23 Ocak 2016 Cumartesi

Bebeğinize hatıra kutusu yapımı

Gülşah'ın çocuklarına tuttuğu günlük fikri o kadar hoşuma gitti ki; kızım 2,5 yaşına geldiği için biraz geç kalmış dahi olsam, "zararın neresinden dönsem kardır" diye düşünüp hemen ben de benzer bir şey yapmak istedim. Aslında Maya doğmadan önce ben de her anne gibi hayaller kurmuş, gelişimini not almış, hatta abartıp doğum sırasında bile bir günlük tutmuştum. Sonra bebeklikten yavaş yavaş çocukluğa geçişinde bazı rakamları, bazı köşe yaşlarını tabii not aldım ama tuttuğum defter resmen Apatman Görevlisi Ali Efendi'nin imla kurallarına uyulmayan, ne olduğu anlaşılmayan çeşitli kısaltmalarla süslü okunamaz halde bir karalama defterine döndü! Üstüne de Maya'nın bana ait tüm defterlere "yazı yazma" sevdası başlayalı beri ipin ucu iyice kaçtı.

Tabii Gülşah kadar cicili bicili olabilme olasılığım yok ama Ali Efendi defterini de hak etmiyor yahu benim kelebekten bozma cadı kızım! Yani bir silkelenmek, defteri temize çekmek ve bebekliğinden bu yana kıyamayıp sakladığım bazı eşyalarını koyacağım sevimli bir kutucuk yapmak şart oldu..

Kutuyu biraz büyük istedim çünkü yıllar içinde biriktireceğim ona ait sanat çalışmaları, hatıralar, elbiseler, eşyalar sığsın istedim. Etsy'de harika işler var, özellikle sascalia'nın çizimleri çok sevimli. Bu üstteki ve yandaki kutular ona ait mesela. Ama kutular çok küçük olduğu için, özel sipariş verilmesi gerekiyor.

Fiyatı çok tuzlu bulursanız ve kendiniz elişlerine meraklıysanız IKEA'nın Fjalla serisinden beyaz bir kutu alıp siz renklendirebilirsiniz. Bu kutular da baya büyük, 40 x 56 x 28 ebatlarında oluyor. Ben çok fazla elişleriyle ilgili olmadığım için (düpedüz yeteneksizim diyemedim) ve yukarıdaki kutular çok hoşuma gittiği için özel sipariş verdim, henüz elime ulaşmadı ama herkes çok memnun kalıyormuş.

Kutunun içine Maya'nın birkaç elbisesini, doğum günlerinde ve noellerde aldığı kartları, bazı ufak hatıra eşyalarını ve sanatsal dışavurumlarını (bildiğin çöp aslında şimdilik, belki ilerde elerim biraz) koyacağım. Bir de defterini şu yandaki yine Etsy'den bulduğum ve yine birkaç büyük boyunu sipariş ettiğim ve itiraf edeyim, bana gördüğüm ilk anda aşk dolu bir "ahhhhh" dedirten bu sevimli deftere temize çekiyorum, bundan sonra da önemli günleri ve köşetaşlarını ufak notlarla yazacağım. Ne de olsa söz uçar yazı kalır.. Ben bunları hazırlayana dek de sipariş kutum gelir heralde.. Çok heyecanlı bir ek uğraş, bir hobi oldu bu bana, zamanınız ve enerjiniz varsa, ilerde hoş bir "18 yaş" ya da "evlilik" ya da "kendi çocuğu olduğunda" hediyesi olabilir ;)

25 yorum:

  1. Ben de hamilelikte günlük tutmuştum sonra bıraktım ve sadece önemli bir kaç günü not aldım. Bu da çok güzel bir fikir. Annem de bizim bazı eşyalarımızı saklamış ve benim çok hoşuma gidiyor. Güzel fikir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ananem el kadar bir mini ekeğimi saklamış, ben 1,5 yaşında giyermişim. Geçen sene Maya da giydi, çok duygulandım.. Eski malzeme olduğu için yıpranacak gibi de değil, o nedenle onun kutusuna da koyacağım. Belki çocuk yapar ilerde, belki kız olur falan :D

