27 Mayıs 2016 Cuma

İkinci annelik için hedeflerim, planlarım

YOK. Vallahi hiç bir planım yok bu sefer! 3 sene önceki halimden, herşeyi öğrenmek sorgulamak ve mükemmeli hedeflemek diye özetleyebileceğim anneliğimden eser kalmadı. Belki de biraz da bu nedenle kapatıyorum Öğrenen Anne'yi 4 gün sonra.

Bu demek değil ki kitap sayfası açmadan, uzmanına danışmadan, hani kaba tabirle kör cahilce çocuk büyüteceğim bundan sonra. Hayır, tabii ki gelişmeleri takip edeceğim, okuyacağım ama 3 senelik annelikten sonra, biraz hayatın getirdiklerine, içimdeki sese, kader/kısmet/herşey olucağına varır'a odaklanmak istiyorum. Yavaşlamak, sakinleşmek, çocuk odaklı ebeveynlik son 6 ayımın hedefiydi, kısmen başarabilmeye başladığım şu günlerde bunun bile bir "hedef" olmaması gerektiğini öğrendim!

Bundan sonra, hissetmek istiyorum. Yaşamak istiyorum. Daha çok hayatın içinde, daha az (a)sosyal medyada, sadece "olması gereken"e değil, "elimden gelen"e odaklanmak, tüm o "meli malı"lardan "ne demiş, neyi önermiş"lerden biraz uzaklaşıp, gerçekten hedefsiz ve amaçsızca "anı yaşamak" ve başıma gelen hayattan, hızla geçip gittiğini düşündüğümüz hayattan, tek ve biricik ve geri dönüşü olmayan hayattan, iyisiyle kötüsüyle gelen hayattan, her koşulda ZEVK ALMAYA ÇALIŞMAK istiyorum. "Hedef" değil, arzum bu..

Hayat bazen insanı çok zorluyor; o hastalık anları, kaderin ayağına çelme üstüne çelme takıp durduğu şanssızlık anları, herşeyi olumsuz görmemize neden olabiliyor. Ama hayat bu değil, hayat bütününe baktığında çok özel, çok güzel.. Hayat bir hediye.. Bunu hamileyken daha iyi anlıyor insan; hamile kalmaya çalışırken, bu süre uzadıkça ya da hamilelik süresince ufacık bir komplikasyonun ne kadar büyük bir kayba neden olduğunu görünce, bir bebeğin doğumunun aslında tamamen mucize olduğunu, hayata başlayabilmenin bile bir mucize, şans olduğunu düşünüyor. Herşey pamuk ipliğine bağlı, hayat bize sunulmuş bir hediye.. Biraz oyalanıp bir köşeye atılamayacak kadar değerli bir hediye!

30'lu yaşlarımın ikinci yarısındayım ve geçenlerde okuduğum bir cümle beni düşündürdü: "bu yaşlarda insan hayatın acemiliğini üstünden atar, hayata daha bir "alışır", kanıksar, bu nedenledir ki 30'lu yaşların sonunda artık insan rahatlamaya, gevşemeye, gerçekten yaşamaya başlar" gibi bir cümleydi bu. Öncesinde gerçekten hedefler, planlar, kendimizi şekillendirme, hayatımızı kurma çabası oluyor, sonra bir bakıyorsun hayata "alışmışsın", az çok ne nedir öğrenmişsin.. O anda başlıyor sanırım yaşamak.. Ben de bu dönüm noktasında olduğumu hissediyorum.

