26 Ocak 2016 Salı

Anaokulu seçimi

Yine gecenin 2'sinde uykularım kaçtı ve kendimi blogda buldum. Bu seferki konumuz anaokulu seçimi sevgili dostlar. Almanya'da ççocuklar 3 yaşından itibaren anaokuluna başlıyorlar, kreş zorunlu değil ama anaokulu zorunlu ve ücretli. İlkokuldan itibaren doktora da dahil devletin verdiği eğitim ücretsiz ya da çok cüzi bir vergisi var. Tabii ki çiftdille eğitim veren ya da özel statüdeki okullar ücretli. Bizim şansımıza Bavyera eyaleti'nin eğitim sistemi Almanya'nın geri kalanıyla karşılaştırıldığında oldukça kaliteli ve iyi yapılandırılmış bir sistem.

Bugünlerde Maya'nın eylül ayında başlayacağı anaokulunu seçme döneminden geçiyoruz. Daha doğrusu onlar bizi seçiyorlar çünkü sistem tamamen online ve siz evinize yakın anaokulları arasından hoşunuza giden 7 farklı seçim yapıyor ve cevapları bekliyorsunuz. Bazen 7 farklı "hayır" cevabı geliyor, fakat Bavyera'da kanunlar gereği her çocuğun anaokuluna gitme hakkı olduğu için, o zaman sizin evinize oldukça uzakta bir anaokuluna kayıt edilebiliyorsunuz. İlkokula da aynı mantıkla seçiliyorsunuz, evinize en yakın ilkokuluna kayıt oluyor, 6 yaşındaki çocuğunuz tek başına yürüyerek ya da bisikletle okuluna gdip geliyor. İlkokul sonrası seviye belirleme testleri oluyor, aldığı puana göre liseye ve üniversiteye devam hakkı oluyor ya da bu hakkı lise başında kaybedip meslek eğitimine yönlendiriliyor. Sistem bu şekilde. Bu sistemin ilk ayağına başlamamıza ramak kaldı.

Şansımıza; eşimin 3-6 yaş arasında gittiği anaokulu, bu şekilde "gönül bağı" olan velilere sistem dışı kontenjandan yer ayırıyor ve bizi görüşmeye çağırdılar. Süslenip püslenip gittik, düzgün bir konuşma ve sıcak bir izlenim bırakmış olacağız ki, seçildik. Tabii ki eşim kızı onun adımlarını izleyecek diye mutluluktan havalara uçtu, kendisi bu anaokulunda çok mutlu zamanlar geçirdiğini söylüyor. Gel gör ki; ben hala %100 mutlu ve emin değilim.

Maya'nın şu an gittiği kreş, şu son 1 haftada gezdiklerimle karşılaştırıldığında 5 yıldızlı otel gibi bir yer daha önce anlatmıştım. Tabii ki bu kreşte yer yoktu yoksa ne yapar eder anaokulu kısmına devam ettirirdim. Özellikle çiftdil eğitim veren uluslararası okulları seçmediğimiz taktirde bu eylülde Maya'ya resmen attan inip eşeğe binme deneyimi yaşatacağız. O okullar da dudak uçuklatan ücretleriyle şimdiden dolmuş zaten! Tipik Alman insanı daha çocuk doğar doğmaz kreşini anaokulunu garantiye almış, kaydını olmuş. Aynen tatilköylerinde sabahın köründe havlusunu havuzun en nezih noktasına koydukları gibi, adamlar bu işi, sistematik yaşamı biliyor valla. Neyse zaten bizde o kadar para da yok, elalem çocuğunu Porsche Cayenne'iyle bırakıyor o tip kreşlere, bizimki "anne neden senin bir carrera'n bile yok?" der, demez mi :P Neyse cıvımayalım. Özetle devlet kreşi gerçeğiyle yüzleştim, eylülde de Maya'yı yüzleştireceğim. Benim kadar hayal kırıklığı yaşamamasını umuyorum..

Almanya'da devlet anaokulu hiç de tahmin ettiğiniz gibi bir yer değil sevgili bloggercıklarım. Eşimin çocukluğunda oynadığını hatırladığı "tef" mesela hala o rafta duruyor, eşyalar "yaşanmışlık" (eskipüskü demenin sanatsal yolu) kokuyor. Toz falan yok ama herşey biraz "fazla oynanmış" hatta yaş haddinden emekliye ayrılması gereken oyuncaklar. Evet tabiiki montessori sistemi tahta herşey asla plastik yok ama zaten o dönemde plastik de icad edilmemişti. Garip bir şekilde havuzu ve saunası var yalnız, tipik Münihli zengin mahalle gösterişi, çocuk saunası pek moda burda, tam 3 yaşın yıprattığı cildimizden toksinleri atıyoruz.. Hey yavrum hey.. Ha evet tabii ki yüzmeyi ve kayağı kreşin hizmetleri dahilinde öğrenecekmiş.. Burda 3-4 yaşında yüzemeyeni ve kayak yapamayanı dövüyorlar da..

