23 Şubat 2016 Salı

Sıradaki dert.. Geç sırana..

Maya faranjitten kalktı, ayağının tozuyla hemen ürtiker (halk dilindeki adıyla kurdeşen) oldu. Fakat nasıl bir şeyse bu kurdeşen; gündüz hiç bir şeyi olmayan çocuk 5 gündür her gece 2 ila 3.30 arası hatır hatır kaşınıyor, hertarafını kabartıyor, yara ediyor, kanatıyor, kaşıma yavrum diyince bağırıyor çağırıyor, 1,5 saatlik türlü çılgınlıklardan sonra 3.30da şak diye uyuyor, sabaha hiç bir şeyi kalmıyor!

Ruh gibiyiz. O kadar yoruldum ve huysuzluklarından tükendim ki, annemi çağırdım! Vallahi yaptım! Anne dedim dayanamıyorum gel, sağolsun haftaya geliyor.. Bir kap sıcak yemeğe, birkaç saat uykuya, kulağımın dibinde bangır bangır ağlamayan bir çocuğa öyle ihtiyacım var ki.. Annemle 3 balayı gününün sonunda geçinemeyeceğimizi bile bile, çağırdım.. O kadar bitmiş vaziyetteyim. Blog yazılarıma yorum yapan sizlere bile abuk subuk çıkışmalarda bulunuyormuşum, farkında değilim..

Hal böyle olunca; hayat bana 2dk soluklanma hakkı vermiyorsa, o zamanı ben kendi kendime yaratmak zorundayım, yoksa keçileri kaçıracağım.

Alt kat komşunun 6 aylık bebeğini kıskanıyorum. Çocuk doğduğundan beri gık demedi, ağlamayı bilmiyor! Gece boyu horul horul uyuyor, kimi görse gülücük gülücük. Nedir sırrı dedim, "hiç bir fikrim yok, tamamen karakter" dedi.. Doğru çünkü aynı evdeki oğlan (4,5yaş) terör estiriyor! Şans işte, kimine böylesi denk düşüyor.. Kimine de Maya ve Kayagiller. İyi huyları da yok değil ama neden bu kadar zor?!

Kurdeşen psikolojik de olabiliyormuş. 6 haftadan uzun bile sürebiliyor, kronik bir hal alabiliyormuş. Gece ortaya çıkması Maya'nınkinin faranjitle tetiklenen psikolojik bir sorun olduğunu düşündürüyor bana ama doktoru ilaç dahi vermeyecek kadar rahat.. Doğduğundan bu yana süren genel huysuzluk, devamlı güven sağlama ihtiyacı, aşırı hassas yapısı, detaycılığı, obsesifliği, yeme problemi, kaka tutma problemi, sık sık hastalanması, uyum sorunları derken bir de kronik ürtiker olursa.. Dertlerin hiçbiri çözülmüyor bizde, sadece biraz önemsizleşiyor, biraz ben daha iyi yönetmeye başlıyorum ama geçmiyor. Sadece yeniler ekleniyor listeye.. Sıradaki dert.. Geldin mi, aferin, geç sıranın sonunaaa..

Bana 2-3 hafta müsade.. Bu sıra çok olumsuzum, sizlere çatıyorum, dostlarıma çatıyorum, mutlu olacak şükredecek nedenleri bulmak yerine hayata sinirleniyorum. Böyle olmamalı.. Az biraz müsade.. Sağlıcakla kalın (kalalım)..

55 yorum:

  1. hay Allah yaa..geçmiş olsun cerencim. ben de 4 sene önce geçirmiştim ürtiker, fenadır ya..hadi sen kendini bir toparla da gel. su akar yolunu bulur ceren, çok da hırpalama kendini..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım, zaten benim sıkıntım suyun yoluna barajlar yapmak, debisini hızlandırmak, peysaj çekmek falan, bırakamıyorum doğalına :P biliyorum yani..
      neyse şimdi öğrenen anne'yi kapıyorum, 2-3 hafta girmiycem buraya arkadaşlar yorumları okuyamayıp cevap yazamazsam, bağışlayın..

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun hadi dinlen de gel:)Bir de kaşıntı alerji vs çok çeken biri olarak kaşıntı ların daima gece başlayıp sabaha hicbisey in kalmadığını söyleyebilirim. Benimki de stresten olmuştu ve kasimaktan artık parmaklarimda derman kalmazdi.

