13 Şubat 2016 Cumartesi

Anne karnesi

Bu gece beni uyku tutmadı ama öyle dertten tasadan falan değil çok şükür, nedense hiç yorgun değilim ve Beyaz Atlı Prens katıldığı şirket partisinden 03.30'da gelecek, biraz da içten içe onu bekliyorum, özledim.. Sosyal medyada takılayım dedim.

Üyesi olduğum bir grupta klasik anne dertleri dönüp dolaşıp aynı konularda sorular falan oluyor, bugün biri yazmış "yevrucanım yemiyor minnacık kaldı, imdat" diye. Aslında geçenlerde gördüğüm bir arkadaşım ve sumo güreşçisi gibi bebeğini burnuma burnuma sokup "ay çok zayııııf" diyişi kulaklarımda çınladı (çocuğu gözüne zayıf gözükmeyen Türk anası var mı ki?) muzip de bir anıma denk geldi "bırak aman, kafaya taksan da yemiyor takmasan da yemiyor nasılsa, ben hiç oralı olmuyorum bazı gün ekmek peynir yiyor, bazı gün çikolata ve hazır pizzayla ömür tüketiyor, boşver aman hepsi böyle, ne halleri varsa görsünler" yazıverdim..

Vallahi tanımadığım kadıncağızlar benden çok endişelenmiş, yeme terapisti öneren mi ararsın (vallahi varmış böyle bişey, minnak minnak kızlara oğlanlara yemek yemeyi öğretiyormuş bu terapist, vallahi işe yarıyormuş hem de!), benim durumuma dönmekten korktuğunu ifade eden mi ararsın.. Ayol bebek değil çocuk artık, çikolata yok pizza yok tuz yok şeker yok, "hayat mı bu be!?" demez mi çocuk!? Biz eşimle dengeli ve sağlıklı besleniyoruz ama Maya çok seçici ve çok az yiyor. Ben hamileliğimde bile sadece 5kg aldım ve Maya 2,5kg doğdu yani yapı da olabilir. Ya da her 2 yaş çocuğu gibi hayır döneminin ve bağımsızlık kazanma çabasının bir uzantısı olarak yemek seçiyor da olabilir. Ben de isterdim çocuğum önüne koyduğumu iştahla yesin ama olmadı işte, napayım, oturup ağlayayım, takıntı haline getireyim, sağlıklı yesin diye günlerce aç bırakayım (ki sonunda yer de eminim) ya da yemek zamanını savaş zamanına döndürüp nazi subayları gibi kendimi de çocuğu da eşimi de mutsuz mu edeyim? Bu ortamda her gün pırasa yese ne yazar, mutlu yemedikten sonra..? Valla ben iç sesimi dinledim, çocuğum 3 şey seviyorsa ve hepsi de sağlıksızsa bıraktım yesin yeter ki mutlu yesin, ailecek masaya oturalım gülelim eğlenelim, yemezsek de yemeyelim yahu.. Bir tek çok üzüldüğüm kabızlık sorunu var tabii, onu da neredeyse 1 senedir doğal bir ilaç yardımıyla kontrol altında tutmaya çalışıyoruz, başka da ne yapabilirim bilmiyorum.. Hiç de terapistlere gitmeye niyetim yok, biliyorum bu da bir dönem, bu da geçecek.. Biz sağlıklı ve mutlu yedikçe belki bir gün o da bize özenecek, sadece umuyorum..

Valla dostlar, 2,5 senelik annelikte geldiğim şu noktada şunu fark ettim: herkesin bir hassas noktası var. Kimi uyku işinde çuvallamış vaziyette, kimi kuralları koyamıyor, kimi yediremiyor, kimininki "koca adam oldu hala beze dolduruyor".. Yani herkesin bir "zayıf" notu var karnesinde, kimsenin tüm dersleri yıldızlı pekiyi değil. Benim zayıf notum da beslenme ve boşaltma işte.. Evet tembellik de ettim, belki her gün oturup saatlerce yemek planlasam, pişirsem, güzel cicili bicili tabaklar hazırlasam yerdi hapır hupur. Ama yapamadım. ne bileyim içimden gelmedi, tembeldim. Ama onun yerine kızımla saatlerce oynadım, koştum, zıpladım. Yemedi ama güldü yahu..

