2 Şubat 2017 Perşembe

Hanzo ile Greta

Hayır başlığı yanlış okumadınız. Ayrıca evet bir sürü yazılacak akıllı uslu merak edilesi konu dururken böyle bir yazıyla başlamam da ayrı komik ama yok yazmadan duramıyciym, evren bana nanik çekiyor, karşılığını vermem lazım.

Greta; Maya'nın anaokulundan şipşirin ama nasıl şirin, aynen bu yandaki örnekteki gibi fazla şirin, tatlılıktan eriyen ve üstelik tüm Aleman çocukları gibi aşırı terbiyeli, akıllı ve uslu bir küçük kız. Greta, Maya'yı anaokuluna "alıştıran", ondan 3 ay büyük olduğu için ona yeni ortamında ablalık yapan, aşırı derece büyük kalpli enteresan bir kız. Greta, evrenin bir aileye yollayacağı en büyük hediyelerden biri sayılabilecek, devamlı gülümseyen, sapsarı saçlı masmavi gözlü, tombik ve minik bir kız. Greta; bir harikalık abidesi.

Hikayemizde geçen Hanzo ise ben oluyorum.

Şöyle açıklayayım. Bu Greta'nın anası da kendi gibi tombik ve sevimli, iyi niyetli ve kelebeksel bir kadın. Üstelik bizim Beyaz Atlı Prens'in de anaokulundan arkadaşı, ki bu anaokulu da şimdi bizim kızların gittiği asırlık anaokulu. Yani bu Greta'nın anasıyla arkadaş olmam, kızları da arkadaş etmem evren tarafından bana öngörülmüş bir kader.. Peki ben ne yapıyorum? En son dün Greta'yı az kalsın arabamın altında eziyordum. Durun yazıcam, olay bu raddeye varana dek daha neler yapmadım ki..

Hepimizin vardır (lütfen var deyin), böyle hayatımıza sanki "Allahın Sopası" olarak yollanmış insanlar. Hani yanlış ne yapsan bu insan tarafından yakalanırsın. Bu Greta'nın anası da benim kişisel sopam. Kadın ne kadar yuvarlak ve anaçsa, ben o kadar köşeli ve rezil kepaze ana modeli.. Kadının gözünde dünyanın en korkunç anası benim, yemin ederim! Neyi yanlış yapsam, ne zaman zıvanadan çıksam, kendimi her kaybettiğim anda, hangi kuralı ihlal etsem, bu kadın görgü şahidi! Artık o kadar ayyuka çıktı ki iş, kadını gördüğüm an elim ayağıma dolanıyor ve iyi bir insan olmaya çalışsam da yine sıvıyorum!

Mesela geçen gün.. Maya'ya yeni bot aldım ve o gün özel bir yemekli toplantımız vardı, sırf o gün için botlar yeni ve güzel gözüksün istedim. Ertesi sabah ne hali varsa görsün, istediği gibi oynasın o botlarla, dalsın çıksın çamurlu sulara. Beni biliyorsunuz hiç üzülmem çünkü hem pahalı marka şey almıyorum hem çocukluğunu doya doya yaşasın modundayım. Ama bu botları o günlük korumak istemiştim.. Maya eski botları yerine onları giymek isteyince hayır diyecek kadar da abartmamış, giydirmiştim. Dolayısıyla Maya'ya dedim ki, Maya'cım sevgi kelebeğim, uçuç böceğim, gözümün çapağı; lütfen ama lütfen bugün su birikintilerinde zıplamayalım ki botlarımız bu akşam yepyeni ve güzel dursun, yarın istediğin kadar zıplarız beraber. Fakat tabii 3 yaşında bir çocuğa gel de laf anlat. Maya bir dedi iki dedi atladı sulara ve ben "kızım kime diyorum ya, bin defa söyledim, niye dinlemiyosun dır dır da dır dır" tam gaz bağırırken, Greta'nın anasının soluğu ensemde bitti..

Ya da ondan bir iki gün önce, "Maya yerler kayıyor lütfen bahçe kapısına kadar koşmadan yürüyerek git" dediğim halde, vallahi abartıyorsam peşimden terlik fırlatın, aynen bu yandaki gibi koşup, tabii ki düşüp, car car ağlamaya başlayınca, sevgi kelebeği gibi koşup da yerden kaldırıp her bir dizini binlerce öpücüğe boğup, gözyaşlarını içmem falan beklenirken, kucağımda iki numarayla zaten yorgunum ağzımdan "oh olsun, ben sana demiştim, nasıl düştüysen öyle kalk ve ağlama" sözleri sökülürken, kapıda kim varmış, kimle gözgöze gelmişiz, yerden Maya'yı kaldırıp üstünü silkeleyen kimmiş? Greta'nın anası.

