25 Kasım 2015 Çarşamba

Gizli tatil planı :)

Haftasonuna bir iki gün eklenip yaratılan tatiller ne hoş oluyor! Hem dinleniyorsunuz ve enerji bataryalarınız yenileniyor, hem rutinden tatlı bir kaçış oluyor, hem de fazla uzatmadığınız için geri dönüşte adaptasyon sorunları yaşamıyor, "tatil sonu depresyonu"na girmiyorsunuz. Hafta ortasından sonuna 5 gün Kuzey İtalya'daydık; aslında bize arabayla çok yakın olduğu için senede bir gidiyoruz Süd Tirol'e ama ilk defa Bologna'ya indik ve ne güzel bir şehirmiş; sanat var, tarih var, sokaklarda renk ve müzik var, insanların gözlerinde gülümseme ve hafiflik var, yeme içme desen bin kat var (ama spagetti bolognese yok, çünkü tagliatelle ile yapılıyormuş asla spagetti ile değil!). Görmediyseniz 3-5 günlük bir tatil için çok tavsiye ederim.

Maya'ya da bize de iyi geldi bu ufak değişiklik. Aslında biz çok gezen bir çifttik ve bebekle de çok geziyorduk ama son yarım senedir nedense şehrimizden kımıldamıyoruz. Biraz iş yoğunluğu, biraz Münih'in gerçekten yaz döneminde şahane bir şehir oluşu, biraz da tembellik işte.. Ama yapmamak, daha çok gezmek lazım.. Dünya hem çok küçük, hem de yaşam çok kısa. Görmek lazım..

Bebekle seyahat konusunda ara sıra yazıyordum ama artık minik bir baĞyan olan kızımla seyahat daha farklı oluyor. Bir kere ilgisi ve dikkati artık daha yoğun, hafızasında daha çok anı biriktiriyor. Daha çok soruyor; bu ne, bu niye böyle, neden neden neden diye.. Fiziksel ihtiyaçlarını ve konforunu, eğlenmesini sağlamak gibi ufak bir kaç noktaya dikkat ederseniz vallahi çok keyifli çocukla seyahat etmek! Bu konuda bir derya olan Gezgin Anne'ye bir bakın derim.

Ben Maya'dan sonra hiç tek başıma ya da eşimle tek başımıza seyahat etmedim. Bu konuda çok fazla "motivasyon" alıyorum (gidenler dönmek istemiyor) ama henüz cesaret edemiyorum. Benim düşünceme göre, bizim şartlarımız için henüz erken. O günler de gelecek elbette, onu bırakıp sevgilimle başbaşa tatile çıktığımız ya da onun bizi bırakıp (sevgilisiyle, amanın!) başına buyruk tatile çıkacağı günler.. Ama şimdilik üç seyyah olarak iyiyiz, azıcık daha büyüsün, mesela 4-4,5 olsun da ben tek başıma, gözüm arkamda kalmadan gidebileyim. Neden bu yaş derseniz, bu herkese göre değişir, özel bir yaş değil ama ben biraz neden gittiğimi anlatabilmeyi, onun neden geride kaldığını anlamasını isterim. Bana göre bu mantığı o yaşlarda anca kurabilecek benim kızım. Bazı çocuklar daha erken, bazıları ise çok daha geç kurabilirler bu "terk edilmemişlik" mantığını. Ha ama önümüzdeki aylarda babasıyla başbaşa bırakıp 1-2 günlük kaçamak tatil planları da yapmıyor değilim, yavaştan başlamak lazım artık alıştırmaya. Yoksa 4,5 yaşına kadar dipdibe oturup o yaşta babayı da alıp birden ortadan kaybolursam hiç olmaz tabii. Yavaş yavaş..

Maya şu an gündüz 8-9 saat babasıyla tek başına kalabiliyor ama gece benim dışımda kimsenin uyutmasına rağzı değil. İlk aşamada onu babasına bırakıp 1 gece yakın bir otelde spa keyfi yapmayı düşünüyorum (düşünsene blog, ben, kendim ve sadece ben, belki 1 kadeh beyaz şarap, bol köpüklü bir banyo, yumuşacık bornoz, bir akşam yemeği, sonra koca yatakta tek başıma deliksiz bir uyku! olabilir mi böyle bir şahanelik?!). Bunu başarırsam belki bir haftasonu bizim kızlarla ufak bir kaçış planımız var böyle kendimizi dağlara vurmalı falan, sıra ona gelebilir. Sonra ver elini 6 ay motorsikletle Güney Amerika (dermişiiiim, yok daha neler, geçti bizden o, anca emekliliğe artıki hani yanında yolcu bidonu olan pıt pıt motosikletler var ya hahaha ya da bir "tuk tuk" kiralayıp Hindistan'ı (tekrar, yeniden, geçen seferki gibi doya doya) gezmek.. Ahhh hayaller hayaller..

