14 Mayıs 2016 Cumartesi

Kocamın hamile karısı ve küçük çocuğuyla Uzakdoğu seyahati

Başlığı bu şekilde attım çünkü kocaya kızgındım ama ben daha yazıyı yazamadan o eve çiçekle geldi, yelkenler indi. Boşuna demiyorum bu adam Beyaz Atlı Prens diye.

Döndük dostlar, kalbimiz yine uzaklarda kaldı ama kürkçü dükkanımıza döndük. İki çocuklu bir arkadaşım "hadi itiraf et, dinlenemedin di mi? kehkeh" dese de, vallahi dinlendim! Dinlenilmeyecek gibi bir yer değildi ki! Malezya hem doğası, hem insanı güzel bir ülkeymiş, biz ailecek çok sevdik, yine gelecek biz! :) Bol bol dinlendim dinlenmesine de, bizdeki sorun; o kadar dinlendikten sonra daha eve gireli 2 saat bile olmamışken tüm o dinlenmenin sıfırlanması oluyor malum "tatil sonrası sendromu" nedeniyle. Fakat bu sefer, tatlı bir boşvermişlik ya da neşeli bir delilikle bu sendromu daha kolay atlattığımı da görüyorum (bakınız kafaya şapka, kulağa küpe edilmiş portatif seyahat tuvaĞletiyle samimiyet).

Çocuklarla, bebeklerle, hamileyken (ya da hepsi bir aradayken) seyahat etmenin bir kaç altın kuralı var tabii. Bu kuralı: "planlı ama esnek olmak" diye özetleyebilirim. Yani, seyahat sırasında rahat etmek istiyorsanız, hazırlık aşamasında akıllıca davranmanız gerekiyor. Fazla yük taşımamak (ya da bakınız yandaki gibi eşit hayat şartlarında herkese kendi yükünü taşıtmak), rotayı tüm ailenin zevk alacağı ve sakince seyahat edeceği şekilde belirlemek (5 yıldızlı otel konsepti dışında ülkeyi görmek, tanımak, gerçekten yaşamak istiyorsanız mesela araba kiralamak, şehirler arası 4-5 saatten fazla olmamasına dikkat etmek, konaklayacağınız mekanları seçerken özellikle fakir ülkelerde uzun yollara çıkacaksanız araya dinlenme molaları diyebileceğim rahat ve hoş otelleri serpiştirmek, çocuğa "oyun ve oyuncak" konusunda biraz fazla zaman ve emek ayırmak, tatilin onun da tatili olduğunu düşünerek onun seveceği aktiviteleri, yemekleri, konaklama seçeneklerini de göz önünde bulundurmak) ve özellikle uzun uçak yolculukları içeren seyahatlerden dönüşte hem kendinize hem de çocuğa iş ve okul öncesi bir kaç gün "alışma tatili" vermek, bu "akıllıca" davranışlardan bazıları.

Uçakla 13 saatte ulaşılan Malezya'yı bir araba kiralayarak ve 3-4 günlük konaklamalar yaparak, 3 haftada güneyden kuzeye, doğudan batıya gezdik. Çocuğumuz küçük olsa da, açık büfeli, havuz kenarında yan gelip yatmalı 5 yıldızlı otelli tatiller bizi pek çekmiyor biliyorsunuz. Biz daha çok "sırt çantalı" tabir edilen seyahatlerden hoşlanıyoruz. 20'li yaşlarımızdan beri özellikle de pek gidilmeyen görülmeyen egzotik ülkeleri bu şekilde gezdiğimiz için, çocukla ve hamileyken de açıkcası çok zorlanmıyoruz. Fakat tabii çocuk olunca salaş otellerde kalma, sokak yemeklerini yeme gibi bitli turist alışkanlıkları tamamen değişmese de, biraz modifiye ediliyor. Otelleri booking.com'dan seçiyorum ve Trip Advisor'dan mutlaka önceki seyyahların fikirlerini okuyorum. Butik, çocuklar için oyun alanı olan, havuzlu aile otelleri tercihim ama araya bir iki 5 yıldızlı, gerçekten lüks otel de atıyorum ki, herkes dinlensin ve eğlensin.

