14 Nisan 2016 Perşembe

Büyük planlar, projeler..

"Her bebek kısmetiyle gelir" derler.. Bu sözün doğruluğuna inanıyorum. Sadece maddi anlamda düşünmemek lazım, mesela bu bebek bana düşünce bazında kısmetle geldi. 4 kişilik bir aile olmanın getireceklerini düşününce, yaşamımın en azından gelecek 3 senesini planlama ihtiyacı içine girdim. Yeni bir bebeğimiz olmasaydı, bu Eylül itibarıyle, Maya yeni başlayacağı anaokuluna alışır alışmaz ben de tam zamanlı terapistliğe geri dönecektim. Bir de 3 senedir rafa kalkan doktora tezimi yazıp bitirme planım vardı. Hayat; ufacık bir etkiyle tüm planları kökten değiştirtebiliyor insana :)

İnşallah iki numara bebeğimize sağlıkla kavuşabilirsek, Maya'ya 2 sene boyunca verdiğim ana kucağını ona da vermek istiyorum. 2 yaştan önce kreşe hala karşıyım ve yaşam koşullarım gereği bakıcı / aile büyüğü gibi bir şansım olmadığı için, çocuklarımı kendim büyütmeyi tercih ediyorum. Bu kariyerime 4-5 senelik bir boşluk katsa da, şu ana dek pişman olmadım ve ikinci çocukla da çok yorulacağımı biliyor ama pişman olacağımı düşünmüyorum. Maya'da olduğu gibi, 2 yaş sonrası yine yavaş yavaş yazı zamanlı, anaokulu yaşı geldiğinde ise tam zamanlı işe dönmek umudum ve planım.. 5 senelik boşluktan sonra tabii ki zor olacak bu dönüş fakat 5 sene içinde de boş boş oturmayacağım, bir şekilde mesleğimden kopmayacağım, en azından okuyorum, yaşam boyu eğitimime devam ediyorum, o nedenle elbet bir kapı açılır diye umuyorum.. Şimdiden 3 sene sonrasını düşünmek de anlamsız, o nedenle bakalım, hakkımızda en hayırlısı olsun inşallah.. İçim kariyer konusunda rahat.

Fakat; açıkcası başka büyük projeler de aklımı çelmiyor değil. Dost sohbeti sırasında açılan bir konu üzerine bu bloğumu biraz daha zenginleştirip, biraz daha kitabi bilgiler ekleyip, özel yaşamı çıkartıp bir yazılı basılı "Öğrenen Anne Serisi" hazırlama fikri gündeme geldi. Gelişim ve klinik alanlardaki psikoloji eğitimim ve deneyimimi yazıya döküp, üstüne annelik deneyimimi eklersem sanırım ortaya hem okuru memnun edebilecek, hem de üretmeyi seven bir insan olarak beni geride anlamlı bir eser bırakma hissiyle kuşatacak çok güzel bir fikir bu. İtiraf edeyim; beni uzun zamandır böyle heyecanlandıran çok fazla proje çıkmamıştı. Sizler ne düşünürsünüz? Fikirleriniz benim için değerli..

Eğer kitap işine girişirsem; ne yazık ki bloğu kapatmam gerekecek çünkü çocuklardan kalan zamanımı adam gibi bir eser hazırlamaya harcamak isterim. Burdaki yazıları kopyalamak değil de, konulara ayırmak, yeniden gözden geçirmek, içine psikolojik altyapı katmak baya ciddi bir çaba gerektirecek ve bu beni heyecanlandırıyor. Fakat bunu yapacaksam, Öğrenen Anne'ye veda etmemiz de gerekecek ve her ne kadar bu yola yalnız başıma çıkmış olsam da, bugün sayıları binleri geçen okur ve aktif yorumcu da bana katıldığı için, bloğu artık kişisel malımmış gibi göremiyorum. Sizlerden gelen tepkiler de bana hep yalnız olmadığımı, burda bir aile olduğumuzu hissettirdi, o nedenle bloğa hep birlikte yavaş yavaş, kendimizi hazırlayarak veda edelim istiyorum.

