26 Kasım 2015 Perşembe

Açılmayan yorgan projesi

Bebekler doğduktan 1 yaşına gelene dek, boğulma riski nedeniyle yastık ve yorgan kullanılmaması gerekiyor. O dönemde çoğu anne bebeğini yazın badiyle, kışın tulumla, en soğuk günlerde de tüm vücudun girdiği, kolların ve başın dışarda kaldığı, uyku tulumunu andıran kalın tulumlarla uyutuyor. Fakat bebekler yaşlarını geçtikten sonraki kış, her anneyi bir "yorgan sevdası" sarıyor, aman üşüyecek, aman yastığını yorganını süslü sevimli alayım hazırlayayım, aman yumuşacık olsun, hava alsın, çişlendiğinde kolay temizlensin derken derken uzay teknolojisi bir yastık yorgan bulunuyor alınıyor, yatağa seriliyor veeeee bebecik bir tekmeyle yorganı bi tarafa, yastığı bir tarafa fırlatıyor.

Oldu mu şimdi?! İtiraf edeyim geçen sene bu zamanlar yaşadıklarım bu şekildeydi ve amaaağn kim uğraşacak şimdi yorganla diyip aldığım ürünleri fırlatıp atmış, bebeği de aynen önerildiği gibi 19-20 derece odada tulum üstüne H&M'in uyku tulumunun bacaklısı şeklindeki o mütiş ürününü giydirip koca bir kış sıcacık sere serpe uyutmuştum. Bizim kız zaten doğduğundan beri özgür bir ruh, daha 2 ayı falan beklemeden, şak diye yana dönmüş, sonra da bu "başarı"sının cacığını çıkartıp gece boyu bir o yana bir bu yana dönüp durmuştu. Hala çok deli uyur, uykusunda konuşur, jimnastik yapar, sabah mesela 180'C ters dönmüş bulduğum çok olur. Anasına çekmiş. Babası en sıcak yaz gününde bile sarılacak bir örtü ister. Hoş anası da sever örtüyü, ne kadar dövüşse savaşsa da ayacıkları hep örtü altında olsun ister (mazallah yatak altı canavarı kapar). Ama bu kızı yorganla hoşbeş edemedik..

Mevsimler geçti, geldi yine kış ayları. Burda da aksi gibi kış Eylül ortası bir geliyor, Nisan ortası kovalasan gitmeyebiliyor. Ben afedersiniz ayı gibi sarınmışım yorgana, yavru artık uzayan bacaklardan tuluma da sığmaz oldu, öyle aksıra öksüre yatıyor. Yine böyle uykularımın kaçtığı bir gece birden bana bir aydınlanma geldi.

Şu yanda gördüğünüz zihni sinir projesini ilk ben mi yarattım bilmiyorum ama hiç bir yerde görmediğim için küstahça benim buluşum diyorum; ismini de "küçük çocuklar için açılmayan yorgan projesi" koydum gitti. İlk gördüğünde eşim "neaağğ yavruyu yatağa mı bağlayacaksın?" gibi bir tepki verse de (evet biraz korku filmlerindeki akıl hastanesinde aslında deli olmadığı halde yanlışlıkla bulunan masumlar için yaratılmış bir deli koltuğuna benzediğinin ben de farkındayım :P) Fakat işe yarıyor, vallahi 5 gün oldu, üstü açılmadan uyuyor yavru! 

Yalnız bir kaç önemli nokta var. Şimdi en kalınından gittim don lastiği aldım (Almanya'da don lastiği aramak) ve en kocamanından 2 adet düğme aldım ki yavru mazallah ağzına mağzına sokup yorgan uğruna boğulmasın. Düğmeler vallahi 6cm çapında (normal hayatta nasıl kullanılır hiç bilemedim). Don lastiğinin iki ucuna düğmenin sığacağı şekilde delik açıyor ve uçlarını dikiyorsunuz ki pörçük pörçük çıkmasın. Düğmeleri ise yorganın nevresiminin baş tarafının yaklaşık 15-20cm altına, en kenarlara dikiyorsunuz (ki çok dikkat çekmesin oyun aracı olmasın). Sonra lastiği yatak bazasının altından (baza ile yatak tahtası arasından) geçirip nevresimin iki ucundaki düğmelere iliştiriyorsunuz. Bu noktada lastiğin gerinliği önemli, çok gergin olmasın ama çok salmasın da, ölçe ölçe bulursunuz gerginliği, bu şekilde çocuk rahatça yorganın altında dönebiliyor, çok daralırsa tekmeleyip açabiliyor ama uyku sırasında çok da kolay açamamış oluyor.

