20 Mayıs 2016 Cuma

Oğlan ismi koymak ne zormuş!

Şimdi bizimkiler %50 Türk malı, %50 ecneĞbi ya.. İsim konusu çok acaip karıştı. Kızımınki hem Türk hem Alman ismi, ikinci de öyle olsun istiyorum ki her iki taraf da rahat kullansın. Fakat gel gör ki, iki dilde ortak kız isimleri bir sürü olsa da, oğlan ismi sadece 1 tane bulabildim: Aksel. O da hiç hoşuma gitmedi ne yalan söyleyeyim, Guns n' Roses'in solisti Axel Rose'un Eminönünden çakmasını almışız gibi. Ay Akseller gücenmesin ne olur ama herkes her ismi sevemiyor, kimine de benim ismim çok çirkin gelebilir, ben de gücenmem, domatesi sevmek ya da sevmemek gibi bişey bu sonuçta.

Neyse sulandırmayalım, bari ya Türk ya da Alman ismi olsun ama iki tarafın da kolay okuyabilmesi için Türk ismi olacaksa içinde Ğ, Ç, Ü, I, Ö, Ş falan olmasın, Alman ismi olacaksa G, J ile başlamasın, mümkünse V'si olmasın (G burda biraz balgam çıkarır gibi GHHHli, J ise Y olarak okunuyor, ay zaten bu Almanlar J.'yi Y., V.'yi F., W'yi V ve sıkı durun Y'yi Üpsilon (!!! o ne be?!) olarak okuyorlar, bizim Ş. ile dalga geçerken kendileri aynı harfi anca SCH ile yazabiliyorlar vs vs..) derkeeeen, valla tıkandık.

Sonra geçen gün - bizim evlilik yıldönümümüzdü, çok acaip romantik ve sırf otçul olduğu halde acaip kazık bir yemek yerken, birden olası kızımızın ismini buluverdik. Ben aslında biraz çalışıp da gelmiştim (ay yabancı diilsiniz, hadi itiraf edeyim bana o gün bişi olduydu, baya baya bütün gün internetten isim aramıştım işin doğrusu ve kafamda 10'ar maddelik bir listeyle gitmiştim romantik yemeğe). Ben başlangıç tabağıyla birlikte konuyu açıp bikaç isim sıralayınca açıkcası benim de ilk favorim olan isme takılıverdi Beyaz Atlı Prens ve "TAMAM BUDUR!" diyiverdi (dünyalar benim oldu çünkü hakikaten şahane bir isim; tınısı zaten çok hoş ama hem altyapısı, hem anlamı, hem türk hem alman ismi oluşu da nedeniyle). Kızımız olursa ismi hazır arkadaşlar :)

Oğlumuz olursaaaaa. İşte o noktada kal geldi. Bikaç isim buldum ama hiçbiri ne yazık ki Türk ismi değil, olsun, %50 Alman kontenjanından olsun ismi, yeter ki Türkiye'de her ismini sorandan "niiiy? ne diyon hemşerim? küfür mü ediyon?" gibi bir tepki almasın, 2 evrak arası 5. çayını yudumlamakta olan memur bile kolayca okuyabilsin anlayabilsin istiyorum. Bi de üstüne böyle hınç dolu esen rüzgardır, kavgacı yiğit delikanlıdır türü bi isim olmasın, isim önemli arkadaşlar, çocuk ismin karakterini alıyor! Valla biz Maya'dan çok çektik, koca imparatorluğu getirdi kız arkasından. Bu seferki sakin efendi akıllı uslu (sizden gelen yoğun istek üzerine bir de iyi uyuyan iyi yiyen keh keh) bi isim olsun derdindeyim. Gülmeyin ya inanıyorum ben bu "ismin karaktere etkisi" olayına (hoş tanıdığım bütün Fidan'lar tonton, bütün Yağız'lar sarışın ama çaktırmayın).

Birkaç isim bulduk ama şu ana dek içime tam sinen olmadı. Neyse daha doğurana dek düşünür dururuz, bunda da bi eğlenceli yan var aslında. En olmadık isimleri bulup gülmek, sonra "ciddi diilsin di mi?" diye eklemek ve sinirli sinirli bir daha gülmek falan.. Hoş bir 6 yıllık evli çift gece eğlencesi.

