31 Mayıs 2016 Salı

Hoşçakalın..

Her güzel şeyin bir sonu vardır. Ya da tadında bırakılan her şey güzeldir. Öğrenen Anne'yle maceramızın sonuna geldik ama onu çok güzel, çok tadında bir yerde bıraktığımıza ve her birimiz kendi yolumuza devam ederken, ondan hep birlikte öğrendiklerimizin içimizde kök saldığına, hep bizimle olacağına inanıyor ve bundan kıvanç duyuyorum.

Bugün kızımın 3. yaş günü ve tasarladığım gibi Öğrenen Anne Blog'a son yazım bu. Blog sizden gelen istek üzerine silinmeyecek, fakat yeni yazı da girilmeyecek. Haziran sonuna dek yorumlarınızı aktif kontrol ediyor ve cevaplıyor olacağım ama nihayetinde yorum kısmını da bana yaratacağı iş yükü nedeniyle kapatmam icab ediyor, anlayışınız için teşekkür ediyorum. Soru / sorunlar için sağ alt köşede de bulunan, ogrenenanne AT (gmail) e-mail adresimden ulaşabilirsiniz. Instagram'da ve twitter'da isim hakkımı saklı tutuyorum fakat bu medyumları kullanmıyorum. Facebook grubumuz ise şimdilik aktif kalacak, eğer ek zaman yaratabilirsem, çok söz vermek istemiyorum ama kısa kısa gelişmeleri yazabilirim, aklıma takılanları, gözlemlerimi çok kısa notlarla iletebilirim diye düşündüm, çünkü sizin gibi ben de Öğrenen Anne'yi çok özleyeceğim ve yaşamımdaki büyük yerini arayacağım. Ve tabii ben de merak ediyorum bundan sonra nasıl devam edecek hayat :) O nedenle, facebook grubumuza bu adresten ulaşabilir, takip edebilirsiniz (facebook hesabınızın olması gerekmiyor). GÜNCELLEME: Valla ilk yazımı yazdım, hoşuma gitti, sanırım kısa kısa güncellemeler devam edecek :) Facebook'a gelin hadi!

İşte böyleeee sevgili dostlar. Bir önceki yazımda anlattığım o bembeyaz yelkenli yelkenleri fora etti, maviliğe karışma zamanı geldi. Sağlıkla, sevgiyle, huzurla kalın! Yolumuz açık, kalbimiz ferah olsun, yaşam bize güzelliklerle gelsin, güzellikleri görelim, duyalım, duyumsayalım ve doya doya yaşayalım.. Hoşçakalın! Ve yeniden merhaba hayat..


Görseldeki şiirin çevirisi:

Çocuklarınız sizin çocuklarınız değil,
Onlar kendi yolunu izleyen Hayatın Oğulları ve Kızları.
Sizin aracılığınızla geldiler ama sizden gelmediler
Ve sizinle birlikte olsalar da, sizin değiller.

Onlara sevginizi verebilirsiniz, düşüncelerinizi değil
Çünkü onların da kendi düşünceleri vardır.
Bedenlerini tutabilirsiniz, ruhlarını değil
Çünkü ruhlar yarınlardadır.
Sizse yarınları rüyalarınızda dahi göremezsiniz.
Siz onlar gibi olmaya çalışabilirsiniz ama
Sakın onları kendiniz gibi olmaya zorlamayın.
Çünkü hayat geriye dönemez,
Dünle de bir alışverişi yoktur.

Siz yaysınız,
Çocuklarınız ise sizden çok ileriye atılmış oklar.
Okçu, sonsuzluk yolundaki hedefi görür
ve o yüce gücü ile yayı gererek okun uzaklara uçmasını sağlar.
Okçunun önünde saygıyla eğilin çünkü,
Okçu uzaklara giden oku sevdiği kadar, başını dimdik tutarak kalan yayı da sever..

Khalil Gibran, Ermiş.
Kaknüs Yayınları, Çev: İlyas Aslan, 2008.

