27 Aralık 2015 Pazar

Hayırlı kandiller, mutlu noeller, iyi yıllar..

Bu sıralar üst üste çok kötü haberler aldık, yılın bitmesine günler kala hepimiz buruk haldeyiz. İçimden yazmak gelmiyor benim de. Fakat; yeni yılda bu üzüntüleri geride bırakıp, yeni bir umutla tutunmak lazım yaşama. Hayat herşeye rağmen güzel, aldığımız her soluk için şükretmeli, bir nefes kadar kısa yaşamın değerini bilmeli, mutluluğa ve sevgiye odaklanmalıyız.. Güzele bakalım, güzeli görelim, güzeli yaratalım ne olur...

6 gün önce en uzun gece; taaa müslümanlık öncesi paganizm döneminde eski Türklerce kutlanan ve Handan'ın anlamını çok güzel anlattığı ve ağaç süsleme, ailecek bir araya gelme ve gelecek sene için iyi niyetler dileme gibi adetlerin yapıldığı Nardugan Bayramı'ydı. 5 gün önce İslam dininin peygamberi Hz. Muhammet'in doğum günü olan ve dua edilerek, yine birbirimize iyi dilekler dilenerek kutlanan Mevlid Kandili'ydi. Ondan sadece 3 gün sonra, 24 Aralık gecesi ve 25 Aralık günü Hıristiyanların peygamberi Hz. İsa'nın doğum günü olan Noel'di ve bu gece de Nardugan Bayramı'ndan gelen adetlerle birlikte dini adetler harmanlanmış, ağaçlar süslenerek, dua ve ilahiler okunarak, ailece toplanılıp birbirine hediyeler ve iyi dilekler vererek kutlandı. Üstelik bu özel gecede, 38 yıldan beri ilk defa tam dolunay yaşandı ve Münih'te pırıl pırıl bir gökyüzünde adeta insana "lütfen güzeli gör, güzeli yay" diye fısıldadı durdu.. Bundan yaklaşık 4 gün sonra ise yeni bir yıla gireceğiz ve hiç bir dinle ilişkisi olmayan seküler bir gecede gelecek için hayaller kurup, dilekler paylaşıp, aile ve dostlarla birlikte "gelecek güzel günlere dair umudu" kutlayacağız..

Son yıllarda, yılın son günleri gelince bir çok insandan hep "bu yıl ne berbattı, geçsin bitsin" lafını duyar oldum. 2013 biterken ben de bu şekilde davranmış, gelen yıla odaklanmaktansa, giden yıla bakıp "oh be bu berbat sene gitti bitti" demiştim. Sonra düşündüm de, evet ölümler ve mutsuzluklar çok yoğun yaşandı benim için ama hayat bu değil mi; bir inersin bir çıkarsın, düz bir yol olsa, sadece iyilerle karşılaşsak insan hiç bir şey öğrenemez, güzelliklerin ve iyi insanların da bir anlamı olmaz ki.. 2014'ü o nedenle iyi anmaya çalıştım ve gerçekten önceki yıla kıyasla daha iyi geçti. Ve şimdi 2015 de; iyisiyle kötüsüyle, yine de tortusunda iyilikler bırakarak geçti diyor ve 2016 için karanlık bulutlara odaklanmak yerine umut duymaya, iyilik, sevgi ve güzellik dilemeye devam ediyorum..

Yıllar önce yazdığım bir dua vardı diğer blogda; onu kopyalamak, herkese kendi inancı ya da seküler kutlamasında sevgi ve umut dilemek, yazının aralarına bizim evdeki (daha önce nasıl hazırlandığımızı burada anlattığım) noel döneminden bir foto eklemek (bu sefer hepimizin akıl sıhhatini düşünerek 70 yaşına girmek üzere olduğu halde 40 yaşında gösteren kayınvalide ile artık her sene üstüste onların evinde yapılan klasik Alman usulü fondü sistemi yani masanın ortasına çiğ etleri koy, çubuklara tak, bulyonlu ve altı minik ısıtma sistemiyle kaynayıp duran ufak tencerede "kendin pişir kendin ye" sistemi "klasik noel yemeği gerçeği"ni, çocuğu hediyeye boğmanın sakıncalarını ve "evet yanlış görmediniz vallahi Maya tütü giyiyor bu fotolarda, nasıl oldu ben de bilmiyorum, "beyaz prenses elbisesiiiiğğğ!" diye tutturan çocuğa, boş bir anıma gelip beyaz ponponlu monponlu tütü aldım, vallahi aldım" itirafını özellikle yazmamaya karar verdim) ve tabii ki klasik "seneye görüşürüüüz" geyiğini de yapıp çıkmak istedim :)