Anneliğim çok yumuşak biliyorum. Kendine ve çevresine bir zarar gelmedikçe herşeye izin var bizim evde. Ama bunun hiç zararını görmedim desem?! Bence bu konuda yıldızlı pekiyi aldım ben. Çocuğuma bakıyorum, bir iki derdi var ama genelde mutlu, kendine güvenli, meraklı, sosyal bir çocuk. Kendime bakıyorum, mutluyum, çocuk dışında kendime ve çevreme, hobilerime, kariyerime, sporuma dengeli zaman ayırabiliyorum. Eşime bakıyorum, adam bana aşık.. Kızıma bakıyorum "seni seviyorum anne" diyerek uyuyor.. E daha ne olsun? Bıraktım yemeyiversin, bıraktım 2,5 yaşında hala bezli gezsin, bıraktım annesini öperek koklayarak uykuya dalsın.. Bıraktım yahu..

Gıdım gıdım dertler ararsanız, buluyorsunuz. Herkesin bir zayıfı var karnesinde, bazılarının birden çok zayıfı var, bazıları ancak günü kurtarabilme derdinde.. Ama büyük resme bakarsanız, kendinizi mutlu ve huzurlu hissedebiliyorsanız, çocuğunuz size sizi sevdiğini söylüyor ya da bedeniyle ifade edebiliyorsa, kendinizi hoş bir hafiflikte hissediyor "amaaaan, haklısın, hakikaten herşey akıyor be Heraklitos!" diyorsanız daha ne olsun?!

Zor günler hep geliyor, bazen uzun kalıyor, bazen iz bırakarak çok zor geçiyor. Ama büyük resme bakınca, ben anneliğimle gurur duyuyorum. Çocuğumun tüm eksikleriyle, başarısızlıklarıyla, sorunlarıyla bile, ben elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştığım için, onu koşulsuz sevebildiğim için, ona benden ayrı bir birey olarak saygı duyduğum, özgür seçimlerini hoşuma gitmese bile kabullendiğim ve onun bana öğretmeye çalıştığı dersi merakla dinlediğim için, karnemdeki zayıflara rağmen kendimi yine de başarılı buluyorum. ÖRTmenim de sağolsun beni kanaatten geçiriveriyor yıl sonunda ;)

43 yorum:

  1. Anne sütünü uzun uzun aldı. Hayata güzel bir sofrada başladı zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 19 ay :D Daha da ben kesmesem alacaktı valla, 1 yaşına kadar da herşeyi aklına gelebilecek herşeyi iştahla yedi, onu da say yanına :D Ama sonrası berbat :P Sıfırcı Melahatin hışmına uğradım.. Taktı hoca bana!

