1 Nisan 2017 Cumartesi

Hayalimdeki cocuk ve gercekler..

Gecenlerde FB'dan bir arkadasim citlembik gibi bir kiz cocugu videosu paylasmis ve altina "iste bu tam benim kizim" yazmis. Arkadas bekar oldugu icin yorum yapamadan totomla guldum :) Gercekler acidir bebek, biber de acidir, biber gercektir..

Simdi bacilar, ben de bekar ve basindan 3 yas alti tarafindan ozenle hazirlanmis bin turlu badire gecmemis saf ve masum bir kizcagizken, tabii ki benim de hayallerim vardi. Bu hayallerden biri de "kizim olsun!" idi. Simdi kiz cocuk annesi olmayanlarimiz okumaya devam etsin, digerleri kis kis gulerek dagilabilir. Gencler; benim bu kiz cocuk hayalim tam olarak soyleydi: sarisin kivircik mavis gozlu bir kiz cocukla, kumsaldayim. Ustumuzde sadece bikinilerimiz, ellerimizde kovalar, kurekler, ayaklar ciplak, kum icindeyiz. Deniz kabuklariyla oynuyoruz, ellerimizi cirpiyor kahkahalar atiyoruz. Valla boyle cok gorsel bir hayalim vardi..

Gercekler ise soyle; acik kumral duz sacli ve ela gozlu bir kiz cocukla, kumsaldayim. Gunes tepede oldugu ve cocuk Alman beyazi oldugu icin bikini ustu uzun kollu UV tshirt sapka ve gunes gozlugu giymek durumunda ve acik kalan her cm2'si gunes kremiyle kapli. Hatta bu isi Alman babasi o kadar ciddiye aliyor ki, kulaklarinin tepesine, ayaklarinin en kucuk parmaginin ucuna bile bir ton krem surdugu icin cocuk yagdan parliyor, tatile krem peynir gibi gelip ayni beyaz otesi tonda eve geri donuyor ve gunes kremi mevzuuna kimyasal nedenlerle hep mesafeli durmus olan, cocugu 10.30-16 arasi gunese cikarma ama birak bu saatler disinda cocuk biraz gunes gorsun, D vitamini alsin, kemikleri gelissin'ci anasi da konuyu her actiginda babasi bosanma mevzuunu acayaziyor.. Neyse. Hayallerimin zitti olan gercek cocugum, obsesif oldugu icin, kumdan nefret ediyor ve kati surette ayakkabi ve corap!!!siz kumsalda yurumek istemiyor, denize bile kucakta tasiniyor, parmaginin ucu kuma degse ciglik cigliga agliyor (bakiniz yandaki foto), psikolog anasi 3 senedir onu kumla oynamaya ikna etmeye calisiyor falan filan.. Anasi sabah tek basina terapi niyetine yuzmeye gittiginde bir suru deniz kabugu toplayip geliyor, kizina gosterdiginde onun tepkisi "öö igreeeeeenc!" oluyor ve tum bunlara bu sefer ana ciglik cigliga aglamak istiyor falan filan.. Yani tam bir fiyasko!

Hayalimdeki camura bulanmis, dogada buyuyen kiz cocugu hanginize düstü bilmiyorum ama ona iyi bakin bacilar.. (NOT. Gecen hafta ben bu yaziyi yazdiktan cok sonra, tesadufen gonderdigi videoyu izleyince, o tatli kizin sevgili Ö.'ye dusmus oldugunu ogrendim ve cok guldum, gule gule buyutsun insallah!) Benim gibi bir hatundan nasil boyle kokos bir metropolitan cocugu cikti bilmiyorum cunku dogdugundan beri dogada, cicekle bocekle asiri derecede icice buyutuyorum, ailede temizlik takintisi duzen takintisi yok, babasi da ben de deniz asigiyiz.. Ustelik asla zorlamadik, hep kendi atti adimlarini, belki de hatamiz bu oldu. Belki ilk iii öö dediginde oturtsaydik zorla kuma, ya da prenses kostumu istiyorum diye bagirdiginda biz de ona hayiiiir, sen benim istedigim hippi cocuk olacaksin, dogal buyuyeceksin uleeeeyn, deseydik boyle olmayacakti ama o da fikren özgürlük, cocuga saygi, kendi haline birakma takintili bana tersti.. Lakin sirf ozgurluk diye goz gore gore hayalimdekinin tam tersi bir cocuga donustugunu gormek.. Iste karakter, bazi seyler karakter.. N'apalim, eldekini seviyos!