"2016 bana, aileme ve sevdiklerime, ayrıca kalbinde iyilik olan tüm insanlara, sevgi, sağlık, neşe ve umut getirsin. Kalbimiz aşkla, sevgiyle, hoşgörüyle ve mutlulukla dolsun ve bunları yaymamız, diğer insanlarla paylaşmamız için fırsatlar çıksın. Yatağımıza girdiğimizde huzur bizi hemen bulsun ve mışıl mışıl uyutsun. Kararsızlıklarımız ve seçeneklerimiz zenginliğimiz olsun. Kendimizi sevelim ve kararlarımıza, gücümüze güvenelim. İyi insanlarla, iyi bakan, iyi konuşan, dürüst insanlarla karşılaşalım, şansımız açık, yolumuz hayırlı olsun. Hayatımızda oyuna, sanata, seyahate, anın tadını çıkarmaya daha fazla yer olsun. İşyerinde, trafikte ve sıkıcı insanların yanında zaman daha hızlı geçsin. Günbatımlarının, güzel bir koku, hoş bir tat ve sıcak bir dost elinin hissettirdikleri daha uzun kalsın. Her gün bir kaç defa kahkaha atacağımız, iyi ki yaşıyorum diyeceğimiz, yaradana şükredeceğimiz nedenlerimiz olsun. 2016 yaşadıklarının ve sahip olduklarının değerini bilen ve sevgiyi hayatının odağına koyan herkes için çok güzel bir yıl olsun!"

41 yorum:

  1. Mutl, saglıklı ve hzurlu bir yıl dilerim sana ve ailene Cerencim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, ben de sizlere aynılarını dilerim! <3

      Sil
  2. Ah başlıktaki gibi güzel ve anlamlı günlerin hepsini kucaklasak dünya ne kadar güzel olurdu değil mi :)

    Sana da ailen ve sevdiklerinle birlikte çok güzel bir yıl dilerim Ceren :) Tütülü şirineyi de öp ve yumur benim için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Handan! Dünyayı güzel yapan insanlardan birisin :)

      Sil
  3. Tüm iyi dilekler gerçek, tüm özel günler kutlu olsun;)

    YanıtlaSil
  4. Tüm dünya için iyi bir yıl olsun. Çocuklar hep gülsün.
    Senin nezdinde herkesin yeni yılını kutluyorum Ceren.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ben de seni, sevgiyle..

      Sil
  5. Dileklerinin hepsini katılıyor çorabına olan beğenimi de eklemek istiyorum. Güzel çorap:) penti nin kakao rengi bir çorap ı vardı, denemelisin, yakışır sana;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Teşekkürler! Ben de çok zeverek giyiyorum valla 1 senedir kaçmadı da!

      Sil
  6. Maya'ya çok yakışmııışş. :D Ya bir şey diyeceğim, çocuğun istediği kıyafetleri almak, özgüveni için lazım değil mi zaten. Görediği yerde al gitsin. Sürpriz yap. (Hiç gocunmadan boys yazan eşofman alan anne :D)

    Ay nolur, bu yıl tüm dünyada ki insanlar için muhteşem geçsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız o eşofmanı kızım değil tamamen özgür irademle ben aldım. Yanlış anlaşılma olmasın. :)

      Sil
    2. Zara'nın kız çocuk kısmından değil erkek çocuk kısmından alıyorum çoğu kıyafetini :D Valla daha sevimliler, kızların herşeyi incecik sanki kızlar kış boyu ev içinde oturmak zorunda oğlanlar bahçede dışarda olacak gibi...

      Sil
  7. Haklısınız, kötü anlar olmasa iyi anların değerini anlayamazdık da bazı yıllar cehennem gibi geçiyor yahu, 2012 ve 2013'ün sonu bana illallah çektirmişti mesela, neyse ki 2015 öyle bir yıl olmadı, eminim 2016 da olmayacak, hiç kimse için :3
    Söylemesem çatlarım, tütü Maya'ya çok yakışmış, yaşasın kokoşluk <3

    YanıtlaSil
  8. Benim de çocukken bütün kıyafetlerim oğlan çocuğu gibiydi (yaş 31 hala öyledir:) ama bir fır fır fır dönen eteğim vardı ki, değme semazenlere taş çıkartırdım :) hala unutamam, onu giyip dönmek aşırı eğlenceliydi:) al be Ceren, tütü de al ütü de al. Kız gibi kız olsun minnoş :-))) ben de benimkine alıcam :p
    Geride kalan yıl yaşanan sıkıntıları götürsün, yeni yıl güzellikleri getirsin. Bu da benim temennim. e artık 3 yaş krizlerinde görüşmek üzere :-)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiiiin :D Ama son cümlene hiç amin değil töbe töbe :D

      Sil
  9. Çok güzelsiniz ailecek musmutlu yıllar olsun hepimize. Maya'ya tütü çoooook yakışmış, boşver canı ne istiyorsa giysin, çok tatlı çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım canım, öperim kuzularını ve seni..

      Sil
  10. Amin
    Maşallah
    Çok güzel. Ben de geçen seneye lanet etmekten vazgeçtim.
    Kıza da tütü aldım ama giydiğini göremedim :(
    Fidan için detay bekliyorum Kaptan!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son grdüğümden baştan aşağı pembeydi :D Fidan olayı TEMA ile konuşulmuş Sergülden haber bekliyoruz, yazar yazmaz yazacağım..

