30 Mayıs 2016 Pazartesi

Blogdan sonra yaşam

Ve adım adım sona yaklaşıyoruz.. Bloğu kapatma kararımı verdikten sonra, bu karardan dönmemek inanın benim için de çok zor oldu. Hem sizlerden gelen tepkiler, daha fazla yazmak için motivasyon, hem de sona yaklaştıkça "şunu da yazsaydım keşke" hissiyle dolmak, beni gerçekten kararımı uygulamak konusunda çok ikilemler yaşamaya zorladı. Fakat dediğim gibi; bloğun dışındaki hayatı özlüyorum çünkü blog çok büyüdü, gelişti, kendisi bir dünya oldu ve bu dünya içinde ben kendi özel yerimi kaybetmeye, "özel ve samimi" değil, "genel" olmaya başladım.. Bunu istemiyorum.

Öğrenen Anne en başta benim, sonra sürpriz bir şekilde sizlerin annelik rehberi oldu, bu beni gerçekten çok sevindiriyor. Geride bırakacağım eserle, isimle gurur duyuyorum. Sadece kızımı büyütmedim, beraber kızlarımızı oğullarımızı, aslında en çok da kendimizi büyüttük. Birbirimizden öğrendik. Sadece yazmadım, yorumladınız, sohbet ettiniz, en karanlık günlerimde "geçecek" dediniz, en aydınlık günlerimde benimle güldünüz, sevindiniz. Sosyal medyanın gücü burada işte.

Fakat bir de öbür yüzü var. Aslında "asosyal medya" demek lazım bu yüze. Benim için yazacağım konuları mesleki kitaplarımdan, internetten araştırmak, çok ince eleyip sık dokuyarak doğru bilgiye ulaşmak yani "özgün içerikli blog yazmak" önemliydi. "Mişli mışlı" ya da kopyala yapıştır, başkasının emeğini çal türü bir blog olsun istemediğim için emek verdim ve karşılığını aldım. Kuru bir blog olmasını istemediğim için içimi hayatımı açtım, samimiyetle yazdım, saklamadım ve onun da karşılığını aldım. Ama işin asosyal yanı beni zorlamaya başladı yani buraya günde 1 saat ayırıyordum ve bu başta çok kolayken, kızım büyüdükçe, tek başıma 7/24 yaptığım ebeveynliğin yanında bir de yarı zamanlı çalışmaya başlayınca, eşime, kendime zaman ayırmak isteyince, biraz zorlanmaya, ekranda geçirdiğim zamanı biraz "kayıp" olarak görmeye başladım. Ve eşimin, kızımın yanında kullanmadığım halde, onlardan ayrı ve iş/uğraş içinde olmadığım, tamamen kendime ayırabileceğim çok nadir anlarda (ne yazık ki doğru, çocuklar büyüdükçe layıkıyla ebeveynlik yapmak daha fazla zaman ve emek alıyor) hemen buraya koşturmak bana fiziken ve ruhen yük olmaya başladı. O nedenle Öğrenen Anne'yi tadında bırakmak kararı aldım ve sizler de bu zor ayrılığa hazırlık döneminde bana çok destek oldunuz, teşekkür ederim.

Artık hayata yelken açmaya hazırım. Bu bir bitiş değil, sizin zihninizde şöyle bir imaj bırakmak isterim: bembeyaz kocaman yelkenleri olan, sessiz, sakin, kendi halinde bir yelkenli düşünün. O yelkenli okyanusa açılmak üzere.. Yelkenleri fora etti, rüzgar arkasından sırtını sıvazladı, sizler ellerinizde beyaz mendillerle uğurladınız onu limandan. O artık yalnız, özgür, olabildiğine rüzgara ve denize karışmış.. Gittikçe ufaldı ve ufuk çizgisinde süzülerek kayboldu. Önünde dalgalı denizler, dingin limanlar, yepyeni maceralar var. Dünyayı dolaşacak, belki bir daha dolaşacak, kimsenin gitmediği yerlere gidecek.. O özgür, o mutlu, o geride bıraktıklarına değil, ileriye bakıyor..

İşte bunu düşünmenizi istiyorum Öğrenen Anne için.. İyi ki varsınız, sayenizde çok şey öğrendim. Sağolun varolun! Sevgiyle, sağlıkla, huzurla kalın..

30 yorum:

  1. Hoşçakal, Öğrenenanne

    Emeklerin için çok teşekkurler

    Kızın ve bebeğinle huzurlu ,mutlu ,sağlıklı bir ömür diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha gitmiyorum 1 gün ve 1 yazı daha var :D
      Ben teşekkür ederim, çok sevgiler..