      Sil
  2. En en en doğrusunu yapıyorsun Ceren.Kayra 6 aylık oldu bu hafta katı gıdaya başladık.Uyku gibi hazırlıksız yakalanmamak için bu sefer öncesinde biraz okumak lazım dedim.Carlos Gonzales'in"Çocuğum Yemek Yemiyor"kitabında da aynı şeyler yazıyor.Bir sürü kaynakta da aynı şeyler yazıyor.Kesinlikle bebeğe ya da çocuğa yemesi için ısrar etmeyin.Hiçbir işe yaramaz.Aksine karşılıklı mutsuzluk ve yeme bozukluğuyla sonuçlanır.Onlar zaten ihtiyaçları olan şeyi yiyorlarmış,ne kadar yiyorlarsa o kadar ihtiyaçları varmış.Mutluysa,gelişimi iyiyse bitti,gitti.Ben de bu mottoyla başladım bu hafta hiç istemesem de püre verdim."Yersen ye,yemezsen yeme" dedim.Zaten uzun süredir bizle masaya oturuyor biz yedikçe yalanıyordu.Ama bu kadarını beklemiyordum,kaşığı 2 saniye geç verdim diye elimden kapıp ağzına sokmak mı dersin,arkamı dönünce kaseyi olduğu gibi kapıp ağzına sokmaya çalışmak mı dersin.Şimdi böyle,2 gün sonra hiç yemeyebilir sorun değil bence.Senin yaptığın tam da olması gereken.Zaten daha önceki yemekle ilgili yazılarını okuduğumda ben de böyle yapacağım demiştim:)) Şekeri de 2,5 yaşından sonra çok kontrollü vermeyi düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oy maşallah ona! Aslında acemilik ve biraz korku da oldu benim bocalamamda, bazı dönemler çocuklar hızla büyüdüğü için birden sanki zayıflamış gibi geliyor annelere ama aslında çocuk boya gidiyor. Anne panik olunca yemek ortamı stresli geçince çocuk hemen etkileniyor. Sana tek önerim var, ne yiyorsan onu ver, az tuzlu yap yemekleri ama beraber sofraya oturun döksün saçsın isterse 1 kaşık yesin isterse kafasını gömsün hiç dertlenme. Çocukların zaten ilk 1 sene temel besinleri mümkünse anne sütü ya da biberonlu karşılığı biliyorsun, 1 kaşık yalasa bile kardır.. Sen ne kadar umursamazsan kendi haline bırakırsan o kadar güzel yiyor ben hep bunu gözlemledim. Şimdi de mesela oturur sofrada kendisi çatalla bıçakla yer. bence ağzına benim koymamdan daha iyi az ama kendi yemesi.
      Valla şekeri 1 yaş doğum günü pastası olarak verdim sonra 1,5 yaşa dek hiç vermedim ama sonra bıraktım ben. Çok ilgili değil ama mesela her gün 1 minik çikolata (15gr) ya da hasta değilse hava güzelse dondurma yer, ben bu miktarı sağlıksız bulmuyorum. Aksine kısıtlarsan ergenlikte vs dediğin gibi yeme problemi olarak dönüyor çocuğa.. Şişmanlıkla mücadele valla daha zor..

      Sil
    2. Ben zaten 8 yıl önce Arda'da herhangi bir türk annenin yapacağı tüm hataları yapıp üstüne de ekstra bir sürü hata yaptığım için 4 yaşında kendi kendine yemek yiyemeyen bir çocuğa sahip olmuştum.Birgün bir otelde yanımızda yabancı bir aile vardı çocukları aynı Maya gibi 2-3 yaşında çatal bıçakla yerken ben Arda'nın köftesini kesiyordum 4 yaşında.Rezillik diz boyuydu.O yüzden bu sefer yiyecekleri bulamaç haline sokmadan eline vermek istiyorum amaaaa boğulacak diye Ö-DÜM KO-PU-YOR ve yapamıyorum.Bunu aşmam lazım,okuyorum okuyorum olmuyor.Geçmişten kalan izler yüzünden.Haşlanmış yiyecekleri filenin içine koyup veriyorum ama istediğim o değil.Şeker konusunda Arda'da çok dilim yandı çevre yüzünden ve yoğun çalışıp müdahale edemediğim için.O yüzden Kayra'da ahım var kimseye şeker verdirtmiyeceğim zamanı gelince kendim kontrollü vereceğim dedim.Bakalım ne olucak.Çok uzattım kusura bakma.sevgiler:))

      Sil
    3. boğulmaz hiç merak etme, öğürmesi normal gözün üstünde olsun ve ilkyardım bilgini tazele ama korkma Allah korusun birşeycik olmaz.. Maya'da olmadı arkadaşların çocuklarında olmadı, çocuklar öğreniyor merak etme. Zaten yavaş yavaş başlarsın ben ilk havuçla armutla başlamıştım sonra yavaş yavaş diğerlerine geçmiştim arada mama da verdim herşeyi yiyordu valla 1 yaşına kadar yıldızlı pekiyiydi karnem ama sonra işte bıraktı :D Nazar deği yevrumaaağğ.. Hahahaha yok ayol dönemsel olduğuna inanıyorum ben.
      Bir de 4 yaşında diye utanmışsın da ben 8-9 yaşında ağzına beslenen çocuklar biliyorum ne yazık ki :(

