7 Ocak 2016 Perşembe

15 tatilinden sonra, yuvaya dönüş ;)

Noel tatili, yılbaşı ve Ortodoks Noeli (epiphany) nedeniyle, 23 Aralık ile 7 Ocak arası Avrupa'da hayat durmuş vaziyette. Bu dönemde okullar tatil oluyor ve büyükanne ya da bakıcı gibi nimetlerden faydalanamayan çoğu ebeveyn, noel ile yılbaşı arasındaki 3 gün ile yılbaşı ile 7'si arasında kalan 4 günde işyerinden izin almak zorunda kalıyor. Dolayısıyla, çocuklu aileler kış tatiline genellikle bu dönemde çıkıyor. Bir sonraki tatil Paskalya dönemine yani bahar başına kalıyor.

Biz de Noel'i ve takip eden 3 günü eşimin aileleriyle, yılbaşını ve takip eden 3 günü ise Avusturya Alpleri'nde geçirdik. Geri kalan günlerde ise, eşim çalışırken ben kızımla başbaşaydım. İtiraf edeyim; kreş (yuva) öncesi, delirmeden ve delirtmeden 7/24 nasıl birlikte kalabiliyormuşuz, şaşırdım! Sadece 3 aylık kreş tecrübesinin sonunda kendimi bu kadar "hamlamış" bulunca, tam 2 sene 2 ay boyunca, kreşsiz, ekransız, bakıcısız ve babanneyi de saymıyorum kusura bakmasın hiç desteksiz yardımsız nasıl bir mucize gerçekleştirmiş olduğumu görmemi sağladı! Vay beee, ben neymişim be abi!?!

Şaka bir yana, hakikaten noel arifesinde Maya'yı kreşten alırken dizlerim titriyor ve 15 gün nasıl geçecek diye endişeleniyordum ama korktuğum kadar zorlanmadım. Önce Noel döneminde ailelerle geçen zaman, hediyeleşmek, yemeler içmeler, yeni oyun ve oyuncaklarla baya oyalandık. Sonra yılbaşı öncesi kalan 3 günde eşimi çalıştırıp biz kızımla gezmenin, arkadaşlarla buluşmanın, hayvan evleri ve oyun parklarının dibine vurduk, özellikle Poing'deki şu oyun bahçesi şahaneydi. Hatta korkuyla öyle çok sosyal program yapmışım ki; sonunda itiraf edeyim "biri iptal etse de birazcık evde dinlenebilsek" dediğim bile oldu!

Sonra yılbaşını haftasonuyla birleştirip, yine üçümüz çekirdek aile Avusturya Alpleri'ne kaçmamız da arada çok hoş bir "büyük tatil içinde mini tatil" etkisi yarattı. Küresel ısınma nedeniyle Alpler perişan durumda, doğru dürüst kar yok ama makinelerin püskürttüğü taşıma karla değirmen eh işte dönüyor.. Gittiğimiz kasaba Avrupa'nın yerel dokusunu en güzel koruyan ödüllü kasabalarından biri; Westendorf. Kayak pistleri her düzeye hitap ediyor ve kilometrelerce uzunlukta, bu kasabayı seçmemizin nedeni hem sevimli hem de Münih'e araba ile yakın oluşu. Kaldığımız yer aile yanı, çiftlik evinin bir koca katıydı. Alt katta üç çocuklu bir çiftçi aile, kocaman bir bahçe, bahçede atlar, karşıda dumanlı karlı dağlar; inanılmaz romantik ve sakin, 120metrekare, iki odalı, mutfaklı, jakuzili, şömineli bir kocaman daire. Her tür konforu var. Biz 3 gün kaldık ama sanırım kar olursa daha uzun bir tatil için tekrar geleceğiz (bnz. türkie çok güzel, şiş kebab çok güzel, biz yine gelecek!)


Yılbaşı gecesi çok özel geçti. Küçücük kayak kasabası zaten herkes kayak kıyafetli, omuzlarda kayaklar, ellerde kızaklar, akşam 18.00'de 15dk Maya'nın değimiyle "gökyüzüne çiçek koydular" havai fişek gösterisi oldu, kayak öğretmenleri zirveden ellerinde meşalelerle indiler, pistte dans ettik kucaklaştık ve herkes evlere dağıldı.