Bunun için, kapanış günümüz olarak kızımın 3. yaş gününü; 31 Mayıs 2016'yı belirledim. O zamana dek hem biraz blogda ele almak istediğim son yazıları toparlarım, taslakları eritirim, hem de yavaş yavaş birlikte alışırız Öğrenen Anne'nin yokluğuna diye düşündüm. Çünkü Öğrenen Anne'yi kapatmak en azından benim için çok büyük bir boşluk yaratacak, buraları özleyeceğim, bu da bir gerçek..

Burada çok güzel dostluklar kurduk, birbir bloglarımızı şenlendirdik, bazılarınızla birebir tanıştık ve görüştük, bir çoğunuzla ise sosyal medyadan iletişim kurduk. Bu güzel dostlukları devam ettirmeyi çok isterim. Fakat; bir yandan da blog dediğim gibi kontrolümün çok dışında büyüdü ve kontrolü benim elimden çıkıp kamuya ait olmaya başladı. Bu da; samimi ilişkileri, küçük çaplı sosyal ortamları, anonimlik yerine kişiselliği seven bir insan olduğum için beni zorluyor. Sık sık reklam teklifleri alıyor ve ticarileşmemek için geri çeviriyorum, yazılarım bazen çalınıyor ve "uzman" bloglarda izinsiz yayınlanıyor, etik hassasiyeti olan bir insan olarak çok zorlansam da şakaya vurmaya, bu ahlaki yozlaşmaya fazla takılmamaya çalışıyorum. Bazen de söylediklerim ailemizin dışından gelen, beni ve sizleri tanımayan bazı ziyaretçiler tarafından yanlış anlaşılıyor, hiç hak etmediğim eleştirilere maruz kalıp, yoktan yere üzülüyorum. Sizlerin sorunlarına kafa yorduğum zaman, sizi aile gibi önemsediğim ve ciddiye aldığım için, yemek masasında eşimi dahi dinlemiyor olabiliyorum, yorumları tek tek cevaplayayım derken cumartesi sabahı kendime ayırabildiğim tek saat geçip gidebiliyor. Kısacası Öğrenen Anne'nin büyümesi beni yoruyor.. Artık daha fazla büyümesin, genişlemesin, iyice elden avuçtan kaçıp gitmesin istiyorum..

Bu nedenle; bana en doğru görünen kararı vererek, 31 Mayıs 2016 günü bloğumu sonlandıracağım. Yazma aşkımı biraz kitaba yönlendireceğim. Anneliği ise artık inşallah tek değil çifte bücürüklerden öğrenmeye, "Yaşam Boyu Öğrenen Anne" olmaya devam edeceğim.. Niyetim daha az blogda, daha çok hayatta olmak. Buna hem benim, hem ailemin ihtiyacı var.

31 Mayıs'a dek önümüzde baya bir zaman var. Hep birlikte yavaş yavaş, sanki bir evden taşınır gibi, tüm hatıraları toparlayalım, eksik kalan yerleri onarıp yamayalım, bir sonraki adıma hazırlanalım istiyorum. Umarım bu vedanın, bu yeni bir başlangıca gebe olan bitişin altından güçlenerek, hep birlikte kalkarız.. Desteğiniz ve yorumlarınız için şimdiden hepinize teşekkürler..!

56 yorum:

  1. yook sevmedim bu fikri kapatma en azından girip eski yazılarından faydalanan çok insan olur arada bir gelir ceee der gidersin ama kapatmaaa :) tabi bu benim fikrim :) blog açtığımdan beri edindiğim dostluklar benim icin cok onemli sende onlardan birisin o yüzden mutlu olmanı isterim ve sana nasıl iyi gelecekse öyle yap güzel şeyler üreteceğine eminimmm cnm ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Gülşahcım :) Dostluklar bitmez ki, kalır bence..

