22 Ocak 2016 Cuma

"Tuvalet eğitimi"ni başarmasına ramak kalmıştı..

Bizim kızın kıymetlisi 1 ve 2 numara ile başımız fena halde dertte biliyorsunuz. Ortadoğu ve Balkanların çiş tutma rekorunu kırabilmek için, uykuda dahil salmayıp 20 saate kadar tuttuğunu falan da biliyorsunuz. Doktorlara, psikologlara taşındığımızı, o ağlar ben ağlar hallere düştüğümüzü, tükenip bittiğimizi de biliyorsunuz. Yaşamının ilk 8 ayında uyanık olduğu ve meme emmediği her ama her an bağıra bağıra ağlayan bir çocuk olması ilk sınavımdı. Bu çiş ve kaka tutma meselesi de belki ondan da ağır ikinci sınavım oldu.. Hepsini biliyorsunuz, burada yazmıştım.

O noktada bize lavman ve hatta narkozla uyutup kolonospoi de içeren tam teşekküllü bir kontrol önermişlerdi ama ne yalan söyleyeyim elim gitmiyordu, daha beter travma yaşayacak diye endişeleniyordum. İçimdeki sesi dinledim, "varsınlar ihmalkar desinler, biraz hiç oralı olmadan, evdeki psikolojiyi düzeltip durumun değişip değişmeyeceğini bekleyeceğim" dedim.. Oturdum bir çizelge hazırladım, çocuk ne zaman 1 numarayı 2 numarayı yapsa not ettim, o gün psikolojisi nasıldı ufak bir not düştüm ve ne kadar su içti onu da yazdım ve bekledim.. İyi ki beklemişim.

2 hafta önce Maya'yı kreşten almaya gittiğimde öğretmeni "Maya bugün tuvalete çişini yaptı" dedi! Almancama güvenemedim ve bir daha tekrarlattım.. Tuvalete çişini yaptı! Nasıl yani?! "Kendisi çişim var dedi, tuvalete gitti, pantolonunu indirdi, bezini çıkardı, tuvalete oturdu ve yaptı" dedi.. Nasıl yani?!

Mutluluktan kendimden geçmişim.. Kızılderililerin zafer dansı türü bişey yaptım, Maya'yı öptüm öptüm öptüm. Abarttım. Hızımı alamadım gittim oyuncakçıdan istediği kocaman bir hediyeyi aldım. Evde o akşam abartılı kutlamalar oldu.. Ertesi gün, yine yaptı, ertesi gün yine. Ertesi gün Cumartesi'di ve bu sefer evdeki tuvalete yaptı, ertesi gün yine.. Ve tam 15 gün önce 1 numarayı, sonra birkaç defa da 2 numarayı, kendi pantolonunu çıkartıp, tuvalete oturup (kreşte tuvaletler küçük, bizim evdeyse o oturdu, ben koltukaltlarından tuttum çünkü ne lazımlığa ne de tuvalete konan aparata oturmayı kesinlikle istemedi) sonra kendini temizleyip, pantolonunu çekip, sifonu çekip oyununa devam etti! Tam 15 gün.. Resmen kendi kendine tuvalet eğitimi verdi, ben havalardayım, "nasıl kendi zamanını bekledi ve birden kendi kendine başardı", "nasıl çocuk odaklı ebeveynlik başardım", "nasıl hiç eğitim vermeden tuvalet adabı kazandı" falan diyorum, kasım kasım kasılıyorum. Maya "ben artık bez takmıycam" diyor, ne olur ne olmaz 2 numarayı kaçırır da korkar ya da iğrenir aman geriye dönüş olmasın falan diye yine de bezliyorum.. 20 saat çiş tutan çocuk, kendi isteğiyle 4 saatte bir tuvalete oturuyor! Demek ki içimdeki ses haklıymış; demek ki yapamıyor değil, kendi tutuyor ve istemediği için bırakmıyormuş. İstediğinde de işte bal gibi, yerini ve adabını tam bilerek bırakabiliyormuş! Öyle bir derin nefes aldım ki..... OH! Tam "artık 15 gün oldu, bu iş tamamdır" dedim, sevenlerine müjdeledim, hatta hadi bloğa yazayım derkeeeeen..

Tuvalet canavarını mı gördü ne oldu bilmiyorum, Maya hiç nedensiz birden "hayır tuvalete yapmıycam" krizi geçirdi ve ne tuvalete yaptı, ne de beze yaptı, 3 gündür yine 20 saat hatta dün 23 saat tuttu! Yine kabızlık, yine ilaçlar, yine yalvarmalar, ağlamalar, yine ıpıslak yataklar, kıyafetler, saatler boyu karın ağrısıyla kıvranmalar ama asla asla asla bırakmamalar.. OFFF!