Bahçesine de hiç lafım yok, şahane.. Ama benim evin salonu kadar alanda 20 çocuk zaptetmek zor olduğu için midir bilmem "sağlıklı yaşam" adı altında çocukları her sabah, aşırı yağmur ya da kar ya da cehennem sıcağı olmadığı sürece tam 1,5 saat dışarda tutuyorlar. Evet, benim çürük yumurta, nanemolla kızım için şahane! Ya tamam ben de isterim çocuğum açıkhavada oynasın, ben de çıkarıyorum günde en az 1 saat ama ne bileyim, okul sonrası ben yine çıkarırdım onu.. Bana sanki biraz "alan sorunu nedeniyle salalım bahçeye rahat edelim" gibi geldi. Neyse; bunu bir şekilde şu yandaki gibi "çare yün içlik" ile aşabilirim. Fakat o kadar açık havada oynamanın üstüne bir de uyku yok! Vallahi yok. 3 yaşında bir çocuk uyku uyumasa da oluyormuş, akşam erken uyurmuş. Evet çocuk yarı Alman ama yaşam tarzı Türk modeli gece 9'dan önce hacıyatmaz kesiliyor.. Neyse alışır dediler, alışmazsa da zaten 3'te eve gelecek, asıl yorgun olduğu saatler anası baksın.. Üstelik 1,5 saat dışarda kalmış, yeter, evde baksın.. Anasının işi ne..

Hadi onu da geçtim; bir de yemek yok! Vallahi yok! Sefertası vardır bildiniz mi? Vallahi sefertasıyla çocuğun yanına bir kahvaltılık bir öğle yemeklik verecekmişim. Her sabah gün ağarmadan kalkar hazırlarım taze taze eyvallah, bir öğünde yediğini akşam yemez akşama ayrı hazırlarım eyvallah da.. Hani benim iştahsız, neredeyse nette ve brütte 2 şey yiyen onu da yarım yiyen kızım anaokuluna gidince "diğer çocukları görüp" ne var ne yok yemeye başlayacaktı?! Hayaller hayaller.. Hayır yemek alışkanlığı ciddi iş, bu yaşlarda kazanılıyor, e bu çocuk nasıl bir alışkanlık kazanacak?! İlkokulda burda zaten yemek yok, öğlen 1-2 gibi dönüyorlar eve (anneler nasıl çalışıyor bu sistemde derseniz, hiç sormayın onu zaten). Almanların yemek anlayışı çok berbat zaten, sıcak yemek pek yemezler, evde pişiren pek yoktur ama bu da daha küçücük yaşta dikte ediliyor işte.. Hoş hepsi bizim Türk tipiyle kıyaslayınca daha dinç ve sağlıklı duruyor ama yine de sıcak yemek bir başka be canlar.. Yazık be bebelere..

Onu da geçersek, az çok bir tuvalet eğitimi almış olması gerekiyor Eylül'e dek, ki bizim kızın bu konuda ciddi sorunları var biliyorsunuz. 20 çocuğa 1 adet tuvalet var, gelsin bulaşıcı hastalıklar gitsin çiş tutmalar.. Problem olmuyor dediler ama ben Maya'yı o daracık odada çiş yaparken göremedim.. Bilmiyorum çok mu karamsarım..

Of yani. Buna rağmen kayıt olduk! Vallahi olduk. Neden olduk, çünlü eve kısmen yakın (arabayla 5dk) ve yerimiz garanti. Kayıt olduk kaporayı verdik, en kötü 1-2 aylık ücreti yakarız dedik. Şimdi ben özellerde yer kalmış mı ya da bize yakın diğer devlet kreşleri ne alemde onu anlamaya çalışacağım. İçim hiç rahat değil ama hiç yoktan bir anaokulu elde olsun.. Eylül ayında ben çok yoğun olacağım için, açıkta kalması ya da uzak bir anaokuluna verilmesi benim için korkunç olur, iki korkunçluk arasında seçim yapınca bu şartlardaki anaokuluna "he!" dedik.. Kusura bakma kızım.. Aslında benim hayallerimdeki anaokulu şu yandaki gibi geniş geniş ferah alanlarda, tertemiz, aydınlık, rengarenk, organik yemekli, yumoş yataklı, her çocuğun özel olduğu bir okuldu; bu üstteki fotoğraflar gibi karman çormanlık değil.. (Hoş şimdi baktım da; züürt tesellisi mi yapıyorum bilmem ama sanki çocuklar için üstteki karman çormanlık bizim bu yandaki sade ve temizlikten daha çekici gibi de duruyor! Hani biz büyük olduğumuz için ferah olsun istiyoruz ama onların dünyaları da boyları gibi küçük aslında ve ihtiyaçları geniş alanlar, temizlik, pırılpırıllık değil de sanki "yaşanmışlık").

