23 Mart 2016 Çarşamba

Saat 11.30 ve kreşten aramadılar, ne iş?!

Diye düşünürken yakaladım kendimi.. Hayat beni ne hale getirdin! Koşa koşa gidip arkasına bile bakmadan girdiği kreşten nefret ediyor, bir yolunu bulup kendini kahvaltı sonrası eve şutlatıyor. Araya haftasonu girdi unutur dedik ama nafile..

Haftasonu şahane bir Çek Cumhuriyeti kaçamağı yaptık. "Cesky Krumlov" diye Münih'e arabayla sadece 3,5 saat uzaklıkta, son derece tarihi, sevimli mi sevimli bir kasabaya gittik. Prag turlarından sıkılanlar için, şiddetle öneririm. Ortaçağ etkisinde nehrin kıvrım kıvrım böldüğü minicik bir kasaba; kalesi, kulesi, antik köprüleri, bir de efsane "işkence müzesi" var ki, çocuk sahibi olmadan önce bu şey nasıl bir şey diye anlamak isterseniz (tamam ya o kadar da değil) uzmanından parasını verip "turistik işkence" de görebiliyorsunuz (valla). Yazın kano turları, dört mevsim yürüyüş ve trekking mutlaka öneriliyor, biz ilk gün gezip ikinci gün hasta olan kocayı pışpışlamakla geçirdik haftasonumuzu ve ateşler içinde evimize döndük. Yine de güzeldi, çok romantikti.. Biz yine gelecek!

Pazartesi sabah Maya'yı itinayla "tıktığım" kreş, yarım saat sonra tam işyerimde masama kurulmuş, danışanlar üstüme çullanmadan hemen önce aldığım ve "bu sefer sıcak içeceğim sanki" diye düşündüğüm kahveyi dudaklarıma götürdüğüm anda cebimden arayıp "Maya idrar yolu enfeksiyonu geçiriyor" dedi (kendileri sadece psikolog değil aynı zamanda doktorlar) ve o panikle patronun salatalık turşusu gibi suratına bile bakmadan koştura koştura çıkıp, çocuğu kapıp doktora yollandım. Ufak bir enfeksiyon geçirdiği doğruymuş ama bizim kız sırf kreşe gitmemek için ya da ertesi gün şaşkınlıkla göreceğim üzre sırf 1 saatliğine babanneye gitmemek için tam kapıdan girişte "acıyooo, çiş yoook, acıyoo" diye yaygarayı basıp olayı da pireden deve ediyormuş.. Neyse eve aldım 2 gün, gayet mutluydu. Ben de vitamin desteği ve öğlen 30dk göz dinlendirme arası niyetine eline verdiğim 18 adet (hayır sayıyı abartmıyorum) kitap sayesinde ve hatta akşam babasının gelişine 1 saat kala da önüne tv, tablet, allah ne verdiyse koyarak bir şekilde bu "hastalık üstüne hastalık üstüne hastalık yettin uleyn dönemini" delirmeden geçirdim.

Bu arada bu tv işine yeni başladığımız için, ne izlenir ne sevilir, bu işin raconu nedir bilmiyorum, lütfen bilenler Peppa Pig dışında ama o ayarda öğretici olmayan (bayıyorum ayol herşeyden ders çıkarttıran programlardan) ama eblek de etmeyen öneriler veriniz.. Şarkı türkü, oyuncak tanıtımı ya da şu sürpriz yumurta videolarına ben çok karşıyım ama çizgi film ya da tablette app olabilir. Ben de size Peppa Pig dışında çouğunuzun yanına oturup izlerken gülebileceğiniz "Furchester Hotel", "Masha and the Bear" ve "Mr. Bean Cartoon" önerebilirim şimdiden :) Bir de sesame street'in appleri var, dondurma koymaca falan, onlar da güzel. Maya şu an haftanın 2-3 günü 30dk izliyor, artık 2,5 yaşını geçti, ekransız bu yaşa getirdim yeter bence de :) Ama çok acemiyim, içim dışım Peppa Pig oldu (oh dear..) lütfen yardııım!