Ben yorganın bir ucunu sabitledim yani devamlı açıp kapamıyorum, diğer ucunu ise açık tutuyorum ve uyuduktan sonra yavaşça ilikliyorum. Gece boyu o şekilde açılmadan ve kaymadan kalıyor! Daralmıyor çünkü rahatça hareket edebilecek kadar gevşek. Ayrıca kirlendiğinde hop çıkar nevresimi yıka, düğmelerle beraber.. 

Ay süper bir buluş yaptım vallahi patentini alıp acaba seri üretime mi geçsem? Sizin çocuklar da sık dönüyorsa bence bir deneyin bu yöntemi, gece boyu 1000 kez kalkıp üstünü açtı mı açmadı mı endişesi yaşama derdine son (reklam ağzını da hemen öğrendim, abilerim ablalarım..) 

Aslında bu geçici bir çözüm, daha ilk haftadan Maya bakıyorum yorganını sevmeye ve sabahları sarılmış uyanmaya başladı, cicili bicili nevresimlerine de bayıldı, şimdilik iyi gidiyor proje. Ama umuyorum yorgana iyice alışınca kendi açmadan uyumaya da başlayacak ve ben de "evladını yatağa bağlayan ana" olmaktan kurtulacağım :P Umarım.. Hadi bu yandaki foto da bonus olsun; yaşasın yaratıcı anne projeleri :D

35 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Dene derim. 5/6 başarı oranı var şu an :D dün gece ben fosurdayarak uyumuşum sabah bir uyandım yorgan biyerde maya başka yerde, bir de yorgan var diye incecik giydirmiştim, yanaklar falan buz kesmiş... Ay Maya da bilirsin çürük yumurta, bekle bakalım..... :P

      Sil
    2. Geçen sabah Arya kendi yatağından kalkıp dayısının yatağına yatmış. kocaman yorganı kaldırıp içine girmiş, bir de örtünmüş. Bir baktım fosur fosur uyuyor :))

      Sil
    3. Dayı kaçıyordu diye yazmıştın, alıştı mı? :D

      Sil
    4. eve yatılı misafir gelince mecbur aynı odada kalıyorlar :) yoksa dayı hala salonda uyumaya devam ediyor inatla :))

      Sil
    5. Ay o dayı çok alem yahu, mis gibi bebek kokusu (var mı öyle bişey hala bilmiyorum, benimkisi çiş ve süt falan kokuyor) çeksin işte içine aaaa :D

      Sil
  2. ahahaha şahane! :) ama arin üzerine yorgan değdiği an çığlığı basıyor..biz de tutmaz bu..ben tulum giydiriyorum üzerine de polar battaniye örtüyorum, ona pek ses etmiyor yorgan gibi ağır olmadığı için sanırım..bu arada ben hiiiç örtmem üstümü, sıcak sevmem ve üşümem kolay kolay, benim sıpa bana çekmiş sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyice daldığında denesen :D Ay ben de çocuğa zorla yorganı daya diye ısrar, nedir bu bilemedim, sevmiyorsa boşver amaaan, dediğin gibi bazı insan (annem ve kocam mesela) yanıyor!

      Sil
  3. ahahahha bayıldım da benim sıpam yorganı tekmeleyip açmazsa mümkün değil uyumuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Uyku rutini: yorgan tekmelemek, olsun bağırsakları çalışır :D

      Sil
  4. Patentini al, derim :)

    Benimkiler hep uyku tulumuyla uyuyorlar döne döne. 2.5 yaşa dek olanlarından arayıp bulmuştum. Tabii büyük olan 3 yaşından sonra tulumu bıraktı sığamadığından. O aralar üstümü ört diye çok uyanırdı; ama bu sene (tahtaya vurayım) kendi örtünüyor!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay benimki ş an sığamıyor ama o etekli olanlardan değil ayaklı olanlardan, o eteklileri hiç kullanamadık biz bebekliinden beri sevmedi..
      Yaw şu 3 yaş dönüm noktası galiba :D Çok büyük fark var 2 ile 3 arasında di mi!?

