29 Nisan 2017 Cumartesi

Psikolog anneyi psikologluk eden kaka tutma problemi

Hani hep diyorum ya; ben bu çocuk odaklı, saygılı sevgili (respectful) ebeveynliği ve sufizmi benimsedikten sonra çocuğuma bağırmak falan nerdeeee, resmen bir Hint İneği kadar sakinim diye.. Ha o işte %99 dolaylarında tamam ama dün %1'lik kısımda, ipler resmen koptu bizde.. Hem de ne kopmak.. An itibarıyle ben psikoloğa, çocuk ayrı psikoloğa randevular alındı. Fena çuvalladık blogcuğum.. Gel anlatayım:

Bizim kızda 2-3 yaş arası, yaklaşık 7 ay kadar ciddi bir 4-5 gün boyunca kaka tutma ve kaka tutmanın uzun dönemli doğal bir sonucu olarak, her gün 20 saate varan çiş tutma problemi olmuştu, çok zor zamanlardı. 2,5 yaşında eğitim falan vermeden, kendi kendine bezi bıraktıktan sonra, biraz rüşvet, biraz motivasyon ve bolca (aslında tam ilaç olmayan) kabızlık ilacımız ile yavaş yavaş çiş tutma problemini aştık. Fakat kaka tutma, fırsat bulduğu her an baki kaldı. Diyetine bol lif eklemeyi bırak, muz patates, beyaz ekmek, pirinç gibi gıdaları aylarca vermediğim halde, neredeyse 2 sene her gün ama her gün "ilaç olmayan ilaç"ı aldığı halde, yine kabızlık yine kabızlık.. Tabii ki psikolog olarak "2-3 yaş arası anal dönem kaynaklı psikolojik kaka tutma" olarak değerlendirdim durumunu ve onu rahatlatmak, tutup da bırakmama huyundan vazgeçirmek için elimden gelen herşeyi yaptım. Çıkartmalı çizelgeler, "hediye"ler, abartılı kutlamalar sonuç vermeyince, tamamen boşvermeler, "tamam kızım nasıl istersen, istemezsen hiç yapma" dönemleri.. Herşeyi denedim. Tüm teknikler 2-3 hafta şahane sonuç verdi, sonra hop en başa.. En son mesela, onun isteği üzerine kaka yaptığı gün ilaç almamasına karar verdik, bazen 3-4 gün üstüste kaka yapıp hiç ilaç almamaya da başladı, "tamam bu iş bitti artık bu yaz ilaçsız rahatız" derken, nasıl bir kabızlık.. Normalin 2-3 katı dozlarda ilaç vermek bile çözemedi ve 1 defa çok karşı olduğum fitili bile kullanmak zorunda kaldık. Babası fitili koyarken o içerde "noooolur baba tamam kaka yapıcam nooolur" diye bağırır (evet tekrar tuvalete gidilir, yine yapılmaz), ben dışarda ağlar.. Olmadı. Olmuyor. Bu dert bitmiyor..

Aklımı kaçırmak üzereyim. Bazen içimden "ya yukardan biri gelse, şu çocuğu da bizi de adam etse, bi hizaya soksa" falan diyorum, hani o süper nanny'ler falan var ya, zor durumdaki evlere gidip şipşak durumu düzeltiveriyorlar..

Dün yine kaka tutmanın 5., çiş tutmanın 1. gününde (ikisi arasındaki ilişkinin nedeni yandaki resimde çok güzel gösterilmiş), çocuklarla evde tek başımayım. Maya'nın karnı taş gibi. yürümek bile istemediği için salonda koltukta yatıyor ve "ufff ıhhh" gibi sesler çıkarıyor. Tuvalete oturttum "hadi kızım bak karnın kocaman oldu, kadı kakaları yapalım oyuna öyle devam edelim" diye ikna etmeye çalışıyorum (içerde Lukas tek başına ağlıyor bir yandan..) "Hadi birazcık ıkın" diyorum kesinlikle hayır, ıkınmıyor, denemiyor bile.. Onun yerine ağlamak mızır mızır.. Bir dedim iki dedim, sabret dedim, baktım sinirleniyorum odadan çıkayım dedim, olmadı. Volkan gibi patlamaya hazır bir öfke yükseliyor içimden.. "Neden böyle bu çocuk, neden?"..