53 yorum:

  1. Öncelikle Maya'nin dogumgünunu kutlarim. Kendi yolunda sizlerle birlikte uzun saglıklı ve mutlu bir yolculuk yapmasini dilerim. Benim yerime opersen, senin tanimadigin bir teyze var ( abla dersen daha iyi tabi ) dogumgununu kutluyor ve sana opücuklerini gonderdi dersen sevinirim.
    Sıra geldi sana :) ben once blogunu sonra da seni cok sevdim. Umarim birgun gercek anlamda tanisiriz, cok isterim. Sana da iki cocuklu hayatinda kolayliklar diliyorum. Hatta butun iyi dileklerin oldugu bir paket gönderiyorum. Yolun acik olsun, sevgiler.
    Not: fırsatin olursa bu siiri facebook'a koysana. Oradan paylasabiliriz. Cok guzelmis :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok sağol, öptüm gıdıkladım bol bol :)

      Sil
  2. Maya'ya ve ailenize nice güzel, sağlıklı, mutlu yıllar diliyorum. Yokluğun hisssedilecek ama mutlu olduğun sürece sorun yok �� kendine iyi bak arkadaşım ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. <3 Duymak istediğim en güzel motivasyon şekli, çok teşekkürler!

      Sil
  3. Maya kuzusunun doğum gününü kutlarım öp benim içinde sana gelince ortadan kaybolma arada çıkıp cee de ve yine söylüyorum Bursa ya gelirsen vaktin olursa haber et canlı canlı göreyim seni ;) her şey gönlüne göre olsun canım çok öpüyorum seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öptüm çok, 16'sında inşallah Bursa'dayım, istersen detaylarını emaille, belki başarırız buluşmayı ve kızları buluşturmayı..

      Sil
    2. Egeyi de kızlarla buluştursak keşke ;)

      Sil
    3. Hazırlayın bir Bursa Blogger buluşması ama öyle afilli fotoğraflı değil sakin birşey, gelelim :D Hazıra konalım..

      Sil
    4. aa ne güzel olur valla. gülşah hanım haberleşelim o zaman. nilaysahinkanat@gmail.com benim mail adresim.

      Sil
    5. anlaştıkkkkk ayarlayalım valla ;)

      Sil
  4. Yolun açık olsun Ceren'cim.İnan çok duyguluyum.Seni çok sevdik.Ve çooook da yararlandık , verdiğin bilgilerle.Dürüstlüğün ,içtenliğin ve objektifliğin için çok çok teşekkürler.Verdiğin kararı sonuna kadar destekliyorum.Hiç gözün arkada kalmasın.Paylaştığın şiir de çok güzel.Hoşçakal.Mucuks

    YanıtlaSil
  5. iyiki doğdun maya anneciğini bizimle tanıştırdın. bakarsın 2. miniş de başka bir bloğa vesile olur. hoşçakal ceren... kocaman sevgiler..yolun açık olsun. oralarda bir yerde olduğunu bilmek güzel. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok onu blogsuz kitapsız donsuz atletsiz büyütceğm :D Büyük konuşuyorum çooook.. Öpüyoruz sizi

      Sil
  6. Maya yeni yaşında çok eğlensin umarım. Ve Ceren, bugüne kadar hep oradaydın, ne zaman ihtiyaç duysam... Teşekkürler.

    Şiir beni duygulandırdı.

    Her şey güzel olacak senin için, bunu hissediyorum.

    YanıtlaSil
  7. Maya'nın doğum günü ve senin anne olma günün kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  8. Mutlu yaşlar mayaaaa. İyi ki seni tanıdım güzel anne. Herşey gönlünce olsun. Tabi ki peşini bırakmayacağım için buraya yazıp yazmama kararına saygı duyuyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Sağol canım Gecem ve desteğin, sorularıma cevapların için çok sağol..

      Sil
  9. Nice mutlu yıllara Maya! Anne, baba ve kardeşinle nice mutlu yıllara!

    YanıtlaSil
  10. iyi ki doğdun maya! :) çok mutlu, eğlenceli, sağlıklı bir ömrün olsun :)

    cerencim, herşey gönlünce olsun. ben facebook sayfası olduğunu bilmiyordum, ordan takibe devam edeceğim. güzel yazıların için teşekkürler :) istanbula gelirsen belki karşılaşır, tanışırız. ne diyeyim, herşey için teşekkürler. çok güzel bir ömrün olsun ailenle, sevdiklerinle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Pelincim :) Oğluşa öpücük..

      Sil
  11. Mutlu Yıllar Maya!!

    Ben de J Teyzeliğimin dadına varayım bugün.