Bir de aslında ne yalan söyleyeyim, tek tesellim şu; ziyaretim sırasında dikkat ettim, çocuklar mutlu gözüküyor ve öğretmenler çok deneyimli ve yumuşak insanlar - ki bana herkes en önemlisi bu, diğer şartlara fazla takılma diyor.. Hem ilkokulda devlet okuluna gidecek, bu kadar özel ve steril büyürse bu sefer ilkokulda sorun olacak, değil mi..?

Fakat geçiş süreçlerinde çok sorun yaşadığımız için ve Eylül ayı Maya için gerçekten birkaç alanda birden çok zor geçişlere sahne olacağı için endişeliyim, saati de 4 ettim uyku muyku yok yine bana..

40 yorum:

  1. Ya çok tatlısınız bazı paragraflarda her cümleye ayrı kahkaha attım. Almanya'da olmanın da zorlukları varmış demek ki bize buradan pek cennet görünüyor ama...
    Tuvalet işini takmayın kafaya, çocuklar yeni davranışlara geçişlerini yavaş yavaş değil genelde bıçakla kesilmiş gibi yapıyorlar hazır oldukları anın gelmesi lazım. Hele bizim olmadığımız kuralları olan okul gibi bir ortamda davranışlar öyle güzel gelişiyor ki şaşırıyor insan. Hayırlısı olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Evet Türkiye'deki anaokulları bunların yanında uzay bilimi enstitüsü gibi kalıyor! Çok manuel herşey, hoş bunun da güzel yanları var tabii türkiye'de bazı anaokullarında tv olan yerler varmış! Çocukların fotoğrafları ailelerden izinsiz çekiliyor web sayfasında falan yayınlanıyormuş, bunlar hiç duyulmadık şeyler burada.. Amin inşallah hayırlı olur!

      Sil
    2. Ceren:) o uzay üssü gibi pırıl pırıl anaokullarından birinde çalıştım ben TR'de..müdürümüz olağanüstü titiz bir kadındı. Sadece temizlik konusunda değil, düzen konusunda da okulda askeri bir nizam vardı. Hatta 'yoldan geçen bu öğrencilerin sesini duyarsa bize ne der, çok ses yapmasın öğrenciler' şeklinde öğretmenler uyarılırdı. Fotoğraf çekme olayı da yarışma gibi birşeydi, veliler de 'niye bizim çocuğumuzun fotoğrafını koymadınız' şeklinde katkıda bulunuyorlardı bu duruma..tv olarak da sınıfın birinde müdürümüzün evden getirerek fedakarlığın alasını yaptığı kocaaaman bir tüplü tv vardı:DDD ...neyse dahasını yazmayım:p bahsettiğin okulu sevdim ben, öğretmen güler yüzlü ise tamamdır, okulun malzemesi falan hiç olmasın..öğretmen, ortam huzurlu olsun yeter...iç sesini dinlemek çok keyifli, sevgiler:)

      Sil
    3. Ay Songül sinirimden güldüm Allah seni güldürsün.. Tamam anladım mesaj alınmıştır :D

      Sil
  2. amann oralarda da mı zor bu işler ya bende bir tek bizim ülkemizde zor sanıyordum :) karar vermesi ayrı dert, çocuğun psikolojisi ayrı dert, annenin içine sinmesi apayrı bir dert :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim ülkemizde işler çok daha karışık aslında, burda en azından standart aşağı yukarı aynı ama senin ve diğer arkadaşların yazdıklarını okudukça, kurumlar arası çok fark var Türkiye'de :(

      Sil
  3. sevgili ceren okurken önce eyvahhhh amanınnn nası yani olamaaazzz demedim desem yalan ama altta kendini teselli ettiğin kısım beni de teselli etti tecrübe sakinlik deneyim öğtetmen herşeydir o yaşta için yine de rahat olsun bu yüzden. eylğlde 36. aylık olan deren de sanırım kreşe başlayacak bir delilik yapıp 48 aya kadar evde tutma gibi bir karar almazsam. şimdi ben de yavaş yavaş kreş arayışına gireceğim. takipteyim sizi. uzun yazmıyorum inan yayınlanmıyor diye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu sefer de fazla yayınlamış dengesizzzz sanallık

      Sil
    2. yazınca kopyala kaybolursa yapıştır be özdencim, özlüyorum seni.. haydi hayırlısı olsun!