Neyse bugün Çarşamba, kreşe geri yolladım ama önceden hazırladım, "bugün kreşte paskalya partisi var, yumurta boyayacaksınız saklayacaksınız ooo partiii vuuu" falan diye gaza getirdim, söylenmeden gitti, arkasına bakmadan girdi ve telefon da gelmedi demek ki bir şekilde duruyor içerde. Yarın gider mi bilmiyorum, çok ısrarcı değilim çünkü Cuma'dan itibaren tam 2 hafta tatil ve yarın gitse de biiir gitmese de.. Ama giderse çok süper olacak çünkü tam 5 aydan bu yana kuaför yüzü görmemiş saçlarımı boyatacağım - biraz da korkuyorum bu sıra başıma gelen dizi felaketlere bir de saçları boyuyoruz diye yakmak falan eklenir mi diye :P Olmadı yandaki gibi keltoş keltoş devam ederiz, ne yapalım..

Paskalya sosyal anlamda biraz yoğun geçecek, dönüşte görüşmek üzere hepimize sağlık, huzur, mutluluk diliyorum!

Not. Meraklısına dipnot; bahar hala gelmedi, sabah kar atıştırıyordu. Hahoyt.

21 yorum:

  1. dilini ısır kışını kaşı. duruyomuş işte çocuk kurcalama yavrum yav :)

    o masha'yı ben evlat edinmek istiyorum o ne tatlı bi çocuktur ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynennn :D Di mi yaaa, ne diye kurcalıyorum ki?!
      Masha başa bela yahu aman.. Bazen kendimi ayı gibi hissediyorum ben :P

      Sil
  2. https://www.youtube.com/watch?v=71hqRT9U0wg&index=3&list=PL0maGUp7cdUkPJgFg9PL0CAqzSDsWo2UR

    biz bunları çok dinlerdik. umarım seversiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkılar çok güzel evet ama bizim kızın o dönemi geçti artık be Özdencim, daha dün arabada "I shot the sheriff" diye bas bas bağırıyordu, ben de "but I didnt kill the deputy" diye eşlik ediyorum tabii :P biz level atladık artık Bob Marley falan kesmiyor :D Ama hala en sevdiği şarkı "If you're going to S.Francisco, you should put some flowers in your hair" tabii :D <3 70leri severiz..

      Sil
  3. Valla benimki gece gündüz Niloya izliyor, bir tek onu sevdi, bana kalsa Masha ve koca ayı izlesin ama "gann gaann" dediği Niloya onun aşkı karışmıyorum artık :)

    YanıtlaSil
  4. Ne guzel yermiş orası oyle ya.Bu arada turıst işkencesi ne ayol:)) durmaya başlamıştır belki du bakalım.Biz kreş vaktı neler yaşıyıcaz allah bilir.Level atlamadan oynanan oyunlar için ne dusunuyorsun bu aralar düşünüyorum basit bi iki oyun yuklesem gunde 15dk fln baksakmı diye ama kararsızım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben denemedim ama deneyenler "hayatta kaldık ve fena da değildi" diyor, ama biraz mazoşist olmak lazım ki bende o iş sıfır..

      Sil
    2. Ay pardon oyun konusunu hiç bilmiyorum var mı bu yaşa uygun oyun? onu bile bilmiyorum :P dediğim gibi ben bu tablet işinde çok yeni ve çok acemiyim..

      Sil
  5. Selamlar, garip bi sekilde surekli ne zaman yazi yazacaginizi bekliyorum :) baglaniyor muyum nedir size:) biz de 3 hafta sonra Prag'a gidiyoruz ailecek. Maya'nin kresteki durumunun degismesine sevindim.Bi de ben haince is yerinden izin alip kendime otel odasi tutuyorum bazen kizim kreste ya da evde dadiyla beraberken. oyle mcdonalds yiyip (vejetaryen olmadan once:) sonra cilginca Tv izleyip sisko sisko uykuya dalmak gibisi yok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ornella onur duydum :) Prag'a da çok yakın arabalıysanız günübirlik aslında hoş bir gezi olabilir..
      Ay Ornella ciddi misin, gerçekten mi yapıyorsun :D Ay koptum şahaneymiş bu! Hani karısından gizli garsoniyer tutan çıtır liselileri atan 50lik adamlar misali hahahaha ama daha iyisiii

      Sil
  6. Harika Kanatlar cok guzel;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) teşekkürler hiç duymamıştım, bakıyorum aaa super wings miş orjinali de..