Ayrica bakiniz, biraz ittirmeyle agaca da tirmandi :D Yok zorlamadim, ben tirmandim, ozendi, pesimden sak sak sak hic yardimsiz tirmandi, valla annelerin bir numarali lafi "bak istediginde oluyomus!" dilimin ucuna gelmedi desem yalan olur.

Velhasil hayallerimdeki kiz cocuguna sahip degilim ama uzgun de degilim, onun karakteri illa benim istedigim gibi olacak diye bir kural yok. Ben ne kadar dogalciysam, o da o kadar cart pembe prenses kostumu giyip kiritan cins olabilir. Dusuncesi bile berbat ama boyle olmak istiyorsa, olsun.. Bögrüme DAŞ basip, o hayalimdeki kumla oynayan, agaca tirmanan, dizleri hep mosmor, tek disi eksik (o kadar da degil ayol) gelecegin astrofizik uzmani kiz cocuguma kavusamamanin acisini icime gomeeeeeer, yoluma oglumla devam ederim hahahaha (ikinci cocuk ikinci sans). Saka bir yana.. Cocuklarimiz bizim malimiz degil (bakiniz Halil Cibran siiri).. Ustelik bir psikolog olarak biliyorum ki, bu yasinda prenses olmasini engellersem, bir sekilde icinde kalacak ve koca kadin oldugunda sacma sapan giyinen, abarti suslenen frapan bir kadina donusme riski daha fazla..

Cocuk yetistirmek satranc oynamak gibi, hep 5-6 hamle sonrasini dusunmek zorundasiniz..

18 yorum:

  1. Benim oğlum da iki buçuk yaşındayken ayağını kuma değdirmiyordu, çocukların incecik ayak derisine tuhaf hissettiriyor sanırım ya da başkalarının ayağının kuma battığını görmek mi korkutuyor acaba, bir yanda kocaman deniz, dalga sesi, bir yanda bir sürü kum geriliyor olabilir? Islak kumların ayağını kirleteceğini, içinden çıkılamayacak, temizlenmesi çok zor bir şeye bulanacağını da düşünüp rahatsız olabilir. Sonra çok değişti oğlum tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl değişti? Ay anlatın anlatın! Ben onun yaşındayken kendimi kuma gömdürtürdüm :D

      Sil
    2. İnan hiç bir şey yapmadım özel, zorlamadım, iki gün sonra ne kadar zevk aldığımı görünce kendi kendime kumda oynarken, yavaş yavaş kırdı kabuğunu:) hatta eski fotolara bakınca 1,5 yaşındayken kumsalda var görüntülerimiz kuma batmış, 2,5 yaşında kendi kendine öyle bir şey geliştirmiş, sen daha iyi bilirsin iki yaş sendromlarını ;)

      Sil
    3. evet de benimki bebekliğinden beri nefret ediyor sadece 2 yaş sorunu değil :)

