10 Kasım 2015 Salı

İki yaş krizleri antolojisi - 1

İşte 2 yaşındaki minnoşumuz, şirinemiz, horoz şekerimiz, yaşam sevincimiz biricik kızımızın kendini duvardan duvara vurarak, yerlere çalarak, son perdeden ağladığı şeyler tam olarak bunlar (her yeni vukuatı bir bir yazayım da beraber gülelim, yoksa tek başıma gülünce deli diyollaa bana - desinler değişemem nıynıynıy):

- Ayakkabısını kendi giyecek, hay hay. Fakat solu sağa sağı sola giymek için ısrar etti, bak ters oluyor düşebilirsin dedim. Bana mısın, illa ters giymek için ayakkabılığın önünde yere yattı ve 15dk hem giymeye ve yürümeye uğraştı, hem sinir krizi geçirdi. Sonunda da giydi öyle ters ve düştü tabii, bir de 15dk ona ağladı.

- Dişini fırçalamamak için tepindi, pes edip tamam dediğimde bu sefer fırçalamadığım için 35dk ağladı (ara ara fırçayı uzattığımda ve "tamam fırçala o zaman" dediğimde de hayır diye ağlamaya devam etti), sonra akşam gelen babasına beni "dişimi fırçalamadı" diye şikayet etti!

- Ispanaklı pizza istediği ve aldığım ıspanaklı pizzanın içinde kaşar peyniri de olduğu için pizzacının kapı eşiğine iki seksen uzanıp 30dk ağladı.

- 10 derece havada üzerine sadece askılı sarı elbisesini giyip sokağa çıkmasına izin vermediğim için gardrobun önüne yığılıp 45dk ağladı.

- Evimin kapısını anahtarla kendisi değil de ben açmaya cüret ettiğim için ve sonra yaptığım hatayı anlayıp, anahtarı kendisine verip "o zaman kapıyı aç ve içeri gir" dediğim için, koridora yatarak ve anahtarı yumruk ettiği elinde sıkarak 45dk ağladı.

- Bu sabah bisiklet üzerinde merdivenlerden aşağıya inmesine izin vermediğim için bisiklet selesine yapışmış şekilde 30dk ağladı.

- Gece saat 3 civarı birden uyandı ve 15dk boyunca "çoraaaap" diyerek ağladı, çorabı giydi, bu sefer de çıkar diye ağladı, çıkardık, bu sefer de.... toplam dellenme: 45dk.

- Bu sabah BENİM duşa girmemi ve ıslanmamı istemediği için 45 dk. banyo minderini tepe tepe ağladı.

- Doğum günü olmadığı halde mum üflemek ve hediye almakta ısrar ettiği ve dudağını düktüğü an tamam tamam diyip ışık hızıyla mum yaktığım ve doğum günü şarkısı söyleyerek 5 defa üflemesine izin verdiğim için ağlamadı (hehe) ama 10dk sonra hediye paketi içinden eski bir oyuncağı çıkınca sinirlenip 15dk ağladı. Susunca da oturdu oyuncakla oynadı.

- Aslında mavi olan yastığın kırmızı olduğunu iddia ettiği ve renkleri artık gayet iyi bildiğinden ben de "hayır ama mavi bu yahu" dediğim için yastığı tepe tepe 15dk ağladı.

- Kreşte öğrendiği ve içinde bir takım ördeklerin yüzerek annelerinden uzaklaştığıyla ilgili birşeyler geçen bir şarkıyı benim bilmediğimi ve söyleyemeyeceğimi kabul edemediği için 30dk ağladı.

- Bu gece yatmadan önce muz istedi ve "sen soy" dedi, yarıya kadar değil tam soyma cüreti gösterdiğim muzu yanlışlıkla kabuktan ayırdığım için "geri taaaaaaaaak" diye 15dk ağladı. Tabii ki evde başka muz yoktu ve bu memlekette marketler akşam 7'den sonra kapalıydı.

62 yorum:

  1. ayy çok iyi geldi bu yazı. her şey kriz ve o mızmızlık , ağlama sesini duymaktan fenalık geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakış açını değiştir, direkt ifşa et ve altında kalma kriz döneminin :D

      Sil
  2. Çok tanıdık hepsi, içerik biraz değişse de 3,5 yaşında benzer ağlamalar hala var :( özellikle yorgun ve aç olduğunda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 35 yaşında hala yorgun ve açken kendim değilim :D

      Sil
    2. Anam yine yaşımı küçülttüm (bilinçaltı hadi küçülteceksin neden 1 yaş küçültüyorsun yahu?) 36yım bu arada :D

      Sil
  3. ayyy koptum okurken ya bi ara bende Ela nın kileri yazayım roman olacak nitelikte bu çocuklar :)))))))

    YanıtlaSil
  4. Bizde de var aynisindan ben de yazacagim. Allah'im ne fena bir dönem kafayi yemek uzereyim. Cok zor yaa cocuk bakmak!:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz yaz :D Hepimiz yazalım başka türlü olmayacak bu iş..