Patladım. Hiç istemediğim halde patladım "yeter be" dedim, "eğer kaka yapmazsan doktora götüreceğim ve doktor o popona soktuğumuz ilacı verecek, yine canın acıyacak, neden yapmıyorsun? sadece ıkınacaksın, sadece dene diyorum, 1 kez dene be!" diye bağırdım. Yetmedi. Rahatlayamadım. "Sen neden böylesin, diğer tüm çocuklar ne güzel kaka yapıyor, bak dün arkadaşın J. geldi bizim evimizde koşa koşa tuvalete gitti tek başına kakasını hop diye çabucak yaptı hiç ağlamadı" dedim. Evet biliyorum bırakın psikoloğu, cahil cühela demez bunu.. Ama ben dedim. Onunla da kalmadım, o kadar sinirlendim ki, "kocaman kız oldun hala kakanı yapamıyorsun,  demek ki bebeksin sen" de dedim, "kakanı yapana dek seninle oynamayacağım, oturacaksın tuvalette" de dedim, hatta tam 1,5 saat oturttum ve tam 1,5 saat ağladı.

Psikolog olmanın tırlatmama garantisi yok.. Tamam kriz anlarında %99 sakin ve sevecen kalabilmeyi başarıyorum ama %1 ben de insanım, bana da geliyorlar. Bu kaka problemi beni bitirdi, 2 sene oldu neredeyse, yeter ya..

İşin kötüsü; psikolog olduğum için, fazlasıyla irdeliyorum kendimi ve kendi çocukluğumla bazı benzerlikler görüyorum. İşin doğrusu Maya sadece görüntüde değil, karakter olarak da bana benziyor ve ikimizin karakter yapıları felaket çakışıyor. Yani birbirimizin öfkesini arttırıyoruz, sıfırdan 100'e 10 saniyede çıkan spor arabalar gibiyiz.. Normalde kontrol altında tutuyorum, 3 yaşındaki çocukla kendim de 3 yaşında gibi davranmıyorum ama bazı kemikleşmiş sorunlarda (kaka tutma ve anlamsızca ağlama, mızırdanma) sabrımın sınırı var. Bu iki sorunu ben çözemiyorum ve gittikçe de çuvallama boyutunda yeni üst eşikleri aşıyorum. Ona bağırmıyorum evet ama, kendi içime atıp patlayacak noktaya gelip kendi kendime zarar veriyorum (kendimi dünyanın en berbat annesi ilan ediyorum vs.).

Aslında çocuklarımızın en berbat davrandığı anların, bize en çok ihtiyaçları olan anlar olduğunu düşünürsek, ona sonsuz bir destek vermem, sabırlı ve sakin olmam lazım. Ama robot değilim. Benim de duygularım var ve bazen içimde bir yere öyle fena vuruyor ki Maya'nın bazı davranışları.. Belki kendimi gördüğüm için, kendimi suçluyorum. Bazen ileriyi düşünüp, "ben annesi olarak böyle hissediyorsam, onu bu haliyle kim sevecek?" diye üzülüyorum.. İnsanlara karşı nazik, sevecen, paylaşan, hakkı yeneni koruyan, kollayan bir insan olsun istiyorum ama şu haliyle.. Bunun tam tersi şu an. Ve ben ona her sinirlendiğimde, beni örnek alıp, o da sinirli, hırçın, aksi bir insan olacak diye korkuyorum ve durduruyorum kendimi. Ama %1.. Film kopuyor, hem de çok kötü kopuyor..


