2 Şubat 2016 Salı

Babalar kız çocuklarıyla banyo yapabilir mi?

Geçenlerde Danimarkalı komedyen Torben Chris kızıyla banyo yaptığı bir fotoğrafını sosyal medya hesabında paylaştı ve bu konuda baya bir tartışma yaşandı. Yanda da gördüğünüz bu fotoğraf aynen bizim evde de var, hatta kızın saçı, küvete sığışma şekilleri, tıpatıp aynı! - Neyse ki eşimin boynunda altın bir halat yok :P Yani üzerinde fırtınalar kopan bu olay birebir bizim evde de yaşanıyor, 1 yaşından beri Maya'yı ben yıkamadım, babasıyla beraber yıkanıyor. Üstelik bununla da kalmıyoruz, özel yerleri görünmese de sonuçta çıplak oldukları bir anda, çocuğun rızası sorulmadan fotoğraflarını çekiyor, aile albümüne koyuyoruz. Tek fark; ben bunu sosyal medyada paylaşmıyorum (yandakini de paylaşırken aslında düşündüm bi an ama fotokaynak Independent Gazetesi olunca, paylaştım ben de).

Bu konuda ne düşünüyorsunuz bilmiyorum. Maya doğduğundan beri eşimi ve dedelerini, ayrıca arkadaşlarımın erkek çocuklarını çıplak görüyor. Onlar da Maya'yı çıplak görüyor, baba ve dedeleri gerektiğinde bezini değiştiriyorlar. Göller, deniz gibi yüzme alanlarında, yüzme havuzlarının duş bölümlerinde Almanlar çok rahat insanlar oldukları için bazen tanımadığın insanlarla kadın erkek çıplak vaziyette bulunabiliyorsun. Fakat tabii ki tanımadığı ya da ailenin daha geniş kısmı olan erkeklerin çıplakken ona yaklaşmalarına, bez değiştirmesine ya da fotoğraf çekmelerine falan izin vermiyorum. Banyo yaptıran tek erkek de babası.

Benim ailemde böyle bir çıplaklık yoktu. Ben babamı en çıplak denizde ya da havuzda, mayolu gördüm. O da sanırım ben 5-6 yaşıma geldikten sonra beni çıplak görmedi. Hatta erkek kuzenimi minik bebekken bez değiştirirken, banyo yaptırılırken görmüşümdür ama 1-2 yaşından sonra bizi ayrı yıkar giydirirlerdi, hiç görmedim. Vallahi ben biraz püriten de büyütüldüm, erkek cinsel organını da yetişkin olana dek görmedim (görünce de öyle bakıp neymiş bu diye incelemek istemedim, merak etmek bile ayıp diye öğretildi). Şimdi de çıplak kadın ve erkeklere gözümü dikip bakmaktan hoşlanmam, hemen arkamı dönerim, arkamı dönecek durumum yoksa gözümü önüme eğerim hemen. Saunada, duşta falan da elimi kolumu nereye koyacağımı, neremi nasıl gizleyeceğimi bilemem, çıplaklığımdan ve çıplaklıktan çok rahatsız olurum.

Öteyandan, eşimin ailesi son derece rahattır. Cinsellik ile çıplaklığı ayırıyorlar, çıplak görünce rahatsız ya da mutlu olmuyorlar, doğrusu çıplaklığa önem de vermiyorlar. Tabii bana çok ters :) Ama gel gör ki, onların bu önem vermeyen, doğal hallerinde tuhaf olan asıl benmişim gibi de hissediyorum..

Mesela ben büyürken çok rahatsız olduğum bir "aa memişler gözüküyor" yorumu ve el şakası yaparmış gibi uzanma huyu vardı ailede. Daha küçücüğüm, bir yandan zorum zorum kendim giyinmeye çalışıyorum, bir yandan aaa memişler orda aa memişler burda. Devamlı bir taarruz ve savunma hali. Nedir bu memiş takıntısı anlayamadım ve anlamadığım şeyden çok utandım (amaç da buydu sanırım). Yine ergenlikte de bu nedenle hiç sevmezdim spor salonlarının soyunma odalarını, kampları falan. Şimdi de aynı şekilde spor salonundan çıkınca birsürü çırılçıplak ve sere serpe Alman kadının ortasında kafam önümde, totomu bir duvara verip elimle mümkün mertebe üst tarafları da kapatarak komik komik giyiniyorum. Aslında göğüslerim güzeldir, onca hamileliğe 19 ay emzirmeye rağmen ne sarkıktır ne büyük ne küçüktür.. Ama ben yine de çok utanıyorum kendilerinden, böyle elalem gibi göğsümü gere gere, alttan destekli sütyenlerle, nerdeyse göbeğe kadar açık gerdanlarla dolaşamadım hiç.. V yaka anca, onda da sanki hiç yokmuşlar gibi, asla ayrığı, tümseği falan gözükmeyecek (ne demode evet)

Maya bedeniyle barışık olsun isterim. Bir erkek ona iltifat ettiğinde benim gibi "ay yok ya kocaman totom var, yok memelerim bence çirkin, gözümün üstündeki kaş değil yahu" falan demesin, iltifatı normal kabul etsin istiyorum (eşim bana çok kızar, bir türlü iltifat edemiyorum sana, hemen tersliyorsun beni der). Ayrıca çıplak görünce gözünü dikip bakmasın, insanları rahatsız etmesin de istiyorum (Münih'e yazın gelen Arap turistlerin ilk işi Isar bölgesine gidip orda çırılçıplak güneşlenen kadın ve erkekleri izlemek oluyor mesela!). O nedenle, ben kızı salıyorum çıplak çıplak. O kendi "ille de örtüneceğim" demedikçe de salacağım ergenliğe dek.. Banyosunu da kendi yapmaya başlarsa, babası da tutulup tutulup şaaaarrrr diye küvete salınan çişlerle sıvanmaktan kurtulacak :D Zavallı sevgilim benim, "çiş cilde iyi geliyor" falan diye avutuyorum (yalan ayol, inanıyor kalbi temizim, yazık).