Kentler arası yolları maksimum 5 saat tutup, öyle uykusu saatine denk getirmek, bol bol oyuncak, kitap ve sağlıklı aburcuburla desteklemek hayat kurtarıyor, aynen uçaklarda da bu tekniği tavsiye ederim. Bu sayede 13 saatlik gidiş yolunu HİÇ ekran kullanmadan, dönüşte ise benim pestilim çıkmış olduğu için 3 saatini Inside Out, Minions ve şu mavili prensesli adını hatırlayamadığım çizgi filmle geçirdik ama herkes hayatta ve sakin şekilde eve vardık :) Ha bir de jetlag için önerim; direkt uçmuyorsanız, orta noktada 2 günlük bir "stop over" yapıp 6 saatlik farkı hafifletebilirsiniz ve uçakta (fazla) uyumamak, kahve şeker gibi uyarıcıları kullanmamak, varılacak merkezin saatini esas alarak uyku düzenlemesini yapmak (hatta uçuş saatini buna göre seçmek, mesela vardığınızda gece 8 gibi olursa şahane oluyor) önerilerim arasında. Ha bir de uyku kadar yemek saatlerine de düzenleme getirmek lazım, özellikle güneş ışığında zaman geçirmek vücudun biyolojik ritmini ayarlaması için önemli ve büyükler için "zencefil" mucizeler yaratıyor. Yine de hepimiz, özellikle Maya jetlag oldu ve gecenin 3'ünde uyanıp kalkmaya çalıştı ama 4-5 gün sabırla normale dönüyor vücut..


Gelelim tatile. Hem güzel hem de maceralıydı bu tatil (bakınız üst sağ fotonun kırmızı çembere alınmış sol köşesinde 54. kattaki sonsuzluk havuzunda başına buyruk yüzen çocuk ve selfie'ci vurdumduymaz anababa!). Beyaz Atlı Prens'le kızı bırakıp keyfime baktığım zamanlar gani ganiydi (inanılmaz ama spa keyfidir, masajdır, başımı alıp sabahın köründe okyanusta tek başıma yüzmelerdir, akşam havuz kenarında sevgilimle mokteyl yudumlamalardır her birini yaptım!) Maya'ya 4-5 yeni oyuncak, kitaplar falan almıştık, onlar baya cankurtaran oldu. Havuz başında yan gelip yatma ve insanları izleme zaten en büyük zevkiymiş hatunun (kime çektiyse, allahımmm aileye yeni bir psikolog geliyor sanırım).

Yerel yemekleri çok baharatlı oluşları nedeniyle deneyemese de, bazı tatları denedi. Ama açıkçası döndür dolandır aynı tipik abur cubur seyahat yemekleri ve bol dondurma ile idare etti beslenmesi, çok perişan düşmesin diye ek vitamin verdim tatil boyunca. Şükür hastalanmadan geldik. Dönüşte 40 dereceden 14 dereceye iniş biraz hırpaladı, hafif ateşli bir soğuk algınlığı yaşıyor ama şükür, geçen seneki Afrika seyahatimiz gibi cortlamadı bu sefer :P

Gelelim başlıkta mevzubahis ettiğim kocama :D Valla hamile karısı ve 3 yaş altı çocuğuyla ne kadar dinlendi bilemiyorum, emin değilim ama pek sesi çıkmadı. Zaten kendisine bir soğuk bira ver, iki öpücük yolla, tüm günün yorgunluğunu unutur, kolay bir adamdır sağolsun.. Maya ile benden çok o ilgilendi bu tatilde, vallahi havuzdan spadan daha şahane bir lükstü bu benim için. "Dinlendim!" diyebilirim gönül rahatlığı içinde :)

Dün yeni evimizin anahtarını aldık (ayın 13'ü Cuma ve sağ elimle kucakladığım Maya nedeniyle sol elle açılan ev kapısı felaketini hiç anlatmayayım), önümüzde baya yoğun bir taşınma süreci var, bol şans dileyin lütfen, tatilin tüm dinlenmesi akıp gitmesin, kalsın üstümde azıcık..!

26 yorum:

  1. Tatili ben yapmışım gibi kocaman bir gülümseme belirdi yüzümde :) Oh, harika olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. Ne guzel, çok sevindim tatilin iyi gectigine. Maya' nin ifadesi süper ama yemeklerin karsisinda :) sahlıkli seyejat abur cuburlari neler, biraz fikir versene?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Daha bir de hindistancevizi suyu içme ifadesi var karikatür gibi, face'e koyucam güleriz beraber diye elim değerse :D
      Sağlıklı aburcubur benim minik kaplarda hazırladığım mesela dilimlenmiş elma, üzüm taneleri, kabuğuyla muz gibi kolay meyveler. Yola dayanabilecek mesela içi avokado ezmeli, kaşarlı tek elle tutulabilecek üçgen minik sandviçler, kesinlikle vazgeçilmezimiz kuru meyve ve kuruyemiş, burda meyve püreleri oluyor içmelik, iki minik kutu süt, meyve suyu (çocuk diye izin veriyorlar, su da alıyorum bolca) ve de uçak yemeğini çocuk menüsü olarak önceden seçebiliyorsun uzun yolculuklarda. Bir de acil durum paketi koyuyorum kendi çantama, içinde haribo şeker ve çikolata kaplı kurumeyve oluyor :D ne olur ne olmaz diye ama genelde ben yiyorum hepsini uçak inince hehehe)