İkinci anneliğimde hiç bir hedefim yok. Umudum her iki çocuğuma da bol zaman ayırmak, bol sevgi verebilmek, kendimi hunharca değil saygıyla "kullanmak", yaşamı koşarcasına değil yaşarcasına sürdürmek, sahip olduklarıma daha sık ve içten şükretmek. Basit şeylere; bedenimde bir rahatsızlık duymadan içime çekebildiğim nefese, sahip olduğum aileme, dostlarıma, günün sonunda yatağıma girdiğimde "ohhh" diyebilmeye şükretmek mesela.. Ve gelen dertlere sabırla yaklaşabilmek, kabullenmek, "günün tamamı olmasa bile bir anı mutlaka güzel geçecek" diyebilmek, kumaş simsiyah da olsa, üstüne yapışmış bir beyaz iplik bulabilmek..

Ve ananemin en sevdiğim kişilik özelliğini, "su gibi; hayattaki en değerli şey gibi, sade ve hafif olabilmeyi" başarabilmek istiyorum. Hayatı çok ciddiye almamayı istiyorum, gülüp geçivermeyi istiyorum, çünkü ancak bu sayede hayatın gerçek anlamını görebileceğime, derinliğini hissedebileceğime, bilgeliğine ancak sadeleşerek ve hafifleyerek ulaşabileceğime inanıyorum.

Yaşamak ve yaşadığımı hissetmek istiyorum. Sadece bu..

Dipnot: Görsel benim için çok çok önemli ve sanırım 3 senelik annelikten öğrendiğim "tek" şeyi çok güzel özetlemiş, inanın sizin de bu tavsiyeden başka hiç bir tavsiyeye uymanıza gerek yok. Çevirisi: "Öyle zamanlar vardır ki; asıl görevinizin hep hayal ettiğiniz gibi bir ebeveyn olmak ya da sizin sahip olamadığınız ve özlemini çektiğiniz ebeveyn olmayı başarmak değil; çocuğunuzun kendi koşulları ve doğası gereği asıl ihtiyacı olan ebeveyn olmayı başarmak olduğunu anlarsınız."

32 yorum:

  1. İkinci çocuk çok daha keyifle büyütülüyor :) Artık ilkinde gözüne kocaman gelen problemlerin çözümünü biliyorsun, daha da önemlisi herşeyin hızla geçip bebeğinin hemen büyüdüğünü biliyorsun ki bu da tadını çıkartmanı sağlıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha da önemlisi, kendine acıyacak ahlanıp vahlanacak zamanın olmuyor :P

      Sil
  2. Başlığı okuyunca ay bu akıllanmamış mı hala dedim içimden ne yalan söyleyeyim :) enjoy şekerim her şey gönlünce olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Sen akıllanabildin mi peki?

      Sil
    2. Pek sayılmaz :) Kısmen diyelim :)

      Sil
  3. İkinci çocuk çok daha rahat ve keyifle büyütülüyor.Pimpirik ve acabalardan arınmış bir annelikle karşılıyorsun ikinci yavruyu. Tecrübe güzel ve keyifli birşey. Gönlünden geçenleri gerçekleştirmen dileğiyle sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel özetlemişsin aslında benim eski ve yeni dönem anneliği kıyaslayınca gördüğüm fark bu. Eskiler bunun doğal bir akış olduğunu biliyor, biz çok okumuş cahiller de bunu kontrol edilmesi gereken bir konu olarak algılıyoruz. Herşey akışa bırakıldığında gayet yolunda oluyor. Gönlünce olsun ❤️ Biliyorum instagram takip etmiyorsun ama yabanelma diye bir hesap var onun bu anneliğe yaklaşımı özetlsdiğin gibi ve insan gördükçe iyi hissediyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, instagramı takip etmiyorum bana çok samimi gelmiyor, bloğu varsa bakayım ama :)

      Sil
    2. Var blogu da yabanelma.com fakat ig daha zengin

      Sil
    3. Aynı şeyi düşündüm ben de.yabanelmanın yaklaşımı gibi.ben sizde de onu hissediyorum gece.dingin,huzurlu,anı yaşayan hisseden birisiniz,öyle hissediliyor yazı ve paylaşımlarınızdan��Ceren bence instagrama girmelisin herkesi takip etmek zorunda değilsin .biz gerçekten samimiyiz��(Hem iletişimimiz kopmamış olur����)Sevgiler.ben de vedalaşmak istemeyengillerdenim