Son olarak; gittiğim son Türkiye seyahatimden boyumun ölçüsünü alarak döndüğüm için (annemler hala kendilerine gelemediler, ne zaman geliyorsunuz diyorum inşallah maşallah ile geçiştiriyorlar) bu konuda şahane bir email aldım isim vermeden paylaşmak istiyorum:

"Biz her sene eşimle ve çocuklarla ailelerimizden kimseye geleceğimizi haber vermeden Türkiye'nin Güney ve Batı sahillerine, böyle turkuaz sulardan bembeyaz kumlara, sessiz sakin bir butik otele tatile gidiyoruz! Söylersek aileler de gelmeye kalkıyor ve aynen bu yazdıkların tatil köyünde yaşandığı için daha da berbat paranla rezil olup hiç dinlenemeyip, sinir harbi içinde bir tatil geçirip dönüyorsun. O nedenle ben bu gizli tatilleri önereceğim, arada da aileyi görmeye en fazla 3-4 gün haftasonunu falan birleştirip gidiyorum. Çok rahat oluyor."

İşte bu fikir beni çok güldürdü. Ergen gibi aileden gizli tatil planları :))) Şahanesiniz, ne diyeyim. Bence de çok güzel fikir fakat ben asla yapamam gizli işler, yalan söylemeyi hiç beceremediğim için anında ortaya çıkar ve hep başımda patlar. İstemem böyle şekillerde aileme yakalanmayı. Biraz da sıkılırım gibime geliyor çünkü ailem olmadan Türkiye anlamsız ve bomboş bence.. Allah onları başımızdan yanımızdan eksik etmesin, daha uzuuuun yıllar beraber tatiller yapalım inşallah. Ama fikir çok güzel, mesela aileme 3-5 gün ayırdıktan sonra, eşimle kızımla başbaşa ya da eşim yoksa çok sevdiğim bir arkadaşımla eskiden yaptığım gibi özgürce tatile çıkma fikri çok mantıklı geldi bana birden. İyi fikir verdiniz!

Ben bu fikri aldım ve kocayı ve aileyi aynı anda şutlayıp, en yakın arkadaşımla (ve bonusgillerden Maya ile tabii) başbaşa bir tatil planına dönüştürdüm. Kışın en karlı zamanında şu yandaki gibi bir yere kaçma planımız şu an bilet alma aşamasında (oleeey, vallahi de yapıyoruz, billahi de yapıyoruz!)

Siz bu fikre nasıl bakıyorsunuz bilmiyorum ama bizde sevgilinin yeri ayrı, dostun yeri ayrıdır ve evli olsak da dostla çıkılan yemek, tatil bizde çok mübahtır. Eşim de, ben de bu fikre sıcak bakar, destekleriz çünkü dostla başbaşa geçirilen zaman çift olarak geçirdiğimiz yaşamın kalitesini arttırıyor. Biraz uzaklaşmak, dost sohbetlerinde kendini, özünü bulmak.. Çok önemli! Yani ille tropik bir adaya seyahat edemeseniz de, bir kahve içimlik bile olsa dostlarınıza zaman ayırın "evlendi ya da çocuğu oldu koptu bizden" olmasın aman.. Bak nasıl mutlu ve enerjik döneceksiniz eve ;)

41 yorum:

  1. Çocuklar doğduktan sonra sadece iki kere Can'la başbaşa tatile çıktık. İlki tatil sayılmazdı, o Toulous'da eğitimdeyken ben bir hafta yanına gittim. Ama nasıl iyi geldi :) Çoğunlukla tek başıma sokaklarda dolaştım falan. Sonbahardı, park doluydu etraf, kırk yaşımdaydım ve hayatımda ilk defa yurt dışına çıkmıştım :) (Kırk yılda bir :) İkincisi de geçen sene iki gün Paris"ti. Çünküü ben Roland Garros'a gitmek istiyordum. Tenis maçına gittik yane :) O da harika geçti. Ama bunlar dışında hiç başbaşa gitmedik zira çocuklarımla tatilin tadı da başka. Üstelik daha kaç sene daha birlikte vakit geçireceğiz ki. Bak artıl sahilde oyun oynama zamanı bitti. Pek yakında denizde top oynayalım diye yanıma gelen tipler de olmayacak. Hem ne görsem onlara da gösternek istiyorum. Onun için biz hep bir arada dolaştık. Tek başıma kalıp kafa dinleyeceğim günler çok olacak nasıl olsa.

