10 Nisan 2016 Pazar

Pazar sabahı, saat 06.35

Merhaba ey ahali.. Ben kayıplara karıştım bir süredir (eşeklikten değil, durun anlatacağım) ama siz ne alemdesiniz? Bahar geldi, kendinizi çiçeğe böceğe attınız mı? Kış boyu süründüren hastalıklar güneşi görünce çomaklarını sakladı, çekip gitti mi? Bahar temizlikleri, bahar yorgunlukları ne alemde?


Biz şahsen henüz bahara kavuşamadık (!) ama içimizde bir umut, saat başı hava durumunu kontrol ederek, "ah bak sanki yarın 10 derece, ısınıyor kesin ısınıyor, bir haftaya bahar kapıda" diye yaşayıp gitmekteyiz. Fakat işin zor kısmı bitti, işte bu üstteki fotoğrafları sizin için çektim, mahallede her yer çiçek böcek, sabah kuş sesleriyle uyanıyor, pencerenin kalın kepenklerini açar açmaz pembeyaz gelin gibi vişne ağacımla gözgöze geliyor, ne olursa olsun "oh be, Allahım şükür bu güzel bahar gününe" diyorum.

Yoksa durum hok, homhok hem de.. Şubat başından beri yakamızı bırakmayan hastalık, henüz geçmedi. Misal dün gecenin 03'ünde Miss M.'in burnu şakır şakır kanıyor, pamuk yetiştiremiyor, "dur panikleme başını öne eğ, birazdan geçer" diye telkinlerde bulunuyor, gecenin o saati dikkati dağılsın diye açılan TV'de zarif balerinlerin bembeyaz tütüler eşliğinde Kuğu Gölü'nü oynuyor olmalarına ve kızın panik dalgalarının "ooo tütü, ben de istiyorum balerin olmaaaak"a dönüşüne duacı oluyordum..

Beni sorarsanız; aha size fotoğraf. Bu yandaki, anane evinden ödünç alınmış güllü bülbüllü gecelikli, ıslak saçlı hilkat garibesi ben oluyorum. Kimi suçiçeği dedi, kimi ürtiker (kurdeşen) dedi, kimi basit bir alerji dedi, sanırım geçen yazımda bahsettiğim Maya'nın da geçirdiği tuhaf virütik hastalığın döküntüsüymüş, bazen böyle faranjitli ağır virütik durumlar sonrası vücut bağışıklık sistemi çöker, seni baştan ayağa "Puantiyeli Cevriye"ye çevirirmiş. Aman çok kaşınıyor, dayanılmaz bir kaşıntı, minik M. "anne lütfen kaşıma, tamam mı?" diyor, bir de başını 30' yana eğip gözlerini belerterek söylediği için inanılmaz duygu seli yaşıyor, haşır haşır kaşınmama anında son veriyorum.. Zaten suçiçeği çocukken geçirmişim, ikinciye geçirmem çoooook minik bir ihtimal ve de suçiçeği olsa yüzde olur, Allahın bir lütfu, tüm bedenim puantiyeli, yüzümde çıkmadı, yoksa valla insan içine çıkamazdım. Ha bir de tam 15 gündür boğaz ağrısı çekiyorum ve buradaki doktorlar gözle bakıp "bişi yok" diyip boğaz kültürü aldırmadıkları için de çok sinirliyim (bence resmen streptekok geçiriyorum, hatta ailecek geçiriyoruz..) pazartesi direkt hastaneye gidip zorla aldıracağım, yeter. Almanya'nın sağlık sisteminin rahatlığından ve ilaçsız doğallığından bıktıııım!