Biz de soframızı ufak tefek İspanyolların "tapas" dediği bizde "meze" denen yiyecekler ve fondü için özel kesilmiş dana eti ile donattık, şampanyamızı ve müziğimizi açtık ve şöminemizi yaktık. Sağolsun Maya 21.30'da uyudu, geceyarısı sevgilimle öpüşüp koklaştık, sonra uykusu arasında onu öptük, klasik evli ve çocuklu yılbaşı gecesi oldu. Ama çok güzeldi.. Bu arada ben yılbaşı geceleri hep gelecek yıl için dua ederim, bu sene komik bir şekilde kasabanın kilisesinde ayin vardı ve biz dışarıdan çok şatafatlı duran kiliseyi görelim diye girince, birden ayine katılmış olduk. Eşim katolik olmadığı için rahiple ve cemaatle birlikte haç çıkarmaz, ben müslümanım içimden kendi dinime ait duaları mırıldanıyorum, tam ortada Maya "nedeeeen?" soru krizine tutulmuş vaziyette, tam bir durum komedisi.. Ama cemaat bizi yine de sevgiyle kucakladı, içim huzurla, mutlulukla dolmadı desem yalan olur.. Allahın evi heryerde bir..

Tabii ki Maya kayak öğrenemedi :D Eşim de ben de çok küçüklüğümüzden beri kaydığımız için o da öğrensin istiyoruz. Denedik ama 5dk sonra vazgeçtik, 2,5 yaş gerçekten çok küçük. Baktım en küçükler 3-3,5 gibi, öğretmenler 3-5 kişilik gruplarda oyunlarla öğretiyorlar. Ben Maya'yı önüme alıp azıcık geniş paralel kaydırdım ama kızakla kaymak ve özellikle kartopu oynamak daha çok hoşuna gitti.


Münih'e döndükten sonraki 3 gün yine başbaşa ve arkadaşlarla oyun gruplarında geçirdik ve bu sabah çok şükür "yuvaya dönüş operasyonu" başarıyla sonuçlandı. Maya kreşini özlemişti, bana evde "sen şimdi Bianca ol, babam Silke olsun" türü oyunlar kuruyordu. Bir de saçını yandan iki kuyruk yaptırmak istediğinde "Bianca saçı yap" diyor :) Bianca aşağı Bianca yukarı devam yani.. İlk haftalar genellikle kreşe geri adaptasyon, uyku saatlerinin düzenlenmesi ve tabii ki bol bol yeni hastalıklarla geçiyor yani biraz yoğun geçecek biliyorum ama yine de: "çok şükür, yuvaya döndük" diyorum ve bu vesileyle minnaklarıyla evde başbaşa gözgöze olan tüm dostlara sıkıca sarılıyor, sabır ve güç diliyorum ;) Siz neymişsiniz be abiiii!?!

32 yorum:

  1. :))) Daha zorlu bir süreç bekliyor diyorsun yanii.Dur bakalım belki alışmıştır bünye gezmeye artık.Orası nasıl güzel bir yer öyle.Yalnız gözüme direkt takılan akülü bir traktör&kepçe mi var orda,hemde John Deere sanırım renklerinden tanıyorum artık:p Benim oğlanı onun üstüne koydum mu tamam:)) Yeni yıl dileklerin kabul olur umarım.Veee son olarak ömrü hayatın da bir yenidoğana elini sürmeyi geçtim 3 aylıktan aşağı bebek görmemiş ben hemide yalnız çocuk büyütüyorum he,ben neymişim be:))) Ver gazı Ceren

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Algıda seçicilik!! Evet 1 de değil 3 tane, tam sizlik :) Bahçede tavşanlar atlar falan vardı çok güzeldi, ben trambolinde çok atladım zıpladım, ev sahibinin 7 ve 4 yaşında iki oğlu ile Maya'ya fırsat vermedim..
      Aynen Giz aynen, bende o 6 aylık bebekti hem de! :D Kader kardeşimsin sen..

      Sil
  2. aynı şekilde girmişiz yılbaşına yani 21.30da uyuyan çocuk ve kocayla başbaşa şekli :) güzel bi yıl olsun noolur noolur nooolur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz 12.15'te uyuduk hatta :D Ertesi sabah mesai erkenden başladı malum..

      Sil
  3. Kilise sahnesine koptum, koptum. Neden nedeeeeennn, niye aykırılık yapıyorsunuz? :D

    Parklara bayıldım. O akülülere de ayrıca bayıldım. Bütün yılınız gökyüzüne yıldız koyulmuş gibi, ışıl ışıl geçsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Kocam beni Seinfeld'deki Elaine benzetir, hayatımızı da çok zaman SEinfeld bölümleri olarak yaşar gideriz.. Kilise bölümü oldu bu da :D
      Amin Bitli Turist, aynen sizin de :)

      Sil
  4. Harika geçmiş tatil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tahminimden daha güzeldi gerçekten :)

      Sil
  5. Allah o kreş günlerini bana da nasip etsin , vallahi çıldırmak üzereyim :) süper bir yılbaşı anısı olmuş sizin için , ben kreşin çocuklar üzerinde çok fazla olumlu etkisi olduğu kanatindeyim . Burada her ne kadar erken dense de . Yazı iple çekiyorum yeminlen sameti agıstosta hoppala yallah göndericem .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 yaştan önce benim şahsi fikrim erken :) Tabii çalışmak zorunda olan anneler, imkanlar vs bunlar önemli kriterler. Ama 2 yaş civarı zaten çocuk belli ediyor sosyalleşmek istediğini, senden uzaklaşmaya diğer çocuklarla ilgilenmeye başlıyor. O dönem işte çok kıymetli hop karga tulumba kreşe..