Döndük en başa.. Neydi o tatlı seda, bilmiyorum.. Bir daha gelir mi onu da bilmiyorum.. Ne düşünmeliyim, ne yapmalıyım onu hiç bilmiyorum.. Bari yazayım da bu da böyle bir anımız olsun..

Resmen kendi kendine tuvalet eğitimi vermişti bu deli kız yaaa, ramak kalmıştı....!

40 yorum:

  1. En bilimsel açıklamasıyla kendimize nazar değdiriyoruz bence.

    Derin bir nefes al. Sakin ol. Bu geçici bir şey, sakın unutma. Bak anlattıklarını yapmasında sana hayal gibi gelmiyor muydu. Geçti geçti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Ay bu internet nazarı ile başımız dertte.. Ya bana bloğu kapattıracak bu, ne yazsam neyiyle gururlansam hop ertesi gün yok oluyor.. En son yaptığımız aktiviteleri yazmıştım ya, çocuk 3 gündür eline boya almıyor!
      Şaka bir yana, bir defa başardıysa yine başaracaktır eminim, zaten bu işleri yaza bırakmak en hayırlısı. Di mi :P

      Sil
  2. Yeşil canavara kadar ben de kocaman bir OHHHHH ve ÇOK ŞÜKÜR!!! demiştim. Bozma moralini Cerencim. Yaşayan bilir gerçi ahkam kesmek istemem ama sen ve Maya (ve belki de eşin) her yolu denemişsiniz. Bir kere şunu öğrenmiş oldunuz, bu çocuk çiş ya da kaka yapamıyor değil. Yapıyor. Yapmak istemediği zaman ise tutuyor. Oluruna bırakmak en doğrusu belki de. Acaba Maya farkında olmadan üzerinde baskı mı hissediyor? O yüzden mi tutuyor acaba? Ya da şu oyuncakçıya bir daha mı gitseniz? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen! Zaten en önemlisi de o, gerisi valla önemli değil. Burda kocaman çocuk bezleri bile var, isterse üniversiteye kadar bezlerim ben :D Hiç önemli değil, sağlık sorunu olmasın da..
      Oluruna bıraktım. Şöyle düşünüyorum; 15 gündür bezine hiç yapmadığı zaman aslında çiş tutmamanın rahatlık olduğunu gördü. Aptal değil sonuçta. Çişin rahatsızlık olduğunu öğrendi. Şimdi bence beni deniyor. Ben 2 gündür biraz tepki verdim korktum tabii aman geriye dönüş olacak diye. Ben korkunca o da sanırım iyice abarttı. Bugün yeni bir gün, bugün de eminim tutacak ama hiç oralı olmayacağım hiç tepki vermeyeceğim (koltukta yatıyor kıpırdamak bile istemiyor baskıdan ağlıyor, o zaman çok zor oluyor tepki vermemek ama deneyeceğim) dur bakalım ne olacak..

      Sil
    2. Düşünsene, saatlerce koltukta yatıp ağlayan bir 2 yaş çocuğu.. Normalde diğer çocuklar koşar atlar oynarken :( Ay neyse dur yine kendi moralimi bozuyorum, sustum!

      Sil
  3. Cerencim tuvalet canavarına kadar hevesle okudum. Sonrası hüzünlü... Ama bir kez olduysa tekrar olur elbet. Darısı bizim başımıza. Sabretmeye ve beklemeye devam!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nur sizde durum nasıl? Özelden yazışalım istersen, merak ettim..

      Sil
    2. Canım valla ben vazgeçtim, yaza kadar hiç uğraşmadan beze devam. Bir süre biliyorsun ben bağladım Arya çıkardı bezi ama saga sola, yatağa yorgana yaptı çişini. Ondan zar zor vazgecirdim. Bezi cikarmayi bitakti. Yazin ciplak birakip direk dalcam tuvalet egitimi mevzusuna inşallah :) simdilik beze devam.

      Sil
    3. Bence en doğrusu :D Kimin vakti enerjisi var ya kış günü temizlikle, bir de kokuyor (köpüşün eğitiminden biliyorum) pencereleri sonuna kadar açamadıktan sonra akıl işi değil bence de kışın başlamak..

