27 Kasım 2015 Cuma

İki yaş krizleri antolojisi - 2

Kaldığımız yerden devam :D 

- Yolda yürürken gölgesini gördü, "benim gölgeeem" dedi. Sağına baktı, benim gölgemi gördü, "annemin gölgesiii" dedi. Sonra zınk diye durdu, sağına baktı soluna baktı gerisine döndü çılgınca arandı ve "babamın gölgesi nerdeeee?" diye 15dk ağladı. "Yevrum babanın gölgesi babanla işte, akşam gelicek" diyorum, hayır gölge gelsin diye daha da celalleniyor..

- Küçük parmağımı mobilya köşesine çarpıyor ve o tarifsiz acıyla "boş bulunup" ayyyyy! diyorum. Bu tip şeylerden hiç hazzetmez; hemen "ne oldu? acıdı mı? üzüldün mü?" başlıyor. Yok yok iyiyim diyip hemen o gülen maskeyi takıyorum ama huylandı ya bir kere, "acıdı, öpücem geçsin" diye tutturuyor ve ayak parmağımı öptürmediğim için son perdeden 15dk ağlıyor. Akşam babası gelince de "parmağımı çarptım acıdı ama annem öpmedi" diye olayı kendine mal edip, anayı "mal" ediyor.. 

- Bu gece ay neden ay şeklinde değil (dolunay şeklinde) diye 15dk ağladı.

- H&M'den aldığım çoraplar meğerse kreşteki J'de de varmış, "bunlar J'nin çorapları, giymiycem" diye 10dk ağladı (e tamam giyme al başka çorap dediğim halde tabii ki, sormanız ayıp!)

- Her kaka yapışında kuş kadar bir çikolata ödülü var (malum sorunu nedeniyle), meğerse çikolata sevmezmiş (2,5 senelik çocukta yeni yeni huylar) "hayır kaka yapmıycam, çikolata vermeeee" diye gün boyu aralıklarla ağladı ve tüm gün de tuttu yahu! "Ya tamam vermiycem zorla çikolata, manyak mıyım?" diyorum daha çok bağırıyor..

Yetmedi mi? Daha önceki krizlere de gülmek için buraya tıklayabilirsiniz.

28 yorum:

  1. deren ağlamaya başlayınca aradan daha 1 dakka bile geçmeden deren niye ağlıyor diye soruyor aslında biliyor kendi de unutmuş değil.bende anlatıyorum daha çok ağlıyor sanki sussam ayrı konuşsam ayrı ayol. gölge olayı süpermiş yalnız . çocuk bu kaka çişten huzursuz ondan mı bu kadar çok giriyor bu krizlere diyorum bi çözülse de belki sakinleşir biraz. kişilik tapısıda olabilir tabi sen daha iyi bilirsin ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Onun bir sonraki adımı da "bu çocuk neden ağlıyor, şu neden ağlıyor" ve bir sonraki adım kendi kendine "x ağlıyor çünküüüüü" :) hepsi gelişimin doğal normal evreleri, neden sonuç ilişkisi :) çok tatlılar o dönemlerde.. bu ara mayanın her ama abartmıyorum her cümlesi mutlaka minimum 2 neden? içeriyor hepsini cevaplıyorum :D
      yok normal bu yaşlarda bu tip krizleri yaşamaları çok normal, hepsi yaşıyor :) geçeceeeek..

      Sil
  2. Sen boyle anlatınca bizimki neler yumurtlayacak, nelere ağlayacak acaba diye merak ediyorum. Evet, ecelime susadım :)))
    Bizimki simdilik geceleri uyuyamadiginda veya gecenin bir yarısı uyanmissa ağlama krizlerine tutuluyor. Anlamsiz istekler ve nedensiz aglamamalar. 15 aydayız, gunduzlerimiz krizsiz geciyor. Bir de bugun durmadan uyuyor, alışık degilim boyle seylere ne yapacağımı şaşırdım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ilk zamanlar haydaaa oluyorsun, panikliyorsun falan ama sonra hakikaten çok komik geliyor insana :) Bi başka boyuta giriyorsun sen de yani :D

      Sil
    2. Diş ya da belki üşütmüş falan olabilir, genelde gün boyu ağlamalar daha ziyade fiziksel bir sıkıntıdan oluyor Maya'da..

