11 Aralık 2015 Cuma

Kusmuklu bir sabah

Bu sabah yaşadıklarım aklıma taaa kendi çocukluğumda yaşadığım korkunç bir sabahı getirdi. Ben ilkokulda sabahları asla uyanamazdım, annemle babam hastaneye gitmeden önce uyandırılmam, haydi haydi haydi diye giyinmem, upuzun saçlarımı anneme taratıp topuz yaptırmam, okulun servisini 2 düdük öttürtmeden yakalamam gerekiyordu ve her sabah yaşadığımız bu koşturmalı, stresli, iki ayak bir pabuçtalı gerginliği çok iyi hatırlıyorum. Hatta bir sabah annem artık yavaşlığıma dayanamayıp delirmiş ve beni babama bırakıp gitmişti! Babamın upuzun saçlarımı tarayamayışı, hadi kızım geç kaldık öğretmenine rica ediver diyişi, öğretmenden yediğim azar, upuzun saçlarımı salkım saçak gören çocukların alayı, sırada ağlamam ve tüm gün yaşadığım o utancı ve terkedilmişlik hissini dün gibi hatırlıyorum.. Anneme beni bırakıp (!) işine gittiği için, babama saçımı bile (!) toplayamadığı için (halbuki 9 yaşında kocaman bir kızdım), tüm dünyaya bana pasaklı ve aptal muamelesi yaptığı için çok içerlemiş, gün boyu halime ağlamıştım..

O günden sonra bile akıllanmadım ve çok geç kaldım, taa ki eve çok istediğim (sonunda annemle babama "ben ölürsem yerime köpek alın" demişim!) Semo'm gelene ve her sabahın köründe çiş için dışarı çıkarılmak istemesine dek.. O günden bugüne ben hep sabahın köründe kalkmaya, sabahın o sakin, yavaş saatlerini sevmeye başladım. Hasta değilsem, sanırım 13-14 yaşımdan beri 1 gün dahi uyanıp da yatakta "keyif" için kalmışlığım yoktur, hop kalkar, duşumu alır, işe güce başlarım hemen.. Zaten genlerinde "çalışmak ve verimlilik" olan Alman eşim de benim gibidir. Çocuk da kendimiz gibi erkenci çıktı ve çocuktan sonra da değişmedi bu alışkanlığımız.

Taaki bugün bir "kusmuk" tüm hayatımızı alabora edene dek..

Bizim kız bugün hayatında ilk defa kustu! Yani daha doğrusu doğumdan 5 saat sonra bir kez kusmuştu ama bir daha geğirme dahi hiç kusma tecrübemiz olmamıştı. Hatta ben bugüne dek Maya'ya hep bembeyazlar giydirdim, koyu renk hiç kıyafeti olmadı düşünün yani bendeki özgüveni.. Yine bu sabah giydirdim açık renkler, babasıyla kucak kucağa oturuyorlar ama çocukta bi tatsızlık var (hastayız ailecek) biraz mızırdandı, karnım ağrıyor dedi, bir iki öksürdü derken foşşşş. Abartmıyorum aynen Problem Çocuk filmindeki dönme dolap sahnesi! Ay dayanamayacağım ekleyeceğim izninizle :D


Ne kadar kustu derseniz aslında size göre azıcık ama o kadar acemiyiz ki, çocuk kusuyor, üstü başı, eşimin üstü, beyaz koltuk (evet eşyalarımız da beyaz), ordan salonun abartmıyorum 2/3'ü, ordan hol, banyo, benim üstüm ve son olarak havlular.. Çocuk kusuyor biz deli danalar gibi bi oraya bi buraya koşturuyoruz, çocuk kucakta kustukça ve koştukça etrafa sıçrıyor dursak anca kendi üstü belki eşimin üstü batacak :D Ay beni bi gülme tuttu, çocuk zaten şok içinde, hayatında ilk defa kustu ne olduğunu anlamadığı için ağlıyor, eşim desen saçında bile kusmuk var sanki yeni doğmuş bebek kucağındaki, ben sinirden gülüyorum.. Ay dedim aynen babam gibisin, o da benimle ne yapacağını bilemiyordu, yahu tut çocuğu sakince, hafif yere eğ, kussun yere sonra temizle yeri.. Niye göğsüne bastırıyorsun ve ertafta koşturuyorsun..