      Sil
    4. Şu an sinirden çatlıyorum 😣 benim kız durduk yere yine başladı bezini çıkarıp yatağı yorganı islatmaya 😭😭😭 ne oluyor bu kuzulara böyle yaaaa 😟

      Sil
    5. :( Ay bilmiyorum ama deniyorlar sanki bizi, birazcık rahata çıktık mı çok geliyor hemen dibe çekiyorlar.. Aslında saldım çayıra türü ebeveynlik yapabilsek valla inan bir sorunumuz kalmayacak ama işte kişilik, ben de senin gibi "yapabildiğimin en iyisi" diye didindiğim için sonuçta kimse mutlu değil :(

      Sil
  4. Bu yazıda duygulanmam normal mi? Mayacığın başarı hikayesi resmen. Tabi arkasındaki annesi, gizli kahraman. Yazının sonu beni bozmadı. Sonuçta bunu öğrendi ve defalarca da yaptı uyguladı. Yeniden yapıcak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;) Sen çok duygu seli olmuşsun ya, yirim seni.. Umut var di mi evet evet var!

      Sil
  5. En buyuk şans orda "aaaa koca kızsın hala toton bezli mi" diye sorabilecek annenin ve cocugun sınırını bozabilecek densızler yok.. Başarmak hoşuna gıtmiştir ama noldu ki sonra ya:( Sevınmenize bile sınırlenmiş olabilir valla bu bebelerden herseyı beklıyorum bn.. Canımızı sıkmadan devam edicez napıcaz.Opuyorum sizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üf evet.. Hatta bir arkadaşım yazmış Türkiye'de 4+üstü bez yok bulamadım diye.. Burda 4-5-6 çok satılıyor. Benim daha bezi bırakan Maya yaşıtı çocuğu olan tanıdığım yok! Kreşte de hepsi bezli..
      Valla hiçbirşey olmadı Giz, ben de anlamadım neden vazgeçti.. Maya bişeyi başarınca bazn sıkılıyor ve yapmıyor, nasılsa yaptım başardım sıradakiiii mi diyor napıyor.. Bilmiyorum.. Devam dimi moralize olmak yok..

      Sil
  6. Tuvalet eğitimi harika ötesi olmuş. Ben aynı şekilde dönüş yapacağına inanıyorum. Önemli olan tutmayı bırakması tabi. Ben de, hastaneyi merak ediyordum ama sormak istememiştim.

    Ama bak bir kere ne güzel atlatmış. Şimdi, yine salacak, tüm içinde biriktirdiklerini. :)

    Bu arada 6 numaraya kadar bebek bezi gördüm. Var yani. Ben bazen nerede yaşadığımı merak ediyorum ya. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nerde yaşıyorsun hakikaten? İstanbul'da bulamıyoruz 4+ demişlerdi :) Ben de Bursa'da 4+ alırken görememiştim daha büyüklerini :) Çocuğu bol ve sevilen yerdesin galiba :D

      Sil
    2. Valla düşünmeden yazdım, belki de ufak bir şehirde yaşıyordur arkadaşın diye üzüldüm sonradan. İstanbul'dayım. 5, 5+,6 var valla. Normalden daha az oluyor reyonlarda orası kesin. Yeri geliyor bulamadığın marketler de oluyor. Ama hiç yok, denilmesi ilginç. Belki de, daha önce daha problemliydi. Ben üç aydır falan kullanna biri olarak, zorlanmadan, buluyorum. İlginç olanı Migros'da bulamazken, farklı ilçelerde market zincirleri olan markalardan bulmak daha kolay oldu. Not düşeyim. :)

      Eğer böyle bir sorun yaşıyorsan en mantıklısı internetten alışveriş yapmak olabilir. Fazla almakda bir diğer çözüm. Hem daha ucuz oluyor. :)

      Sil
    3. Selam! Bez bulamayan ark. Benim :))) izmit 3m Migros ve Sapanca küçük Migros'ta bulamadım. 2 ay boyunca ara ara hep bakmama ramen bulamadım. 4 numara bezle tanga gibi gezdi çocuk :))) Allah'tan sadece kaka için bez talep ediyordu ve çok kısa Süreli kullanıp atıyorduk. Yoksa Dediğiniz gibi internetten ve ya büyük bebe mağazalarından falan bez peşine düşecektim.
      Ceren olmuş o iş, hiç korkma sen! Birşeylere tepki tutturmasıdır bu bikaç güne geçer (neye diye de sorgulama, gözünün üstünde kaşın var diye bile olabilir:))hiç üzülme! yok ya tamam artık, bezsiz günler sizi bekler. Darısı başımıza! (Geçen sana blogda yazmıştım, beze kaka olayı hala devam bizde)

      Sil
    4. Bitli Turist hahaha ilahi yahu, ufak şehirde yaşayan da istanbulda yaşayana üzülüyor :D Neyse bulunabiliyorsa sevindim.. Büyük sorun olurdu.. Internet çok iyi fikir bak! İyi ki yazmışsın :) Teşekkürler!

