8 Nisan 2017 Cumartesi

Bir küçük çocuk ve bir bebekle Mauritius tatili

Biz seyyah bir aileyiz, bazen çevremden "vay be helal olsun nasıl cesaret edebildiniz" sözünü duyuyorum. Biliyor musunuz, benim için iki çocukla 14 saat uçak yolculuğu ya da upuzun bir tatil, iki çocukla haftaiçi 16-20 saatleri arasında evde başbaşa kalmaktan daha az korkutucu bir hadise! Neden böyle diye çok düşündüm, buldum: çünkü her annenin "güvenli alan"ları var, ne bileyim mesela bazımız için çocuğun uyku düzeni "amaaan kolay canım nolcak, yatağına koyarsın uyur" kadar basit, bazımız için "ya azcık ağlasın bırak, rahatlar deşarj olur çocuk" mottosu can, bazımız için de "seyahat mi, çocukla mı? missss!" Yani herkesin güvenli alanları başka başka.. Tabii güvensiz alanları da.. Benim için de, gençlik hatta çocukluk yıllarımdan beri sırt çantamla aylarca Hindistan'a, Afrika'ya gitmek, mahallenin köşe başındaki bakkalına gitmek tadında olduğu için, "e ne olacak, çocuklarla da gidilebilir" diyebiliyorum rahatça, ama saat 16-20 arası çocuklarla tek başına evde kalacaksın dediklerinde, dudağım uçukluyor, gözlerim pörtlüyor, alnımdan totoma doğru soğuk terler dökülüyor o ayrı..

Velhasıl gittik Mauritius'a biri bebek, diğeri 3,5'luk iki çocukla. Ayrıntılar seyahat bloğumda, burda tekrar olmasın, merak eden buyrun burdan okusun. Kızın 15. ülkesi, o artık uzman çavuş ama ufaklıktan tam emin değildim, zira ilk dişini çıkarmaya azmetti (ve başardı) ve ilk defa böyle upuzun bir uçak yolculuğu yaptı. Ama ailenin "seyyar köfteci" testini o da geçti. Adam bir de sonbahar çocuğu ya yazık hiç ayak parmaklarını görmemişti, cıbıl cıbıl soyunuverince sen bir şaşır, bir sevin. 3 hafta ayak parmaklarıyla oynar mı bir insan yavrusu, oynarmış!

Yani özetle, gittik gördük sevdik.

Çocukla gidilecek yer mi, evet. Aslında bana göre, savaş muhabiri falan değilseniz, sizin gidebildiğiniz her yer, çocukla da gidilebilir. Biliyorsunuz biz çocukla Afrika'da safari de yaptık, romantik tatiller de. Hiçbirinden de pişman dönmedik, tam tersine "bak bunu da sevdi, o zaman seneye "bi tık" daha atlatalım mı?" diye diye döndük. Eşimle 2,5 ay kaldığımız ve unutamadığımız Hindistan mesela, hep aklımızda çocuklarla gidelim diye ama azıcık büyüsünler, sokaktan buldukları her şeyi ağızlarına götürmesinler, biraz "anlasınlar" gördüklerini, hatırlayabilsinler falan istiyorum.. Mesela 3,5'luk Maya 2,5 yaşında gittiği Malezya'yı hatırlıyor ve "aaa bu çiçekten Malezya'da da vardı" diyebiliyor, Lukas da o kıvama gelsin istiyorum.. Az kaldı az ;) 3 seneye kalmaz biz bu çocukları Ganj'a bi sokup çıkarırız (şaka ayol, o kadar da değil, belki ucundan minnak parmak?)


Hiç dellenmedim mi derseniz, ay dellenmem mi.. Maya'nın kum fobisiyle Lukas'ın bu ayak neden ağzıma girmiyo çığlıkları üzerine benim gibi bir hayvanseverin bile çok fazla bulduğu başıboş köpekcikler ve akşam üstlerini kabusa çeviren, Maya'yı onlarca yerinden ısırıp, alerjisi nedeniyle 2cm'lik kırmızı yuvarlaklar şeklinde kabartıp, bana panikle koştura koştura açık eczane aratan sivrisinekler biraz biraz sinir etti ama e olacak o kadar artık. Gerisi turkuaz, sıcak ve güzeldi. Küçük çocukla tatilde dellenmemek için ne yapmalı mesela uçakta bebek nasıl oyalanır diye şurada ve bebekli tatillerde gerekenler listesini de şurada uzuuun uzun yazmıştım, bu vesileyle de ilk defa bebekle tatile gideceklere tekrar hatırlatalım. Eski seyahatlerimizi hatırlamak içinse şuraya tıklayabilirsiniz.

