11 Nisan 2016 Pazartesi

İkinci çocuğa karar verişimizin hikayesi

Bir önceki postumda, son dakika golü gibi verdiğim sürpriz haberi azıcık açayım. Nasıl oldu da, "tek çocuklu ve mutluyuz" derken derken, birden "arkayı dörtleme" kararı aldık, anlatayım:

Öncelikle, bir tek çocuk olarak, bir tek çocukla evli olarak, etrafımda bir sürü tek çocuk olarak büyüyerek falan çok bilmiş ve uzman bir şekilde söyleyebilirim kiii, fikrim asla değişmedi, tek çocuk bence muhteşem bir şey. Hiç de öyle dedikleri gibi bencillikle, paylaşmayı bilmemekle, tuhaf kişilik ve karakter sorunları, sosyal sorunlarla ilişkili değil, hatta bir psikolog olarak çok çocuklu ailelerdeki çocukların tek çocuklardan daha fazla psikolojik ve sosyal sorun yaşadıkları üzerine bir sürü makale sunabilirim size. Bu "tek çocuk çok sorunlu bişi" geyiğini de ortaya 2 ve daha çok çocuklu ailelerde, sırf tek çocuk arkadaşlarının sahip olduğu imkanları kıskanarak büyüyen ve bunu aşamamış insanların attığını düşünüyorum valla, nokta. Tek çocuk hem ailenin imkanlarını zorlamadan en üst düzeyde sunabilmesi, hem çocukluğundan itibaren yetişkinlerin sosyal ortam ve kurallarına aşina ve adapte olduğu, hem de yıpratıcı kardeş çatışmaları, ailedeki dengesizlikler vs'den nasibini almadan büyüyebildiği için bence şanslıdır ve ailesi için de şanstır. Bu fikrim asla değişmedi, bunu öncelikle belirteyim. Zaten hep söylerim, Allah herkese istediği sayıda çocuğu hazır olduğunu düşündüğü zamanda versin. Tek ya da çok çocuk değil mesele, layıkıyla bakabilmek, büyütebilmek..

Şimdi gelelim, biz iki tek çocuk, tek olmaktan gururlu çocuk, neden "arkayı dörtleme"ye karar verdik. Durum şudur arkadaşlar:

Ekim ayının başında, felekten çaldığımız romantik bir gece sevgilimle başbaşa dışarı çıktık ve 3-5 kokteyl yuvarlayıp, çakırkeyif, el ele sokaklarda yürürken de ikinci çocuğa karar verip eve döndük. Olan, tek cümlede özetlemek gerekirse, aynen buydu..

Aslında ikimiz de birbirimize çaktırmadan, yaşadığımız sürpriz hamilelik ve düşük sonrasında ikinci bir çocuk yapmalı mı yapmamalı mı diye düşünüyormuşuz.. Neden yapmamalı sorusuna verecek cevabım çoktu da (burada uzun uzun yazmıştım tek çocuk(lu) olmanın faydalarını) neden yapmalı sorusuna pek cevabım yoktu. Şimdi var; çünkü bir evladım(ız) daha olsun istiyorum(uz). Başka hiç bir nedeni yok. Kardeşin şart olduğuna kesinlikle inanmıyorum, açıkcası ikinci çocuğu da kızıma kardeş olsun diye yapmış olmayı istemezdim. İkinci bir çocuğu sadece ikinci bir çocuk istediğim için, bu fikir içimi ısıttığı, kalbimde minik kelebek kanatları hissettirdiği için yapmak istedim..

Benim ikinci çocuğun aleyhine düşünmeme neden olan 3 temel korkum vardı:

1. Maya'ya hamileliğimde yaşadığım sıkıntıların tekrar etmesi, yani 2'li test sonucunun kötü çıkması, o Allah kimseye vermesin diyeceğim karar sürecini yaşama olasılığı, Koriyonik Villus Örnekleme testini tekrar yaşama olasılığı, sonrasında yaşadığım ve erken doğuma neden olan gebelik kolestazının tekrar etme olasılığı. (çünkü tüm bunları yaşamış olmam ve ilerleyen yaşım nedeniyle belki de tekrar yaşamamın yüksek olasılık olması, yoktan yere sağlığımı / bebeğin sağlığını bozmam)