      Sil
    5. Başakçım sen değildin ama aynen bizim gibi yurtdışında yaşayan bir arkadaş, demek ki sorun bizde! Doğru aslında insan alıştığı markette eliyle koymuş gibi buluyor yabancı bir yerde ise gözünün önünde kocaman paketi göremiyorsun bazen..
      Valla bugün hiç üstünde durmamakla birlikte çocuğa rüşvet de verdim yapınca :D kaka olayından korkuyormuş hanım, öyle dedi.. Taktik değiştirip "kaka ne şahane bişeydir" türü beyin yıkamalara başlıyorum galiba :P Allahım annelik beni ne kadar berbat bir noktaya getirdi :P

      Sil
    6. Tanga'da koptum. Ay ne güzel. Tuvalet kısmı sizin de bayağı bitmiş o zamanlarda. Herkesin (benim de) büyük boy bezde aklına ilk gelen yer Migros, ama orada yok.

      Ay yok yukarıda anlatamamışım. Ben, sıkıntıya düşmüş olabilecek birinin, bezi çabucak bıraktıran bir yerde yaşayabileceğini, dolayısıyla bulamayacağını sonradan düşünebildiğim için üzüldüm. Yoksa, ne küçük şehirde yaşayana, ne de büyük şehirde yaşayana üzülürüm. Tercihler ya da seçenekler..

      Sil
    7. :D Anlayamamışım pardon. Akıl fikir bırakmadı ki bu cadı!

      Sil
  7. Ahan da bir ikizler gördüm sanki :)) bizim ailede iki tane olunca çok tanıdık :)) şaka bir yana kendi kendine başardığı için kocaman bir alkış, çok uzun sürmeden yeniden başlayacağını düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkizler evet :D Herşey bir mücadele, herşey :D

      Sil
  8. Ah çok sevindim, sağlıkla ilgili bir sorunu yokmuş yani istediği zaman yapabiliyor.

    Geçen gün oyun grubundan bir veli anlattı kızı da aynı şekilde bezi bırakmış 3 hafta sonra tekrar altına yapmaya başlamış ve annesine " ben daha büyümek istemiyorum bebek olmak istiyorum" demiş. Yani tuvalete yapmaya başlayınca büyüdüğünü
    Anlayıp bu dan korkup böyle geri dönmek mi istedi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Control freak kendisi..! Hangimize çekmiş dersen bence kocama, ona göre de bana yani kurtuluşu yok kızın :P
      Bak şimdi bende bir ampül yandı çünkü bir yazıda da demiştim maya bu sıra bebek olmaya da taktı kafayı... Olabilir valla.. Biraz büyüyünce hemen büyüyelim isterler ama bu yaşta bebek olmak daha cazip sanırım.

      Sil
  9. Canim uzulme sakin, oluruna biraktiginda nasil kendiliginden oldugunu gordun en azindan.sen icini ferah tut.psikolojik bir nedeni mutlaka vardir.cocuguna guven ve bekle.hersey istedigin gibi gelisicek eminim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler pozitif enerji oldun bana <3

      Sil
  10. merhaba ceren :)

    hani ergen olsa diyeceğim ki sana sinir olsun diye yapmıyor, tutuyor. ama el kadar bebe sana sinir olsun diye düşünmez herhalde. di mi... aslında olabilir mi ya bak şimdi egeyi düşündüm, doyduktan sonra biraz daha yesene egecim dediğimde yemeğini masanın üzerine döküp eliyle sıvıyor:) ve bana dönüp bakıyor. ne diyeceğime bakıyor. demek ki beni sinir ettiğinin farkında. hımm, olabilir gibi geldi. bir daha dönüş yaparsa çok sevinme istersen. şimdide çok üzülme, hepsi doğal hayatın içinde çok normalmiş gibi. kayıtsız kal bakalım ne olacak...
    sevgiler...
    imza: daha tuvalet eğitimi başlamamış çok bilen anne nilay :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben bana sinir olsun diye yaptığını düşünüyorum çünkü şu an kreşte bir problem yok ama evde kesinlikle yapmıyor. Kendi haline bıraktığımda da gidiyor koltuğa yatıyor devamlı ayaklarıyla ıkınma hareketi yapıp inliyor tüm gün! Oyun bile oynamıyor :( Onu öyle görmek de beni mahvediyor evet, amaaan boşver tüm gün koltukta ıkınsın dursun diyemiyorum tepki veriyorum "hadi gel tuvalete oturalım" falan diye, ona da hayır diye bağırıyor. Valla ne yapacağımı şaşırdım artık.. Dediğin gibi fazla tepki vermemeye çalışıyorum ama gözümün içine soktuğu için zor durumdayım.
      :) Çok bilen anne demene güldüm, iyi ki yazmışsın, fikir almak her zaman işime yarıyor çok teşekkürler <3