Geçen hafta Türkiye'deydik, ikimizin de ateşi düşmüştü, bir uçağa atlayıp gittik. Ne oldu; ben tam 1 hafta hasta yattım. Ama şahaneydi, Maya'ya annemler baktı, doya doya kudurdular hiç karışmadım (bi şuursuzluk anında bahçeden yoldukları çiçeklere çok fena taktım ve "doğa sevgisi" üzerine bi ayar çektim kendilerine anlamsızca, ama sayma hadi onu) çocuğun tüm o içe kapanıklığı hışmı falan kayboldu. Gözünü sevdiğim Türkiye ve Türk mantığı. Tabii disiplin kural neyin kalmadı, dönüşte ağzıma ediyor itina ile ama öyle ağzım yanmış ki, ferah ferah geliyor, yeter ki içine kapanmasın, yeter ki her normal çocuk gibi gülsün oynasın.. Kreşe de yollamıyorum anasını satayım, dayandığım kadar dayanacağım (sonra direkt psikiyatri hastanesine yatıracaklar bizi ana kız- şaka değil var öyle). Kreşe biraz illet oldum, çocuğumun mutluluğu ve gelişimini ilerleteceğine, ketliyor fikrine takıldım. Biliyorum evde tükeneceğim tek başıma ama, biraz bu şekilde deneyeceğim.. Canıma susadım biliyorum ama dua edin, Miss M. de her çocuk gibi gülsün, oynasın, içine kapanmasın, bizi korkutmasın artık.. Bir de duaya başlamışken hastalıklar da bitsin artık bahar güneşi gelsin de ekleyelim :D beleşçiliğin sonu yok.. Ama hepimize, hepimize, aminnnn!

Velhasıl Miss M.'e 7/24 analığa kalkıştığım için, bloğu boşlamak durumundayım. Anlayışınıza sığınıyorum. Zira kreşe ve babasına bırakıp her boş anımda buraya kaçıyor, yazarak rahatlıyorum sanıyordum ama işin doğrusu, blog çok enerjimi ve zamanımı alıyor.. Bir hedef koydum kendime; 2 hafta kadar olan biteni kafama daha az takmaya, daha olumluyu görmeye aktif olarak çalışacağım. Bir de çok karşı olduğum vitamin alma işine giriştim, direkt multivitamine başladım, dur bakalım sonuç ne olacak.. Analık ne zormuş beh! (Kolay diyen zaten yoktu di mi?!)

Bu curcunada, analıkta böylesine zorlanırken, "maçın son saniyesinde gelen gol gibi", hem minik hem kocaman bir haberim var: ben hamileyim !!! :D Evet, son zamanlarda biraz da sanırım hamilelikten de duygusallaştım ve ekstra zorlandım. Bu seferki bilerek isteyerek. Yaz sonu gelen sürpriz hamilelik ve düşük sonrasında eşimle oturduk uzun uzun düşündük taşındık, bu yaşam deneyimini bir işaret olarak aldık, şartlarımızı koşullarımızı tarttık ve "arkayı dörtleyelim" dedik. O an şahane gelen bu fikir üstüne bunca hastalık ve zorlanma binince, şu an acaip yusufluyorum tabii ki. Özellikle suçiçeği ihtimali çıktığında "kızım sen tam bir salaksın" dedim, oturdum sokak ortasında salya sümük ağladım.. Ama inşallah bebek tüm bu zor zamanlara ve badirelere rağmen iyidir, hamilelik sorunsuz geçer, kolay ve sorunsuz bir doğumla bebetoya sağlıkla, mutlulukla kavuşuruz, amin amin amin! Tamam son dakika golü oldu, buna ayrı post yazmak lazım biliyorum, ilk fırsatta yazacağım, söz.. Sağlıkla, huzurla kalalım hepimiz..

42 yorum:

  1. Hayırlı uğurlu kolay bir gebelik olsun. Ve de hemen iyileşin inşallah . Bu arada sizi internette gebeyken karşılaştığım oc hastalığını araştırırken bulmuştum ki o yüzden ikinci hamileliğinizi de takip etmeyi çok istiyorum. Sizden çok şey öğreniyorum teşekkürler
    Sibel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sibel, umarım hayırlı, sağlıklı ve kolay olur :)

      Sil
  2. Oooo ne güzel haber, Allah tamamına erdirsin :)

    Hastalıklar geçsin, bahar keyfi yapılsın, bahçeden arada çiçek toplanıp vazoya konulsun, abla bol bol öpülsün, koklansın, mis gibi hava içe çekilsin, her şey harika olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminnnn, Handancım çok haklısın :D

      Sil
  3. Canım benim az daha dayan bu bebek size çok iyi gelecek eminim. Hoşgelsin sağlıkla gelsin inşallah

    YanıtlaSil
  4. Bencillik edip yazida gecen bloğu boslamak haberine takıldım. Yine de içimi bir ferahlık kapladı. Güzel bir süreç başlıyor sizin orda.