Yine bir başka gün, Lukas'ı pusetiyle anaokulunun bahçesine park etmişim (E napıyım, içeri alsam zorum zorum, içerisi mikrop kaynıyor, dışarda temiz havada güzel güzel uyusun çocuk. Efenim, ne dediniz? Kim çalacak ayol çocuğu, ilahi siz!), içerde "hadi kızım, hadi kızım, bak kardeşin dışarda bekliyor hadi birazcık hızlı giyin" diye diye kızı hazırlıyorum. Yanıma F.'in annesi geldi "Bebek ağlıyordu, Greta'nın annesi dışarda yanında, kucağına aldı sallıyor şimdi sustu" dedi. Tabii ki Greta'nın anası yapar anca böyle şirin yardımları.. Neyse çıktım dışarı, normal bir insan gibi teşekkür edeceğime ağzımdan "iki çocuk çok zor, vallahi delireceğim, birini bırakmazsam öbürüne yetişemiyorum" türü bir zırva döküldü! Hanzo'yum işte.

Yine Maya'nın baş rolü Lukas'ın ise asıl erkeği oynadığı bir ağlama krizi sahnesinde Maya'ya "ağlayacaksan evde odana kapanırsın" diye bir tehdit savurduğum anda Greta'nın anasının koca koca açılmış mavi gözlerinde "zincire vurulmuş kir pas içinde önüne bir kap su atılmış zavallı Maya" resmini ben bile gördüm yani.. Ya da anaokulundan çıkar çıkmaz "pasta yiyceeem" diye bağıran çocuğa "dur bakalım yemeğini yedin mi, yemediysen pasta yok" derken, ya da "3'e kadar sayıyorum, gelmezsen burda kalıyorsun ben gidiyorum" tehditleri savururken, ya da Maya'nın anaokulundan gelen ve hiç bir şeye benzemeyen "sanat eserlerini" anaokulu köşesindeki çöpe atarken.. Hep Greta'nın anasının gözleri.. Artık bir Hanzo olarak dayanamıyordum sevgili dostlar..

Gelelim kurduğum hain planla Greta'yı öldürmeme ramak kalmasına..

Anaokuluna yürüyerek 4dk olan evimizden arabayla çıkmış, Lukas'ı pusetiyle bahçede bıraktığımda Greta'nın anası tarafından şipşak emzirilme riskine karşı (yok artık demeyin, bence kader ağlarını oraya doğru örüyor..) çocuğu direkt arabada bırakmış (ki bu Almanlar tarafından direkt polis çağırma nedenidir, valla 5dk'da döneceğim bakın arabanın kaloriferi açık falan da desen dinlemezler), Maya'yı zorum zorum hadiler silsilesiyle hazırlayıp arabaya geri getirmiş, neden çikolata yiyemeyeceğini anlatırken, bir yandan da gideceğimiz adresi arabanın GPS'ine girmeye çalışmış, tükenmiştim. Tabii ki geri vitese taktığım anda, arkamda Greta'nın olmaması mümkün değildi ama bu ayrıntıyı düşünememiştim. Allahtan sensor denen şey var, vallahi çocuğu o sensor korudu, bit kadar boyuyla aynadan falan görülmüyordu çünkü.. Ay sinirlerim bozuldu. Bir de annesi yine mavi gözlerini açmış bakıyor! Camı açtım "ay kusura bakmayın, aynadan da göremedim" gibi bişeyler zırvaladım ağladım ağlayacağım.. Kadın bana demez mi "yok canım bişey olmadı işte, rahat olun".. Ay diyemedim tanıdığım birinin ikiz çocuklarından biri aynen bu şekilde ezilerek öldü diye.. Oturdum artık kime ağladığımı bilemeden ağladım, kadın sırtımı sıvazladı, çocuklar korku dolu gözlerle bizi izledi, Greta tabii ki Maya'yı öptü ve sakinleştirdi..

Hanzo ile Greta... Bu da bizim hikayemiz...

Lütfen park yerinden çıkarken, geri geri giderken, okul çevrelerinde hız yapmayalım, dikkatli araç kullanalım diyerek kıssadan hissemizi de çıkaralım ve dur bakalım Greta'nın anasıyla arkadaş olacak mıyız, yoksa Allahın Sopası olarak devam mı edecek, zaman gösterecek..