    Çok güzel olmuş tatil kaçamağınız, hepinize iyi gelmiştir :) Planlar harika, hepsini gönlünce gerçekleştirirsin bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaç yaşlarındaydılar Handan? :) Kime bıraktınız? Planı nasıl uygulamaya soktunuz ve döndüğünüzde küstüler mi? Bu soruları bir paparazzi edasıyla soruyorum..

      Sil
    2. Biri on üç diğeri dokuz yaşındaydı, ilk gittiğimde. Anneannelerinde kaldılar. Keyifleri yerindeydi küsmediler :) Geçen sene biraz biz de tenis maçı izlemek istiyorduk moduna girdiler ama onların sınav dönemiydi (Ahaha ilgili ana baba :). Bana bakın sizi beklerken ben yaşlanıyorum hazır yürüyebiliyorken gidiyorum siz de gidersiniz bi gün elbet dedim:)

      Sil
  2. Bizim bebek 16 aylık, bırakın tatili daha sinemaya gidemedik çift olarak. İlk çocuğumda hem iş sebebiyle kısa seyahatler etmemden hem de alışkın olduğu için çok daha fazla bırakıp geziyorduk. ikinci çocuk da bir akşam biraz geç bile eve gidemiyorum. "Daha rahat olmamız gerekmiyor muydu yahu!" deyip duruyorum kendime. Bir de şöyle bir şey var, aile büyükleri de ikicilere bakmaya o kadar hevesli olmuyor yaşlandık biz modundalar.
    4,5 yaş bence de gerçekten de ideal, laftan anlıyorlar ve zaman kavramları oturmuş oluyor, anneyi fazla takmadan başka aile fertleriyle keyifle zaman geçirebiliyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki olunca daha boşvermiş oluyoruz diyorlar ama ben nedense tam tersini görüyorum, iki olunca dediğin gibi ikisini birden bırakmak da zor bir aile büyüğüne (mesela benim kayınvalide 1 taneyi bile 2 saatten fazla huzuruna kabul etmiyor)
      Di mi, 4,5'a şurda ne kaldı 2 seneden azcık fazla :D Ayyyy!

      Sil
  3. Bu bilgiyi nereden edindim hatırlamıyorum şuan kaynak gösteremeyeceğim ama ; 0-6 yaş için anneden ayrı kalınan "gece" sayısının şöyle olması uygunmuş:
    1 yaş =1 gece
    2 yaş = 2 gece
    ...6 yaş = 6 gece
    0-1 yaş arası hiç önerilmiyor. Yani bu formüle uyarsak hiç bir sorun olmaz, ayrılık anksiyetesi yaşanmazmış.

    "Türk anası-Alman anası" yazımda çocuksuz tatil olayından kısaca bahsetmiştim. Gerçekten birebir gözlemlediğim çok arkadaşım oldu. Özellikle çiftler genellikle önce çocuk yapıp sonra evlendiği için, 0-3 yaş bebeklerini bırakıp 10 günlüğüne falan Tropik adalara balayına gidildiğine çok şahit oldum (örneklem grubum farklı ülkelerden tam 4 çift :)))

    Ayrıca annelerin çocuğu bırakıp kızkıza 3-4 günlük tatiller yapması da çok yaygın. (Bu olayı ben de destekliyorum. Ama malesef en yakın ark.larım Türkiye'de olduğundan, henüz denk getirip de çocuksuz bir tatil ayarlayamadık.