Ben küçükken ben de annemi kızdırırdım. Birkaç defa 10 yaş civarı annemi gerçekten çok kızdırdığımı hatırlıyorum, şimdi çok uğraştım ama ne yaptığımı hatırlayamadım, beynim galiba bloke ediyor o anıları. Annem çok kızmıştı ve bana bağırmış, sonra da küsmüştü. Büyük ihtimalle delirtmiştim kadıncağızı ve haklıydı ama bu beni çok korkutmuştu. Anne insanın sığınağı gibi "safe place" derler İngilizce'de yani "koruma kalkanı" gibi bir şey anne. Anne küsünce, dünya küser.. Annem küsmüştü ve "anne ne olur affet" demiştim defalarca. "AnneCİM" bile demiştim ki bu lafı daha ufacıkken sahte bulur, nedense söylemek istemezdim.. Annem bir türlü affetmiyordu ve bu beni çok korkutmuştu.. Bu anımı unutamıyorum ve Maya'ya asla küsmedim, küsmek istemiyorum.. Ama dün küstüm ben ona!

"Sana kızgınım" dedim ve tüm gece trip attım 3 yaşındaki çocuğa! Kaka yapmayan, ben istediğim halde kakasını ıkınmayan, inatla tutan çocuğa.. Ben istediğim halde! Oysa kaka onun, kendi istediği için yapmalı, biliyorum.. Ama 5-6 gün boyunca tutunca, karnı davul gibi şişip taş gibi olunca, ben de insanım, benim de korkularım var, sinirlerim bozuluyor. Hani ayda yılda bir olsa tamam azıcık kabız oldu dersin geçersin ama devamlı olunca, insan.. Otizm yelpazesindeki hastalıklarda, özellikle  bir dönem Maya'nın da tanısını alır gibi olduğu "Duyu Bütünleme Bozukluğu" (regulatory disorder of sensory processing) hastalığında (bir sonraki yazımı bu konuya ayıracağım) kaka tutma problemi tabii ki çok fazla görülüyor ama en ciddi örnekte bile çocuğun vefat etmesi 8 haftayı bulmuş (ve de neden müdahale edilememiş anlayamadım). Bunları düşündükçe, kendime "rahatlaaaa rahatlaaa, fitili sok totosuna gitsin, fazla irdeleme psikolojisinin bozulacağını falan" diyorum.. Bu fitil konusunda da yine kendi çocukluğuma inersek, ne yazık ki aynı yaşlarda babamın totoma soktuğu fitil hatırası beni hala bu yaşımda bile çok etkiliyor. Kendi isteğim dışında, hatta bağırarak yalvararak yapılmamasını istediğim halde, ya ateş düşürücü ya kabızlık giderici bir fitil yemiştim ve o anı, yaşadığım terörü unutamıyorum.. Aynısını Maya'ya yapmak istemiyorum ama eninde sonunda hepimiz kendi anne babamızı görmüyor muyuz kendi davranışlarımızda......? Üstelik; onların gözünden.. Bu sefer onları suçlamadan, onları anlayarak.. Asla yapmam dediklerimizi, bir bir yapıyoruz şu hayatta..

Neyse kısacası, çok dertliyim. Bu anal dönem artık bitsin istiyorum. "Bu da geçsin" istiyorum.. (Bu da geçer diye diye hayat geçti be Maya..)

Bazı okumalar için buraya ve buraya ve buraya ve buraya ve buraya tıklayabilirsiniz.
Bir sonraki yazım "Duyu Bütünleme Bozukluğu", çok yakında..

38 yorum:

  1. Kaka tutma problemi konusunda mutlaka herşeyi denemişsindir önerecek birşeyim YÖK. Ama bağırmak kızmak küsmek konusunda kendine fazla yüklenmek zorunda değilsin. Maya annesinin de böyle hakları olduğunu bilmeli. Olumsuz duyguları hep kötü olarak düşünür kaçınmak isteriz ama hayatta güzel duygular olduğu kadar onlara da ihtiyacımız var. Hayatın zor zamanlarında koruma Kalkan'ımız onlar, bazen dışarı salınması gerekli.

