15 Mart 2016 Salı

Olumlu enerji, lütfeeen!

Haftasonu eşimin annesinin 70. doğum günü vardı. Korktuğumuz gibi depresyona girip kendini alkole vurmadı, gayet olgun ve neşeli karşıladı bu yeni rakamlı yaşını. Kadın 45 gösteriyor zaten (bir avuç multivitamin yutmak, vichy dışında yüz kremi kremi kullanmamak ve nazik bedenini hiç bir şey için yorup üzmemek dışında pek bir sırrı da yok) ailesinin yaşam süresini düşününce, daha da önünde 30 sene falan var, o nedenle hakikaten 70 de korkulacak bir yaş gibi gelmedi hiç birimize..

Bir yandan da düşündüm; kadın neredeyse benim 2 katım kadar yaşamış.. Sonra şunu düşündüm, ben 25ken o 60tı yani iki katımdan fazlaydı. Matematik tuhaf şey, gerçekten de 25 ile 35 arasında hayat insana çok fazla şey öğretiyor, o nedenle yaş ilerledikçe aradaki "fark" da azalıyor.. Hayat ve matematik..

Sonra dün sabah beni sinirlendirdi. Doğum günü pastasını üstünden 3 gün geçmiş, yiyememiş çok gelmiş, kalan 1/3lük kısmı bize getirmiş.. Te Allahım, 3 günlük yaş pasta! Ayıp be, 3günlük ve 2 dilim pastayı atıvereceğine.. Sinirlendim. O sinirle yine "kullanmadığı" için (atamayıp) bize verdiği asırlık tost makinasını da pastaya kattım ve doğru çöpe yolladım. Tost zaten yapmıyoruz ama bir defa özenip yapmaya kalkınca tüm tostlar makinaya yapışıp geriye tattan çok bulaşık bıraktığı için ayrıca sinir olmuştum. Bu vesileyle ikisinden birden kurtuldum..

Evliliğimizin 6., ilişkimizin 12. yılında eşimin "kıymetlisi" şeyleri ona hiç sormadan ve onay falan da düşünmeden çöpe atabilme davranışı geliştirdim ben. Eskiden "aman özeli" der sorar ve mutlaka "aaaa hayır atma tabii ki o benim kıymetlim" cevabını alırdım. Baktım minimalist evim bu kıymetlimsss'ler yüzünden çöp eve dönüyor, atıverdim bir ikisini. Baktım hiç aklına bile gelmiyor, bir gazla hepsini attım, oh bir ferahlama geldi ruhuma. Çok özel bir anısı olmadığı sürece, eşyaya bağlanmaya karşıyım.. Bir arkadaşım da fotoğraflarını çekip sonra atıyormuş, hani özlem duyarsa ilerde fotoğrafından hatırlamak, anmak için..

Neyse sonra kar yağmaya başladı. Ona sinirlendim bir posta da.. Ben sinirlendikçe lapa lapa yağmaya ve tutmaya başladı, daha da sinirlendim..

Zaten memleketten gelen haberler o kadar iç karartıcı ki, mutlu bir insana rastlasak "ruhsuz" de, kınar olduk, kendimizi mutlu hissedince bunu saklar, utanır olduk; kısacası hepimiz anormalleştik..

Bugün benim için çok önemli, çok stresli, hatta geleceğimi belirleyecek bazı gelişme ve haberler alacağım bir gün. Sadece biraz iyi dilek, biraz dua, biraz iyi niyet takviyesine ihtiyacım var. Lütfen olumlu enerjilerinizi yollayın! <3

Tam derken bunu, annemin geçen hafta şişirdiği ve Maya'nın raf üstüne istiflediği rengarenk balonlar, su kaynıyormuş gibi bir fokurdama sesi eşliğinde birdenbire, nedensiz bir şekilde yere düştü :D Haydi bunu olumlu bir işaret olarak alıyor, bir gülümsemeyle güne devam ediyorum!

32 yorum:

  1. İnşallah her şey gönlünce olur. O gülümseme kahkahalara dönüşür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. <3 Amiiin! Çok teşekkür ederim!