2. Duygusal anlamda hassas bir çocuk olan Maya'mın yeni bir bebeğin gelişine karşı gösterebileceği olumsuz tutum ve davranışlar. Biricik kızımla uyumu yeni yakalamışken, ellerimden kayıp gitmesi korkusu. (çünkü daha ilk günden itibaren çok ama çok zorlandım ve hala çok zorlanıyorum kızıma annelik yaparken, onun çok küçük adımlarla, bir goncanın açılması gibi hayata açılmasını izlerken, onu hazır olmadığı ve hatta belki de istemediği bir yaşam koşuluna sokup zarar vermekten korkuyorum)

3. Eşim de ben de tek çocuğuz, kardeş nedir bilmediğimiz gibi, hem bizim hem de anane babanne dedelerin aynı anda birden fazla çocukla nasıl uğraşılır hiç bilmiyor oluşumuz, yani mutlu huzurlu çekirdek ailemize yeni bir bireyin girmesiyle tüm ilişkilerin altüst olması, büyünün bozulması olasılığı (çünkü eşimle ilişkim, kızımla ilişkim, sanki hepsi incecik bir ipte yürüyen bir cambaz gibi, kırılgan geliyor bana, mutluluğumu, dinginliğimi neden riske atıyorum, neden gereksiz yere hayatımı karıştırıyorum)

İşte buydu benim korkularım.. Doktorum ilkini eledi, risk tabii ki yüksekti ama risk almadan bilemezdik, tıp gelişmişti, 10. haftadan itibaren doğruluğu yüksek Harmony testi çıkmıştı mesela ve doğrusu korkulara değil, olumlu düşüncelere odaklanmalı, yaşamda hiç bir kararımızı ertelememeliydik. Maya ikincisini eledi, kızım bebek istiyordu! Arkadaş istiyordu, yoldaş istiyordu, gördüğü bebekleri illa ki sevmek, benimle yaptığı her resime bir de bebek çizdirmek istiyordu. Ve sevecendi, sakindi, şefkatliydi bebeklerle birlikteyken. Eşim de sonuncusunu eledi, biz çift olarak 12 senede ne badireler atlatmıştık, neleri konuşarak, sarılarak, sevişerek çözmüştük, birbirimize destek, yoldaş olmuştuk, bir bebek mi bozacaktı bizi.... üstelik ilkinden katmerli katmerli öğrendiklerimizle! Evet ikinci bebek zordu, belki ilkinden bile zor bir bebek olacaktı ama biz artık o acemi anne baba değildik, biz güçlüydük ve mutluluğumuz, dinginliğimiz dış etmenlere değil, bize, kendimize bağlıydı.

Düşükten sonra doktorların da önerdiği gibi 1 regl döngüsünün daha geçmesini bekledik ve Ekim'de çalışmalara başladık.. Bakalım ne zaman hamile kalacaktım.. İçim hep pır pır bekledim. Taa ki, bir gün adetimin gecikmesinin üstünden daha sadece 1 gün geçmesine rağmen, heyecandan dayanamayıp o testi yapıp, çift çizgiyi görene dek.. Evet; o saniyede anladım ki; ikinciye anne oluyordum, hatta o saniyede olmuştum..

Tabii ki korkuyorum, bazen içimden "nasıl becereceğim 2 çocuğu" temalı panik dalgaları geçiyor. Bilmiyorum ya, belki ikinci çocuk ilkinden de zor olacak, belki çok büyük bir hata yaptık bu kararı vermekle.. Ama öteyandan, bir de şunu düşünüyorum, o zor yıllar geride kalınca, belki iki kardeş iyi de anlaşırlarsa, hayatta birbirlerini bırakmazlarsa, birbirlerini bir zenginlik olarak görebilirlerse, işte o zaman, dünyanın en büyük şansı olacaklar.. Bilmiyorum, ne olacak.. Umarım hayırlı, sağlıklı, huzurlu bir evlat olur, insan gibi insan olur, mutlu olur, mutlu eder.. İnşallah..!