    YanıtlaSil
  3. Geçmiş olsun ben de psikolojiktir diye düşündüm okuyunca bir an. Biraz rahatlamaya ihtiyacınız var ana kız sanırım. İyice dinlenin yaklaşan baharın karşılayın. Ve sanırım biraz kendini de geri çekmelisin herşeyi kontrol etmeye çalışıyorsun gibime geliyor biraz akışına bırak lütfen. Bak o zaman hersey yoluna girecek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) onu öğrensek zaten tamam.. teşekkürler..

      Sil
    2. Sonradan bu yorumum çok yargılayıcı geldi ama aceleyle yazarken dikkat edememişim. Yakın zamanda şu yazıyı okumuştum https://pinargogulanyounity.wordpress.com/2015/11/09/egzema/ cilt hastalıklarının psikolojik bir kökeni varmış. Bu yüzden rahat ol demiştim belki senin düşüncelerin istemeden böyle bir etki yaratmış olabilir. Çok geçmiş olsun sevgiler

      Sil
    3. Hiç öyle anlamadım, bilakis benim de yapmak istediğim aynen onu öğrenebilmek Gececim :) Öpüyorum!

      Sil
  4. geçmiş olsun canım ya bu kızların huysuzluk nedenlerini anlamak çok zor :( hepsi bir dönem ve geçecek umudum cok yuksek :)

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. o geçti sonra neler oldu bi bilsen.. neyse amaan boşver, olumsuz konuştukça olumsuzu çekiyorum

      Sil
  6. Çok geçmiş olsun,

    Gece 2de uykusundan kalkıp 5-6 ya kadar kaşınan kuduran bir çocuk annesi olarak çooook zor biliyorum. Alerji ihtimalini değerlendirdi mi doktorlar ? Balık, kuruyemiş, veya başka birşeye alerji olabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olabilir.. ben de çözemedim. annem doktor, gelirken bir krem getirdi "stilex jel" diye. kendisi doktor olduğu için ben güvenle kullandım ve çok memnun kaldım, tamamen geçirmiyor ama kaşıntıyı çok hızlı durduruyor. fakat lütfen doktoruna danışmadan kullanma, bende işe yarayan sende çok sorun yaratabilir malum, aman diyeyim..

      Sil
    2. Var bende kullanıyorum , özellikle yazın çok işe yarıyor . Annenin gelmesine de ayrıca sevindim destek kuvvetşart.

      Sil
  7. Geçmiş olsun...Şükredebildiğimiz gibi bazen öfkelenebiliriz de hayata. Var böyle bir hakkımız bence. Yorgunluktan bu kızgınlık,biraz dinlenince geçicek tir. Umarım çok bekletmezsin bizi,çabucak bomba gibi dönersin. İnşallah herşey en kısa zamanda senin için yoluna girer. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de var böyle bir hakkımız.. teşekkür ederim!

      Sil
  8. 6 milyon dolar değil de çikolata vermek için yanınıza gelmek isterdim :\ İnsan, yetiştiği aile ne kadar iyi olursa olsun eninde ya da sonunda zorluklarla karşılaşıyor, Maya'da sizi çok zorladı, ama ben sizin ve Maya'nın bu zorlukların teker teker üstesinden geleceğine inanıyorum, geçmişte de inandığım gibi. Umarım bütün bunları gülerek hatırlayacağınız zamanlar çok yakındadır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım nikki.. umarım haklısındır.

      Sil
  9. Her gece uykunuzun ortasinda uyanmak size bu kadar zor geliyorken, 2 yasinda bir cocuk icin her gece kasinarak uyanmak ve bir turlu uyuyamamak cok daha fazla zor olabilecegini hic dusundunuz mu? Muhtemelen bu yorumu yayinlamasiniz ama sanki biraz kiziniza gicik oluyor gibisiniz. Hep olumsuz ozelliklerinden sikayet ediyor ve bu ozellikleri sanki bebis isteyerek secmis gibi anlatiyorsunuz... Amacim mom shaming degil, sadece bir psikolog gozuyls bir daha yazilarinizi bastan okuyun(bebeginizin ilk yili da dahil) bence ne demek istedigimi anlayabilirsiniz. Evet uykusuzluk kotu. 6 aydir max 2 saat periyotlarla 5-6 saatten fazla uyumadim bir gecede. Sizi anliyorum ama kurdesen olmak kizinizin hatasi degil, ya da kakasink tutmak, ya da kolik olmak, ya da mesleki/sosyal/ozel hayatinizi dogmak suretiyle boluvermek de onun sucu degil.