      Sil
    2. Aynenaynen2 yaş konusunda hemfikiriz

      Sil
  6. Maya'nın herşeyi sorgulaması aşırı hoşuma gidiyor ya, bir de büyümüş de kreşindeki öğretmenlerini özlemiş ayyy :3 ben de memlekete gittim yılbaşı tatilinde (haftasonuna denk gelince salıya kadar tatil yaptım ehehe)"eşek dersi yaptığını" (eşek nasıl ses çıkarır, inek nasıl ses çıkarır filan diye ödev vermişler, arkadaş 4 yaşında olduğu için) söyleyen kuzenimi gördüm :3 Umarım bütün yılınız gökyüzüne konmuş çiçekler gibi ışıl ışıl geçer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de bana sor, dakikada 5 defa "Nedeeen?" diyor! Genellikle hepsine doğru ve hızlı cevaplar veriyorum ama dün bir dergide sezeryanlı bir anne fotoğrafı görünce çok merak edip neden diye sordu, önce boş bulundum başladım anlatmaya işte bazı kadınların bebekleri karınlarından doktor tarafından çıkartılır bıçak mıçak derken ayıldım birden yaaa çocuğun gözleri büyümüş, endişelenince neden neden neden daha çok soruyor takılıyor resmen plak gibi.. İlk defa yalan söyledim "çünkü o kadın koşarken düşmüş karnı acımış morarmış, krem sürmüş geçecek" dedim, ayyy..
      Sağol Nikkicim aynen senin de..

      Sil
  7. bazı hafta sonları iyi ki çalışıyorum diyorum valla, itiraf ediyorum. çünkü tüm gün bir bebe ile ilgilenmek çoooook zoooooooorrr biliyorum.
    yaşasın kreşler o zaman...
    tatil süper geçmiş, oh ne güzel yarasın ;)
    biz de yıl başı gecesi ilk defa, egeyi 9:30 da uyutup arkadaşlarımıza gittik. gece dışarıda olmak güzel bişimiş :D arada yaparız ki biz artık bunu ;)
    2016 çok çok daha güzel geçsin inşallah...

    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Valla benim de alıştığım günler çok daha rahat geçiyor! Hiç çalışan anneler laf etmesin bence de, ikisini de denediğim için yok valla evde çocukla başbaşa ama layıkıyla yapıyorsan tabii çok daha zor! ;)

      Sil
  8. benim 8 yaşında ve 5 aylık iki oğlum var.büyüğe 1 yaşına kadar baktım.sonra işime geri döndüm.iyi bakıcı,bahçeli ev,site içinde aynı yaşta bir sürü çocuk derken 4 yaşına yaklaşıyordu anaokuluna başladığında.ama başlayınca aradaki farkı görüp keşke daha erken gitseymiş dedim.2 .hamileliğimde bu sefer ben bakıcam ilkinin küçüklüğünü hiç hatırlamıyorum dedim ama şu anda bile 2 saat uyanıkken aktivite bulmaktan içim şişiyor.gerçi önümüzdeki aylarda daha çok şey yapabileceğiz ama yinede geçen gün kendimi bu çocuğun 2 yaşının bitmesine kaç ay var diye hesaplarken yakaladım.çoook ay var:)bazen 6 aylık olunca kliniğe dönsem mi diye düşünüyorum.ama sonra kıyamıyorum tabiki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anne kendi bakmayacaksa kesinlikle tek kişiye bırakmak yerine çok kişiye bırakma taraftarıyım ben de. Hem sosyalleşme, hem güvenlik nedeniyle. Ama herkesin şartları, ihtiyaçları, durumu farklı o nedenle herkes nasıl rahatsa o şekilde davranmalı bu konuda :)

      Sil
    2. Burda genelde 1 yaş civarı annelik izni bittiği için ocuklar kreşe başlıyor bu arada, benim gibi çalıştığı halde parttime'a indirip 2 yaşı bekleyen çok nadir :) Hatta bana "aman napıyorsun, yapma etme" dediler ama ben de 34 yaşında anne oldum, biraz çocukla zaman geçirmeyi "hakkım" gördüm açıkcası :)