      Sil
  2. Kitap süper bir fikir. Şimdiden yolun açık olsun Ceren. Eğer seni heyecanlandırıyorsa git peşinden. Ama bloğun kapanma fikri beni üzdü doğrusu. Çünkü hem anne hem de psikolog olarak görüşlerine ihtiyaç duyuyor, yazılarını merakla ve keyifle okuyordum. Blog işi ciddi vakit ayrılması gereken bir iş biliyorum. Bloğunu daha sık güncelleyenler için daha da ciddi bir iş. Yorumlara tek tek cevap vermen de ayrı bir özveri. Belki bloğu kapatmak yerine şöyle birşey yapsan, mesela yorumlara cevap yazmayı bıraksan. Ya da ilk etapta blogdaki kitaba girebilecek türden yazılarını derleyip onlarla kitabı başlatsan. Gerçi akademik bir yayın mı olacak onu tam anlamadım ama blog yazılarından kitabı çıkan 3 kişi tanıyorum. Yine de her türlü kararına saygım sonsuz ve seni tanımaktan ötürü mutluyum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten heyecanlandırıyor :) Uzun zamandır böyle hissetmemiştim, çok fazla hayalim yoktu, bu da beni üzüyordu.. Yorumlara cevap vermekten ve kişisel ilişkiler kurmaktan hoşlandığım için biraz yorucu olmaya başladı blog benim için, yorumlara cevap verilmediğinde ben o bloğu ciddiye almıyorum, samimi bulmuyorum, bu nedenle yapamam onu :)

      Sil
  3. Merhaba!
    İlk defa bir yorum yazacağım buraya...
    Her sabah işte bilgisayarı açtıktan sonra ilk işim bugün öğrenen anne ne yazmış acaba diyerek blogu açmak... Bazı yazılarınızı bir daha bir daha okumak...
    22 aylık bir oğlum, kendimce yazdığım bir blogum var; çocuklu ve çalışan anne olarak bu hayata alışırken takip etmekten zevk aldığım ve gerçek anlamda yazdıklarıyla beni etkileyen sizi takip etmeyi seviyorum.
    Öneride bulunmak hakkım değil; ama kapatmayın blogu nolur :)
    Belki ayda bir belki yılda bir de yazsanız ya da hiç de yazmasanız kapatmayın.
    Kitap fikri için şimdiden tebrikler! Umarım her şey gönlünüze göre olur.
    Sevgiler, Maya'ya Öpücükler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece çok teşekkür ederim yorumunuz için :)
      Ayda yılda bir yazdıktan sonra, sizce de anlamsız değil mi? Zaten takip edenler etmez olacak, bir anlamı kalmayacak, kişiselliği kalmayacak bence..

      Sil
  4. Cerencim,
    Kitap kararına da bebek kararın kadar sevindim inan ki :) ne kadar annelik deneyimlerini kitaplaştırmak almış yürümüş bir furya olsa da, senin fark yaratacağını; söyleyecek anlamlı ve altı dolu Sözlerin olduğunu düşünüyorum. Şimdiden yolun açık olsun!
    Ancak acizane fikrimdir; senin Kitabı'nın okuyucu kitlesi yine bu blog çevresiyle seni tanımış olan ve Yakınlarına tavsiye eden anneler olacak.. Hazır böyle bir tanınırlık, fikirlerine yöntemlerine güvenilirlik ve binleri aşan Sayı elde etmişken buradan kopman seni malesef unutturabilir... Biraz ticari yönünü de düşünmeli sosyal medyayla bağlarını tamamen koparmamalısın-diye düşünüyorum.
    Bu noktada ne yapılabilire gelirsek; blog yazılarını asıl yazılarının demo'su olacak şekilde kısa tutabilirsin; yorumlara özellikle iyi dilek ve tasvip içerenlere tek tek cevap yapmaktansa; Tartışmalı ve ya karşı fikir belirtenlere kısa ve uzlaşmacı cevaplar yazarak, yorum cevaplama konusunda seçici olabilirsin.
    Tabi ki ben bloğunu kapatmana duygusal olarak yaklaşmıyorum. Ayrıca ne zaman ihtiyaç duysam er ya da geç cevaplayacağını biliyorum.. Çok haklısın zaman ve psikolojik olarak etkilenme konularında, ama madem bu işe girdin, Kitabı'n için gündemde kalma, merak uyandırma, marketing olaylarını da göz ardı etme derim. Şans seninle olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım yanlış anlamışsın, annelik deneyimlerimi kitaplaştırmaya hiç niyetim yok, kişisel herşeyi çıkaracağım ve genel bilgiler kılavuz yazıları koyacağım. O tip anne kitaplarını ben de sevmiyor ve sıkıcı buluyorum, kendin yaz kendin oku misali..
      Unutulmaktan korkmuyorum, bence Öğrenen Anne biraz zamanını doldurdu, zamanında ayrılmayı bilmeli diye düşünüyorum ;) Kabak tadı vermeden..