    Hamilelik haberini içimde nasıl törenlerle yaşamıssam. Umarim bu sonunda bilincaltima ikinci çocuk isteği olarak geri dönmez.

    Sen her şeyi basarirsin ceren. Bir gece tavanı seyrederken bulduğun yaratıcı bir fikre bakar.

    Sağlıkla, sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dukujucum çok teşekkürler.. Pozitif enerjin içimi açtı!

      Sil
  5. Dün rüyamda ceren adındaki 19 yıllık arkadaşımın hamile olduğunu gördüm, sabah onu arayıp söyledim yok biliyorsun daha düşünmüyorum dedi. Sonra aklıma sen geldin birbakayım dedim ve evettt sen hamileymişsin. Hayırlı uğurlu olsun, çooookrahat ve sağlıklı bir hamilelikolsun çok sevindim, Allah tamamına erdirsin Cerenciğim

    Burcu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay şu işe bak :D Çok teşekkür ederim.. Amin!

      Sil
  6. Ne güzel haber, tebrik ediyorum:) umarım harika bir hamilelik geçirirsiniz. Çok bunaldığım, sıkıntılı bir zamandan geçerken bu kaşıntılı hastalığı bende yaşadım, malesef sağlığımızı bozacak derecede kendimizi yıpratıyoruz.

    Kubra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Kübra! Çok haklısınız inanın bir psikolog olarak bana da psikolojik gibi geliyor bu kaşıntılar ama doktorlar virütik hastalık sonrası döküntü dediği için pek ağzımı açamıyorum.. Biraz değil çok fazla rahatlamaya ihtiyacım var, orası kesin de, nasıl.. Ah nasıl?!

      Sil
  7. Öncelikle çok çok geçmiş olsun. Get well soon! Hamilelik haberin için de tebrikler! Allah sağlıkla kucaginiza almayı nasip etsin, ailenize neşe ve denge getirsin yeni üyeniz 😊😍😙

    YanıtlaSil
  8. Çok sevindimmm çokkk... sağlıkla, huzurla gelsin inşallah :) sevgiyle ve merakla takip ediyorum sizi, zaman zaman hepimiz türlü sebepten çıldırma noktasına geliyoruz ama geri dönmesini de biliyoruz çok şükür... tekrar tekrar tebrik ediyorum... sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Gerçekten de öyle.. Mesela bu yazıyı yazdım, 7.30 gibi minik hanım uyandı bi afra tafra (babasını göremedi bozuldu, adamcağı sabahın köründe ekmek almaya ve azıcık koşmaya çıkmıştı, gelecekti ama dinleyen kim..) sonunda karşılıklı ağlaştık, bu sefer üzüldü halime, bi cici yapmalar "tamam annecim afedersin"ler, ooof of. Vallahi annelik "zil tak oyna, sonra otur salya sümük ağla" mottosuyla gidiyor bizde, herkeste öyle mi, tamamen dengeli aileler var mı, en çok merak ettiğim soru bu hayatta.....