      Sil
    3. Ben de yetti artık demezsem eğer 2 yil mincirip sonra kres düşünüyorum.hem bakıcı hem kreş deneyimledim. Kesinlikle 2-2,5 yaş sonrası kreş düşünüyorum. Çalışan anneler evde oturup işimiz zor diye söylendiğimiz için kiziyorlar ama haftanın 6 günü tam gün çalışıp 8 yaşında bir çocuk sahibi olarak diyorumki çalışarak büyüturken bu kadar zorlanmamistim.o yuzden galiba ikinciyi de calisarak buyutucem.cok daha fazla kaliteli zaman geçiriyorsun bir kere.ve malesef galiba Ardacim da daha mutluydu.evde yapışık çok zor.bunlar benim yaşadıklarım tabi herkesin farklı.

      Sil
    4. :) Sen mutluysan çocuk mutlu ben bunu gördüm hep. Yani evde olduğun için mutsuzsan, aklın işte ya da başka yerdeyken çocuğa bakmak zorundaysan çocuk bir kahır ama çalışırken aklın çocuğundaysa o zaman da aynı kahır. Yani evdeysen ve mutluysan, ya da işteysen ve mutluysan, çocuk hissediyor ve çocuk da bundan etkileniyor.. O nedenle bence ne yaparsak yapalım, mutlu olduğumuz şekilde büyütelim. İmkanlarımızı o şekilde ayarlayalım, içinde bulunduğumuz durumdan keyif almaya çalışalım, yoksa çocuğa yazık ama kendimize daha çok yazık..

      Sil
  9. Bizim tatil biraz uzatmayla yarım saat önce bitti ve ben pert haldeyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D "Tatilden sonra tatile ihtiyacım vaaaar" diyorsun yani :D Geçmiş olsun, umarım bu hafta dinlenebilirsin!

      Sil
    2. geçen yaz ege ile ilk tatilimizden sonra eşime şöyle demiştim; bu tatilden sonra sıkı bir tatile ihtiyacım var!
      not: tatilden 4 diş ile geri dönmüştük, gerisini tahmin edersiniz... :))

      Sil
    3. Ayyy tahmin ettim.. Ay dişler başa dert :D

      Sil
  10. Ha bu arada kayak çocuğun ilgisine göre de değişiyor sanırım, dilanın ders aldığı grupta 2,5-3 yaşındakiler de vardı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgiden çok fiziksel yetenek de var Gece, Maya biliyorsun daha ziyade bilişsel bir çocuk, fiziksel yetenekleri çok fazla değil (solaklığın verdiği sallapatiliğin de etkisi çok tabii hahahaha) o nedenle 3,5tan önce erken ona. Dilanın maceralarını okumayı iple çekiyorum :D Westendorf'ta o kadar çok Hollandalı vardı ki valla sizi andım, acaba dedim bu civarlarda mıdırlar :D

      Sil
    2. Ay deme bilseydik oraya gelirdik çok avusturyaya gittik ama tam bir macera yazıcam inşallah. Bizim orası da alman doluydu. Fiziksel konuda haklısın iri kıyım alman bebeler ezip geçiyorlar valla. İki ders alabildi biri almanca biri şans eseri bulduğumuz hollandaca bilen birinden oldu

      Sil
  11. İyi kotarmışsın valla 15 günü. Bir de kreşe başlayan çocukları evde eylemek daha zor oluyormuş. Allahtan güzel gezmişsiniz aktivite böcükleri sizi :)
    İyi seneler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Valla öyle.. alışmış kudurmuştan beter :P
      Bu arada geçenlerde bir yazı okudum, kreşe yollama imkanı olmayan aileler daha sanatsal ve aktivite yetenekli oluyormuş :D Doğru valla dün evde kızılderili şapkası ile kelebek kanadı ürettim hatun oynasın diye :P Ben kiiim derdim eskiden olsa.. Korkarım yakında kartondan şehir falan yaparım ben buna :P

      Sil
    2. En güzeli valla. Ben de seviyorum kendi yaptıklarımı çocuğumla oynamayı. Muhtemelen duymuşsundur ama duymadıysan Oyuncu Anne Şermin Çarkacı diye biri var. Onun "Oyuncu Anne" kitabını temin edebilirsen çok güzel oyunlar anlatıyor çocuklarla oynanabilecek. D&R'da var satışı.

      Sil
    3. Kız Ceren yorumu gönderdikten sonra farkettim aşağıda yazdığın şeyi. "...... en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir." Allah'tan almalısın gibisinden bişey dememişim :)

      Sil
    4. Hakaret değil yahu kitap tavsiyesi vermişsin, kitap tavsiyesi hakaret mi oluyor artık? :D Teşekkürler, biliyorum oyuncu anneyi ;)

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!