    Bilemiyorum, bir internet yabancisi olarak yargilama sinirimi gecmis olabilirim ama belki de sizin boyls bir yorum gormeye ihtiyaciniz vardir.

    Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haddim olmayarak ben merak ettim. Acaba siz okuma yaparken doğru anlamı yakaladığınıza emin misiniz? Çünkü bir metinde ironi, espiri, zeki mecazlar olabilir. O yüzden insanlar hönk diye düşündüklerini , yaşadıklarını yazmazlar sadece. İçine biraz da mizah koyabilirler. Bazen de detaylandırmalar olur. Hayal gücü ile de süslemeler yapılır.

      İnsanlar kendi iç sesiyle okurlar metinleri.

      O yüzden soruyorum.. Siz, bu bloğu ve yazarını doğru okuduğunuza emin misiniz?



      Sil
    2. tipik türk anası yorumu gördüm burda nadir olur...ben de uyumadım 6 aydır ama hiç de senin gibi şikayetlrnmiyorum baaakkk. pis anne tüü kaka ceren..herkes ceren kadar doğal ve sevgi dolu olabilse keşke...

      Sil
    3. Sevgili Dukuju, ben yazıyı dogru okuduğuma ve anladığıma eminim. Tıpkı özellikle 6 ekimde yayınlanan "Annelerde tükenmişlik sendromu" ve öncesindeki "Nasılsın?diye sorarsan" yazılarını doğru okuduğum gibi. Sevgili Mikamu önceki yazılarınızı bir daha okuyun derken haklı. Ben de tam da onun gibi düşünüyorum.

      Sil
    4. Mikamunun pozitif enerjisine ve güzel motivasyonuna hayran kalmamak elde değil ama kendisi daha 6 aylık anne ve 20li yaşlarındaymış (bir okurum yazmış, mış dedim o nedenle) o nedenle kendisini anlıyorum ben, üstünde durmuyorum.
      Aslı A. sizin demek istediğinizi de olumlu algıladım yani zor günler geçecek anlamında algıladım, yoksa heralde vurun morali bozuk anneye demeyecek kadar annelik deneyiminiz vardır..
      Neyse, dediğim gibi sorun değil, benim mızırdanma, moral bozukluğu ve güçsüzlük gösterme özgürlüğüm var hayatta.. Başkasının hakkımda ne düşündüğü çok önemli değil.

      Sil
  10. Bence çok iyi yapmışsın. Annen gelince, bir defa yaptığını okuduğum, saldım çayıra annem koşsun totosuna (çok uydurdum) durumunu uygula. Bu durum psikolojisine de yansıyıp, hiç bir sıkıntısı kalmazsa Maya'nın keyfini çıkart. Aklımda deli sorular var.İki üç haftayı geçmeden mutluluk yazıları yazarsın umarım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) keşke uygulayabilseydim ama ne yazık ki çok hastalandı ve 6 gün boyunca evden değil koltuktan bile kalkamadık, üstümden inmedi anneme yüz bile vermedi. kadıncağız yemek yapıp temizlik yapıp evden bile çıkamadan döndü evine dün.. sağlık ve huzur olsun da gerisi boş..

      Sil
  11. Hep maya ya atmayalım belki sorun sendedir, hayal kabus filan görüyorsundur :))
    Çok geçmiş olsun.. Mayanınki geçer bi şekilde, senin sıkıntın geçsin gitsin bian önce.
    Çok zor bi sezaryen doğum yaptım, hematolojik bi problemden dolayı dikişlerim 4 sefer açıldı, anestezi etkiledi günlerce baş ağrısı ve kusma.. Doğumdan 3 gün sonra büyük çocuk çok ağır bir grip oldu, o bana geçti mahvoldum, benden minicik bebeğime ve zatürreye çevirdi günlerce yoğun bakımda yattı, bu sırada sütüm çok azaldı. Kardeş kıskançlığı of off anam anam.. Bitti mi? Tabi ki hayır. Yardımıma gelen annem, babam, eşim de sırayla grip olup yatağa düştüler. 2 hamilelik ve 20 aylık emzirme yüzünden dişler mahvoldu bu araya 3 kanal tedavisi ve 1 kaplama sıkıştırdım. Sonra büyük sıpa yeniden hastalandı. Şimdi küçük de ben de öksürüyoruz. Aaa kırkımız da çıkmış bu arada! Bu annemlerin eve dönmesi ve benim mahvolmam demek..
    Ne çekmişim be yaa :) olacak birşeyler cerencim. Allah beterinden saklasın ve önce bize, sonra bebelere, sonra eşlere akıl sağlığı versin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) amin canım.. geçmiş olsun, umarım ferahlarsın yakında sen de

      Sil
  12. Annenle çok güzel vakit geçireceksiniz, annen sana ilaç gibi gelecek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) keşke öyle olsaydı ama demin bitli turiste de yazdım, felaket bir hafta geçirdik..