      Sil
  2. her şey gönlünce olsun cerencim :)

    YanıtlaSil
  3. Alacağın güzel haberleri bir an önce bizlerle paylaşman dileğiyle.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım paylaşılacak güzel haberler alırım! :)

      Sil
  4. Bizimki de ilk evlilik yılımızda 40 senelik düdüklü tenceresini bize getirmişti? Aman allaaam. Heralde çok kalite bi alet, bizimle paylaşmak istedi derken, fazlalık eski battaniye, hiç içilmeyen tarhana, toz içindeki ıhlamur falan baktım eskiciye dönüyorum, açıkça söyledim. Çünkü oğluna kalsa hiçbiri umrunda değil. Olsa da bozmaz olmasa da. Bence getirmeyin, biz çöpe atıyoruz, kimse kullanmıyor dedim.

    Hayır, biz gençlere bir şey hediye etmek istediysen, mesela sorarsın ihtiyaç ne, gider alırsın (para sıkıntısı yok)
    Ne bu bizim evi kilere çevirmek?

    Şu yeni planlarını projelerini acaip merak ediyorum. Acaba, bizimle paylaşıcak mısın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D ay patlamadan getirmiş sağolsun! hey allahım yaaaa! anneler yapmaz böyle şey, kendilerine almaz kızlarına alırlar ama bilinçaltı mıdır nedir kayınvalidelerdeki?!
      paylaşıcam tabii en kısa zamanda, bir belirlensin planlar :)

      Sil
    2. Bence de sorarak ihtiyaca yönelik eşya / hediye / yemek getirmek dünyanın en mantıklı şeyi :) alan razı, veren razı, herkes mutlu olsun di mi ama :)

      Sil
    3. Sorunca bizim kültürde ayıp olur sanıyorlar, halbuki diğer türlü çöp oluyor ya da sen de başkasına veriyorsun.. Samimiyetle sormak bence de en iyisi, bebek hediyesi alırken de battaniye zıbın yerine bence direkt sormak lazım :)

      Sil
  5. Bu blog benim kayınvalide çekiştirme yerim oldu.Hiç dedikodu havamda değilim ama söyleyip,rahatlıyım.Bizimki de biz evlenince fi tarihinden kalma meyve sıkacağını verdi.10 meyveden bir gıdım su çıkarıp,en zor temizlenenlerinden.10 yıldır bizle beraber taşınıyor her yere,dolapların içinde deli gibi yer kaplıyor,her gördüğümde sinirim zıplıyor.Ben de minimalist yaşayanlardanım,ya kullanırım ya atarım.Bunu atamıyorum da ister falan günün birinde diye.10 senedir dert bana.Oh!rahatladım.
    umarım beklediğin haber istediğin gibi olur,çok mutlu olursun.Mutlu olmaya ihtiyacımız var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D hepimizin ama! ay yalnız değilmişim eskicilik konusunda sevindim kusura bakma..
      bence sen onu geri ver, de ki biz bunu çok kullandık ihtiyacımız kalmadı size geri veriyorum, atmaya kıyamadım! :D ay kaynana gelin arası bozan öğrenen anne oldum yaaa :D
      amin canım amiiin!

      Sil
  6. Gönlünden geçen gibi olsun herşey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Handancım, senin güzel gönlünden geldi ya bu dilek, umarım gerçekleşecek!

      Sil
  7. İyi olacak...

    https://www.youtube.com/watch?v=HMGetv40FkI

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bence de.. Karşılıklı olsun!

      Sil
  8. Kaynanayı ne yapmalı kaynar kazana atmalı:p
    Güzellikler üstüste gelsin, kalıcı olsun, hiç bırakmasın seni. Herşey gönlünce olsun, Allah kalbini ferahlatsın. Amin:) Arabistan'da da bu duaların birsürü versiyonu var, bir tane yazıp bırakamıyorum:d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Bolluktan zarar gelmez çok teşekkür ederim Songül!