12 yorum:

  1. Çok sinir bozucu gözüküyor ama bence seni anlayan bir kadın Greta'nın annesi. Bazı insanlar yaradılış olarak daha olgun ya da yaşadıkları onları olgunlaştırıyor, ki sen de Maya 2 yaşındayken yazdığın bir postta demiştin "ben de eşim de daha önce bu kadar zor bir durum yaşamadık" diye, Allahın sopası değil de Allahın sana bir lütfu olmasın Greta ve annesi? Ben arkadaşlık, hem de zıtların birbirini tamamladığı türden bir arkadaşlık görüyorum tünelin ucunda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) en iyi dostluklar nefretle başlar diye bir laf vardır ya..

      Sil
  2. Ayy Ceren ya yazılarını özlemişim şimdi gordum sahalara geri döndüğünü hoşgeldinn ;) Başlarda gülerek okumuş olsam da sonunda bende üzüldüm neyse ki bisey olmamış bu 2 çocuk olayı bende de tam olarak boyle benimkiler büyüdü ama kurtuluş yok biri ergenlik girişinde diğeri 3 yaş sendromunda bende depresyonda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş bulduk :) arada yaş olması mı zor yoksa yakın olmaları mı zor diye soranlara ikimiz aynı anda "ikisi deeeeee" diye bağırabiliriz desene..

      Sil
  3. Ay gözlerimden yaş geldi yemin ederim:))) İlahi Ceren, bu müthiş dizinin devamını bekliyorum, ama bence çok iyi arkadaş olacaksınız. Gretanın anası yerinde sıradan bir Türk olsaydı, çoktan seni magmanın derinliklerine yollamış, üzerine de beton dökmüştü. Ama bence cidden tatlı kadın, şimdi doğruya doğru Ela'nın üzerine geri geri gelen bir arabanın bagajına kesin elimle bikaç kez vurur ve şoföre de dikkat et falan derim minimum yani. Bak bunu bile dememiş Pollyanna, sev onu:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de delirirdim, çok haklısın!

      Sil
  4. İyi ki geri döndün... 2 çocuklu hayatta Hanzo olmamak elde mi? :D Her yazdığını yapmışlığım vardır; hatta okuldan çocuğu arabayla aldığım için ters bakan annelere belli etmeyeyim diye arabayı az uzağa parketmişliğim bile :D
    N'apalım içindeki küçüğü giydir, çıkar, taşı, geri taşı, yerine yerleştir, soy vs... normalde 2 dakikalık olan işler 2 çocukla 22 dakika!
    Neyse artık daha kötüsünü yapıyorum, evde küçüğü uyurken bırakıp öbürünü getirip götürüyorum. Tabii kafamdaki senaryoları tahmin bile edemezsin! :D

    Bence... Kızlar iyi anlaşıyorsa çaya çağır, arkadaş ol, faydası dokunacak birine benziyor :)
    Sevgiler..
    Deniz (Gezginanne)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. <3 hoşbuldukdk! tam uykuya dalıyor, nasıl melek gibi o an.. hep aklımdan bıraksam uyanmaz hemen 10dk'da gelirim diye geçiyor kıyamıyorum ama bırakamıyorum, uyanıyor her sefer..
      Çay iyi fikir!

      Sil
  5. Yaa resmen gözlerim doldu o haline, birden de bi gülme patlaması!!! Allah kolaylık versin... gretanın anasından korkmaya gerek yok yaa, olgun kadınmış. Sorun çıkaracak olsa belli ederdi şimdiye kadar :)) (ay o ikiz hikayesi Adana'dan mı yoksa?! Aynısı bizim bi tanıdığa oldu, adam ikiz oğullarından birini... aman çok dikkat çoook)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adana değil Bursa ama çok yaygın bir hikaye malesef, ikizleri insan tek başına dışarı çıkarmamalı galiba :(

      Sil
  6. Saint G. hahaha gözümde şaşkın ve tatlı bi kadın canlandı.Arkadaş olursunuz gibi geldi banada ne olgun kadınmış yahı o bir anaç tavuk turk anası olsaydı vay haline her türlü reel/sanal ortamda hayiiinnn ana ilan edilmiş,kızına acıyan bakışlar atılmış,çocuğunun arkadaş olması bile engellenmiş olabilirdi.. Bende ilk yanıştığımda hep bir cici görünürken ya çok kpnuşur yada bi sakarlık vs bişiy yaparım;)kısmetse tanık olursun.Yalnız araba olayında direkt kükrerdim ama az çok tanımış seni ve zaten korktuğunun,pişmanlığının farkında olduğu için sakin karşılamış herhalde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya beni yarın oyuna davet etti! Greta devamlı Maya'dan bahsediyormuş evde!
      Araba olayı çok fena, hala sinirlerim bozuluyor. Ben geri vitese asla hızlı takmam ama düşünsene hemen arkasında olabilirdi, 10cm bile, yavaş yavaş bile gitsem ölümcül olabilirdi.. Allah koruyor çocukları!

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!