59 yorum:

  1. Cerencim, Seni ve eşini tebrik eder, hayırlısıyla bebeğini kucağına almanı dilerim. Her çocuk kendi kişiliği ile geliyor. Maya'dan çok farklı bir çocuğun olacak ve eminim onu da çok ama çok seveceksin. Kocaman ailenizle mutlu bir ömür dilerim. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) bakalım ne olacak Esra, sürpriz yumurta!

      Sil
  2. Aynı düşüncelerle ikinci çocuk ...çok heyecanlıyım :) 40,5 yaşında hayata son dakika golü atmış gibi hissediyorum :) istedim ki bir kere de bilerek ve daha az korkarak yaşayayım bu duguyu .Bir yeni insan ,bir yeni karakter daha .Bundan daha heyecanlı bir şey olabilir mi.Yaşımız paramız müsait olsa da 4 yapsak keşke :) özlem otto

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım yine beraber büyütücez :D Bu arada Allah korusun ya 4 çocuk bana ters açıkcası, layıkıyla başarana şapka çıkartırım ama pek başaran da görmedim henüz, sanki çocuklar birbirlerini hatta kendilerini büyütüyor gibi :D

      Sil
  3. Cerennn çok sevindim çok yerinde bir karar olmuş kardeş bence Maya ya a da iyi gelecek tebrik ediyorum cnm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım Gülşahçım, teşekkürler :)

      Sil
  4. Ay Pazartesinin en güzel haberi bu bence! Sağlıkla alın kucağınıza inşallah. Sorunsuz bir hamilelik olsun, kolay bir doğum olsun, yormayan bir bebek olsun, Maya kardeşini çok çok sevsin, herşey çok güzel olsun inşallah. Amin amin :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin amin amin amin, her bir güzel dileğinize :)

      Sil
  5. Bence de sonrası güzel olacak, iki kardeşin oynaması ve kahkahaları kadar güzel birşey yok evimizde. Bence inan ki ikinci çocukları büyütmesi de çok kolay, sağlıkları yerindeyse kendi kendine büyüyorlar sorunsuzca. Tek kötü yan, zaman çok çabuk geçiyor ikinci de gelince. Ne ara büyüdüler diyorum artık.

    Umarım herşey çok güzel gider senin için de... Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Büyüdüler de tek başlarına gezmeye başladılar diyeceksin birkaç seneye eminim (okul kampları vs)

      Sil
  6. çok çok sevindim cerencim :). tebrikler hepinize :D

    YanıtlaSil
  7. ceren cok tebrik ederim. Ben de ayni senin gibi gecen sene hamile kaldim bos gebelik cikti, kurtaj olmak zorunda kaldim. ondan sonra biraz ara verelim bu islere dedik ama bir regl doneminden daha fazla bekledik. simdi dunusuyorum keske cok ara vermeseymisiz. Yazin arka arkaya cok kotu olaylar yasayinca bende genel kaygi bozuklugu cikti. Simdi cok fazla iki hatta ucuncu cocuk istememe ragmen, bu kadar endise yumagiyken nasil cocuk sahibi olabilirim diyorum. Seni ve kucuk ailenizi cok tebrik ediyorum. Dilerim sorunsuz rahat bir hamilelik gecirirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ornella bu işler gerçekten kısmet, bazen insan büyük resmi görmediği için çok üzülüp yıpratıyor kendini ama ben hep şöyle düşünüyorum, istediğin birşey olmuyorsa ya hayırlı olmadığı için, ya daha iyisi olacağı için olmuyordur.. Bence önce kendine odaklan, kendini güçlendir.. Sonra herşey gelir.. Çok teşekkürler..

      Sil
  8. Ya bakma ben de şart şurt diye atıp tutuyorum ama ne güzel demişsin "sadece öyle istedik ve karar verdik" diye. Anneyle çocuk arasındaki bağ da aşk çocuğu-mantık çocuğu diye ikiye ayrılmıyor ya :))

    Hayatımıza (ve Kardeşinin hayatına) getireceği avantajları-dezavantajları ve hatta en önemlisi aile-toplum baskısını bir kenara bırakıp "biz öyle istedik yaptık/istemedik yapmadık" netliğinde bakmak çok daha güzel.