      Sil
  4. Tvler,hatta her cocuga belli saatlerde ıpadler verenler var.Tıyatroyu okula getırenlerde var ektra ucret ıle cocukları kar kış gunes dınlemeden ordan oraya etkınlıge goturende! Devletın okullarının çoğu imamhatıpe dondu ztn ki bu bazının hoşuna gıder bazısının gıtmez.. Ama en önemlisi öğretmen! Turkıyede en onemlisi ise önce çevre.Neden mi çünkü okul çıkışlarında uyusturucu satılan da var dedıgın gbı arabasıyla gelip çocugunu alanda.Okuldan çıkan ilk okul öğrencılerını gordum gecenlerde kucucuk cocuklar ellerınde sıgara:(birini çevırmısler 10kdr cocuk zorla ıcırtmeye calışıyor tartaklıyor:( devletın kreslerıde bu ılkokulların içinde işte.. Ayy aman içinizi kararttım ama oyle işte biraz daha ıyı bır yer ıcın ya daha uzakta bir devlet okuluna yada mecbur özele.Burdada devlet kontrolu pek yok özellerın fıyatları arasında bile ciddi fark var.Bnm baktığım 12 bın tymus mesela bahcesı fln buyuk yemeklerı ıyı dıye begenmiştik.Vakit varken bolca araştırıcam bnde.Dur bakalım belki başka yerde bulursunuz belkide burası öğretmenlerınden dolayı daha bile ıyı gelir gozune

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl yani TV her anaokulunda mı var????!!! Aman tanrım, neden? E peki onların görevi ne tv varsa??? Sigara olayına hiç girmiyorum akılalmaz işler bunlar :( Ama hatırladığım kadarıyla bazı anaokullarının ücreti özel üniversite ücreti gibiydi ben Türkiye'den giderken :( Burda özel kreşler ayda 500den başlıyor, devlet kreşleri ise 300 euro civarında ama ilkokuldan itibaren eğitim bedava ve kaliteli.. Bir de güvenlik çok önemli gerçekten, ona dikkat etmek lazım sanırım seçerken.. Kolay gelsin!

      Sil
    2. Ha bir de dini kurumların ya da vakıfların anaokulları var ama devlet denetiminde, onlar çok daha ucuz tabii. Sanırım en fazla yıllık 1000 euro oluyor ama ödeyemene de devlet yardımı oluyor, yeter ki anaokuluna yollansın çocuklar diye..

      Sil
    3. Ohooo aylık 1000euroya denk gelen anaokulları var burda:) yok hepsinde yok tv ama ıpadler fln teknolojik bilmem be fln diye verildiğini çok gördüm maalesef.Burda fiyat saçma sapan dersler yuzunden artıyor.Drama fln ne yahu 2,5 yaşında çocuk dikkatini ne kdr verebilir ki ztn.. ayy bilmiyorum annemler bu kdr düşünmüşlermiydi acaba:))

      Sil
    4. Yaklaşım ne kadar farklı değil mi, burda ipad kullanan velilere çocuğa ilgi göstermiyor diye biraz acıyarak bakıyorlar ama türkiyede sanki gelişmişliğin bir göstergesi :P ay sorma o dersler zaten çok komik, 3 yaşında eğil daha satranç! anca taşları birbirine vuruyorlar heralde hahahah sırf gösteriş bazı yerler, o da fotoğraf çekip internete koyana dek, içi boş..

      Sil
  5. Mecbur denilince gerim gerim geriliyorum, destekleyeceğim birşeyse bile koşarak uzaklaşasım geliyor. Maya gibi ben de başlıyorum; Niye ama niyeee!

    Tam gün gibi değil anladığım kadarıyla, o yüzden çocuk memnunsa güzel tabi. Eğitim kısmını düşünsem de, genelde ileriye atmayı tercih ediyorum. Bize yakın bir devlet anaokulu var. Burası okul falan diye anlatılmıştı. O günden beri çantamı sırtıma takıp okula gidicem diyor. Arabayla geçerken falan, mutlaka belirtiyor. Yukarıda yazılanları okuyunca biraz daha dank etti. Bundan sonra beylikdüzüne, İstanbul'un dağı demeyeceğim. :D Anaokulu daha yeni yapıldı, iki katlı bir bina. İçerisinde ki eşayalar ahşap. Okul yeni, eşya yeni. Burası çok rüzgarlı, çocukları dışarıya salma ihtimalleri yok zaten. Burada çok fazla kreş, anaokulu var birde.Özel tabi. Dizi dizi villa kreşler. İçerikleri nasıldır hiç bilmiyorum.