    Fitil konusunda daha önce sıkıntı yaşadığınızı biliyorum. Benim kızım da asla şurup içermediği için ateşlendiğinde hala bebek fitili veriyorum. Elbette artık olayın farkında olduğu için korkuyor ama bak bu minicik, popından kocaman kakalar çıkıyor bu hiç acıtmayacak diyorum ve kaşla göz arasında farkına bile varmadan takıyorum. Kendisi bile şaşırıyor. Umarım en kısa zamanda çözersiniz. Bir de arada böyle gerginlikler olması çok normal bizde de oluyor ve sanıldığının aksine aramızdaki bağlar kopacağına daha da yakınlaştırıyor nedense

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünsene olumsuz hiç duygusu olmayan robot gibi anne, Alman mıyım neyim :P Haklısın, şaka bir yana... Olumsuz duyguları nasıl yönetebildiğimizi öğrenmeleri için..
      Şurubu enjektörle çekip ağzından içeri sık, ben önce köpeğime, sonra Maya'ya şimdi Lukas'a hep öyle verdim şurubu hiç yamuk yapmadılar :D Oyun gibi bişey..

      Sil
    2. Denedim olmuyor ağzına değdiği an kusuyor, ben de öyleydim küçükken :(

      Sil
  2. Ben de Metehan'ı kollarından tutup silkelediğimi bilirim. Ne çekmiştik o kaka probleminden. Suçluluk duyma bence, sonuçta melek değiliz ve bir şekilde patlayabiliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :( Canım Handan.. Kendimizi dışardan izlesek dehşete kapılırız ama oluyor işte.. %1'de kalsın da..

      Sil
  3. SORUN DEĞİL. hepimiz insanız. bunu kızının sağlığı için yaptın. kendine bu kadar fazla yüklenme. nasıl anne-kız iyi anlar yaşıyorsanız böyle kavgalarınız da olacak, ki sen onun annesisin arkadaşı değil, yani en başta hep onun sağlığını, iyiliğini vb. düşünmek zorundasın.
    Bu arada bir sonraki yazının konusu ama şu makaleyi okudum (https://www.brainbalancecenters.com/blog/2012/04/signs-and-symptoms-of-sensory-processing-disorder/) ve ikinci paragraftaki belirtilerin de üçüncü paragraftakilerin de dördü var bende(özellikle diğer insanlara normal gelen seslerden korkma). Belki de tamamen normalim ama bu yaşta da olsa belirtiler uyunca merak etmedim değil, araştıracağım bu konuyu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bir sonraki yazımı oku.. Baya kaynak da veriyorum.

      Sil
  4. Çok iyi anlıyorum , seni özellikle ' diğer çocuklar yapıyor sen neden yapamıyorsun?'
    Derken ki halini,bu kıyaslama değil, çocuğa bak herkes yapıyor sen de yapabilirsin demenin bir yolu bence. Benimki de 3 yaş 7 aylık ve hala altına yapıyor bende bu kadında uda herşeyi denedim olmuyor bıraktım artık. Kabızlık konusunda doğduğundan beri hiç iki gün üst üste yapmadı en en iyi ihtimal 3-4 gün bazen 9-10 gün.doktorumuz 9. Gün fitil verin diyor, ama ben 5. Gün kaşık kaşık zeytinyağı içiriyorum. Ben de normal çocuklar gibi hergün ve tuvalete yaptığı günleri görebilecek miyim acaba diyedüşünüyorum. Sonra aman canı sağolsun ne yaparsa yapsın diyorum. Boktan konular ve bok gibi hisseden anneler klubü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsa Başkan olurum

      Sil
    2. 9 gün çok fazla BEN, kronikleşmeden aslında doktora danışsan mı? İlaç olmayan, vücutta tutulmayan solisyonlar var.. Tamamen bitkisel bazlı lavmanlar falan var.. var da var, yeter ki çıksın o kakalar yaaa :(

      Sil
    3. Yaşasın benim ki de 3 yaş 7 aylık( 8 olmak üzere şimdi hesapladım ) benim ki de hala bezine yapıyor.Dünyada yalnız olduğumuzu sanıyordum .Dünyanın en kötü tuvalet eğitimi veren kadını ben; Özlem memnun oldum :)

      Sil
    4. Çok memnun oldum dünyada tek olmadığımı bilmek beni de çok sevindirdi
      Bezi bıraktık küloda yapıyoruz biz :)) bez masrafından kurtulduk derken külot ve eşofman masrafı bezi geçti :)
      8 Aydır tuvalet eğitimi veren ama oğlu altına yapan anne burcu ben

      Sil
    5. Memnun oldum Burcu .Ben halime şükredeyim hem o kadar uzun süre tutmadığı için hem de beze yaptığı için.Canım ya sana Ve Ceren'e kolay gelsin gerçekten çok zor iş .Ceren merekla bekliyorum dr ne diyecek.