Ama gel gör ki, pedofili de aldı başını yürüdü. Çocuğunun elbiseli fotoğrafını dahi paylaşsan bazen nerelere gidiyor.. Bazen itiraf edeyim, böyle eli yüzü düzgün olmayan, mesela eşofmanla dışarı çıkmış saç sakal karışmış bir adamı tek başına küçük bir çocukla görünce, açıkcası rahatsız oluyorum ve biraz izliyorum durumu.. Şimdiye kadarkilerin tamamı çocuğun babası çıktı. Yani yuh bana..! Ama ben tek değilmişim, bir çok baba kendi çocuğuyla zaman geçirirken dışardan "olası pedofili" gibi gözüküyormuş! Bu haberi okuyunca, acıdım ya adamlara...! Bez değiştirmeseler "bana hiç yardım etmiyorsun"la suçlanıyorlar, değiştirseler "aman çocuğu istismar mı ettin" diye suçlanıyorlar. Ne yapsınlar bu babalar yahu!? Nasıl sevsinler, öpsünler çocuklarını?!

Eşime sordum, bana "aaa kesinlikle başkasının çocuğuyla konuşmam, soru sorsa dahi cevaplamam, bana ne ki başkasının çocuğundan" dedi.. Aferin. Günümüzde süpermarkette kendini noel baba sanan çocuğu bozuntuya vermeden oyunu sürdüren şu yaşlı dedeye bile "ay çok şanslıymış, iki ki biri pedofili diye şikayet etmemiş!" deniyorsa.. Aslında gerçekten de noelbaba kılığına girmiş çocukları kucaklayan pedofililer de var bu arada, yalnız bırakmamak lazım.

Ya eskiden biz sokakta oynarken, birinin annesi böyle gelir bize kurabiye vs verirdi, bakkal amca veresiye süt gazoz verirdi, yoldan geçenlerle sohbet ederdik, köpeklerini sever, adres soranla gider, gösterirdik.. Şimdi düşünülemez oldu bunlar. Zaman mı değişti, biz mi paranoyaklaştık, kreşteki erkek öğretmenlere, hatta öz babalara kadar dayandıysa bu iş.. Belki de "sakınılan göze çöp batar" lafı doğrudur?!

47 yorum:

  1. Sakinan göze çöp batar değil bence. Eskiden bu olaylar kol kırılır yen içinde kalır mantığı ile saklaniyordu. Ama artık er ya da geç ortaya çıkıyor. Insan kendi eşine, babasına, kardeşine, arkadaşına konduramiyor. Yook canım öyle olsa ben anlamaz miyim diyerek kendi zekasına hakaret sayıyor bu gibi durumları. Ama unutulmaması gereken şey haberlerde duyduğumuz istismar mağdurları anne, baba, abi, kardeş, dayı, amca, kuzen gibi en yakınlarından zarar görüyor. Tabi ki çocuğu izole edip herkesten uzakta korkarak yetiştirmeyeceğiz ama gözümüzü dört açmalıyız. Olmaz olmaz diyerek ruh hali değişikliklerini, tavır davranış değişikliklerini, korku/endişe/üzüntü gibi belirtileri gözden kacirmamaliyiz bence. Çok karamsar ve paranoyakca görünebilir ama maalesef dünya artık kötü bir yer.

    YanıtlaSil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bence sorun biraz da "hastalık" olan şeyin, "bakın ne kadar da sık" diyerek normalleştirilmesi, özellikle bizim ülkemizde bazı demeçler var ki son zamanlarda......

      Sil
  2. Yalan değil, her şeyden korkar olduk..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkuyoruz ama önüne geçmek için çocuğu bilinçlendirmeye gelince ne oluyor bilemiyorum.. Bazı çocuklar anne babalarından öyle korkuyorlar ki, böyle bir şey başlarına geldiğinde aman annem duymasın kızar diye tacizi bile saklıyorlar. Asıl korkmamız gereken bu bence..

      Sil
  3. Ek olarak: bizim kızı da babası yıkar, giydirir, bezini değiştirir. Ama fotoğraftaki gibi küvet sefası yapmıyorlar. Deniz, havuz, sauna vb. en kötü üzerimizde bikini/mayo ya da peştemal gibi şeyler oluyor zaten yani biz ailecek çıplaklık konusunda bikini/mayodan ötesine geçmedik, ki Arya'nın konuşmaya başladığı ve bizi taklit ettiği, aklına gelen her şeyi istediği an anlatmaya başladığı bu dönemde böyle yaptığımız için kendimi şanslı hissediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Penis ya da vajinanın farklı olduğunu ve hangisinin kadınlarda hangisinin erkeklerde olduğunu biliyor, ona garip gelmediği için sormuyor ya da muhabbeti geçmiyor ama onunla aynı ya da biraz büyük yaşta kızları olan arkadaşlarım aşırı merak ettiklerini ve sokak ortasında "anne bu amcanın penisi var mıııı" falan diye sorduklarını falan anlattı :D Almanya'da tabii Türkiye'e değil :D
      Bu arada bizim kız çişe "pee pee" diyor Türkiyeye her gidişimizde devamlı aynı "ayyy şşşşt ayıp" gibi yorumlar, ben de alışmışım anlamıyorum neye diyorlar :D Pipi demek çok ayıpmış! E başka ne diyeceğiz ben de bilemiyorum, yokmuş gibi mi davranacağız :P