      Sil
  2. ceren, oncelikle blog alemine donmussun,kendi adima cok sevindim:) (her ne kadar cok nadir yorum yazan okuyucu modeli olsam da). Benim kizim da kumdan nefret ediyor(du) hala denizde sacinin islanmasindan denizin icine oturmaktan ve daha sayamacagim bir cok seyden nefret ediyor, korkuyor. Ayrica Cilginca makyaj yapma ve kokos giyinme arzusu da var hatta o kadar ki okula ojeli, efendim prenses kostumlu giden tek cocuk o olabilir. 3.5 senenin sonunda, ogrendigim tek sey, cocuklar dedigini degil yaptigini yapiyorlar (burdan benim de ise prenses elbiseli gittigim sonucunu cikarma:)). Onun icin ayni senin gibi, ben de agaclara cikiyorm, kumdan kule yapiyorum vs aa bi baktim benim kokos da yanima oturmus kumdan "dondurma" yapiyor. Bu teknik duyusal hasssaslik konusunda yardimci olunca, ayni teknigi sosyal yetenekler icin de deneyelim dedim. Kizim kendi yasiti cocuklardan bile korkuyor, oyun alanlarinda 3-5 yas araligi cocuklara methiyeler duzup arkadaslik kuruyorum ki kizima nasil sosyallesilir gostermek icin:). Ama bi yandan da diyorum, acaba fazla mi yardmci oluyorum, sosyallesme becerileri gelisecegine aksine bana iyice bagli olur,bagimsiz bir birey olamaz mi diye. bu varolussal sorgulamalarin sonu yok sanirim, artik nasil bir bireyler olacaklarini da onlar 30lu yasa geldiklerinde yazdiklari bloglardan okuruz:)

    YanıtlaSil
  3. :)yapma amaaa böyle annesi hangimiz çocukluğumuzda ki halimizle aynıyız? Var mı hakikaten bu arada merak ettim öyle insanlar.. Kum enteresan bişey yazın gördüğüm bazı çocuklar ailesi denize girdiğinde "çıkkk heryerin ıslandı pisss oldun " vs diye bağırıyorlardı bide sudan nefret etse yada korksa daha büyük dert biz bardağın dolu tarafına bakalım.Ayrıca dediğin şeye katılıyorum onlar bizim malımız değil kendi istediğimiz şeylere zorlayalım,özgür iradelerinin gelişmesi (genelde anne babaya ters şekilde😆) daha önemli! Ama ben o dört hamle sonrası olayını pek şeyedemiyorum🙈bazen öyle anlar oluyor ki genel olanla ters düşmeden o anı kurtarmanın derdinde oluyorum..bilemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4 hamle sonrası derken, yani mesela çocuk aşırı çikolata istiyor ama öğle yemeğine 5dk kalmış, vermiyorsun çünkü aklında sadece o yemek değil, bunu alışkanlık haline getirme riski, ergenlik dönemi obezitesi, dişlerinin çürümesi vs hebişey var.. onu diyorum :D

      Sil
  4. Maya = Ela :)))) neyse ki kuma basıyor abisi basmazdı oda 6 yaşında falan başladı kucakta taşınamayacağını anlayınca mecbur kumla kaynaştı :) çocuksuz insanların hayallerine saygım sonsuz aslaa hayallerini paylaştıklarında bozmuyorum içten içten gülüyorum o ayrı tabi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kum korkusu çok çocukta var desene! Burada oyun parkları hep kum, orda da yazın açık ayakkabı sandalet vs giydiremiyorum, akşam ayakları fosur fosur kokuyor :P

      Sil
  5. Neden hem prenses hem astrofizikçi olamasın? Ben 1.sınıftayken filan hem şarkıcı hem bilim kadını olmak istiyordum :) benim de ilerideki "çocuklarımla" ilgili kurduğum çok hayalim var, ikiz olsalar, biri kız biri erkek olsa, ikisi de özgüveni yüksek seslerini çıkarmaktan korkmayan "ilginç" kişilikler olsalar... Saçma bir şekilde, benim aksime büyüdüklerinde çekici, güzel\yakışıklı insanlar olmalarını istiyorum, insan görmediklerini istiyor, tabii aslında önemli olan tek şey sağlıklı olmaları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman dilini ısır, ikiz çocuk oyyyyy Allah düşmanıma vermesin :D İkisi birden krize giriyor, ikisi birden sana bağırıyor ergen ergen, ay yok Allah korusun yaw.. Ayrıca bence sen gayet güzel bir hatunsun, saçındaki mor hala aklımda mesela..