Neyse kısacası; bir yandan yeni eve koli koli taşınma halindeyiz (ne zormuş ya bi haftada sadece kütüphanemi taşıyabildim daha!). Bir yandan kızın her sabah "kreşe gitmiyceğğğm" çığlıklarıyla mücadele halindeyim (çoğu zaman özellikle güneşli günlerde valla yollamıyorum, zaten yaz geliyor bize bir sürü açık hava aktivitesi çıkıyor, Ağustos'ta zaten kreş tatile giriyor, Eylül'de anaokulu başlıyor - bu arada başvurduğumuz tüm okullardan hatta "paraya kıyıp yollarım üfff" dediğim aylık 700 euro'luk özel okuldan dahi red cevabıyla birlikte havamızı aldık ve sabah kahvaltısını, öğle yemeğini benim pişirip yanına koyacağım, kalabalık ve biraz eski püskü oluşuyla pek içime sinmeyen ama kaderin bir cilvesi ile yeni evimize yürüyerek sadece 3dk uzaklıkta olan eşimin de çocukken gittiği için bizi kabul eden ve de havuzlu kayak kamplı (bu ne perhiz bu ne lahana turşusu isimli) kreşe kalmış bulunuyoruz, aferim bize, ve de anaokulunun tam başlamasıyla eve yeni bebeğin gelmesi bir olacak, ay ne şahane olacak düşünün artık). Bir yandan Maya'nın doğum gününe odasını yeniliyorum, hazır ediyorum. Bir yandan işe gidiyorum, arkadaşlara, spora zaman ayırmaya çalışıyorum. Bir yandan da bloğu kapatmaya 10 gün kalmış, son yazıları yazayım bitireyim istiyorum. Öte yandan da işte bunlar olup bitiyor. Yani kısa günün özeti de böyle, üstteki de son selfie'm :P Evet gözüm de mavi oldu hamile kalınca, yerseniz.


Ay o kadar şebek errrrrkekten sonra, giderayak bi tane de böyle sevimli tosbağa ekleyeyim hadi :D Bizim müstakbel oğlana isim önerisi varsa beklerim, çok makbule geçer ama yukardaki kriterlere dikkat.

Dipnot 1. Evet en üstteki foto hipster (hatta bu türüne lumbersexual deniyor belki bilmeyenimiz kalmıştır) anneler arasında acaip moda, etsy'den kapış kapış gidiyor bu bereler vallahi Berlin'de falan almayanı dövüyorlarmış. Oğlan olursa öreniniz, olur mu, valla bak takmayan şerefsiz?!

Dipnot 2. Hayır, oğlana Deniz koymuyoruz, burdaki Alman/Türk çocuklarının %80'inin ismi Deniz, aslında çok sevdiğim ve Türkiye'de yaşasam hiç düşünmeden koyacağım tek isim olan Deniz'i bu nedenle eledim. "İçimdeki Deniz" falan esprileri de güme gitti :P Tüm Deniz'lere (ki hepsi çok karizmatik errrrkekler oluyor vallahi) selam eder, yavaşça süzülerek giderim.

35 yorum:

  1. İsimlerin karaktere etkisine inanıyorum ben de. Hatta önceki gün bunun geyiğini de yaptık okulda.Uykum kaçtı, geyiğe burada devam:) Tüm Naz ve Nazlı ismindekiler çok nazlı insanlar mesela. Fiziksel özellikler ve isimler arasındaysa genelde bir tezat var ne hikmetse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burda bir tane Naz'ımız var, üstüne alınabilir gerçekten de tatlı bir insan. Bir de mesela ben hiç çirkin Esra görmedim, kızım güzel olsun diyene duyurulur :D

      Sil
    2. Benim oğlumun ismi de Aras (nehir) Kaya bi dalgalanıp bi durulması ondan mı acaba ? :)

      Sil
    3. Olabilir Mine, senin ismin gibi doğa ismi, ne güzel :)

      Sil
  2. Ayni sorunu Turk/Ingiliz ortakligi bebemiz icin yasamistik :) Neyse ki kizimiz oldu da yirttik :) Biz sadece tek bir alternatif dusunebilmistik cinsiyetini ogrendigimiz ucuncu aya kadar o da Atlas'ti. Hem yazilisi hem okunusu iki dilde de ayni oldugu icin. Erkek cocuklari icin gercekten isim bulmak cok zor; hele iki dil/iki kultur eklenince daha da zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten hem zor hem keyifli bir uğraş isim seçmek :)