      Sil
    2. O zaman tamam canıııım :) bloğu kapatıp, kitaba, araştırmalara, kendine ve ailene zaman ayırmak sonuna kadar haklı ve doğru bir karar. Kitabı'nı heyecanla bekliyor olacağım!

      Sil
  5. Senin adına gerçekten sevindim ceren. Bebek içinde kitap içinde.
    Blog açık kalsın. Fikirlerinden faydalanacak birçok insan olmaya devam edecektir diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  6. hem sevindim hem üzüldüm... Senin için hayırlı olsun cerencim,kendin için ailen için en doğrusunu sen bilirsin. Ama kapatma bloğu bence ;)

    bu arada 2 numero kaç haftalık oldu :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Ahucum..
      İkinci trimesterdayız :)

      Sil
    2. mutluluk tavan ozaman :D tadınız çıkar. Asya daha 15 aylık ben şimdiden özledim hamilelği yeni doğan kokusunu...

      Sil
  7. kitap için sevindim ama blogu kapatma fikrini hiç sevmedim be ceren..kuzum hormonların sana oyun oynuyor olmasın :p kapatma bence yazmaya devam et, ben hem bilgi dolu yazılarını hem de maya'nın maceralarını okumayı çok seviyorum. gitme bee yaz sen yaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D hormonlar değil canım vakitsizlik ayrıca yazılar kendini tekrarlamaya başladı ve çok zevkle yazamıyorum çünkü samimi yazamıyorum sanki bu kadar kalabalık olunca, insana bi sorumluluk hissi geliyor ay şunu demiyim ay bunu bin kez araştırmadan yazmayayım falan derken yoruldum :)

      Sil
  8. Kitap için şimdiden heycanlandım. Çok güzel bir fikir olmuş bu. Sabırsızlıkla izliyorum gelişmeleri. Şimdiden hayırlı olsun diyelim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, ben de çok heyecanlıyım, umarım altından kalkabilirim layıkıyla..

      Sil
  9. Her iki haber için de tebrik ederim. İkisi de harika ama öğrenen annenin kapatılacak olmasına üzüldüm biraz.Ben ki henüz anne bile değilim.Ona rağmen (zaman zaman okuduklarımdan sonra çocuk yapma fikrinden vazgeçsem de:P) keyifle ve ilgiyle takip ediyorum.Şaka bir yana, hepsini okumasam bile bu yazıların burada olduklarını bilmek bana güven veriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Valla nüfus planlaması gibi oldu bazı yazılar ama napiim anneliğin gerçekleri bu Bahar, hep çiçek böcek yazmamak lazım..

      Sil
  10. Çok güzel bir haber hayırlı olsun heyecanın daim olsun :)) Diğer blogunu kapatmayacağını düşünüyorum bu yüzden herhalde oradan haberini alırım diye avunuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;) O özel bloğum evet kapanmaz o..

      Sil
  11. Umarım her şey istediğiniz gibi olur. Öğrenen Anne'nin kapanması beni çok üzecek, kendinizi zorlamanızı istemem ama çok hoşuma gidiyordu sizi okumak, bir dost gibi olmuştunuz ya sanki arkadaş gibiydik of...Sürpriz yumurta hakkındaki gelişmeleri okuyamayacağım için de üzgünüm ayrıca :\

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nikki.. Valla ikinci çocuk ilki gibi olmuyor, yazacak bişey yok aynı bildiğin hamilelik :D