      Sil
    2. Kız olduğu anlaşılsın diye aile giydirdi.
      Şimdi benim gibi giyiniyor, tomboy :D

      Sil
    3. Fidan detayı geldi bak bir sonraki yazıda :)

      Sil
  11. Son paragraf öyle güzel dileklerle doluki.. Bayıldım.. Tatlı ailenle ve tüm sevdiklerinle birlikte sağlıklı ve huzurlu bir yıl diliyorum Cerencim (İsmini yorumlardan kopya çektim) Ayrıca minik melek için başlatılan kampanyaya da elimden gelen desteği veririm. Çok üzüldüm ben de.. Allah o anneye aklına mukayet olacak türden bir sabır versin..

    YanıtlaSil
  12. Sağlıklı mutlu huzurlu bir yıl diliyorum bende.Öpüyorumda sizi sımsıkı sarılıp hemde:) ay tütüde giyermiş ooo bide sever renk renk istermiş:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha yok 1 tane yeter bence :D zaten gittim 4-5 yaş için olanını aldım, dar oluyo bunlar malum, yırtılana dek giysin hevesini alsın.. İçinde kalırsa daha kötü di mi :D

      Sil
  13. on numara beş yıldız bir yıl olsun inşallah..2017'ye girerken vay ne güzel bir yıldı diyelim :) fotoğraflardaki o küçük suratı yerim öperim bitiririm!! :)

    YanıtlaSil
  14. Tum guzel dileklerine amiiiiiiin diyorum ve bebelerimiz ve sevgililerimizle nice guzel yillara ulasalim diyorum ben de 😄
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nilay, mutlu yıllar! :)

      Sil
  15. Tam da uyumadan önce kafamda deli sorular(Mira bu gece kaç kere uyanır,öksürür mü ,emzirmekten ve uykusuzluktan uyuşan kısımlarım tekrar eski haline döner mi,Mira uyanınca kaç saat memede durur,memeyi nası bıraktırırım,koca neden kafasını çevirip çocuğa bakmaz) modundayken ne güzel geldi bu yazı���� size de başta sağlık ve huzur ve tümmmm bu güzelliklerinizi yaşadığınız bir yıl ;ömrünüz olsun..Mutlu yıllar ve söylemeden geçemiycem fotodaki herkes çoooook güzel(maşallah dedim;)ve bence tütülü çok bal olmuş.bi tarzı var saygı duyalım(Mira da etek elbise hastası,annesine hiç benzememiş)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Emine, size de mutlu yıllar. Dün gece ben de 2 saat anca uyudum, bu sıra yine coşkun günler geceler yaşıyoruz.. Hepimize sabır ve güç diliyorum :)
      Bu arada evet bu kokoşluk sanki 1 nesil atlıyor, benim annemle babannesi kokoş, ben değilim, bana çekmemiş :D Belki sizde de öyledir? Bu durumda torun bize benzer heralde :D

      Sil
  16. Ne sıcacık fotoğraflar, o ne güzel gülümsemeler. Ailenize çok yakın hissediyorum kendimi. Sanki eşinle sen benim kuzenlerimsiniz, Maya da beraber oynadığım minik yeğenim.

    Yeni senede senin şu 4 basamaklı plan olayını hem kendim hem bebem için yapıcam. Beni anca o paklar 2015'in rehavetinden.

    2016'da da senin yazılarınla olmak dileğiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben de öyle hissediyorum Dukuju! 4 basamaklı plan şahane gerçekten, onu uygulamaya ve yavaşlamaya başladığımdan beri gerçekten evde, işte, sosyal ortamlarda huzuru yakalamaya daha bir yakın gibiyim :) Çok tavsiye ederim!

      Sil
  17. Yeniyılda umarım annelerin üzülmediği bebeklerin mutlu olduğu şapşahane günler geçiririz :) Allah zordaki insanlara yardım eder, açlar aş bulur, evsizler sığınacak bir çatı bulur, yalnızlar eş bulur, çocuksuzlar ana-baba olur. Allah hepimize sağlık sıhhat versin, anababaları evlatlarıyla sınamasın. AMİN :)

    YanıtlaSil
  18. Once amin! Cok guzel olmus dua. Hepimizin icimizde mutluluk huzur bulacagi bir yil olsun, iceride olmayinca disaridan gelmiyor kolay kolay. Bütün cocuklar cok sevilsin ve sayilsin.

    Maya masallah coook guzel olmus, cok yakismis tutu. Ailece cok guzelsiniz, hepinize cok sevgiler, iyi yillar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, herşey içimizde başlıyor, bizim inanmamızla başlıyor.. Mutlu yıllar :)

      Sil
  19. amin:) musmutlu yıllar olsun . kızın çok tatlı maşallah :)

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!