      Sil
  3. Sağlıkla gelsin ve bahtları güzel olsun ikisinin de.
    Kolyen duruyorsa, doğumda takarsın. Durmuyorsa alırım yenisini.
    <3
    İsim var, kardeşim istemişti. Mail atıcam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolyem duruyor mu! Deli misin her gün çantamda senden gelen iki mücevherat da duruyor ve biliyorsun kolyeyi doğumda takmıştım bunda da takıcam, doğum hakkında ilk düşüncem o oldu hatta :D Sonradan biri daha getirdi çok benzerini ama seninkinin yerini tutmadı hiç, bilesin, hep yanımda!
      Bu arada ben senin ismini çok seviyorum ama malum J'yi Y okuyorlar.. Yoksa J. ile başlayıp sonu an'lı biteni benim en favori ismim, bir de Jan var direkt, bayılıyorum.. Ama gel gör ki Türkiye'de "yandan yandan" olacak çocuk :P

      Sil
  4. Yeni yazıyı görüp bir heyecanla yazdığım yorumun silinmesi hiç hoş olmadı suan :/ neyse devam başlığı görür görmez dedim ki demek cinsiyeti öğrenmeye karar verdiler erkekmis hemde ceren kız diye hissetti ama biz bildik! Falan gibi düşünceler beynimde uçuştu :D ama yanlış alarmmış. Sana isim bulmada kolay gelsin güzel cerenim heyecanlandırdın beni öğlen oglen de cinsiyeti öğrendin sanıp :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay yine mi silindi yaaa, giderayak düzeltemediğim tek şey bu! Yok öğrenmiycez, inat ediyoruz :D Doktorum "aman benim 39. haftada ağzımdan kaçırma huyum vardır "hadi haftaya kızına/oğluna kavuşuyorsun" diye, hatırlat" diyor her sefer :D Kaçırırsa o kaçıracak, yoksa bizden talep yok :D

      Sil
    2. Doktorda bizden çıktı desene :) sen gitmesen de o da düzelmese hiç sıkıntı değil o zaman ;) neyse taze yazı gelmiş ben ona kaçar hehe

      Sil
    3. hem de 3 taze yazı geldi :D 5te uyandım bu sabah

      Sil
    4. Ben uygun bi isim buldum SALİH! Uysal bi isim işte :) benim eşimin ismi volkan. Gerçekten hiç anlamazsın öyle bi patlar ki. İsimler hakkaten karakteri etkiliyor. Çok dikkat etmek lazım :)

      Sil
  5. Sanırım Koray aynen okunuyordur. Sevdiğim isimlerden biri. Biz de çok zorlanmıştık ama ablası seçince kolay oldu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben, Aden, Kay, Doa, aklıma geldi sonradan :)

      Sil
    2. Di mi yaaa, kızlarımıza böyle zorlanmadık. Hoş sen kızdan aldın biraz kopya ;) Benim öyle bi şansım yok, Maya için varsa varsa tek bir isim var: Colin. İlk aşkı, kreşe girdiği gün tutulmuştu, çocuk 1 hafta sonra anaokuluna geçince de aşk acısıyla takıntı haline getirmişti hala ara sıra "anne Colin nerde" diyor deliriciym, bebeklerin ismi falan da hep Colin. Aslında ben sevdim ismi de eşim "nanemolla ingiliz erkeği ismi" dedi kestirip attı!