      Sil
  3. her akşam kreşten gelince muz ister, dün gelince vara yoğa ağlamaya başladı, muz yer misin dedim. buna sinirlendi ağlamaya başladı yemiycem diye (sanki zorla yediriyorum!). sustuktan 5 dakka sonra son perde ağlayarak yanıma geldi zor sakinleştirdim ("bu arada ağlarken dediğini hiç anlamıyorum, sakinleşince konuşalım mı" demem susmayı hızlandırıyor) neden ağladığını sorduğumda "bana muz vermiyorsun anneciiiimm" diye tekrar ağlamaya başladı.
    muzu verdim, 1-2 dakika sonra yerde ucunda minik ısırıklarla buldum. neden attın dedim, ağlayarak "yemiyceeeemm" diye başladı >.<
    bütün muhabbetlerde ses tonum heidi gibi yumuşacık, tez bir sinir belirtisi yok ama babamız geldiğinde annem bana kızdı diye yine ağlamaya başladı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kreşte ne olmuş acaba, sinirlenmiş çocuk :)

      Sil
  4. ayy koptum ya bu çocukların 2,5-3 yaş bakımı falan olmalı arada reset atıp başa sarmak daha iyi olabilir sanki :))) ileri sarmak olmaz buyudukce daha fena çünkü :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşaaah sen demezdin büyüyünce daha fena diye, demeee :D

      Sil
  5. Bizim bugünki kriz sebebimiz. Altının bacağı!

    Köpükten sayılar almış katdeşim ortalıkta dolaşıyor, 6 yı biliyor birtek. Bugün 6 nın bacağı diye bütün gün dırupduruo ağladı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 6'nın bacağından tavşan çizmiştir biri :D Onu çiz diye ağlamıştır (62den tavşan) Olamaz mı?

      Sil
  6. Çok güldüm ya.face de bi video paylastim terrible twos cok guldum ona da denk gelirsen bak.

    YanıtlaSil
  7. Yaşarken hiç komik değil biliyorum ama okurken güldüm :))) kusura bakma artık Cerencim :) benim kız daha tam konuşamıyor, istediği şeyi konuşmadan anlatmaya çalışıyor, anlamıyorum diye deliriyor; başlıyor ağlamaya sonra istediği şeyi de unutuyor ama ağlamaya devam ediyor. yani bizde de durum vahim :( Allah tüm annelere sabır versin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok valla yaşarken de bence çok komik, dön arkanı kıs kıs gül, gülünmeyecek şeyler değil ki :D
      Gittiğim psikolog bana "sizin mizah gücünüz çok fazla, zorda kalınca mizahı kullanın" dediğinden beri vallahi benim tüm sıkıntım dindi, hop hemen bi espri yoksa bi gıdıklama yoksa bi şebeklik ama kriz başlamadan hemen yoksa ne yapsan yaramıyor işe :D Ondan hızlı davranıcaksın, işin sırrı bu :D

      Sil
  8. Eren de başladı:)) dün kucak istiyor alıyorum yere incekmiş ağlıyor bırakıyorum yere basmıcakmış ağlıyor manyak oldum indir kaldır indir kaldır :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kol kası, fıstık gibi (ben naim süLÜmanoğluna döndüm 2 senede)

      Sil
  9. Maya bir müddet kakayla şaka yapma. :)

    O hassaslık bizde de var. Ayak öpmek, öptürmekte. Kitapta gördüğü üzgün kediye sarılıyor, öpüyor, ağlamamsını gülmesini söylüyor falan. Hayır kitap alırken de üzgün surat olmasın diye tek tek baktık, gözümüzden kaçmış.