      Sil
    6. :D Tutsalar bi türlü, tutmasalar bi türlü..

      Sil
  5. Canım Cerenim ya nedir bizim bu kızlardan çektiğimiz ya (allah beterinden korusun)
    Kendini nasıl sıkışmış hissettiğini elinden hiçbişey gelmemesine olan öfkeni taaa buralardan hissettim sana sarılıp derdine ortak olmayı o kadar istedim ki şuan.
    Elbet geçecek bunu senden daha iyi kimse bilemez ama insan bir yere kadar geçecek diyebiliyor önemli olan şuan hissettiklerin,bunu o kadar iyi biliyorum ki.tamam geçecek,ama şuan elimden bişe gelmiyor onu napıcaz.
    dün gece sabaha kadar 10 dk arayla ağladı D. biz de herhalde bi yerine bişey oldu ağrısımı var acaba diye düşünüyoruz (zaten hergece ağlıyo da en azında 2 saatte bir) meğer sebeb bambaşkaymış neden kuzeni gitmiş,neden bi kardeşi yokmuş o an ona sevgi falan gösteriyorum içimden de (çook afedersiniz) böyle işin amk dedim ben daha sana bakamıyorum bi de kardeş istiyon hasbam o da katılır gece ağlamalarına sabaha kadar deliler evi amk.
    Ya daha neler neler kız osurdum diye bile ağlıyor.
    O %1 konu sağlık olduğu için gerçekleşti sende buna eminim.sana burda bol bol dua yolluyorum Cerenim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım Allah beterinden korusun! <3 Cadı bunlar cadı :D
      Sağlık konusunda ben endişelerimin önüne geçemiyorum :(((

      Sil
  6. Ah cerencim ya :(
    Ben de edo'da uzun aylar yeme problemiyle uğraştım; onu çözer gibi olduktan sonra, dudak yalama problemi başladı (2 yıldır)... Sonrası ergoterapi, logopedi biliyorsun...

    Yani kısaca sadece seni çok iyi anlıyorum diyebilirim. Başka diyecek lafım yok. Zaten bu tabloda seyreden faktörler hemen hemen aynı.
    -anneliği sorgulama, geriye dönük hata arama, psikanalitik süreç irdeleme
    -çevrenin yaklaşımından bunalma (cnm haşlanmış kuru kayısı suyu denediniz mi? Askdkfl)
    -yorulma, daralma, çaresiz hissetme, çocuğa sinirlenme.
    Böyle bir kısır döngü işte...

    Ama verdiğin tepki yüzünden kendini bok gibi hissetme ne olur! İnsanız, zaten o noktaya geldikten sonra yaptıklarımız "düşüncemiz ve ya mantığımız"dan hareketle değil tamamen duygularımızı dışa vuruşumuz ( ki bence gayet sağlıklı. Arada bir tepkisel davranmaya da ihtiyacımız var)

    Yani sen cahil cühela davrandım, çocukla çocuk oldum diye üzülme. Ben de yapıyorum bazen (sen yüzde 1 demişsin benimki yüzde5i bulur) o an içimden ne geçiyorsa onu söylüyorum "bıktım, yoruldum, böyle davranmandan bunaldım, Bebek misin? Başka çocuklar böyle yapmıyor Vs vs" gibi çıkışlarım oldu benim de. Ama pişman değilim :) duygularımı döktüm, o an içimden geçenleri daha fazla tutamadım ve söyledim.
    Biraz Zaman geçip sakinleşince de özür diledim. "Ben çok sinirlendiğim için öyle dedim, aslında Bebek olduğunu düşünmüyorum" diyip sakin sakin açıklayıp gönlünü aldım.