      Sil
  6. Armin! Aslında net Alman ismi ve Türkçede bir anlamı yok ama fonetiği açısından bizde garip kaçmıyor. Yeni trend isimlerden biri gibi algılanıp fazla sorun yaşanmayabilir ;) (biz edine isim düşünürken arminle edin arasında kalıp son hafta edine karar vermiştik. Edin; Boşnak ismi bu arada) bir de jan olabilir. Biliyorsun, "yan" hatta yaağn diye okunuyor, ama aile arasında can diyebilirsiniz;) leo seviyorum ben bir de. Çok haklısın erkek ismi zor. Biz de çok zorlanmıştık. Sağlıklı ve Mutlu bir Bebek olsun, ismiyle yaşasın 🙏🏻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Armin aslen Ermeni ismidir (ki böyle olması duble işime gelir), yani ben çok severim ama biraz Army'yi ve 80'lerin çocuu olduğum için askeri darbeleri falan hatırlatıyor bana :D
      Ay Jan'ı yukarı ben yazdım bak bu yaıyı okumadan ama Yan yana dizildileeeer olmasın çocuğun sonu, Leonie en yakınımızda var, onun erkek versiyonu gibi olmasın kişiliği olsun dedik :D Yaw çok ayrıntılı düşündüğümüzü fark ettim, tipik bizim evin halleri, halbuki bu huyumuzdan vazgeçeceğidük hani.. Amin canımmm!

      Sil
  7. Bulsam da söylemem :) ne zor di mi :)) erkek olursa türklerin çok zorlanmadan söyleyeceği Almanca bir isim koymaya karar verdim ya da iki isim biri
    Türkçe biri
    Almanca .Seninle kriterler ve kısıtlamalar benimkiyle aynı çok güldüm o yüzden :) mesela üç
    dilde de biliniyor söylenişi de güzel diye ;Atlas ,düşünmüştüm.Ama anlamı biraz korkuttu beni sırtında dünyayı taşımasın bu çocuk dedim.Zor kardeş zor erkek daha doğma ihtimalinde bile zor :)) Bizim koca biraz da isim meselesi yüzünden kız istiyor ikinciye de :)) Kız olursa da net bir şey yok henüz çünkü benim içime erkek doğuyor.Boşuna uğraşmadan önce cinsiyeti belli olsun istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum Özlem :D Atlas konusunda aynı şeyi düşünmüşüz! Var mı sende de ucundan psikologluk merak ettim..

      Sil
    2. Amatör ilgi var diyelim :)

      Sil
  8. OĞLAN OLDUĞUNU BİLİYORDUMBİLİYORDUMBİLİYORDUMBİLİYORDUM ay neyse sakin olmaya çalışayım... Kayra en sevdiğim isimlerden biri, genelde erkeklere konuyor, Kaira şeklinde kullanabilirsiniz, Almanlarda da Kai ismi var diye biliyorum, siz kullanmazsanız ben ileride oğlum olursa kullanacağım zaten :D Almanya'da yaşayan ve bebeği ayyynı sizin gibi yarı Alman yarı Türk olan bir tanıdığım çocuğun ismini Jakob koymuştu, anneanne-dede de Yakup diyebiliyordu, dini tınılı bir isim gibi gelse de bu bakımdan kullanışlı aslında, Joseph\Yusuf da öyle bakın :D Alex Türklerin çoğunun bildiği bir isim, o da sorun çıkarmaz diye düşünüyorum. Son olarak ismin kişiliği etkilemesi bence çok doğru zira ikinci ismim Naz ve Kalem Nasırı'nın dediği gibi asillikten çok uzakta olmama rağmen bazen kraliçe gibi davranabiliyorum, Allahtan ilk isim eskiliğiyle dengeliyor :D Sağlıklı olur, ismiyle yaşar inşallah, ablası gibi :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl okuduysan Nikki, oğlan falan değil yahu, nerden çıkarttın? :D

      Sil
    2. Oğlan isimlerine odaklanmanın sebebinin erkek ismi bulmanın zorluğundan değil, bebeğin oğlan olduğundan çıkardığım için :D benim hatam ya özür dilerim...ama bence oğlan :D

      Sil
  9. Bizimde bu sene 6.yılımız olucak:) İlk tanıstıgımızda yasadıgımız bır olaydan dolayı evlenırde cocugumuz olursa (kız için) Aden olsun demıstık.Hatta hamıleyken kız ısmımız hazırdı Aden yani kızım olursa bırgun ısmı hazır:) Elsa da guzel.Ama yok erkege ısım bulunmuyor yahu Ezra hosuma gıdıyor aslında Jan eskı patronumun ısmı ermeniydı j dıye okunuyor ama onun ki.. Zor iş zor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aden kız ismi mi? Bana nedense hep oğlan ismi gibi gelmiştir.. Jan'ı ben çok severim ama J'lisini, burda direkt Yan :D Ezra da kız ismi ya bence hatta Esra aynı mı acaba yoksa Azra var bir de, o hiç hoşuma gitmez mesela, Azra(il) misali :D O da sadece kız ismi galiba.. Ay evet çok karışık işler, bu haftasonu eşim bi tane buldu aslında ilk duyuşta hoşuma gitti tamam budur dedim ama şimdi düşündükçe pek içime sinmemeye başladı ama gelip gidiyor, tartma biçme halindeyim..