    Geçen ay 3,5 yaşındaki oğlumu babasıyla evde bırakarak, 1 yaşındaki ufaklıkla Türkiye'ye gittim. Kardeşimin Nişanı vardı orada olmak istedim, ama aile içinde küçük bir tören yapılacağından bütün takımı toplamadım. Baba-oğul 3 gece bensiz takıldılar. Öncesinde (neredeyse bir ay önceden) başlayarak edo'ya anlattım. Ben ananeye gideceğim, ama sen babayla evimizde kalacaksın. Sonra yine geleceğim diyerek kısa cümlelerle açıkladım. Sorularını cevapladım. Bu arada annem skype ta konuştuğumuz zamanlarda, hep edoya aldığı hediyeleri gösterir. (Bu zaten bir ritüel halini almıştı uzun zamandır) en son aldıkları farları yanan, ışıklı arabalardı. Her seferinde onları gösteriyordu. Edonun çok ilgisini çekiyordu.
    "Ananeden sana aldığı arabaları getireceğim" dedim. Yani sırf onları almaya gidiyorum diye kandırmadım. Çünkü bu kez her seferinde hadi git al diye tutturabilirdi :) ama bu araba faslını da biraz kullandım işte, işe yaradı. "Ben gidiyorum -falan filan falan filan- hem gelirken arabalarını da getiririm" diyordum.
    Neyse ilk defa ayrı kalacaktık ve beni aylar öncesinden stres sarmıştı. Ama çok kolay oldu. Her gün tel.de konuştuk. Babasıyla yoğun bir program planladık. Her gün dışarıda vakit geçirme, hayvanat bahçesi, kuzen ziyareti vs. Hiçbir sıkıntı yaşamamış. Gayet mutluymuş. Uyku saatleri sorunsuz geçmiş. Mis gibi yatmış uyumuş falan. Telefonda konuşurken de gayet iyiydi. Bu gece de yatıcaz kalkcaz sonra anne geliceeek falan diye Sevinçli konuşuyordu. Beni havaalanından aldıkları gün de çok tatlıydı. Sarıldı, seni özledim dedi. Hiç buruk, küskün falan değildi. Şimdi ben bunu artık bir kez gördüm ya, tutmayın küçük enişteyi :))) 3 günlük tatillere her zaman gönül rahatlığıyla gidebilirim.

    Ay yeter artık, git blog aç da kendi Çöplüğünde öt diyeceksin diye korkuyorum. Çünkü kendi anılarımla fazla yer işgal etmeye başladım:))

    Ama demem o ki Cerencim, 4,5 yaşı beklemene gerek yok bence 3-3,5 gibi deneyebilirsin 3 günlük yalnız tatili. (Anne-baba başbaşa tatil için dediğin gibi erken olabilir. Ama sadece sen gidersen maya babasıyla sorunsuz kalır bence)
    Bu arada biz edo 24 aylık olana kadar 26 uçuş yaptık. İrlanda, kanarya adaları, maldivler gibi uzun uçuşlar da dahil olmak üzere hem de :) bebekle gezmek, onun rutinine uygun planlandıkça mümkün! Tabi ki zor ve stresli zamanları da oluyor. Ama harika anılar da birikiyor. Artılar eksiler diye bakarsan, gitme tarafı her zaman ağır basar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz canım :) Ama blog da aç bence..
      Ya o kuralı duymadım ama sen icat etmiş olabilir misin? :D Ya hani time out zamanları vardır ya (hiç tasvib etmem) 2 yaş için 2dk, 6 yaş için 6dk diye, acaba ordan aklında kalmış ve hislerine tercüman babında uyarlamış olabilir misin? Ama sevindim sende işe yaramasına, ben çekinirdim birini götürüp diğerini bırakmaya..
      Maya'nın bilançosu şu an 12 ülke, 47 uçuş desem! :D Hızlı başladı bizimki..

      Sil
    2. Ben de izmire tasinmadan ilk izmir sosyal etkinlik biletimi aldim. Bebeyi babaya birakip annemle coook sevdiğim bir radyocunun standup gosterisine gidiyoruuum. Mutluyum. Geceleri zaten çıkıyorum ama bu sefer herseyi halledip cikmicam. Her şeyi ikisine birakip cikicam. Ay cok zevkli. Ve bi arada senin
      Şu otel planini mi yapsam? Aman allaaah.

      Sil
    3. Kim tutar seniii yap tabii :D

      Sil
    4. Kaynak = totom :) tabi ki ben uydurmuş olabilirim, benden her şey beklenir :)))

      47 uçuş neymiş yahu. Her ay neredeyse 2-3 uçuşa tekabül eder, ben de tutmuş kime gaz veriyorum. Rispekt kere rispekt ! :Pp

      Sil
    5. :D Abartmışız biraz di mi, çocuk o nedenle bir dönem kendini uçak sandı (ahahaah o karikatürü gördün mü ya, uçağım ben!)