      Sil
  12. Ceren, burası senin rahatladığın, bazen sövüp saydığın, bazen mutluluk dizelerini saydığın, mizahla hayatının dedikodusunu yaptığın, seni hafifleten yerin değil mi? Sadece biz değil sen de yararlandın Öğrenen Anne'den haksız mıyım? Kitap projesi süpppeeeeer ötesi şahane haber ama bu işin eğlencesiydi yahu. Kesinlikle vakit aldığı kesin. Senin naifliğin, şeffaflığında başka bir anne bloğu okumadığım kesin. Demek ki bu tür blogların doğal akışında bu var. Bir yerde bitmesi gerekliliği. Anlıyorum seni kararına saygı duyuyorum. Her şeyden öte seni mutlu görmek beni de mutlu ediyor. Fakat yine de özel yaşamını mizahla anlattığın hafif yazılarını özliycem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acele ve şaşkınlıktan bir sürü kelime tekrarı filan yapmışım. Ve yazmayı unutmuşum, bana kattığın her şey için teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Değil işte kuzucum yaaa, kendim olamıyorum ben artık.. Özelden çıktı çünkü.. Öğrenen Anne bir dönem beni sırtında taşıdı çok rahatlattı yazarken ama şimdi ben onu sırtımda taşıyorum ve zorlanıyorum kucağımda bi çocuk karnımda bi ççocuk hayat vs de derken.. Anladın sen beni ama..
      Bitmesi, yeni bir başlangıç gibi düşünüyorum ben..
      Ben teşekkür ederim, tek başıma yazıp okuyor olsaydım bu noktaya asla gelemezdim ki..

      Sil
    3. Hangi psikolog yazılarında yorgan çocuğun üzerinden kaymasin diye bulduğu yaratıcı fikri yazabilir : D

      Ehehe. Tamam tamam cok acayip haklısın. Zaten bu sebeplerden gerceksin.

      Sil
  13. Kitap haberi harikaaa,hersey istedıgın gbı olur umarım.Ama blogun kapanması:(bencilce belki ama cok uzuldum gerıye donup okumaktan keyıf aldıgım yazıların bıle var ki senın şefaflıgın ve samimiyetın,mizah anlayısına bayılıyorummm! Hem iki numeroyu merak edıyorum(uz).Tabiki çok zaman ve enerjı aldıgıda kesin.Hem bu kitapla mesleğinden de kopmamıs olucaksın.Baska bir blogun daha yokmuydu? Birde profesyonel yazı dizisi olarak devam edicekmisin baska bir blogla? Cok sordum kafam karıstı ne bilim garıp bi gun gecırdım de cooook opuyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarımmmm! <3 Anne bloğu yazmak istemiyorum bundan sonra, öyle diyeyim.. Miyadını doldurdu benim için sanırım..

      Sil
  14. Cerenimmmm, çok sevindim ama çok, kitap yazmak bence bir insanın geride bırakacağı en en kıymetli eser...
    Kapatma fikrine gelince içim burkulmadı dsem yalan olur... Sen benim için Cerenin, bu blogun ne anlama geldiğini gayet iyi biliyorsun. Ela Masal'ın karnımda büyümeden kafamda büyümesine sebep olan, beni şiddetle karşı çıktığım anneliğe alıştıran yegane mekan burası, annelik evim, annelik okulum, başucu blogum...Ayyyy ağlıcam sanırım. Ama daha da çok ne üzdü dersen yeni gelecek bıcırıkla yaşayacağın maceraları, yeni bir çocuk ve yeni güzellikler ve artı zorlukları öğrenemeyecek olmak, çok yakın tanıdığın bir ailenin artık geleceğine ortak olamamak gibi tuhaf, koca bir hüzün oturdu göğsüme...Ne yani seni göremicek miyiz oğlunla? Rüyamda gördüm, oğlun vardı, sapsarı, maviş gözlü bir tontiş. Ya Eric dedin adına ya Ethan, hatırlamıyorum... Herneyse...Ya Ceren, nasıl haber alıcaz senden, onu söylesene, çok özlicem çok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haaa, sonra bilinçaltımı nasıl etkilediysen, hatırlasana bahsetmiştim sana, doktorun bana doğum için verdiği tarih 31 MAYISTI!!!Ama Ela 29 Mayısta geldi, orası başka:))) Ne duygu sömürüsü yaptım beeee:)))