Yalnız ahdım var, ben bu kızı az büyüsün kuma gömüp üstüne de foşşş diye bir kova soğuk su dökmezsem... ;) Az büyüsün, öcümü alacağım ben ondan.. Daha bugün 9-10 yaşlarındaki okul çocuklarının gittiği okul kampıyla ilgili bir kısa film izliyordu ve bana "neden anneleri yok yanlarında?" diye sordu. Ben de ona "sen de büyüyünce annesiz tatillere gideceksin onlar gibi" dediğimde de "hayır ben hep annemle gidicem" demesin mi? Ay eridim eridim, hadi ordan, en fazla bi 10 senemiz var seninle tatillere gidebileceğimiz, sonra "ayyy anne sen gelmeeee"ler başlayacak (o zaman biz üzülecek miyiz, hayııır, bilakis BAP ile ver elini romanssss). Seneler ne hızlı geçiyor! İçlerini güzel hatıralarla doldurmak lazım..

15 yorum:

  1. Darısı başımıza diyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Bu yazıdan sekerek mayayla Afrika maceranızı okudum. Maya'nın ateşi çıkma yemeden içmeden kesilme kısımlarında okurken tansiyonum 3e 7 oldu :))) Yeminle kafayı yerdim ben olsam ya. Genelde rahat ve soğukkanlıyımdır ama hastalık doktor mevzularına Nasıl panik yapıyorum ve kafamda neler kuruyorum anlatamam.
    Maritiusta böle garip Bi grip gibi bişe olmuştum ben de. Ateş titreme üşüme terleme bulantı kusma ishal fln yaşadım. 24 saat içinde tamamen geçti o yüzden doktora gitmedim ama "kuş gribi" olduğuma ve öleceğime emindim, helvamı kavurmaya başlamıştım :)))

    Harikasın! Ben de seninle aynı kafadayım. Çocuklarla her yere giderim, hiç gözüm korkmaz. 2 senedir gidemememizin nedeni şu kayak tatilleri Zaten :((( Zaman ve enerji kalmıyor. Yoksa hadi desem Haris de kalkar, gideriz valla. Yalnız 2. Çocuk 2 yaşını geçince ve 4 adet uçak bileti almak zorunda kalınca hiç hoş Olmuyo yaaa :)))

    Görseldeki ana aynı ben ya (döt göbek itibariyle de) koptum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Aynen ben.. Doktor çocuğu olmanın deformasyonu mu acaba?!?! Hastalık sohbetleri normalleştirilmiş bir ortamda büyürken belki de etkilendik farkında olmadan..
      Maya Afrika'da kızıl geçirmiş, geldikten tam 1 sene sonra anladık! Doktora anlatırken, "aynen kızılı tarif ediyorsunuz, büyük ihtimal anlamamışlar orada" dedi, başımdan kaynar sular indi.. Gurbet elde hastalık berbat! Sen bir de bizim asıl Afrika maceramızı okusan 10 hafta 5 ülke ve ben hastalıktan ölmek üzere.. Seyahat bloğumda altta linki var bak, bol zamanın olduğunda oku, o upuzun komikli ve çocuksuz bir Afrika bloğu.. :D
      Kayak tatilleri de çok güzel, ben tam 7 senedir kayak yapmadım, çocukluktan edinilme yetenekler unutulmaz diyolla ama dur bakalım, önümüzdeki kışa niyetliyiz artık 4,5 yaşında geç bile kaldı öğrenmek için hahahahaa (çevirisi: çocuğu kayak öğretmenine kitleyip bebeği de uyutup romans yapmak)
      Uçak biletine hiç girme, tatilin toplam bütçesinin yarısı uçak biletine gitti, hainler alçaklar, plastik kapta yarıya doldurulmuş elma suyucular...
      O görsel tamamen gerçek evet :D

      Sil
  3. Hahaha ben de evde kalmaktansa yollara düşmeyi sevenlerdenim. Yalnız Bilgiç 'in bir yaşla üç yaş arası zapdedilmesi mümkün olmadığından o sıralar tatillerden erkenden eve döndüğüm olmuştu.

    Ben hiç tatil yapamadınız zannetmiştim, neyse hemen dönmemişsiniz. Sevindim.