Ben çocuğu değiştirirken eşim yerleri sildi, Maya takılı plak gibi "neden? neden? neden?" diyor bir yandan ona mantıklı ve travmatize etmeyecek açıklamalar yapıyorum, bir yandan gülmeme engel olmaya çalışıyorum, bir yandan kocaya "olmadı, ıslak bezle sil bak köşede de kalmış, ay saçında da var" diye direktif veriyorum. Sonra niye kustu hakikaten diye düşünmeden çocuğu eline bir bardak su tutuşturup direkt kreşe, kendimi de işe attım. Uzman annelik bu ruhsuzluğu gerektirir heralde (dedim ayol ateşi çıkarsa, kusarsa arayın diye, o kadar da değil).

İşte benim 2,5 yaşında ilk defa karşılaşıp dımdızlak kaldığım bu kusma konusunda kısa ve öz birkaç yazı da şu: bebekler neden kusar ve ne yapmalı burada, çocuklar kustuklarında nasıl davranmalı burada, neler vermeli ne yapmalı burada.

40 yorum:

  1. Doğduğu gece çok kusmuştu. Daha çok annem biliyor gerçi. Ben yorgunluktan sızıp kalıyordum. Eşim de çok yorulduğu! için uyumuştu benden önce.
    Sonra da kustu kaç defa. Hiç panik yapmıyorum. Ayy yavrum kustun mu, deyip sil, süpür,yıka. Babanın paniği videolukmuş ama. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğduğu gece beni uyku tutmamıştı! Çok da aç kalmıştım yaw, Alman hastanesi akşam 5'te yemeği vermiş ben doğumhaneden odama gelene dek yemek geri gitmiş, yanımda 1 kutu hurma ezmesi vardı, nasıl yemiştim onu hapır hupur :D Ay ne alakaysa şimdi yazdım.. Benim eşim eve gitmişti horul horul uyumaya ayyy :D

      Sil
    2. Pislikler! Alman hastanesi de pislik. o hurma ezmesi olmasaydı napıcaktın. (Pis ama az pis, koca neticede)

      Ne alaka mı? Çünkü alakayı ben kurmuşum. Yakında pms dönemi sona eriyor. Adamın kulakları çınlamayacak. :D Gerçi bu kadarcıkla çınlamıyor olabilir, yeterince laf sokuyorum.


      Sil
  2. İkisi de bebdk reflüsü olduğu için o kusmalardan çok çektim artık uzman oldum diyebilirim. Yalnız silmek fayda etmiyor hiç ne kadar temiz görünürse görünsün kokusu hep kalıyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet ya o koku bi kac sefer silinip temizlenmeden gecmiyor sanki suan bile aliyorum kokuyu

      Sil
    2. Hadi yaw, ben gribim hiç koku almıyor burnum şu an, ay ev belki buram buram kokuyor sildim havalandırdım 2 defa ama :D

      Sil
    3. Evdeki koku gitmiştir de saçtaki kıyafetteki eldeki falan hiç gitmiyor :)

      Sil
  3. Bir gün kardeşim,eşi,annem ve biz cümbür cemaat dışarda yemekteyiz. Metehan yerken öğürdü. Bendeki ilk tepki avucumu önünde açmak oldu. Allah seni inandırsın iki oğlan sanırım toplam dört kere falan o şekilde kustular o gün. Ben de itinayla hepsini avucuma doldurdu. Kardeşim hâlâ güler. Hayır zaten bahçedeyiz. Bırak ne olursa olsun. Bi naylon falan bul.

    Tabi çocukların zincirleme kusması bitti en sonunda ama takdir edersin ki ben hiçbir şey yiyemedim midemin kalkmasından :)

    Bizde kusma hikayesi çoook.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisi birden kustuysa bişey dokunmuş mu demek oluyor :D Yoksa birini görenin midesi bulanıyor kusuyor mu ayy zincirleme reaksiyon :D

      Sil
  4. Ya oksuruk ilk belirti sanirim.
    Bizimki de oksururken kusuverdi ehehe
    Niye guldum bilmiyorum ama komik geldi. Sonra o kusmugun yaninda kahvaltimi bitirdim, annesi ilgilendi. Ona da guldum bir posta.
    Gecmis olsun, umarim hastalanmamistir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım öksürük boğaz akıntısından oluyor (gribiz ailecek) o da refleks tetikliyor hop kusuyorsun.. Olayın ilmini çıkardım sana bak :D Ya bu sabah 7 civarı seni andım, dedim şu kız geliverse bize, kulakların çınladı mı?

