
  13. Ceren yegenim de cis tutmuştu uzun saatler ama Maya kadar uzun surmemisti. Kardeşim her tuvalete çıktığında elinden tutup onu da götürdü yok su sesi çok cis sesi derken bunu bir oyuna dönüştürduler ve başta zorlansa da sonra her gittiğinde yapmaya basladi 1 haftada çözüldü . Bir de fisher price in konuşan klozeti var onu da kullandılar çocuğu cise teşvik eden bişey.
    Maya neden tutuyor bilmiyorum ama yegenim kısa bir seyahat sonrasında tutmaya başlamıştı. İlginin çok üzerinde olduğu, sıkıldığı bir babaanne dede ziyaretiydi İnşallah geçip gider de yavrun rahat eder. Herhangi bir yanma falan yok değil mi cis yapmasını engelleyen?

    Su an Ela aklına gelebilecek herseye ama herseye bağırıyor, kulaklarım duymuyor o an,resmen sağır oluyorum. Eşimle eski sakin günlerimiz anıyoruz:) Sabır diyoruz gecicek diyoruz ve bekliyoruz. Yemyeşil bir orman o ormanda bir hamak ve elimde en sevdiğim kitabım ve mumkunse kimse olmasın tek istediğim bu. İnanır misin omuzlarimda taş tasiyormus gibi bir ağrı başladı ve kambur duruyorum farkında olmadan resmen. Psikolojik ama duzeltemiyorum. Sana gelince Cerencim, senin gibi biri sana gelse ne tavsiye ederdin? Görünen o ki Maya cis tutma durumunu çözse fiziksel olarak rahatlicak ve dolayısıyla rahat vücut rahat kafayı beraberinde getirecek. O çığlıkları son verince sen de rahata ericeksin . Yani öncelikle doktor,hastane tıbbi destek almalısınız Cerencim. Cocuk iste cani yanmasa sikintisi olmasa niye huysuzluk etsin,o ciglik atiyo sen yazi yazıyorsun. Ikisi de ayni seyin farkli yansimalari degil mi? Acil şifalar diliyorum ikinize de. Kuzucugu öp benim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım canım.. O bağırma bir dönem bazı çocuklarda oluyor, benim gözlemimce 1-2 ay içinde gerçekten geçiyor o merak etme :) Sabır dilerim..

      Sil
  14. cerencim doktora danıştın mı çiş meselesini? ya şimdi belki salakça gelecek söyleyeceğim şey ama insanın en çok su ile uğraşırken çişi gelir ve tutamaz..anne kız bir havuza falan yazılsanız? hem yüzerek stres atarsınız (inşallah!) hem de maya su ile uğraşırken tutmayı bırakır belki (duble inşallah!) çocuktan uzaklaşmak çözüm değil, katılıyorum sana..çözüm ne bilmiyorum ama dualarım seninle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denedim canım yazdıklarını :( Havuz ve banyodan bu sıra hiç hoşlanmıyor kaçırma şansını arttırdığı için sanırım..

      Sil
  15. Ceren, Lütfen ama lütfen tüm sorumluluklarını (Beyaz atlı prensin karısı, Maya'nın annesi, birilerinin evladı,danışmanı vs vs..) bir kenara bırak ve sadece 1 gün için bile olsa kendinle baş başa kal. Seni mutlu edecek birşeyler yap. Ailenden destek al. Zaten herşey b.ka batmış daha kötü ne olabilir? Dönünce ne olacak demişsin yorumlarda .Bilemezsin, bilemeyiz.... Ama senin buna ihtiyacın olduğunu biliyorsun biliyoruz.Tam da şimdi şu an!!Lütfen kendini daha fazla erteleme ve lütfen ailenden destek al .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ailemden değil ama uzmanından alıyorum Ahucum, bakalım ne olacak..

      Sil
    2. Aslında aileden fiziksel detek almanı yani Maya'yı bırakabilmeni kast etmiştim ( onlar sizin yanınıza gelde birkaç gün diye düşünmüştüm) :( Ama kendin için en doğrusunu yine sen bilirsin..En yakın zamanda iyi haberlerinizi alırım umarım

      Sil
    3. Sağol Ahucum, umarım :)

      Sil
  16. tavsiyede bulunmayacağım. balık burcu güçlüdür, öyle hemen havlu atmaz. sen de bu işin üstesinden geleceksin eminin. dilersen hepimiz doktorlarımızdan görüş alalım senin için ne dersin? sevgiler. berrin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ama alabildiğim tüm görüşleri aldım sanırım bu konuda söylenebilecek başka birşey kalmadı, olay uygulamalarda galiba..

      Sil
    2. Aklıma ne geldi Ceren. Bebekler için duygularını dile dökemedikleri için dışa vurmanın tek yolu olarak ağlamayı tercih eder derler ya. acaba Maya birden fazla dil nedeniyle cümle kurmakta zorlanıyor ve bu da onda öfkeye mi neden oluyor acaba?