      Sil
    2. "Pipi"ye bayıldım :) bak kız erkek farkını öğretmedim ben daha. Bunu bir alayım :)

      Sil
    3. Zamanı gelip sorunca öğretirsin yahu, endişelenme :D Belki de sormaz :D

      Sil
    4. valla Ceren sen de anlarsın bu kızlar bir başka :) cin gibi herşeyi soruyor :) eminim yakında "mu ne?" yani "bu ne?" diye sorar dayısına ya da babasına :)

      Sil
  4. Bu konuda daha önce mail yazmıştım sana biliyorsun ben "evhamlı, aşırı korumacı " bir anneyim. Oğlum ne beni ne babaını çıplak görmedi, altını ben ve annem dışında kimse açmadı vs. Dünya şartlarınagöre değil Türkiye şartlarına göre davranıyorum ben bu konuda çünkü oğlum bu ülkede doğdu ve büyüyecek. Yani yaşadığın ülkeye ve çevreye göre değişen bir konu bu. Afrikada bir kabilede yaşasaydık çok farklı düşünürdüm, çıplaklık. Konusunda ama mecburen bu ülkede yaşadığım için bu ülkeye göre düşünüyorum ve çoook dikkatli ve korumacıyım . Aslında bu kadar sakınmak da istemiyorum ama hergün sapık, pedofili haberi alıyorum tvde gazetede çevrede.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet işte ben de bunu diyorum, burda öyle haberler çok nadir çıkıyor medyada. Ya gerçekten sakladığımız sakındığımız için daha fazla yaşanıyor, ya da medyaya ilginç gelmiyor bilmiyorum ama çocuk hakları da burda baya önemsenen bir durum yani..

      Sil
  5. Ela'yı birlikte yıkıyoruz ama birlikte yıkanmıyoruz. Şu yukarıdaki fotoğraf bana hoş gelmedi hatta midem hafif kalktı ne yalan söyliyeyim. Belki kız olduğu için, belki kızım olduğu için bilmiyorum. Baba yerine anne olsa yine böyle mi görürdüm onu da bilmiyorum ama bu durum bizde yok ve ben gayet memnunum. Bu kadar berbat bir dünyanın dizginlenebilmesi için sınırlara ihtiyaç var ve öz babadan zarar gelmese de bu durumu normal kabul eden bir çocuğa dışardan kolaylıkla zarar gelebilir. Bir kitap okumuştum, gerçek bir hikayeyi anlatıyordu. Kız çocuğu babasının ve babasının arkadaşlarının taciz ve tecavüzlerine o kadar alışmıştı ki, okuldaki tüm arkadaşlarının babası tarafından bu şekilde sevildiğini zannediyor, bunu normal kabul ediyordu.

    Bir gün 12 ve 17 yaşındaki iki kız çocuğunu savunmam için çocuk şubeye çağrıldım. Görüntülü ifadeleri alınacaktı ancak ifade esnasında küçük kız ağlama krizine girdi ve ifade yarım kaldı. İddia şuydu, öz baba her gece küçük kızın pijamasını sıyırıp o uyurken ona arkadan sarılıyordu. Büyük olanı senelerdir taciz ediyordu. Evden kaçan iki büyük ablanın ise kaçmalarının tek sebebi babalarının tecavüzüne uğramalarıydı. İçerde tüm bunlar yaşanırken dışarda sigara üstüne sigara yakan anne kızlarına babalarına bu ifitrayı attıkları için inanılmaz sinirliydi!!! Meğer ilk evlendiklerinde kadın hakkında eşini aldattığı yönünde dedikodu çıkmış ama adam bu dedikoduya kulak asmayıp kadına inanmış. Şimdi de aynı duyarlılığı bu sapık baba karısından bekliyormuş! Bu nedenle anne içerde kendini yerden yere atan 8 yaşındaki minicik kızı yerine kocasına inanmayı doğru buluyormuş. Off ya nerden aklıma geldi, kötü oldum yine. Neyse ki baba tutuklanmıştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Midenin kalkması normal çünkü senin çocuğun ve eşin değil :) Ben benimkileri izlerken çok doğal geliyor çıplaklıkları..
      Ben babasıyla banyo yaptığı için istismara daha açık olduğunu sanmıyorum ama eğer bilinçlendirmez yabancılardan gelecek tehlikeleri ya da yabancı olmadığı halde cinsel yaklaşımların ne olduğunu yaşına uygun anlatmazsan o zaman tabii ki açık olur. Bence farklı durumlar bunlar.
      Türkiye'de bir dönem psikiyatride staj yaparken her gün bir aile içi cinsel saldırı vakası geliyordu, ilk başlarda ben de öz baba bunu yapar mı falan diyordum, özellikle anneler de çocuğa değil babaya inanıyorlar (ki bazısında da adam hakikaten suçsuz aslında, çocuk medyadan falan öğreniyor ve direkt uyduruyor ama bizim işimiz zaten bu, çocuk uyduruyor mu gerçek mi anlamak..) ama sonra baktım iş çocuğu bilinçlendirmek, herşeyden koruyamazsın ama koruyamadığın anlarda kendini savunmayı ya da savunamadığında da birine bunu söylemeyi öğretebilirsin ki bu bile çok işe yarar..

      Sil
    2. Görüntülü ifadenin amacı da odur, savcının gerçeği anlayabilmesi...