    YanıtlaSil
  12. Mayacimmmm!Ceren sen dur bi dakka,nice yıllara tatlım, iyi ki doğdun,iyi ki annene bu blogu yazdırdın,nice yıllara güzel kuzu,ömrün uzun ve sağlıklı, bahtın açık olsun,kocaman öpüyorum seni:)
    Cerencim seni çok seviyorum ve iyi ki tanımışim seni. Burasi kapansa da sonsuza kadar dostuz. Ankaraya gelince görüşürüz belki,diğer blogunu da her zaman takipteyim. Habersiz bırakma lütfen. Çok mutlu,cok huzurlu bir hayat dilerim sana ve ailene. Minik misafir de sağlıkla gelsin,kocaman öpüyorum. Hoscakal:)

    YanıtlaSil
  13. Her sey icin cok tesekkurler Ceren! Yolunuz Heidelberg'e duserse haber ediver lütfen :)
    Maya'ya da nice saglikli, guzel yillar!
    -Sare

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sare çok sevgiler, aynı şekilde Münih'e gelirsen haberleşelim :)

      Sil
  14. Mayanin dogum gunu kutlu mutlu olsun. Yazilarinizi gercekten cok ozleyecegim. Hoscakalin.

    YanıtlaSil
  15. iyi ki doğmuş mayacık... yeni hayatında mutluluklar dilerim öğrenen anne :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Şapşik Anne :)

      Sil
  16. Nice mutlu yıllara tatlış Mayacık, ne kadar şanslısın ki seni olduğun gibi kabul eden, çok seven ve değer veren bir aileye doğdun... Blog yazılarını özleyeceğim ama Facebook'tan takibe devam :3 En kısa zamanda karşılaşmak dileğiyle...

    YanıtlaSil
  17. Mayanın yeni yaşı sizinde anne babalığınızın yıl dönümü kutlu olsun.Çook çoook opuyorum takratdan.Şiire bayıldım ilk dizeleri tanıdık geldi ama bilemedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumuşsundur kitabı ondandır ;) Çok teşekkürler <3

      Sil
  18. çok şey öğrendim bu blogdan senden.bazen en stresli olduğum zamanlarda açtım aaaa başka bir ülkede başka bir evde aynı sorun var tek ben değilim diye rahatladım.kimi zaman yeni bir yazı yazdığında evdeki herkesin uyumasını bekledim okumak için kendime koca bir fincan kahve alıp tekrar tekrar okuduğum oldu.kimi zaman otobüste açtım milletin şaşkın bakışları arasında kahkahalara boğuldum.senin çiçeklerini gördükçe çiçekleri sevdim ve hatta evime çiçekler almaya başladım.tıkandığım zamanlarda 'dur bi öğrenenanne ye bakim vardı orda bu durumla ilgili bir yazı' diyip gecenin bir yarılarında eski yazıları karıştırdım,onlara bakarken diğerlerine takıldım beni o an strese sıkıntıya sokan durumu unuttum :)
    ve bu blog kapansa da Derin e ve bana kalan en güzel şey ve hergece söylemeyi arzuladığım cümle
    'seni seviyorum çünkü...'
    Sevgiler ve hoşçakalın Ceren ve Maya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Tuba.... Ben de her gece hala yapıyorum o ritüeli, ne güzel oluyor değil mi <3 Çok öpüyoruz Derinle seni, haberleşelim mutlaka