      Sil
  4. Offf supermiş.. Eşim çocuğu bırakmaya dayanamıyor ki tek kalalım.Ama o seyehatteyken bn bıraktım arkadaşlarımla sinemaya gittim,yemeğe çıktım ohh.. Yarın da safranbolu,kastamonu,sinop için 4 günlük mini tatıle çıkıyoruz.Eşimin ailesının baya meyve bahcelerı,hayvanları fln var çocuga degısıklık olsun dıye. Ayyy basbasa tatıl istemıom eksık kalsın hıhhh :))oğlumla kuzenımle daha cok eglenıom bn.ama şu spa/otel planını yapmalıyım mutlakaaa. Resımlerıde tekrar yukledım bak bakalım becerebılmişmiyim:) çok opuldunuz ozgur kızlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay anneler yapar onu, babalar değil :D Sizde durum tam ters desene!
      İyi tatiller, çok şahane oralar, benim için de bol bol gezin yiyin için!

      Sil
  5. Siddetle destekliyorum :) Is sebebiyle evden bir haftalik ayrilisimi kizim 15 aylikken yaptim. Ama bu asamaya gelebilmek icin 10 gunlukken basladim birakmalara. ilk 4 ay bir kac saatlik, ardindan 5 aylikken yavas yavas ise baslamam gerektigi icin haftada 2 gun, sonra 7 aylikken ise full time basladigim icin haftada 4 gun (haftanin 1 gunu ben 1 gunu esim evde kalarak yoklugumuzu cok hissettirmemeye calistik). 19 aylikken de krese basladi. Hic birinde sorun yasamadik. 2.5 yasinda yine is sebebiyle 2 hafta ayrilmam gerekiyordu. Onceden uzun uzun anlattim, isim sebebiyle konferanslara falan gitmem gerektigini, bunun bu sekilde ara sira olacagini ama hep donecegimi, ben yokken brava olursa ona ne getirmemi istedigini soyleyerek. Bu en uzun ayrilisimiz olmustu ama yine sorun yasamadik. Bundan sonra bir uzun haftasonu kiz arkadaslarla kacamak ve yine is sebebiyle 1 haftalik ayrilislar devam etti. En son 3 yasini doldurdugunda esimle beraber ilk defa onu birakarak yanliz konferans + tatil yaptik 10 gun. Bizim sansimiz, kizimiza cok iyi bakan, benim cok iyi anlastigim babanne ve dedesiyle ayni sehirde yasiyor olmamiz. Ote yandan bu sartlara sahip olup ta hic birakmayanlar da var. Bizimkisi hem imkanlar hem de benim bastan ona bu fikri alistirmak istememle bu sekilde gelismesine yol vermis olma. Baska bir cocuk da buna ok der miydi bilemiyorum. Bu arada bana 2 gun once soruyordu, anne sen konferansa gidecek misin bu aralar diye :)

    Bologna'ya bahar, yaz gibi yeniden gelmenizi tavsiye ederim. Sehir bir yana dogasi da cok guzeldir. Buradan Adriyatik'e gecebilirsiniz, cocuklu aileler icin cok guzel yerler var deniz kiyisinda :) Isterseniz camping imkanlari. Almanya plakali araba cok oluyor oralarda. Tabii batida Toscana kiyilari da ayri guzel. Her halukarda buradan gecmeniz gerekiyor. Bekleriz :)

    Zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada, ben bloguna yeni bakinmaya basladim. Bu yorumu yazdigimda 2-3 yazini okumustum sadece. Biraz gezinince, yasadiginiz zorluklari ogrendim. Bu yaptigim yorum pek uygun dusmemis sanirim. Su 1 gecelik spa kacamagini en kisa zamanda gerceklestirebilmen dilegiyle!