      Sil
  5. ben de bu sorundan muzdariptim :( ve yine eskilerden bir yontemle hallediyorum simdilik bu sorunu: uyumadan once yatagina ince battaniyesini seriyorum ve altiından bir tulbent geciriyorum. uyuduktan sonra battaniyeyi kollarinin altindan gecirip, tulbenti de bagliyorum. artik dürüm mü dersiniz, wrap mi bilmem ama bizde ise yaradi. simdilik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akıl akıldan üstündür, tam anlamadım tülbentle nasıl oluyor ama iyi fikir gibi :) Ama çok küçük bebeklerde ve çok sıkı yapıldığında kundak wrap falan çok sakıncalı diye de hatırlatalım aman..

      Sil
  6. hahhahah :D tam da bugünlerdeki derdime bi çaresin CEREN :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudum seni zaten :) Umarım işe yarar, gerçekten bizde işe yaradı, hem çalışan hem uyuamayan anne olmak çooook zor yoksa! sevgiler!

      Sil
  7. uyku tulumunun üzerine yorgan örtenlerde var aramızda ;) yanımda yatıyor artık ve uyku tulumuna da güvenemeyip yorganı da atıyordum üzerine. ta ki bir gece bakiim ne alemde sırtı dedim. amanın sucuk gibi evladım. şimdi ince bir tulumla yatırıp bir gözüm açık uyuyorum ki üstü açılınca örteyim diye :D yastığı ile paralel yatınca sırtını da örtemiyorum. bunun üzerinde çalışıyorum hala :P

    yorganımız ikeanın en çok ısıtan yorganı ve içinde bildiğim kadarı ile elyaf var. beni de çok terletiyor. yeni bir yorgan almak istiyorum terletmeyeninden. ne önerirsiniz? %100 pamuk mu alsam?

    son olarak da son fotodaki yaratıcı annenin bebesini görünce içim bin parça oldu benim yaaa... :( yazık bebeye hareket edemeden çaresiz bakıyo öle :( yine hamile miyim yoksa ne bu duygusallık yahu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok üzücü fakat gerçek , bana temizliğe gelen bir kadın bütün gün bebeğimi kucağımda tutmama çok şaşırmış yatır beşiğe, bğla diye bunu tarif etmişti.
      O, öyle yapmış çocuklarına :(

      Sil
    2. Aman aman terlemek üşümekten çok daha büyük dert aman aman diyelim :) %100 pamuk çok hafif olan yorganlardan kullanıyorum (ikeadan aldım hatta, bildiğiniz bebek yorganı kuş tüyü gibi)
      Valla bebe "noluyo ya" der gibi bakmış, anadoluda çok yaparlar böyle kundak hatta bebek böyle kımıl kımıl bile olamaz yazık :)

      Sil
  8. Ben yatağının kenarlarına sıkıştırarak açılmamasını sağlıyordum. Ama hiç hoşlanmadı.

    Tek kişilik nevresim örtüyorum üzerine. Kolay kolay açamıyor. Üzerine de terletmeyecek ve üşümeyecek şekilde istediğimi örütyorum. İnce-kalın battaniye. Hava koşullarına uyum sağlıyoruz. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yatak kenarına sıkıştırmayı benimki 1 yaşında bile açıyordu, şimdi iki tekmeye bakar :) Ay hani otellerde yaparlar ya, ben de daralırım hemen açarım.. Tek kişilik nevresim çok mantıklı, peki altında top top olmuyor mu? Olmuyor ki tutuyor :)

      Sil
    2. Yatak kenarına sıkıştırmak derken, çarşaf gibi iyice sıkılıyordum. Ama çok bunaldı tabi. Hak verdiğim için tekrarlamadım. Aslında dönebilecek yeri de rahattı.

      Yok altında top top olmuyor. Beşik ufak olduğundan olabilir. Yüksek kenarı olmayan yatağa geçemiyorum. Ben uyurken kendine zarar verir diye korkuyorum. İkea'nın beşikleri de maum. Küçük yav. Ben daralıyorum.

