14 Nisan 2017 Cuma

Lukas'ın diş buğdayı

Lukas'ımızın Mauritius tatilimize ekstra güzellikler katan diş çıkarma azminin başarılı meyvesi, tatilin son günü aramıza katıldı. Artık kendisi 1 adet süt dişine sahip kahraman bir çavuş. Maya gibi o da 6. ayında ilk dişini çıkardı, o da gecenin bir saati rasgele bir deneme "ısırışı" yapıp beni "amaniiiin" diye bağırttı. Emziren anneler için kabus dolu bir yeni dönem de böylece başlamış oldu. Maya "analar ısırılmaz" kuralını çabuk öğrenmişti, bakalım Lukas bu konuda başıma ne çoraplar örmeyi düşünüyor, imdak!

Ben biliyorsunuz, bazı gelenekleri yapmaktan hoşlanıyorum. Mesela kırk banyosu ve uçurması, mesela Maya'ya yaptığım ve bizim kızların hala konuştuğu efsanevi "sağlıklı diş buğdayı" partisi.. Hem gurbet ellerde tek başımıza olunca biraz sosyalleşme bahanesi oluyor, hem farklı coğrafyadan insanlar adetlerimizi öğreniyor, ben onlarınkini öğreniyorum, hem de aslında her kutlama bir "zorlu dönem"in sonunu müjdelediği için, sanki hayat daha bir çekilir, daha bir güzel hale geliyor.. Biraz da kendimden birşeyler katmayı, mesela bu diş buğdayı geleneğinde tarifi biraz değiştirip, sağlıklı hale getirip, eski geleneklere yeni bir gözle bakmayı da seviyorum.

Çok fazla gelenek görenek kalmadı tabii artık modern yaşamda ama Maya'ya yaptıklarımı Lukas'a da yapmak istiyorum. Diş buğdayı da bunlardan biriydi ve sanırım alnımın akıyla kalktım altından. Tarif, uygulamalar falan Maya'nın yazısında ayrıntılı şekilde var, tekrar etmeyeyim. Bu seferki tarife farklı olarak çilekli yoğurt ve üstüne de kuru meyve ve tuzsuz kuruyemiş koydum ve yine bir diğer fark; bu sefer diş buğdayını Türkiye'de anane ve dedeyle yaptık ve bu seferki çocuk ilk çocuktan farklı olarak gitti ananesinin oftalmoskop'unu seçti (alternatifi prensesli bir kitap (maya tarafından özenle önüne atılmış vaziyette gördüğünüz bu kitap bence akademisyenlik ya da yazarlık, maya'ya göre ise bildiğin prenseslik anlamına geliyordu), bir adet peluş hayvan (belki veteriner olabilirdi), bir adet hesap makinası (tüm finansal ve matematiksel meslekleri temsilen) ve sosyal meslek alanlarını temsilen de bir adet cep telefonu). Bu da demek oluyor ki, doktorlar kulübü gibi aileye yeni bir üye daha gelebilir ilerde.. :D

Kafasındaki buğdaylar da Maya tarafında özel olarak tek tek seçilip, ingilizce almanca ve ananesinin ittirmesiyle türkçe olarak 1'den 20'ye dek (20 sağlıklı, beyaz, güçlü süt dişi anlamına geliyor) tek tek sayılarak, özenle döküldü (hatta uzun süre kafasında durması için de apayrı bir emek verildi - neden derseniz, bilemiyorum.. Maya: o buğdaylar kafada duracak, nokta! (nedir bu ikinci çocukların çektiği işkence, yarebbim..)

Böylece civcivimin ilk dişi de kutlanmış, kendisine ilerleyen 19 dişlik macerasında moral desteği ve motivasyon verilmiş olundu. Haydi inşallah sağlıklı, bembeyaz, güçlü dişlerle güzel gülüşlerle dolu upuzun bir hayatı olur (bir gerekli bilgi: biberon emzik kullanmayan, sadece anne sütü alan çocuklarda dişlerin temizlenmesine gerek yok fakat hazır mama, çay, meyve suyu ve ek gıdaya geçildiği anda biberon çürüğü denen tehlikeyle karşı karşıyalar ve bu ilerde kalıcı dişleri de olumsuz etkilediği için önemli bir durum. Temiz bir tülbentle dişlerin temizlenmesi ve 1 yaşından itibaren de yaşa uygun fırçayla ve macunla fırçalanmaya başlanması, 6 aylık diş doktoru kontrollerinin aksatılmaması gerekiyor. Bir de gereksiz bilgi: insanların yaklaşık 100 yaşından sonra tekrar süt dişi çıkardığını biliyor musunuz?! Yaaaa evet.)