      Sil
    3. :) Aklıma gelmedi desem yalan, onu dahi düşündüm Berrin ama dün kreşte toplantı vardı, Maya'dan çok daha iyi konuşan tek dilli çocuklar var ama öğretmenleri artık bizi onore etmek için mi bilemem ama "en iyi iletişim kuran çocuk" sınıfına mayayı layık gördüler! Biz de şaşırdık doğrusu, sadece evde biz anlıyoruz sanıyorduk ama dışarda da anlatıyormuş kendi derdini hatta diğerlerinin avukatlığını yapıyormuş, alla allaaaaa.. Muamma vallahi bu çocuk!

      Sil
    4. bir arkadaşım var, masterını çok dillilik ve çok kültürlülük bağlamında öğrenme ve gelişim üzerine yapmış. Maya'nın kreşte kendini ifade edebilmesini bulunduğu ortamdaki baskın tek dilde (Almanca olduğunu düşünerek) kendini daha rahat ifade ettiğini düşünüyor. evdeki hakimiyet alalını hangi dilde keşfedeceğini bilemediği için olabilir bu tepkiler der. babayla senden daha fazla konuşuyor olabilir mi, belki iletişimini Almanca üzerinden devam etmek istiyor olabilir. çocukların hepsinin aynı anda çok dil öğrenme yeteneği olmayabilirmiş. eminin sen bunu biliyorsundur zaten. neyse uzatmayayım bir süre hepiniz aynı dili kullanmayı deneyin istersen. belki faydası dokunur. http://www.psychologicalscience.org/index.php/news/releases/speaking-multiple-languages-can-influence-childrens-emotional-development.html
      linki istersen bir inceleyiver. sevgiler

      Sil
    5. Canım sağol güzel bilgiler bunlar ve kaynak için de çok çok teşekkür ederim. Maya'nın sorununun dille ilişkili olmadığını hissediyorum ama dediğin gibi her çocuk farklı belki burayı okuyan bir başka anneye yardımcı olur bu teknik, iyi ki yazmışsın..

      Sil
  17. Her geçen kötü şey gibi bu da geçecek@ kendini koru lütfen..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Songül, umarım bir an önce!

      Sil
  18. http://childrens.uvahealth.com/services/urology/dysfunctional-elimination-syndrome

    Belki siz de bu linkteki yaziyi okumussunuzdur, ancak isinize yarayabilir belki diye gondermek istedim.

    Hande B.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hande çok teşekkür ederim çıktısını aldım gerçekten çok aydınlatıcı oldu, doktorumuza da götüreceğim yarın

      Sil
  19. Bırakıp gidemezsin tabi dediğin gibi döndüğünde daha kötü olma ihtimali var ve birde terkedilme korkusu,güvensizlik vs.. Zaten zoru görünce kaçıcak bir kadın değilsin,savaştığın içinde yorgunsun ki bu normal.şu çiş olayını aklım almıyor inan nasıl tutabiliyor,neden?ne oldu,neden kızgındı yada birşeymi hissetti? Gecen sene bır belgesel ızlemiştim çocuklar için pedogog varı kopekler var ve okadar enteresan vakalarda işe yarıyorlarki bu yuzden aklında olsun istedım.ayrıca bazen bır ev hayvanı yada oyun ablası fln tarzı seyler enerjısını senden cekebılır, açıkcası bnde dusunuyorum şuan.kreşe gıdemeyecek kadar kucuk ama bnım hayat enerjımı emebılecek kadar becerıklı oldugu için.. Biran önce cozulsun su durumlar ınsallah ıyı dıleklerım dualarım senınle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, çocuk yapılmış şimdi bırakırsam sonuçları çok kötü olur...
      Köpek konusu benim için mümkün değil, çok sevdiğim 14 senelik köpeğimi kaybettikten sonra bir daha cesaret edemem.. Ama öğleden sonrası için özellikle dans kursuna baktım Maya ile :) Dur bakalım ne olacak, teşekkürler!

      Sil
  20. Yazıyı okuyunca birkaç ay öncearkadşıma yazdığım mesaj geldi aklıma

    " ölsem, yumuşaçık toprakta yatıp uyusam , sessizliği ,uyumayı çok özledim"

    O da bana "ben40 yaşınageldimevlilik çocuk yok bendesenin yerinde olmak istiyorum kendine gel neölmesi " diyecevap yazdı. Bu cevap mıbeni kendimegetirdi bilmiyorum ama ölümü , uykuyu düşünmeyi bıraktığımda ve mümkün olduğunca çokdışarı çıkıp oğlumla gezdiğimizde uyku sorunu azaldı. Gündetoplam 7 saatten 10 saate çıktı uyku ve benim de uyumak sessiz kalmak için zamanım oldu.