    Gecenin dediğine katılıyorum. Annelerinin de insan olduğunu, üzülüp kızabileceklerini, çaresiz hissettiği anlar olabileceğini, yorulup sinirlenebileceklerini bilsin çocuklar. Gayet normal bir durum bu.
    Patolojik olan "sen bebeksin, başka çocuklar senin gibi değil, bıktım, yoruldum" laflarını her gün söyleyip pekiştirmek! Ki bununla uzaktan yakından alakamız yok ;)

    Kaka tutma problemi fizyolojik olarak sıkıntılı olduğundan elbette yardım al. Gerekirse çocuk psikiatrı, gerekirse ciddi bir beslenme uzmanıyla sıkı bir diyet işte artık ne gerekiyorsa... Ama ne olur kendine yüklenme. Her hareketini önceden planlayıp, sürekli sakin kalmaya çalışıp, duygularını bastırma.. Arada koyver gitsin. kaldı ki yazılarından tanıdığım kadarıyla dünyanın en tatlişko qısslarındansın sen :)) Maya'da travma oluşturacak bir şey yapman imkansız. Arada sinirlenmek, acıcık ses Yükseltmek, böyle kırk yılın başı çocukla çocuk olup inatlaşmak tamamen okey yani, güven bana ;)
    P.s bir sonraki yazını iple çekiyorum, kendimden çok şey bulacağıma eminim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Başak'cım, gerçekten teşekkür ederim..

      Sil
  7. Herhalde yorumlar arasinda en az deneyime sahip anne benim Ceren, ama yine de cok iyi anliyirum kaygilarini... Koltuktan kalkamiyor ah uf diye inliyor diyorsun, resmen cani aciyor işte. Yavru kendini bu hale getirmis nasil sinirlerin bozulmasin? Elbette bir yetiskin olarak sagliginin kalici olarak bozulmasindan endise ediyorsun üstelik bu cok uzun suredir devam eden bir sorun. Bence coook cook iyi bile dayandin, yuklenme kendine... Benim ufaklik da kizinca kendini yerlere atma modunda, başını carpti bir kac kez kotu sekilde yetisip tutamadim. Baktim sesim yukseldi, once vicdan yaptim sonra da kendine zarar verecegine bana biraz icerlesin ne yapayim dedim... Onlara bir sey olacak korkusu bir başka... Insallah Maya kuzusu da tez vakitte duzelir artik, gercekten gecti bitti dersin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki bazı şeyleri fizyolojik acıdan değil senin dikkatini çekmek için de yapıyorlar. Mesela bu baş vurmalarda biz hep "hiç ellemeyin bırakın vursun tepki vermeyin" deriz (devamlı duvarlara baş vurmadan bahsetmiyorum tabii, o daha kökten bir psikofizyolojik sorun kaynaklı olabiliyor, o ayrı bir boyut) çünkü anne "ay vay, yapma" dedikçe de bir nevi ilgi göstermiş oluyor, demek ki bu ilgiyi anca böyle alabileceğim diyip çocuk bu davranışa devam ediyor.
      Biraz Maya'nınki de böyle aslında. Yani fizyolojik anlamda sıkıntısı yok demiyorum ama işi fizyolojik sıkıntıya getiren yine kendisi, önce psikolojik, ilgi çekme, drama queen dediğim haller.. Beni de o kısım sinirlendiriyor, o da bunu bildiği için iyice üstüme geliyor.. 3 yaşındaki çocuk..

      Sil
  8. Ah Ceren'im yanimda olsan bir siki siki sarilirdim sana simdi. Ben yuzde birden cok bagiriyorum. Hem de babama bana cok bagirdi diye cok kizdigim halde ben yuzde bes-on bagiriyorumdur Vera'ya. Biz de insaniz n'apican hangi psikolog yanlis yapmamis ki kitap olurdu o zaman psikolog degil. Bunlar yorgunluk. Iki cocukla tek basina iyi bile idare ediyorsun ayrica boyle de bir sorun insani ne kada uzer tain edebiliyorum ve biz analae endisemizi bazen.l bagirarak gosteriyoruz ne yapalim. Kocaman sarildim sana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım.. Hissettim desteğini.