      Sil
    2. Ve beyaz atlı prensle tabii, sabah daha ayılamadan yazınca onu unutmuşum pardon :)

      1 yazı daha varmış ama ben bunu veda yazısı olarak anladım, neyse veda demeyelim zaten ben çok teşekkur ederim tekrar hem blogunda hem maillerinde bana ışık tuttuğun için

      Sil
    3. <3 Çok teşekkürler tekrar! <3

      Sil
  2. Dolu dolu, zekice yazılmış, içine hem bilgi hem mizah katılmış bu bloğu çok özleyeceğimi biliyorum. Ama ne diyelim hayat bir devinim, size yeni başlangıçlarınızda sonsuz mutluluklar dilerim. Yolun açık olsun Öğrenen Anne. Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. Sağlıcakla kalın, yolunuz açık olsun sizi çok sevmiştik. Şu ana kadar blogğunuzda biriktirdikleriniz de zaten harika. Biz de döner onlara bakarız:) Arada bir içinizden geldikçe uğrayın gene:)

    YanıtlaSil
  4. İstikrarlı,içten, samimi,özenli,bir çocuğun büyümesi gibi su gibi akan, tıkandıkça yol bulmaya çalışan, yeni yollar hep mutlu olmaya dair bir blogdu, çok arayacağız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ayşe, öpüyorum <3

      Sil
  5. Çok uzun zamandır sessiz sessiz takip ettiğim bloğunuzun kapanmasına üzülürken sosyal medayanın zincirlerinden kurtulduğunuz için sizin için seviniyorum Ceren. facebook, instagram gibi sosyal mecraları kullanmayıp eve geldiğimde çocuklarımla kaliteli zaman geçirmeyi seven biri olarak sizin bloğunuz bana iyi gelmişti. Bunun için de size çok teşekkür ediyorum. Size doğumunuzda ve 2. çocuğu büyütmenizde kolaylıklar dilerim. Sağlıcakla kalın..

    YanıtlaSil
  6. Ah evet.. Buraya ayırdığım zamanin yormasi cok tanıdık... Git güle güle,yolun açık bahtin açık olsun. Bebiklerin ile.cookkk mutlu ol :)

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel dile getirmişsiniz, yüreğinize sağlık, yolunuz açık olsun :)

    YanıtlaSil
  8. hoşçakal yolun açık olsun. iyi ki tanıdım ve okudum yazılarını keyifle

    YanıtlaSil
  9. Bu blogu kesfettigimde kapanacağı duyurulmuştu bile, ben de saatlerimi ayırdım ve çok büyük kısmını okudum. Ne anneyim, ne anne adayıyım ne de evliyim ama o kadar içten ve dolu dolu yazılar ki zevkle okudum. Umarım diger blogu daha sık guncellersin. Tüm guzellikler senin olsun, yolun açık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah çok şaşırdım Tuğba, çok da kıvanç duydum, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  10. Bu son, yeni bir başlangıç olacak. O yüzden hüzünlü bir veda değil yarınki. Yelkenli, başka bir limanda kocaman bir gemiye dönüşecek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;) Kitap bazında evet umarım verimli bir şey çıkar ama genel hayat bazında o yelkenlinin ufak ve samimi oluşu güzel ;) Biliyor musun küçük yelkenliler genelde okyanusları büyük gemilerden daha rahat geçerler!

      Sil
    2. Küçük olmak çoğu zaman güzel zaten:)

      Sil
  11. Kararına üzüldüm ama yakında çocuklarına ve hayatına daha fazla zaman ayırman gerekeceği için mantıklı buluyorum. Ünlü olan bir çok anne blogunu biliyorum ama çok azına yorum yazıyorum çünkü bazılarını fazla kişisel buluyorum, bazıları da bana samimiyetsiz geliyor, sırf başkalarını ellerinde olmayan hatalardan dolayı yargılamak için açılmış gibi... Bu blog onların tam tersiydi. Çocuk yetiştirmenin ne kadar zor ama zevkli bir şey olduğunu yaşayarak öğrendin, bize de anlattın, bir çocuksuz (şimdilik) olarak ben de birşeyler öğrendim ve sana çok imrendim. Yazınca garip geldi ama hayatın sana verdikleri ve senin çalışarak kazandığın çok güzel şeyler var, ve bunların kıymetini her zaman biliyorsun, ben bu olgunluğa pek erişemediğim için gıpta ediyorum belki de. Bir de seyahat etmeyi ikimiz de çok seviyoruz ama sen ediyorsun sadece o da var :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Ama aramızda yaş arkı var, bazı şeyler zamanla oturuyor sevgili Nikki, kendini dinle, yolunu buluyorsun..

      Sil
  12. Neden kapattığınızı gerçekten anlamadım. Yani eski yazılarınız dursaydı da siz yeni yazı eklemeseydiniz ve yeni anne olacaklar için buradan yararlanma şansı devam etseydi keşke...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E öyle olacak zaten, birkaç defa yazdım aslında bunu..

      Sil
  13. Bir uyandım baktım ki bugun 31 Mayıs... cok tuhaf duygular icindeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de erkenden uyandım, ilk işim blog oldu, şimdi bitti hepsi inanılmaz güzel bir huzur ferahlık içinde güne devam ediyorum, kızım kalkar kalkmaz "onun günü" başlayacak :D Bugüne 2 parti (biri kreşte biri akşam evde aileyle) var, ikisinin arasında da bol hoplama var :D Yapacak çoook güzel şeyler var :D <3

      Sil
    2. Bol zıplamalar iyi eglenceler dilerim size o zaman :)

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!