      Sil
    2. Yine geldim, bişey dicem ve gidicem. Kişisel şeyleri silip bilgi mahiyetindeki kısımları bırakıcam demişsin. Şimdi blog aynı zamanda günlük gibi senin duygularını anılarını barındırıyo ya, Maya büyüyünce bence okuyabilirse çok mutlu olur. Yani silme, kopyasını al, ne bileyim blogu yedekle dışarıya kapalı yeni bi blog açıp içine al falan. Ya bir de bir sürü şey yazdım ama asıl dicem bişey vardı, gözlerim doldu inan, Maya'yı çok seviyorum, en az seni sevdiğim kadar. Bende hep sarıp sarmalanma hissi uyandırdı ve ben bu hissi çok az bebeğe karşı hissederim. Herşey için teşekkür ederim ikinize de. Öpücük, kalp:)

      Sil
    3. Aaaa ne oğlu yahu, bak burda biri daha oğlan dedi ben de şaşırdım :D Valla ben de merak ediyorum şimdi! Doğuma dek öğrenmeme kararı aldık biz bu sefer..
      Ay çok tatlı yazmışsın hem duygulandım hem de 2 sene ncesine gittim valla Bahar, ben de çok sarılıyor öpüyorum..

      Sil
  15. Kitap fikri super ama kapatma lutfen. Arada sırada firsatin olursa guncellemeler yap, iki cocuklu hayattan bahset. Ben sizi ozlerim ama, cok alistim :)
    Aslinda tek cocuklu ogrenen anne olarak blog bir doyum noktasina ulasmis olabilir ama suprizinle konsepti de degistirdin. Simdi kucuk cocuklu bir hamile, sonra iki cocuklu bir anne olarak tekrara dusmeden blogu devam ettirebilirsin. Ayrıca bence reklam da almanin bir sorunu yok, soniuta sen buraya ciddi anlamda bir mesai harcıyorsun. Bunun maddi bir karsilıgü olmasi cok dogal. Tabi ki zaman en kıymetli sey.ama ben tamamen kapanmasindansa ayda bir kere bile olsâ son durumlarla ilgili kucik bor yazi tercih ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben de alıştım, ben de özliycem ama biliyorum bu noktada durmak benim için doğru karar Confused Mom.. Valla zor bir karar oluyor..... <3

      Sil
  16. Kitap fikri güzel.. Umarım dilediğin gibi olur. Ama blog kapanmasın. Yazmasan da yorumlara bakmasan da kalsın bence. Kitap için de faydası olur inan..
    Üzüldüm bak şimdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) üzülme yahu, her bitiş yeni bir başlangıç..

      Sil
  17. Kitap fikrine bayıldım ama herkesin de ilettiği gibi özellikle takip ettiğim sayılı, kaliteli bloglar arasında olan Öğrenen Anne'nin kapanacak olmasına üzüldüm. Lütfen bir kez daha düşünüüüüün:(:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çok düşündüm sevgili Mürvet, bu benim ve ailem için en doğru karar inan ki. Hem daha zaman var, birikmiş yazmak istediğim yazılar da var. beraberce alışırız kapanışa merak etme :)

      Sil
  18. Ne kadar guzel haberler geliyor sizden! Yazi diliniz cok akici ustelik sizi cok da samimi buluyorum. Kitabinizi da cok severek okurum, eminim! (Ki ben her iki blogunuzu da kesfettigimden beri cok severek okuyorum, ustelik annelik mecrasina cok yabanci olmama ragmen, bu icerikte okudugum tek blog sizsiniz).
    Simdiden bol sans! Lutfen diger blogunuzu ihmal etmeyin:)
    Sevgiler
    Aslihan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sidikli Kontes :) Diğer bloğuma ve paralel olarak hayata da daha fazla zaman ayıracağımı düşünüyorum bu sayede.. Çok sevgiler!

      Sil
  19. Merhaba Ceren
    Oncelikle yeni bebek için tebrikler.. çok ama çok güzel bir haber ( daha önceki postunda tebrik edemedim. Gönder tuşuna basmadan önce benim bebenin ağlama krizine maruz kaldım:)
    Yeni fikrine bayıldım.. Ne guzel bir fikir! Böyle bir kitabı okumaktan büyük bir zevk alırım.
    Blogu kapatman ilk "ya niye ki?" diye dusundurse de seni haklı buluyorum. Blogu açık bırakıp artık yazmamak ya da ara ara yazmak çözüm gibi durmuyor. Bir şeyi yarı ilgisiz bırakma halinin zaman içinde, şu anki durumdan da yorucu bir hale geldiğine inanıyorum.
    Geçenlerde bir şeyle uğraşırken sen geldin aklıma :) Her yoruma cevap veriyorsun karşı taraf için çok güzel fakat yorucu değil mi? diye düşünürken buldum kendimi.
    Şu güne kadar ki tüm samimiyetine ve yazılarına tesekkurler:)
    Yeni hikayelerinde buluşmak üzere..
    blackbug