      Sil
  9. O gün ağlıyorum yazdığımda da buna benzer bir durumdu :( bizimki de sebze ve daha bir çok lifli şeyi asla yemediği için genelde kakası sert oluyor o zaman da çömelerek yapmak için beze yapmak istiyor.Evet bazen iki gün üç gün tutuyor aynen her yolu denedim yine bırakma dönemine girdim .Şimdilik her gün yapıyor ama beze çiş de günde iki yapıyor çok şükür bir ara da onu tutuyordu.Yani o kadar saçmaki uğraştığımız şeye bak.Ben de bazen çok ümitsizliğe kapılıyorum .Yani baştan beri asla zorlamadım, kendine bıraktım ,kitap ne diyorsa harfiyen yaptım ,benim kadar cool Türk ana görmedim :) bir kere fitil kullanmadım ,bir kaşık yemeği oyunla yedirmedim bu yemek yeme ve kaka olayını çözemedim.Aynı dediğin gibi bağırmıyorum ama kendimden gidiyor ve yılda bir kaç kere patlıyorum :( .Şu yazdıklarını okurken gözlerim doldu sana nasıl acıdım anlatamam Maya'ya da üzülüyorum tabi acaba ne bize söyleyemedikleri o problem ne ne ne ne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiş tuvalet.. Özlem bu arada şöyle bişey almıştık biz - hiç kullanamadık çünkü Maya direkt tuvalete oturdu ama belki Y. sever hani Maya'nın tam tersi olduğu için karakteri :D
      https://www.amazon.com/Fisher-Price-Cheer-Potty-Discontinued-Manufacturer/dp/B001QCY4LC

      Sil
    2. Ya cidden diğer yazdıklarını da düşününce bir çok konuda tam tersi birbirinin bu çocuklar :)))süslü tuvaleti belki Türkiye'de denerim ama onun önce normal yemek yemesi gerekiyor .

      Sil
  10. Ceren probiyotik kullaniyorsunuz degil mi? Probiota infant ve ayni formüldeki klaire labs ther biotik infanti siddetle tavsiye ederim. Kaka yaparken acitiyor kitabi var. Onun içindeki fotograflari kullanarak metnin icinde degisiklik yaparak okuyoruz klozetteyken. Yumusak kivi inanılmaz iyi geliyor. Bol su.. cisi de kakayi da tutamiyor cok su icince.
    Pedagogun tavsiyesi de akiskan seylerle.oyun oynamak mesela pasta kremasi sikmak. Dun kesfettigim birsey daha var oyun hamurlari daha sertlesmeden oyun hamur sekillendirme ekipmani var ya ucuna degisik sekiller yakip bastiriyorsun. Ordan cikinca aa kaka gibi dedi kizim :). Bunlar.da benden gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Probiyotik burda yok iyi mi.. Niye yok bilmiyorum ama koca Almanya'da probiyotik kullanımı yok! Amerika'da çok kullanılıyor Türkiye'de de kullanılıyor ama burda işte probiyotik doğalı da yok hapı da yok.. Bir dahaki sefere TC'ye gidince bakayım bu dediklerine, orda bulunur di mi?
      Ohoo kakalar pipiler çişler şakalar havada uçuşuyor ama gerçeğine gelince ı-ıh. :D Teşekkürler, deneyeceğim yazdıklarını o kitabı da bulayım internetten..

      Sil
    2. Amazon.de de var probiyotikler. Homeopati cenneti Almanya. Onu denediniz mi?

      Sil
    3. Homeopatiye inanmıyorum :D Amazona bakacağım, Dr'a danışmıştım zamanında, yok burda kullanmıyoruz diyince bakmadım bile..

      Sil
  11. Cok tatli yazmissiniz kizma surecinizi, bana dedikleriniz cok asina geldi, klasik anne tepkilerimiz hepsi- kimi zaman ic ses, kimi zaman dis:) kaka tutma hic bildigim bir konu degil yalniz yere comelerek yapilinca fizyolojik olarak tutmak zorlasiyormus. Alaturka tuvalet bulamazsiniz sanirim ama ayak alti yukseltici vs koyup o ortama yaklasabilir misiniz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten kendi banyosu var, orda tuvaletine basamak koyduk rahat çıkması için, oturduğunda da ayakları ona değmiş oluyor, dediğiniz gibi bu pozisyon önemliymiş.. Bağırsak hareketleri açısından tuvalet bulamazsanız bile günde bir kaç defa çömelme pozisyonu yapın diyorlar, yazmanız çok iyi oldu.