      Sil
  9. Cereeeeeeeen :)))) ne kadar sevindim anlatamam! Hayırlı uğurlu olsun, sağlıkla mutlulukla gelsin bebişiniz. Sıkı bir iki çocuk fanatiği olduğumu bilirsin :) daha şahane bir karar olamazdı, iyi ki de yaptınız (kalp kalp kalp)
    Bu süreçte ne kadar edilecek isyan, alınacak gaz, kurulacak hayal kotan varsa bir mesaj uzağındayım. Hep destek tam destek! Sarılıyorum kocaman.
    Not: bebek haberini duydum teeey tey diye sevinmekten yazının gerisini unuttum vallahi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürleeeer :) Biliyorum senin iki çocuk fanatiği olduğunu ama şansına ikinci senin uslu çıktı, kolay büyüttüm dedin. Dur bakalım piyangodan bize ne çıkacak valla korkuyorum böyle ara ara panik dalgaları geliyor :D

      Sil
  10. Full time annelikte bol şans sevgili Ceren! :-) Başaracağına inancım sonsuz. Kreşin olumsuz yanları olabileceği aklıma gelmemişti ama her çocuk farklı unutmamak gerek. Maya, annesiyle bir arada 7/24 zaman geçirmekten çok mutlu olacak eminim. Emreciğin de durumu aşağı yukarı aynı, memnunuz çok :-D

    Ayrıca ikinci bebek haberine çok sevindim. Allah tamamına erdirsin ve sağlıcakla yavrunu kucağına almayı nasip etsin inşallah. Biz de istiyoruz, kısmet bakalım.

    Çok geçmiş olsun, kaşıntılardan da bir an önce kurtulman dileklerimle sizleri çok öpüyor, kucak dolusu sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.

    Ayşe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay Kongur mesaim kız uyanınca yani dakikalar içinde başlayacak, son saniyelerimi bloğa verdim :D Umarım delirmeden delirtmeden fulltime anneliğin altından kalkarım.. Kreş ne yazık ki Maya'ya şu an zarar veriyor, fazla bebek sayısı olması onu geriye götürüyor ve bakıcıların "bu artık büyüdü" kafasıyla 2,5 yaşındaki çocuğa "hadi sen başının çaresine bak" sistemi uygulaması da duygusal açıdan zorluyor. Kreş değil uzay üssü sanki, o nedenle biraz deneyeceğim, alternatif birşeyler bakıyorum. Hadi bakalım hayırlısı..
      Çok teşekkürler bu arada! :)

      Sil
  11. Tebrik ederim. İkinci bebiş geliyor! Senin adına çok sevindim, kardeş düşünüyorsan hemen yapacaksın rahata ermeden :) O yüzden iyi olmuş, zor ama çok zor olacak, ama olsun... Sonunda iyi olacak diye düşünüyorum ben de hala.

    En kısa zamanda, bebek doğmadan 3 ay önce falan en geç Maya'ya kreş bulmanı öneririm. Yoksa bakıcısız, yardımcısız, annelerden uzakta çok zorlanırsın. Alaz da kreşinde en büyüktü, haftada 3 gün gidiyordu ve çok sorun yaşadık bebekleşmesi vs; ama evde olsa ben daha çok zorlanırdım.

    Geçmiş olsun, ben hamileyken olmuştum bu kaşıntılardan deliriyordum geceleri. Aveene yulaflı banyo jeli, nişasta ununda banyo, E-45 ve Bio-oil bir süreliğine iyi geliyordu. Bilgine...

    Sevgiler!
    Deniz (gezginanne)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizcim çok teşekkürler! İnsan çocuğu büyütüp azıcık nefes almaya başlayınca daha çok zorlanıyor diyorlar, haklısın :D
      İKinci paragrafına dair yazacak çok şeyim var ne yazık ki o iş çok fena patlayacak, başlama tarihiyle bebek fena çakışıyor, belki de önce değil de 2-3 ay sonra yollamam lazım bilmiyorum, bunu psikologlarla konuşmam lazım bak.. Oyh düşünmek istemedğim bir konuya parmak bastın bi an ter döktüm..
      Hamilelik kolestazı ise biraz geç dönemde oluyor, bana da Maya ile olmuştu ama bu şekilde değildi döküntüler, bunların içi sulu sulu. Bu neyse başka bişey.. Yine de o dediklerini alıp uygulayacağım çok teşekkürler..