      Sil
    2. Zeynepler artıyor blogda, diğer yoruma isim bırakmazsan kim olduğunu anlayamayacaktım ;) İtalyaya çok sık geliyoruz ama güneye ben hep tek başıma (çocuksuzken) inerdim, dur bakalım büyüdükçe yavaş yavaş :)

      Sil
    3. Evet sik geldiginizi soylemistin. Cocuklu olunca bakis acisi degisiyor. Gercekten cocuklu tatil icin Italya cok iyi. Turkiye'de ayni imkanlara ulasmak cok zor bizim gibi tatil koyleriden hazzetmeyenler icin :(

      Adimi arama motorlarindan uzak tutmak icin yazmiyorum ama istersen Zeynep K. yazayim :)

      Sil
    4. İyi olur ;) Kime cevap veriyorum bileyim ona göre gardımı alayım :P
      Ay İtalyayı özledim bile, özellikle bugün arabanın camından kar kazırken sabahın köründe :(

      Sil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Çalışan anne olduğum için sanırım Berrak dan ayrılıp kocayla başbaşa takılıp bi yerlere gidesim gelmiyor hiççç . Kendimi 1-2 saat bi yemeğe gidince dahi kötü hissediyorum onu bırakıp gittik diye . aman annelik başlı başına manyak bir vicdan azabı barındırıyor işte :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem ne fena şey... :) Bence yapma ama, senin çocuksuz ve işsiz zamana da ihtiyacın var, hiç de kötü hissetme bence.

      Sil
    2. çok haklısın mücadele edicem bu konuyla ve kendimle :D

      Sil
  9. Şöyle bir eskilere gittim, arkadaşlarla bir aylık tatiller falan. Evliliğin çocuk kısmına kadar da, şehirler arası seyahat ediyorduk. Bana atil şart değil, arabayla yolculuk yapmak, havanın değişmesi için bile bir gecelik iş seyahetlerine eşlik ederdim.

    Doğumdan sonrası hastanelerde, sorunlarla boğuşurken nefes almak için anneme bırakıp çıktım. Tatil değil, saatli ayrılıklar, bazen gece ama tam bir gün değil. Kimse. mecbur kalmadıkça yapmamalı bence.

    Bir süre sonra, hiç bırakmadım. Sonra bir iki saatliğine bıraktım. Kasım ayının başından beri 24 saat olmasa da gününü geçirecek şekilde haftada bir ya da iki haftada bir bıraktım. Çocukla çocuk olup, benden çok daha fazla ilgilenen dört kişiyle zaman geçirmekten çok memnun tabiki de. Şimdilik durum böyle. Ama dün resti çekti. Ben anneanneme gidicem. Nokta :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay iyi tatiller. Harika bir tatil geçirin. :)

      Sil
    2. :D E tabii hangi kapı onun kafasına göreyse oraya..

      Sil
  10. Ben son iki aydır (ufaklık yaklaşık 2 yaşında) haftada iki gün Phd derslerim için başka bir şehre gidiyorum ve bir gece kalıp dönüyorum. Dolayısıyla bensiz iki tam gün geçiriyor, bu süreçte babası ve annanesi onun daima yanındalar. Evet biraz sinirleri bozuk oluyor, çabuk ağlıyor, öfkeleniyor, yani daha bir hassas oluyor. Bu program böyle en azından mayıs sonuna kadar devam edecek (umarım). Ben döndüğüm gün bazen ilk bir kaç saat biraz nazlanıyor, beni protesto ediyor. Fazla yüz vermiyor, yaklaşmıyor ama bir saate kalmadan eskisi gibi oluyoruz. Yıpratıcı mı? Arkamda güvendiğim insanlar olduğu için hayır. Belki onu biraz hassas hale getiriyor hepsi bu. Ama tramvatik bir durum olduğunu sanmıyorum. Zira 1 yaşına kadar gece gündüz resmen bir uzvum gibi yaşadı ve güven tesis edildi. Sanırım en önemli kısım zaten yukarıda da bahsedilmiş ilk 1 yaş. Bunun dışında çok da kastırmaya gerek yok diye düşünüyorum. Düzenli olarak şehir dışında sempozyumlara, toplantılara, bir kaç günlük tatillere giden bir çok arkadaşım var, bıraktıkları kişiler bakıcının yanı sıra annane de olduğu için sorun yaşamıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa asla.. Üzgünüm ama ilk 1 yaş en önemli kısım diye nerden çıkartıyorsun Ayşenur, asla öyle birşey demedim. Bence 1 yaş 3 yaş 10 yaş değil çocuk her zaman önemli, kritik dönemler oluyor mesela 15 yaşında bile olsa seni yanında istiyor. O nedenle asla böyle 1 yaş 3 yaş önemli, gerisi çok önemli değil denmemeli ve düşünülmemeli..
      Belki sorun yaşamıyorlar ama çocuğun içinde ne yaşadığını kim bilebilir, sonra neden uyumuyor, neden birden huysuzlandı diyorlar.. Bence böyle düşünmek yanlış.. Herkesin seçenekleri farklı, herkes kendi çocuğunu en iyi kendi bilir ve ne zaman hazır anlar..