      Sil
  3. Hoş bir yazı olmuş. Ellerinize sağlık. 13 saatlik yolculugu kucuk bir prensle basarmaniz ise gercekten mutluluk verici. biz henüz bu kadarına cesaret edemiyoruz. En fazla 4 saatlik uçuşlar bizim icin ideal . Darısı bize olsun. Malezya'yı merak ettim doğrusu:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cesaret başarmanın %85'i inanın, hiç korkmayın, siz korkmayınca onlar da daha rahat seyyahlar oluyorlar. Bu Maya'nın 3 yaşına gelmeden gördüğü 14. ülke oldu, o biraz kıdemli seyyah sayılır azcık daha büyüsün biz çok Hindistana tekrar gitmek istiyoruz ama şimdi iki numaranın da en az bir 3-4 yaşına gelmesi gerekiyor o bölge için, malum aşılar, temizlik, yeme sorunları vs.. Malezya ve genel anlamda Uzak doğu çok daha rahat ve çocukla gerçekten kolay diyebilirim..

      Sil
  4. Ama hani senin göbüşün ceren baktım baktım göremedim bu nasıl fit bir hamile :)
    Her şey bu taraftan çok güzel ve tıkırında görünüyor siz güzel tatil güzel yeni eve geçmişsiniz oh ne güzel! Hep mutlu ol güzel insan güzel anne seviyorum seni öp maya pamuk şekerini de yolda ki elma şekerini de benim için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkürler pozitif enerji için. Benim karnım 24.haftaya dek çıkmıyor kızımda da öyle olmuştu. Çok fit değilim ne yazık ki bu ikinci hamilelikte, daha fazla spor yapabilmeyi isterdim ama çocukla hamilelik başka türlü oluyormuş gerçekten de..

      Sil
  5. Canım ne güzel görünüyorsunuz bayıldım karelere, harika geçmesine çok sevindim ve de çok kıskandım yahu, nasıl güzel yerler. Ben de uçak yolculuğundan korkmuyorum çocuklarla ama arabada çok uzun duramıyorlar, maksimum üç saat şimdilik bizim ufaklık (kız alıştı da) casaret edemiyoruz daha 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araba yolculukları gerçekten beni de geriyor, özellikle ben doğduğundan beri "annenin yeri eşinin yanı, ön koltuktur, çocuğun yeri bebek koltuğu arka kısımdır" diye düşündüğüm için, ona önden oyuncak vs atıp oyalamak dediğin gibi 2 saat oluyor da 3. saatte illa ki türk anası olup arka koltuğa geçmem ve birebir oyalama turlarına başlamam icab ediyor :D Ama bundan gocunmuyorum, daha küçükler be Gece, sıkılmaları çok normal, kalkıp gezebilseler uçaktaki trendeki gibi.. Sık mola vermek ve arada koşturtmak çok iyi oluyor uzun yollarda ama bence 4-5 maksimum yani, okul öncesi çocuklar daha fazlasını kaldıramıyor. Ha okula gider okumayı öğrenir oh mis gibi okuya okuya gidersin ailecek ya da dayarsın ipad'den 2 saatlik çizgi filmi hahahaha Ama daha ona yaşları gelmedi henüz..
      Güzel sözler için de çok teşekkür ederim, enerji bombası oldu sabah sabah, malum tatil dönüşü klasik kocaya dal, çocuğa dertlen dönemindeyim..