      Sil
    4. Ay işte 2 gündür havuca bakıp bakıp veremiyorum.Ama yapacağım inşallah kararlıyım.Yalnız o 1 yaşında yemeyi bırakma Arda'da oldu.Ve şimdi öğrendim ki çok normalmiş.Yani şu Carlos Gonzales olmasaydı ne yapardım bilmiyorum.Duacısıyım.Yazıyor nedenleriyle beraber kitapta.Yiyeceklere ihtiyaçları 6.aya göre çok azalıyormuş,büyüme yavaşlıyormuş.Ben de bunalımlara girip,insanlara trip yapmıştım nazar değdirdiniz diye alakası yokmuş meğerse:))

      Sil
  3. Ben yazının başına takıldım yeme olayından ziyade.Benim minnakda 6 ayı doldu,ek gıdaya geçti. Ama öyle hiç ek gıdaya geçesi yok,kaynağından yemek varken pişirilmişi napıyım modunda emmeye devam.Büyük oğlumda öyleydi.Cidd
    Ciddi yemek yiyip ek gıdaya geçişi 1 yaşından sonra olmuştur. Şu anda da 8 yaşına girecek boyu iyi,kg su iyi Allah'a şükür,hergün meyvesini cevizini yer. Şimdi bu 2. İçin o kadar çok karışıyorlar ki çevredeki anneler,hayır birde benim 2. Çocuğum çoğunun ilk falan yani,Ama devamlı birileri akıl verme halinde şöyle yapmalısın böyle yapmalısın,sanırsın ki ben 18 yaşında okuma yazma bilmeden ilk anneliğimi yaşıyorum. Şimdilik herkese gülümseyerek susuyorum ama her an içimdeki salon kadını çizgisini kaybedip elim belimde hepsine laf edebilirim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama çok normal zaten 1 yaştan önce hatta 1,5tan önce hep ne yese kardır derler, temel besin alabilen için anne sütü tabii ki :) Aman çevreden 2. çocuğa da mı karışıyorlar aaaayh

      Sil
  4. Bu arada bu yazıya Katniss Everdeen'i koyarakda gönlümü ayrı bir fethettiğini belirtmek isterim:))))

    YanıtlaSil
  5. iyi olacak hastanın doktor ayağına gelirmiş sözünü bizzat yaşadım şu an..başka blogta tesadüf gördüm adını bir bakayım dedim,başlık ilgimi çekti yazıya girdim..ne iyi etmişim..ve siz ne iyi edip yazmışsın..inatla yemeyen bir oğlum var benim de..20 aylık hala hazır mamalarla büyüyor..ama evet mutlu..yemek sırasında onunla kavga etmezsem ikimiz de daha mutluyuz. sarılıp oynuyoruz,bana öyle bir sarılışı var ki..diiimi ya, varsın yemesin..yanımda olsun,mutlu olsun,sevsin sevilsin..huzur olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Ay çok sevindim bu yoruma, çok!

      Sil
  6. Ben de yemek konusunda sınıfta kaldım ama hiç takmıyorum, doğrusu özellikle türkiyede yaşayan yaşıtlarına göre çok daha dengeli ve az abur cubursuz besleniyor kızım. İstanbul'da adım başı bakkal pastane şekerlemeci görüyorken burda ayda yılda bir, tabi marketten de fazla almıyoruz. Fakat son dönemlerde kendi yeme konusunda tembelleşti hatta geçen gün ufağı ablasını besledi kaşıkla. Dur bakalım bu da geçecek inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gece burda Türkiye'deki gibi aburcubur da yok, arasan da bulamıyorsun! Bir de organik ok yaygın, GDO yasak, en azından devlet kontrolünde ne adar sağlıksız da desek yine Türkiyeden daha sağlıklı besleniyorlar :( Bu çok acı ben çok üzülüyorum, mesela benim kızım çok sosis yer ama türkiyedekilerin içinde nerdeyse et yok sırf katkı, burda ise sosise katkı mümkün değil, resmen bizim tam dana kıymasından köfte gibi sağlıkklı sosisler.. Dolayısıyla evet salam sosis veriyorum ama türkiyede mesela asla vermem :(
      Ya dönemsel olduğuna inanıyorum bir de Dilanın boyu gelişimi gayet iyi gidiyor fotolardan gördüğüm kadarıya, bence de hiç endişelenmene gerek yok <3