      Sil
  5. Bir gecmis olsun daha :( Vallahi sansliymissiniz 2.5 yasina kadar kusma episodu olmadan. En sinir oldugum seylerden biridir :( Bizde bogazi irite eden oksuruk direk kusmaya donusuyor. En zoru gece kusmalari, bir yandan yatagin yorganin degistirilmesi, ortaligin temizlenmesi, ote yandan yatay pozisyonda oldugu icin batan sacinin basinin yikanmasi, uykulu cocuga olayin anlatilmasi, aglamanin susturulmasi, dislerin fircalanmasi... Bize en son esim is seyahatindeyen oldu, tek basima hangi birine yetisecegimi sasirdim, gecenin vakti mesaj yazip uyandirdim bak sen orda uyuyorken burda neler oldu diye :)) Boyle oksuruklu gecelerde yastigini yukseltip yani basina bir kap, kova bolca kagit hazirliyorum. Bir de boynuna gece onu rahatsiz etmeyecek turden, alti musamba ustu bez bir onluk takiyorum, cunku hafif kusmalari gece ust bas degistirmden kurtardigi oluyor.

    Zeynep K.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağal şeker :) Umarım huy edinmez bu kusma işini, kendi de korktu baya. Bizde o gece ritüeli yatak yorgan değiştirme sık oluyor çiş tuttuğu için bazı geceler salıyor, ben iki baza aldım üstüste koyuyorum, üstteki bazayı kaldırıp atıveriyorum, altta herşeyiyle hazır bir baza olunca çok pratik oluyor (yakak biraz yüksek oluyor ama bu gece kesin kusacak dersen mesela pratik olabilir) Bir de öksürük nedeniyle kusmalar genelikle odanın neminin az olmasından ve geniz akıntısından oluyormuş, bir nem cihazı alınsa çözüm olabilir diye okumuştum. Ha bir de soğanı 4e kesip yatağın ya da kaloriferin yanına koyanlar ve öksürüğü anında kesiyor diyenler var (kokusuna dayanablirsen)

      Sil
    2. Baza nedir desem ayip olmaz degil mi? :) Evet aynen geniz akintisi ile oluyor o oksuruk ve kusma :( Ilk krese basladiginda cok hastalaniyordu da nem cihazi kullaniyorduk, bak iyi oldu hatirlatiigin. Son iki senedir pek kulllanmadik ve varligini unutmusum!

      Sil
    3. Zeynepçim baza "mattress" denen şey, yani yatağın tahta kısmı ile nevresim arasında senin üzerinde yattığın kısım :)

      Sil
    4. Hahah, ilk defa duyuyorum iyi mi? Minder diyordum ben ona anneanne usulu :) Tamam simdi anladim. Bizim bidik 1 senedir bildigin tek kisilik yataga gecti, o yuzden onun yedegi yok. Tabii carsaf alti minder ustu korumalarla minderi temiz tutuyoruz da iste illa carsafin degismesi, kusmuk kokusunun gecmesi icin elinin yuzunun yikanmadi, disinin fircalanmasi gerekiyor. En sonki episodda tum saclari batti da mecbur banyo yaptirdim gece yarisi. O zamandan beri saclarini toplayarak yatiriyorum :(

      Sil
    5. Ay dur baza değilmiş o, ben de yanlış biliyomuşum sağol sayende öğrendim. Baza hani şu altında saklama yeri olan yataklar var ya, onların üst katmanına deniyormuş. Benim dediğim şeye mat mı yatak mı nedeniyor tam emin değilim ama bildiğin döşek :D onun üstünde koruma tabakası oluyor (o zaten yatağı koruyor, tüm ıslaklığı vs emiyor ve alta geçirmiyor) yani anlayacağın ben yatak, koruma, nevresim, üstüne bir kat daha koruma ve nevresim koyuyorum, üst kat nevresim ve korumayı alınca bildiğin tertemiz yatak oluyor. Bunların tek kişilikleri de var :)
      Ay kuzum yaa.. (sana da daha çok yazık, kendi ağlıyor sinirleniyor sonra totosunu dönüp uyuyordur kesin hahahaha)

      Sil
    6. sanırım ikeadaki üründen bahsediyorsunuz. böyle ince yorgan gibi. alezin kalını. yatak koruma diye satılıyor. bu durumlarda işe yarıyormuş, şimdi daha iyi anladım ne işe yaradığını :) tuvalet eğitimi sırasında aslında bir tane edinmek lazım. alezin altına konabilir. evet, hatırlattığın iyi oldu :)