    Gölge favorim :D

    O ağlarken, dayanamayıp basıyorum kahkahayı da bazen, çok pis bozuluyor, daha fazla ağlıyor. Haklı çocuk.

    Ağlamaya ağlıyor da, daha çok damarıma basacak şeyler yapıyor. Nefret ettiğimi bildiği şeyleri. Ya çıldırdığım için bana öyle geliyor, Ya da , anlamıyor ama bana anlıyor gibi geliyor. Bu ara bunu yırttığın için sana vermeyeceğim gibi yaptırımlar getirdim. Bir sonucu olacağını da dşünmüyorum gerçi ya neyse..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ben saklamıyorum direkt ağlayanı, üzgünü, kızgını gösteriyorum nedenini söylüyorum (bazen uyduruyorum tabii) duyguları öğrenmeleri de önemli bu yaşta (malum kendimiz sinirlenmiyoruz kızmıyoruz ağlamıyoruz dellenmiyoruz derken çocuğu sevgi kelebeği etmeyelim di mi :D)
      Yüzüne gülme, yazık ya, dön arkanı bas kahkahayı. Maya da çok bozuluyor dalga geçilince ama dalga ile mizahı ayırmak ve mizahı bol bol kullanmak lazım diye düşünüyorum ben (yoksa ben kendim tırlatırım bu deliler evinde)
      Eğer bunu yaptığın için bunu yapıyorum diyorsan arada çok zaman olmasın çünkü valla balık hafızasına sahipler (işlerine geleni bir ömür unutmazlar ya karıştırma) pek anlam veremeyip iyice delirmesin :D yani 2-3 dakikadan fazla geçmesin olayın üstünden (kedi köpek eğitiminde de öyledir ya) kolay gelsin! :D

      Sil
  10. Ya ben birşeye üzülünce ağlamştım, o yüzden aşırı hassas. Durumu kurtarmak için de, gülmeye başlayıp, ağlamıyorum gülüyorum dedim. Çocuk ağlayanı görünce, ağlamasın diye öpüp kokluyor, neredeyse yalvarıyor. Ben de bunu görmemek için, ağlamadığını söylüyorum. Sıvıyorum anlayacağın.

    Yok yok, bildiğin inat. Bile isteye, ricamın hemen arkasına yapıyor. Ağlıyor falan ama asıl sözle tersleme kelimelerle. Kitap hikaye anlatıyor, kuşlar uçuyordu. Cevap: uçmuyordu. Hatta jandarma deyince, jandar diyor. D

    Bir kere dayanamayıp bastım kahkahayı da, bir daha yapmadım zaten. Ama benim kendimi zor tutmamla bile çıldırıyor tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklı karışıyordur o zaman :) Korkma etkilenmez öyle kolay kolay, duyguların farkını öğrensin, neden ağlıyorsun neden gülüyorsun neden kızgınsın..
      Ay kendimiz bağırmaktan delirmektense gülmek daha iyi :D Kötü anneler klübüne hoş geldin, yönetici benim basıyoruz kahkahayı 1-2-3 :D

      Sil
    2. Anlatmaya kalktığımda da, pek değiştirme o ifadesini ama bir daha deneyeyim. Neden üzüldüğünü anlatayım.

      Nihahaha :P

      Sil
  11. ayyy yine yine güldüm Ceren :)) bitmeyen krizlerrrrrrr :D
    kaderimizz bu anacım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitmeeez :) 3 numarayı yazmaya başladım bile :D

      Sil
  12. Merhaba,
    Eminim araştırmanızı yapıyorsunuzdur ama ben şu yazıdaki önerileri çok beğenip bir kenara atmıştım. Umarım işe yarar bir ipucu gelir:
    http://handsonaswegrow.com/unwanted-behaviors-acting-out/

    YanıtlaSil
  13. Ilahi Maya!
    Kafasinda ic camasirinla odaya gelmesi sonuk kaldi bunlarin yaninda :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahaha onu da yapmıştı hakkaten di mi :D

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!