      Sil
  5. :))) Okuması eğlenceli ama yaşaması bazen sabır zorlayıcı olabiliyor. Aynı modelden bende de var. Daha bu sabah yine nedensiz ağlarken ağlama annem niye ağlıyorsun dedim ağlıycağım dedi. Peki ağla o zaman dedim ağlamayacağım dedi ama hala ağlamaya devam ederek :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E çocuk demiş işte canı ağlamak istemiş :D Bırakın beni ağlıycağğğm...

      Sil
  6. Bir şey soracağım yeni model bebeler mi böyle? Benimki de aynısı ama annem ve çevremdeki bazı kişiler garip olduğunu düşünüp hatta beni bile suçluyor. Bizde mi sorun yoksa?Bilemedim :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jale sen o anneni ve çevrendekileri bi dürt, sen hiç mi ağlamamışsın ayol, benim çocukluğumdan çok net hatırladığım cümleler arasında "hmm senin canın ağlamak istiyor yavrum, o zaman ağla, bitince gel sarılalım" vardı.. Aynı tas aynı hamam hiç öyle "ay sen hiç böyle değildiiiin" masalı çekmesinler, direkt unutmuşlardır! :D

      Sil
    2. Ha bu arada bir de 2 yaş krizleri benlik gelişimi ve kuralları denemek ve öğrenmek açısından çok çok çok önemli bir gelişim süreci. Yapmayan çocuğa biz anormal diyoruz :D Çünkü bu yaşta kuralları zorlamayan, ergenlikte zorlamayan yetişkinlikte direkt pısırık, grup psikolojisiyle hareket eden, kendi kendine kararlar veremeyen bir birey oluyor (diyolla)

      Sil
  7. Anahtarla ilgili madde bşzde de var, neyapıcağımı şaşırdım kapıyı ben açsam ağlama krizi , ona versem açamayınca yine ağlama krizi . Evden çıkmaya korkuyorum, ya da kapıda bekliyorum birisi gelse de anahtarı versem kapıyı açsa diye.
    Hapşurmama, öksürmeme ağlaması yüzünden hasta bile olamıyorum :)
    Normal hayata nezaman devam ederiz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaha seni ele geçirmiş karanlık güçler. bu durumda derin bir nefes al, ya allaaaaah diye kapıya giriş derim :D
      normal hayata bunları normal kabul edip "eeeeh senin anan benim, istediğimi yaparım" diyince devam edicez sanırım :D

      Sil
  8. Ah o ayakkabilar ah.evde de ayni bi de disarda ayakkabici da tutturuyor giucem diye bende rica ediyorum abisi/ablasi bi kere giysin nolur aglamasin ha olur mu noooluuur hallerideyim.bi de bana giydiriyo kendi ayakkabilarini ve oyle dolascakmisim.ben bu ara tuvalete de gidemiyorum kapinin onune yatip kendini oraya buraya savurup agliyo babannesi de yanina gelip onu almaya calisiyo daha beter agliyo ben artik icetde guluyorum halime :) gece zilyon kere kalkiyo ve her kalktiginda sut icmek istiyor.babannesi geldigimden beri cigrindan cikti ben de tabi.
    Sirada horrible three fucking four ve daha niceleri var napcaz bilmem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahahah giyiyo musun? :D Bizde kendi ayakkabılarını zorlatmayı akıl edemedi (ya da kesin etmiştir de ben "yetti uleyn" demişimdir, böyle içten, güvenle, sabit bi ruh haliyle diyince bir daha denemiyor o kuralı) ama kendisi benim topukluları babasının koca sporlarını hala zevkle giyiyor hehehe
      Ahahaha süt kriziiii ya dur dur o da var, gece dişler fırçalandıktan sonra yatağa kafa değdiği an süüüüüüüüt diye bağırıyor, biliyorsun bizim kız 2 yaşına kadar inek sütünü ağzına sürmedi, sırf bu işi gelenekleştirdi diye 3 yudum süt içiyor, sonra yine diş fırçalıyor, seremoni haline geldi (aman yeter ki 3 yudum süt içsin diye eyvallah diyorum manyak mıyım neyim vegan anneler kızmasın)
      treenager three o hahahah fucking four'da ipler kopacak bende :D Yok ya aslında gerçekten bunu gelişim dönemi olarak kabullenmek ve kriz anında sadece susmak ve kendimizi rahatlatmaya iplememeye çalışmak sonra kriz geçince de direkt ifşaaaaaa etmek :D bence en iyi çözüm budur kardiş.