      Sil
    2. sen daha iyisini bilirsin tabi, ilgi ama katıksız ilgi istiyor olabilir mi? ben hep kendimden yola çıkarak sana yazıyorum da. evet ege ilgi odağımız. ilgi göstermeme gibi bir lüksümüz yok. illa ki kendi ile ilgilendiriyor zaten. ama insanız bazen kafamızda binbir türlü şey oluyor ve yanında olsak bile yoğunlaşamadığımızı hemen anlıyor ve hırçınlaşıyor, sıkılıyor. yanındayız halbuki. oyun oynamaya çalışıyoruz. yanyana devamlı ağlayan, huysuz bir bir bebe ile bir arada olmak çok fazla yıpratıcı anne için. bazen insan içinden of dediği oluyor. inanılmaz bişey nasıl da anlıyorlar şaşırıyorum. senin iç duygunu hemen kapıyorlar.
      bilemiyorum belki senin içinde bir yerlerde bi of vardır. onu sezinlediği için böyledir. istersen sen bi kendi içini göster danışmanın vardır oralarda. derinlerinde bir yerlerinde zorlu geçen bir kaç yılın oflamasını veya kendini tutmaya çalışmalarını, bastırdığın duyguların birikimini bir araştırsan. varsa bi açık oradan salsan gitseler bu duygular. belki ağlasan uzun uzun...

      Sil
    3. ay sorma sadece ruh halini okumada değil, içselleştirip kendini suçlamada da ne yazık ki çok iyi benim kızım o nedenle bizim ev mutluluk bahçesi gibi, herkes her daim enerji dolu, ilgili, telefonlarımız 2,5 senedir sessizde mesela, nasılsın dendiğinde harikayım diye cevap verilmesi lazım falan.. azcık suratımız asılsa gece uykuları bozulacak kadar takılıyor.. zor bu tipi duygusal açıdan hassas çocuklarla yaşamak çok zor... onun tepkisinden korkumdan anormalleştim valla, farkındayım. çocuk kim ebeveyn kim belli değil..

      Sil
  11. allah kolaylık ve sabır versin. çocuk büyütmek ne zormuş. bizim nesil ne safmış be arkadaşım... şunu anladım ki mutlu anne mutlu çocuk. rahat anne rahat çocuk...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, şu an oturdum sinirimden ağlıyorum kendimi tuvalete kapattım etkilenmesin diye.. valla iyi de gelmiyor ağlamak :( Ya bitsin artık bu tuvalet derdi yaaa valla tükendim..

      Sil
  12. canım yaa nasıl zorlanıyor belli ki. anne olarak çok zor öyle onu görmek. bir an önce o harika 15 günlük döneme geçmenizi çok içten diliyorum.bitsin gitsin geride kalsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin ama o harika dönem bitti galiba özden.. hani dönemsel bitti dediğimiz şeyler gibi o da bitti :(((

      Sil
  13. Maya'nın aslında bu işi tamamen kendi kontrolünde tuttuğunu öğrenince derin bir ohh çektim ama yine başa dönmesine de üzüldüm, hem senin için hem Maya için. Dikkat çekmeye mi çalışıyor diyeceğim ama senin tahmin ediyorum tüm dikkatin zaten üzerinde. İşin psikoloji tarafı desem senin uzmanlık alanın. İnşallah en kısa zamanda tekrar rayına oturur.Bir kere olduysa yine olur, inanıyorum. Bu arada Ela 6 numara bez kullanıyor, her yerde var, hiç bulamadığım olmadı yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Bahar bilmiyorum valla bu olay beni tüketti, ne yapıyor ne düşünüyor hiç anlamıyorum..
      6 numara mı???? Maşallah yahu, benimki 4+'da :D Şaşırdım bak!

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!