      Sil
    7. Ikea'daki nasıl bilmiyorum, çok ince ve altı muşambalı olmazsa sızdırır, muşambalı olanların da ses yapmayan türü lazım yoksa döndükçe hışır hışır :)

      Sil
    8. Tamam tamam anladim, senin dosek benim minder iste :) Bir baska pratik yontem de dolapta nevresimi gecirilmis ikinci bir yorgani hazir etmek, sonra ertesi gun yorgani nevresimi bile birlikte yikamakmis. Biz gece bezini yaz basi cikardigimiz icin yorgan yikamakla ugrasmadim hic, ama kusma olacagini tahmin ettigim gecelerde hazirlamayi dusunuyorum.

      Sil
  6. ya ceren ilk fotoğraf yüzünden doğru düzgün okuyamadım ilk paragrafı :) kusmasın ya kimse..püfff..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahahah hain köfteyim di mi, ya benimki ağzıma kaka bile yaptı (fışkıran kaka) bana hiiiç koymmuyor artık :D

      Sil
  7. ben küçükken çok kusardım. ilkokulda filan bir gece rüyamda mesut yılmaz'ı deniz kenarında sigara içerken görmüştüm, koku midemi bulandırdı ve kusarak uyandım. yatak döşek kabus.. gecenin o saatinde "ama baba mesut yılmaz..." diye anlattım babam gülme krizlerinde, annem çıldırma aşamasındaydı :)
    bir de yine midem kötü annem oturma odasında bana "hasta çorbası" (un çorbası) yapmış, bak anne ben bunu içersem kusarım diyorum tepiştiriyor ağzıma. ayağa kalktım annem panikle "banyoya, hayır tuvalete, yok banyoya" derken onu yitip kapıyı açtım antredeki duvara foşş..
    duvarı boyamak zorunda kaldılar boylu boyunca :) o yediğim son un çorbasıydı..
    bunu yurtta kalırken bi arkadaşıma anlatmıştım, o sırada portakal yiyordu. dediğine göre o günden beri portakal yiyemiyormuş :))
    hastalık zamanı kusması iyidir, hastalığı atar vücut, korkmaya gerek yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha fantaziye bak Mesut Yılmaz deniz kenarında sigara içiyor, renklisin kızım sen :D
      benim de en yakın arkadaşımın abisinin terliklerinin içine kusma olayım var hala anlatır güler ayyy utanççç
      Kustuktan sonra bi ferahladı zaten dedi "aaa karnım ağrımıyoo, bittiiii" :D

      Sil
  8. İlk okurken aklıma bnmde filmdeki sahne geldi:)Çocuklen izleyınce etkılenmişim demek.Bizim oğlan çok gazlı bir bebekti ilk 4 ay bol kustu yani.iğrenc kokuyor ya offf:(ondan berı hıc kusmadı ama geçen gün yemek boğazında kaldı sesi fln gitti(anında nasıl morarıyorlar ya)eşim panık bagırıo bişey yap dıye.dizime yuz ustu yatırıp hafıfce vurdum cıkardı ztn kendı öğüre öğüre..daha once karşılaşmadıgı durumda ınsan bi ne oluyoruz yahu oluyor normal olarak ç,önemli olan senın gbı hemen farkına varıp işe koyulmak.hep bi actıon hep actıon çocuktan once ne duzenli sakın bir hayatım varmıs megerse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sakinmiş çoook.. Geçen fark ettim, bi oturuşta 100 sayfa okumak falan.. Maziiii oldu o günler.

      Sil
  9. Yukaridaki fotoyu cok kez deneyimledim.Derin in alerjisi gecene kadar kustu ama oyle boyle degil yani.ben de Derinden once oyle biriydim ki yanimda bir oğğ yapsa ben ondan once kusardim :) kizim dogdu on gun sonra basladi taa 16 ayina kadar devam etti bu surecte ben de bagisiklik kazandim tabi.hicbiseye midem bulanmaz oldu artik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen gün Maya yine tuttu tuttu saldı çişi bez artık çingenelerin bohçaları gibi kocaman. Değiştirdim çöpe atıcam, ay nasıl güzel kokuyor!!! Dedim kızım iyice kafayı yedin, titre ve özüne dön, böğk falan de, kendine gel :D