      Sil
    2. Artık Türkiye'de de ebeveynler bilinçli. Çocukların elinde abur cubur yerine doğal şeyler görüyorum. Hurma, kuruyemiş, meyve, ev yapımı hamur işleri. Sosis yediren yok bebesine :/ Çocuklar şişman değil, sağlıklı gayet fit :D

      Sil
    3. İzmir'de yaşayan Dukuju'yu dinlediniz ;) Ülkenin gerçeklerine geri döndürelim seni bacıııım

      Sil
    4. yaa valla takıntılı manyak damgasından bıktım. gdo lu yem yiyrn ineğin sütünü etini yiyiyor diye ben kahroluyorum organik bulcam ilaçsız alcam diye dünya para dünya vakit harcıyorum. ama işte eti bulamıyorum sütü nadiren bir de oraya bak. olması gereken işte. ben bunun için extra extra enerji ve para harcıyorum. ve tam olarak koruyamıyorum çocuğumu. lanet olsun ülkeye diyorum bu konuda gerçekten ağzıma gelen herşeyi söyleyebilirim. ve omkadar bilinçsiz ki toplum. geçen bir öğretmen gdo lu yem yiyen ineğin sütünü düşünüyorum gezen hayvam eti sütü arıyorum diye kocana allah sabır versin dedi :)))) bilinçsizliğe bakar mısın gdo sanki çok şahne bişey ben abartıyorum. üfd çok dertliyim bu konuda insanın hiç bir değeri yok bu ülkede offf

      Sil
    5. Canım valla organiğin dibine vursan ne yazar, ülke o kadar stresli ki, asıl ondan kanser oluyoruz şakır şakır.. Genlerimize işliyor mutsuzluk umutsuzluk, organik yesek ne değişecek.. Açık hava yok, spor yok, birbirine tahammülsüz bencil insanlar.. Ya yazmak istemiyorum böyle umutsuz umutsuz ama ülkenin gerçekleri bunlar artık, GDO olsa ne yazar..

      Sil
    6. haklısın kesnilikle. bu söylediklerin bizim için doğru ama çocuklar henüz bunların farkında değil ve uzun bir süre de farkında olmadan kendi mutlu dünyalarında yaşayacaklar ne mutlu ki bir süre daha. ama benim el kadar bebeye gdo lu pestisitli binbir zehirli ilaçlı şeyler yedirmek vicdanımı, içimi yakıyor...ben hiç tv seyretmez oldum. internetten de kısıtlı takip ediyorum kendi dünyamıza çekildik resmen. bir gün savaş çıktı haydi toplanın derlerse ancak ayarım herahalde. bu çocuklar nasıl ergen ve genç ılacak ülkede ahh işte zaman ilerledikçe yandık biz.konu dışına çıktım evet evet haklısın...

      Sil
  7. Son paragrafta ağladım, zor bir dönemdeyiz bizde uöarım çabucak geçer.

    Yemek konusunda orta not veriyorum kendime ama uykuda eksi 10


    Doktorumuz her sebzeyi meyveyi yemesini bekleme 2 yaşında 2 sebze 2 meyveyi severek yesin yeter diyor. Ben enginarı , ananası, mangoyu, yerelmasını vs 30 lu yaşlarda yemeye başladım ama elimden gelse ( alerjisi olmasa) hepsini şimdi yedirmek istiyorum oğluma. Az yesin ama öz yesin önemli olan o .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın! Az ama özü başarabilsem zaten hiç konuşmam susarım ben :D Az ve de öz de değil diye üzülüyorum..
      Uyku konusunda aslında çoğu anne kendini başarısız hissediyor ama benim bir önerim var; her çocuk 12 saat uyku ihtiyacı duymuyor, 2 yaşında öğle uykusunu bırakan çok çocuk biliyorum yani öğle uykusunda biraz sorun oluyor bence, geç yatıp geç kalkıyorsa ritm bozuluyor yorulmuyor çocuk, bünyeyi şaşırtıp 1-2 gün öğle uykusunu atlatıyordum ben uykuları bozulunca, çok işe yarıyordu. Bir de diş çıkartma hastalık öncesi dönemlerinde çok bozuluyor uyku..