      Sil
  2. Harika fikri ama ben de Mira doğduktan sonra sanırım depresyona girdim🙈Çoğu notlar orda burda.instagramı günlük gibi kullanmaya başladım😄Günlük notlar alıyorum bazen fotoğraf bazen video koyuyorum ki ilerde izleriz.hatırlarız.konuyla alakası yok ama bugün 45dk lık bir krizden çıktık😫😫😫Mira giyinmek istemiyor.çok ciddi boyutta😫😫😫😫😫Nasıl davranacağımı bilemiyorum.yazlık elbiseler giyiyor.çorapları çıkıyor.dışarıda mont giyimiyor.olur da giydirip çıkardım dışarı çıktığı anda çıkarıyor😖😁allahtan araba ile kısa mesafelere gidiyoruz ama tabi ki hasta ;(bu durumda ne yapmalıyım????sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben olsam giydirirdim tabii ki, zaten böyle kısa bir dönemi oldu ve baktı ben taviz vermiyorum hiç zorlamadı :) Benim fikrim; zorla giydir, sen annesin o çocuk, isterse krize girsin isterse yerlere atsın, ben konu çocuğun ve çevresinin güvenliği olunca (sağlık da güvenliğine giriyor sonuçta) zorlanması taraftarıyım. Krizi geçene dek bekliyorum ben, sonra sakin mutlu bir anında neden o davranışı yapması gerektiğini anlatıyorum ve mutlaka öperek şakalaşarak ortamı yumuşatarak bitiriyorum. Ama taviz vermeyeceğimi anlıyor. 3-5 defa denediği oluyor sonra bırakıyor.. Ama tabii ki herkesin annelik yöntemi farklı ;) Bazı anneler tamamen çocuğa bırakıyorlar, hatasından zarar görünce öğreniyor diyorlar. Sen sana nasıl davranmak doğru geliyorsa öyle davran bence..

      Sil
    2. Ya tabi ona bıraktım 2gündür ateşli ;(((sabah şuan 5.30 ve 2gündür bi elimde termometre diğer kolumda Mira memede söylene söylene tavırızlığımın bedelini ödüyorum ;(((he bi de çok doğal anneydim ya 39derece Ateş'te ilaç vermiyorum...korkarım kafayı yiyorum;((((Halil Sezai isyan mod😫

      Sil
    3. Aman dikkatli ol ne olur ateşle şaka olmaz.. Çok geçmiş olsun umarım hemen toparlar, bol bol "bak üstünü giymedin de ondan hastasın" de de işlesin kafasına ;)

      Sil
    4. Demem miiiiii ;)artık ne kadar söylendiysem sabah yine aynı çorap giymiycem sıkıyor derken geçirdim çorapları,montu ve şapkayı da aynı şekilde giydirip çıktık !!ya kararlı olduğumu anladı (avutayım burda kendimi;)yada elini kaldıracak hali yoktu uzatmadı(bu daha büyük ihtimal;)))

      Sil
  3. Ben de Verus'a hamileyken sari moleskine almistim. Hala ara ara yaziyorum. Ucus kartlarini bazi giris biletlerini ilk aldigi dogumgunu davetiyesini falan yapistiyorum. Sakladigim diger seyler icin de kutu iyi fikirmis hakikaten.
    Zeynep

    YanıtlaSil
  4. Ayyy ben bildiğin şeffaf buyuk bıy saklama kutusuna yapmıştım:)) tamam azda olsa renkli süslü bişiy yapmak farz oldu şimdi.bende evlilik hediyesi olarak vermeyi planlıyorum en bastan beri harıka! ilk bezi,ilk çorapları,emziği,ilk kesilen saçları ayyy ağlıyıcam off.hade optum kaçtım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele sen DIY kraliçesi :D Hahaha o kutu dolar daha 3 olmadan Giz, amma çokşey saklamışsın, hele ilk bezi nasıl yaniiii, bildiğin çişli bezi değil heralde! Ay bir de göbek bağını sakladım deme ne olursun..! :D

      Sil
    2. Annem bna aldıkları paketten çıkan ilk pampersı saklamış ordan aklıma gelmişti bitane bnde sakladım temiz ayoll:)) ufak tefek şeyler olduğu için yer kaplamıyor allahtan.Göbek bağımıııı kolye yaptırıp saklayanların resımlerını gordum.Batıl şeyler bunnar sevimlide olsa,yoğun ısrarlar sonucu İzmirde kaldı bzmki bahçede:)Öyle bir sardılar ki gidip çıkarsam aynen oldugu gbı duruyordur gehe