    Ben de tamdipteydim uykusuzluktan , niyeuyumuyor, bukadar az uykuyla nasıl büyüyecek vs diye düşünmekten ama geçti çok şükür. Ben kendimi örnek verdimsadece sizeakılvermek haddim değil. İnşallah siz de rahatlarsınız en Kısa zamanda. Burcu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölsem çocuğu travmaya sokarım diye korkuyorum ben de :P
      Hepimize kolay gelsin..

      Sil
  21. Ben herkesten farklı bir tavsiye vereceğim vıcık vıcık olun yapışın birbirinize bir süre. Eminim senin için çok yorucu olacak ama mayanın çiş veya diğer problemleri için sana ihtiyacı olduğu belli, işaretler bunu gösteriyor. Zaten yeteri kadar ilgi gösteriyorsundur ama 3-5 gün hiç yanından ayırma ne istiyorsa yap kucak kucağa yaşayın. Gerekirse evden çıkmayın diğer işleri minimumda tutun. Tatmin olduğunda o kendiliğinden seni özgür bırakacak. Çiş tutma meselesini de bu şekilde aşacağını düşünüyorum, az daha sabır. Tabi bu süreçte herşeyin mükemmel olmasına uğraşma. Diğer yandan dilada da olur zaman zaman bazen çocuklar streslerini atmak için ağlama ihtiyacı duyuyorlar. Ve anneden yapması zor şeyler istiyorlar, anne yapamayıp ağlamasına bahane olsun diye. Biz genelde ağlamasın diye her istediğini yaparken, aslında onların deşarj olma fırsatlarını kaçırmış oluyoruz ve ardarda böyle abuk istekler sıralıyorlar ta ki sonunda ağlama fırsatı gelene kadar. Ben bu sürece girdiğini farkettiğimde ikinci talebinde bırakıyorum ağlasın. Ağlama nöbeti geçtikten sonra rahatlıyor normale dönüyor. Bu farka dikkat edersen (istekleri gerçek istek mi yoksa bu nedenle öne sürülen bahaneler mi) fazla yıpranmayacaksın ve o da çıldırmayacak. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an ben de onu deniyorum 3-4 gündür Gececim, nerdeyse sıpayı takacağım slinge o derece yapışığız..
      Ağlama konusunda sana inanılmaz katılıyorum Gece, gerçekten de sanki ağlayabilmek için bir bahane yaratmaya çalışıyor hatta bazen bir dakika önce istediği ve evet dediğim şeye neden hayır demediğim için ağlıyor, o an ben de bırakıyorum ağlasın ama Mayanın problemi 5dk ağlayınca rahatlamıyor, bir noktada kopuyor sanırım kendi kendisinden de korkuyor ve ağlama öfke nöbetine dönüyor, yerlere vura vura ağlamaya başlıyor ne dokunduruyor kendine ne beni duyuyor görüyor çok acaip bir nöbet resmen. Hatta vücudu öyle bir kasılıyor ki, elini tutsan açamazsın.. O nedenle ben de o noktaya getirtmemek için çok uğraşıyorum ama dediğin gibi bazen önünü alamıyorum 3 şeye evet desem 4. şeye hayır dedirtmek ve ağlamak için uğraşıyor.. Beni yıpratan onun bu nöbetleri diğer çocuklara kıyasla çok ağır geçirmesi, yani o nöbetteyken ben bir yolunu bulup kendimi uzaklaştırabilsem aslında olay çözülecek sanki.. Offf bilemiyorum işte bunu nasıl yapacağım!

      Sil
  22. Bu zor donemlerde Maya sana daha da yapisiyor dimi.biraz nefes almak belki iyi gelecek belki dusunebileceksin belki bi cozum bulacaksin ama dakikada 3546 kez "anne" diyen,kucagindan inmeyen,senden baskasina gitmeyen kizin var.ustune uykusuzluk ( cok onemli bi unsur).ve hepsinin ustunde Maya nin cis sorunu.
    Tabiki hepimiz turlu turlu dertlerle ugrasiyoruz ve gercekten usin icinden cikilmaz zamanlar oldukca cok.suan benim sıkıntılarımı biliyorsun mesela.
    Sal gitsin metodu evet cok iyi ama bazi durumlarda yapamiyoruz iste ne kadar yapicam desek de olmuyor.
    Ama yaz sen sakin yazmamazlik etme cunku bicok yazindan biliyorumki bu sana iyi geliyor.sakin dusunme insanlara negatif enerji yukluyorum diye ya da hep yazilarimda olumsuza odaklaniyorum diye.cunku sen olumsuzu cuvalkamalarini da yazacak kadar cesur bir annesin.ve bu durum senin yazilarini bu kadar cok okutuyor.surekli olumlu seyler yazan bliglari okumuyorum ben mesela.cunku benden bisey yok iclerinde.seni ookumaya basladigim zamanlardi yanlis hatirlamiyorsam ve stresli bir donemimdi.ne zaman acsam blogunu kendime bir cumle bir paragraf ya da gulumsetecek birseyler buluyordum.iste sirf bundan dolayi seni okumam.kendikendime kahkalar attigim yazilarin da cok,"benimki gibi zor cocugu olan da var " dedigim yazilarin da,ders aldiklarim,kendimce oneride bulunduklarim,"tuh ya niye sildiki simdi caniim yaziyi" dediklerim de.bu sıkıntılar gececek yerine baskalari gelecek.blogcuanne nin annesinin dedigi gibi annelik hayatin boyunca endise duymaktir :)