      Sil
    2. Denedim onu da, öğlen uyumayınca evet akşam erken yatıyor ama 2 saat sonra kalkıyor ve gece 2ye kadar uyumuyor. Geç yatıp geç kalkma da yok
      Kaçta yatarsa yatsın ennngeç 7de ayakta. 12 saat uykuyu 1 yaşından sonra uyumadı hiç, gittikçe azalıyor süresi şuaralar ( 2,5 yaş) 7-8 saat . Gece ve gündüz toplamı :(((

      Sil
    3. Akşam erken yatırmıycaaan :D Sebatla bekliyceeeen. Alman çocukları 19'da bizimkiler 20'de uyur burda, uyanma saati 7 çok güzel, çok doğru bir saat.. Ama 7-8 saat gerçekten azmış, bilemedim ki ne diyeyim, sabır dileyeyim.. Kolaylıklar dilerim..

      Sil
  8. İki gündür bunu düşünüyorum bnde Ceren sınıfta kaldığım şeyler var ama toplamda nasılım acaba onun nazarında..Benim eksi kural koymada çünkü bayaaaa özgür bir bebe oldu:)oto koltugundan kalkma yada kendıne zarar verıcek şeylerde katıyım ama okdr onun dışında serbest yani.Zaten oek takmıyorda saolsun.Belki profesyonel bir yardım almalıyım bilemiyorum. Yemek konusunda bn elimden geleni yapıyorum biliyorsun yiyor ama seçerek.Arada çikolata fln yemesinde ne sakınca olucak hem kontrollü herseyden tadsın bnce.Tatsız tuzsuz beslenip sonra bir anda abur cubur düşkünü olmasından ıyıdır.Annelerin "sağlıklı amaaa" takıntısı bu nesli delirtcek bak görursun:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasılsın sence? Sarılıp annemmm diye öpen kim ki acaba? ;)
      Benim kural konusunda tek kriterim "kendine ya da başkasına zarar verecekse HAYIR, gerisine olsun bari ya da EVEET!" :D Unutma bu tam "kuralları takmamaya çalışma yaşı"..

      Sil
  9. Anneliğinize hayranım, kendinizi sıkmayışınıza, Maya hayatınızdaki en zor anları size yaşatmasına rağmen herşeyi atlatışınıza, Maya'yı bir birey olarak kabul edip ona saygı duymanıza... Annem beni çok zor şartlar altında yetiştirdi, bugünün süper anneleri görse ona zayıf üstüne zayıf basardı belki ama bireycilik konusundan yıldızlı pekiyi verirlerdi, annem her zaman beni bir birey olarak gördü ve bana saygı duydu çünkü, ve sizi anneme benzetiyorum bu konuda, ama sadece bu konuda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha sağol Nikkim, davulun sesi uzaktan iyi gözüküyor valla dün yine salya sümük ağlıyordum ben yorgunluktan valla 2dk koltukta bile oturmama izin yoktu dün :P
      Ay çok gururlandım teşekkür ederim annene benzettiğin için, hakikaten çok önem verdiğim bir konu bireysellik!

      Sil
  10. valla ben hala yemesin yeter ki uyusun mantığında geziniyorum :) 10 yıllık annelik deneyimim olsa da her evlat faklı sınıfta kaldığım çok nokta var ama ben öğretmene bırakmadan kendime kanaat notu vererek sınıf atlatıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D En güzeli..
      Gülşah öğle uykusu uyuyor mu? Benim az uyuyan çocuklu arkadaşlarımın hepsi bıraktırdı, anında değişti çocuğun ritmi, ufak bir tavsiye yani

      Sil
  11. Bizimde sinifta kaldigimiz nokta uyku :) 2 yasinda olacak 10 gun sonra hala gece zilyon kere kalkiyor. (Hala emiyor ve hala emmek istiyor uyandiginda) Co-sleeping e devam cunku ertesi gun ise gidecek bir anne olarak milyon kere odasina gidip gelmem ve ertesi gun uyanip isyerinde verimli calisabilmem mumkun degil. Her cocuk her anne her baba farkli, her cocugun beklentileri farkli, o yuzden cocuklarin kiyaslanmasi durumu benim cok sinirimi bozuyor. Biz boyleyiz, bizim kizimiz boyle ve hepimiz mutluyuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baksana uyku konusunda ne çok zorlanan ebeveyn varmış, yalnız değilmişsin. Uyku annelerin kuantum fiziği yani!
      Birlikte uyumaya karşı değilim ben, eğer senin uykunu almanı bu yöntem sağlıyorsa en güzeli bu yöntemdir :D Önce anne!