      Sil
    2. Giyiyorum giymezmiyim bi de geziyorum parmak ucunda o da benimkileri giyiyo fotosunu cekmeye kalkinca da bi guzel poz veriyo :) aglamasinda isterse bana bez baglasin umrumda diil.mesela bu aksam tutturdu botlarimi giycem diye botlar da kar botu ben diyeyim bir kilo sen de iki kilo uyudu da oyle cikarabildim ayagindan :) tuvalete gidemiyorum burdaki wc mizde alaturka klozet olsa alcam kucagima.oyle bir agliyoki anneeeeee anneeeee diye sanki ben kapinin arkasinda degil de fizandayim.yemek yedirmiyor bana (senin kaynananin yaptigini yapiyorum hayir Derin suanda yemegimi yiyorum diyorum ama banamisin demiyor)hep yaninda olcam, babannesi geldi geleli gece uykusu zaten sifir olan cocugumun hic bit sekilde uykusu kalmadi sagdan sola donse uyaniyor.isin ilginc yani babannesini istemeyen kiz alt kat komsumuza kosa kosa gidiyor ve bana hoscakal diyor.kaynanamda buna icerliyor bayaa aliniyor yani.ben desen annem gelene kadar alt kat komsuya tasinirsam şaşirmayin.ya Derin hem iki yas sendromu yasiyor hem de bana kalsa depresyona da girdi ve ben napicami daha ne verebilecegimi bilemiyorum.tavsiyesi olan varsa cok dua ederim :) annemin gelmesine bir hafta var bana bir yil gibi geliyor valla :(
      Ben ise giderken,tuvalete gittigimde,yanindan bir sn ayrildigimda kendini parcaliyor resmen ve onun bu durumuna cok uzuluyorum.o kriz gelince bana gelen sakinlige de sinir olmaya basladim artik

      Sil
    3. Seni yargıladığımı sanma, ben de çoğu zaman aman ağlamasın diye herşeyi yapıyorum ama arada da aklıma gelmiyor değil, bunun ergenliği falan da var, bu şekilde karşılarında ezik büzük durursak parmaklarında oynatırlar, oynatmakla da kalmaz saygı sevgi de duymazlar diye korkuyorum.. Ama sonra da diyorum amaaan onu da ergenlikte düşünüp endişeleneyim :D
      Ay o alaturka tuvaetten korkmuş olabilir mi? Beni bile korkutur o tip tuvaletler :)
      Canım Derin'in yaşadıkları geçiş dönemi endişeleri gibi göründü bir psikolog olarak bana. Anlamaz deme, devamlı anlat, şimdi biz bir süre bu evde yaşayacağız, arada ananen, baban babannen gelecek gidecek ama ben hep burda kalacağım seninle falan diye hep konuş. Büyük ihtiyalle giden gelen kalan bunlara takılmıştır o, korkmuştur rutini bozuldu diye. Çocuklar kolay adaptasyon yaşıyorlar neyse ki.. Alt komşuyla mutluysa bol bol gitsin bence, çocuk var heralde?
      Sakinliğe sinir olma, en doğrusunu yapıyorsun..

      Sil
    4. Ayni seyler benim de aklimdan geciyor.simdi aglamasin diye yaptiklarimin bir iki yil sonra onune hic gecememekten korkuyorum.farkindayim butun hayati degisti biz bile degisiklige uyum saglamakta zorlanirken o nasil basa ciksiin.evi degisti,babayi haftasoonu goruyor,anane yok ve babanne onu anlamiyor(kaynana dedikodusu yapmicam ama gercekten anlamiyor, kotu kiz aglama,ne gerek var niye agliyosun,anneni rahat birak şuan bunlari siralayinca bile urktum cocugum adina ama deme oyle ddedikce daha cok diyo yahu) ben ergenkik donemimi cok zor atlattim bu yuzden Derin i anlayabiliyorum ve evet dedigin gibi bikmadan usanmadan anlatiyorum izah ediyorum hep yaninda olacagimi onu cok sevdigimi.umarim annem gelince duzelir cok cok sagol tavsiyelerin icin

      Sil
    5. Ay bir an önce gitsin annen gelsin inşallah az kaldı, eşini nasıl büyütmüş bu mantıkla yahu?! hoş bazı çocukları kendi kendileri büyütüyor :(

      Sil
    6. Valla esim diye demiyorum gercekten kendikendini yetistirmis harika bir insan

      Sil
  9. Korku filmi izliyormuş hissine kapıldım,Allah sabır versin hepinize:) geçen yıl bir arkadaşımın çocuğu aynen bu şekildi(2 buçuk yaşındaydı) bu yıl hanım hanımcık bir kız çocuğuna dönüşmüş, gözlerime inanamadım görünce. İnşallah sizinkiler de geride bırakırlar krizlerini biran evvel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D bir adet chucky var herkesin cebinde songül.. nasıl dönüşmüş acaba :D senin gördüğün 15dk'da öyle hanım hanımcık davranmıştır o, yeme hiç o numaraları :D

      Sil
    2. Yok o çocuk devreyi tamamlamış muhtemelen;)