    Ama yine de Heyecanlanmadan edemiyorum senin adına :)) ve ilk zamanlar ne kadar zor olursa olsun hep "iyi ki" dediğin bir karar olacağından eminim.

    Deneyimli anne baba olmak, herşeye hazırlıklı ve antrenmanlı olmak da cabası olacak dediğin gibi ;)
    Tekrardan tebrik ediyorum, rahat bir hamilelik-doğum ve tatlı mutlu huzurlu birazcık da uykucu bir bebiş olsun diliyorum şimdiden tüm kalbimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen soruyorsun hani, neden yaptınız diye, gelen cevap "kardeşsiz kalmasın" (e kardeşi vuran kardeş var), "ilerde bize baksın" (e anababayı huzurevine tıkan evden atan evlat var), "annemler torun istedi" (e istedikleri toruna 1 gün bakmayan ananaler var) O nedenle bence çok iyi düşünmek ve maddi manevi her tür "ihtiyaç"ın ötesinde sadece sevgiyle yola çıkmak, sadece "istedim, bu fikir içimi ısıttı, baktım şartlarımız da uygun, ondan" diyebilmek önemli.. :)

      Sil
  9. Yine ağlamam geldi. Demek Maya bebek çiziyor. Yavru ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇiziyorDU, solak olduğu için kalemi biraz yanlış tutuyor, kreşte düzeltmeye kalkmışlar heralde, eline kalem almıyor artık :( Sanat hayatı başlamadan bitti! :) Ayh neyse negatif olmıycam negatif olmıycam..

      Sil
  10. Varya süpersin Ceren. Böyle bir karar verdin ya helal olsun kız sana. Beni de cesaretlendirdin yeminlen. İlk hissettiğimi söyliycem önce. Bence (inanarak söylüyorum bunu) ikinci bebek kolay bir bebek olacak. Öncelikle ilk çocukta yaşadığımız her ne varsa tecrübe/korku/kolik ne varsa ikinci de de olacak diye bir kural yok. Diyelim ki oldu kolayca baş edilir gibi geliyor. Çünkü ikincisinde ne yapman/yapmaman gerektiğini biliyorsun. Mesela ilk çocukta bazı durumlar deneme/yanılma yöntemi ile tecrübe edilirken, ikincisinde neyin doğru olabileceğini önceden kestiriyorsun. Bu da karar verme ve uygulama sürecini hızlandırıyor. Ay gören de beni 5 çocuk doğurmuş büyütmüş sanacak. Bunları nerden biliyorum, etrafımdan :) O yüzden ilk çocuktan sonrakiler rahat büyüyor. Rahat büyüdükleri için de şımarık olarak adlandırılıyorlar.
    Kaygılarını çok iyi anlıyorum. Ben de ikinciyi yapsam mı diye düşünürken benzer endişeleri duyuyorum. Hatta şimdiki çocuğumdan başka bir çocuğu nasıl sevebilirim diye düşündüğüm bile oluyor. Bunlar muhtemelen her annenin yaşadığı duygulardır. Ama hepsinin söylediği bir şey daha var. Boşunaymış o endişeler. Bir blogda okumuştum. Her çocuk annenin kalbinde yeni bir oda açıyormuş. Ve o odalar çoğaldıkça sevme kapasiten de artıyormuş.
    3 korkun varmış, onlar da kendi kendilerini imha etmişler zaten. Geriye bir tek güzel düşünmek kalıyor. Zorluklar mutlaka olacaktır ama Maya da büyüyor. Ben öyle "büyüdükçe dertleri de büyüyor" lafına inanmıyorum ve onu söyleyenlere de gıcık oluyorum. Çocuklar büyüdükçe hayat kolaylaşır. Büyüdüklerinde yaşananları dert olarak algılamak yerine olağan kabul etmek daha mantıklı sanki.
    Seni, eşini ve Maya'yı tebrik ediyorum. Sağlıklı ve huzurlu bir hamilelik geçirmeni, bebeğini sağlıkla kucağına almanı ve dört kişilik kocaman ailenle çoooook mutlu olmanı diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok teşekkürler, içim umut doldu yaw :D Hadi inşallah dediğin gibi "kolay bebek" olur bu, ama zor da olursa bari bi gıdımcık az zor oluversin ne olur :D Hani gelen öncekini aratmasın bi de.. Çokkkk teşekkürler muck