      Sil
    3. Bir de şimdi okudum alttaki yorumlardan birinde. Ben kesinlikle babasıyla duş alan çocuk tacizi normal sayar demedim, orda iki farklı olay anlatıyorum, eksik okumayalım lütfen. Önemli olan evde gördüğü şeylerin evle sınırlı kalması gerektiğini öğretebilmek. Babasıyla duş alabilir ama dışarda yoluna çıkan sapık gel sana pipimi göstereyim deyince çocuk bunu normal sayıp kalkıp giderse orda bi eksiklik var demektir. Kastettiğim bu!

      Her cocuğun yaşadığı toplum, hayatını şekillendirir. Almanya'da 12 yaşında doğum kontrol hapı kullanılması normal ama Türkiye'de 12 yaşındaki çocuk evlendirildiğinde ayağa kalkıyoruz çocuk gelin diye. Hangisi sapıklık, hangisi çağdaşlık? Demek ki çocuğa doğru cinsel bilgi verilmesi de tek çözüm değil. Yani verilen bilgi çocuğa o işi doğru yapmayı mı öğretiyor yoksa zamanından önce yaşanacak şeylerin hem fiziken hem ruhen getireceği zorlukları mı? Peki herşeyi bilen çocuk merak etmez mi, denemez mi? Birşeyleri erkenden öğrenen çocuğun cinsel hayatı da erken başlıyor şeklinde genelleme yapabilir miyiz? Bence çocukların kadın doğum uzmanı ile bu kadar erken tanışması da yanlış olan birşeyleri normalleştirmek. Amaç başka yanlışları önlemek olsa dahi. Çocuk çocuktur. Bu kadar. Hepimiz belli tabularla ve birbirine yakın eğitimlerle büyüdük. Ben zararını görmedim. Hatta kendimi tacizcilere karşı korumama da yardım etti. Ben çocuğuma terbiyem, eğitimim, inancım ve içinde yaşadığım kadının o saatte orda ne işi varmış diye tecavüzü hak ettiğini düşünen toplum gereği biraz korumacı yaklaşıyorum, yaklaşmaya da devam edicem. Nerede ne yapacağını, nasıl davranacağını öğreteceğimi umuyorum ve diliyorum.

      Sil
  6. bak şu çıplaklık konusunda doğumda acayip bir travma yaşadım ben. annemin bile yanında soyunamayan bir insanım ve arin'i doğurdum odaya geldik hemşire geldi emzirme zamanı dedi. kimse odadan çıkmıyor ceren! çıldırcam! hemşire elinde bebekle bekler, bebek memeyi bekler ve orda onlarca insan (çok kalabalıktık) elinde fotoğraf makinası olayı ölümsüzleştirmeyi bekler! kuzenim "aa hadi çıkın artık" dedi de mırın kırın çıktılar ya! sonuçta ertesi gün ben emzirmek istemiyorum diye ağlamaya başlamıştım, herkes mememi merak ettiğinden dibimde bitiyordu çünkü..hele eve çıktığımızda "ay ne diye içeri gidiyosun, kadın kadınayız" falan lafları?! beni mayoyla dahi görmemiş insanlar mememi görmeye kastırdı resmen ya..hala geriliyorum düşündükçe..

    bu arada konuya istinaden arin babasıyla yıkanıyor ama babası mayosunu giyiyor öncesinde, benimle 2 yaşından beri yıkanmıyor çünkü "farklılıklarımızı" fazla merak etmeye başladı bi de sevmiyorum çıplak çıplak işte..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay Pelin ben de sinir olmuştum ilk 1 hafta falan sonra valla eeeh yeter dedim açtım memeyi cok cok :D Ama seninkiler hakikaten meraklıymış, o ne öyle fot makinasıyla hele!
      E farklılıklarınızı anlatmayacak mısın? :D Ay şaşırdım ben.. Bu çağda artık cinsel kimlik gelişimi başlar normal ki sorması..

      Sil
    2. ya anlatacam ama ne bileyim önce kendime anlatmam gerekiyor sanırım :) cinsel eğitimi babaya satsam olmaz mı? ben yüzeysel takılsam? :)

      Sil
    3. :D niye ki ya, en zevkli, en yaratıcı soruları alacağın, büyüyünce en çok hatırlayacağın zaman, ben olsam kaçırmam :D

      Sil
  7. Uzuuun bir aradan sonra merhaba:)
    Ben üzüm kızımın yanında doğduğundan beri çok rahatım Ceren. Giyinir soyunur duş alır hatta mecbur kalırsam tuvalete de girerim. 18 ay emdiği için olsa gerek, komik bir meme sevgisi var ve çıplak görünce birer kez öpmek ister:) Bana garip gelmez, güler geçeriz. Babası ise daha kontrollü, iç çamaşırsız kalmamaya özen gösterir. Yine de aylardır devam eden bir merak var Nehir'de, kimde pipi var kimde yok diye merak ediyor ve soruyor. Daha dün dedesinin kucağında senin pipin var mı diye sordu mesela. Zavallı babacım şaşkınlık ve panikle yok dese de ben lütfen yanıltmayalım deyip doğruyu söyledim. Bu arada penis yerine bu dönemde pipi demekte bir sakınca var mı sence?

    Biz babasıyla birlikte yıkardık hep kızımızı ama iki yaş sonrası daha çok ben devraldım. Şimdi arada babası da yıkıyor tek başına, hatırlarım beni ve erkek kardeşimi de babam uzun zaman yıkamıştı çocukken. Çok da hoşumuza giderdi babayla geçirilen bu zamanlar.

    Annemden de öğrendiğim bir şey vardır ki; gözün bir anne olarak hep hep açık olacak! Karşındakine sevgiline anana babana amcana ne kadar güvenirsen güven, çocuğun vücut bütünlüğü, akıl sağlığı her şeyin önünde gelir. "Kontrollü serbestlik" diyesim geldi. Çıplaklığa, anne-baba-çocuk yakınlığına sonuna kadar evet ama kol kırılır yen içinde kalıra sonuna kadar hayır.