      Sil
  10. 19-20aymarası mı başlıyor bu sendrom???...ağlamalar ağlaması,krizler krizi...evladımı tanıyamama.acaba çalışmadığım için hata mı yapıyorum diye hesaplaşmalar..uykusuz geceler,emzirmeyi bıraktırma süreci de var daha bi de üstüne��ben maya 2yaşına kadar emdi diye rahatlatıyordum kendimi(kriterim de maya yalnız:))bi baktım 19.ayda bırakmışsınız..bende bi panik!!!!hala da o panik modundayım.nası oyalandı,nası gündüz emmedi,askılı tişört giymekten korkar oldum resmen yapışıyor!!!ve evde ,restoranda,sokakta,kitapçıda,arabada nerde olursan ol emme krizi geldi mi oyalanamıyor������unutmuyor.öm dişleri çürümeye başladı,bi ara anesteziile ilgili yazınıza tekrar dönücem onu da anladım....burasıda bana ağlama duvarı oldu����hatta herkese öyle oldu.hepimiz ceren anlatsa da biz de içimizi döksek modunda.kah birbirimizi teselli etmek için kah fikir almak için...umarım mayadaki bu fiziksel problemin uzantısıdır iki yaş sendromunun şiddeti.o zaman miradaki ne��������

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1,5tan 3'e derler, en celalli halleri 2-2,5 arası :D Ha işte tam olarak "evladım gitti başkası geldi" hissi.. O hesağlaşmalardan bir an önce çık kurtul, bak hepimiz aynı noktadayız, hepimiz mi hatalıyız, mümkün değil.. ;) Maya 19 ayda bıraktı Eminecim, ben bıraktırdım yoksa daha emerdi, ben yeter artık dedim ve çok doğru bir kararmış, hiç panik olma bazı çocuk biraz zamana ihtiyaç duyuyor, sen anlayacaksın zamanını bak hiç dert etme. Maya beni askılı görünce hala bi açıp bakıyor "aaa memeleer" diyip gülüyor :D Allahtan kış geldi anca uyku öncesi askılı gecelik giyiyoruz. Oyalanacak birşey bulsa aslında çok rahat edersin, uyku arkadaşı gibi bu dönemde belki bir teddy olabilir..
      Dişlerdeki çürük genellikle gece biberonla inek sütü ya da gün içinde çok fazla meyve suyu ya da şekeli gıdadan oluyor diyorlar ama bazen genetik de olabiliyor, bir diş doktoruna görünmekte ve mutlaka günde 2 defa fırçalamakta yarar var. Önemli bu süt dişi çürükleri..
      Yazın yazın, ağlama duvarı gülme duvarı :) Yalnız değiliz en azından.
      Fiziksel durumuyla hiç alakası yok tamamen gelişim süreci "ben kuralları koyarım, konmuş kurallara baş kaldırırım ki bir birey olarak gelişeyim, sosyal yaşamı öğreneyim" çabası :)

      Sil
    2. bundan 4ay önce ilk fark ettiğimde hemen gittk doktora.mira şekerli hiç bişey yememişti o zamanlar(dondurma ve çikolatayı keşfetti yaz sonunda)meyve suyu da süt de içmiyor su dışında .ama bu çürüğe biberon çürüğü deniyormuş!gece emmeden kaynaklı.-anne sütünde de şeker varmış!!!!gece emmiycek dedi!bir hafta sabah olunca güneş doğunca emceksin dedim.sabah kalkınca emiyordu,gece pışpışlamalar sırtını kaşımalar masajlar,kucağa almalarla geçiştiriyorduk.son 3gün gece yarısıkalkıp güneşin doğmasını bekledi resmen.benim de psikolojim dayanmadı.emzirmeye devam ettim:/ gerçi uzuuuun araştırmalarım sonucu bu tezi çürütenleri buldum googledan.zaten google a da gitmeye gerek yok!edirneliyim ve edirnede öğretmenim .roman okulunda çalışıyordum.çocuklar değil fırça macun şampuandan sabundan haberleri yok inci gibi dişleri var çoğunun:(bu tamamen benim kısmetsizliğim.diş takıntımdan hep !!evrenin bana bir oyunu buuuu;)mayaaaaaaa kim tutar seni...sensin;))sizsiniz..zaman sizin zamanınız vurun analara..analar böyle gece yarılarında siz uyurken google dan medet umsun:))sevgiler

      Sil
    3. Afedersiniz yoruma kaynak yapıyorum ama bizim de muzdarip olduğumuz bir konuydu. Belki yardımım dokunur diye yazayım dedim.Kızım 2 yaşına kadar geceleri de emdi. 2 kez gece emmesini bıraktırmayı denedim ama olmadı. Sürekli dişlerini fırçaladık yine olmadı. 16 aylıkken diş sağlığı merkezine götürdük. Önemli birşey değil diyip yolladılar. En sonunda Erciyes üniversitesinin diş hekimliği fakültesine götürdük . Prosedürler uzun ve farklı bir şehirde oturduğumuz için sıkıntılar yaşadık ama sonunda anesteziyle çürükler temizlendi. Çürük öneyici fistür yapıldı. Mis gibi oldu. Ayrıca bizim kız da hiç şeker, çikolata vs. tüketmişliği yoktur ama özellikle arka azılar çıkarken çürüyüp çıkıyordu. Bu işler biraz genetik. Ben çocukluğumdan beri düzenli diş hekimine giderim ve alerjim olduğu için tatlı da yiyemezdim ama sağlam dişim yok nerdeyse ama eşim çılgınlar gibi tatlı yer doğru dürüst diş fırçalamaz ama adamın dişleri hem bembeyaz hem çürüksüz hem de yuh diyorum ama soğan sarımsak yese bile ağzı kokmaz. Her neyse çok uzattım . Son olarak biz ameliyat sonrası doktorla görüştük. O da bize : Süt çürüğü ile çok yaygın bir şekilde karşılaştıklarını, çocuğun emmesinin daha önemli olduğunu söyledi. Ayrıca sadece tatlıların değil karbonhidratında dişlere çok zarar verdiğini kek , börek gibi şeylerinde abur cubur kategorisine girdiğini söyledi. Ben de kızartmaların da aynı derecede zarar verdiğini okumuştum. Size kolay gelsin diyorum. Sevgiler Semanur