      Sil
  11. Ben de oğlumun kardeşi olsun istiyorum, ama yeni bir hamilelik ve bebek istemiyorum. İkinci çocuk istiyorum ama kendi kendine beslenebilen, tuvalete gidebilen,konuşabilen bir çocuk istiyorum. Koruyucu ailelik konusunda araştırmaya devam ediyorum, oğlum 7 yaşındayken 3-4 yaşında bir kardeşi olsun istiyorum. Umarım şartlarımız ozamana gelince uyar ve olur ikinci çocuğum, (oğlumun kardeşi)

    Mayanın kardeşini çok seveceğine ve sorunsuz bir şekilde alışacağına eminim, o hazır olmasa ,istemese zaten cesaret edemezdiniz ikinci bebeğe. Ama Maya'ya kardeş olsun diye değil tamamen anne babanın isteğiyle olması çok çok güzel bir karar. Tekrar tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhteşem bir düşünce, inan eğer Türkiye'de yaşıyor olsaydım ben de aynı şekilde davranırdım. Çok istemiş ve okumuş araştırmıştım, ne yazık ki Türkiye dışına verilmiyor, haklı olarak.. Umarım bu güzel fikir içinde gelişir kök bulur, gerçekleşir..

      Sil
  12. 2 evet biraz yorucu ama bi sürü de güzel yanı var hem kızınıza hem de size çok iyi gelecek yeni bir can emin olun. Zor karar veriliyor ama hiç pişman olunmuyor tebrik ederim kararınızı

    YanıtlaSil
  13. İki çocuklu olmak çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzuları büyüttün tabii sen Handan, şimdi keyif sürme zamanı OH, darısı başımıza :D

      Sil
  14. Yazının girişinde yazdığın tek çocuk/ kardeş konusundaki fikirlerinin nasıl olacağını çok merak ediyorum bebekten sonra. Ben kardeşli bir ailede ama yaş farkı çok olduğu için neredeyse yalnız büyümüş bir çocuk olarak şimdi kızımla oğlumun arasındaki kardeşliği görünce imreniyorum. Gerçekten ama çok farklı ve yüce bir duygu. Umarım sdn de öyle hissedeceksin. Maya kardeş istediğine göre tek bebekle yetinmeyebilir bile. Bizimki arada başka bebek isteğiyle de geliyor çünkü eren büyümüş artık bebek değilmiş 😂 Çok çok güzel olacak cerencim sağlıkla huzurla güzelliklerle gelsin bebeğiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Tek çocuğa olumsuz bakmam mümkün değil çünkü negatif hiç bir yanını görmedim ama belki "iki de güzel" diyebilirim, zenginleşirim yani :D İnşallah.. Ama sağım solum belli olmaz valla "koşarak kaçıııın sakın yapmayıııın" da diyebilirim biliyorsun beni doğrucu davut :D
      Fakat Gece, açık söyleyeyim, benden geçmiş artık bu benim son hamileliğim olsun dilerim sağlıkla yavruya kavuşuruz ama artık zamanı geçmiş, zorlanıyor insan hamilelikte de büyük ihtimal bebek bakmada da, yaş / enerji ters orantısı malum.. Ama yukarıdaki arkadaşlar gibi, aslında öyle çok ev anne baba ihtiyacı olan yavru var ki, doğurmadan da annelik, kardeşlik tadılabilir..
      Amin canım amin!

      Sil
  15. Ceren ben yazıyı okuduğum süre boyunca hep pozitif hissettim kendimi. Bence bu bebek hepinize çok iyi gelecek 😊 bende de bu aralar bebek sevdası başladı ama koşullar hiç müsait değil. Eşimle konuştuk ve o da öğretmen atamasını aldıktan sonra koruyucu aile olmayı ciddi ciddi konuşup araştırmaya karar verdik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikasınız, demin diğer yorumcuya da yazdım, koşulları sağlıyor olsam ben 1 dakika bile düşünmezdim.. Blogcu annede de bu konuda bir yazı takip ediyorum, onunla heyecanlanıyorum falan, çok güzel bir adım..