    Öperizzz

    Çiğdem-Üzüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiğdeeeeem :) Merhaba, nasılsın???
      Üzüm kızının merakı aslında tamamen yaşıyla ilişkili, eminim Maya da bu süreci taa bebekliğinden beri yaşıyor olmasa aynı şekilde sorardı, bak mesela üstteki yorumlarda bahsetmiştim arkadaşımın kızının sokakta sorduğu soruları :) Çok normal bunlar, utanmayın arkadaşlar, tüm çocuklar yapıyor. Sabırla doğru kelimelerle açıklarsak merakları dinecek ama saklarsak sakınırsak şimdi olmazsa ergenlikte daha farklı şekillerde öğrenmeye çalışacaklar..
      Aslında yazıda çok öne çıkmamış ama benim demek istediğim asıl "kız çocuklarını ayıp ayıp diye yetştirirken aslında onların cinsel gelişimlerine zarar veriyoruz, onlar bedenleriyle barışık yaşayamıyorlar, cinselliği suç olarak algılıyorlar, ilerde sağlıksız sorunlara neden oluyor" idi..
      Ben pipi diyorum, hatta penis de diyorum, bunlar ayıp kelimeler değil, argo da değil bence.
      Baba kız ilişkisinde bedensel denge çok önemli, ben mesela babala yıkanmadım çıplak görmedim ama biz babamla çok boğuşurduk, nerdeyse 1 saat boğuşurduk ve çok severdim, gerçekten kızların da erkek çocuklar gibi bedensel oyunlara ihtiyaçları oluyor ve bunu sadece annelerden değil babalardan da almak istiyorlar.
      Son paragrafında ÇOK haklısın, çok güzel belirtmişsin.

      Sil
    2. Cereeeeeeen biz iyiyiz, sizi de iyi gördük mutlu olduk:) Geçen zamanda ne oldu dersen; Üzüm büyüdü, ben daha büyümedim:PP

      Çıplaklıkla ve çocuğun iki cinsi de mümkün olduğunca yasaksız tanıyıp öğrenmesi noktasında kendi içimde net olsam da esasen cinsellik içeren konularda nasıl cevap vereceğimi bilmiyorum ve yavaş yavaş o noktalara da geleceğiz biliyorum, konuya eğilirsen sevabı büyük olur öğrenen annecim:) (Anne babanın kendi özelinde çıplaklıkla ilgili rahatlığı ise kendilerine kalıyor, çocuğun yanında çıplak kalamayan ebebeyne de yapılacak pek bir şey yok galiba)

      Mesela geçenlerde hamile bir filin fotoğrafına bakarken bizim kız, bebek nasıl çıkıyor, annenin karnı mı açılıyor gibi bir şeyler sordu. Ne demek gerek emin olamadım. Hadi bunu aşarız da, bebek içeri nasıl girdi sorusu gelecek peşinden...Kitap önerilerini de bekleriz:)


      Sil
    3. Ya o konuda ben biraz farklı şartlardayım Çiğdem, burada kız çocukları 12 yaşında ilk kadın doğum kontrollerine gidiyor, doğum kontrolü kullanmaya başlıyorlar. Bizim toplumla pek uyuşmayacak şeyler bunlar, o nedenle benim düşüncelerimle yapmak zorunda kalacaklarım çok farklı olacak büyük ihtimalle ;) Ama düşüncelerim bence de 12 küçük bir yaş ama 15 olup da bakire olan kızlara öcü gibi yaklaşılan, kendi eşime 30 yaşında evlilik öncesi cinsel ilişki düşünmeyen arkadaşlarımın "neden böyle olduğunu" anlatamadığım bir toplumdayım.. Benim durumum hepinizden zor :P
      Bana sordu, ben şöyle dedim, "bebekler annenin karnında büyür büyür, sonra anne doktora gider, doktor bebeği dışarı çıkartır, annenin kucağına verir. sen de minicik bebektin doktor kucağıma verdiğinde, sonra süt emdin, uyudun, oynadın ve bak şimdi bebek değilsin minik bir kızsın, şimdi kendi kendine yemek yiyorsun, giyiniyorsun, koşuyorsun tırmanıyorsun, büyüyünce büyük çocuklarla oynayacaksın, anaokuluna gideceksin, hatta tek başına parka bile gideceksin" dedim ve dikkatini dağıttım :D birkaç defa daha sordu aynı hikayeyi özellikle geceleri hoşuna gitti dinlemek.. bu yaşta bebek oraya nasıl girdi diye pek sormazlar daha, anca 4 falan olunca, o zaman da "anneyle baba birbirini çok sevmiş, biz bir bebek istiyoruz demişler, birbirlerine sıkıca sarılmışlar sonra annenin karnı büyümüş ve içinden bebek çıkmış" demeyi düşünüyorum, daha da büyüyünce adım adım sarılmadan işi penis ve vajinaya getireceğim ama benim kişisel fikrim 5-6dan önce çok detaylı anlatmaya gerek yok. Valla henüz bu konuyu düşünmemiştim şimdi sana yazınca kısaca fikrimi söyledim ama kitap falan okumadım eminim vardır çocuklarınıza cinsel kimlik, cinsellik vs anlatmak diye.. biraz büyüsün hala blog yazıyor olursam ona da sıra gelecek inşallah :D ben korkmuyorum o sorudan, sağlıklı gelişen tüm çocukların geçtikleri bir dönem. zaten asıl merak ergenlik ncesinde başlıyor, o dçnem daha detaylı ve doğru bilgiler vermek lazım, öncesinde yine yalan olmayan ama hafif perdeli bilgiler yeter bence.. ;) öperiz sizi

      Sil
    4. Ancak okuyabildim cevabını çok teşekkürler. Okurken aklıma komik bir benzetme de geldi ama burada dillendirmek olmaz şimdi:) Gün gelir yazarım sana artık:)
      SEvgiler.
      Ç.