      Sil
    4. Ay onu verme bunu verme yuh artık gece emzirme, ne diyeceklerini şaşırdılar. genetik ve Allahtan çözümü olan bir sorun, önemli olan sık kontrol ve bakım, Semanur teşekkürler.

      Sil
    5. Aynen öyle Ceren. Bizim açımızdan çok sorun değil . Ben kek, börek yapan biri değilim. Gittiğimiz yerlerde de çok karışmıyorum ama bizim kız ayarsız. Sevdiği şey oldu mu yeme işini çok abartıyor. Bir de hem doktor dedi hem de ben daha önce bir yerde okumuştum. Peynir dişleri temizliyormuş. Ama bizim kız (kendisine şu an çok kızgınım da adını anasım gelmiyor pek) peynir yemiyor :( . Velhasıl iş iyi bir doktor ve kontrolde bitiyor. Günde 25 kere de fırçalasan o dişler çürüyor. S.

      Sil
    6. :D hayırdır niye kızdırdı seni? benimki şu an koltukta üstüste 4 kolye ve 6 bilezik takmış vaziyette oturuyor (neden bilmiyorum ama bu şekilde çok da sakin)

      Sil
    7. :D Kokoş Maya.Azroş da bazen tam uyku öncesi kollarını dolduruyor. Tutturuyor böyle uyuyacağım diye.Şangır şungur uyuyamıyor tabi.Ayy bir araya gelseler nasıl davranırlardı acaba. Bizim kız uyumuyor Ceren. Uyku dedin mi nereye kaçacağını şaşırıyor. Sonra da mıy mıy mıy. Ben de reglimin en şiddetli günündeyim. Kıpırdamaya mecalim yok.Şarteller attı ben de. Ben bağıra çağıra o ağlaya zırlaya koptuk sonra da sarıla koklaşa durumu kurtardık. Akşam olunca da telefonda babaneye şikayet ediyor beni. Ben gündüz uyumadım annem de bana kızdı diye. Allahtan kadın birşey anlamadı .

      Sil
    8. Maya da uyumuyor bu sıra Semanur, yaşla ilgili olabilir. Ben öğle uykusunu bıraktım artık, bazen arabada 15dk falan kestiriyor ve yetiyor ona (bana yetmiyor diye kahveye dadandım o ayrı)
      Öğle uykusu çok harika bişeymiş yaw, elimden kaçınca anladım ben değerini :D

      Sil
    9. Ben de ondan korkuyorum. Zira tek uykuya 1 yaşından sonra düşmüştü. Biz de de bazen 5 dk. kafayı yastığa koyuyor. Sonra gayet enerjik bir şekilde. Uuyaaandıımm. Günaydın. Hadi hoplayalım hadi zıplayalım. O uykular benim nefes alma molam. Lütfen bırakmasın !!!

      Sil
    10. Ya aslında biliyor musun, ben de acaip korkuyordum başıma gelmeden önce.. Şimdi başımda ama çok berbat geçmiyor, onu uyutmak için verdiğim zaman daha çok zorluyormuş beni, şimdi o stres kalktı ikimizin de üzerinden valla itiraf edeyim aynen memeyi bıraktığımda rahatladığım gibi rahatladım ben bu uyku işi bitince :D Sanırım doğal annelik olayı aslında bana yaramıyor ama inatla devam ettiriyorum hahahaha

      Sil
  11. Five little ducks :)
    Oğlum dinliyor ya oradan biliyorum.

    Sevdim bu postu. Benim için 'bak bunlara da ağlayabilir ' tadında çünkü.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 5 little ducks, sonunda timsah yiyor ama, onu anladım çünkü timsah yiyor sonra hapşırıyor ve ördekler boğazından tek tek çıkıp annelerine gidiyorlar aayyy ne psikopat şarkı ya, yarın laterne festivali var kreşte, direkt ben öğretmenine söyledip telefonuma kaydedicem hahahahdaha 4-5 şarkısı daha var ama onları cümleleriyle söylüyor, direkt bulduk youtube'dan ama bu ördekler delirtecek beni :D

      Sil
    2. Timsahlı olanı bilmiyorum ama bizimkinde hepsi birden kayboldukları yerden annelerine geri dönüp mutlu oluyorlar :)

      Sil
    3. Maya için en can alıcı nokta o timsahın hapşuuu hapşuuu hapşuuu diye hapşırıp ördekleri burnundan geri çıkardığı an :)

      Sil
  12. Hepsi başkasının başına gelince komik, sevimli tabi : ) Bilmiyorum ben bizzat yaşadığımda nasıl olur. Fakat Ceren, bizim 22 aylık sıpa belki de girdi bu sendrom meselesine, hiç anlamıyorum.