    Maya'da dilerim, mutlu olacağı yerde okuluna başlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 15e dek burada genelde anaokulları. Çok nadir 17'ye dek uzatılanı var ama biz tercih etmiyoruz, ben yine yarım gün çalışacağım yarım gün de annelik :)
      Şansısınız o kadar çok kreş ve anaokulu varsa eminim güzel bir tanesini bulur sçersin :)

      Sil
  6. Türkiye'deki anaokullarının çoğu özel olduğu ve devletteki anaokulları (çoğu ilkokullarla aynı binadadır) 2000lerin sonlarına doğru yaygınlaştığı için buradaki okulların daha "yeni" ya da bakımlı gözükmesi normaldir, çünkü ya ebeveyn okula para döküyor, ya da okul yeni kurulmuş. Pek bilmiyorum ama anlattıklarınızdan yola çıkarak verdiğiniz paranın okul çalışanlarının maaşlarına yettiğini ve o yüzden okuldaki birçok şeyin eski olduğunu düşünüyorum. Eski olsun, dağınık olsun sorun değil, yeter ki böyle bir olay başına gelmesin:
    http://www.cnnturk.com/2010/turkiye/05/12/ana.sinifi.ogrencisi.lavabo.kurbani.oldu/575950.0/
    Biricik çocuğunuz var, üstüne titremekte haklısınız ama sonraki kademelerde göreceksiniz ki Türk Eğitim Sistemi diye bir şey yok, her sene yeni uygulamalarla olmayan bir şey düzeltilmeye çalışılıyor, kitap yazısı öğrenen çocuklar 3.sınıfta el yazısına geçiriliyor (mesela ben), öğretmenler ders anlatmaktan çok disiplinle yani öğrenciyi korkutup ona bağırmakla uğraşıyor, bullying gayet normal karşılanıyor, devletin dağıttığı kitaplarda kadın düşmanlığı ve devlet yanlısı ideoloji dayatılıyor, 10 yaşında çocuğa zorla din öğretiliyor, 4.sınıftan lise sona kadar İngilizce öğretilmesine rağmen çok az kişi öğreniyor, lise öğretmenleri öğretimden çok kılık kıyafete bakıyor ve en çok kız öğrencileri etek boyuna göre yargılamayı seviyor, tonla para dökülen özel okulların servis şoförleri boş zamanlarında kadınlara tecavüze yelteniyor...Almanya'da bullying haricinde bunların hiçbirinin olmayacağına eminim. Evet hiçbir ülke cennet değil ama cehennemleştirilen ülke çok, siz ne şanslısınız ki o ülkelerden birinde değil normal bir ülkedesiniz ve çocuğunuzu normal bir şekilde büyütme şansınız var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nikki burada da oluyor mesela bizim çok yakınlarımızdaki bir kreşte çocuklar erkek öğretmenin cinsel tacizine uğradı geçen sene :( Yani çok cennet gibi değil burası da, heryerde oluyor..

      Sil
  7. Bende sene başında çok kreş araştırması yaptım. Şu öğretmen olsun, şu okul olsun....kafam allak bullaktı. Sonra eve yakın bir okula verdim. Nihayetinde mühim olan kendini güvende hissetmesi ve kasmadan rahatça orda yarım gün geçirebilmesi diye düşündüm. Sonra en iyi kreşlerde olan çocukların velilerinde bir çok şeyden şikayetçi olduğunu gördüm.
    Öğretmen ve yardımcılarım tutumu çok önemli. Çocuk mutluysa, her sabah uyandığın da severek gidiyorsa sorun yok diyorum demek ki.
    Gözünüzü korkutmayın, eylül ayı belki de çok güzel geçecek. Hiç ummadığımız gibi olacak. O zamana kadar da tuvalet sorununuz hallolur inşallah. Çocukların bizi ne zaman nasıl şaşırtacağı hiç belli olmuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) İnşallah! Teşekkürler olumlu yorumunuz için!