      Sil
  16. Cok tebrik ederim, umarim saglikla, guzelliklerle gelir yeni aile uyeniz☺️
    Aslihan

    YanıtlaSil
  17. Biliyordum biliyordum! Senden böyle bir haber alacağımı biliyordum! Hamile olduğumu öğrendiğimde sana mail atmıştım şimdi kızım doğdu da 3 aylık oldu.. Valla çok zor zamanlar geçirdim. Bitti mi tabi ki hayır! Lakin o minik kelebek bütün gamzeleriyle bana bir gülüyor bütün sıkıntılara değiyor. Oglum kardeşim sen ağlayınca ben çok üzülüyorum nolur ağlama diye ona sarılınca gözlerim dolu dolu izliyorum ikisini. Ay ne iyi yapmışız diyoruz eşimle :))
    Çok çok çok zor olabilir ama bu şekilde geçip gidiyor gidecek.. Çok sevindim inşallah hiiiiç korktuğun gibi olmaz canım. Sağlıklıcca kucağına alırsın. Kim bilir belki de erkek olur :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç değişmesin evinizdeki o güzel tablo :)
      Umarım dediğin gibi olur, ben de aynen senin gibi hissederim. Bu sefer cinsiyetini öğrenmeme kararı aldık çünkü ben çok kız evlat istemiştim amacıma ulaşınca şimdi valla ikinci kız olsa süper olur katmerli ama oğlan da olsa olur yani ayırmam, evlat evlattır. Eşim de aynı şekilde düşünüyor, dedik hadi doğumda sürpriz yumurta olsun :D

      Sil
    2. Eğer buradaki gibi ultrasona her ay girecek olursanız artık cinsiyetini görmeme lüksünüz yok. Valla açıp gösteriyor bebeler artık :)) erkek de çok güzel çoook

      Sil
    3. İstemezsem bakmayabiliyorum sanırım ama zaten ben inan ki ilkinde de bunda da kafayı bile zor gördüm, hiç bir şey göremiyorum ben ultrasonda, zaten 3 boyutlu da yapmıyor benim doktorum, gereksiz buluyor :) Doktor da biliyor öğrenmek istemediğimizi, dikkat edecek. Umarım doğuma dek sürpriz kalabilir!

      Sil
  18. Tekrar tebrikler canim,maasallah diyerek soruyorum bu arada kaç aylık?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler bakarcım, ikinci trimesterdayım.

      Sil
  19. Öncelikle seni sonrada Maya ve eşini tebrik ediyorum.Allahım tamamına erdirsin,keyifli bir hamilelik,sorunsuz bir doğum ve hassas bir bebek olmasın yeter dimi:)kolay zati bize göre deil:)))dediğin gibi katmerlenmişiz..yazıdan da yorumlarından da çok güzel bir enerji aldım bn özendiriyorsun insanı aaa okumucam valla bundan sonna:p Blogcuannedeki yazıyı bnde takip ediyorum bakalım.. Ay çok heyecanlıyım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım ya çok teşekkürler!

      Sil
  20. Bu bebek rahme düşer düşmez dilin, duruşun değişmiş güzelleşmiş. Bu gelecek güzel günlerin habercisi...
    Maya büyüyecek, sakinleyecek, abla olacak ve gerçekten bu bebek size mutluluk getirecek bol bol bol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol ZZT umarım dediğin gibi olumlu gider herşey, sağlıkla.. :)

      Sil
  21. Benim ikincisinin bi sürü adı vardı. Sürpriz yumurta, gaz (çünkü ben gaz zannediyordum) kaçak yapı (korunmama rağmen olduğu için) ama dediğiniz gibi her şeyde bir hayır vardır. iyi ki olmuş. Sizi de tebrik ederim. umarım sağlıkla kucağınıza alıp, mutlulukla büyütürsünüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Aynen, ben de sürpriz yumurta, B planı ve gaz tabii süper bomba, hepimizinki gaz zaten :D çok teşekkürler amin!

      Sil
    2. :D Aynen, ben de sürpriz yumurta, B planı ve gaz tabii süper bomba, hepimizinki gaz zaten :D çok teşekkürler amin!