      Sil
    2. Yaa nesir bu kizlarin totolarindan çekrigimiz.Derin de cisini kakasini yapiyo fakat bez degistirmek istemiyo.o bez on kilo falan oluyo.kaka yapiyo yapmadim diyo ama hicbiyere oturmuyo bazen gicikligina oturtmaya calisiyorum o zamanda dodomda kaka var oturulmaz diyo :) ya dogdugundan beri de en hassas davrandigimiz konulardan biri bu alt degistirme olayi nerde tanlis yaptik bilmiyorum.en son degistiriyorum bezi kiyametler kopuyo ben yine tum sakinligimi koruyorum bez degistirmeyi sevmiyosun falan diyorum ama iii-ihh.belkide tuvalet egitimine hazir ama byrdada onu yapamam yerler hali kapli ama buzzzzz.yaza denicem ama :)

      Sil
    3. Sen değiştir desene :) Bir ara Maya da değiştirtmiyordu, şimdi kendi pantolonunu çıkarıp bezini açıp çekiştirip çıkarıp atıyor çöpe, sanki büyük insan gibi havalarda :D Bence de zamanı gelmiş gibi hatta annen de yanında ama bu sefer de mevsim ters :) Ay bi türlü herşeyi tutturamıyoruz.

      Sil
    4. ceren, vallahi bu sabah oğlumun kocaman olmuş hatta taşmış tulumu ıslanmış bezini değiştirmeden önce yatakta bir sarıldım beline. ayyyy ne güzel çiş kokuyorsun oğlum yaaaaa dedim :D demek ki yalnız değilim :D ve tabi deli de değilim :D

      Sil
    5. Deli olup olmadığını bilmiyorum Nilay ama yalnız değilsin :D

      Sil
  10. Awwww geçmiş olsun, Maya'cık hayatı öğreniyor, ileride bu yazıyı okuduğunda çok gülecek :3

    YanıtlaSil
  11. Oyy Mayacığa çook geçmişler ola. Kusmuk konusunda ben çok tecrübeliyimdir. Çocukken otobüs yolculuklarında kusardım hep. Bir gün annem poşetfilan almamış, çıkardım kafamdaki şapkaya kustum. Oyyff ne iğrenç bi andı.

    Sonra bebe geldi. İlk 1 sene biz kusmukla duş bile aldık (tepemizden aşşaağı) Ama şu var, her kusmanın sonu huzuuur-sakinlik. Mutlu son.

    Ben de aynı senin bey gibi panikle bi oraya bi buraya koşardım o kusarken. "Du oğlum bak buraya kusulmamış, hadi bi daha" :D

    Ben yazıda sadece bir yere takıldım:

    Yatak keyfi yapmamak? Pazarları bile?
    Nasıııl?

    (Ben de sabah insanıyım, ben bile şaşırdım bak)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla yapmıyorum yahu, 14 yaşımdan beri (ama son 3 gündür bir sonraki yazımdaki rotavirüs nedeniyle yataktan çıkamadım o ayrı). Aslında çocuktan önce eşimle yapıyorduk, kahvaltıyı yatağa falan getiriyorduk bir de film koyuyorduk allaaaah, bak unutmuşum onları. Şimdi nasıl yapalım, gelip yatakta zıplıyor sabahın köründe :D

      Sil
    2. Eğer çok erken uyandıysa ve kahvaltı için çok üşeniyosam, akşam vereceğim sütü sabahtan veriyorum, bir de güzel bi bebe kitabı. Oh yatakta keyif bu işte. O da seviyor ama Volkan'ı bilemicem- uyuyor çünkü o sırada. Ben yatakta kahvaltı hiç yapmadım. İnşallah bizim bebe uniye kaçtığında, beyimle yapabiliriz.. ?!?

      Sil
    3. Ve kendi kendine duruyor!?! :D Helal olsun onaaa!

      Sil
  12. Ayyy Ela 6 aylik olan dek kustu inanır misin? Zaten hamileyken bunu napicam ben ya dediğim ne varsa lazım oldu,bu kesin yarar işime dediğim ne varsa çöpe gitti.Emzik aldık envai çeşit, ağzına bir iki kez değdi degmedi çöpe. Kusmuk mendiliyle işimiz olmaz dedim demez olaydım. Ne zaman dik oturmaya başladı o zaman midesi toparladı Ela'nin. Bir de hep diken üstünde oluyorsun,ha kustu ha kusacak:)Ama sizin macera çok komikmis,bununla geçmiş olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ela da emziksizlerden mi çıktı :D

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!