      Sil
    3. :D ay anladım ilk bezi diyince.. :D

      Sil
  5. Ben de ani olsun diye Arda'nın ilk kıyafetlerini, tulumlarini, cok giydiği zibinlarini saklamistim.simdi hepsini Kayra giyiyor:)Bir de 5-6sene çizdiği her kağıdı,defteri kutulayip kutulayip sakladım.simdi sadece her döneme ait birkaç şey tutup,gerisini atıyorum.Annem de benim ilk ayakkabılarımi saklamis.Simdi evinin baş köşesinde sus eşyasi gibi asmis, sergiliyor.Ve daha neleri neleri saklamis tabi.benim battaniyelerimi ben kendi çocuklarımda kullanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kayra'dan sonra da saklayacak mısın, bazı eşyalar hiç yıpranmıyor :)

      Sil
    2. Kesinlikle ikisinin beraber giydiklerini vermeyi düşünmüyorum. Daha büyük anıları var simdi:))

      Sil
    3. hangisine vereceksin, kıskanmasınlar? :D

      Sil
  6. Süper bir fikir Ceren. Okurken bile kafamda içine neler koyarımı düşünmeye başladım. Hastanede giydiği ilk zıbını, ilk emziği, ilk beresi, ilk biberonu, ilk oyuncağı falan... Ohooo benim kızın sandığında bunlar olursa çeyiz hazırlamama gerek yok :)

    YanıtlaSil
  7. ceren süper fikir..bende bir sandık var (nişan sandığı, gereksiz evlilik ayrıntıları :) ) onu kaplayıp yapabilirim sanırım..gerçi ben onu arin'e hazine sandığı yapayım diyordum ama bu da bi nevi hazine sandığı işte, sadece büyüyünce oynayabilecek :) dur bakim şu kaplama işi nası yapılıyomuş öğreneyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Düşünsene o sandık bir zamanlar ne kadar kıymetliyken şimdi "gereksiz" olmuş! Ya bence sen onu yine hazine sandığı yap, daha zevkli duruyor be Pelin! Kocamansa hele ayyy ben bile gelebilirim oynamaya!

      Sil
  8. Yaptığı komik şeyleri insan hiç unutmam zannediyor ama unutuluyor, onları not alırdım şimdiki aklım olsa diyorum. ama 2. de de yapmıyorum. Belki de dijital ortamda videolarla tutmak lazım. Söylediği komik şeyler, telafuz komiklikleri, inatlaşmaları, kalk demesi, hayır demesi, eliyle güzel işareti yapması falan bunları hatırlayabilmak isterdim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) yaz bence, ben aslında onun için blog tutuyorum, kimse okumasa da kendime.. ama okuyorsunuz sağolun :D

      Sil
  9. Ahşap boyama, dekupaj, anı albümü konularına bu kadar ilgi duyunca bizim ev Ela Masal'ın anı sandıklarından ve albümlerinden geçilmez oldu haliyle:) Albümlere yakalayabildiğimiz her haline özel fotolarını koyup yanlarına o anla ilgili minik notlar alıyoruz. Kutuları boy boy alıp boyayıp süsleyip püsleyip içlerini kıyamadığım giysileri, oyuncakları, ilk tırnağı, ilk sacı gibi hazinelerle doldurmaya başladım. Videolarını cdlere aktarıp albümlerin son sayfalarındaki ceplere depoladım. Abuk subuk kelimelerini, ilk sözcüklerini cep telefonuma kaydedip etiketleyip dosyaladım. Bloga ilk 12 ayını yazmıştım detaylşlı olarak sonraki ayları elle yazıp albümüne ekledim. Çok çalışıyorum çok:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Albüm alışkanlığı dijital işler nedeniyle çok ihmal ediliyor, bir dijital sorun yaşasak tamam bitti gitti tüm hatıralar.. Yedeklemek çok önemli ama albüm gibi olmuyor çok haklısın!
      Bu arada sen özel sipariş de yapıyorsun değil mi Baharcım, istersen sipariş sayfanı yaz, linkini koyabilirim yazıya, çok zevkli işlerin var senin..

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!