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl iyi anlamışsın ve ifade etmişsin Tuba.... Hem Maya konusundaki tesbitlerin hem de yazdıkça insanlar benim yüzümden daralacak endişelerim, ay blog bile sosyal baskı oldu bana, manyak mıyım neyim!

      Sil
    2. Maya hakkindaki tespitlerim ayni seriden bizim evde de olmasindan dolayi :)
      Sen ise lutfen ama lutfen bu tarz baskilar hissetme.dedigim gibi ben seni tam da bu yuzden guzel seyleri yazarken ayni zamanda zor donemlerini de yazabildigin icin severek okuyorum.diger okuyucularinin da ayni dusundugunu dusunuyorum.
      Sevgiler

      Sil
    3. Aynı seri di mi, hey Allahım! Sabıııır, güüüç :D Ommmmm! Sabah bana zorla yoga yaptırdı Maya, çok iyi geldi ama :D

      Sil
  23. Ceren :( Hiçbir tavsiyem ya da bilgim yok inan. Ama yazdıklarını okurken sıkıntın içimi kemirdi. Umarım bir an önce düzelir her şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım kedicim, en güzeli üzüm valla bak üzüm missss :)

      Sil
  24. Metehan bir hafta kakasını tutuyordu. İki buçuk yaşındaydı. Sakin ve uslu oğlum bir kere yaparken poposu acıdığı için yapmamaya karar verdi. Üç ay şiştim. Cidden karnım şişti. Fizyolojik bir şey olmadığını anlayınca psikoloğa gittik. Tabi onlarda da bir anda mucizevi çözüm gelmiyor. Lazımlığa oturtturup oyun oyna falan gibi öneriler. HA ha ha yer mi anadolu çocuğu. Benim oynamak için her şeye koşan oğlum oyun oynamak istemedi. Ne yapsak yok. Hâlâ hatırlarım. Ne desem ikna edemeyince içerki bir odaya gidip ilgilenmiyormuş moduna girmiştim. O da koridorda kimse benimle ilgilenmiyor diyerek dolaşıyordu. Ama yanına gittiğimde ciyak ciyak kaçıyor.Tuvaletten kaçarken kakası yerde yuvarlanır mı bir çocuğun. Kaç gün durabilir içinde.

    Benim stresimin ayna gibi ona yansıdığını fark edince sakinleşmeye çalıştım. Sakin sesle konuşmaya değil sakinleşmeye. Tuvalete kaka yapınca ödül sistemi getirdik. Bir sürü çıkartma aldım. Tuvalete her oturduğunda yapmasa bile yapıştırmaya başladık klozetin yanına. Çıkartmalar, minik şekerler ve çikolatalar işe yaradı.

    Seni çok iyi anlıyorum. Derin nefes al bol bol. Sarıl öp sev, o şekerlik çok çabuk büyüyecek ve her şey geride kalacak. Sonra fotoğraflarına bakarken özlediğini fark edeceksin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan! Yine harikasın teşekkür ederim, gerçekten hem fizyolojik hem psikolojik bir adım atmak lazım ama bunu atarken de sakin olmak umursamaz olmak, iyileşeceğine inanmak lazım. Ama nasıl yapacağım bunu işte o noktada tıkanıyorum, ama çalışıyorum üzerinde..
      Ödül sistemine geçeyim, beze doldurduğunda hemen ödüllendireyim bak hakikaten iyi fikir..

      Sil
  25. Psikolog değilim; ama kendimden biliyorum. Çocukların nazı annelerine geçermiş... Bir gece de olsa kayınvalideni ayarla, onda bırak... Ya da kocanda.. Sen de otur bir yerde şarap iç... sonra uyu... Madem seni bu duruma getirdi, yangına körükle gitme bence... madem sen varken de 20 saat çiş tutuyor, en fazla 24 saat tutar. Biliyorum zor; ama bir dene.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizcim, kayınvalidem asla kabul etmez benim.. Koca da aşırı yoğun bu sıra ama dediğin gibi, bir arkadaşımla çıkıyorum bu hafta içmeye :D Artık paşa paşa 9da eve mi dönerim yoksa bir bilet alıp Costa Rica'ya doğru yola mı çıkarım onu tam bilemiyorum :D