    Çok saçma alınganlıkları, istekleri, tutturmaları ve tiz bir sesle ciyaklamaları var. Günün 3'te 1'i bu şekilde geçiyor. Kalan 1 birim uyku, son birim de sosyalleşme anları zaten. Yani aslına bakarsam çoğuymuş.

    Ben sendroma yormadım, neden? Çünkü ben bunu karakter özelliği diye yorumlamıştım. Çünkü aynı anası da böyle bu çocuğun. Bana benziyor evet bu davranış şekilleri. Sadece gündemi farklı. Ben o yüzden onun kafasına inip, tam onun düşüneceği histerik, kararsız, tutturuk, alıngan, aşırısını isteyen, istediğini elde ettiğinde anında unutan insan olabiliyorum. Bu yüzden de hiç şaşkınlık, zorlama yaratmamıştı bünyemde. Şimdi kıllandım acaba bu sendrom mu? Eğer öyleyse yaşadım, demek ki normal hali değil.

    Kısacası, biraz bu kırıkların seviyeye inip, onlar gibi düşünmek ve eşlik etmek geçici çözüm sağlayabilir. Bu bir öneri değil, hele sana hiç değil. Ben kendi kendime konuşuyorum diyelim.
    Beni daha neler bekliyor bilmiyorum tabi. Belki dozu artacak belki bu işi böyle kapıcaz.

    Regl olan 2 yaş sendromunun halinden anlar diyorum. Ve kaçıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Girince anlarsın, belki girdi değil aha eyvallah dersin merak etme, nefes al nefes ver :D Belki Doğukuş sakin geçirecek bu dönemi (inşallaaah) ama bir gün kendisini yerde tepinirken görürsen panikleme yani :D
      Aman karakteri böyle deme, ben de Maya'ya bir dönem "zor çocuk" diyip durdum o dönem daha celallendi çünkü direkt yaftalıyorsun etiketliyorsun ya çocuğu, o da başka türlü davranamıyor yani, hani ilkokulda bazı zoba çocuklar vardır yaramazlık yapmayınca hasta heralde falan denir, naapsın çocuk kendisinden beklenen bu :D
      Yok ama demek istediğim sen bence bana bakıp hiç kıllanma, her çocuğun kriz derecesi farklı ama her annenin müsamaha derecesi de farklı ve bence sen çok doğru yapıyorsun, normalleştiriyorsun. benim de yapmaya özendiğim uğraştığım aynen bu, seni örnek almalıyım :)
      Ahahaha aynen regl öncesi sendromu yahu, bak şimdi acaba hormonlarla alakalı olmasın, aaa bi ışık yandı şu an.. Sonuçta bu yaşta belli hormonlar yükseliyor dönemsel olarak, vallahi olabilir yani :D Bu hormonlar hatta günümüz çocuklarında medyaya vs maruz kalma nedeniyle daha çabuk ve şiddetli yükseliyor olabilir bu da 20 sene önce 2 yaş sendromu mu vardı diyenlere cevap olabilir aaaa, işe bak!

      Sil
    2. Ay Ceren bizimki zor değil dolayısıyla ben öyle her şey kolaymış gibi konuşabiliyorum. Bir de ben cidden rahat bi hayat yaşıyorum. Bence dediğin gibi şok etkisi yaşıycaz gerçekten girdiğimizde, o zaman tekrar yazarım sana. Yoksa benim müsamaha çizgilerim örnek alınası değil :D Benim kendimde övebileceğim tek şey, garip davranış ve istekleri garipsememek olabilir. Belki her anne de benim gibidir zaten. Az önce yaşadığımız kriz şuydu mesela.. Eşofmanının paçası dizine çıkıyormuş diye çıldırırcasına ağlıyor. Volkan çok şaşırıyo ama bana hiç garip gelmiyo. Benim de böyle aşırı uyuz olduğum takıntılarım var. Ondan azcık geyik yaptım yukarıda.. delinin halinden deli anlar diye. Yoksa göreceğiz kaç bucak olduğunu ..

      Hormonlar ve sendromun bağlantısı varsa, uzaylı görmüş gibi şaşırıcam vallahi. Uzaylı görmüş kadar da korkucam : )) Vaaayys..

      Sil
    3. Ya dur girmez belki, zorlama :D Ben o nedenle diyorum işte seninki doğru diye çünkü garip değil ya da garip ama garipse garip yani ama biz diğer anneler ve volkan (pardon) takılıyoruz işte bunun garipliğine ve düzeltmeye çalışıyoruz, halbuki iyi de geç di mi ama...