      Sil
  13. Çok geçmiş olsun.
    Faranjıt esnasında herhangibir ilaç kullandıysa belki o alerji yapmış olabilir mi? Böyle bir ihtimali değerlendirirlerdi herhalde ama..

    Sen de dikkat et kendine. Burada saçma sapan yorum yapan insanlara da kulak asma. Ben doktora yapıp işe gidip her şeye koşan bir anne olmak nasıl bir şey çok iyi biliyorum :(

    YanıtlaSil
  14. Geçmiş olsun canım.Ayy yakınlarda olsan ben bakardım Mayya sende dinlenirdin valla çeşit çeşit yemekte yapardım bn sana sonnada kilo alıyom derdin:) Hem insan her daim pozitif olanaz hepimiz zor dönemler geçiriyoruz o arada daha alıngan yada kırıcı olabiliyoruz.Genel hali böyle olmayınca insan anlıyor karşısındakini sen rahat ol ve annenin keyfini çıkar ohhh.. Bizde bi iki gün aonna kavga içindeyiz ama olsun o arada iki uyku uyusam masaja gitsem fln yeter yahu onada şükür.umarım daha dinlenmiş dönersin buralara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Giz, düşünmen yeter.. Teşekkür ederim ben de katılıyorum arada üzülmek sinirlenmek bunlar hep akıl sağlığı için gerekli yoksa hep mutlu koyun gibi mümkün mü....

      Sil
  15. Çok geçmiş olsun. Ben de birkaç yıl önce yaşadım, tarifsiz birşey, ancak hastaneye gidip kortizon verdiklerinde huzur buluyordum ki bir de küçük çocuk nasıl dayansın. Umarım kısa sürede atlatırsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler çok geçmiş olsun size de..

      Sil
  16. Maya'ya çok geçmiş olsun. Annene de şimdiden Allah kavuştursun. Bak kendin diyorsun "Dertlerin hiçbiri çözülmüyor bizde, sadece biraz önemsizleşiyor, biraz ben daha iyi yönetmeye başlıyorum ama geçmiyor." Aslında geçiyor daha doğrusu eskisi kadar önemli olmuyor ama biz sonradan fakında oluyoruz.
    Arada mola iyidir ama arayı soğutma. Dinlenmiş anne olarak geri dön.

    YanıtlaSil
  17. Şu an 2 aydir en baştan sonuna kadar okudugum blogunuzun sonuna geldim.4 aylik bebegim var.her emmeye kalktığında her onu salladigim vakitlerde uykusuzlukdan ve ne haldeyim mutsuzlugu içerisinde blogunuzu okudum.beni tebessum ettirdi.yalnizligimi aldi aklim biraz hava aldi.yogum bir is temposundan sonra bebegi icin isi su anlık birakmis ama evde artik bogulur durumda olan biri haline geldim.
    Yavas yavas disari cikmaya basladik minikle.fakat benim ihtiyacim olan kendi basima dışarı cikmak ve arkadaslarimla biraz vakit geçirmek. Ama olmuyor iste..
    O nedenle annenizin geleceğine ben sevindim.kesinlikle nefes alacaksini canim..En kisa surede mayanin iyilesmesini diliyorum ayrica. Cok gecmis olsun..
    Birde bu emzirme doneminde saç dokulmesini ne yapacağız biri desin bana😊(konu dışı 😄)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      ceren sanırım bir süre buralarda olamayacağı için ben size yazmak istedim. sanki bir sese bir teselliye ihtiyacınız varmış gibi. benim o dönemde vardı çünkü.
      sizinle aynı duyguları hatta daha da kötülerini yaşadım. işe dönmek için can atıyor, gün sayıyordum. çok gazlıydı oğlum o zamanlarda. çok zordu çok... evet dediğiniz gibi biraz arkadaşlarınızla dışarı çıkmaya, kafa dağıtmaya ihtiyacınız var. bunu mutlaka yapın, bir yolunu bulun mutlaka yapın. çok iyi gelecek. sütünüzü sağıp bırakın sonra arkanıza bakmadan çıkın evden. dönüşünüz muhteşem olacaktır buna garanti veriyorum.
      yalnızlık çok koyuyor bu zamanlarda. çekinmeyin çağırın eş dost akrabanızı. bir ses bir nefes lazım.
      neredesiniz bilemiyorum ama ben bursadayım, burdaysanız her türlü desteğe hazırım arkadaşım.
      size kocaman sarılıyorum ve inanın (şu an inanmanın çok zor olduğunu biliyorum ama) geçiyor. bebeğiniz ayaklanınca, ve biraz olsun karşılıklı diyaloğa başlayınca daha güzel olacak annelik. ve GEÇECEK.
      önce sen iyi ol diyorum nerede bir anne görsem. çünkü sen iyi olunca tüm o rahatlık bebeğine de geçiyor, emin ol.
      görüşmek üzere...