      Sil
  12. geçen gün ben de kendime not verdim. :) valla şartlı geçiyorum sınıfı sanırım :) yemek ve uyku konusunda umulandan da başarılıyım (tahtalara vur dilini ısır mıçını kaşı!) ama kural koyma konusunda fos! bazen arin'in beni hiç takmadığını düşünüyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama yaşı kiiii ;) Sen inatla sabırla koy kuralları, o inatla deneyecek bir süre..

      Sil
  13. güzel yazı olmuş bende hep böyle bakarım. kızım çok mutlu bir çocuk çok sevgi dolu anne babasını çok sever çok sevildiği için. kırık notlar uykudan geliyor bana ve sosyalleşemedi istediğim gibi henüz ama 3 yaş kreş zaten geç kaldığımı düşünmüyorum.kendine güven ve sosyallik de biraz genetikle de alakalı bence bizimkinde biraz yavaş yavaş ilerliyor. en büyük eksi kendime vakit ayıramamam spora hobilere hiç vakit yok bakan yok çünkü yardımcı yok . parayla alakalı biraz. ee bu durumda yapacağım bişey yok o yüzden takmıyorum. mutluyum kızla başbaşa olmaktan napim bu günler de geçip gidecek... büyüdüğünde problemsiz sevgi dolu kendisiyle barışık soayal yardımsever bir çocuk olacak ve ben o zaman kendimle gurur duyup spora giderken bira içmeye giderken huzurlu olacağım. uyku konusu da tamamen benim sabah 6 7 de kalkamamamdan tembellikten itiraf. com :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. <3 her çocuk farklı <3 spor için kızla dans önereyim mi? yoga da seviyor maya hatta bazı hareketleri benden iyi yapıyor :D youtube'da videolar var, belki ikiniz beraber yapınca hoşunuza gider!

      Sil
    2. ceren arada youtube dan yoga yapıyoruz birlikte ama istikrar yok be bizde :))) türk seçmeni gibi değiliz !! dans da ederiz arada.sırtta boyunda taşıma kudurma aslan olma derken aslında biraz spor sayılır mı ne :) fazla kilo da olmayınca işte vakit yaratmaya da çalışmıyorum sarkmış göbek sorunu da korseli mayoyla gizleniyor ya:)))

      Sil
  14. bu arada ceren maillere baktım da geçen sene şubata sen bana gece memeyi kesmekten bahsetmişsin bren bu sene şubatta gece memesini kestim daha :)))) gündüz devam ama az kaldı o da bitecek. 29 aylık :)))) kural koyma ise benim kız uyumlu olduğundan frna değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaha tebrikler :D ya sen nasıl hissediyorsan doğrusu odur, takma kafana.. ben kesince valla hayat kalitemiz arttı inşalah size de öyle olur ;) bolşans!

      Sil
    2. sorma yaaa gece 1 kez çişe kalkıyor yada suya sabaha kadar uyuyor. neymiş o öyle hayat değilmiş sayın seyirciler. gündüz de düşkünlüğü azaldı 2 gün yok desem hemen unutacak . zor oldu ama hasarsız oldu sanki. hoş yine de 2 gece çok istedi ellerini birbirine vura vura çırpındı ağladı yavru arım

      Sil
    3. :D O değil de sen istemişsin bence :D

      Sil
  15. Sen iyi bir annesin Ceren,sorunsuz bebek olmaz,olacak geçecek. Ben emzirme yi iki yaşında bırakmayı düşünüyorum ama 21 ay oldu ve Elanin bırakmaya hiç niyeti yok:) Bakalim nasil olacak?

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!