      Sil
  13. ayynı bizim evin halleri :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Güldükçe rahatlıyorum ahahahahay

      Sil
  14. -puzzle ın alakasız iki parçasını birleştirmeye çalışıp, olmayınca balıklama yere atlayıp ağlama. O deil yavrım, ahanda bunu takıcan diye doğru parçayı gösterince; hayır sen bilmiyosun diye ağlamada 2. Perdeye geçme

    -fish finger yerken, lokmayı Çatal'a takamama ve tabak çanak fırlatma. Tamam gel beraber deneyelim diyince, sen niye elliyosun ben zaten yapıcaktım diye anneye çemkirme.

    -her Yemeğin yanına ketçap isteme. (Tamam diyip 1 Damlacık sıkarak geçiştiriyodum son bi kaç aydır. Bu ara ben kendim Sıkıcam dedi. Verdim eline... )ketçabı Boca edip kaşık kaşık yemek isteme. Olmaz öyle şey diyince, tepinerek ağlama.

    -birşeyi isterken, ortada neden yokken, ağlayarak isteme! (Bu en sinir olduğum işte, önce bi iste bakalım, hayır dersem ağlarsın:))
    "Anneeaaaah ben muz istiyorum ühühü"
    "Hayhay evladım al buyur"
    "Ama muouuuğzzz ühühü"

    -banyo yapmamak için ağlama, girince çıkmamak için ağlama

    -çikolata jelibon ve iPad için ağlama (dikkat ettim bunlar için ağlaması kısa sürüyo. Çünkü ağlasa da hayır dedim mi vermiyceğimi anladı. Sadece bi 5 dk falan ağlayarak şansını deniyo yine de. Ama her gün birer seans ağlamamız var bu üçlü yüzünden)

    -en komiği geliyo: saçma isteklerine evet demeyerek onu ağlattığım için, özür dilememi istemesi :)))
    _anne özür diler misin? (Ağlayarak)
    _neden özür diliyorum?
    _beni ağlattığın için
    _neden ağladın sen?
    _sen ağlattın. Çukulata vermedin.
    _bi tane sabah verdim ama! Günlük çukulata hakkını yedin zaten.
    _özür diler misin? (Te allahım)
    _çukulata vermediğim için değil, ama sen ağladığın için üzgünüm. Peki, sen üzüldüğün için özür dilerim. Şimdi sen de çukulata diye tutturduğun için özür diler misin?
    _özür dilerim anne :(
    (Bu özür dileme faslı hem çok komik, hem çok tatlı. Günde 50 kere özür dileşiyoruz:))

    Edo şuan 3 yaşında. Kelime hazinesi arttıkça, günlük ağlama sayısı azalıyor ve süresi kısalıyor. Kendini net ifade edebilmesi ve sebep sonuç ilişkisi kurabilmesiyle alakalı bir çok durum. Eminim zaten yapıyorsundur ama, dil gelişimine ivme kazandırmaya çalış. Renkler, şekiller, Sayılar, her gün yeni kelimeler, tane tane ve bol bol konuşmalar... Ben hatırlıyorum da bütün gün evde yalnız olduğumdan, aşırı bıkkınlık geçirdiğimden ve edo'nun konuşsam da fazla anlamadığını (sallamadığını) düşündüğümden pek fazla konuşmuyordum (1,5-2 yaş arası özellikle)
    Sonra bi ara annem-halam falan geldi sırayla. Çılgın gibi tekerlemeler, Sayı saymalar, renkleri falan öğrettiler günde 1500 kez aynı şeyleri tekrarlayarak. O 1-2 hafta bile öyle büyük bir fark yarattı ki! Anlatamam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru diyeceğim ama yanlış, dil ifade etmenin tek aracı değil ve de en yakın arkadaşımın oğlu aynen Maya gibi şu an ve çatır çatır konuştuğu halde mutlşaka yine ağlayacak bişey buluyor :D
      Bu arada ketçap yerine içine salça katsana, ya vaz geçer ya da yesede salça sonuçta sağlıklı :D Maya da birkaç gün ketçapa düşmüştü ben bu şekilde hallettim.

      Sil
  15. Tabi canım, drama queen lik modunda olduklarında gözünün üstünde kaşın var diyerek bile arıza çıkarıyolar. Bu hipotez çöktüyse yaş diyelim o vakit biz de. Büyüdükçe azalıyor :)) (yeni ve de çok enteresan bilgi :)))
    Şahane fikir bodrumdaki sahte ketçap imalathaneme inip, ketçap kutularına salça dolduruyorum o zaman ben :) sen mi çakalsın ben mi edo? Bennn ben başak usta !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Anneler kafa kafaya verince 2-3 yaş canavarıyla başa çıkmamaları mümkün mü!? Yürrü be Başak, hemen arkandan geliyorum!