      Sil
    4. Eminecim instagramda takip etmek değil de paylaşım yapmak kısmı bana göre değil, benim özel fotoğraflarımdan kime ne zaten ;) sosyal medyanın samimiyetine fazla güvenme derim, burası evet iyi hoş, fikir alışverişi destek bazında çok işimize yarıyor ama yine ne varsa gerçek yaşama taşınan dostluklarda var bana göre.. instagram hele tam "kim ne yapmış, nasıl görünmüş" olduğu için bana hiç samimi gelmiyor, bilmiyorum bu benim özel fikrim. instagram konusunda kesin kararlıyım yani :) ama facebook sayfası duracak sanırım bir sonraki "amannn sileyim gitsin" krizime kadar :D öpüyorum çok

      Sil
  5. olmuşsun sen, haddim olmayarak yaptım yorumumu:) öperim.

    Ç.

    YanıtlaSil
  6. Harika bir yazı olmuş. Her kelimesi ne kadar da doğru... Ama en şahanesi ilk anneliğin be ikinci deneyimindeki farkları yaşayarak görmek oluyor. Kendindeki değişimlere sen bile inanamıyorsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım görücez uygulamada çuvallayabilirim

      Sil
  7. Herşey gönlünce olsun Ceren,sen artık kıdemlisin, ilkinde yeteri kadar koşturdun, ikincide dinlenirsin inşallah. Planlarımız arasında ikinci bir çocuk yok, bu nedenle sadece uzaktan el sallayıp kolay gelsin diyorum sana:)

    YanıtlaSil
  8. ceren beni bloglara yorum yazmaya alistiran sevgili blogger:) bu guzel yazi icin sana tesekkur ediyorum. hayatin anlami ne diye kendi kendime varolussal sorgulamalara girdigim su gunlerde sanki icimden bir ses ete kemige burunmus de bana ozel bir yazi yazmis gibi geldi. her ne kadar tamamen bencilce sebeplerden dolayi blog'u birakman beni uzuyor olsa da blogu birakmak icin ne kadar hakli nedenlerin oldugunu sadece bu yaziya bakarak bile anlayabiliyorum. Dilegim hamileligini sorunsuz nihayetine erdirmen ve guzel bebegini kazasiz belasiz kollarina alman.

    YanıtlaSil
  9. Bu biraz da "blogu neden kapatıyorum" yazısı olmuş bence, hem Maya'yla yaşadığın tecrübelerden ders çıkardığın için hem de iki çocuğuna daha fazla zaman ayırmak istediğin için internetten ayrılman lazım :) Umarım sürpriz yumurtanın bebekliği ablasınınki kadar yorucu olmaz, en önemlisi ablası gibi sağlıklı bir çocuk olur :3 Veda yazısı yazmak istemiyorum sonra görüşeceğimizi düşündüğüm için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yazı da geliyor pazartesi falan :) Taslakta şu an sadece 2 yazı var, "blogdan sonra yaşam" ve "hoşçakalın" başlıklı. Blog tarihinde ilk defa böyle iki yazılı taslak kısmı, ferah ferah :D

      Sil
  10. yene bebekle ilgili başka yazı var mıydı bilmiyorum varsa kaçmış gözümden ; o yüzden yeni fark ettim ve hayırlı olsun sağlıkla gelsin, sağlıkla büyüsün, analı babalı ablalı mutlu olsun inşallah :) blog u da kaptmayıp bekleme alsana; büyüdüklerinde gelirsin belki yine :) özleriz biz seni burada .. hem yazılarından yeni annelerin öğreneceği pek çok şey çıkacaktır kaybolmasınlar.. işine karışmak mı oldu bu sanki.. sustum .. sevgiyle.. her şey gönlünce olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, evet yazdım birkaç yazı :)