      Sil
  7. kriz zamanlarında , çok yorgunsam ve hastaysam, ev temizliği sırasında bir de dero hastaysa başvuruyorum tv tablet e . benimki sürekli tv başındaymış :)) gibi görünsede hayır kesinlikle öyle değil.erkek tarafı eve gelince 2 80 1 90 yatıp surviver mıdır ne karın ağrısıysa onu izlediği için çocuk da onla izliyor onu saymıyorum çünkü engel olamıyorum.neyse bizimki harika kanatlar, yılkı atı doru, canım kardeşim seviyor. niloya da izledi yazın biraz ama her an eline tokmağı alıp davulumu çalarım güm güm güm sahura kalkın hergün diye şarkılara başlamadan uzaklaştırdım. dini mesajlar fena yani. canım kardeşim e ben gıcığım ama seviyor işte. tüm karekterler salak yapmacık . harika kanatlar ehh ama doru yu ikimizde seviyoruz. kurtlardan bşraz korktu onun dışında biraz fazla mesajlı da olsa pek rahatsız olmuyorum çünkü arkadaşlık dostluk fedakarlık sorumluluk gibi konular işleniyor. canım kardeşimdeki gibi yangında neler yapmalıyız gibi çocuğun işine yaramayacak büyüklerin alacağı tedbirleri çocuğa anlatmak gibi saçmalıklarla dolu değil. vee ceren biliyor musun canım kardeşim puzzle ı var. sıkıldı uzun zamandır yüzüne bakmıyordu. ve o malum gün eve geldiğimde illaki onu istiyorum demiş çıkarmış ve yapıyordu. kuzumun içine doğmuş :((( hoş kardeş ana baba ölümünden sonra bir çocuğun yaşayacağı 2. büyük tramva imiş. yani işte sevindi mi üzüldü mü bilmem bu işe derocum.

    maya nın çabucak iyileşmesi ve planlarının yatmaması dileğiyle sizi kocaaaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maya cortladığı gibi üstüne dün geceden beri ben de ateşler içindeyim :( Türkiye kaldı %99.. Ya ne özenmiştim..
      Öneriler için çok teşekkürler, bakacağım şimdi.

      Sil
  8. Niloya tavsiye ederim. Denizin favorisi, zararsız ve yararlı bence. Harika kanatlar bende seviyorum ama artık ezberledim. Arı maya. Ayıcık bombo da favorilerden çok tatlı gerçekten. Ve yeni orman kitabı sevdi. Canım kardeşim de seviyor ama bana da garip görünüyor lar. Neyse zevk meselesi.
    Ama gerçekten o süpriz yumurta açma videolarına illet oluyorum. Nasıl birşeydir neden o kadar izleniyor ve ikide bir ekrana geliyor anlamış değilim.
    Aklıma daha geldi can ve ailesi ama bu ve niloya türkçe işine yaramayacak herhalde. ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arı Maya :D Hakikaten nasıl unutmuşum..?! Çok teşekkürler!

      Sil
  9. Çocuk sahibi olmak işkence mi? Sizi hemmmen şükretmeye sevkedecek bir şey yapmaya ya da izlemeye davet ediyorum, biliyorum burası sizin ağlama duvarınız gibi ve her insan gibi sizin de dertlenmeye hakkınız var ama gerçekleri konuşalım, bal gibi şeker gibi bir hayatınız var, Maya hassas bir çocuk olabilir ama gelişimi bunun dışında mükemmel, kızınız 4-5 yaşından sonra pırlanta gibi olunca anlarsınız :3 Bir de seyahatlerinizi çok kıskanıyorum yahu :D Biraz kaba oldu ama söylemem gerekiyordu :D

    Tablet konusuna gelince, 4 yaşındaki kuzenimden bildiğim için Youtube app'inden videoları çocuğun eline vermeyi önermiyorum çünkü çizgifilm videosundan büyükler için yapılmış kanlı animasyonlara geçebiliyorlar, çizgifilm videolarını indirip izletmeyi tavsiye ederim, Youtube'dan video indirmek çok kolay, google'dan bakabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım inşallah dediğin gibi büyüdükçe unutturur bu dertleri..

      Sil
  10. Tatil iyi gelmiştir sonu ateşle sonlansa da ama olsun. Hala görmemiş biri olarak Prag'ı görmeyi çok istiyorum. Maya'nın kreşindekiler beni bile delirtmeye başladı, çocuk napsın. 2,5 yaşına kadar ekransız bir hayat sunabildiğin için vallaha seni tebrik ediyorum. Çizgi film önerim maalesef hiç yok be güzelim. Çocuğa tv izletmeyecez diye kendimizi yırttık ama bizim kıza anneanne ile babaanne dönüşümlü baktıkları için bizimki dizi manyağı oldu çıktı (22 aylık bu arada)
    Saçlar iyi olacak bak gör :) hem bu ara ne olursa olsun seni şaşırtamaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Fena olmadı, biraz koyu oldu ama güneşi görünce hemen açılıyor zaten..

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!