      Sil
  16. :))) iyimiş konuştukça en azından şikayeti ne onu biliyoruz saçmada olsa.Sabah "anneeee baba nen omuş nedennnnn" diye ağladı niye uyuyo kalksınmış yani.Sonra şarkı dinliyorduk bitti diye kıyameti kopardı yeniden açmama ragmen boncuk boncuk ağladı.Hatırlat tabi yazalım hep beraber rahatlayalım ayyyyyy:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çucuunuzu ifşa edinnnn. Oh mis gibi rahatladım yahu, daha da yenisi geliyor, çoktan yazmaya başladım atıyorum taslaklara. Azcık biriksin 2 numero da geliyor.

      Sil
  17. 4 yaşına yeni giren kuzenim geldi aklıma, ananem, ben ve o dışarı çıkacağız, bot giymek istedi, hava 25 derece, ağladı. Mont giymek istedi, mont ona küçük geliyor, ağladı. Ağlamaları Maya'nınkiler kadar uzun değil, bir de büyüdükçe akıllandı, kitap filan okutmaya başladı ama bir tutturuyor, Akrep burcu bir de, istemediği olmadığı an hırsından ağlıyor :D Bu çocukların hepsi aynı bence, iki-üç sene sonra yorum atan tüm anneler ve siz de yazdıklarınızı hatırlayıp güleceksiniz :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden not alıyorum işte ilerde güleyim diye :D

      Sil
  18. bi 12-14 sene sonra ergenlik döneminde Maya'nın bu blogu keşfettiğini düşündüm.
    annem tüm dünya anneleriyle bir olmuş beni çekiştirmiş diyecek :)
    çok pis kavga çıkacak evde :P
    sonra 30 lu yaşlarında anne olduğunda, ağlayarak tekrar tekrar okuyacak bu satırları :)
    ergen Maya ve anne Maya annen seni çok seviyor sakın unutma :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım ben seni, alternatif anne'deki "çocuunuzu sosyal medyada madara etmeyin, foto paylaşmayın aman saklayın saklayın" yazısını okudun di mi :D Ya o yazı bi noktaya kadar doğru, ben de foto paylaşım konusunda biraz çekimserim ama milyon tane Ceren kızı Maya var (hatta benim bile tanıdığım var ayol) ve de onlar büyüyene dek blog kalmaz bence, böyle "altın kkızlar" falan gibi bişey olur blog yazarları :D
      Haklısın isim ve foto vererek rencide etmek biraz yazık (bakınız mesela www.assholeparents.com) ama isim ve resim yoksa sonuna deeeek, başka türlü bulamadım ben mücadele gücü :D
      Seviyom uleyn eveeet, ama arada da sevgi nefret ilişkisi içinde olduğumuz da bir gerçek..

      Sil
    2. yok dediğin şeyi okumadım aslında :) du bi bakıyım :P
      şimdi ben 30unda anne+anne adayı olarak, annemin bi günlüğünü filan bulsam ahh ne ağlardım :)
      vicdansız hiç bir şey yapmamış yaa.. ama 15inde durum farklı olur hakketen..
      ya o zamanlara çekiştirecek ne çok malzeme çıkar bize :P

      Sil
  19. bu sendrom kriz karışımı gelişim dönemi bütün çocuklarda aynı geçiyor sanırım, yazdıklarının aynılarını biz de yaşıyoruz ama senin ufaklık kadar inatçı değil bizimkisi ama büyüdükçe ne olur bilemem tabi( iki yaş bir aylık bu arada ). bizde ek olarak banyo yapacağı zaman bütün peluş oyuncaklarını kucağına toplayıp hepsini banyoya taşımaya çalışma krizi oluyordu, bir de gece ağlamaları; oyuncağım nerde ( o oyuncağı hiç bulamadım hiç de anlamadım hangi oyuncak olduğunu), çorabı çıkart, örtü istemem, babam gelsin sen git vb fakat geçen haftaki 10 günlük hastalık (orta kulak iltihabı, bronşit ve alerji ) evresini geçirdikten sonra bizimkinde bir düzelme oldu sanki, daha az tutturan önceki takıntılı davranışlarını göstermeyen uyumlu bir yavrucağa dönüştü (aman diyeyim dilimi ısırayım :) ) bu arada kriz anlarımızda "hmm senin canın ağlamak istiyor yavrum, o zaman ağla, bitince gel sarılalım" taktiğini çok uyguluyorum, işe de yarıyor bizim sıpada, ağlıyor ağlıyor tam ağlamasının azaldığı bir anda hadi gel sarılalım senle diyorum sarılıyoruz susuyor. öyle veya böyle büyüyecekler onlar da ,şimdilik böyle idare ediyoruz işte ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hastalık öncesi çok abartıyorlar bu krizleri, geçince rahatlıyorlar sen de aman sağlıklı olsun da ne olursa olsun moduna girdiğin için yapılanı da hissetmiyorsun :)

      Sil
  20. Bizimki kresten en son cikinca arkadaslari gitti diye oyle icli agliyor ki, meger hicbir seymis. Maya full force :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Fullforce evet, doğduğu andan beri (doktorlar bile şaşırmıştı doğarken içimden nasıl güçle ve azimle kendini dışarı ittiğine ve bu kız heralde formula 1'ci olacak demişlerdi)

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!