      Sil
  19. Sevgili öğrenen anne,
    bugüne kadar sessiz sessiz bloğunu takip etmiş yeni bir anneyim. Her anne cocugunu en iyi şekilde yetiştirmek, onu mutlu ve hayata hazır bir birey yapmak ister. ilk anne olduğumda, ki 9 ay öncedir, eyvah hiç bir şey bilmiyorum, bu çocuk ne istiyor anlamıyorum paniği ile, instagramda ki blogger annelere sarılmış, bir günde 30 ünlü anneyi takibe almaya başlamıştım. sonra gordumki bir cogu aslında kitleleri yanlış yönlendiriyor, bir çoğu takipçi sayısı fazla olduğu için reklam alıyor, ürünleri beleşe getirerek tanıtım yapıyor. ve maalesef hepsinin gizli reklamında ''ben sizden iyi anneyim, ben daha cok biliyorum, daha iyi besliyorum, organik yediriyorum, öyle süperim böyle iyiyim'' yatıyor. Anneliğime güvenmeye başladıkça hepsinin takibini bıraktım. Sadece öğrenen anne bloğum kalmıştı elimde. bana kendimi eksik hissettirmeyen tek blogtu. şimdi oda gidiyor. bu sefer ben onu değil o beni bırakıyor. umuyorum en kısa zamanda hiç tanımadığım bu annenin kitabı ile yeniden karsılasıcam. yolunuz acık olsun. Şimdiye kadar öğrettikleriniz içinde varolun sagolun.
    Sevgiler,
    Gökçe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gökçe beni çok duygulandırdınız, gerçekten de olmak istediğim samimi blogtu bu bahsettiğiniz.. Çok sevindim. İnanın ne kadar az sosyal medyayı takip ederseniz o kadar hayatla içiçe oluyor, kendinizi geliştiriyorsunuz yoksa dediğiniz gibi çoğu bilgi değil çöp, insanı rahatlatmak yerine daha da endişelendiren bilgiler ya da ne bileyim işte, bazı bloglar sırf kendini kanıtlamak için yazılıyor sanki.. Bebeğinizle mutluluklar dilerim..

      Sil
  20. Mayaya nice güzel yaşlar sana da nice güzel ömürler:) ben de bana kattıklarını uzun uzun yazmak istiyordum ama belki oraya gelince anlatırım:) eşimin Stutgart'a görevi çıktı.

    YanıtlaSil
  21. Cerencim, senden o kadar çok şey öğrendim ki... daha da öğreneceğim çok şey vardı aslında. hatta şimdi 2.ye yeni anne olduğunda sana tecrübeli annelik desteği verecektim. 'geçecek, bak benimde öyleydi, ama geçti' diyecektim :)) neyse inşallah bir gün bir yerde(belkide bursa'da) karşılaşırız. seni çok sevdim. ege'nin üzerinde çok emeğin var bunu da söylemeden edemicem. çok yardımcı oldun bana. her şey için teşekkürler cerenim. yolun açık, bebişlerinin ve senin bahtınız güzel olsun.
    maya'nın da doğum gününü kutlarım.

    sevgiler...
    seni hiç unutmayacak olan nilay...
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Nilaycım, Egekuşu da öpüyorum! <3

      Sil
  22. Blogun kapanmayacağına çok sevindim bir yıllık bir anneyim ve bloğu yeni keşfettim kapanacağını öğrenince de çok üzüldüm yazıların hepsini okuyabilmek için baya çaba sarf ediyordum şimdi rahat rahat okuyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Biraz daha bekleyip kitap şekline geleni de okuyabilirsiniz umarım!

      Sil
    2. Umarım okuyabilirim. 3 haftalık hamile olduğumu öğrendim ve bebeğim daha 13 aylık... Nasıl olacak hiçbir fikrim yok Sanırım bol bol okuyacağım...

      Sil
  23. Merhaba Ceren, yazıp yazıp sildim bu yorumu. Yazamadım. Sen bırakıyorum dediğinden beri aklıma gelip duran birşey var.

    Kızımın ilk ayları, ben bazen nefes almadığını iddia edip, çocuğun uyuduğu iki gdımcık uykusunda da baykuş gibi başındayım. Uykusuzuğun dibinin de dibi. Seni okuyorum. O kafayla İrvin Yalom'u MAya'nın dedesi zannetmiştim. Hatırladıkca gülüyorum. :D

    Gerçekten seni okuyarak ve sana yazarak kendimi iyi hissetiğim çok anım var. Çok teşekkür ederim! Tüm ailenle, Maya ve miniğinle birlikte ömrünüz boyunca mutlulukla, huzurla yaşayın. Maya'ya öpücükler, miniği ancak koklarız daha kıyamayız... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D O sıra torunu olmuştu, şimdi ikinci torunu oldu onun da :D Ailemizin fahri ve 4 numaralı dedesi kendisi!
      Biz de çok öperiz..

      Sil
  24. Görmeden çok sevmiştim seni Ceren . Tarihi kaçırmışım belki okumazsın bu yorumu kendine ve o çok güzel zilli kızına iyi bak . Her güzel şey senden ve ailenden yana olsun . Sevgiler

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!