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler blackbug :D Olumlu motivasyon için özellikle.. İşte tam da buydu yani ilgisizce terk etmek yerine bir sonu, uğurlanmayı hak ediyor bence de :) Kesinlikle çok yorucu, emeğime değdi hiç pişman olmadım insanlardan gelen güzel tepkiler beni de motive etti ama gerçekten yorucu, özellikle iki çocuk, bir kitap ve hayat girince.. Çok sevgiler!

      Sil
  20. Ceren,
    on dakika içerisinde son üç yazını art arda okuyup önce hamile olduğunu sonra da bloğu sonlandırma kararını öğrendim. Sevineyim mi üzüleyim mi bilemedim. Sonuç olarak senin ve ailen için çok sevindim, okuyucun olarak üzüldüm. Gerekçelerini anlasam da; böyle keskin bir karar almaktansa konuyu zamana yaymayı neden düşünmediğini anlamadım.
    Her neyse kapatmazsan sevinir, kapatırsan küsmeyiz:) En azından yeni bebeğinle iligli güzel haberlerden mahrum bırakma bizi olur mu?
    Kocaman öpücükler,
    Ç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ç. :D 10 dakikada sana Almanya Brezilya dünya kupası final maçı izletir gibi olmuşum resmen!
      E zamana yaydım işte 31 Mayıs teeee ne zaman :D Yakın dostlarla bir şekilde sosyal medyadan, özel hayattan falan buluştuk, kopmayalım dersen bi mail at bu mercilerdeysen.. Öpüyorum seni de üzümü de <3

      Sil
  21. Ceren çok tatlısın:) takipçilerinin sorunlarını düşünmekten eşine kulak veremez mi oldun:))) ne güzel bir insansın sen:)
    canıgönülden destekliyorum seni, hem kitap olayında hem de bloga veda konusunda. Şöyle ki; ben de bundan iki önceki yazını okuduktan sonra birden doyduğumu farkettim bu bloga(olumsuz bişey olarak düşünme bunu, burdan verebileceğin bişey kalmadığını ya da mekan değişikliğine gitmen gerektiğini düşündüm, zaten uzun süredir bunun sinyallerini veriyordun). O kadar çok yararlandım ki senden, üzerimde çok hakkın var inan. Yeni yavrunun sana çok iyi geleceğine inanıyorum, o kadar güzel bir enerji yayıyorsun ki Allah daim etsin. Bence de ailene odaklanmalısın. Kitap konusunda çok başarılı olacağına eminim. Seni buralarda görmemek üzücü olacak tabi ki ama tekrardan bir kitapla görmek de çok mutlu edecek. Bir sürü insanın duasını almış olarak veda edeceksin burdan, kıymetini bil ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkürler Songülcüm, gerçekten de gelen yorumlardan sonra "güzel bir iş çıkarmışım" diye sevindim, en büyük motivasyon bu bana.. Tadında bırakmak lazım.

      Sil
  22. Seni çok iyi anlıyorum ve verdiğin kararın yazdıklarından pay biçerek senin için doğru olduğuna inanıyorum ama ben senden ayrılmaya hazır değilim ceren :( Seni çok uzun zamandır takip ediyorum çocuğum olmamasına rağmen. 20lerimin başındayım hayatı yeni yeni öğreniyor ve kendi hayatımı öğrendiklerimle dizayn etmeye çalışıyorum. Her şeyin daha çok başındayım yani bazen bunalıyorum bloğuna geliyorum seni okumak iyi geliyor senin gibi güzel bir insanı -senin haberin olmasa bile- tanımak hayatıma dahil etmiş olmak beni mutlu ediyor. Ben seni hayatımdan çıkarmak istemiyorum bilmek istiyorum oralarda bir ceren var beyaz atlı prensi ve minik mayasıyla - ve yeni bebişiyle - orda! bloğuna girip okumak sanki eski bir arkadaşımdan haber almak gibi belki saçma ama o samimiyeti yarattın bende bilmiyorum belki de gizli sadece belirli kişilerin olduğu bir blog açabilirsin içini dökmek normal aklına eseni söylemek ya da paylaşmak istediklerini paylaşacağın bence bunu bir düşün :) seni seviyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gurur duydum, iyi bir iş çıkardığımı söyleyen bunca yorumdan ve güzel dileklerden sonra inan benim için de zor olacak ama, benim ve ailem için şu an böyle bir adıma gerek var inan ki. Yazmayı ben de seviyorum, iletişimi seviyorum ama şu an bana yarardan çok zarar veriyor..
      Ama merak etme, kalpler bir dünyanın neresinde olursak olalım :)