      Sil
  8. ceren , komik gelebilir ama ben 1 yaşındaki bebemi yıkarken bile çamaşırımı çıkartmıyorum. Keza babasıda. Dediğin gibi belki çocuklukta çıplaklık tabu olarak işledi bilinç altımıza bilmiyorum. hangisi doğru onuda bilmiyorum. Ama bende ilk fotoğraftan rahatsız oldum. belki kendi anne babamıda çıplak görmediğimden . Çünkü benim beynimde çıplaklık sadece çıplaklığı çağrıştırmıyor , ne yazık ki :( . ne çağrıştırıyor dersen onu da bilmiyorum ama rahatsız oluyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Asla yargılamıyorum, doğrusu şudur demiyorum Ahucum, nasıl rahatsan öyle.. Ama işte ben de rahatsız olduğum için ve meslek hayatımda ne yazık ki buun çok uç örneklerini de gördüğüm için, daha da önemlisi yaşadığı toplumda insanlar bu konuda biraz fazla rahat olduğu için, e dedim benim gibi olmasın, çıplaklıktan cinsellikten utanmasın.. Ama dengeyi tutturmak da istiyorum yani 12 yaşında doğum kontrolü kullansın da istemiyorum. Kız anası olmak da zor be :D

      Sil
  9. Ağır bir soru olmuş, ben cevap veremedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Göster aslan oğlum amcalara pipini!

      Sil
  10. Sabahtan beri bu konu kafamda.Çünkü Arda doğmadan önce saçma sapan küçük bir küvet almışız sonra Arda da saçma sapan bir şekilde irileşince 3 ay itibariyle babası küvete mayoyla girip Arda'yı tutuyordu,ben de yıkıyordum.Arda bizi o derecede çıplak görmedi yani.Ve hergün okuduğum haberlerden etkilenerek Arda'ya 4 yaşından itibaren penisinin ona ait özel bir bölge olduğunu sadece benim,babasının ve bakıcısının görebileceğini başka birinin kendi izni olmadan görmesinin kesinlikle kabul edilemeyeceğini ve kendisinin de kimseye göstermemesi gerektiğini öğrettim.Eğer ülkemizde çıplaklık doğal karşılansaydı,sürekli ayıp,günah,yasak diye eğitilmeseydik,sağlıklı cinsel eğitim alabilseydik bu kadar çok yürek acıtan hikayeyi de hergün okumak,duymak zorunda kalmazdık.2 çocuğumun da altını yakın aile üyelerimiz arasında değiştirsem de yabancıların arasında hiç değiştirmedim.Plajda da mayosuz hiç gezdirmedim ama bunun nedeni çıplaklıklarının ayıp olduğunu düşünmemden ziyade bizim toplumumuzdaki aha bunlar benim oğullarım bunlar da pipileri diye gururlanıp gezen bir milyon kadar boğmak istediğim insana gıcık olmamdır.Yani kısaca eşim de ben de çıplaklığın ayıp olduğu öğretilerek büyütülen ama sağlıklı kalmış bireyleriz,çocuklarımızı çevreden gelebilecek tehlikelere karşı malesef çıplak görünmek hoş birşey değil tarzında büyütüyoruz ama en uyuz olduğum şey erkek çocuklarının pipilerinin gurur kaynağı yapılıp sergilendiği buna karşılık kız çocuklarına hep utanılacak ve saklanması gereken vajinalarının olduğu öğretilen bir toplumda yaşamak.Bunu da kendi çapımda protesto edip plajda falan bile pipilerinin gözükmesini engelliyorum.Bir de kafam bu konularda çok karışık görüldüğü üzere:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha ay "saçma sapan bie şekilde irileşince" çok tatlısın :D
      çok doğru anlatmışsın, çok da doğru bir yaş seçmişsin, umarım ben de böyle doğru zamanda doğru şekilde anlatırım sevgili 2minikadam!

      o konuyu yazıda ele almak istemedim ama ülkemizdeki vajinismus ve erken boşalma sorununun bu kadar büyük olmasının nedeni cinselliğin ayıp kötü olarak çocuklara öğretilmesi ne yazık ki.. aslında çocuğa ahlaki değerlerin öğretilmesi davranışların sonuçlarının anlatılması gerekirken, zorumuza gidiyor ve kolayca aaa tü kaka diyor bitiriveriyoruz. kaçımız çocuğuna cinselliği anlatacak mesela, çok azımız.. sonra da ay neden böyle yanlış cinsel davranışlara girişiyor, neden korunmadı da küçücük yaşta başına bu işler geldi diye çocuğu suçluyoruz, halbuki ebeveynin görevi ona hayatı, doüru davranışları, yanlışların sonuçlarnı anlatmak olmalı ama işimize gelmiyor "utanıyoruz".. valla kolay gelsin, kız anası olmak ayrı zor erkek anası olmak ayrı zor ama bence biz her ikisine de birbirine saygı duymayı, özelini korumayı öğretirsek tamamdır bu iş :D sevgiler