    Metehan dün arkadaşlarıyla tatile gitmekten bahsediyordu, ne çabuk geldi o günler yahu. Her anlarının tadını çıkartmak gerek hemen büyüyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1-3 yaş peşinde koşturmacalı evet, çok haklısın :D
      Geçen hafta Maya ilk defa tek başına doğum günü partisine katıldı, ben "ya durmadıysa beni istediyse" diye çok aşırı heyecan yapıp bitişe 45dk kala kapıda belirince çok bozuldu, eve gitmiycem diye ağladı! Ben de çok bozuldum ama çaktırmadım, gurur duymam lazım di mi :D

      Sil
  4. valla helal olsun çok iyi idare etmişsin :) biz şehirlerarası yolculuk yaparken bile Ela ile sinir krizi geçiriyoruz çocuk uzun süre koltukta oturamıyor bu sene inşallah daha normal geçecek evrene mesaj yolluyorum yerse :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence çok güzel geçecek bu sene ;) 1 yaş daha büyük artık, çok fark edecek eminim!

      Sil
  5. :)harikasın valla.Ben birde gezginbiraile yi çok beğeniyorum bu konuda kadın kızıyla tek başına dünyayı dolaşıyor,yılın yarısını hindistanda yaşıyor yarısını bodrumda hayatı hep yaz:) Benim minno araba yolculuğuna alışkın seviyor,gezmeyide seviyor aslında tatillerde rahat ediyoruz fakat şu koşa koşa kaçıp gitme,etrafa bakıp bizi göremeyince pek umursamadan yine koşmaya,dolanmaya devam etme durumu beni 5sene yaşlandırıyor:( Şindiden "artık güneş çıktı annecim assos'a gidelim biraz kaş'a gidelim hadi,çok özledim oraları" diyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay yerim ben o minik gezgin ruhu!
      Ya keşke maddi manevi 6 ay bir yerde 6 ay bir yerde yaşama lüksüm olsa :P Çocukları nasıl yetiştiriyor peki, okul vs? Dur bi bakayım o bloğa, merak ettim!

      Sil
    2. Bu arada kafam nasıl döndüyse gezgin bira ile okudum! :D :P

      Sil
  6. Cerencim bu yazıdan çıkardığım sonuç artık oğlanın da acemiliğini üstünden atmışsın, işer yoluna giriyor, çocuklar gerçekten büyüyor. Işık gördüm yazıda, maşallah size :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay teşekkür ederim, biraz biraz bahar geldi ya, bana yaradı galiba :) <3

      Sil
  7. Merhaba Ceren Hanım. Çok güzel bir yazı ve çok güzel bir blogunuz olmuş, öncelikle hem tebrik eder hem de kamusal bir fayda sağladığınız için teşekkür ederim. Biz de oğlumuz 6 aylık iken 6 gün İspanya ya gitmiş ve çok şükür sorunsuz ve bol keyifli bir tatil olmuştu hepimiz için. Şimdi de 9 günlük bir tur planlıyoruz ve gitmeyi düşündüğümüz tarihlerde oğlumuz 11 aylık olacak ve bu sefer gezimiz nerdeyse her günü başka otelde konaklamali ve günde ortalama 100-150 km lik araç yolculuğu şeklinde olacak. Biz de aile olarak gezmeyi çok seven ve oğlumuz ile sürekli gezmeyi düşünen bir aileyiz ancak yetişkinler için bile biraz zorlayıcı olacak bu tur için biraz endişe de ediyoruz. Sizce böyle bir turda 11 aylık bir erkek bebeğin muhtemel zorlukları ne olabilir? Bu konuda ne gibi tavsiyeler verebilirsiniz? Turumuz Eylül ayı sonu İtalya İsviçre Fransa içinde olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A oğullarımız aynı yaşlarda o zaman :) Güle güle büyütün siz de.. Kendi arabanızla mı gidiyorsunuz tura? Öyle olursa rahat olur, istediğiniz zaman durabilirsiniz ama ben her gün ayrı otelde konaklamayı kendim için bile çok yorucu buluyorum, ben çocukla yapmazdım ama tabii ki çocuğa bağlı, bazı çocuklar çok gezgiç oluyor bazısı ise yerini yadırgıyor huysuzluk yapabiliyor. Benim oğlum mesela yeni girdiği bir odada ilk sefer uyuyamaz, baya zorlar beni ama belki de üstüne gitsek alışır bilemiyorum yani demek istediğim tamamen size bağlı, huysuzluğu tatlı olan çocuk var, benim kızım gibi illallah getirten var yani siz çocuğunuzu tanırsınız, ona göre karar verirsiniz bence. Bir de bunlar diş çıkartıyor oldukları dönemde çok zorluyorlar, umarım ona denk gelmez tatiliniz :D Valla yemek ve uyku konusunda zorlanmayacaksanız neden olmasın derim ama ben olsam çekinirdim böyle koşturmalı bir tur için, kolaylıklar ve güzel bir tatil dilerim!

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!