      Sil
  26. Etrafinizda Maya´dan bir iki yas büyük kizi olan tanidiklariniz yok mu? Kücük cocuklar büyük cocuklarla oynamayi cok seviyorlar, ve de onlari taklit etmeyi. Belli araliklarla bulusabileceginiz, mümkünse sizin evinizde, ki orasi Maya´nin güvende hissettigi yer, Maya´nin severek oynayabilecegi 3-4 yaslarinda bir kiz cocugu örnek olmasi acisindan ise yarar. Benim kizim yemedigi seyleri bile sirf büyük cocuklar yiyor diye deniyor. "Peer interaction" ise yariyor. Bir cocugun davranislari, bir yetiskinin ögüt ve telkinlerinden daha etkili oluyor. Tabi bu senin suan icinde oldugun durumu kisa vadede etkilemeyecek ama kendini biraz daha iyi hissettikten sonra bakinabilirsin etrafa... Esma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok :( Çevremizde hiç kızı olan yok hatta ama 3,5 yaşında komşumuzun oğlu var, o da çiş durumunu çözmüş halde :P Bakınayım biraz daha :)

      Sil
    2. Şimdi istanbuldayız malum döndüğümde hala düzelmemişse maya bizim eve çağırıcam sizi kafama koydum :))

      Sil
    3. :D Sağol canım benim, düşünmen bile yeter..

      Sil
  27. Merhaba Ceren
    Anne olma yolunda ugrasab biriyim ben de. Esim de sorun var sanirim tup bebege dogru gidiyoruz. Neyse yazmak istedigim o degil, esas anlatacagim ben cis tutan ve geceleri altina cis yapan bir cocuktum. 7 yasinda altina cis yapma sorunum kendi kendine cozuldu. Cis tutma sanirim hala tutuyorum. Psikolojik herhalde ben disarda tuvalete gidemem. Kesseler gidemem. 5 yildir calistigim isyerinde toplasan 5 kere gitmisimdir tuvalete. Lise hayatim boyunca tuvaleti gormedim cidden. Bunu niye anlattim yani belki de maya hep tuvaletini tutan birisi olucak. Ama soz yarin bi anneme sorucam o ne yapmis diye. Hani sana akil vermek icin degil ben merak ettim ya. Sen maya yi yazikca ben kendimi goruyorum maya da. Ve annem tek basina yetistirmis beni. Babam baska bir sehirde calisiyordu ayda 1 kere geliyordu 6 yasina kadar annem tek basina bakti ve annem full time calisiyordu ben 4 aylikken krese baslamisim. Ay ne uzattim ama demek istedigim maya belki zor bir cocuk zorluklari belki zamanla buyuyecekte ama bir sekilde buyuyecek. Baskin karakterli belli :) ikinizi de opuyorum. Sevgiler, N.
    Not: ben de gurbet kusuyum bak boyle anilari yazinca daha bir ozledim annemi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay yalniz ozel durumlarin oldugu gunler cok mecbursam gidiyorum tabiki :) ama gunluk hayatta tutuyorum valla :( dipnot verim dedim :D

      Sil
    2. :D N.cim evet bazı insanlar tutuyor dışarda ben de iki numarayı öldürseler yapmam hahahaha Çok teşekkürler, ben de merak ettim annen ne yapmış ama genelde o yaşlarda zaten çiş kaçırma kendiliğinden çözülüyor.. Fizyolojik birşeyler de var sanırım o yaşlarda gelişen :) Sevgiler

      Sil
  28. Gecenin dördünde aklıma geldi bak. Maya'nın çiş tutma sebebi bezine yapmak istemiyor oluşu olabilir mi acaba. Çünkü dila da bezi atışımdan bir hafta önce, bir hafta boyunca beze yapmakta sorun yaşadı. Daha doğrusu yaptığı andaki ıslaklık onu rahatsız ediyordu. Hemen değiştirmemi istiyordu ki düşün günde kaç bez harcadım, sonra baktım bezi tamamen çıkarmak iyi olacak denedim ve oldu. Belki bezsiz dolaştırmayı deneyebilirsin evde. Altına yapıp kıyafetleri ıslansa bile sorun değil hemen değiştirirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım gecenin 4ünde beni düşünmen beni çok duygulandırdı :) Eren'e süt için kalktın belki de, o anlarda ben de çok aydınlanmalar yaşıyordum hahaha
      Beze yapmak istemeyeceğini ben de düşündüm ve kilot önerdim ama "bezi tak bezi tak" diye ağladı ve takınca yaptı bir iki kere, o nedenle sanırım bez değil sorun. Yoksa haklısın, ıslansa yerler batsa hiç sorun değil, yeter ki yapsın vallahi 5 defa da temizlerim (büyük konuşmayayım ama) Tutmak salmaktan betermiş yahu!

      Sil
  29. Merak etme geçecek. Ne kadar yapmak istiyorsan o kadar gevşemene izin vermeyi deneyebilirsin belki. O oynarken sen yanında uzan. Hatta kafanı dağıtman gerekirse aç bir film kendine. Gülümsemeni sağlayacak ne varsa onu yap. Minicik de olsa.