      Sil
  8. Vay be fiziki şartların/oyuncakların güncellenmemiş olmasına şaşırdım. Yaşanmışlık diye düşünmen çok tatlı ve olumlu bi yaklaşım ama :) bi ara benim bloğa bir göz at ben de yeni kindergarten yazısı yazdım. Burada gerçekten harika ve tamamen ücretsiz! Dışarıda oynatma kısmını içeride tutmamak için mecburen yaptıklarını düşünmüyorum ya bizim mekan çok büyük, ayrıca spor salonu kütüphane gibi farklı iç mekanlar da var, ama adamlarda bebeyi her gün 1,5 saat açık havada oynatmak çok elzem bi olay görülüyor:) karda Kışta kıyamette çıkıyorlar vallahi bana mısın demiyorlar :)
    Gerçekten fiziki şartlar ne olursa olsun; samimi, toleranslı, işini severek yapan, Eğitimli ve donanımlı öğretmenler olması en önemlisi. Ve bir de tüm çocuklar için fırsat eşitliği ilkesi tabii...
    Çocuğu doğumdan itibaren okullara sıraya sokmak bana da çok acayip geliyordu. Viyana'ya bağlı bir semtte oturmadığımız için bizim işimiz daha kolay oldu. Ama mesela eşimin kuzeni bebeği 1 haftalıkken (evet 1 hafta) 2020 yılında başlayacağı ilkokul için kayıt yaptırdı (evet 2020) ve çocuk şuan yedeklerde! (Şaka değil)
    Bir de bir konu daha aklıma geldi onu da yazayım. Burada geçen bir skandal oldu, dini eğitim/disiplin veren kreş ve anaokulları da devlet tarafından sübvanse ediliyor. Sadece katolikler için değil bütün dinler için geçerli. Islami anaokulları için geçen sene devletten 1 milyon euro alınmış, ve paranın nasıl harcandığı faturalandırılamamış! Ve o paranın büyük ihtimalle ışid ve ya daha farkı dini cemaatlere aktarıldığı iddiası var! Korkunç birşey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sana daha uçuk birşey söyleyeyim; 7 haftalık hamileydim Maya'ya ve burada herkesin doğurmak istediği bir hastane var, onu aradım "hanımefendi akınız nerdeysi, çok geç kaldınız kusura bakmayın" dediler! E doğurmaya bu kadar erken kayıt olunca hamileyken daha kreşe tabii ki yazılıyorlar burada da, sonra kreşe başlayınca hemen anaokuluna :d Neyse ki ilkokul direkt eve en yakına gönderme kuralı oluyor, bu sefer de iyi mahallelerin ev kiraları satın almalar falan acaip el yakıyor.. Tuhaf azizim tuhaf..

      Sil
    2. Burda da doğar doğmaz kayıt ama semtlere göre biraz farklı. Amsterdam merkez yoğun açıkta kalınıyor genelde ama bizim kasaba daha rahat biz de ereni 1 yaşındn biraz önce kaydettirdik 2 yaşında yer olursa başlayacak onayı geldi :)

      Sil
    3. :) 1 senen daha var doya doya koklamak için desene..

      Sil
  9. Önce hayırlı olsun diyelim daha zaman var. Maya eylülde 3,5 olacak sanırım ve o zaman çok şey değişmiş olacak biliyorsun bu yaşlarda birkaç ay çok farkediyor. Yeme içme sorunu martta okula başlayacak kızım için de gecerli beslenmeye ne koyacağım bilmiyorum, yemiyor çünkü. Artık çerez meyve ekmek ne yerse başlayacağım, belki diğerlerinden görüp özenir zamanla. Okuldan geldikten sonra (3 gibi) bir kase sıcak çorba veya hafif bir yemek veririm diye düşünüyorum, bir nevi öğle yemeği ile 3 teki ara öğününü yer değiştiricem. Akşam yemeğini de yerse normal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denge kurulmuş olacak. İki sıcak öğün. Bizim şuanki okulda da oyuncaklar eski ama çok kötü durumda değil, genelde bağışlanıyor oyuncaklar galiba. Ama çocuklar halinden memnun zaten 3 yaş sonrası kes yapıştır işleri birbirleriyle teatral oyunlar daha etkili oluyor, oyuncak ayrıntı olacak sadece. Dışarı çıkarma konusunda burada katı değiller, her çocuk kendi paltosuyla çıkıyor ve yağmurlu havalarda çıkarmıyorlar. Yalnız benim de en sinir olduğum son 10-15 dak süreyi beklerken çocukları yere oturtup bekliyorlar. Sandalyeler temizlik için toplanmış oluyor (halbuki sonra toplasalar) neyse poposu donacak diye aklım gidiyor altına hep kalın pant giydiriyorum ama galiba biZimki de alıştı :)

      Sil
    2. Bir de öğle uykusunu o zamana kadar kendiliğinden bırakabilir zaten çok normal bence bıraksın erken yatması daha iyi olur senin açından