      Sil
  22. Ceren cok sevindim tebrik ederim hayırlısıyla sağlıkla gelsin minik kardeşcik :) darısı başıma :D diyeceğim ama gönlüm istiyor aklım aman iyi böyle ayşeee kaşınma diyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah canım ya istiyorsan umarım en kısa zamanda olur :) çok teşekkürler!

      Sil
  23. Merhaba Allah hayırlı evlat ve sağlıklı olmasını analı babalı büyümesini nasip etsin inşallah hepimize maya isminin anlamına bakarken okudum burayı size birşey sormak istiyorum maya ismini beğendim YANINA su yakışır mı mayasu Nasıl yoksa sadece maya mı kararsız kaldım 😀😀 sizce ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, amin!
      Maya çok uluslararası bir isim, neredeyse tüm dillerde var! :) Hatta eski türklerde "Mayagül" varmış :D Bence sadece Maya daha güzel, bizim dilimizde maya olarak okunuyor, Almanca'da ve duyduğum diğer ülkelerde ilk hece uzatılıyor Maaaya gibi okunuyor yani, yurtdışındaysanız "su" eklemeyin derim bu nedenle ama çok kişisel bir karar bence ;)

      Sil
  24. Öncelikle ŞOKTAYIIIIIIIIIIIIIIIIIIIM :D
    Sizin gibi harika ebeveynlerin olabildiğince çok çocuk yapmasını destekliyorum, durumunuz hem maddi hem manevi olarak mevcut, sizin sayenizde bayağı mutlu oldum şu an :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. <3 çok sağol, harikanın Hsi değilim ama çok mutlu oldum, motive oldum :D

      Sil
  25. Aaaaa neler olmuş ben seni okumayalı, çok şaşırdım valla :) Her şey dilediğin gibi olur umarım Ceren. Çok sevindim senin adına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, ben de dönüşüne sevindim!

      Sil
  26. Bu yazıyı önceden okumuştum ama aklıma gelen bir şeyi sana söylemek istiyorum o yüzden geri döndüm :) Genel anlamda bakıldığında çoğu kişi için 2. bebek basit görülebilir ya da senin için büyük problem olan şeyler genel kitlenin bakış açısında normal olabilir. Bazıları senin çok kafana taktığını evham yaptığını senin gördüğün gibi büyük sorunların olmadığını düşünebilir ( tabi bu bir varsayım ama düşünen vardır çeşit insan çok ) ama ben biliyorum ki bu korkular üstünde çok durmalar fazla düşünmeler senin önce çok iyi bir insan sonra da çok iyi bir anne olmandan. Sen sadece kendini düşünmüyorsun ki bencil değilsin, boşveren biri değilsin algıların ailene çevrene insanlığa açık! Bu yüzden belki de küçük problemler bile senin canını fazla sıkıyor olabilir ama bunlar hep senin güzelliğinden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok teşekkür ederim, içimdeki takıntıları güzellik olarak görmeyi başaran gözlerde bence asıl yetenek.. karşılıklı cilveleştik ama çok teşekkürler insanın olumlu motivasyona çok ihtiyacı oluyor!

      Sil
  27. hep dediğim bişey vardı 2. çocuğu sadece istediğim için doğururum dedim. hesaba katamadığım bişey varmış :(( etraftan duyuyorum abimizin kardeş isteğini kıramadık yok yalnız kalmasın diye doğurdum. hepsi komik ve hepsi hikaye. ne yani büyüynce ne diyeceksiniz biz seni abin istedi diye mi yaptık. yada ona kıyamadık da mı yaptık. içindeki kelebek kanatlarının dönüştüğü bebek kanatlanıp mutlu bir birey olsun ve hep mutlu olsun umarım... önemli olan layığıyla bakabilmek değil mi bununla teselli oluyorum çok teşekkürler.. seni çook seviyor ve blog kapansada bir şekilde irtibatı koparmayacağımıza inanıyorum öpücük sarılma vs..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın.. Layıkıyla bakabilmek evet..
      <3 Kopmayız merak etme, ben seni ziyaret edicem ilk fırsatta kızları mutlaka tanıştırmamız lazım kanaatindeyim

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!