      Sil
  11. Selam. Bununla ilgili yakından tanıdığım biri bir platform oluşturdu. Baya da güzel şeyler yapıyorlar. 'Çocuk bedenime dokunma' incelerseniz ve hatta paylaşımlarda bulunmanıza sevinirim. Türkiye de böyle şeyler yapmak zordur. Fakat bir göz atmanızı tavsiye ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir tek facebook ve tumblr'da mı var bu grup, sayfaları falan yok mu? Şunu bulabildim ama bu biraz yasal yollarla ilişkili sosyal bir akım değil ebeveynleri eğitmek yerine yasal koruma gibi, ama bu mu dediğiniz grup bilemedim.. Yeni kurulmuş sanırım, güzel bir adım..

      https://www.facebook.com/cocukbedenimedokunma/info/?tab=page_info

      Sil
  12. Son paragraftaki "sakınan göze çöp mü batar" yorumunu çok yanlış buluyorum çünkü pedofili bir anda başlamadığı gibi sizin iyi insanlarla karşılaşmanız tamamen şansınız sonucu. Diğer yorumlarda da dendiği gibi eskiden aile içinde sayılan suçlara sır muamelesi yapıyordu ancak şimdi haber niteliği taşıyan herhangi bir şeyin ışık hızıyla yayılması mümkün. Çok bilginin paranoyayı getirmesi bir yana, keşke tüm çocukların yanında görülen yetişkinler onları taciz veya tecavüz etmeyen yakınları olsa... Tüm farklılıklara açığımdır ama pedofillere özel bir ölüm cezası gelmesi gerektiğini düşünüyorum, suç gerektirmeden, pedofililiğin anlaşıldığı ilk zamanda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçenlerde bir haber vardı, bir lateks firması küçük kız çocuğu görünümünde seks oyuncakları üretiyormuş ve bunu da "bu insanları çocuklardan uzak tutmak adına bir toplum hizmeti" olarak görüyormuş.. Bu bir "hastalığı normalleştirme" bence.. Neyse bu iş karışık biraz. Bir de hayvanlar da var çocuklar gibi, kısaca rızası olmadan neyle ilişkiye girersen suçtur ama en abuk şeyleri rızası olan +18 insana yaparsan suç değil fantazi.. Bu ayrım önemli..

      Sil
    2. Onu ben de gördüm ve size katılıyorum, rızası olan insanlar arasında geçenler ile bir yetişkin ve rızası olmayan herhangi bir şey arasındaki ayrım çok keskin olmalı, ancak bu ayrımın bulanıklaştırıldığını düşünüyorum, dini imanı para olanlar yapıyor bunları tabii. Gerçeklikten kaçmak olmasa gerçeğin kendisi çok korkunç...

      Sil
  13. Ben de bizim durumu yazayım bari. Kızım beni her anlamda çıplak gördü ama babasını görmedi, eşim yaptığı araştırmalar sonucunda bu kararı aldı ve onun hassas bölgelerine tensel temastan kaçınır, çocukta farklı hislere sebep olmasın diye. Fakat kızım kendi yaşıtlarındaki erkeklerin (ve şimdi de kardeşinin tabi) pipilerini gördü uzun zamandır biliyor ve hatta bizimki biraz erkek olma meraklısı neden benim pipim yok diyor. Bir yıl kadar önceydi sanırım aynaya bakıp kukusunu incelerken küçücük bir pipisi olduğunu keşfetti ve çok sevindi benim de pipim var diyor hey allahım :) ben ona kız olmanın da erkek olmanın da kendine göre güzelliği olduğunu söylüyorum. Tabi bazen soruyor neden benim pipim yok, sen öyle dünyaya geldin diyorum ondan yok ama diyor ki belki ilerde benim de pipim çıkar (hay allahım) yok diyorum kim nasıl doğduysa öyle. Bebek nasıl çıkar konusunu işledik biz aynen dediğin gibi söyledim peki bebek nasıl geliyor onu da büyük kız olduğunda eğer anne olmak istersen (çünkü bizim kız istemiyor bazen anne olmak) çok istersen allah karnına bebek koyuyor dedim. Biz allah kavramına girdiğimiz için şimdilik sorun yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin bu konuda rahat davranmanı çok beğeniyorum Gececim :) Merak etme bu yaşlarda cinsel kimlik daha yerine oturmadığı için erkek olduğunu sanması istemesi bile normal :)
      Allah kavramı da aslında ele almayı istediğim bir konu ama daha önüme gelmedi, gelince :D