      Sil
    2. Cerencim bizim edo Kardeşinin doğumundan 2,5 ay sonra başladı kreşe. Ki senin maya gibi, kita deneyimi de yoktu öncesinde (kita mı deniyordu ufaklar için olana? Hala öğrenemedim bunları)
      Elbette ilk alışma dönemi 1-2 ay biraz sıkıntılıydı ama bence onun kardeş travmasıyla bağlantısı yoktu. Bu konudaki hislerime çok güveniyorum ve içim rahat. Bu konudaki deneyimlerimi ve tüyoları yazarım sana. Şimdi tabi hem hormonların cozutması hem de mayanın mevcut davranışlarını referans alman seni endişelendirse de, akışına bırakmaya çalış. hersey çooook güzel olacak :)))

      Sil
    3. Yaz valla, zaten kita sorunlu, anaokuluna da sarkıtmak istemiyorum, bulduğum herkesten tavsiye deneyim alıyorum valla ihtiyacım var :)

      Sil
  12. Aaaaaa o ne öle yazının sonuna doğru hamileyim diye geçiştirmek bakimmm..afilli,her zamanki enerjin ve espiri anlayışınla dolu bir Hamikeyim heheyyytttt yazısı bekliyorum:) ayrıca tebrikler ama yok bole olmuyo hani ikinciyi yapmıyorduk:))özendiriyorsun nçık nçık.. Olumluya odaklanıyoruz beraber.Ben surekli olumlu destek verebilirım çok ıyı tampon olurum bak:)ayyy şu donemde ne iç aydınlatıcı bır haber Allah tamamına erdırsın,sag salimmkucagınıza versın vee Maya da senı ıyı manada şaşırtsın,abla oluyo canımm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Yazdım yazdım, yollıycam birazdan :D <3 çok teşekkürler senin olumlu enerjin yeter zaten..

      Sil
  13. ceren tebrik ederim. sağlıkla gelsin

    YanıtlaSil
  14. Nasıl sevindim nasıl! Küçük aileniz biraz daha büyüyor tatlı mayaya kardeş geliyor güzel ceren tekrar anne oluyor :) Tebrik ederim sağlıkla kucağına almak nasip olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Çok duygulandım bu güzel satırlarınızdan.. Amin!

      Sil
  15. Ollleyyy:) tebrikler Ceren:) Allah sağlıkla, kolaylıkla kucağına almayı nasip etsin, amin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Songülcüm teşekkürler, aminnn!

      Sil
  16. Adım gibi biliyordum gebe oldugunu:)Gözün aydin canım, Allah tamamına erdirsin:)

    YanıtlaSil
  17. Ne güzel bir haber bu böyle ceren :) başlamak bitirmenin yarısıdır derler ya, hamile kaldıktan sonra gerisi çorap söküğü gibi ve kolayca gelecek merak etme. ilkinde biraz zorlandın, bence 2. beben çok rahat bir bebe olacak. cinsiyetini merak ettim... allah kolaylıkla bakmayı nasip etsin ikisine de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım haklısındır Nilay :) Çok teşekkürler!

      Sil
  18. Çooooook geçmiş olsun! Little Miss M.'nin sizinle başbaşa kalmaya ihtiyacı vardı, Türkiye'deki gibi sadece yaşıtlarıyla aynı sınıfta olsa neyse de neredeyse 3 yaşındaki bir çocuğun bebeklerle kalmasını ben de istemezdim, bir de son yazılarınızda hocaların münasip yerlerinden hastalık uydurup durması beni sinir etti öğretmenlerin sürekli ÖZEL dediği bir çocuk olarak. Bizim oralara bahar geldi ama ben hissetmiyorum çünkü kötü şeyler hep ardarda geldi, kendi ayağıma sıktım diyebilirim... Umarım gelecek günler sadece iyilik getirir!

    YanıtlaSil
  19. cerencim gebeliği açuklamış ve üstüne kaç yazı çakmışsın vallahi ben kopmuş gitmişi. şimdi sana mrsaj yazdım sonrada bir de bloğa bakayım belki yebi yazı vardır dedim kiiii :)))) benim kafa bebekten sonra yerine gelmedi desem yeridir :( öpüyorum sizi şimdi diğer yazıları okuyacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. <3 Zamana bırak kendini azıcık..

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!