    Yanlış bir izlenim olabilir tabiki ama, sanki buraya tüm güçsüzlüğünü haykırırken, günlük hayatına çok az yansıtmaya çalışıyorsun gibi gördüm. Biraz bırak kendini. Hatalı davranışlarda bulun :) Sorumluluklarının en asgarisini yap. Sadece Maya gibi...

    Her gün depresyonlu anne tavsiyeleri :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Rol değişimi yapsak Mayayla belki nizama girer.. Bak aslında fena fikir değil, "role play" deneyeyim bir de..!

      Sil
  30. bizim sıpa bu gece 4buçuk-5 gibi çığlıklarla uyandı ve çikolatam düştü ağlamaya başladı. rüya görmüş belli ki :) bi apla buna çarpmış ve gugusu yere düşmüş.. aman yarabbi susturamıyorum bir türlü. 10-15 dakika belki son ayar ağladı. sonra tamam getiriyoruz dedim babayı yolladık mutfağa. gugu leblebi (bonibon) istedi. baba alt kattaki mutfaktan getirdi. bi güzel yedi ve sonra büyük çikolata istedi. sonra su istedi. en son gece sarılarak uyuduğu arabayı, onu eline alınca kırmızı uçağını istedi. aralarda hep ağladı. eğer ağlayarak sızmasa neler isteyecekti kimbilir..
    ne menem bişey arkadaş şu iki yaş sendromu. her bebenin ayrı bi caniliği var. halime acısam mı şükretsem mi şaşıyorum..
    mayanın durumu da geçecek sonuçta tut tut nereye kadar devam edebilir ki.. acaba senin bu olayı kafana taktığını, sorun ettiğini mi anladı nedir. hani garezleri var ya analarına ondan diyorum :)
    peki doktoru ne diyor? tr'de olsa delik deşik eder bi ton tahlil yaparlar, o bebek tuttuğuna annesi tuttuğu için doktora götürdüğüne bin pişman olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay o rüyaların kaydını tutuyorum ben ilerde güleyim diye :D Çok alemler yaaçikolatası mı düşmüş! derde geeeel!
      Doktoru bizi sanırım bir üst mevciie postalıyor bgün itibarıyle

      Sil
    2. hadi bakalım inşallah korkulacak bir şey yoktur ve bir an önce çözülür.. merakla bekliyoruz o günü ;)

      Sil
  31. Merhaba Ceren,
    Yazılarını uzun zamandır okur ve beğenirim. Ancak şu anda bu yazdıkların beni benden aldı. Nitekim çok çok kötü durumdayım ben de. Ancak kendi blog sayfamda dökemiyorum içimi bu derece. Eşim, ailem ve bir çok kişi de okuduğundan itiraf edemiyorum onlara da bu derece olduğumu. Bari burada azıcık dökeyim. Karşılıklı zehir akıtalım olmaz mı? O kadar üzerime geliyor ki çocuk, bazan acaba ben anne olmaya vakif biri değil miyidim yapmasa mıydım derken buluyorum kendimi. Ağır geliyor zor geliyor. Kendimi atasım geliyor. Ama sonra aynen ben de arkamda bırakacağım travmatik çocuğu düşünüyorum. Çok düşkünüm evet ama bir o kadar da kelepçeliyim sanki. Kendim çocuk olmaktan ve çocukluğumu özlemekten vaz geçememişken annelik yapamıyor muyum acaba diyorum. Çok şey diyorum kendime ve çok yükleniyorum evet. Dilerim kurtarırız kendimizi. Ya da çocuklarımız daha sakinleşir. Yorumların hepsini de okudum. Ne güzel ilgilenmişler. Ama işte öyle yine ilacımız kendimiz olacağız belki. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen aynen! Gel de delirme, iki ucu hoklu değnek resmen!!!!

      Sil
  32. Ceren umarım daha iyisindir.
    Ne diyeceğim hakkında en ufak bir bilgim dahi yok. Oğlum 19 aylık ve çok yoruluyorum.
    Hatta dün, ölsem şöyle boylu boyunca amma yatar dinlenirim derken buldum kendimi. Sonra da ne ölmesi ya oğlumun bana ihtiyacı var diye attım bu düşünceyi. Ah annelik. Dünyanın en zor mesleği.
    Allah hepimizin yardımcısı olsun.