      Sil
  6. Bir gün geçmiyor ki hayatınıza özenmeyeyim :D Sonsuz havuzu Asia's Next Top Model'da görüp çok beğenmiştim, ben de gidicem :D Maya'ya o kadar güzel anılar bırakıyorsunuz ki, büyürken geçirdiği değişimlerden dolayı bunalıma girmenize hiç gerek yok, çocuk her anlamda yaşıyor yahu, iyisiyle kötüsüyle. Blog yakında kapanacağı için çok üzgünüm, 2 numara ve Maya'nın maceralarını takip etmeyi çok isterdim, biraz büyüdüklerinde seyahatlerde mükemmel bir ikili olacaklar, imza hayatı 7 saatlik otobüs yolculuklarında geçmiş Nikki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Asya'da bu infinity pool denen şey çok moda, özellikle de KL, Sin. gibi gökdeleni bol olan şehirlerde en üst kata yapıyorlar, şahane oluyor, hep yüz hem adrenalin yaşa :D

      Sil
  7. Canimmmm hosgeldiniz:) harika görünüyo hersey,ay çok imreniyorum inşallah bizim de birgün istediğimiz ülkeleri gezme şansımız olur:) Çok öptüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya arkadaşlar imrenmeyin, aslında valla bütçesi falan çok uygun, yeter ki önceden planlansın dikkatlice, seyahat etmek aslında en ucuz hobilerden biri, nerdeyse evde otursan, arada geceleri dışarda yesen falan aynı meblaya patlıyor. Ha tabii zamansızlık nedeniyle gidilemiyorsa o ayrı konu, o çok geniş konu :D Öpüyorum ben de

      Sil
  8. Keyifle okudum, 15 aylık kızımla henüz yurtdışı planı yapmamış olsak da fazlaca cesaret geldi :') halden anlayan kocalar candır :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gidiiiin mutlaka yapın bir yurtdışı planı, yaşı uygun çok da zevk alır :)

      Sil
  9. O havuz! Ben şok! Şahane! Orda kaldım sudan korkan, yüzme dahi bilmeyen ben!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Ayakların yere değiyordu rahat ama genişliği uzun tutmuşlar uzun ince bir havuzdu çok hoştu, gele gece girince şahane oldu..

      Sil
  10. Nasil ilham veren, Moral veren guzel bit blog. Ben sizi daha once nasil kesfetmemisim. Simdi bebejle haystinuz nasil degisecek diye dusunurken ilac gibi geldi cok tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) İyiye doğru değişecek diyeyim, öyle olsun inşallah, sevgiler!

      Sil
  11. Havuz resmine bayıldım:) Turkıyede olsa siz yanına dönene kdr yanında biri beklerdi:)))) araba yolculuğunu bzm mınnak sevıyor alıstı daha doğrusu,dergı,oyuncak,yolda ne var ne yok anlatma derken duruyor yani 12 saat araba yolculugu yaptık en uzunu.. Dınlenmiş olmana cok sevındım,Maya kreşe devam edicek mi? Oyle daha cok dınlenırsın herhalde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuğu havuzda küvette deniz kenarında 2dk bile yalnız bırakmamalı valla 20 saniyede boğulan çocuklar var :( Biz biraz simite yeleğe falan güvendik, bi foto çekimi bıraktık ama aslında sorumsuzluk biraz.. Ben 3 yaşımda yüzüyordum dedem öğretmişti, Maya da su kuşu ama kolluksuz ya da simitsiz istemiyor havuz deniz, güvenlik takıntısı var biraz, korkuyor aslında sudan ama hoşuna da gidiyor :D
      Kreşe bu hafta yollamadım bugün sordu, burda resmi tatil ama yarın bi yollama denemesi yapıcam bakalım :) Bu arada başvurduğumuz 7 anaokulundan da red cevabı geldi, hani pek içime sinmeyen ama eşimin de gittiği anaokulu vardı ya evden yemek götürmeli olan, ona gidecek sannırım Eylülde, tam da bebek gelecek üstüne ayyy düşündükçe fenalaşıyorum, çok zor olacak...

      Sil
  12. Maşallah!
    Umarım güzel geçen tatilden sonra taşınma işleri de kolayca olur.
    Hoşgeldin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla sorma, ben bi gaz başladım, kütüphaneden :D En gözüme korkunç gözüken oydu bitmek üzere çok şükür.. Bodrum katını da tamamen boşalttık taşıdık ohhh. Şimdi odalara girişicem, biz sabah Mayayla koliliyoruz her akşam eşim 4 koli taşıyor, yeni evde daha ampül bile yok, kafasına mağara fenerini takıyor, aynen hırsızlar gibi süzülüyor eve :D Bari önce bi yer lambası taşısak hiç akıl yok bizde yahu..

      Sil
  13. ehlen ve sehlen habibti:hoşgeldin canısı:p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehlen ve sehlen :D Ummanda da çok söylüyorlar, bir de orda Türkleri çok seviyorlar yahu, şaşırdım gördüğüm ilgiye.. Hoşbulduk..!

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!