      Bu arada, yorumda ki yatış şeklini okuyunca koptum. Ben de ben de :D Serbest düşüş pozisyonu kalp ben :P

      Sil
  9. Güzel yöntem ama benim sıpada işeyaramaz :( üstüne değil yorgan incecik çarşaf bile örttürmüyor, anında uyanıyor Allahtan ev sıcak, saat 23 e kadar kalorifer yanıyor sonra 2 ye kadar yine sıcak, 2-5 arası yün yelek giydiriyorum o uyanınca çıkartıyor. Babası da ben de yazın bile yorgan örten cinsteniz bu çocuk kime çekti bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yün yeleği giydirirken uyanmıyor mu? :) Sıpa valla tam sıpa bunlar..

      Sil
  10. Haha super fikir:) bnm ateşli oğlum üstüne çarsaf değse çat açıyor gözlerını.amann dert etmıyom napim üşüse örter ztn.adam çoraplarını flnda çıkarıyo.gece emme derdı bıttı yıne uyku yok üstunu ortmeye uyanıos:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baksana burdaki yorumcuların hepsinin yavrular ateşli çıktı :D

      Sil
  11. Ya yaziyi heycandan tam okuyamadan yoruma gectim ayni dertten muzdaribim.şimdi anneme okutmaya gidiyorum iceriye yapsin valla aynisindan çunku ben beceriksizin tekiyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Valla ben de ama çok basit, iki düğme bi don lastiği..

      Sil
  12. bizim tosba bi yöntem geliştirdi secdeye yatar gibi uyuyor, ayaklarını kollarını tostop yapıyor, aynı bir tosbağa görünümünde :)
    tulum giymiyor, yorgan örtmeyi çok seviyor ama uyuyunca yorgan uçuyor! o kadar hareketli ki, yanında uyumama rağmen (evet hala!) halıda bulabiliyorum çocuğu. yani yorgan işi yalan. yorganı sıkıştırmaya filan çalıştım ama uyurken hareket edemeyince, kalkıp ayak ucuna kendini atamayınca sinirden bağırarrak uyandı bir kaç kez. sizde işe yaraması güzel ama bu yöntem bizde asla işlemez.
    üşüyünce yine tostop olup yatsın bakalım, sadık hizmetkarı anası uyanır uyanır örter üstünü nasılsa :)
    bu ikinci bebeyi eski usul kundak yöntemiyle uyutucam. yatağa da bağlayabilirim resimdeki gibi :)
    biliyor musun Ceren, antalyanın köylerinde eskiden bebeklerin altı bağlanmazmış. beşiklerin popo altı kısmında bir delik bulunurmuş, beşiğin altına toprak kap konulurmuş. kakası o kapta asla kokmazmış ve bebek hiç pişik olmazmış. halen yapanlar var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa ben de öyle uyurmuşlum bebekken, popo havada :D Şimdi de illa yüzükoyun yatıcam yastığın altına da elimi sokucam kafam da kocanın olmadığı tarafa dönük olacak yoksa uyuyamıyorum yahu.. hoş uyuyunca da gece konuşurum, yürürüm, inşallah o huyları bana çekmemiştir hehehehe bence eğlenceli de yanındaki bazen korkuyor..
      Bence işler çünkü Maya hareket ediyor dönüyor bu yorganın içinde, bi dene derim.
      Kundak gece sabah da direkt slinge at, bence de :D
      Aynen Hindistanda da öyle, hiç bez kullanmıyorlar direkt sokağa.. ama kaka nasıl kokmaz yaaa, bir de kaka yapınca popoya bulaşır yine hemen temizlenmezse pişik olur yahu antalya sıcağında (ay yine muhabbete geeeel)

      Sil
  13. bir de bu tutlumu giydirince çorap giydirmiyorsunuz di mi? (ikinci için soruyorum :))
    yeni doğduğunda torba gibi olanlarından giydirdim büyüyünce de giymedi. çorap olaryı aklımda hep bi soru işareti olarak kalmıştı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok ayaklarla eller çıplak (bazı tulumun ayak kısmı oluyor o zaman zorundasın tabii) daha sağlıklı çıplak ayak.. :)

      Sil
  14. aklın yolu bir valla , aynı yöntem denendi ve şimdilik başarı sağlandı gibi :D

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!