      Sil
  12. Cerencim o bağırma sonrası berbat psikolojini çok iyi anlıyorum. ben oğlumda sıkıntı yaşamadım, üç günde gece gündüz işi çözdü ama benim sıkıntım da kendi temizliğini uzun yıllar kendisinin yapmaması oldu. Hiiiiç temizlik takıntım yok, bu konuda onu defalarca da uyardım, kendin sil diye yalnız bıraktım ama kirli bırakmaktan, tam temizleyememekten ve mikroplardan korktu hep. O yüzden bayaaa uzun sürdü bu süreç. kızım var sırada, bakalım ondaki durum nasıl olacak. Ama kesinlikle tuvalet eğitimiyle birlikte kendi kendine temizliği de çalıştırıcam. Ömrümün bir sekiz senesini daha popo silerek geçiremem, (evet tamam 8 yıl filandı oğlanda) sana kolaylıklar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tuvalet eğitimi sırasında mutlaka temizliğini de veriyoruz, bak onu hiç yazmamıştım, çok iyi hatırlatma oldu. Bu arada oğlanlarda pipinin önündeki sünnet derisinin 3 yaşına dek çekilmemesi gerekiyormuş, onu da hatırlatalım bu vesileyle. Kızlarda da önden arkaya doğru temizlik tabii..
      Popo silmek bir de tırnak kesmek :D Ben bi oturuşta kendimin ve çocukların tam 60 adet tırnağını kesmekten fenalık geçiriyorum :D

      Sil
  13. Ceren'cim bu blogu pek takip etmiyorum çocuğum olmadığı için ama demin Güneş'in verdiği linkten görüp girdim ve konu bir yorumda işlenemeyecek kadar kapsamlı olduğu halde sana belki ipucu olur diye bazı konu başlıkları vermek istedim. Mesela konu Maya'nın "kendisini tutması" iken ben aslında senin de Maya'ya karşı "ne kadar kendini tuttuğun" dikkatimi çekti. Anal dönem sadizm ve mazohizmle ilişkilendirilir, ve bu kaka olayı üstünden Maya'nın kendine "eziyet ederek" bir yandan sana da eziyet ettiğini anlatıyorsun bence. Ve bütün olay bu. Bu açıdan bakıldığında durum belki biraz aydınlanır. Aydınlanınca rahatlar diye umuyorum. Gerçi psikolog bunları sana daha güzel anlatacaktır ama söylemeden geçemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım onun ben de çok iyi farkındayım da, gel gör ki "çözümü"nü bulamıyorum.. Çok tuhaf ama, aynı karından çıkardığım iki çocuk bana çok farklı hisler veriyor. Maya'da doğduğu andan beri aşırı endişeli, güvensiz, olumsuz duygularım var. Lukas'ta ise tam tersi rahatım, endişesizim, boşvermiş vaziyetteyim ve bu kesinlikle deneyim değil, çocuktan aldığın geribildirimle çok ilişkili..
      Ay bu çok derin konu aslında, çok haklısın.

      Sil
  14. Psikolog olmasan bu durumlari asabilir miydin, anlayabilir miydin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acaba anlamasam daha mı iyiydi, belki hiç oralı olmasam sıkıntı etmesem 4-5 günde bir iyice tıkandıkça fitili versem daha mı iyiydi.. :/

      Sil
  15. Probiyotiklerden bahsedilmis ama kefirin bahsi gecmemis diye ben de nacizane eklemek istedim. Bagirsak florasi - psikoloji. - diskilama baglantisi yadsinacak gibi degil , 2 senedir kefir mayalayan ve duzenli tuketen ve faydasini inanilmaz gormus bir anne olarak soyluyorum. Ese dosta da her firsatta dagitiyorum Bursa ya geldiginde istersen sana da ulastirabilirim

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!