      Sil
  14. Güzel konu bu aslında.Ben doğallığı seviyorum ayıp tu kaka dıye oğretılen utanılan sıkılan konular oldugu için bunlar zaten bu kdr sapkınlık yaşanıyor.Çocuk babasıyla duşa girdi diye tacizi normal sanmaz ikisi çok farklı konular! Yaklaşım çocuğa olan tutum çok önemli.Ben soyunma odalarında fln çok rahatındır vucudumdan da utanmıyorum zaten ayyy ayıp ayıp dıyede yetıstırılmedım ve unıversitede hocam taciz etmeye kalktıgında(onlarca kızı taciz etmiş hepsi ayıp diye susmuş en sonunda biri kamerayla şikayet edınce atıldı)sesımı çıkardım rezıl ettım ailemede anlatabildim.Ama korkan bir arkadaşım ailem bni suçlar hemde okuldan alır demişti.adet olduğunda ailene soyleme korkma dıye tokat atarlar fln diye korkuttu okulda arkadaslarım bni bnde soyleyemedımde gece annemın bni ne halde uyandırdıgını,kadının yaşadığı şok bn yasadığım utancı düşün..Unıversiteye gıdıp orkidin ne işe yaradıgını bilmeyen erkek arkadaslarım vardı.Bunlar normal mi ya??? Cinselliği anlatabilmek bu kadar mı zor? Kadın dergılerının kapaklarında hep "10 adımda orgazm,vajınusmustan kurtulmanın 5 yolu,fantazıne gore kımsın testi".Tacize ugrayıp korkan susan kadınlar.Eşiyle sadece karanlıkta beraber olanlar.Kendi bedeninden utananlar... Ah Ceren bu acaip bir konu ve toplum yarası resmen.Son donemde ozellikle oyle korktu ki insanlar fazla korumacı davranıyorlar.O kadar koruyucu olmanın zararları enınde sonunda çıkıcak.Herseyın bır orta yolu var.Benim oğlumda babasıyla kuvette eglenıyor babasında şort oluyor.Altını annem yada babamda degıstırıyor.Babam benım altımı degıstırmıs ve gecelerı kalkıp sutümü vermiş insan annem yorulmasın dıye..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gecenlerde bir komşumuzun doğum gününe gıttık çopunluk erkek çocuk 4.sınıf öğrencisi.Kızlara ıyyyykk gıdın yanımızdan fln dıye utançla karısık davranışlar.Masada "aaa zeynep senın yanına oturdu senden hoşlanıo böyyyk" diğer çocuk "kalk yanımdan bn kızları sevmıyorummmm". İşin en kötusu annelerden biri anlatıyor işte oğlumu asla yıkamam,yanında kapalı gıyınırım,acık kadınların oynadıgı kliplerı ızletmem" yalnız içerde çocuk arkadaslarına tabletınden çıplak kadın fotoları gosterıyordu.kadına usulunce soyledı goren bayan aldı tabletı baktı hakikaten doğru.herkesın içinde çocugu azarladı sapık fln dedi.. Utanıp sıkılıp ayıp dıye anlatmazsanda işte kendı merak eder arar bulur ozmn daha mı iyi? Aile olaya normal yaklasınca cocukta normal kabul edıyor ve ustunde durmuyor..

      Sil
    2. Gizcim haklısın ama bir düzeltme yapacağım ilkokulda kızlarla erkeklerin birbirinden nefret etmesi dönemi vardır, o normal, latent dönem diyoruz, olması gereken budur, endişelenme seninki de nefret edecek :D

      Sil
  15. Valla ben de fotoğraftan rahatsız oldum. Bizim oğlanı doğduğundan beri eşimle birlikte yıkarız. Ben çamaşırlarımla gider onu tutarım eşim su döker. Memeden başka yerimi görmedi. Emme işi bittikten sonra da onu da göremedi. Sakınan göze çöp batar doğru, ama serbestlik de normallik olmaz her zaman.. Yani göre göre sapık olmaz diye bi kaide de yok. Sanırım kızlar bi konulara daha meraklı. Arkadaşın kızı da benim neden pipim yok diye soruyormus hep. Bizim oglan hiç oralı değil :)
    Çok iki ucu pislik bi konu bence. Ama kaçılmaz yani..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Pislik mi? Neden pislik, rahatsızlık duyduğumuzu düşünsek belki toplumu da değiştirebiliriz..
      Ama herkes nasıl rahatsa öyle davranmalı çocuğunun yanında, herkesin bu konuya bakışı farklı verdiği eğitim farklı. Toplum heterojen ;) Böyle güzel.. Sadece haklarını yemeyelim, tecavüz etmeyelim ruhen ve bedenen, yeter..

      Sil
    2. İnsan nasıl davranacağını bilemiyor o açıdan pislik dedim :)) yoksa tabi ki sağlıklı bir birey olması için bir şeyler görmedi bilmesi lazım. Ama o şeylerin sınırı problem..

      Sil
  16. ben alman olmalıymışım dedim inan. çıplaklık konusunda acayip rahatım neden bilmiyorum aslında düşünülürse benimki anormal bence :) türk standartlarına göre fazla demokratik ve özgür bir ailede büyüdüm etkisi var mı bilmem. minnoşun da babasını arada bir çıplak görmesini pipi ve vajina ayrımı yapabilsin diye istedim. hayatımda hiç unutamayacağım anlardan biridir ilk karşılaşma. aaa aa aaaaa anne baak aaaa uzun uzun şaşırdı. ardından bu neee diye sordu. anlattım. sonra bir kaç kez daha gördü yine baktı ama aaaa lar yoktu artık. 3. de galiba gidip bir yoklamak istedi :))) sonra da normal bir durum olduğunu anladı ve kabullendi durumu. şimdi arada bir erkeklerin pipisi kızların vajinası var diyor. babasını kilotla görürse bazen biraz inceliyor. artık çıplak görmesine gerek kalmadı sanırım.dedemin vajinası var dedi geçen gün sonra o erkek ama deyince hııı pipisi var dedi. açıkcası ben kendisi merak etmeden öğrensin görsün normalleştirsin durumu istedim. bu konuda pedegoglar ne diyor hiç bilmiyorum açıkcası her ailenin kendi seçimleri var galiba. ben zaten çıplak yakarım . wc zaten özel bir alan değil tabi ki : )))) açıkcası bu fotoğraftan rahatsız olmadım ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D oh be, 1 kişi çıktı bizim kafadan valla yorumların homojenliğinden kendimi ve eşimi sapık görmeye başlamıştım :D

      Sil
  17. ayrıca hatırladığım bir yaşta babam abimle beni çıplak yıkamıştı bir kaç kez. ben hatırlıyorum babamı çıplak gördüğümü. . bence görmesi sağlıklı bir durum. merak giderilmeli kardeşim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım seninki son yorum oldu, bu sabah bu yazı çıktı karşıma; son yorumun altına ekleyeyim dedim. çocuklarla cinselliği nasıl konuşmalı diyenler için.. https://www.washingtonpost.com/news/parenting/wp/2016/02/04/my-mother-and-grandmother-are-proof-that-talking-openly-about-sex-is-a-smart-parenting-tactic/

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!