      Sil
  23. Şimdi ben oturdum ağlıyorum,valla bak,daha çocuğum yokken başlamıştım okumaya,tek tek hepsini okumuştum,şimdi oğlum var 1 yaşında,çok çok üzüldüm,ilk defa yazıyorum sanırım yorum ü..O kadar üzüldüm kiiki kelimeyi toparlayamıyorum şu an,saçma sapan anlaşılmaz bişeyler yazdım..Her şey gönlünüzce olur umarım,bebek için ve kitap için çok sevindim gerçekten ama blog için daşırı derecede üzüldüm..����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay durun Melike ağlamayın ya, ay çok duygulandım bu sevgi seli karşısında.. Ne diyeceğimi ben de bilemedim. İnanın çok zorlanıyorum, zorlanmasam devam ederim, ben de seviyorum bloğu ve yazmayı.. Her bitişte yeni bir başlangıç vardır unutmayın, belki bana yazmamak size de okumamak çok daha iyi gelecek, kendimizi biraz dışarılara atalım yaz geliyor, mis gibi hava, eminim herşey çok güzel olacak :)

      Sil
  24. Heyy, ben mutlu olup musmutlu yorum atcaktım. Benim için çok hızlı oldu bu yalnız. Ben yavaş yavaş sindiririm artık. :D

    Birincisi, tabiki de, miniğin. Sağlıkla, huzurla kucağına alırsın inşallah. Vee, Allah'ım nolur, uslu,sakiiin,misler gibi saatlerce uyuyaaan,gazsız, verdiğini yiyip devamını bekleyen,hasta olmayan,ateşlenmeyen bir bebek nasip et! Aminnn. :D Her anınız mutlulukla geçsin, Maya'da hiç üzülmeden, sıkıntı yaşamadan güzel güzel kalabalık ailenin tadını çıkarın...

    Kitap fikri çok hoşuma gitti. Gözlerin pırıl pırıl, büyük bir hevesle üzerinde çalışacağından eminim. Yeni hayaller, yepyeni başlangıçlar hayatına tazelik ve enerji getirecektir aynı bahar gibi.

    Bloğu kapatıyor olmanı anlıyor olmama rağmen, beni ne kadar üzdü bilemezsin. Olsun, önemli olan, bundan sonra reelde daha kaliteli yaşayabilmen. Biliyor musun, aslında bu, bir çok insana örnek de olmalı. Arada, iyiyim, yaşıyorum, çok zoor, hiç de bile acayip tatlılar, siz de yapın, falan yazarsan da mutlu oluruz bence. :D

    (Çocuğunun burnu hastalıktan kurtulmayan sayın anneler, bloğunuzu yoruma ekleyin!:P :D)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler <3 Güzel dileklerinin hepsine aminnn! :)

      Sil
  25. Cerencim minik kuzu hayırlı olsun evinizin neşesine mutluluğuna bolluk katsın.
    bloğu kapatmen herkes gibi beni de üzüyor,sanki güzel bir kitabın sonuna gelmiş gibiyim.ama kitap fikri harika gerçekten de.senin yazıların o kadar akıcı ki kitapla birlikle sözcüklerin cümlelerin evlerini bulacaklar.
    buradaki yazılarını okumak bana tahmin edemeyeceğin kadar cok sey kattı ve her zaman çok değerli bilgiler olarak aklımda kalacaklar.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tubacım çok teşekkür ederim.. <3

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!