      Sil
    2. :))daha zaman var dur.ezra erkek ismi yazarda var ya hatta ama turkcede var mı bılmıyorum.ernest ıyı bak:p ayyy yok erkek ismi zor zor bnde sımdıden aklıma geldıkce yazayım bak:)

      Sil
  10. Direk isim olayına gireyim. Koca tarafından kuzen oğluna Artun ismini koydu. Gururlu, kendine güveni olan anlamına geliyormuş. Kızlarının ismi de Şara. İkisinin ismini hatırlamadan önce bi düşünsem de sonunda aklıma geliyor :) İsimlerin karakter üzerindeki etkilerine sonuna kadar inananlardanım. Ve hatta hikayesi olan isimleri seviyorum. Kızımın iki ismi var ve ikisinin de bizim için bir hikayesi var. Kızıma baktıkça sanki o isimlerin onun için yaratıldığını düşünüyorum :) Umarım gönlüne göre olur her şey..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar isimlerini seçiyorlar da sen "ilham geldi" mi sanıyorsun yoksa!? Valla olabilir :) Uvvv çok parapsikolojik oldu bu da..

      Sil
  11. Cereeeen,
    Valla o isim ne olursa dünyanın ne güzel ismi gibi gelecek ya sonunda, o yüzden bu arama çalışmaları dediğin gibi sadece tatlı bir telaş:)
    Yine de bir faydam olacaksa (ki olsun tabii:); iki tanıdığımız var eşlerin birinin türk diğerinin alman olduğu, ilkinin iki oğlu var ve adları emile aras ile deniz miro. diğer çiftin oğlunun adı ise aron, kızları ise alma. e bi de çok merak ettim o aklınızdaki harika kız ismini ben:))

    Ç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ne doğru demişsin, hakikaten insanın çocuğunun ismi sanki dünyanın en güzel ismi gibi geliyor hah diyorsun buldum işte budur :D Halbuki çok korkunç isimler var insan diyor nasıl bunu çocuğa koymuşlar hiç düşünmemişler mi - Enis ve Oral mesela :D Ay kusura bakmasınlar ama.. Burda da Emil var hahahaha Ben mi kötü niyetliyim?!

      Sil
  12. ay ceren isim zor iş ve gerçekten karakter de belirliyor. mesela biz arin'i isimlerimizi birleştirerek koyduk aslında ama kürtçe de ateş parçası demekmiş ve evet ateş gibi bir çocuk :) farsça da da günışığı demekmiş diye duydum, he yaa o benim ömrümün ışığı :p

    eşimin adı aras mesela, o da aynı aras nehri gibi bazen deli deli akıyor bazen sakin :)

    zor iş isim işi kolay gelsin..ay dayanamiciim erkek olursa mahmut hans, kız olursa ayşe helga koy :D (iğrencim tamam yaaaaa!)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sabah Arin'i andım biliyor musun, çok benzer bir isim geldi aklıma, ay öyle koyduğunuzu bilmiyordum çok güzelmiş hikayesi! Hahahah Bence Hans Tosun ve Helga Yosma çok daha iyi di mi ama ay geyik olmasa dayanamam zaten işim gücüm gayrıciddiyet :D

      Sil
  13. Şimdi ben yorumları okudum, çok da eğlenceliydiler. Ama orada bir isim vardı. Tüylerimi diken diken eden. Tabi yabancı isim olarak hoş olabilir ama Kay kusmuk demek ya. Hatta bir süt markasının adı da Kay'dı. Gördükçe midem kalkıyordu. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kay'ı hiç sevmem zaten ama kusmuk anlamına geldiğini bilmiyordum :D Bana argo kelimeleri hatırlatıyordu ne yalan söyleyeyim :D Kaysüt'ü biliyorum yaaa, hatta bir de Lıkır Süt vardı ne isimler buluyorlar!!!

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!