    YanıtlaSil
  33. Ceren, bu yazın beni çok üzdü. Keske aklıma süper bir fikir gelse diye 2 gündur düşunüyorum ama biliyirum ku sen okunacak herseyi okumuş, farklı farkli seyler denemişsindir. Bütün yorumlari okuyorum. Bence de çiş tutmayı bıraksa rahatlayacaksınız. Şu stickerlar, ödüller yontemi mantıklı geldi. Belki haribo falan verebilirsin. Onları seviyordu sanırım. Bir arkadasim kizınin günlerce kakasını tuttuğunu sonra da sadece salondaki halının uzerine yapmasına izin verirse yaptıgını anlatmıştı. Halının üzerine gazete,bez vs konulursa yine yapmıyordu. Tabi arkadaş ne yapsın, kakasını yapsın diye tamam diyormuş. Peşinden her seferinde camasir suyuyla temizliyormuş. Sonra ne olmus, nasıl düzelmis bilmiyorum. Ama bu yaşlarda boyle seyler yaşayan cok çocuk var sanırım. Kafaları nasıl calışıyor, ne hissediyorlar böyle tuhaf seyler yapiyorlar anlamıyorum. Sen yine daha iyi anlamlandırıyorsundur. Maya'nın da isi zor. 20 saat tutmak ne demek. Kim bilir aklindan ne geçiyor. Ama seni üzmek geçmiyordur, ondan eminim. Hep aklim sizde. Gelismeleri yaz lütfen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de bitti artık okunacak yazılacak herşeyi sağolsun hepbirlikte hepimiz kafa kafa vererek araştırdık yazdık ama şu noktada ne yapılabilir ben de bilmiyorum tıkandım.. Biraz nadasa verdim kendimi, gelişme olursa yazıcam olmazsa bu noktada heralde bloğu sonlandıracağım elalemin moralini sinirini bozmayayım bari daha fazla dedim.. Umarım bir aydınlanma yaşarız hemen olmasa bile yavaş yavaş olsa bile...

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  34. Yahu ne demek elalemin sinirini moralini bozmak. Benim tek teselli buldugum ortam burasi, cevremde nasil bebeler varsa hepsi aman pek mükemmel, hic zor cocuk yok, benim kizima bakip ay masallah bizimki boyle degil diyorlar. Hem ucan tekme atmak hem aglamak istiyorum o anlarda. Ama senin bloguna bakinca diyorum ki bizimki de normal, normali boyle yasayan bir biz değiliz. Yine de her zaman hep saglik olsun canim Ceren. Sana yardim etmeyi bu kadar cok insan neden istiyor hic dusundun mu? Sen de her zaman yazdiklarinla, destekleyici tavirlarinla bize yardimin kralini yapıyorsun belki de ondan herkes icten gelerek istiyor iyi olmanizi. Sizi seviyoruz, eninde sonunda bu da gecicek, yoksa kim ergen olup anamizi aglatmaya devam edicek :) zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİİN herşeyin başı sağlık, huzur, gerisi boş gerçekten..
      Beni çok onore ettin Zeynep, gerçekten haklısın, iyi ki varsınız!

      Sil
  35. Sakın öyle düşünme. Yukarıdaki yoruma aynen katılıyorum. Ben de annelikten bihaberdim. Cok kitap okudum, cok blog okudum. Ama hicbirinin etkisi burasi kadar olmadı. Ceren, kaç defa vakit ayırip uzun uzun bana cevaplar yazdin. Sadece bir care bulmana yardımci olalım istiyoruz. Seni de Maya'yı da seviyoruz. Yani ben seviyorum. Gerçekten, laf olsun diye söylemiyorum. Sinirim bozulsa çıkarım blogdan, bir daha okumam. Ben günde 10 kere bakıyorum yeni bir haber var mı acaba diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay confused mom, ağlatacaksınız beni yahu... Ne şanslıyım!

      Sil
  36. Ben de hamileyken fark etmistim bu blogu. Severek de okudum. Herkesten farkli bir sey soyleyeyim ama iyi niyetle. Belki de evet bloga da kisa bir ara vermek iyi gelir. Kafayi toplamak, tüm bu annelik tantanasindan uzaklasmak, sadelesmek, siradanlastirmak, normallesmek ve rahatlamak için. Umarım en kısa sürede iyi olursun Maya nasılsa toplar kendini sanırım çocuklar bir bakima bizden daha dayaniklilar daha çabuk uyum sağlıyorlar, belki bizim yillar boyunca biriktirdigimiz endiselerimiz, hastalıklı dogru olani yapma takintimiz zorlastiriyor hayatımızı. Hata yapmak korkusu sanırım anneligin modern hastalığı, bir dilim ekmek vermeden Google'da 9-10 siteden onay almak vs. vs. Ben de tutuldum sanırım buna... Neyse eminim daha iyi olacaksın...Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de öyle düşünüyorum, sanki biraz sadeleşmem biraz teknolojiden azıcık uzak durmam okumak yerine biraz yaşamam lazım.. Google olmadan sanki heşey daha iyi, ama işte sanal destek de iyi, ne bileyim :)