      Sil
  6. Ben de doğal röfleli sarışın mavi gözlü katalog bebeği gibi şöyle gürbüz aşırı sevimli bebekler hayal ederdim (sarışın koca bulmadım, tabi ki ucundan kıyısından genetik bilgimiz de var Allah'a şükür ama umut fakirin ekmeği be ceren, belki 2 kuşak öncesi benim muhacır dedelerden sarışınlık-mavi gözlülük geni aktarılır mı aktarılır dedim :D
    Ama kuzgun-Anka olayı benim kumral minnoşlar dünyanın en güzel çocukları şuan bana <3

    Benim şimdilik tam hayalimdeki gibiler :) yani atlayan, zıplayan, kirlenen çocuklar benimkiler :)) hatta baya bi abartıyorlar işi. Milletin çocukları kumda narin narin oynarken, saçının diplerine kadar kuma batan, donuna kadar ıslanan hep benimkiler oluyor :)) neyse şikayetçi değilim, istedikleri gibi oynasınlar!

    Prenseslik olaylarından ben de hazetmem ama dediğin gibi yapacak birşey yok :)) henüz tam başlamadık ama tütüydü kostümdü böyle isteklerle gelirse bana maya yine de sınırlamak isterim gibime geliyor... İlk tütüsünü siyah aldım Black swan'umın :)) Yani tamam içinde ukte kalmasın diye Elbette alırım kostümünü tütüsünü ama 1 er çeşit alırım, olayı abartmamaya çalışırım ;) bakalım daha neler göreceğiz. (Bu arada çocukken bana barbi de alınmadı, şık şıkırdak giysiler de alınmadı, ergenliğimde topuklu ve makyaj isteklerim de püskürtüldü ama bende hiç ukte kalmadı misal. Anam tam bir "tom boy" gız hastasıydı, o tadı yakaladı bende heheheh)

    Ay benim en büyük hayalim, bunların ergenliğinde birlikte takılabilmek, tatillere gidebilmek, birşeyler paylaşabilmek <3 o Zaman bana hiç pas vermez ve hırto ergene bağlarlarsa bozulurum bak ben de :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ergenlerle tatile gitmek.. bilemedim be başak, sanki üstümden bir soğuk hava akımı geçti..

      Sil
  7. Geçen yaz Derin i aldım çantamızı hazırladım şehrin içindeki plaja gidiyoruz tabii yanında hayallerim kumdan kaleler çukur acıp içine su doldurmalar ve hatta biraz abartıp o kumda oynarken ben de bir şeyler içip onu seyretme hayalleri.ve kumsala vardık deniz kıyısından ikimize birer şezlong kiraladık üstümüzü çıkardık fakat Derin şezlongun tepesinden inmiyor,oynayası da var ee tabi ben de yaveri hanımıma denizden kova kova su taşıdım o şezlongun tepesinden kuma döktü sonra bu kum ıslandı diye ağlamaya başladı ben bi de ıslak yerlere kuru kum getirdim.sinirden pturup ağlayasım gelmişti.o günden sonra hep çakıllı yerlere denize gittik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çakıllı deniz daha berrak olur :D Valla aslında orama burama kum kaça kaça ben de çakılı tercih ediyorum ama bizim kız çakıldan da nefret ediyor kumdan da, denizin içine girene dek car car.. Denizin içinde kumda da yürümüyor bu arada, ayağı değmeyecek deniz tabanına.. Ayh. Kuma gömücem ben bu kızı yazın ahdım olsun :D

      Sil
  8. Cidden tesadüf olmuş :) ben de şimdi ağlıyordum (şaka değil cidden) kız 3,5 yaşında neden hala kakasını altına yapıyor diye.Allah bir yerden verirse bir yerden alıyor sözü bu gibi durumlar için söylenmiş sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :( ağlamayın özlem, büyük ihtimalle zayıf noktanızı yakalamış ordan vuruyor, hepsi böyle bunların..

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!