18 yorum:

  1. Siz anlatınca insanın bütün gelenekleri yapası geliyor hatta yapmadığına pişman oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. <3 gerçekten zor zamanlardan sonra insanın moralini düzelten sevimli gelenekler bunlar.. Şimdi çok ticarileştiriliyor bazı gelenekler, özel dekorasyonlar bir sürü para dökülmüş organizasyonlar.. ne bileyim böyle aile arasında dostlarla kendi kendine yapılanlar benim hoşuma gidiyor.. seviyorum yapmayı.. :)

      Sil
  2. senin bu süt oğlan çok tatlı ceren, keşkül gibi:D hüpp diye yutası geliyor insanın :D ;P

    YanıtlaSil
  3. Doğu'nun dişlerini fırçalıyorum diye eleştirenler olduydu. O dişler dökülecek, ne gerek var ki diye. Ben de susup kaldıydım, harbi ya dökülecek neden bu kadar işkence yapıyorum çocuğa fırçalamak için diye çelişkide kalmıştım. Ama bir şeyler biliyormuşum gibi 'olur mu geleceğe yatırım' diye kestirip atmıştım.. direndim ve fırçaladım da..
    aradığım cevabı yazında buldum akhsjdhsaj : )))

    lukas çok sütlaç hakikaten. katılıyorum Ahu'ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alttan gelen dişleri de çürütüyor malesef.. Çok iyi yapmışsın direnmekle. Diş kontrolleri de çok önemli 6 ayda bir ;)

      Sil
  4. Diş buğdayı yerine aşure geçerli oluyor mu? :D Aşure benim için her dönemin tatlısıdır da...
    Şaka maka, ben de uygulama olarak böyle şeyleri sever ama bu etkinliklere katıldığımda genelde ortamın samimiyetsizliğinden (Bkz. deli gibi süslenmiş parti tipi teyzeler) rahatsız olduğum için kaçınırım. Ve işte böyle diye diye asosyal oldum. :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşurelik buğday dersen bence aynı hesap :D Ben de severim ama yoğun kıvamlı bol fındıklı fıstıklı ayyy (bu sabah protein, sebze ağırlıklı besleneyim ekmek şeker yemeyeyim derken..)
      :D Renk konsepti falan ayyy sorma..

      Sil
  5. Sağlıklı dişleri olsun Lukas ın.diş fırçalama da hem sağlık açısından hem de rutin açısından paylaşılan bir on dk olması açısından bizim evde eğlenilerek yapılan bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10dk mı :D Maşallah ya biz 2 dk sabah akşam binbir şaklabanlıkla yapıyoruz. Daha doğrusu sabah kendi fırçalıyor akşam ben alıyorum fırçayı dipköşe temizliyorum, dişçi 4-5 yaşına dek günde bir siz fırçalayın güzelce demişti.. Kendi yapınca sorun yok ama tabii ben yapınca bağımsızlık ihtilalleri yaşanıyor bazen.. :P Eğer fırçalamak istemiyorsa "Maya eğer fırçalamazsak dişlerimiz sapsarı olur, çok çirkin olur, ağzımız kokar, dişçi bize kızar" falan diye ikna yöntemlerine başvuruyorum. Dişçiyi çok seviyor (her sefer oyunlar oynayıp kontrolden sonra da oyuncak hediye ettiği için) o nedenle "dişçi kızar dişimize iyi bakamadık diye" tehditi çok işe yarıyor :D:P

      Sil
  6. Ay nice dişlere ya, tatlı Lukas, hep sağlıkla gülsün inşallah:) Herkes bir tatlı ismi vermiş ben de kaymaklı dondurma demek isterim kendisine buradan, tam yemelik:)
    Söylemeden edemicimm, ben aşurelik buğday bağımlısıyım, kilo kilo haşlayıp buzluğa atıyorum, öğlenleri semizotu, biraz yoğurt, chia ya da keten tohumu ile karıştırıp süper lezzetli bir salata yapıp mideye indiriyorum:) Ya da senin yaptığın gibi meyvelerle karıştırıyorum, hem doyurucu hem de kriz dindirici:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız değilmişim! Ben de çok severim <3 Hatta tarçın elma rendesi ya da hurma rendesiyle de şahane bir tatlı oluyor :D

      Sil
  7. İnci gibi dişleri olsun Lukasın maşallahhhhh! Buğdayı çok severim salatalarda yada yoğurtla ve naneyle karıstırarak bile.Bu arada kendisine sadece nazarlardan korusun rabbim diyebiliyorum tam bir limonlu profiterol topu gibiii yerimmmmm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, inşallah.. Bu sıra no3-4ile cebelleşiyor, nasıl çığlık atıyor bir duysan için parçalanır.. Derdi büyük :)
      Bu arada limonlu profiterol mü??? Var mı öyle bir şey, yoksa da şahane fikir, nasıl bulunur yapılır!?

      Sil
    2. Uffff:( elmapüresi yapıp yağlı kağıtta buzlukta dondurup damağına sürsen accık rahatlar mı ki bizde işe yaramıştı.Ya ağlamasınlar valla travma yaşıyorum.Capri adasında bayaaa meşhur limonlu profiterol ve acaip hafif,lezzetli bişiy

      Sil
    3. Burda kar yağıyor lapa lapa :( Buzluktan dondurulmuş bişey verirsem bu havada ne bileyim.. Ağustos'ta yaz anca gelince denerim ama o zamana da eşek kadar olur heralde sıpa :D

      Sil
  8. lukas seni mızıklayana kadar seveceğim arkadaşım... umarım dişlerinin hepsi inci gibi çıkar, maşallah ya diyecek başka birşeyim yok tam bir minnoş

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!