      Sil
  37. Ceren ben blogunu evlendiğim günlerden sonra hamilelikte cinsellik nasıl oluyor diye araştırırken keşfetmiştim, o zamanlar çocuktan falan bihaberdim ama o zamandan beri hep iyi ki tanımışım öğrenen anneyi, ilerde birgün çocuğum olursa üzerinde en çok hakkı olacak kişi diyerek andım seni:) öğrendiğin, öğrettiğin, yazdığın herşey çok kıymetli benim ve bütün okuyanların için eminim. Senin kıymetin paha biçilemez zaten:) İnsan hep güçlü ve herşeyle baş edebiliyor sanarken kendini bazen ba(ğ)zı :) şeyler insana kendini sorgulatabiliyor. Hiçbir zaman hayattaki güçlükler karşısında süper güçlü olamayız, olmayalım da zaten..çünkü o zaman göreceğimiz herşeyi görmüş, yaşayacağımız herşeyi yaşamış ve tüketmiş oluruz. Biz de tükenmiş oluruz keza. Böyle birşeyden Allah korusun bence. Sen tükenmedin bence şu yaşadıklarınla;) bi üst levele geçmek için sınavdasın:)Sen de çok iyi biliyorsun ki hayat iyiye doğru süregiden tek çizgiden ibaret değil. Şu an bir çukuruna denk geldin. Tutunacağın yerleri bulup ordan çıkacak ve yoluna devam edeceksin. Bu kadar..öpücük:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Songül ciddi misin :D Ay nerden nereye :D Bu arada bu sıra bizde de tık yok, hatta birbirimizi aynı evde bile göremiyoruz. Dün tuvaletin kapısında karşılaştık da kocam birden kapıda beni görünce korkudan irkildi yahu! O yazıyı bir okuyayım da kendime geleyim :)))
      Amin canım yazdıkların umarım doğrudur, doğru olmalı, umut olmalı!

      Sil
  38. Önceki yazılarınızdan birinde Maya'yı doğurmadan önce gerçek anlamda bu kadar zorlanmadığınızı söylemiştiniz, belki de dertlerde boğulma eşiğine gelmeniz bu yüzden, ama ben size teşhis koyacak kapasitede değilim tabii ki :) Lütfen pes etmeyin. Maya bunları atlatacak, büyüyecek, siz de tecrübe kazanacaksınız, her inişin bir çıkışı vardır, bunun da olacak. Düşündüğünüz çocuk sizi boğabilir ama kendi kızınız boğmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin amin, boğmaz mı bilmiyorum dün iki eliyle boğazımı sıkarak uykuya daldı (abartmıyorum) hahaha Birden yok olursam arayın sorun yahu başıma ne gelmiş merak edin Nikki

      Sil
    2. Ahahahha küçüktür onun elleri yahu, karşı koyun siz de :D

      Sil
  39. Ay çok güldum yaa.demek boğazını sıkarak uykuya daldı kerataya bak sen..atalarımız boşuna dememiş besle kargayı oysun gözünü : D

    YanıtlaSil
  40. Cereeeen! Ne fikir vereceğim ne de başka bişey. Sadece sarılsam sana, belki ihtiyacın -ihtiyacimiz olan şey budur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sağol, gerçekten öyle! Ben de sana sanal sanal sarıldım şu an..

      Sil
  41. umarım daha iyisindir...

    regli dönemimdeyim, başlamadı daha ama girizgahı fena oldu. heyheylerim tepemdeydi kaç gündür. cuma gecesi ege ile birlikte uyuyamadık sabaha kadar ve sabah erkenden istanbul gezisine gittik. sanırım ben ege ile nasıl olacak diye stres yaparken ona da yansıdı. feribotta durmadı, istanbulu burnumuzdan getirdi. gece artık dayanamadım yatakta EGEEEEEEE! diye bağırdım ilk defa ve kalakaldı öyle. sonra korktum çocuk şoka mı girdi diye :( sarıldım, durdu öle ve hemen uykuya daldı... yorgunluktan acaba pazar günü nasıl geçecek diye stres yaptım sanırım ve evet ege yine mızmızlığın fevkindeydi :) öğleden sonra o uyuduktan sonra sevgilime sarılıp ağladım baya. ben ona bunu yaşatmak istemiyorum, o daha minnacık bir bebek(15 aylık) ben çok kötüyüm... diye... ağlayınca sonra bana bir rahatlık geldi. oh beee içimi dökmüştüm ve sevgilim de olur böyle zamanlar, yapacak bişey yok gibi telkinlerde bulunmuştu... sonra ne mi oldu? ege uyandı ve enteresan bir şekilde o da rahatlamıştı.
    yansıyoruz... emin ol... rahat anne rahat bebe... vallahi bak!
    sevgiyle ve şevkatle sarılıyorum sana...

    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki.. Gittiğim psikolog şunu ddi geçen gün; 9 ay senin içinde, neye sevindiğini neye üzüldüğünü, streslendiğinde vücudunun nasıl tepki verdiğini en az senin kadar iyi biliyor. O nedenle duygularını saklayamazsın, hemen anlar.. Çok doğru gerçekten.

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!