      Sil
    3. Sağol canım, Maya daha yeni 2,5 oldu yahu, minik o, Eylül'de anca 3 yaş 3 aylık olacak :) Kocaman değil yani yine..
      Dışarda mı yere oturtuyorlar Gece? İçerdeyse bişey olmaz ya korkma yalıtım falan çok iyidir :) Dışardaysa Münih hava şartları Amsterdam'dan baya sert olduğu için zaten Kasımdan beri kar kıyafeti giydiriyorum ben, hepsi yerlerde sürünüyor ama sorun olmuyor içi polarlı falan ama Amsterdam için ağır gelebilir..
      Uyku konusunda çok endişeli değilim, şu an uyumadığı günler uyuduğu günlerden daha fazla, çok sorun olmuyor belki anaokulu uzun olunca bilişsel yorgunluktan gece de erken uyur dediğin gibi alışıyorlar onlar sisteme..
      yemek konusunu da kafamda ölçtüm biçtim, 2 gün soslu makarna versem 3 gün de babannesinden rica etsem (köfteyi güzel yapıyor kadın allah için bir de hindi var kestaneli noelden noele yediğimiz, başka yemeğini göremedim ama hahahah) heralde hallederiz de eylül tam geçiş devresi olacak ya, tam o dönemde bir de bu anaokulu hepsi bir arada beni biraz endişelendiriyor..
      Ay bir de bugün bir anaokulunun açık kapı günü vardı, ben aşık oldum okula ama yukarda yorumda bahsettiğim taciz vakasının yaşandığı okul! Hadi aynı yere yıldırım 2 defa düşmez diyelim ama ne yazık ki bizim seçtiğimizin 2 katı ücreti, zorlar bizi.. Ama yemeği vs eklenecek, onu düşününce acaba diyorum.. Ama taciz olayı da ay ne bileyim, aklım çok karışık...

      Sil
    4. Yok içeride yere oturuyorlar ama sıradan plastik bir döşeme pek zannetmiyorum iyi yalıtılmış olsun. Evet doğru 3 yaş 3 ay olacak ama daha çok var gerçekten 8-9 ayda çok şey değişiyor

      Sil
  10. Özel kresler aylık 500 bence ideal benim yaşadığım şehirde de fiyatlar böyle malum tr şehir büyüdükçe fiyat da büyüyor ya :)) bence alanı filan geç çocuk yeri geliyo buzdolabı kartonunda da mutlu oluyo yeter ki ortamı iyi olsun eğitimcileri tecrübeli olsun ama tuvalet işi sıkıntılıymış gerçekten. Bu yaz sameti göndermeyi planlıyorum ben de 2 yaşında . 3 yaşa doğru başlıyorlarmış wc eğitimine tabiki çocuk hazır olduğunu başladıklarında. Uyku eğitimi de var . Bir nevi anaokuluna hazırlık gibisine . Ne diyim cerencim allah ayrdımcın olsun ama gene de fazla karamsar bakmışsın gibi geldi bana . Tablon o kadar da kötü değil inan . Ha bu arada merhaba :))) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla hiç yoktan stres eylüle dek..
      2 yaş bence güzel bir yaş başlaması için kreşe, çocuk zaten kendi belli ediyor sosyalleşmek istediğini. İmkanın varsa yarım günü öneririm 3 yaşa dek..
      Çiğdem çok haklısın, ben de fark ettim hatta yazıyı tümden silmeyi düşündüm, ülkemizde doğru dürüt eğitim alamayan, okula gitmek için karda kilometrelerce lastik ayakkabıyla yürüyen çocuklar var. Yazarken dikkat etmemişim halbuki bu kadar yüzeysel bir insan değilimdir, sadece aklım karıştı, insanın çocuğu olunca saçmalıyor bazen, çok haklısın.. kesinlikle düşününce gayet iyi bir yer, çatısı var, başında deneyimli öğretmeni var, kaç gündür önünden geçiyorum özellikle her zaman gülümseyen oynayan çocuklar görüyorum (boynumu uzata uzata içeri bakıyorum giriş katında diye, bir gün beni çocuk tacizcisi diye polise şikayet edicekler hahaha) Çok haklısın yani, ayıp etmişim.. Yazı kalsın ama yorumu da ekleyeyim istedim. Biz çocuklarımızı okula gönderebilme eğitim aldırabilme şansı olan insanlar olarak dünyanın geneliyle kıyaslanınca çok şanslıyız, şükürler olsun..

      Sil
    2. Çiğdem teşekkür ederim, bak yeni bir yazı yayınladım bu konuda..