      Sil
  11. Hafiflemek, sadelesmek sana şimdiden çok yakışmış onu da başarırsin sen güzel ceren :) çok hoş bir yazıydı ah ah yarın son gün ayrılık vakti :(

    YanıtlaSil
  12. oğlum çok seviyor kardeşini maşallah, aradaki, 9,5 yaş bu açıdan çok iyi. "ceren, kuzzum" diye seviyor kardeşini : ) bu kadar yaşı büyük olmasına, anneme bırakıyor olmama rağmen o ne duygu seliydi evden doğuma çıkarken! şu annelik neler yaşattı ne olgunlaştırdı bee! : )) annem iyi ki vardı, yine insan en çok ona çemkiriyor, nazlanıyor rahatça. Senin durumunda normal doğum beklediğin için annenler yetişemeyebilir, yine en iyisi babaannesi olur maya için bence. rica edin canım italya tatilini de ertelesinler ya.
    bir de doğumdan bahsetmek istiyorum ceren. ikinci çocukla eve geldiğinde senin gözünün içine bakan iki bebe olacak. en kısa zamanda toparlanman için yine normal doğum yapman hepiniz için çok iyi olur. İnşallah işler yolunda gider, hiç bir sıkıntı ve zorundalık olmaz da yine normal yaparsın. benim ilk doğumum 3 saatte oldu bitti normal. ikinci kolay olur diye bekliyordum ama 15 saatte doğdu. son 6 saati çok sancılıydı (şu anda yazdığım şu üç harfli"çok" çok minnik kaldı ya: )artık ağlıyordum sezaryen olmak için ama sağolsun ebe ve doktor beni çok motive ettiler, ben de sabır sabır diye diye yine normali yaptım. zaten doğumhaneye girecek noktaya gelince 10 dakikada doğum bitti. çocuk doğar doğmaz neden bu kadar sabrettiğimi, dayandığımı yine anladım, o kelebek hafifliği, o sancıların bıçak gibi kesilmesi, çocuğumu hemen kucağıma alabilmem, akşam evime oğluma dönebilmek müthiş rahatlıktı. yani diiceem, bu doğum belki diğerinden zor olur (inşallah daha kolay olur) vazgeçme, çocukta, sende bir sıkıntı yoksa yine normali yapmaya çalış, doğum sonrası normalleşme sürecini hızlandırır 4 kişilik minik ailenizin : ) maya da seni doğum sonrası sezaryene kıyasla daha canlı kanlı, zinde görür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babannesi yerine komşuya bıraksam daha iyi, öyle diyeyim anla :(
      bu arada tebrik ederim, hamile anneye "ay doğumum çok beterdi" konulu sohbeti ilk açan sen oldun notime :D hadi ben çok fazla takmıyorum da, bir ufak not, hamilelere böyle "ay benimki şöyle kötüydü komşununki böyle acılıydı" yazınca pek motive olmuyorlar, bence bu huyumuzdan vazgeçelim derim ;)
      normal konusunda aşırı ısrarlı değilim, o an şartlar ne gerektirirse, doktor ne derse öyle olur, sezeryan sonrası da şıp diye toparlanabilen anneler var, bence her doğum kendine özel, fazla düşünmemek akışına bırakmak lazım. sevgiler!

      Sil
  13. Doğru diyorsun, demotive edeceğini düşünerek yazmadim ama, hatta surec ne kadar zorlasa da normal doğum sonrası müthiş rahatlamaya vurgu yapmak istedim. En iyisi olur senin için umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Ay haklısın ben de sabahın köründe bi an panikle herşeyi daha da büyüttüm.. Korkulmayacak şey değil doğum, en iyisi hep pozitif hikayelerle yaklaşmak desem daha doğru olacakmış ;)

      Sil
  14. ne güzel bir cümle o ya. umarım düşündüklerini hayal ettiklerini yaşarsın Ceren

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!