      Sil
    2. Yağmur hanım emzırmede sac dokulme fena bi konu hakikatenn:( Phytolastil şampuan çopu kişiye iyi gelmiş bir okuyun derim ürün hakkındaki yorumları

      Sil
    3. Yağmur hanım merak etmeyin saç dökülmesi ilk 6 ay çok aşırı oluyor bende de olmuştu hatta o dönem blog arkadaşlarımdan biri aynen bana da bu size yazdıklarımı yazmıştı.. Hiç korkmayın sonra o dökülen saçlar aynen çıkıyor hatta bir bakıyorsunuz alnınızda yeni yeni küçük kahküller olmuş :D Endişelenmeyin..

      Sil
  18. Çok geçmiş olsun cerencim, hem sana hem mayaya... sana kocaman sarılıyorum ve geçecek diyorum. evet bu günler de geçecek... önce sen iyi ol gerisi gelecek....
    görüşürüz..

    YanıtlaSil
  19. Alerjik bünyeden dolayı kurdeşen dökmüş biri olarak ne lanet bir şey olduğunu ama kremlerle geçtiğini de biliyorum. Özetle bu da geçer!Hem kızına, hem de sana geçmiş olsun. Toparlanıp gelin, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  20. Çok çok geçmiş olsun. Yazılarınla bana moral ve enerji oldun. Bende sana bunu vermek isterim. Bizim oğlan da hassas algısı fazla açık olanlardan. Ben mi yaptım dediğim de oluyor. Gece yazmış bende kendimden şüpheleniyordum fazla mı kontrol cuyum. Rahatım diye övünurken evet kontrolcüyum de. Diğer anneleri görünce anlıyorum. Bazen gözümü üzerinden ayirmiyorum. En büyük stresi kendime. Aman iyi olsun diye. Bizde 2 hafta hastaydik, eşim şehir dışında, annem babam yok. Intihar bana hoş gelmeye başlamıştı:( allah korusun. En çok da annemi arıyorum. Bana "sen"! Nasılsın diyecek birini.
    Oğlum hassas ama çok uslu sayılır, anne üzülme der kuzum, daha 2.5 yaşında:)
    Ama bende derim bazen biraz vurdum duymaz olsa, oda rahat eder. Ama herkes der sizin iletişiminiz çok farklı diye. Ama evet yoruyor da bu hassasiyet yada biz yorduruyoruz yapımız bu bilemiyorum.
    Bir an önce toparlanmaniz dileğiyle

    YanıtlaSil
  21. tatlı Mayacığım umarım geçer hemen....bende olmuştum zamanın birinde tamamen strestendi. iğrenç bir kaşıntı ve canavar gibi kabarıyor sonra da geçiyor. şu anda sen havuz başında kitap okuyorsun Maya da sağlıklı ve mutlu anneanneyle oynuyordur umarım. çok geçmiş olsun. sizi özleyeceğiz. bekliyoruz sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla basit bir alerji mi geçirdiği virütik hastalığın bıraktığı iz mi, doktorun dediği gibi ürtiker mi emin değilim ama devam ediyor yahu.. Endişeliyim. Sütü kestim, şekeri kestim zaten yine hasta yemiyor bişey nasıl zayıfladı anlatamam bugün hep bol gelen çorabı düşüyordu kıvrıla kıvrıla sinirlerim bozuldu ay neyse... Anane de oynayamadan döndü, kucağımdan indiremedik 6 gün... Valla bıktım üstüste geliyor bir gelince... Ay havaya da ruhumuza da bahar gelsin artık! (4 derece şu an bura)

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!