      Sil
  11. O kadar çok şey var ki Ceren yazmak istediğim. Ben de bir süre önce kreş arayışına girmiştim. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının web sitesinden onaylı kreşlerin listesini çıkardım. Montessori eğitim verenler hem az hem de çok pahalı. Evimize yakın yerlerdeki kreşlere gidip baktık. (Hepi topu 4 taneydi zaten. 2 tanesi 2 yaşından önce almıyordu onları eledik, kaldı 2 tane) Neyse ikisine de gidip baktık. İkisi de benim ve eşim için tam bir kabustu. Ama her iki kreşe de gelen çocuklar ve o kreşi tercih eden aileler vardı. Sonrasında bir aydınlanma mı yaşadım ne oldu bilmiyorum arayışı bıraktım. Çünkü anladım ki herkesin beklentisi farklı. Kiminin kreşten beklentisi iştahsız çocuğuna iştah olması, kiminin beklentisi evde etkinlik yapamayan çocuğuna kreşte oyun oynatmaları, kimisi evden gitsin de azıcık kafamı dinleyeyim, kimisi belki konuşur umuduyla çocuğunu kreşe gönderiyor. Bazı ebeveynlerin beklentisi ise bu saydıklarımın hepsi ya da hiç biri. Ama şu gerçeği çok iyi anladım Cerencim. Bir çocuğun kreşten ya da anakolu her ne ise ondan tek bir beklentisi var. O da OYUN. Bizler anne baba olarak çocuklarımıza elimizden gelenin en iyisini vermeye çalışıyoruz, en iyi şartları sunmaya çalışıyoruz haklı olarak ama çocukların beklentisi bizlerinki kadar komplike değil. Biraz uzun yazdım ama bir cümle ile kendi durumumu özetleyeceğim. TR'de ya da dünyanın hangi ülkesinde olursa olsun yaşayarak öğrendiğim bir şey var. O da iyi okul yoktur, iyi öğretmen vardır; iyi hastane yoktur, iyi doktor vardır. Belki çok sığ bir düşünce benimkisi ama napayım Ceren. Beklentime uygun yer bulacam diye kafayı yiyecektim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet katılıyorum oyun ve aslında arkadaş görmek, herkes gibi onların da yaşıtlarına ihtiyaçları var. Çok haklısın o tek özet cümlende :)

      Sil
  12. Valla ceren biz ankara'da Batıkent yükselen anaokuluna gönderiyoruz 2,5 yaşında ve 6 aydır tam gün (sabah 7 buçukta servis alıyor akşam 6 da bırakıyor).. O kadar memnunum ki.. Tv yok, wcler pırıl pırıl, öğretmenler çok deneyimli, pedagog var, yemekler sahane..... Bizim oglanin 5 gibi meyve saati vardır mesela tutturur, ona özel gidip marketten meyve alıyorlar o kadar.. Kahvaltı saati geçtikten sonra gelen çocuğa üşenmeyip yeniden kahvaltı hazırlarlar.. İlgi alaka süper. Hastalanınca en az 3 kreş çalışanı beni ayrı eşimi ayrı ararlar. Böyle yerler de var yani yok değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu işte insanlık çok önemli. Bu işi para için yapmayacak bir yer bulmak lazım. Çocukları gerçekten seven ve vicdan sahibi kişiler olmalı emanet ettiklerimiz. Yoksa elin çocuğuna bakmak, sabretmek çok zor.. Kolay gelsin valla hiç kolay değil ama..

      Sil
    2. Ama bu onların mesleği.. Sabretmek için orda değiller ki..
      Çok sevindim, memnun olmana da bu şekilde samimi bir hizmet almana da :) Nasıl gidiyor 2 numaradan sonra kreşe gitmek istemediği oluyor mu?

      Sil
    3. Genelde zaten sabahları uyku yüzünden gitmek istemiyordu ama ordan da gelmek istemiyordu :) simdi kardeşten sonra kresle ilgili bi sıkıntı yok çünkü kardeşi de bebeler okuluna gidiyor, anneyse işe :) yalan dolan ama onunla evde olduğumuzu bilse kıyamet kopar. Ama doğumun hemen peşine hastalık getirdi eve cumbur cemaat hastalandık, kız da dahil. Tabi bebeğin hemen zatürreye çevirdi :( Yoğun bakımda yatıyor pazartesiden beri. Durumu baya iyi ama tedbiren tutuyorlar. Tabi oğlan merak ediyor sevmek, öpmek istiyor ayrı tutamadım hastalık hemen geçti miniciğime :(

      Sil
    4. Oy kıyamam kuzuya, geçmiş olsun.. Küçük kardeşlerin kaderi bu anaokulundan eve gelen hastalıklarla mücadele, çabucak iyileşsin inşallah..!

      Sil
    5. İnşallah canım sağol.. Cook güçlü bi kız olacak o. Çünkü o abiyle başetmek için öyle olması gerekiyor :)

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!