      Sil
  9. Cerencim, ben bugün -Allah bozmasın- oldukça pozitif bir günümdeyim, mevcut enerjimi seninle paylaşıp daha da mutlu olmak istiyorum. Tüm ictenligimle herseyin gönlünce olmasını diliyorum. Allah senin ve ailen için en hayirlisini versin canim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım :) Fark ettim bloğundan! Katlanarak artsın..

      Sil
  10. İnşallah, hayırlısı ile. Aldın mı sonucu?
    Bardak kırsaydın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başvurumu bugün yaptım, sonucu 10 güne falan alacağım, heyecanlıyım :)

      Sil
  11. Ben de hala sormadan atamıyorum, biliyorum farkında olmayacak ama ya sorarsa diye atamıyorum. Sonra evdeki fazlalıklardan bunaldığımda, hepsini toparlıyorum, atılacakları seçmesini istiyorum. Hepsi olmasa da kısmi kurtulmuş oluyorum:) Ayrıca, güzel enerjiler, pozitif şeyler hep yanında olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorarsa "nereye koyduysan ordadır" demeyi düşünüyorum, böylece dağınıklığını yüzüne vurup yağ gibi üste çıkacağım :P
      Sağol canım LULU

      Sil
  12. Ayyy o kadın 70 yaşındamı? Ey maşallah yani ama işte dertsiz tasasız ohhh mis gbi yaşıyor stres yok çökme yok.Ay benimkini ilk eski eşya verme müdahelesinde püskürttüm hatta sinir etti bn evdeki eskileri onların köydeki evlerine postaladım:))neler demiştir allah bilir hahaha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, bizim ülkede yaşasa bir avuç değil 5 avuç vitamin alsa cortlardı.. Hele bu dönemde..
      Geçenlerde bize üstünde 8C yazan bir ilkokul kalemkutusu geldi ama bildiğin ufak boy karton mukavva kutu, böyle hazine gibi geldi, eşim hatırlamıyor bile! Yarın kağıtçöpüne gidiyor :D

      Sil
  13. Pasta iyiymiş,senin için köfü🙈 Evet buralar çok sıkıcı.ve evet arka odadaki kanepenin altındaki askerden yürüttüğü eşofman ve askeri giysileri atmamak için kendimi zor tutuyorum ve baza altındaki niye bana kiralamak yerine aldırdıklarını hala anlamadığım gelinliği yok etmemek için 😤 Tümmmm kalbimle inşallah çok çok güzel şeyler olur diyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Askerlik ve gelinlikle fantazi yapın diyeceğim ama aklıma sadece korkunç olaylar geliyor :P Gelinliği sakla çocuklara :D Moda oluyor malum 30 sene sonra!

      Sil
  14. Almanların genç göstermesine artık şaşırmıyorum desem? Geçim derdi yok, tek bir çocuğu (BİR) nasıl okutacağım derdi yok, emeklilikte gerçekten dinleniliyor, emekli maaşı çocuklar arasında paylaştırılmıyor... Batıda yaşamak varken botoksa gerek yok :D Eski ve bayat şeyleri size vermesi hakkında da konuşun bence.

    Umarım herşey çok güzel olur, sizi çok seviyorum ve bazı açılardan kendime örnek alıyorum, hayata bakışımız çok farklı olsa da. Sizin ve aileniz için en iyisini diliyorum :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1,3 çocuk (ortalama) evet haklısın :D Teşekkürler Nikki <3

      Sil
  15. Cerencim ben de eşimin ise yaramayan her şeyini atıyorum. O sorunca da ne biliyim nereye koyduysan oradadır diyorum senin gibi. Ona kalsa örneğin bi kazak hiç giyilmiyorsa bile delinmeden atılmamalı. kendim deldiğim bile oldu :)) bizim kaynana da ilk başta böyle bi eskisini vermişti benm almamış ve sanırım ters konuşmuştum. Şimdi yorumları okuyunca iyi yapmışsın diyorum kendime :) çok pis kaynana çekiştiresim var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay haklısın, birini alınca diğerlerinin önünü alamıyorsun, en baştan almamak lazım.. Ay bu arada deldin mi hakikaten ya :D

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!