      Sil
  11. Biraz mecburiyetten (kimse yok çünkü bırakacak) biraz da istemediğimden daha hiç ayrılmadık biz de. Kendime şaşırsam da hiç özlem duymuyorum çocuksuz tatile. Onlarla daha güzel daha heyecanlı. Aralık ve ocak ayı için iki ayrı tatil planı yaptık biz de. Birisi kayak olacak ve dilaya öğretmek için sabırsızlanıyorum. En son iki kış önce tanıştırmıştım ama tabi ufaktı o zaman iki yaşı bile dolmamıştı. Bakalım bu sefer neler olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nereye gidiyorsunuz kayağa? Belki biz de geliriz :D Biz de eşimle totomuz bezliyken kayak öğrenenlerdeniz ama Maya için daha erken, 3 yaştan önce zor :)

      Sil
    2. Avusturya olacak galiba buradan bir arkadaş da istiyordu onların fikrini alınca netleşecek

      Sil
  12. Sevgili Ceren ilk yorumu yazmıştım ama yine silindi (benden kaynaklanıyor çok uzun yazıyorum, bir kerede bitmiyor arada kaynıyor). Uzun yazamayacağım zira bixim kuzu hasta ve eşim şehir dışında. Sadece şunu belirteyim. Sen gezdikçe benim yüreğim ferahlıyor. Sevgiler Semanur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öpüyorum, bir dahakine üşenmezsen yollamadan bir copy ediver, silinirse paste e basıverirsin ;) Çok geçmiş olsun!

      Sil
  13. Sizin işiniz tatil konusunda biraz daha kolay, oturduğunuz yerin konumu sayesinde üç-beş günlüğüne Prag'a, Avusturya'ya, İtalya'ya gidebilirsiniz, zaten AB pasaportu varsa her yere daha kolay gidebilirsiniz, ben en son 2 sene önce sizin oralara gittim, öncesinde 6 ay pasaport (pasaportum vardı) ve vize için uğraştım. Ben anca güzel ülkemizin çöp, turist ve turist izleyen potansiyel tacizci dolu Güney ve Batı sahillerine gideyim diyeceğim ama, oralarda doğdum oralarda büyüdüm bıktım :D İtalya'ya filan gitmek isteyip Almanya'da yaşayanlar, İtalya değil ama İzmir'le takas edebilirim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok Türk vatandaşıyım, Alman olmak istemiyorum ama zaten oturum izni olduktan sonra AB arası serbest dolaşım hakkımız oluyor..
      İzmir şahane memleket evet :) Haftasonları istediğin yere kaç, kendi bile yeter ama..

      Sil
  14. Öncelikle senin kadar 'gezgin' biri tarafından önerilmek pek hoşuma gitti. Teşekkür ederim...

    Şu isimsiz okucunun önerisi, iyiymiş :) Gerçi biz zaten onu yapıyoruz, Tr'deki tatilin bir kısmında arkadaşlarla çoluk çocuk kaçıyoruz farklı bir yere 3-5 gün de olsa. Fakat ailelerimizin haberi oluyor.

    Sana iyi tatiller! Harika bir yer gibi görünüyor, merakla bekliyorum detayları. Bu arada 4.5 yaş oğlanı babasıyla çok rahat bırakıp gidebilirim artık, son 1 senedir anneden çok babacı oldu. Kızı yanıma almam gerek tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukla gezmek ayrı uzmanlık :D

      Sil
  15. samet 50 günlüktü akşam yemeğinde akçaydki arkadaşlarla iddaya girip gece 12 de yola çıkmaya karar verip 30 dakikada bavul yapıp tüm evi kapatıp gitmiştik. ve harika ötesi bir 2 gün geçirmiştim.tabiki aileden habersiz. -benim eşim babasıylaann çalışıyor da-- k.pederin lakabı -beton kemal -- diyeyim sen anla. ama şuan 18 aylık ve değil tatil dışarıya çıktığımız an istediği olmayınca başlıyor ağlamaya saç baş yolmaya ,saldırmaya... :(( bebekken ne rahatmışım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiğdem zaten valla çocuk küçükken böyle spontan kaçmalar falan çok daha kolay, sonra onların kişilikleri, istekleri de ekleniyor, 2 kişiyken 3-4 kişi karar veriyorsun, zor..

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!